Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (36)Книжкові видання та компакт-диски (64)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.726$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Сімак А. А. 
Аксіопсихологічні чинники вибору копінг-стратегій у підлітків-акцентуантів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. А. Сімак ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Визначено та експериментально верифіковано режими самоорганізації копінг-стратегій. Розкрито психологічні механізми комплектації цих стратегій у копінг-стилі в процесі подолання критичної ситуації та тригерні механізми переходу / виходу із кризової зони. Встановлено механізми розпаду та трансформації структури та функцій копінг-стилів. Пояснено механізми флуктуації, вибору та реалізації цих стилів. Виявлено нові інклюзивно-релевантні копінг-стилі з використанням наявних і нових комбінацій копінг-стратегій та копінг-стилів у молодших та старших підлітків з урахуванням їх генези, релевантного ситуаційного контекту та плану психічних дій, на якому вони реалізуються. Вивчено особливості контамінованих копінг-стратегій, що здатні змінювати динаміку всього копінг-стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-953.6 + Ю983.402.2 + Ю953.2-734
Шифр НБУВ: РА380141 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Стаднік Н.В. 
Виховання відповідальності у дітей шестирічного віку у взаємодії сім'ї та школи: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Стаднік ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему виховання відповідальності в дітей віком шести років у взаємодії сім'ї та школи. На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних дослідників розкрито суть відповідальності стосовно даних дітей. Виявлено їх психофізіологічні особливості як передумови виховання в них відповідальності. Визначено структурні компоненти вихованості у шестирічних учнів відповідальності (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісний), критерії та показники їх оцінювання. Охарактеризовано педагогічні умови виховання у шестирічних учнів відповідальності у взаємодії сім'ї та школи, проведено їх апробацію у межах розробленої організаційно-функціональної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.51 + Ю983.726-43 + Ю983.402.11 +
Шифр НБУВ: РА366556

Рубрики:

      
3.

Запухляк О.З. 
Вплив акцентуацій характеру особистості на агресивність у підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.З. Запухляк ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему впливу акцентуацій характеру підлітків на їх агресивність, структурними елементами якої є ворожість, конфліктність, тривожність. Вивчено наукові джерела з проблем агресії й акцентуацій характеру, що дозволило визначити основний зміст і структурно-функціональні компоненти зазначених феноменів, здійснити базову класифікацію типів акцентуацій характеру у підлітковому віці. Розроблено цілісну систему для діагностики цих типів, яка передбачає застосування запропонованої методики виявлення акцентуйованих характерологічних рис. Створено діагностичну програму визначення рівнів агресивності, ворожості, конфліктності, тривожності, яка містить розроблену психодіагностичну методику. На базі емпіричного дослідження доведено наявність специфічного впливу певних типів акцентуацій характеру підлітків на певні структурні компоненти їх агресивності. Виділено дві великі групи типів акцентуацій, зокрема, агресивні та ворожі, на підставі переважання в них відповідно агресивних чи ворожих поведінкових патернів. Це групування стало підставою для розробки і впровадження психотренінгових програм, завданням яких було зменшення рівня агресивних проявів і сприяння успішній адаптації акцентуйованих підлітків до соціуму. Ефективність розроблених заходів підтверджено значеннями коефіцієнтів кореляції, одержаними за результатами повторного діагностичного обстеження досліджуваних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.726 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА346780

Рубрики:

      
4.

Поліщук С.А. 
Особливості розвитку волі в учнів молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.А. Поліщук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості вольових якостей та вольового зусилля в дітей молодшого шкільного віку. З'ясовано структуру комплексу вольових якостей, встановлено симптоматику, динаміку, значущість його складових. На основі кореляційного та класифікаційного аналізу комплексу виокремлено основні ймовірні тенденції в розвитку вольового процесу в хлопчиків і дівчаток. Створено психологічні профілі дітей у типових ситуаціях проявів вольового зусилля та вольових якостей (у стані втоми, в ситуаціях подолання фізіологічно зумовлених труднощів та у розумовій діяльності за наявності перешкод). Наведено основні чинники, які визначають процес становлення вольових якостей та вольового зусилля. Доведено, що вивчення вольових особливостей у дітей молодшого шкільного віку дозволяє поглибити психологічні знання про вікову специфіку розвитку волі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-42-211 + Ю983.402.1 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА315935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Хозраткулова І.А. 
Педагогічні засади виявлення та подолання насилля у підлітковому середовищі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / І.А. Хозраткулова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Проаналізовано сімейні та особистісні детермінанти насильницької поведінки в підлітків. Виявлено основні типи порушень сімейного виховання в підлітків хлопців і дівчат. Показано зв'язок різних типів порушення сімейного виховання з механізмами формування насильницької поведінки. Виявлено особистісні фактори, сприятливі для формування цієї поведінки, а також найбільш поширені типи акцентуацій підлітків, схильних до насилля. Показано особливості різних спогадів, що відображають життєвий стиль і ранні психологічні травми зазначеної групи дітей. Зроблено висновок про суперечливість особистісної структури аналізованої групи підлітків, пов'язаної з існуванням двох альтернативних тенденцій: зниження рівня соціального інтересу та підвищення потреби у схваленні. Виявлено неадекватність Я-концепції в підлітків, схильних до виявів насилля, а також їх основні життєві стилі, які є способом подолання дійсності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.726-43 +
Шифр НБУВ: РА323019

Рубрики:

      
6.

Кротенко В.І. 
Психологічні особливості емпатії підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Кротенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано і визначено поняття емпатії у двох формах її прояву. Наведено новий підхід щодо розуміння даних форм. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів розвитку емпатії (емоційно-оцінного, когнітивного та поведінкового). Розширено наукове уявлення про динаміку, індивідуальні та вікові особливості розвитку й умови закріплення емпатії як стійкої моральної риси особистості. Виділено фактори, що впливають на розвиток емпатії підлітків. Виявлено найбільш значущі об'єкти їх емпатії. Розроблено комплекс методик, які дають можливість ефективно управляти розвитком емпатійних почуттів у дітей підліткового віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-52 + Ю983.726-43
Шифр НБУВ: РА314330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Походенко С.В. 
Психологічні особливості мотивації лідерства у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Походенко ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1998. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05-734 + Ю983.726-43 + Ч421.331.2

Рубрики:

      
8.

Цемрюк І.Г. 
Психологічні особливості прояву егоцентризму молодшого школяра у взаємодії з ровесниками: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Г. Цемрюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості вияву егоцентризму молодшого школяра у взаємодії з ровесниками. Розкрито зміст понять "егоцентризм", "егоцентрична спрямованість особистості", "особистісний егоцентризм". Описано види, типи, форми, психологічні особливості вияву егоцентризму особистості молодшого школяра у взаємодії з ровесниками. Простежено динаміку та виявлено гендерні відмінності егоцентричної спрямованості особистості дитини молодшого шкільного віку. Встановлено вплив особистісного егоцентризму на формування інших якостей особистості молодшого школяра. Розроблено й апробовано соціально-психологічний треніг з розвитку механізмів рефлексії й емпатії як базових засобів децентрації у молодшому шкільному віці. Ефективність програми тренінгу доведено позитивною динамікою показників особистісного егоцентризму молодших школярів експериментальної групи учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА362476

Рубрики:

      
9.

Гейко Є.В. 
Психологічні особливості прояву егоцентризму особистості у мисленнєвій діяльності підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.В. Гейко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Уточнено поняття "егоцентризм", виокремлено поняття "егоцентризм особистості", визначено його роль як однієї з ключових особистісних детермінант мисленнєвої діяльності у підлітковому віці. Виявлено види, типи, рівневу динаміку, форми й особливості прояву егоцентризму в мисленнєвій, особистісній сферах залежно від рівня. Визначено його позитивні ознаки та негативні наслідки. Досліджено прояв егоцентризму у параметрах мисленнєвої діяльності: продуктивності, організованості, динаміки. Виявлено вплив на рівень сформованості інтелектуальних умінь, особистісні фактори, якості, ставлення до себе в підлітковому віці. Розроблено програму запобігання розвитку та поширенню егоцентризму особистості, його негативних наслідків у мисленнєвій діяльності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.513.102
Шифр НБУВ: РА316996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Старовойтов А.В. 
Психологічні особливості тілесно-орієнтованої корекції поведінки підлітків з акцентуаціями характеру: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Старовойтов ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2004. — 18 с. — укp.

Розроблено тілесно-орієнтовану тренінгову програму для корекції поведінки акцентуйованих підлітків, її методологічні і методичні аспекти. Запропоновано моделі організації психологічного "простору", визначено спрямованість тілесно-орієнтованого психокорекційного тренінгу. Проаналізовано механізми адаптивних змін поведінки акцентуйованих підлітків. Розглянуто та експліковано компоненти тілесної та афективно-емоційної складових підліткових акцентуацій характеру. Обгрунтовано психологію тілесності як концептуальну основу тілесно-орієнтованого підходу в психокорекції. Здійснено теоретико-методологічний аналіз різних систем тілесно-орієнтованої психотерапії, на підставі результатів якого проведено адаптацію її методів до психокорекційної практики, що здійснюється за умов загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА330112

Рубрики:

      
11.

Ерастова Л.Є. 
Психологічні чинники подолання дисгармонійного розвитку характеру молодшого школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Є. Ерастова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Виявлено характерологічні особливості молодших школярів у "нормі" і "патології". Визначено типи акцентуацій характеру і встановлено взаємозв'язок між особистісними особливостями дитини і відповідними умовами виховання в сім'ї. Висвітлено роль сім'ї у формуванні характеру дитини молодшого шкільного віку. Створено й апробовано систему занять з метою підвищення рівня саморозуміння і самосприйняття молодших школярів. Показано необхідність комплексного підходу до корекції дітей з дисгармонізацією особистості (психокорекційна робота з молодшими школярами має проводитись в системі сім'я - школа - психолог). Виявлено канали зворотного зв'язку: психолог - дитина - сім'я у взаємодії соціальної системи психоневрологічний диспансер - сім'я - школа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-81 + Ю984.92 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА335111

Рубрики:

      
12.

Корніяка О.М. 
Психологія комунікативної культури особистості школяра: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / О.М. Корніяка ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 41 с. — укp.

На підставі результатів психологічного дослідження розглянуто комунікативну культуру як складно організоване психологічне утворення особистості, що об'єднує у своїй змістовій структурі чотири основних компоненти - мотиваційний, пізнавальний, поведінковий (операційний) і вольовий. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено необхідність інтегративного підходу до виховання дитини як суб'єкта спілкування та розвитку її комунікативної культури. Акцентовано увагу на проблемах розвитку школяра як особистості, зокрема на становленні його мотиваційної сфери як підгрунтя формування соціально-комунікативних якостей і вмінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю935.10 +
Шифр НБУВ: РА352139

Рубрики:

      
13.

Савченко К.В. 
Розвиток вольових якостей молодших школярів як умова їх навчальної успішності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.В. Савченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості розвитку вольових якостей молодших школярів як умови їх навчальної успішності. Обгрунтовано теоретико-методологічні засади вивчення зазначеної проблеми та їх значущість у навчальній діяльності. Узагальнено знання про психологічну природу волі та її роль у психічному розвитку дітей молодшого шкільного віку. Експериментально досліджено рівні розвитку вольових якостей молодших школярів за умов даної діяльності. Виявлено кореляційний зв'язок між цим рівнем та рівнями їх навчальних досягнень, а також вольові якості у молодших школярів, які найбільшою мірою корелюють з їх навчальною діяльністю, а саме: цілеспрямованість, наполегливість, самостійність, організованість, ініціативність і вольову поведінку. Розроблено й апробовано програму розвитку вольових якостей, які визначають успішність навчальної діяльності молодших школярів, доведено її ефективність. Науково обгрунтовано зміст психолого-педагогічної роботи, спрямованої на розвиток даних якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-42 + Ю984.030.2-5 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА354595

Рубрики:

      
14.

Федосєєва І. В. 
Соціально-психологічні чинники формування толерантності підлітків у сім'ї: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / І. В. Федосєєва ; МОН України, Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 18 с.: рис. — укp.

Узагальнено та систематизовано психологічні підходи до вивчення природи, структури та функції толерантності-інтолерантності особистості взагалі, соціально-психологічних факторів та особливостей її прояву підлітків залежно від стилю взаємин в родині, що домінує, зокрема. Установлено співвідношення між самооцінкою підлітками та їх батьками стилів взаємин в родині, формою прояву толерантності-інтолерантності підлітків і зумовленою даними формами відносно усталеною констеляцією особистісних утворень. Розроблено програму формування толерантності в підлітків та їх батьків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-990-06 + Ю983.726-43 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА380026 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Кіричевська 
Стратегії подолання старшокласниками проявів агресії однолітків у міжособистісній взаємодії: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Елеонора Всеволодівна Кіричевська ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА368776

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського