Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (95)Книжкові видання та компакт-диски (144)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.513.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шмаргун В. М. 
Вікові та індивідуальні психосоматичні особливості дітей як предиктори розумового розвитку (молодший шкільний і підлітковий вік): автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. М. Шмаргун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 39 с. — укp.

Дисертація присвячена вивченню вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей розумового розвитку дітей. Обгрунтовано новий напрям психологічної науки "психосоматика норми" та поняття "психосоматичні особливості норми". Наведені результати лонгітюдного порівняльного дослідження вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей у формуванні розумових здібностей дітей, що нормально розвиваються, та із затримкою психічного розвитку. У процесі вивчення структури і динаміки інтелекту та когнітивно-стильових ознак, нейродинамічннх якостей ВНД, нейропсихологічних характеристик довільної рухової дії встановлено, що діти порівнюваних груп суттєво відрізняються за сенсорно-перцептивними, сенсомоторними показниками цього комплексу психосоматичних особливостей. З'ясовано інтегральну дію психосоматичних показників на формування і прояв розумових здібностей як багаторівневих сенсорно-перцептивних і сенсомоторних феноменів в ієрархічній структурі ментального розвитку індивіда. Результати дослідження мають практичну значущість для оптимізації навчального процесу, формування у школярів розумових здібностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю948.25 + Р733.64-32
Шифр НБУВ: РА377142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Курята Ю.В. 
Креативне мислення як чинник соціалізації дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.В. Курята ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему впливу креативного мислення на процес соціалізації дітей молодшого шкільного віку. Розкрито сутність поняття "соціалізація", розглянуто структуру даного феномену, здійснено багаторівневий аналіз його чинників, уточнено критерії гармонійності. Експериментально визначено основні негативні показники проходження даного процесу молодшими школярами на сучасному етапі. Обгрунтовано шляхи та засоби розвитку креативного мислення учнів початкової школи, запропоновано методику педагогічного управління даним процесом у школі. Розроблено спеціальну систему завдань, спрямованих на розвиток креативного мислення молодших школярів засобами освіти, зроблено її апробацію на заняттях з іноземної мови. Експериментально доведено, що креативне мислення є сприятливим інтегруючим чинником соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.402.1 + Ю983.513.1 +
Шифр НБУВ: РА359257

Рубрики:

      
3.

Григор'єва В.В. 
Методичні засади формування творчого мислення учнів початкової школи в процесі мистецької діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Григор'єва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему формування творчого мислення учнів початкової школи (ТМУПШ) в процесі мистецької діяльності (ПМД). Розкрито сутність, зміст та структуру ТМУПШ, методичні засади його формування щодо визначення психолого-педагогічних умов, методів та особливостей роботи. Обгрунтовано критерії та визначено рівні сформованості ТМУПШ в ПМД в контексті структурних компонентів даного феномену. Розроблено структурно-функціональну модель формування ТМУПШ, які вроваджено в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл в процесі навчання мистецтву.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Щ31р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА371259 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:
  

      
4.

Терещук А.Д. 
Особливості емоційних чинників у процесі розв'язання мисленнєвих задач молодшими школярами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Д. Терещук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Здійснено теоретичне й експериментальне дослідження впливу емоційних чинників на процес розв'язання мисленнєвих задач молодшими школярами. Розкрито суть і специфіку цього процесу. Досліджено особливості емоційної сфери та виявлено якісно-кількісні параметри емоційних проявів учнів з різною успішністю. Встановлено критерії оцінювання рівня емоційної регуляції навчально-пізнавальної діяльності, а також розроблено систему занять з метою корекції порушень в інтелектуальному розвитку. Виявлено емоційні чинники, які найбільшою мірою впливають на мисленнєву діяльність учнів з різною успішністю та описано характер їх впливу на розв'язання учнями мисленнєвих задач. Розроблено, обгрунтовано й апробовано класифікацію емоційно-чуттєвих проявів, властивих дитині та запропоновано систему методичних процедур з метою оптимізації процесу розв'язання мисленнєвих задач молодшими школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1-231 + Ю983.521 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА337517

Рубрики:

      
5.

Казаннікова О.В. 
Особливості інтелектуального розвитку тривожних дітей 6 - 8-річного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Казаннікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Проаналізовано вплив тривожності на інтелектуальний розвиток учнів молодшого шкільного віку. Систематизовано основні теоретичні й експериментальні підходи до розв'язання зазначеної проблеми. Обгрунтовано положення про наявність певних особливостей співвідношення перебігу інтелектуального розвитку 6 - 8-річних школярів і проявів тривожності. Розроблено й апробовано програму корекції надмірної тривожності даних учнів, показано її ефективність за умов використання у практиці навчально-виховного процесу початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.1 + Ю983.521.2 +
Шифр НБУВ: РА359292

Рубрики:

      
6.

Яновська Т.А. 
Особливості розвитку мислення молодших школярів в умовах інтегрованого навчання: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.А. Яновська ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан проблеми розвитку мислення молодших школярів. Розглянуто теоретичні положення, запропоновані різними вченими стосовно особливостей розвитку мислення учнів за різних умов навчання. Визначено концептуальні засади вивчення розвитку мислення учнів початкових класів за умов інтегрованого підходу у навчально-виховному процесі. Проведено експериментальні дослідження розвитку мислення молодших школярів за умов традиційного навчання. Виявлено показники розвитку мислення, що мають недостатній рівень розвиненості і не забезпечують подальшого ефективного засвоєння учнями навчального матеріалу. На прикладі навчального предмета "Довкілля" підтверджено, що інтегрований підхід до організації навчальної діяльності молодших школярів сприяє оптимізації навчально-виховного процесу, а також актуалізації та розвитку мислення учнів початкових класів, розвитку вербального мислення й удосконаленню невербального, прискореному переходу наочно-образного мислення до словесно-логічного, розвитку мисленнєвих операцій школярів, поліпшенню показників розвитку мислення та їх рівнів розвиненості. Запропоновано шляхи його вдосконалення у молодших школярів за умов інтегрованого навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.1 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА356868

Рубрики:

      
7.

Уліцька Г. С. 
Особливості розвитку позитивного мислення старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г. С. Уліцька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості розвитку позитивного мислення (ПМ) старшокласників, його сутність, вікові та психологічні прояви. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до розкриття даної проблеми у закордонній та вітчизняній психології. Визначено структуру ПМ, зокрема, когнітивний, емоційно-оцінний, поведінковий компоненти, рівні розвитку (високий, середній, низький) та критерії діагностування (інтелект, рефлексивність, прогнозувальна здатність, оптимізм, самоставлення, тип емоційної реакції, мотивація успіху, установка на поведінкову активність). Встановлено, що суб'єктивне ставлення до навколишньої реальності найбільшою мірою обумовлює рівень розвитку ПМ. Розроблено формувальну програму у системі шкільної освіти для розвитку ПМ у ранньому юнацькому віці у контексті створення психолого-педагогічних умов, спрямованих на активізацію структурних компонентів ПМ та зміцнення їх взаємозв'язків. Доведено ефективність даної програми та позитивний вплив на особистісне зростання старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА380839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Іванова В. В. 
Особливості розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. В. Іванова ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка . — К., 2011. — 19 с. — укp.

З'ясовано, що системотвірною властивістю творчого мислення є гнучкість. Визначено головні підходи до аналізу проблеми кризи у дітей віком 6-7-ми років у психолого-педагогічній літературі. Одержані результати емпіричного дослідження дозволили зробити висновок щодо негативної динаміки розвитку інтелектуально-когнітивної сфери у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку загалом і показників творчого мислення зокрема. Подано зміст розробленої програми розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку, що містить тренінгові заняття, метою яких є розвиток гнучкості мислення. Проведене контрольне вимірювання головних показників творчого мислення й інтелектуально-когнітичної сфери свідчить про наявність значних відмінностей між показниками творчого мислення дітей експериментальної групи до і після дослідження, а також дітей експериментальної та контрольної груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Ю983.401.2 + Ю983.402.1
Шифр НБУВ: РА380685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Череповська Н.І. 
Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Череповська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено формування символічного образу у художньо-графічній діяльності підлітків і представлено його як творчий процес символізації. Символізація як спосіб перетворення абстрактних понять, ідей в образ полягає у подвійному кодуванні, яке охоплює пошук образного аналога-репрезентанта та побудову його графічної форми. Установлено загальні закономірності процесу символізації у даній діяльності підлітків і створено класифікацію символічних образів. Виявлено багатофункціональність образу уявлення у процесі символізації, а також з'ясовано механізм формування символічного образу - мисленнєві дії аналогізування, які діють у процесі символізації. Здатність підлітків до пошуку аналогів можна розвивати, зокрема на базі адаптованої методики КАРУС на уроках образотворчого мистецтва, у позакласній і гуртковій роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.13 + Ю984.542 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА344826

Рубрики:

      
10.

Кашкарьова Л.Р. 
Психологічні засади моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Р. Кашкарьова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Уперше визначено зміст і структурні компоненти поняття "психолого-педагогічний моніторинг навчальних досягнень учнів". Розроблено концепцію системи психолого-педагогічного моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи як засобу контролю за процесом їх розумового розвитку. З'ясовано провідні психологічні механізми та умови здійснення психолого-педагогічного моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи. Розроблено інтегровану модель рівневого процесу навчання. Поглиблено психологічну суть поняття "навчальні досягнення учня" як результат і основу його подальшого розумового розвитку. Розкрито зміст поняття "потенційні навчальні можливості учнів", виявлено їх структурні компоненти та рівні. Досліджено основні психологічні передумови навчальних досягнень підлітків й основні підходи до проблеми їх визначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 с1/8 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА337518

Рубрики:

      
11.

Гуменюк 
Психологічні особливості антиципації в процесі розв'язання старшокласниками мисленнєвих задач: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Галина Вадимівна Гуменюк ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1-231.0 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА346887

Рубрики:

      
12.

Гейко Є.В. 
Психологічні особливості прояву егоцентризму особистості у мисленнєвій діяльності підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.В. Гейко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Уточнено поняття "егоцентризм", виокремлено поняття "егоцентризм особистості", визначено його роль як однієї з ключових особистісних детермінант мисленнєвої діяльності у підлітковому віці. Виявлено види, типи, рівневу динаміку, форми й особливості прояву егоцентризму в мисленнєвій, особистісній сферах залежно від рівня. Визначено його позитивні ознаки та негативні наслідки. Досліджено прояв егоцентризму у параметрах мисленнєвої діяльності: продуктивності, організованості, динаміки. Виявлено вплив на рівень сформованості інтелектуальних умінь, особистісні фактори, якості, ставлення до себе в підлітковому віці. Розроблено програму запобігання розвитку та поширенню егоцентризму особистості, його негативних наслідків у мисленнєвій діяльності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.513.102
Шифр НБУВ: РА316996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
14.

Розіна І.В. 
Психологічні особливості розвитку креативних форм мислення в підлітковому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Розіна ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність креативних форм мислення як продуктивних мисленнєвих процесів, що наділені креативністю як специфічною властивістю та виконують функцію креативності. Розглянуто вербально-понятійне (абстрактно-логічне) та візуальне (наочно-понятійне) мислення як креативні форми мислення, досліджено особливості їх розвитку та взаємозв'язку у підлітковому віці. Розкрито специфіку розвитку процесуальних і змістових компонентів креативності як властивості візуального та вербально-понятійного мислення. Виявлено сензитивні періоди, проаналізовано динаміку розвитку та взаємозв'язки вербальної та візуальної креативності у підлітковому віці. Розроблено тренінгову програму з розвитку креативного мислення підлітків, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА368476

Рубрики:

      
15.

Лукомська С.О. 
Психологічні особливості статеворольової поведінки підлітків з різним рівнем інтелектуального розвитку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.О. Лукомська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Проаналізовано вплив сім'ї, навчальних закладів, позашкільних установ і ЗМІ на формування статеворольової поведінки підлітків з нормальним і зниженим інтелектом. Встановлено, що підлітки з нормальним інтелектом здебільшого характеризуються андрогінною статеворольовою поведінкою, а у їх ровесників з розумовою вісталістю переважає фемінна статеворольова поведінка. Доведено, що статеворольова поведінка виявляється в міжособистісній взаємодії та пов'язана з Я-концепцією підлітків. Зазначено, що гіперрольова (гіпермаскулінна та гіперфемінна) поведінка нерідко стає причиною соціальної дезадаптації підлітків незалежно від рівня інтелектуального розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73 + Ю983.402.2 + Ю983.513.1 +
Шифр НБУВ: РА368306

Рубрики:

      
16.

Сторож О. В. 
Психологічні особливості творчої соціалізації старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. В. Сторож ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто психологічні особливості творчої соціалізації старшокласників за умов трансформації суспільства. На основі аналізу провідних теоретичних підходів до розуміння процесу соціалізації та розвитку творчого мислення старшокласників виокремлено їх основні складові соціалізації та творчого мислення старшокласників. Розроблено теоретичну модель як інструмент дослідження психологічних особливостей творчої соціалізації старшокласників. Виявлено рівні розвитку соціалізації та творчого мислення у старшокласників. Встановлено взаємозв'язок між показниками складових соціалізації та творчого мислення у старшокласників з певними їх соціально-демографічними характеристиками (вік, стать) та типом навчального закладу, у якому вони навчаються. Виділено типи та визначено психологічні особливості творчої соціалізації старшокласників. Розроблено технологію оптимізації творчої соціалізації старшокласників у суспільстві, наведено результати її експериментального впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1 + Ю983.513.16 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА382298 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

      
17.

Дорофей С.В. 
Психологічні особливості формування здатності до логічної класифікації у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Дорофей ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження та виявлено, що логічна класифікація є однією з фундаментальних операцій мислення та базою подальшого розумового розвитку дитини. У молодшому шкільному віці дитина може здійснювати різні види групувань, а саме: класифікацію, серіацію, заміщення, встановлення симетрії, тобто групування аддитивного порядку. Запропоновано зміст поняття "класифікація" як узагальнення виокремлених ознак предметів і явищ, що дозволяє групувати об'єкти за видовими, родовими й іншими ознаками. Установлено взаємозв'язок між показниками інтелекту й особливостями логічної класифікації. Це підтверджує припущення, що вищий рівень інтелекту певною мірою залежить від рівня й особливостей розвитку логічної класифікації. З'ясовано, що показник "логічна класифікація" взаємопов'язаний з академічною успішністю й інтелектом. У процесі формувального експерименту покращено показники операції логічної класифікації у молодших школярів. Розвиток їх логічних операцій здійснено завдяки використанню непрямого методу навчання і методу моделювання. Дані методи сприяють підвищенню показників класифікації та покращанню академічної успішності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.1 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА351642

Рубрики:

      
18.

Верьовкіна О.Є. 
Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О.Є. Верьовкіна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні чинники та умови ефективного формування мисленнєвої культури підлітків (МКП) на уроках зарубіжної літератури (УЗЛ). Розроблено модель МКП в контексті мотиваційної, когнітивної та соціальної сфер, які складаються зі змістового, операційного, особистісно-смислового компонентів. Описано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на УЗЛ для формування МКП. Визначено психологічні чинники формування МКП, зокрема, підготовка вчителя до організації ефективної суб'єкт-суб'єктної взаємодії підлітків на УЗЛ; підготовка підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів для їх інтерпретації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, управління власною діяльністю; оволодіння учнями мисленнєвою діяльністю; їх здатність до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА372594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Смульсон М.Л. 
Психологія розвитку інтелекту в ранній юності: Автореф. дис... д-ра психол. мед. наук: 19.00.07 / М.Л. Смульсон ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

У контексті проектувально-технологічної концепції досліджено психологічні засади розвитку інтелекту в ранній юності. Розглянуто теоретико-методологічні аспекти сутності, структури та функцій інтелекту, запропоновано сучасні підходи до аналізу інтелекту як психологічної категорії. Визначено когнітивні складники інтелекту та його метакогнітивних інтеграторів, проаналізовано відображувальну, ціннісно-орієнтувальну та прогностично-перетворювальну функції інтелекту. Розкрито зміст проектувально-технологічної концепції та проектування інтелекту в ранній юності, описано інтелектуальний тренінг як особливу форму навчання й як об'єкт проектування. На підставі експериментального вивчення встановлено психолого-педагогічні закономірності розвитку загального та професійного інтелекту юнаків за умов спроектованого тренінгу, а також відповідні психотехнічні процедури. Показано ефективность інтелектуального тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА317660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Дорожко І.І. 
Розв'язання лінгвістичних мислительних задач підлітками засобами фразеології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Дорожко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація містить аналіз з проблеми "задача" у зарубіжній і вітчизняній літературі. Наведено специфіку розв'язання лінгвістичної задачі на уроках української мови і літератури. Розкрито поняття "спосіб", визначено його роль при розв'язанні задачі. Обгрунтовано, що розв'зання лінгвістичної задачі здійснюється за умов використання фразеологічних засобів. Експериментально перевірено і доведено, що суттєві зміни за рівнями сформованості способів розв'язання лінгвістичних задач засобами фразеології досягнуто завдяки цілеспрямованій навчальній діяльності учнів. Застосування алгоритму, побудованого за системою послідовності "Рух по спіралі", сприяє успішному розв'язанню лінгвістичних мислительних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського