Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (632)Книжкові видання та компакт-диски (703)Журнали та продовжувані видання (34)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.518.5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 148
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Міхеєнко О.І. 
Валеологічна підготовка майбутніх фахівців з фізичної реабілітації у вищому педагогічному навчальному закладі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.І. Міхеєнко ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 21 с. — укp.

З'ясовано суть поняття "валеологічна підготовка фахівців з фізичної реабілітації". Визначено критерії та показники, охарактеризовано рівні валеологічної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації. Конкретизовано специфіку цієї підготовки, виявлено організаційні та навчально-виховні аспекти, що визначають її ефективність. Розроблено спецкурс "Основи індивідуального здоров'я людини", зміст якого відповідає специфічним особливостям сфери діяльності фахівців оздоровчої галузі. Обгрунтовано й експериментально апробовано зміст і методику їх професійної валеологічної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА328609

Рубрики:

      
2.

Цебрій І.В. 
Дидактичні засади використання музичного мистецтва у професійній підготовці майбутніх учителів історії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Цебрій ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 22 с.: рис. — укp.

Досліджено методологічні, історико-теоретичні і методичні аспекти підготовки майбутніх учителів історії до використання музичного мистецтва в системі професійної педагогічної освіти. Розкрито значення міжпредметних зв'язків, на яких базується розроблена модель, обгрунтовано її доцільність та педагогічний потенціал. Запропоновано адекватний до моделі спецкурс "Історія музики від найдавніших часів і до середини XVIII століття", який сприяє гармонійному узгодженню інтелектуальної та емоційної сфер студентів під час вивчення історичної науки, розглянуто критерії готовності майбутніх учителів історії до використання музики у навчально-виховному процесі. Створено комплексну систему діагностики рівнів готовності майбутніх учителів історії до використання музичного мистецтва у власній музичній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Т. р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА320986

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Стиркіна Ю.С. 
Дидактичні засади підготовки майбутніх учителів іноземної мови до викладання інтегрованих курсів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.С. Стиркіна ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено методологічні, історико-теоретичні та методичні аспекти проблеми професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземної мови до викладання інтегрованих курсів. Визначено умови ефективної підготовки: набуття достатнього рівня педагогічної компетентності; засвоєння необхідних лінгво-мистецьких знань, умінь і навичок; оволодіння елементарними художніми, музичними, драматичними техніками і відповідною іншомовною лексикою, а також операційним умінням інтегрувати іноземну мову з предметами мистецького циклу. Теоретично обгрунтовано необхідність внесення змін у програмовий зміст професійної підготовки майбутніх учетелів іноземної мови до викладання інтегрованих курсів. Розроблено модель підготовки майбутніх вчителів іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА317185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Прокопів Т.В. 
Дидактичні засади структурування змісту гуманітарної освіти майбутніх учителів фізичного виховання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.В. Прокопів ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичні засади структурування змісту гуманітарної освіти майбутніх учителів фізичного виховання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено цілісну модель цієї освіти у процесі формування творчої особистості вчителя з фізичного виховання у пошуково-дослідницькій діяльності. Досліджено розвиток гуманітарної підготовки фахівців фізичного виховання та спорту. Обгрунтовано періодизацію цього розвитку у конкретному періоді (починаючи з 1930 рр. до теперішнього часу), висвітлено основні тенденції, сучасні проблеми та перспективи розвитку гуманітарної підготовки фахівців. На підставі аналізу теоретичних джерел обгрунтовано визначення "гуманітарний" і "гуманістичний", а також шляхи формування гуманітарної свідомості майбутнього фахівця фізичного виховання. Розкрито історичний характер гуманітарного компонента та його роль у структуруванні змісту гуманітарної освіти. Визначено особливості, напрями та тенденції сучасної освіти й обгрунтовано їх використання у процесі підготовки майбутніх учителів фізичного виховання. За результатами дослідження визначено зміст, форми та методи пошуково-дослідницької діяльності відповідно до сучасних вимог формування гуманітарної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА341258

Рубрики:

      
5.

Каленюк О.М. 
Дидактичні засади формування фахових знань у майбутніх учителів образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.М. Каленюк ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми формування фахових знань у майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Визначено зміст, форми та методи формування професійних знань студентів залежно від закономірностей придбання професійних знань. Розкрито поняття "художньо-педагогічна освіта", "формування фахових знань","педагогічні технології". Теоретично обгрунтовано науково-методичні та дидактичні умови формування фахових знань у процесі використання сучасних педагогічних технологій. Доведено, що підвищення ефективності формування професійних знань у майбутніх учителів образотворчого мистецтва сприяє впровадженню експериментальної моделі технології формування фахових знань, що враховує сучасні концептуальні ідеї організації вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3-2 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА339673

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Пискун О.М. 
Дидактичні засади художньо-конструкторської підготовки майбутнього вчителя трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Пискун ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

У дослідженні конкретизовано основні структурні компоненти художнього конструювання як виду навчально-творчої діяльності, уточнено його специфіку, роль і місце в технологічній освіті учнів та професійно-педагогічній діяльності вчителя трудового навчання за умов запровадження проектно-технологічної системи. Визначено поняття спеціальної художньо-конструкторської компетенції майбутнього вчителя трудового навчання, обгрунтовано її структуру, зміст, критерії, досліджено рівні сформованості. Розроблено й експериментально перевірено дидактичну модель художньо-конструкторської підготовки майбутнього вчителя трудового навчання на основі системного, особистісного та діяльнісного підходів. Визначено дидактичні принципи та оптимальні форми, засоби, методи та прийоми навчання художнього конструювання. Розроблено програму та методику навчання художнього конструювання на основі застосування тренувально-творчих вправ, методів розв'язання творчих задач, методу проектів, методів рефлексії, доведено їх ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж6р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА368137

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Моторіна В.Г. 
Дидактичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів математики у вищих педагогічних навчальних закладах: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В.Г. Моторіна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 45 с. — укp.

Проаналізовано систему професійної підготовки майбутніх учителів математики й обгрунтовано шляхи її удосконалення за умов модернізації освіти в Україні. Розроблено теоретичну концепцію професійної підготовки майбутніх учителів математики в системі вищої педагогічної освіти з урахуванням вимог соціального замовлення сучасного суспільства. Обгрунтовано теоретико-методологічні засади фахового навчання та побудовано структурно-змістову модель професійної підготовки майбутнього вчителя математики на сучасному етапі. Доведено доцільність використання особистісно-орієнтованого підходу в системі професійної підготовки. Розроблено й апробовано педагогічну технологію навчання майбутніх учителів математики на базі інтеграції теоретичної, методологічної та практичної підготовки, цілісності змісту навчального матеріалу, використання принципу динамічності і діяльнісного підходу. Розглянуто питання кадрового, інформаційного, психолого-педагогічного, програмно-методичного забезпечення навчального процесу у вищих педагогічних навчальних закладах. Обгрунтовано шляхи гармонізації впливу чинників зовнішнього та внутрішнього середовища на якість фахової підготовки студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р21 р3 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА335405

Рубрики:

      
8.

Харламенко В.Б. 
Дидактичні основи курсу профорієнтації в підготовці вчителя трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Б. Харламенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано методичне забезпечення профорієнтаційної підготовки вчителя трудового навчання у вищих педагогічних закладах. Обгрунтовано систему, визначено рівні та показники даної підготовки, розроблено й експериментально апробовано навчальну програму "Профорієнтація і методика профорієнтаційної роботи". Виділено основні підсистеми і компоненти, які є структурними одиницями системи профорієнтації. З метою вдосконалення профорієнтаційних знань студентів розроблено систему формування профорієнтаційних понять (базових і локальних) та систему умовних балів для розрахунку коефіцієнта засвоєння профорієнтаційного матеріалу, а також розглянуто процедуру їх перетворення на традиційну п'ятибальну систему. Теоретично обгрунтовані й експериментально перевірені результати проведеного дослідження можна використовувати як науково-методичну основу для вдосконалення процесу вивчення курсу "Профорієнтація і методика профорієнтаційної роботи" майбутніми вчителями трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.514(4Укр)
Шифр НБУВ: РА317563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Флешар Е. 
Дидактичні основи підготовки студентів - майбутніх вчителів біології до реалізації екологічної освіти: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Е. Флешар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 41 с. — укp.

Досліджено особливості підготовки майбутніх вчителів до екологічної освіти школярів. Розроблено концепцію формування готовності студентів - майбутніх вчителів біології та охорони навколишнього середовища, зміст екологічних знань до курсу біології, а також методику їх засвоєння в ході лабораторних занять на місцевості в системі орнітологічних і фенологічних спостережень. Виявлено ознаки готовності вчителя до екологічної освіти, розроблено систему педагогічних засобів, що забезпечують її формування, установлено закономірності ефективної організації цього процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч489.518.5 + Е.р(4ПОЛ)21-34,022
Шифр НБУВ: РА305497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Білоус О.С. 
Дидактичні основи формування творчої активності студентів у процесі особистісно орієнтованого навчання (на матеріалі музичних дисциплін): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.С. Білоус ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с. — укp.

Конкретизовано зміст поняття творчої активності майбутніх учителів музики. Визначено її структурні компоненти, етапи розвитку, показники та рівні сформованості. Обгрунтовано доцільність використання особистісно орієнтованого підходу у процесі вивчення музичних дисциплін з метою формування творчої активності майбутніх учителів музики. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено сукупність дидактичних умов, які забезпечують ефективність формування творчої активності у студентів засобами музичних дисциплін у процесі особистісно орієнтованого навчання. Удосконалено методику проведення занять з музично-педагогічних дисциплін та засоби індивідуальної роботи студентів. Створено й апробовано технологію формування творчої активності майбутніх учителів музики, побудовану на принципах рольової перспективи, використання задачного та імітаційно-ігрового підходів, педагогічної взаємодії, співробітництва та співтворчості у системі відносин "викладач - студент". Основні результати наукового дослідження впроваджено у практику навчальної діяльності у вищій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Щ31 р(4УКР)31-3 +
Шифр НБУВ: РА336798

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Дергач М.А. 
Дидактичні умови застосування гіпертекстових програм у процесі вивчення гуманітарних дисциплін (на матеріалі історії музики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.А. Дергач ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням використання гіпертекстів у викладанні музично-історичних дисциплін. В роботі досліджено закономірності функціонування, зміст і призначення гіпертекстів в традиційному навчальному процесі. Встановлено, що комплексне застосування гіпертекстів суттєво підвищує якість вивчення гуманітарних курсів в межах будь-якої системи навчання. Запропоновано, теоретично обгрунтовано та практично апробовано дидактичну модель, що поєднує гіпертекстовані та традиційні форми і засоби навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

      
12.

Шугайло Г.В. 
Диференційований підхід до навчання комп'ютерних технологій майбутніх учителів інформатики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.В. Шугайло ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Уперше обгрунтовано положення щодо необхідності впровадження диференційованого підходу до навчання комп'ютерних технологій майбутніх учителів інформатики за умов вищих педагогічних навчальних закладів III - IV рівнів акредитації на змістово-процесуальному (зміст, форми, методи) особистісному рівнях, який враховує індивідуальні можливості студентів до даного навчання. Розроблено організаційно-методичні засади даного підходу до навчання комп'ютерних технологій створення та обробки текстової, числової та графічної інформації майбутніх учителів інформатики, методику формування типологічних груп студентів із урахуванням їх вихідного рівня знань і умінь з інформатики. Удосконалено форми та методи диференційованого навчання та методику педагогічного оцінювання рівня вихідних знань та умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970р(4УКР)3 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА325374

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Алік Н.А. 
Допрофесійна підготовка майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія" в умовах профільного навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.А. Алік ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано та розроблено методику допрофесійної підготовки майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія" за умов профільного навчання з метою успішної адаптації до педагогічного ВНЗ. Розкрито різні підходи до трактування понять "технологія", "абітурієнт", "готовність майбутніх студентів до системи навчання", "пізнавальна активність", "організаційно-методична самостійність", обгрунтовано суть допрофесійної підготовки. Розроблено структурно-функціональну модель підготовки майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія", яка передбачає етапи даного процесу, а саме: навчання у школі, на факультеті довузівської підготовки, у педагогічному ВНЗ. Розроблено методику допрофесійної підготовки майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія", яка дозволяє визначити основні етапи діяльності вчителя й учня, викладача й абітурієнта. Результати дослідження експериментально апробовано у процесі допрофесійної підготовки майбутнього вчителя освітньої галузі "Технологія".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч489.518.5 + Ж6 р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА363820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Борисова Т.М. 
Ергономічна підготовка майбутніх учителів трудового навчання у процесі навчально-трудової діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.М. Борисова ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування ергономічної готовності вчителів трудового навчання до майбутньої педагогічної діяльності. Розкрито сутність, наведено функціональну характеристику, описано структуру ергономічної готовності студентів до майбутньої педагогічної діяльності. Розроблено зміст і методику формування ергономічної готовності майбутніх учителів трудового навчання до професійної діяльності, експериментально підтверджено їх ефективність. Встановлено критерії та рівні сформованості готовності студентів до реалізації ергономічних знань і вмінь у майбутній педагогічній діяльності. Розроблено й експериментально перевірено навчальну програму та методичні рекомендації з курсу "Основи ергономіки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА362945

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Федоріщева С.П. 
Естетичні основи формування педагогічної майстерності майбутнього вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.П. Федоріщева ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Здійснено філософський, культурологічний, історико-педагогічний аналіз естетичної сутності педагогічної майстерності. Доведено необхідність формування естетичних основ педагогічної майстерності засобами музичного мистецтва для естетизації педагогічної діяльності учителя музики. Обгрунтовано зміст, структуру, виокремлено критерії. Розроблено педагогічні технології формування естетичних основ педагогічної майстерності майбутніх учителів музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Щ31р(4УКР)31 + Ю817.2
Шифр НБУВ: РА312471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Нітченко Г.М. 
Зміст і методика підготовки майбутніх учителів трудового навчання з інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.М. Нітченко ; Чернігів. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування змісту та методики підготовки майбутніх учителів трудового навчання з інформатики. Проаналізовано історію розвитку та сучасний стан інформаційних процесів у галузі освіти. Обгрунтовано можливості використання новітніх інформаційних технологій у професійній діяльності вчителя трудового навчання. Визначено обсяг необхідних знань, умінь і навичок, необхідних майбутньому вчителю трудового навчання для успішної професійної самореалізації. Для визначення змісту дисципліни "Інформатика" використано загально-дидактичні та специфічні принципи добору, а також професіографічний підхід і метод експертного оцінювання. Розглянуто основні методичні підходи до викладання дисципліни "Інформатика". Встановлено критерії оцінювання знань та умінь з інформатики, визначено рівні готовності майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій у професійній діяльності. Розроблено модель формування інформатичної компетентності майбутнього вчителя трудового навчання. Визначено ефективність розробленої програми з інформатики та запропонованої методики підготовки майбутніх учителів трудового навчання з даної дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА360315

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Жигірь В.І. 
Зміст фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці у вищому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.І. Жигірь ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему вдосконалення змісту фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці у вищому навчальному закладі, зважаючи на нові вимоги до підготовки фахівця з вищою освітою. Теоретично обгрунтовано процес відбору елементів змісту фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці. Розроблено його структурну модель - багаторівневу та багатокомпонентну системи, побудовані з викоритсанням блочного підходу. Запропоновано технологію укладання навчального плану. На підставі експертної оцінки розробленого змісту фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці доведено доцільність його впровадження в практику підготовки зазначеного фахівця. За результатами експериментальної перевірки запропонованої варіативної предметно-фахової підготовки виявлено тенденцію підвищення загального рівня професійної підготовки вчителя обслуговуючої праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА313363 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Царенко І. Л. 
Інноваційно-педагогічні технології у системі підготовки майбутніх вчителів з безпеки життєдіяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. Л. Царенко ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Охарактеризовано напрями розвитку системи підготовки майбутніх вчителів з безпеки життєдіяльності. Обгрунтовано науково-теоретичні засади щодо розробки інноваційно-педагогічних технологій у процесі підготовки студентів вищих педагогічних НЗ з безпеки життєдіяльності. Розроблено дослідницьку технологію лабораторного практикуму. Вдосконалено зміст, організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх вчителів щодо викладання основ безпеки життєдіяльності у середній школі на засадах технологічного підходу та методику визначення готовності студентів до викладання ОБЖ на основі розроблених і структурованих критеріїв. Уточнено теоретичний зміст понять "інноваційність педагогічної технології" та "готовність до викладання ОБЖ". Розглянуто теоретичні положення щодо інтегративних процесів у професійній освіті та професійній підготовці студентів з безпеки життєдіяльності у вищих педагогічних НЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч489.518.5 + Ц99 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА371314 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Коломієць Д.І. 
Інтеграція знань з природничо-математичних і спеціальних дисциплін у професійній підготовці учителя трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Д.І. Коломієць ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції знань з природничо-математичних і спеціальних дисциплін у професійній підготовці вчителя трудового навчання. Розглянуто інтеграцію знань, шляхи їх застосування у підготовці вчителя за трьома напрямками: міжпредметні зв'язки, синтез різнопредметних знань на базі однієї кооперуючої дисципліни та інтегровані курси. Визначено основні шляхи інтеграції знань: розв'язання міжпредметних задач і засвоєння виконання комплексних завдань; проведення навчально-комплексних спостережень; організація олімпіад і конкурсів. Розглянуто методичні аспекти проблеми інтеграції знань. З метою підготовки вчителів трудового навчання до здійснення міжпредметних зв'язків у школі запропоновано ввести до навчального плану вузів написання курсових і дипломних робіт з проблем інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Б.Р(4УКР)3-38
Шифр НБУВ: РА313206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Сова М.О. 
Інтеграція художньо-культурологічних знань у системі професійної підготовки вчителя гуманітарних дисциплін: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / М.О. Сова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 43 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції художньо-культурологічних знань у системі професійної підготовки вчителя гуманітарних дисциплін. Висвітлено теоретико-методологічні засади процесу інтегративного пізнання мистецтва, проаналізовано існуючі підходи щодо визначення даного поняття, конкретизовано його сутність і системно-структурну організацію. Досліджено еволюцію інтегративних тенденцій у світовій художній культурі, розглянуто парадигмальні положення та моделі ІХКЗ, особливості їх застосування у практиці вищої школи. Розроблено педагогічні засади ІХКЗ у системі професійної підготовки вчителів гуманітарних дисциплін, виявлено механізми та специфіку розвитку цілісної особистості та індивідуальні особливості студентів у процесі інтегративного пізнання мистецтва. Згідно з розробленим критеріальним апаратом у констатуючому та формуючому експериментах здійснено діагностування рівнів сформованості теоретичного, художньо-оцінного та практичного компонентів ІХКЗ студентів гуманітарних спеціальностей і проаналізовано одержані результати. Експериментально реалізовано організаційно-педагогічну систему інтеграції художньо-культурних знань, зорієнтовану на досягнення її визначених рівнів, форм, типів і видів на підставі використання понятійно-пізнавальної, системно-аналітичної, дифузної, цілісно-концептуальної моделей ІХКЗ у процесі поетапного ускладнення педагогічних завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА340003

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського