Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (41)Книжкові видання та компакт-диски (57)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю948.23$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Куненко 
Корекційна спрямованість музично- естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Олександрівна Куненко ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82
Шифр НБУВ: РА311610

Рубрики:

      
2.

Тиха Е.В. 
Корекція психічного розвитку в процесі навчання молодших школярів з аномаліями зору: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.В. Тиха ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено процеси формування психіки дітей з аномаліями зору та виявлено чинники, що обумовлюють її становлення. Розглянуто особливості структури дефекту, способи формування його компенсації, а також запропоновано шляхи становлення особистості дитини з обмеженими візуальними можливостями як інтеріорізоване ставлення до нього найближчого оточення. Вперше запропоновано використання експериментально-генетичного методу у системі шкіл тифлологічної спрямованості, на підставі основних положень якого обгрунтовано необхідність об'єднанння прийомів психокорекції та навчання. Наведено технологічну схему корекції психічної діяльності учнів молодших класів спеціалізованих шкіл-інтернатів для сліпих та слабозорих дітей на прикладі планування навчального процесу з іноземної мов, а також серію завдань, що складають технологічну схему психокорекційного навчання. Надано оцінку його успішності на підставі порівняння об'єктивних кількісних та якісних характеристик когнітивних і особистісно-характерологічних особливостей діяльності учнів з глибокими аномаліями функціонування зорової системи. На підставі проведених досліджень розроблено методичні рекомендації (для психологів, педагогів та батьків) щодо забезпечення гармонійного розвитку молодших школярів з вадами зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.0 + Р128.94-385 + Р733.645.093.3-57 + Ю948.23
Шифр НБУВ: РА316479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Мустафаєв Г.Ю. 
Особливості життєвих планів сліпих старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Г.Ю. Мустафаєв ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 21 с. — укp.

У дисертації виявлено фактори, що впливають на формування реальних життєвих планів випускників шкіл для дітей з глибокими порушеннями зору. Доведено принципову можливість аналізу та впливу на ці плани з раннього віку і до закінчення школи з боку вчителів, вихователів та психолога школи. Встановлено залежність формування реальних життєвих планів від набутого життєвого досвіду інвалідів по зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23

Рубрики:

      
4.

Сасіна І. О. 
Особливості та корекція розвитку уваги у дітей старшого дошкільного віку зі зниженим зором: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / І. О. Сасіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

У ході дослідження визначено, що увага дітей з порушенням зору розвивається за умов активної діяльності відповідно до загальних закономірностей психічного розвитку дитини, але внаслідок обмеженості зорового сприймання має специфічні особливості. На підставі виявлених особливостей зорової та слухової уваги дітей старшого дошкільного віку зі зниженим зором було розроблено авторську комплексну програму корекції розвитку уваги, спрямовану не просто на корекцію відхилень у розвитку уваги та їх запобігання, але й на створення сприятливих умов для найповнішої реалізації потенційних можливостей розвитку даного психічного процесу за рахунок оптимізації навчально-виховного процесу спеціального дошкільного навчального закладу компенсувального типу для дітей з порушенням зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.515.01 + Ю948.23
Шифр НБУВ: РА379010 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Клопота Є.А. 
Особливості формування "Я-образу" в осіб з вадами зору: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Є.А. Клопота ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано особливості формування "Я-образу" в осіб з вадами зору. Розглянуто структуру та фактори формування, а також взаємозв'язок "Я-образу" та захисно-адаптивних механізмів особистості. Доповнено і уточнено теоретичні уявлення про вплив образів "тілесного Я" і "реального Я" на формування "Я-образу" незрячої людини в цілому. Встановлено факт більш частої переоцінки або недооцінки своїх можливостей незрячими людьми у порівнянні зі зрячими; уточнено уявлення про роль зору у формуванні "Я-образу" особистості. Запропоновано трактування зору як засобу збору соціально значимої інформації, що використовується людиною під час інтерпретації себе, своїх мотивів і намірів. Здійснено аналіз семантичних репрезентацій зрячих та незрячих людей про сліпоту. Уперше розроблено та апробовано комплексну програму соціально-психологічного тренінгу для людей з глибокими порушеннями зору, спрямований на корекцію "Я-образу", тобто уявлення про себе, самовідношення незрячої особистості та її адаптивних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 +
Шифр НБУВ: РА330086

Рубрики:

      
6.

Довгопола К. С. 
Особливості формування самоконтролю у сліпих молодших школярів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / К. С. Довгопола ; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано загальну та спеціальну психологічну та педагогічну літературу, проект Державного стандарту освіти та навчальні програми з рельєфного малювання. Встановлено, що формування самоконтролю у сліпих учнів значно обтяжене сенсорною депривацією. Специфічність діяльності за порушень зорових функцій полягає, насамперед, у зміні сенсорного контролю. Візуальний контроль значно обмежений або зовсім відсутній, внаслідок його недостатності за рахунок компенсаційних процесів навички самоконтролю здійснюються з використанням збережених аналізаторів, найбільшої ваги за цього набувають м'язове та тактильне відчуття. Зазначено, що рука незрячого починає виконувати не тільки виконавчі функції, а й функції контролю. Описано особливості здійснення самоконтролю графічних рухів за параметрами: швидкість, розмах і сила; випереджального, поопераційного та підсумкового видів самоконтролю; встановлено чотири рівні сформованості самоконтролю (високий, середній, низький та нульовий). Визначено психологічні детермінанти самоконтролю у сліпих молодших школярів. Детально розкрито методологічні засади та зміст методики формування та корекції самоконтролю у сліпих молодших школярів. Зміст методики охоплює формування та розвиток: мотивації й установки на самоконтроль, самоконтролю графічних рухів за параметрами швидкості, розмаху та сили, випереджального, процесуального та підсумкового видів самоконтролю, а також навичок самооцінювання; активного сприймання, уваги, пам'яті, мислення; активізацію психомоторики. Аналіз результатів застосування формувальної методики виявляє наявність позитивних змін у ефективності здійснення образотворчої діяльності після експериментального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ч433.241.6
Шифр НБУВ: РА380082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Некрасова І.М. 
Психологічні особливості комунікативної сфери слабозорих дошкільників з афективною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.М. Некрасова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості сфери комунікацій афективних дошкільників з ослабленим зором та корекції їх поведінки. На основі теоретико-методологічного аналізу уточнено суть поняття афекту і його місце в структурі соціально-психологічних проблем дітей зі слабким зором. Розкрито взаємозв'язок афекту як захисної поведінкової реакції з особливостями соціального, комунікативного й емоційного розвитку, висвітлено причини соціальних дезадаптацій афективних дошкільників зі слабким зором. Визначено соціально-психологічні та біо-медичні причини, які лежать в основі виникнення афективних порушень у випадку патології зору. Представлено характерологічну структуру соціально-дезадаптивних субсиндромів залежно від типу афективних порушень, висвітлено найтиповіші інтелектуальні та соціально-комунікативні проблеми афективних дітей з вадами зору. Створено модель особистості таких дошкільників і запропоновано систему корекційно-психологічного впливу на них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ч433.91
Шифр НБУВ: РА318928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Мізрахі В.М. 
Психологічні умови розвитку шкірно- оптичного сприймання кольору у сліпих школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.М. Мізрахі ; Інститут дефектології України. — К., 1998. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.13 + Ю935.111.112 + Ю948.23-734

Рубрики:

      
9.

Журов В.В. 
Розвиток просторової перцепції у осліплих осіб зрілого віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.В. Журов ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано психологічні умови та розроблено ефективні засоби корекції інтермодального сприймання відкритого простору осліплими особами зрілого віку. Визначено центральне детермінальне місце просторової перцепції на відкритій місцевості. За результатами структурно-системного аналізу функціонування перцептивного апарату доведено можливість побудови полімодального образу місцевості у випадку глибокої зорової депривації. Визначено інтегративні орієнтаційно-перцептивні рівні сформованості цих процесів, а також психологічні умови перцептивного навчання, розроблено методику цього навчання. Досліджено двосторонній зв'язок між рівнем орієнтаційно-перцептивних процесів і орієнтаційно-просторовою тривожністю в структурі вторинних відхилень зорового дефекту. На інтермодальній підставі, з послідовним і паралельним включенням збережених аналізаторних систем розроблено орігінальну програму розвитку в осліплих осіб зрілого віку перцептивно орієнтувальних умінь щодо зниження особистісної тривожності, підвищення успішності їх просторового орієнтування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ю937.43
Шифр НБУВ: РА319214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Ролінський В.І. 
Соціально-педагогічні умови профілактики насильства щодо підлітків: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / В.І. Ролінський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання профілактики насильства щодо учнів-підлітків. Розроблено й експериментально апробовано соціально-педагогічні умови, форми та методи профілактики фізичного та психічного насильства щодо підлітків. Охарактеризовано вікові, гендерні та індивідуальні особливості прояву насильства у поведінці підлітків. Запропоновано методики дослідження сформованості відповідальної поведінки як засобу підвищення ефективності профілактичної роботи. Обгрунтовано необхідність удосконалення навчально-виховного процесу шляхом застосування комплексного підходу в процесі педагогічної діагностики та розширення соціального досвіду підлітків, а також формування життєвих навичок захисту своїх прав та інтересів у різних формах самоврядування. Встановлено доцільність реалізації потенціалу сімейного виховання у запобіганні випадкам та подоланні насильства щодо підлітків шляхом підвищення педагогічної культури батьків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю948.23-734 + Ю983.620.2-81 + С5*148:Ч30 + С5*333.73 +
Шифр НБУВ: РА337768

Рубрики:

      
11.

Гребенюк Т.М. 
Соціально-психологічна адаптація інвалідів з вадами зору до навчання у вищих навчальних закладах: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Т.М. Гребенюк ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Визначено особливості соціально-психологічної адаптації студентів-інвалідів за зором до навчання у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Проаналізовано основні підходи до процесу адаптації, висвітлені у сучасній загальній і спеціальній науці. Визначено суть процесу соціально-психологічної адаптації зазначених студентів у студентській групі інтегрованого типу. Науково обгрунтовано комплекс психологічних умов та визначено фактори, які впливають на процес їх соціально-психологічної адаптації до навчання у ВНЗ. Для зазначеного контингенту осіб запропоновано методи соціометрії, діагностики психічних станів, факторів і рівнів соціально-психологічної адаптації сліпих і слабозорих студентів. Установлено рівні, критерії та показники адаптованості студентів-інвалідів за зором, а також вплив на перебіг процесу адаптації мотивів навчання за спеціальністю, спрямованою на допомогу дітям з проблемами, ідентичними реципієнтам. Обгрунтовано та розроблено структурно-функціональну модель реабілітаційно-адаптаційного супроводу інвалідів за зором. Визначено його принципи та напрямки. Впроваджено до практики вузівського навчання систему реабілітаційно-адаптаційного супроводу студентів зазначеної категорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ю952.14 + Ч433.94 +
Шифр НБУВ: РА355517

Рубрики:

      
12.

Кобильченко В. В. 
Теоретико-методичні засади психологічного супроводу підлітків з глибокими порушеннями зору: автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / В. В. Кобильченко ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 39 с. — укp.

Проаналізовано різні теорії особистості, особливості психосоціального розвитку у підлітковому віці та його основні соціальні чинники. Встановлено, що формування особистості підлітків з глибокими порушеннями зору суттєво обтяжене важким сенсорним дефектом. Визначено детермінанти соціальної взаємодії, вивчено та розкрито їх особливості у підлітків з глибокими порушеннями зору. Проведено аналіз теоретичних, методичних та організаційних засад психологічного супроводу, надано його визначення, розроблено теоретичну модель та концепцію. Експериментально апробовано методики тренінгів для школярів і педагогів спеціальних закладів освіти для дітей з порушеним зором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю948.23 + Ю984.92 с
Шифр НБУВ: РА376534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського