Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (187)Книжкові видання та компакт-диски (150)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Прохоренко$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Прохоренко М. В. 
Задачі з імпульсною дією в нефіксовані моменти часу для систем звичайних диференціальних рівнянь та рівнянь з частинними похідними: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.01.02 / М. В. Прохоренко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено поведінку розв'язків системи звичайних диференціальних рівнянь та рівнянь з частинними похідними гіперболічного та параболічного типів з імпульсною дією у моменти досягнення певного фіксованого значення величини даного регулювального функціонала. Встановлено умови існування розв'язків, для яких імпульсна дія відбувається нескінченну кількість разів. Побудовано ці розв'язки, записано момент імпульсної дії або рівняння для його визначення. Визначено умови існування простих періодичних розв'язків, побудовано прості періодичні розв'язки й оцінено знизу інтервал віддалі між сусідніми моментами імпульсної дії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.614,0
Шифр НБУВ: РА372942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Прохоренков В.М. 
Кличний відмінок у староросійській мові: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / В.М. Прохоренков ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2007. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано відмінковий статус кличної форми в староросійській мові. Проаналізовано формально-синтаксичні й семантико-синтаксичні функції вокатива в ієрархії їх первинності та вторинності з урахуванням синкретизму його значення і транспозиційних особливостей відмінкової форми. Визначено причини використання кличного відмінка у функції суб'єкта, його синтагматичні особливості в даній функції. Висвітлено взаємозв'язок між категорією особи дієслова та іменника в реалізації вокативом формально- і семантико-синтаксичних характеристик. Розглянуто співвідношення інтенцій мовця й потенційних можливостей особи, представленої формою вокатива, в реченнях із дієсловами наказового способу, розкрито роль кличного відмінка в реалізації модальних відтінків імперативних конструкцій. Охарактеризовано особливості використання сакрального імені в кличному відмінку. Досліджено вживання вокатива у функції адресата в різних комунікативних регістрах староросійської мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-022 +
Шифр НБУВ: РА350719

      
3.

Прохоренко О.М. 
Концептуальні засади іміджування Росії американськими "мозковими" центрами: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / О.М. Прохоренко ; Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин НАН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено концептуальні напрацювання американських "мозкових" центрів, спрямованих на забезпечення зовнішньополітичної та безпекової стратегії США, а також теоретико-методологічних і політико-ідеологічних особливостей оцінювання й іміджування ними зовнішньополітичного курсу РФ. Встановлено, що використовуючи потенціал таких центрів, адміністрації США забезпечують плюралізм думок, ідей і рекомендацій, які знаходяться в основі міжнародного курсу Білого дому, зазнаючи коригувань під впливом суб'єктивного бачення президента та його оточення. Проаналізовано особливості ієрархії сучасної системи формування та діяльності "мозкових" центрів у США, виявлено та систематизовано базові методологічні засади у їх дослідницькій діяльності, розглянуто рейтинг даних центрів за рівнем впливів на рішення та дії американської влади на світовій арені. Виявлено та структуровано причинно-наслідкові зв'язки між експертним іміджуванням зовнішньої політики Росії і особливостями політичного курсу США щодо цієї великої євразійської держави. Наведено причини та наслідки особливого статусу Ради зовнішніх відносин США та систематизовано концептуальні особливості іміджування зовнішньої політики РФ цією специфічною організацією громадянського суспільства. Проаналізовано еволюцію базових пріоритетів стратегічного оцінювання Росії "мозковими" центрами США, виявлено концептуальні імперативи пропозицій "мозкових" центрів США для адміністрації Б. Обами щодо відносин з РФ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(7СПО)64-(4РОС) + Ф4(7СПО)64-(4РОС)
Шифр НБУВ: РА369116

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Прохоренко Д.В. 
Методи та моделі автоматизованого управління розвитком промислового підприємства: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Д.В. Прохоренко ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2009. — 22 с. — укp.

Досліджено та розроблено проблемно-орієнтовану теорію, методологію та інструментарій аналізу та синтезу автоматизованого управління розвитком промислових підприємств. Проведено системологічний аналіз і структуризацію проблеми управління розвитком промислового підприємства (ПП). Розроблено інформаційну модель даного управління на підставі адаптаційного декомпозиційно-координаційного підходу. Розвинуто моделі планування розвитку організаційно-технічних систем на базі адаптаційного управління, моделі підвищення адаптивних властивостей стратегічних планів ПП. Удосконалено методологію синтезу систем автоматизованого управління розвитком підприємств. Розроблено структуру й описано функції інтегрованої автоматизованої системи управління розвитком ПП. Розроблено та впроваджено інструментальні засоби реалізації підсистеми управління розвитком ПП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-210.302 +
Шифр НБУВ: РА364778

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Прохоренко 
Особливості формування самоконтролю у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (на матеріалі текстових математичних задач): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Леся Іванівна Прохоренко ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25
Шифр НБУВ: РА359344

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
6.

Прохоренко С.П. 
Очищення стічних вод від нафтопродуктів, барвників і важких металів донецьким природним мезопористим вугіллям: автореф. дис... канд. техн. наук: 21.06.01 / С.П. Прохоренко ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено особливості процесу адсорбції нафтопродуктів і барвників природним мезопористим вугіллям (МВ) і вуглецевими сорбентами, важких металів (ВМ) - модифікаціями МВ (його аддуктами зі сполуками перехідних металів) з модельних і стічних вод. Встановлено, що природні МВ володіють високою сорбційною ємністю стосовно диспергованих нафтопродуктів. Адсорбційна ємність МВ стосовно окремих вуглеводнів, що входять до складу нафти, така: найбільша - на циклогексані, трохи менша - на толуолі та найнижча - на декані. Визначено, що в області невеликих концентрацій барвників, прямий червоний (ПЧ) і метиленовий барвники (МБ), практично націло витягаються із води МВ, що свідчить про високу сорбційну вибірковість поверхні мезопористих вугіль стосовно прямих і основних барвників. Досліджено та вирішено завдання по модифікуванню природного мезопористого вугілля з метою підвищення його адсорбційних властивостей стосовно важких металів. Обгрунтовано, що донецькі природні МВ, як сорбенти, мають досить високу адсорбційну ємність, низьку вартість, доступність, і в силу цього, можуть бути рекомендовані підприємствам як дешеві адсорбенти для доочистки стічних вод від нафтопродуктів з наступним спалюванням їх у котельнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.204 +
Шифр НБУВ: РА367748

Рубрики:

      
7.

Прохоренко О.А. 
Повсякденне життя науково-педагогічної інтелігенції України в другій половині 40-х - першій половині 50-х рр. ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.А. Прохоренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено повсякденне життя науково-педагогічної інтелігенції України другої половини 1940-х - 1950-х рр. на базі опублікованих і архівних джерел. Проаналізовано динаміку кількісно-якісних показників науково-педагогічної інтелігенції. Досліджено вплив і наслідки Другої світової війни на зміни у складі професорсько-викладацького загалу. Висвітлено фактичний рівень матеріально-побутового забезпечення, житлові умови й умови науково-педагогічної праці викладачів вищої школи. Зазначено, що незадовільне матеріально-побутовий стан і брак більшості життєво необхідних товарів знижували рівень життя педагогів. Розглянуто вплив політико-ідеологічних кампаній 1940-х - 1950-х рр. на суспільні настрої науково-педагогічної інтелігенції, які спричинили значні деформації морально-психологічного стану професорсько-викладацького складу ВНЗ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)63-293 +
Шифр НБУВ: РА356869

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Прохоренко Р. І. 
Прогнозування та профілактика аномалій пологової діяльності у жінок зі сполучнотканинними дисплазіями: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.01 / Р. І. Прохоренко ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П. Л. Шупика. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Вперше використано синдромологічний методичний підхід для вивчення проблеми аномалій робочої діяльності. Визначено вплив недиференційованої дисплазії сполучної тканини (НДСТ) щодо особливостей вступу в пологи, тривалості фаз пологів і спектра аномалії родової діяльності (АРД). Описано характеристики морфо-функціонального стану матки та посліду у жінок з НДСТ, які полягають в основі схильності їх до ускладнених і патологічних пологів, що стало обгрунтуванням напрямку патогенетичної профілактики АРД. Розглянуто концепцію розвитку своєрідного матково-плацентарного синдрому, асоційованого з НДСТ, який є реалізацією системного спадкового дефекту метаболізму сполучної тканини в гестаційному періоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.216 + Р716.226
Шифр НБУВ: РА373716 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Прохоренко О.Я. 
Протидія корупційним проявам у системі державної служби України (організаційно-правовий аспект): Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.03 / О.Я. Прохоренко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретико-методологічні основи та практичні аспекти протидії корупційним проявам у державній службі сучасної України. Запропоновано визначення поняття протидії корупційним проявам у державній службі, встановлено його специфіку. Визначено етапи історичного розвитку законодавства України щодо протидії корупційним проявам. Встановлено якісні та кількісні параметри протидії і боротьби з корупційними проявами в державному управлінні сучасної України. Охарактеризовано функції та методи державного управління у сфері протидії корупційним проявам. Розкрито повноваження органів, що протидіють корупційним проявам в Україні на сучасному етапі. Визначено нові види корупційних проявів, їх структуру, тенденції розвитку. Розглянуто теоретичні та практичні проблеми протидії корупційним проявам. Виявлено недоліки чинного законодавства України щодо протидії корупційним проявам. Досліджено плинність керівного складу державної служби України, встановлено причини даного явища, визначено професійний та освітні рівні і вік службовця, що залишає державну службу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01-7 + Х819(4УКР)012 +
Шифр НБУВ: РА329969

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Прохоренко О.В. 
Розробка та застосування методу складних перерізів для розрахунку залишкових деформацій від зварювання поздовжніх швів одномірних конструкцій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.06 / О.В. Прохоренко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2007. — 21 с. — укp.

Представлено математичну модель наближеного інженерного методу складних перерізів (МСП) для розрахунку на основі визначення функції усадки залишкового напружено-деформованого стану (НДС) та прогину поздовжньої осі під час зварювання поздовжніх швів (ПШ) одномірних зварних конструкцій (ОЗК) за схемами нагрівання потужним швидкодіючим лінійним джерелом (ПШЛД) та рухомим лінійним джерелом (РЛД). Здійснено апробацію МСП за допомогою розробки алгоритмів, програм та виконання числових розрахунків НДС і залишкового прогину для модельних задач ОЗК типових поперечних перерізів і співставлення експериментальних результатів з розрахунковими. На базі МСП розроблено математичні моделі, алгоритми та програми для оптимізації погонної енергії зварювання ПШ другої черги за критерієм відсутності залишкового прогину для деяких видів геометричної форми поперечного перерізу ОЗК. Розв'язано числові модельні задачі. Результатами розрахунків підтверджено працездатність розробленого методу розрахункової оптимізації тепловкладення під час зварювання за критерієм відсутності залишкового прогину для ОЗК, що мають декілька зон пластичного скорочення у поперечному перерізі. Встановлено, що кореляція розрахункових результатів по залишковому НДС не суперечить відомим літературним даним. Розроблено математичну модель методу розрахунку технологічних параметрів теплової правки залишкового прогину ОЗК типових поперечних перерізів для випадків, коли оптимізація погонної енергії зварювання швів другої черги неможлива з огляду на особливості геометричних форм деяких видів поперечних перерізів. Запропоновано алгоритми, програми та виконано числові розрахунки модельних задач теплової правки залишкового прогину для чотирьох видів перерізу. Здійснено практичне впровадження результатів наукового дослідження на вітчизняних підприємствах та у навчальний процес ВНЗ для підготовки фахівців зварювального виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К641-18 +
Шифр НБУВ: РА349946

Рубрики:

      
11.

Прохоренко М.М. 
Система військового законодавства України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / М.М. Прохоренко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження нормативно-правових актів, які регулюють суспільні відносини у сфері формування, розвитку та функціонування Збройних Сил України. Обгрунтовано необхідність виокремлення їх до автономної системи - військового законодавства України. Визначено основні складові системи військового законодавства України, а саме: предмет, елемент і взаємозв'язки між ними. Установлено, що військове законодавство України має єдиний предмет і є комплексним законодавством, що містить нормативні приписи, які входять до нормативно-правових актів цих галузей законодавства України. Єдність предмету військового законодавства України є чинником, що підтверджує необхідність виокремлення його до галузі законодавства України. Проаналізовано обумовленість утворення системи військового законодавства України економічною, політичною, соціальною системами та системою права. Розкрито ієрархічну структуру військового законодавства України та визначено його місце у системі законодавства України як окремої комплексної галузі законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111 + Ц4,8(4УКР)27 +
Шифр НБУВ: РА351200

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Прохоренко 
Творчість Євгена Маланюка і "Празька школа" українських поетів: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Оксана Феодосіївна Прохоренко ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=4ЧЕХ)-335 + Ш5(УК=7СОЕ)-4 Маланюк,Є. 535 + Ш5(0)-308 + Ш5(7СОЕ=УК)-Маланюк,Є. 535
Шифр НБУВ: РА311435

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
13.

Прохоренко С.В. 
Теплофізичні засади стабілізації процесів топлення-кристалізації евтектичних стопів для створення реперних точок температури: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.11.04 / С.В. Прохоренко ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2005. — 41 с. — укp.

Проаналізовано розвиток теоретичних засад і принципів побудови реперних точок температури з використанням металевих стопів евтектичної концентрації як робочої речовини. Висвітлено причини нестабільності відтворення температури фазових переходів топлення - кристалізація. Встановлено, що базовими джерелами нестабільності відтворюваності температури та неєдиності металевих реперних точок МТШ - 90 є неоднозначність визначення концентрації та природи домішок, а також відсутність належних уніфікованих, індивідуальних для кожної робочої речовини, технологій реалізації фазових переходів кристалізації. Показано, що евтектичні ізотопи у певному температурному інтервалі після топлення зберігають мікронеоднорідну структуру. Доведено, що завдяки кластерній будові структура евтектичних розтопів особливо чутлива до накладення фізичних полів. Розроблено методологію оцінки значень енергетичного вливу на розтоп робочої речовини з метою формоутворення дрібнодисперсної, рівнозернистої енергонасиченої структури, яка забезпечує найбільш ізотермічне плато топлення. Контроль формування оптимального рівня однорідності та дисперсності кристалічної структури робочої речовини під час її кристалізації здійснюється з використанням адаптованого методу акустичної емісії (АЕ). У процесі топлення розроблений метод використовується для визначення початку та завершення фазового переходу. Наведено результати дослідження прецизійного складу евтектики системи In - Ga - Sn, необхідного рівня перегріву розплаву, параметрів його енергетичної обробки та умов кристалізації, оптимальних для одержання наступного максимально ізотермічного плато топлення, а також рівня його тривалої cтабільності з застосуванням рентгенографічного, віскозиметричного, калориметричного, металографічного, диференціального термічного та АЕ методів аналізу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В378.5 в641.0,022 + З322-5 +
Шифр НБУВ: РА339024

Рубрики:

      
14.

Прохоренко Є.Я. 
Феномен кіберкультури в інформаційно-технологічному відтворенні соціуму: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Є.Я. Прохоренко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 23 с. — укp.

Досліджено феномен кіберкультури в інформаційно-технологічному відтворенні соціуму. Висвітлено стан наукової розробки цієї проблеми. Розкрито суть і зміст поняття "кіберкультура". Обгрунтовано концептуальний підхід, який дозволяє здійснити соціологічний аналіз феномену кіберкультури. На підставі результатів соціологічного дослідження доведено, що ціннісно-нормативні системи є найбільш виразними характеристиками кіберкультури. Випускників загальноосвітніх шкіл, орієнтованих на кіберкультуру, у цьому аспекті вирізняє значущість базової цінності - "цікавої роботи", яка посідаймає перше місце у ранговій шкалі, а також специфіка інструментальних цінностей - "упевненість у собі", "самостійність", "свобода" на відміну від традиційних цінностей "здоров'я", "миру та спокою в країні", "щасливого сімейного життя", "матеріального благополуччя", "хороших і вірних друзів". Оптимальні за раціональністю установки осіб, орієнтованих на кіберкультуру, відображають логіку мислення та спосіб дії інформаційного суспільства, що формується, і підтверджують гіпотезу про вплив кіберкультури на характер суспільних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676 + С5*671.1*4 + С5*328.93 +
Шифр НБУВ: РА356987

Рубрики:

      
15.

Баташева Н. І. 
Формування емоційної сфери соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку / Н. І. Баташева. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню формування емоційної сфери у соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку, виявленню сформованості компонентів емоційної сфери, розробленню програми формування емоційної сфери. Описано психологічний зміст структури емоційної сфери і динаміку її розвитку. Констатувальне дослідження дало змогу визначити рівні та якісні особливості емоційної сфери у соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку. За результатами формувального експерименту теоретично обґрунтовано і розроблено програму формування емоційної сфери у соціально депривованих дошкільників із затримкою психічного розвитку, ефективність якої доведено шляхом апробації.^UThe study made it possible to determine the level and qualitative features of the emotional sphere development in socially deprived preschoolers with developmental delay. Experimental study of the components of the emotional sphere in socially deprived preschoolers revealed a number of its peculiarities. It's perceptual component is characterized by a decreased level of emotional perception; superficiality of expressive features perception, obscurity of their representations; allocation of a separate, often single expressive element as meaningful; insufficient differentiation of the components of the emotional ethalon; difficulties in determining the difference between similar emotions (sadness and anger, surprise and fear, anger and aversion); the predominance of diffuse-local and analytical types of perception of expressive signs of emotion. Its cognitive component is characterized by a decrease in the level of understanding of emotions and emotional identification, which is manifested in selection of individual expressive signs of basic emotions by their graphic representation and photo standard; the difficulties of orientation in emotional features of different modalities; lack of understanding of social emotions and the content of moral action etc. Its verbal component is characterized by small volume of emotional vocabulary, inaccuracy of the use of words describing emotional content, lack of formation of generalizations and synonymous means of speech, the use of non-essential features during the description of emotions etc. Its expressive component is characterized by poverty and indistinctness of expressive reactions, narrowing of the range of experiences, instability and emotional lability of emotions, diminished emotional mood, inadequate behavior etc.Three levels of emotional sphere formation were identified. Qualitative analysis shows that the emotional sphere in the majority of socially depressed pre-school children with developmental delay and their peers who were raised in a family and attended a special preschool educational institution have characteristic features of the 1st and 2nd levels. The underdevelopment of the emotional sphere is caused by the imperfections of the perceptual, cognitive, verbal and expressive components: the lack of adequate emotions, thir narrowed range, the low level of differentiation of emotions by the main modalities (joy, sadness, anger, fear), lack of recognition of emotional states by the expressive complex, inability to arbitrarily reproduce separate emotions in gaming and communicative activities, insufficient emotional vocabulary etc.A program of emotional sphere formation in socially deprived pre-schoolers with developmental delay was structured in four blocks: theoretical and methodological, organizational-methodical, corrective-developmental and evaluational. Implementation of the program's tasks included two areas: correction of emotional sphere of and formation of expressive, perceptual, cognitive and verbal components of emotional sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Орлов О. В. 
Психологічна корекція розвитку невротизованих підлітків з порушеннями інтелекту / О. В. Орлов. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню специфіки невротизації особистості підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня та особливостей її психодіагностики та психокорекції. У дисертації описано психологічний зміст невротизації особистості. Представлено комплекс психологічної діагностики невротизації особистості. За результатами дослідження описано специфіку особистісного функціонування невротизованого підлітка з порушенням інтелектуального розвитку. Описано модель психологічної корекції невротизації, що містить принципи, форми, методи та цілі психокорекційної роботи. Представлено програму психокорекційної роботи та доведено її ефективність шляхом проведення формувального експерименту.^UThesis describe a wide range of approaches to the interpretation of the concept of "neurotic personality", its structure and causal factors. In contrast to neuroticism, we treat neurotization as a complex of personality traits, a maladaptive psychological predisposition to so-called ‘neurotic disorders'. High level of neurotization is characterized by dysfunctional beliefs, cognitive patterns, coping strategies, and is manifested in disorders og external (behavior) and internal (emotions and cognition) aspects of personality functioning, as well as possible psychosomatic reactions. Neurotization is seen as continual phenomenon, which is caused by a complex interplay of a number of adverse factors: peculiarities of mental processes, specifics of the early stages of development, existing conflicts between the needs and the requirements of the environment etc. Our empirical study revealed that an adolescent with intellectual disability and a high level of neurotization is characterized by a high level of asthenia, negative self-esteem, difficulties with self-regulation, and low stress tolerance. He or she feels isolated from the environment, and at the same time — dependent and helpless. Such adolescents are inclined to catastrophic interpretations of the reality. They are hostile and cautious about other people, but have a low ability to take active action. Although in some cases they tend to behave aggressively. We developed an integrated model of psychological intervention which includes the principles (unity of activity and the psyche, ‘child-centrism', the interconnectedness of thinking, emotional reactions and behavior), forms (individual, group, work with teachers and caregivers), methods (cognitive, behavioral, emotionally focused) and goals (the formation of realistic positive self-esteem and perceptions of the surrounding world, formation of emotional and communicative competence and development of self-regulation and critical thinking). An intervention program is described and empirically tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Таланін Д. С. 
Синтез та імплементація електронної системи автоматичного керування паливоподачею дизеля / Д. С. Таланін. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єктом дослідження є процеси функціонування електронної системи автоматичного регулювання частоти обертання колінчастого валу дизеля на сталих та перехідних режимах її роботи. Предметом дослідження є теоретичне обґрунтування методики синтезу та практичне впровадження алгоритмів програмного забезпечення електронного блоку керування, які відрізняються відкритістю, простотою реалізації, можливістю створення універсальних та мультиуніверсальних регуляторних характеристик роботи двигуна. Наукові дослідження, що проведені в роботі, базуються на фундаментальних положеннях в суміжних галузях науки та інженерії: електромеханіці, електроніці, програмуванні, гідродинаміці, теорії ДВЗ і теорії САК (система автоматичного керування) тощо.^UThe object of research is the processes of the electronic system functioning of automatic regulation of the crankshaft speed in the diesel engine to be on steady and transient modes of its operation. The subject of research is the theoretical substantiation of the synthesis method and practical implementation of software algorithms of the electronic control unit, which are open, easy to implement, the ability to create universal and multi-universal regulatory characteristics of the engine. The scientific researches carried out in this work are based on fundamental principles in related fields of science and engineering: electro mechanics, electronics, programming, hydrodynamics, internal combustion engine theory and the theory of SAC (automatic control system), etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Прохоренко О. О. 
Особливості метаболічних та функціональних порушень печінки в пізній період краніоскелетної травми за умов супутнього хронічного гепатиту та їх корекція / О. О. Прохоренко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації встановлено роль хронічного ураження печінки у проявах системних порушень, викликаних експериментальною краніоскелетною травмою в період пізніх проявів травматичної хвороби. Вперше наведено динаміку порушень показників функціонального стану печінки, активності ліпідної пероксидації та антиоксидантного захисту печінки і нирок, процесів цитолізу, ендотоксикозу та імунних реакції, а також морфологічних змін печінки і нирок через 14, 21, 28 та 35 діб після нанесення краніоскелетної травми на тлі супутнього хронічного гепатиту порівняно з травмованими тваринами без супутнього хронічного ураження печінки. Доведено ефективність 3-оксипіридин 2-етіл-6-метил-3-гідроксиперидину сукцинату у корекції виявлених порушень за умов краніоскелетної травми та хронічного гепатиту.Показано, що моделювання краніоскелетної травми на тлі хронічного гепатиту в період пізніх проявів травматичної хвороби зумовлює тривале посилення активності процесів ліпідної пероксидації в печінці та нирках, яке в усі терміни посттравматичного періоду порівняно з контролем (травмованими щурами без хронічного ураження печінки) супроводжується статистично вірогідно більшим вмістом дієнових кон’югатів та реагентів до тіобарбітурової кислоти. За цих умов доведено, що у печінці і нирках істотно знижуються показники ензимної та глутатіонової ланок антиоксидантного захисту. Величина досліджуваних показників у всі терміни посттравматичного періоду істотно менша, ніж у травмованих щурів без хронічного гепатиту. Аналогічно в сироватці крові знижується і вміст церулоплазміну, проте результат статистично значущий лише через 14 і 35 діб експерименту. Встановлено, що нанесення краніоскелетної травми на тлі хронічного гепатиту в період пізніх проявів травматичної хвороби викликає посилення процесів цитолізу, ендотоксикозу та імунних реакцій, що проявляється збільшенням у сироватці крові аланін- і аспартатамінотрансферазної активності, вмісту фракцій молекул середньої маси та циркулюючих імунних комплексів, які у всі терміни перевищують групу травмованих тварин без супутнього ураження печінки. Показано, що моделювання краніоскелетної травми на тлі хронічного гепатиту викликає більші порушення показників жовчоутворювальної і жовчовидільної функції печінки, ніж у тварин без хронічного ураження, зокрема протягом усіх термінів спостереження суттєво меншими стають вміст у жовчі сумарних жовчних кислот та холестеролу, через 21 діб – загального білірубіну, через 35 діб – кон’югованого білірубіну і ступеня його кон’югації. За цих умов у всі терміни посттравматичного періоду суттєво знижуються швидкість жовчовиділення та швидкість екскреції досліджуваних компонентів жовчі. Доведено, що нанесення краніоскелетної травми на тлі хронічного гепатиту супроводжується значно глибшими морфологічними змінами у печінці та нирках, що проявляються наростанням дистрофічно-некротичних змін в гепатоцитах, глибокими ураженнями ендотелію судин клубочків та епітелію вивідних канальців нирок, які відмічали протягом усього періоду експерименту. Застосування з 14 доби посттравматичного періоду у щурів з хронічним гепатитом 3-оксипіридин 2-етіл-6-метил-3-гідроксиперидину сукцинату, порівняно з тваринами без корекції, викликає зниження вмісту в печінці реагентів до тіобарбітурової кислоти, що статистично значуще через 21 і 35 діб експерименту, величини дієнових кон’югатів – через 21, 28 та 35 діб, у нирці – починаючи з 21 доби експерименту. В цей термін у печінці та нирках зростає величина досліджуваних показників антиоксидантного захисту. Показано, що за умов корекції, починаючи з 28 доби експерименту, статистично вірогідно зменшуються показники ендогенної інтоксикації, імунних реакцій та цитолізу, покращуються показники жовчоутворювальної та жовчовидільної функцій печінки – через 28 і 35 діб істотно збільшується вміст у жовчі сумарних жовчних кислот і холато-холестеролового коефіцієнта, через 35 діб – вміст у жовчі холестеролу, загального білірубіну та ступеня кон’югації білірубіну, починаючи з 21 діб – швидкість жовчовиділення та екскреції сумарних жовчних кислот, починаючи з 28 доби – швидкість екскреції загального і кон’югованого білірубіну, через 35 діб – швидкість екскреції холестеролу.^UIn the dissertation, the role of chronic liver damage in the manifestations of systemic disorders caused by experimental cranioskeletal trauma in the period of late manifestations of the traumatic disease was established. For the first time, the dynamics of violations of parameters of the functional state of the liver, the activity of lipid peroxidation and antioxidant protection of the liver and kidneys, the processes of cytolysis, endotoxicosis, and immune reactions were showed, as well as the morphological changes of the liver and kidneys 14, 21, 28, and 35 days after application of cranioskeletal injury in case of concomitant chronic hepatitis compared to injured animals without accompanying chronic liver damage. The effectiveness of 3-oxypyridine 2-ethyl-6-methyl-3-hydroxyperidine succinate in the correction of detected disorders under conditions of cranioskeletal trauma and chronic hepatitis was proven. It was shown that modelling of cranioskeletal trauma on the background of chronic hepatitis in the period of late manifestations of a traumatic disease leads to a long-term increase in the activity of lipid peroxidation processes in the liver and kidneys, which is accompanied by statistically significantly greater content of diene conjugates and reagents for thiobarbituric acid. Under these conditions, it was proven that the enzyme and glutathione links of antioxidant protection significantly decrease in the liver and kidneys. The value of the studied parameters in all terms of the post-traumatic period is significantly lower than in traumatized rats without chronic hepatitis. Similarly, the content of ceruloplasmin in blood serum also decreases, but the result is statistically significant only after 14 and 35 days of the experiment. It was established time that the application of cranioskeletal trauma on the background of chronic hepatitis in the period of late manifestations of the traumatic disease causes an increase in the processes of cytolysis, endotoxicosis and immune reactions, which is manifested by an increase in the blood serum of alanine and aspartate aminotransferase activity, the content of fractions of medium mass molecules and circulating immune complexes, which in all terms exceed the group of injured animals without accompanying liver damage.It was shown that modelling of cranioskeletal trauma on the background of chronic hepatitis causes greater violations of the bile-forming and bile-secreting function of the liver than in animals without chronic damage, in particular, during all periods of observation, the content of total bile acids and cholesterol in bile becomes significantly lower, after 21 days - total bilirubin, after 35 days – conjugated bilirubin and the degree of its conjugation. Under these conditions, in all periods of the post-traumatic period, the rate of bile secretion and the rate of excretion of the studied bile components are significantly reduced. It has been proven that the application of cranioskeletal trauma on the background of chronic hepatitis is accompanied by much deeper morphological changes in the liver and kidneys, which are manifested by the growth of dystrophic and necrotic changes in hepatocytes, deep lesions of the vascular endothelium of the glomeruli and the epithelium of the excretory tubules of the kidneys, which were noted throughout the entire period of the experiment. It was proved that the use of 3-oxypyridine 2-ethyl-6-methyl-3-hydroxyperidine succinate in rats with chronic hepatitis from the 14th day of the post-traumatic period, compared to animals without correction, causes a decrease in the content of reagents to thiobarbituric acid in the liver, which is statistically significant after 21 and 35 days of the experiment, values of diene conjugates – after 21, 28 and 35 days, in the kidney - starting from the 21st day of the experiment. During this period, the value of the studied parameters of antioxidant protection increases in liver and kidneys. It was shown that under the conditions of correction, starting from the 28th day of the experiment, the parameters of endogenous intoxication, immune reactions and cytolysis are statistically significantly reduced, the parameters of the bile-forming and bile-secreting functions of the liver improve – after 28 and 35 days the content of total bile acids in bile, also significantly increases cholate-cholesterol coefficient, after 35 days - the content of cholesterol, total bilirubin and the degree of conjugation of bilirubin in bile, starting from 21st day – the rate of bile secretion and excretion of total bile acids, starting from 28th day – the rate of excretion of total and conjugated bilirubin, after 35 days – cholesterol excretion rate.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бужинецька К. Б. 
Формування навчальної мотивації у старших дошкільників з порушеннями когнітивного розвитку: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / К. Б. Бужинецька. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано основні підходи щодо вивчення проблеми навчальної мотивації старших дошкільників через призму поведінки, адаптації до нових умов у мікро-соціумі, когнітивних та вольових процесів, спілкування. З’ясовано, що мотивація має соціальне походження і у онтогенезі розвивається в результаті спеціально спрямованих формуючих дій, водночас – мотивація опосередкована когнітивними процесами, спілкуванням і здійснюється за допомогою вольових процесів.Теоретично доведено, що навчальна мотивація відіграє надзвичайно важливу роль у старшому дошкільному віці дитини, адже в цей період виявляються нові можливості розвитку психічних якостей, особистісних новоутворень тощо. У дошкільному періоді у дітей формується мотив досягнення успіху, розвивається вміння ставити цілі й досягати їх, актуалізувати свій потенціал, відбувається трансформація зовнішньої мотивації у внутрішню (мотивацію досягнення) з урахуванням психологічних закономірностей зсуву мотиву на мету і фіксації установки.На основі теоретичного узагальнення визначено навчальні мотиви, до яких віднесено: пізнавальні (пов’язані зі змістовними або структурними характеристиками самої навчальної діяльності); соціальні (пов’язані з факторами, що впливають на мотиви навчання і не пов’язані з навчальною діяльністю); досягнення. Теоретико-методологічний аналіз проблеми навчальної мотивації старших дошкільників дав змогу визначити компоненти навчальної мотивації: динамічний, пізнавальний, оціночно-позиційний.Теоретично обґрунтовано, що порушення когнітивного розвитку у дітей обумовлено незрілістю й сповільненістю розвитку моторики, психічних функцій, зокрема сприймання, пам’яті, уваги, мислення, що спричиняє відставання і труднощі в оволодінні навчально-пізнавальною інформацією.З’ясовано, що зазначені характеристики проявляються у дітей, які відзначаються наступними особливостями:– вони мають порушення, які пов'язані з дефіцитним розвитком функції регуляції пізнавальної діяльності, незважаючи на відносно збережений інтелект. Основні прояви цих порушень включають в себе проблеми з увагою (як гіперактивність, так і гіпоактивність), недостатньо розвинуту мотиваційну та емоційно-вольову сферу, а також розлади довільності різного ступеня вираженості;– вони демонструють нерівномірні прояви пізнавальної активності та продуктивності, що виражається у відмінностях між рівнем інтелектуального розвитку та рівнем научуваності. Це означає, що у деяких випадках діти можуть мати недостатньо розвинений інтелект (наприклад, обмеженість знань та уявлень про навколишній світ, несформованість розумових дій та операцій, відставання у розвитку наочно-образного та словесно-логічного мислення, мовлення тощо);– деякі діти можуть поєднувати низький рівень інтелектуальної продуктивності з надмірно слабкою пізнавальною активністю, що означає, що недостатній інтелектуальний розвиток є результатом обмеженої здатності до навчання;– у таких дітей може бути дефіцит у розвитку всіх психічних функцій, включаючи увагу, пам'ять, гнозис, праксис та інші. Крім того, може бути відзначений недорозвиток емоційно-вольової сфери.Теоретичні висновки дають підстави стверджувати, що порушення когнітивного розвитку можуть виявлятися при: затримці психічного розвитку, гіперактивному розладі з дефіцитом уваги, розладах аутистичного спектру, легких порушеннях інтелекту, порушеннях мовлення тощо.Виявлено, що навчальна мотивація у старших дошкільників з порушеннями когнітивного розвитку сформована недостатньо, її розвиток відбувається дуже повільно та характеризується своєрідними особливостями. Спостерігається порушення таких мотиваційних характеристик: динамічних (виявляються у низькій потребі до навчання, відсутності стійкості мотивів, низькій мірі збудження мотивів, не вмінні переключатися з одних мотивів на інші); пізнавальних (характеризується негативним ставленням до навчання, несформованістю навчально-пізнавальних мотивів тощо); оціночно-позиційних (неузгодженість між навчальним мотивом і прагненнями дитини, що впливає на різні види діяльності і спілкування), що у майбутньому породжує значні труднощі у процесі навчання.З метою формування навчальної мотивації у старших дошкільників з порушеннями когнітивного розвитку було розроблено модель шкільної ситуації в умовах дошкільного закладу освіти, яка містила ті ж самі елементи, що й класична очна форма навчання, а саме: суб’єкти та об’єкти, етапи навчальної ситуації (організаційно-мотиваційний, діяльнісний, контрольно-оцінний, рефлексивний, корекційно-розвивальний), та кінцеву мету. Навчальна діяльність дітей у створеній моделі навчання реалізовувалася у чотири етапи: орієнтація (введення дітей в тему, ознайомлення з метою, загальний огляд виконання); підготовка до проведення навчання (визначення навчальних завдань, окреслення орієнтовних способів розв’язання проблеми, мотиваційна бесіда); основна частина – виконання експериментальних завдань; обговорення (рефлексія).^UThe dissertation theoretically substantiates the main approaches to study of the problem of educational motivation of senior preschoolers through the prism of behavior, adaptation to new conditions in the micro-society, cognitive and volitional processes, communication. It has been found that motivation has a social origin and develops in ontogenesis as a result of specially directed formative actions, while motivation is mediated by cognitive processes, communication and is carried out with the help of the volitional processes.It has been theoretically proven that educational motivation plays an extremely important role in the older preschool age of a child because new opportunities for the development of mental qualities, personal growth, etc. are revealed during this period. The children develop a motive for achieving success, develop the ability to set goals and achieve them, and actualize their potential in the preschool period. There is also a transformation of the child's external motivation into an internal one (achievement motivation), taking into account the psychological patterns of shifting the motive to the goal and fixing the attitude.On the basis of theoretical generalization, the study identified learning motives, which include: cognitive (related to the content or structural characteristics of the educational activity itself); social (related to factors affecting learning motives and not related to educational activities); achievement. The theoretical and methodological analysis of the problem of educational motivation of senior preschoolers made it possible to identify the components of educational motivation: dynamic, cognitive, evaluative and positional.It is theoretically substantiated that cognitive development disorders in children are caused immaturity and slow development of motor skills, mental functions, including perception, memory, attention and thinking, which causes lagging and difficulties in mastering educational and cognitive information.It has been determined that these characteristics are present in children who exhibit the following features:- They have impairments related to the deficit development of cognitive activity regulation function, despite relatively preserved intelligence. The main manifestations of these impairments include attention problems (both hyperactivity and hypoactivity), underdeveloped motivational and emotional-volitional sphere, as well as disorders of arbitrary nature to varying degrees.- They demonstrate uneven manifestations of cognitive activity and productivity, manifested in differences between the level of intellectual development and the level of educability. This means that in some cases, children may have underdeveloped intelligence (for example, limited knowledge and perceptions of the surrounding world, undeveloped mental actions and operations, lag in the development of visual-figurative and verbal-logical thinking, speech, etc.).- Some children may combine a low level of intellectual productivity with excessively weak cognitive activity, which means that insufficient intellectual development is the result of limited learning ability.- These children may have a deficit in the development of all mental functions, including attention, memory, gnosis, praxis, and others. In addition, underdevelopment of the emotional-volitional sphere may be noted.Theoretical conclusions suggest that cognitive development disorders can be manifested in delayed mental development, attention deficit hyperactivity disorder, autism spectrum disorders, mild intellectual disabilities, speech disorders, etc.It has been found that the educational motivation of senior preschoolers with disorders of cognitive development is formed insufficiently, its development is very slow and characterized by peculiar features. There is a violation of the following motivational characteristics: dynamic (manifested in a low need for learning, lack of stability of motives, low degree of arousal of motives, inability to switch from one motive to another); cognitive (characterized by a negative attitude to learning, unformed educational and cognitive motives, etc.); evaluative and positional (inconsistency between the educational motive and the aspirations of the child, which affects various types of activity and communication), which in the future creates significant difficulties in the learning process.In order to form educational motivation in senior preschoolers with cognitive impairments, a model of the school situation in the conditions of a preschool educational institution was developed, which contained the same elements as the classical full-time form of education, namely: subjects and objects, stages of educational situations (organizational and motivational, operational, control and evaluative, reflective, corrective and developmental), and the ultimate goal.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського