Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (63)Реферативна база даних (390)Книжкові видання та компакт-диски (114)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ОРНАМЕНТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Коновалова О.В. 
Антропоморфні мотиви української народної орнаментики ХІХ - ХХ століть (іконографія, символічний контекст, художні особливості): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.06 / О.В. Коновалова ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано антропоморфні мотиви народної орнаментики досліджуваного періоду як своєрідного явища українського декоративно-прикладного мистецтва. Встановлено історичні етапи генезису та розвитку, уточнено термінологію. Проаналізовано іконографію, з'ясовано відображення у символіці мотивів істотних змін селянського світогляду. Розкрито засоби художньої виразності мотивів і виявлено широку різноманітність силуетних, колористичних і фактурних рішень. Сформовано типологію, яка враховує іконографічні та стилістичні особливості зображень. Визначено універсальні й унікальні особливості антропоморфних мотивів української народної орнаментики у східноєвропейському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР)0
Шифр НБУВ: РА375044 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Шадріна-Личак О. В. 
Безтактова прелюдія як репрезентант французького клавесинного стилю XVII Ц початку XVIII ст.: аспекти виконавського прочитання: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Шадріна-Личак ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Розглянуто клавесинну безтактову прелюдію в контексті музичної культури XVII - XVIII ст. На основі дослідження суттєво відкориговано уявлення про місце та роль прелюдії в історичній та в сучасній практиці клавесинного виконавства та виявлено її справжнє значення: клавесинна безтактова прелюдія виступає своєрідною точкою перетину знакових явищ музичного мистецтва епохи Бароко. Таким чином, усвідомлення її природи дозволяє глибше зрозуміти специфіку основного комплексу феноменів виконавської практики епохи, а саме: клавесинного лютневого стилю, генерал-басу, техніки орнаментації, мистецтва імпровізації. З огляду на особливості нотації прелюдія стає, у певному сенсі, з'єднувальною ланкою між трактатами та музичними творами, записаними у звичний спосіб, завдяки чому робота з нею виводить на нове осмислення імпровізаційної практики епохи. Розроблено багаторівневий методичний комплекс для виконавського опрацювання клавесинної безтактової прелюдії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.41-03(4ФРА)4-71
Шифр НБУВ: РА382717 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шпик І.Є. 
Болгарсько-українські релігійно-культурні зв'язки (остання чверть ХIV - перша половина ХVI ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / І.Є. Шпик ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 18 с. — укp.

Розглянуто основні прояви болгарсько-українських релігійно-культурних зв'язків останньої чверті XIV - першої половини XVI ст. Визначено їх передумови, характерні особливості. Проаналізовано церковно-політичну та релігійно-культурну діяльність митрополитів Київських, болгар за походженням, зокрема, Кипріяна (1375 - 1406 рр.) та Г. Цамблака (1415 - 1420 рр.). Досліджено процес переселення болгар та основні причини їх частих візитів на українські землі. Увагу приділено процесу болгарсько-української книжно-літературної взаємодії останньої чверті XIV - першої половини XVI ст., зокрема, побутуванню на Русі-Україні середньоболгарських рукописних книг і перекладів візантійських літературних творів, а також емоційно-експресивного літературного стилю ("плєтєніє словес"). Описано поширення на теренах Русі-України надбань і досягнень болгарського книжкового мистецтва: тератологічного, неовізантійського та плетінчастого орнаментальних стилів, ломбатодів, в'язі, мініатюр, а також зразків болгарського релігійного живопису, які найбільшою мірою причинилися до розвитку місцевого іконопису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)44-7 + Т3(4БОЛ)4-7 +
Шифр НБУВ: РА364073

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Семчук Л.Я. 
Вишивка в народному одязі Українських Карпат XX століття (художні особливості): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Л.Я. Семчук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 16 с. — укp.

Розглянуто художні особливості, етномистецькі відмінності одягових вишивок Карпатського регіону України у технічному та композиційному аспектах їх творення. Удосконалено класифікацію чинників вишивки. Визначено художньо-виражальні, орнаментотвірні пріоритети засобів вишивання. Обгрунтовано основні принципи синтезу технік, орнаменту та кольору, на базі яких проаналізовано графічно-колористичні відмінності композиційних структур, домінантних мотивів вишивок народного вбрання українських горян. Проведено порівняльний аналіз художньо-естетичної образності вишивок локальних осередків Гуцульщини, Бойківщини, Лемківщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.963(4УКР3)6-69 + Т3(23=УКР7)-417 +
Шифр НБУВ: РА362866

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Шепелев В.В. 
Відображення площини на поверхню та його застосування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.01 / В.В. Шепелев ; Донец. нац. техн. ун-т. — Донецьк, 2005. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання вирішення проблеми відображення площини на криволінійній поверхні. Доведено, що в геометричному аспекті задача є оберненою до задачі відображення криволінійної поверхні на площину, проблема координації на площині графічної інформації у вигляді візерунків, орнаментів, логотипів, надписів та перетворення інформації з метою її відображення на криволінійну поверхню актуальна для прикладного мистецтва та машинобудування у частині автоматизованого гравірування на виробах криволінійної форми. Обгрунтовано розв'язання проблеми на точкових відповідностях між площиною та криволінійною поверхнею, встановлених під час розв'язання прямої задачі. Відзначено, що отримання розв'язків в аналітичній формі, складання програм, які інтерпретують аналітичні моделі, застосування програмного комплексу MAPLE для візуалізації поверхні разом з відображеним на ній графічним об'єктом допомагає візуально оцінити розв'язок, визначити його оптимальні параметри, застосувати комп'ютерні технології на стадіях проектування та реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.19,0 +
Шифр НБУВ: РА336751

Рубрики:

      
6.

Юрченко І.А. 
Візуальні й морфологічні закономірності орнаменту гуцульської різьби та їх використання в сучасній мистецько-освітній практиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / І.А. Юрченко ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено візуальні та морфологічні закономірності орнаменту гуцульської різьби. Виявлено особливості його візуального сприйняття. Здійснено аналіз утилітарно-функціональних, структурно-конструктивних, естетичних і образно-тематичних функцій орнаментальних мотивів гуцульської різьби. Розроблено й апробовано методику комплексного аналізу окремого виробу, оздобленого таким орнаментом. Досліджено механізми використання орнаментальних етномистецьких традицій у світовій і вітчизняній проектно-художній практиці. Запропоновано рівні втілення візуальних і морфологічних закономірностей орнаменту гуцульської різьби у сучасній мистецько-освітній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР33) + Щ125.508.043(4УКР33) +
Шифр НБУВ: РА352214

Рубрики:

      
7.

Аль-Найрат Хасан Мухаммад Салех 
Вплив народних традицій на формоутворення предметно-просторового середовища сучасного житла (на прикладі країн Аль-Шама): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / Аль-Найрат Хасан Мухаммад Салех ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено роль традицій у формоутворенні предметно-просторового середовища (ППС) житла у країнах Аль-Шаму, а також виявлено тенденції розвитку цього явища. Здійснено аналіз і систематизацію сучасних літературних витоків, картографічних, проектно-планувальних і статистичних матеріалів, а також натурні обстеження, структурно-планувальне моделювання, експериментальне проектування. Висвітлено історичний розвиток ППС та визначено основні принципи традиційної організації житла, з'ясовано основні принципи формоутворення ППС. Зауважено, що пріоритетним напрямком формоутворення ППС є інтерпретація та застосування на практиці традиційних архітектурних форм, побутових мов, декору, орнаментики й оздоблювальних матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(53)6-17 + Щ128.4 +
Шифр НБУВ: РА337076

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Акчуріна-Муфтієва Н.М. 
Декоративно-прикладне мистецтво кримських татар ХV - першої половини ХХ ст. (етапи розвитку, типологія, стилістика, художні особливості: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.06 / Н.М. Акчуріна-Муфтієва ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2009. — 36 с. — укp.

Висвітлено історію формування кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва у XV - першій половині XX ст., проведено його комплексне дослідження як принципово важливого та характерного різновиду національної художньої культури. Сформовано концепцію декоративності кримськотатарського мистецтва з урахуванням різних історико-культурних нашарувань, усього художнього досвіду, набутого протягом віків населенням Криму. Простежено еволюцію художньо-виражальних засобів творення форм і декору виробів. Визначено типи виробів і розроблено класифікацію орнаментів кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва, проведено їх аналіз як цілісної художньої системи, до наукового обігу введено широкий фактологічний матеріал. Наведено характеристику кримськотатарського символічного контексту основних орнаментальних мотивів. Створено мистецтвознавчий словник кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва й орнаментики відповідно до лексичного звучання, побутового призначення та символічного контексту. З'ясовано, що національну самобутність кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва від часів прийняття Ісламу визначили етнічні традиції, стиль і канони ісламського мистецтва. Зроблено висновок про необхідність урахування у процесі вивчення мистецької й архітектурної спадщини кримськотатарського народу його етнічних традицій, що склалися у взаємозв'язку з сусідніми причорноморськими народами та традицій мусульманської культури, що сформувалися протягом століть.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ123(4УКР-6КРИ=тат)4/6 +
Шифр НБУВ: РА362631

Рубрики:

      
9.

Радченко А.Г. 
Дерев'яний та металевий декор у міській архітектурі Гуцульщини і Покуття наприкінці XIX - у першій третині XX ст. (генезис, типологія, стилістика): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / А.Г. Радченко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено дерев'яний і металевий декор міських особняків Гуцульщини та Покуття як своєрідне явище українського декоративного мистецтва. Висвітлено історичні етапи генезису та розвитку, а також уточнено типологію декоративних деталей архітектури. Розкрито концепцію формотворення та засоби художньої виразності будівельних оздоб, характер орнаментальних мотивів. З'ясовано стилістику та синтез профільованих, різьблених і кованих елементів для міських вілл, особняків у контексті українських і зарубіжних аналогів. Запропоновано програму збереження пам'яток і можливостей застосування архітектурного декору в художньо-педагогічному процесі викладання дизайну середовища та в дизайнерській практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-9ГАЛ)53 + Щ117.188 +
Шифр НБУВ: РА363187

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Крейзер І.І. 
Еволюція пластичної мови стиля Ар Деко у вітчизняній архітектурі кінця 20-х - 50-х рр. XX ст.: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / І.І. Крейзер ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено композиційні принципи щодо пластичності у вітчизняній декоративній архітектурі кінця 1920 - 1950 рр., що зародилась та розвивалась паралельно авангардному напрямку, зокрема, "перехідного періоду", а також стиль "сталінська архітектура". Виявлено основні етапи розвитку уявлень про стиль Ар Деко в архітектурі вітчизняних та західних досліджувачів. На підставі результатів вивчення вітчизняної архітектури даного періоду з трьох позицій - семантики (змістів), морфології (архітектурні форми) та синтаксису (композиційні техніки) показано, що її мова побудована за тими принципами, що і мови західноєвропейського й американського різновидів стилю Ар Деко, а відмінними рисами є ідейність, монументальність, гіперболізація. Виявлено три етапи розвитку пластичної мови у вітчизняній архітектурі у контексті західноєвропейського й американського різновидів стилю Ар Деко. Відзначено, що кожен етап характеризується формуванням особливого типу та називається: конструктивний, ретроспективний і ретроспективно-орнаментальний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР)6-2 +
Шифр НБУВ: РА333753

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Булгакова Л.П. 
Етнокультурна характеристика народної вишивки Поділля (кінець XIX - 30-і роки XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / Л.П. Булгакова ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича, Інститут народознав.. — Л., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено українську традиційну вишивку як етнокультурний об'єкт в системі матеріальної культури населення Поділля. Висвітлено народний досвід у послідовності генетичного взаємозв'язку матеріалу і технік вишивання, топографії вишивки та крою виробів, окремих мотивів і стилістичних особливостей орнаменту вишивки. Вказано причини модифікаційних змін на історичному, економічному, етнічному рівнях. Визначено й охарактеризовано типи подільської вишивки, їх специфічні ознаки та спільні національні риси у контексті традиційної української вишивки. Запропоновано власний підхід до аналізу вишивки на основі класифікації та типології найголовніших її чинників. Додатком є короткий тлумачний словник (310 найменувань), каталог вишитих сорочок (420 найменувань), аналітичні таблиці (350 рисунків).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=УКР7,35)-417 + Т594.172.4
Шифр НБУВ: РА311207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Свиридюк Т. В. 
Ідіоматика англомовного публічного виступу в епоху глобалізації: лінгвориторичний аспект (на матеріалі промов британських прем'єр-міністрів): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Т. В. Свиридюк ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено функції сталих виразів у промовах британських прем'єр-міністрів в епоху глобалізації. Доведено, що розвиток засобів масової інформації та спрямованість виступів на міжнародну аудиторію зумовлюють збіднення їх ідіоматичного наповнення. Урахування риторичних етапів текстопобудови дозволило виявити нові функції сталих виразів. Тематичні ідіоми поділяються на інвенційно-елокуційні, які у різних ракурсах зображають практичну діяльність і міжособистісні стосунки, й інвенційно-диспозиційні, призначені для введення мікротем різного обсягу. Диспозиційні ідіоми поділяються на комунікативні, призначені для відображення авторської взаємодії зі слухачем, і структуруючі, які впорядковують зміст. Елокуційні функції ідіом, які забезпечують орнаментацію мовлення, включають апелятивну, спрямовну на активацію пізнавальної активності адресата, та референтну, призначену для опису ситуації у топологічному, темпоральному та характеристичному ракурсах, а також оцінну, за якої автор висловлює своє ставлення до змісту, й емотивну, що відображає почуття мовця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-33 + Ш741
Шифр НБУВ: РА384868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Корохіна А. В. 
Кераміка бондарихинської культури: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.04 / А. В. Корохіна ; НАН України ; Ін-т археології. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Розроблено типологію та класифікацію орнаменту кераміки, одержано попередні дані щодо рецептів формувальних мас. Розглянуто динаміку розвитку бондарихинських керамічних традицій та проведено їх порівняння зі спорідненими культурними типами - студеноцьким і лебедівським. Наведено п'ятиступеневу періодизацію розвитку керамічних традицій бондарихинської культури. За даними аналізу кераміки простежено активну взаємодію бондарихинського населення з культурним оточенням - культурами західної, контактної та східної зон спільноти валикової кераміки, а також півдня Східноукраїнського Полісся. Формування традицій бондарихинського керамічного виробництва розглянуто як процес взаємодії декількох культурних компонентів, передусім, поволзького та верхньодніпровського (мар'янівського). Подібність керамічних комплексів культури та споріднених з нею типів пов'язується зі спільним компонентом їх складання, який вбачається у формуваннях доби пізньої бронзи лісової зони Волзького басейну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(45УКР)26-415
Шифр НБУВ: РА382098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Гуменюк О.М. 
Любовна лірика в кримськотатарському пісенному фольклорі: тематичні мотиви, особливості поетики: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.07 / О.М. Гуменюк ; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито значення ліричної пісні у жанровій системі національного фольклору, осмислено особливу роль у ній пісні кохання. Досліджено тематичні мотиви й особливості поетики кримськотатарської фольклорної любовної лірики. Розглянуто макам - старовинний фольклорний жанр, в якому превалюють тужливі любовні мотиви та зрідка означаються світлі надії. Доведено, що глибинна емоційність зразків цього жанру поєднується з філософічною медитативністю. Проаналізовано найбільш поширений у кримськотатарському пісенному фольклорі жанр легкої ліричної пісні, в якому також превалюють любовні мотиви. З'ясовано, що для цих пісень характерна жвавість, часто грайливість, яка ефективно контрастує з відчутною у них елегійною тональністю. У легких ліричних піснях виділено три основні цикли - пісні сумного кохання, долання тривог і скрут, щасливої любові. Зроблено висновок, що характерними особливостями поетичного світу кримськотатарської народної любовної пісні є проникливе осягнення печалей і радостей кохання, передача широкої гами почуттів, тонких настроєвих відтінків, інтонаційне багатство, мальовнича метафоричність і символічна сконденсованість лаконічної образності, динамічний розвиток ліричного сюжету, за яким нерідко вгадуються обриси сюжету фабульно-оповідного, стрункість і вигадливість композиції (лінійної, ретроспективної, мозаїчної, система експресивних повторів, яка посилює орнаментальність і чітку злагодженість викладу, вишукана звукова та ритмічна організація.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4УКР=632.94)-631 +
Шифр НБУВ: РА368973

      
15.

Степанова Л. П. 
Методика розвитку поліфонічного слуху молодших школярів на уроках музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. П. Степанова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему розвитку поліфоніного слуху у молодших школярів на українському музичному матеріалі з використанням елементів національного орнаменту на уроках музики. Розкрито сутність поліфонічного слуху, надано його визначення. Розглянуто зміст, логіку, специфіку процесу розвитку поліфонічного слуху у дітей молодшого шкільного віку, визначено педагогічні умови. Розроблено критерії, показники та рівні сформованості (достатній, середній, початковий) поліфонічного слуху, поетапну методику розвитку поліфонічного слуху молодших школярів та експериментально перевірено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.55 р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА379841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Істоміна Г.В. 
Мистецтво народної кераміки Волині другої половини XIX - XX століть (типологія, стилістика, художні особливості): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Г.В. Істоміна ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено мистецтво народної кераміки Волині другої половини XIX - XX ст. як цілісного історико-культурного явища. Висвітлено витоки, зроблено історичний огляд гончарства Волині даного періоду. Визначено особливості технології формоутворення та декорування народної кераміки. До наукового обігу введено нові відомості про народних майстрів і гончарних осередків даного регіону. Розроблено типологію виробів за формою та призначенням. Виявлено художньо-стилістичні особливості, розглянуто найпоширеніші мотиви орнаментики народної кераміки Волині другої половини XIX - XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.13(4УКР-9ВОЛ)5/6 +
Шифр НБУВ: РА354981

Географічні рубрики:

      
17.

Типчук В.М. 
Мистецькі традиції і новаторство у творчості Василя Турчиняка 1900 - 1939 років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / В.М. Типчук ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Доведено існування на території Західної Гуцульщини делятинського осередку народного дерев'яного будівництва та різьблення по дереву, який характеризувався своєрідною системою декорування предметів побуту, власною мистецькою традицією. Найвизначнішим різьбярем цього осередку в першій третині XX ст. був В.Турчиняк, який першим розпочав виготовлення іконостасів, вирізьблював ікони та предмети церковного інтер'єру з використанням традиційного для гуцулів способу плоского різьблення. Виявлено структуру орнаментальних композицій та художні особливості монументально-декоративного різьблення іконостасів і церковного обладнання майстра, визначено художньо-образні характеристики та іконографію різьблених ікон. Розглянуто характер запозичень, трансформацій та впливів художніх стилів на різьблення предметів церковного інтер'єру митця. Визначено місце та роль В.Турчиняка в мистецьких процесах розвитку гуцульського плоскорізьблення Західної Гуцульщини в першій третині XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.508.043(4УКР33)6-8 Турчиняк В. +
Шифр НБУВ: РА321417

Рубрики:

      
18.

Березька К.М. 
Моделювання та синтез складних зображень симетричної структури: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / К.М. Березька ; НАН України. Держ. НДІ інформ. інфраструктури. — Л., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено опису, моделюванню та синтезу складних симетричних зображень. Розроблено метод опису та моделювання складних зображень, який базується на запропонованій мові опису структурних частин зображень-орнаментів та розроблених алгоритмах синтезу та моделювання груп перетворень. Досліджено властивості операцій наведеної мови опису. Запропоновано алгоритми синтезу та моделювання груп перетворень зображень на основі осьових симетрій. Отримано аналітичні вирази для коефіцієнтів стиснення зображень, побудованих на основі структурного методу. На основі розроблених алгоритмів спроектовано та впроваджено редактори орнаментів та вишивок, наведено результати генерування та архівації орнаментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М482-5-05 + З970.632,022
Шифр НБУВ: РА308388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Федорчук О.С. 
Народні прикраси з бісеру Західної України XIX - першої пол. ХХ століття (історія, технологія, типологія, художні особливості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / О.С. Федорчук ; Львів. акад. мистец. — Л., 2004. — 20 с. — укp.

Здійснено спробу простежити розвиток бісерних оздоб народного одягу українців. З'ясовано територію побутування українських традиційних бісерних оздоб у першій половині XX ст., коли вони стають поширеним атрибутом народного одягу. Вивчено, описано та систематизовано техніки виконання бісерних прикрас, що застосовувалися українськими народними майстрами XIX - XX ст. Уперше до технік виготовлення українських традиційних бісерних оздоб віднесено вишивання. Розвинуто типологію українських прикрас з бісеру. Уперше здійснено комплексний мистецтвознавчий аналіз системи художньої виразності українських традиційних бісерних оздоб. Доведено, що національна специфіка декоративно-образної системи художніх творів з бісеру проявлялася головною мірою через орнаментику. Розглянуто композиційні особливості українських народних художніх виробів, описано найпоширеніші мотиви орнаментів та види орнаментальних композицій бісерних творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.693(4УКР)5 + М484.3г(4УКР)
Шифр НБУВ: РА330612

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Герій О.О. 
Орнамент Софії Київської (генеза, типологія, художньо-функціональні особливості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / О.О. Герій ; Львів. акад. мистец. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

На підставі комплексного аналізу широкого кола зразків східнохристиянського орнаменту визначено характер спорідненості орнаменту київського собору з мистецтвом Візантії та Сходу, прослідковано генезу основних орнаментальних мотивів Софії Київської, їх графічні та семантичні трансформації у процесі переходу з нехристиянського у християнське мистецтво. Орнамент храму Св. Софії в Києві розглянуто у його зв'язках з ідейно-символічними завданнями митрополичного собору, його архітектурою та іконографією, виявлено його локальні художні особливості, прослідковано закономірності розміщення орнаментальних композицій в інтер'єрі храму. Виділено низку важливих функцій орнаменту в системі оздоблення собору, які незамінні іншими образно-пластичними засобами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2К)927.166.21 + Щ113(4УКР-2К)927.166.21 + Щ113(4УКР-2К)927.166.21 + Щ113(4УКР-2К)927.166.21
Шифр НБУВ: РА326223

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського