Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (148)Книжкові видання та компакт-диски (459)Журнали та продовжувані видання (1036)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш5(4УКР) р20$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Привалова С. П. 
Вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. П. Привалова ; АПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах. Визначено психолого-педагогічні та методичні умови розвитку в учнів старших класів вмінь аналізувати мову художніх текстів. Обгрунтовано критерії та рівні сформованості в учнів старших класів відповідних вмінь. Доведено, що розроблена методика передбачає засвоєння старшокласниками мовознавчих і літературознавчих понять про мову художніх творів. Розроблено методику роботи над вивченням мови художнього тексту старшокласниками як твору словесного мистецтва, яка базується на практичному застосуванні ефективних методів і методичних прийомів на уроках української літератури. Дана методика формує вміння аналізувати мову художніх творів, сприяє розвитку самостійності, зв'язного мовлення, творчих літературних здібностей старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171 р20 + Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА369764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Маляр Л.В. 
Вивчення творчості класиків української і зарубіжної літератури у школах Закарпаття (друга половина XIX - перша половина XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Маляр ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено специфіку вивчення творчості класиків української та зарубіжної літератур у школах Закарпаття другої половини XIX - першої половини XX ст. Розглянуто особливості розвитку шкільництва та гуманітарної освіти у контексті соціально-історичних і культурологічних обставин. Розкрито зміст шкільних курсів з літератури, принципи й мотивацію залучення творів красного письменництва до навчальних підручників і програм, розглянуто форми їх вивчення. Висвітлено внесок українських педагогів і культурно-освітніх діячів в організацію навчально-виховного процесу на національних засадах та популяризацію у краї кращих здобутків світової літератури. Обгрунтовано значення виявленого у процесі дослідження фактичного матеріалу для сучасної освітньо-виховної теорії та практики. Установлено, що вивчення української та зарубіжної літератур сприяє формуванню в школярів національної самосвідомості та загальнолюдських цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ш5(0) р20 + Ш5(4УКР) р20 г +
Шифр НБУВ: РА338277

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Степанова О.А. 
Виховання доброчесності в учнів 7 - 9 класів загальноосвітньої школи засобими нової української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.А. Степанова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано дослідженість проблеми виховання доброчесності в учнів VII - IX класів загальноосвітньої школи засобами нової української літератури у філософській, психолого-педагогічній, культурологічній та медичній літературі. Висвітлено сучасні підходи до виховання моральної доброчесної особистості, з'ясовано суть і особливості впливу нової української літератури на виховання доброчесності в учнів VII - IX класів загальноосвітньої школи. Обгрунтовано критерії, показники, визначено рівні (високий, середній , низький і змішаний) ефективності виховання доброчесності у цих учнів, а також теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено його дидактичну модель.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА340770

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Мозгова Л. А. 
Гендерна складова методики навчання української літератури у старшій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. А. Мозгова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Введено в практику типи діалогів: діалог між авторським розумінням тендерних ролей й учнівським; між народним уявленням про ролі жінки та чоловіка у суспільному розвитку й осмисленням даних ролей у тексті; діалог між учителем як носієм тендерної ідентичності й учнем як особистістю тощо. Надано новий тип заняття - урок-гендерне дослідження. Запропоновано технологію прочитання української літератури, яка підвищує продуктивність інтерпретаційної діяльності учнів, закладає вміння здійснювати аналіз художнього твору на засадах тендерної критики, сприяє формуванню "Я-ідентичності" учня та вихованню культури взаємин між протилежними статями, що базується на традиціях родинної педагогіки й етнопедагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА372993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Савчук 
Дидактичні ігри на уроках української літератури в 5-7 класах як засіб активізації навчальної діяльності учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Наталія Григорівна Савчук ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20-252.46
Шифр НБУВ: РА359823

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Білоус Н.В. 
Методика вивчення творів української літератури в 10 - 11 класах на тлі подій і явищ відповідної історичної епохи: автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н.В. Білоус ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Наведено теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику вивчення творів української літератури в X - XI класах загальноосвітньої школи на тлі подій і явищ відповідної історичної епохи. Розглянуто ефективні методи та прийоми роботи стосовно формування в учнів умінь проводити зіставлення певного літературного твору з відповідною історичною епохою, аналіз історичних образів і порівняння історичних даних про них з інтерпретацією образів-персонажів у художній літературі, розрізнення правди історичної та правди художньої. Відзначено, що здобування необхідних знань, формування вмінь аналізувати художні твори на тлі відповідної історичної епохи досягаються завдяки цілеспрямованій та систематичній роботі на уроках різних типів, а саме: уроках-бесідах, уроках-лекціях, бінарних уроках, уроках-дослідженнях. Установлено, що запропонована методика активізує розумову діяльність старшокласників, сприяє формуванню національної самосвідомості, усвідомленому сприйняттю художніх творів, становленню учнів як кваліфікованих читачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр) р20 +
Шифр НБУВ: РА364872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Петриченко Н.Г. 
Методика використання епістолярних матеріалів у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Г. Петриченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с.: табл. — укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально апробовану методику використання епістолярних матеріалів у процесі вивчення української літератури, суть якої полягає у послідовному й систематичному залученні епістолярної спадщини як джерела проникнення в духовний світ митця та його творчу лабораторію, а також як засобу заохочення школярів до самоаналізу; у різноманітності форм і методів організації навчальної діяльності на уроках та в позакласній роботі. Визначено, що критеріями ефективності використання епістолярних матеріалів є рівень знань учнів про зазначений жанр та його особливості; наявність умінь і навичок роботи з письменницьким епістолярієм; зацікавлення духовним світом митця, його творчістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ш401.449.2 +
Шифр НБУВ: РА325865

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Слижук О.А. 
Методика організації читацької діяльності старшокласників у процесі вивчення епічних творів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Слижук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено психолого-педагогічний, естетичний, методичний аспекти проблеми читацької діяльності старшокласників, розроблено та науково обгрунтовано методичну систему навчальних ситуацій для її організації у процесі вивчення української літератури шляхом впровадження системного створення проблемно-емоційних ситуацій за допомогою відповідних методичних прийомів. За запропонованою системою представлено організацію читацької діяльності на прикладі вивчення в X класі новели М.М.Коцюбинського "Intermezzo" та його повісті "Тіні забутих предків", в XI класі - роману О.Гончара "Собор". Установлено, що система проблемно-емоційних навчальних ситуацій, яка створюється за допомогою відповідних прийомів і грунтується на особливостях читацької діяльності як виду естетичної рецепції, сприяє підвищенню рівня потреби старшокласників у читанні художніх творів та ефективній організації їх читацької діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА325992

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Фенцик О.М. 
Методичні концепти вивчення змісту і форми епічного твору в старших класах загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Фенцик ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади вивчення специфіки змісту та форми епічних творів у старших класах загальноосвітньої школи. Створено й експериментально перевірено методичну систему аналізу епічного твору в єдності змісту та форми. Визначено показники та рівні сформованості умінь старшокласників виявляти специфіку змісту та форми у процесі аналізу епічного твору. Удосконалено методику вивчення епічного твору з урахуванням його жанрової специфіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА353131

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Міхно О.П. 
Організація дослідницької діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О.П. Міхно ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано методику організації дослідницької діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури. Доведено, що знання, здобуте школяром у процесі дослідницької діяльності, виступає як перевірений практикою результат пізнання, має особистісно значущий характер і вирізняється процесом його самостійного пошуку й осмислення. Зазначено, що сформовані у результаті дослідницької діяльності вміння сприяють підготовці інтелектуального читача, здатного зрозуміти багатозначний зміст художнього твору та водночас сформувати себе як особистість, збагативши свій духовно-естетичний досвід. Запропоновано й експериментально перевірено ефективні методи, прийоми та форми організації дослідницької діяльності на уроках української літератури. Визначено закономірності реалізації процесу літературної освіти на основі відповідної діяльності, в якій формуються вміння творчо мислити, сприймати мову образів і деталей твору, своєрідність художнього бачення життя письменником, добирати необхідний матеріал для аргументації власних суджень, вести діалог з текстом (його автором), осягати літературний твір у єдності емоційного й аналітичного сприймання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА370718 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Видолоб Н.О. 
Психолого-педагогічні умови формування української ментальності учнів основної школи (на матеріалі уроків української літератури): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Видолоб ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Розкрито суть та зміст української національної ментальності як психологічного та педагогічного поняття. Проаналізовано основні теоретичні здобутки у її вивченні. Експериментально досліджено психолого-педагогічні умови ефективного формування української ментальності на базі використання в навчально-виховному процесі особистісно зорієнтованих технологій розвитку кращих рис українського народу. Обгрунтовано зміст зразків української літератури та фольклору та психолого-педагогічні умови їх ефективного використання на уроках гуманітарного циклу та в позаурочний час, розглянуто суть необхідних для цього засобів з метою формування в учнів основної школи української національної ментальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю958(4УКР) + Ч313(4УКР) + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА326013

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Яценко Т.О. 
Родинне виховання учнів 5 - 8 класів у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.О. Яценко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Представлено теоретично обгрунтовану та експериментально перевірену методичну систему родинного виховання учнів V - VIII класів загальноосвітньої школи у процесі вивчення української літератури. Розглянуто ефективні методи та прийоми, спрямовані на засвоєння учнями цінностей родинних виховних традицій під час аналізу художніх творів родинної тематики. Установлено, що запропонована методика сприяє розвитку дослідницько-пошукових здібностей учнів, усвідомленому сприйняттю ними художнього тексту, позитивно впливає на формування особистісних якостей школярів, вихованню у них любові й пошани до батьків, почуття єдності родинних зв'язків, гордості за свій родовід.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,01 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА327460

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Мірошник С.І. 
Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.І. Мірошник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальні дослідження процесу розвитку творчої діяльності учнів IX - XI класів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках української літератури. Визначено критерії та рівні сформованості вмінь і навичок творчого навчання у школярів у процесі вивчення біографії письменника, аналізу художнього твору або образу-персонажа, дослідження індивідуального літературного стилю митця та виконання відповідних завдань. Обгрунтовано психолого-педагогічні та методичні умови їх формування. Розроблено та експериментально апробовано методичну систему розвитку творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури. Запропоновано використання методу евристичної бесіди, вирішення проблемних питань та завдань критичного та творчого характеру. Обгрунтовано доцільність застосування наступних етапів розвитку творчої діяльності учнів: формування потреби осмисленного вивчення літератури, усвідомлення учнями поняття творчого становлення особистості як процесу її самозростання у відповідній галузі професійної діяльності, підготовку старшокласників до вивчення предмета за розробленою методичною системою, використання навчальних завдань, спрямованих на повноцінний розвиток творчих умінь і навичок школярів. Встановлено високу ефективність запропонованої навчальної методики, яка значно підвищує продуктивність розумової діяльності учнів, рівень їх знань і сприяє особистісному становленню старшокласників, розвитку їх пізнавальної активності, ініціативності, самостійності, творчих здібностей і можливостей школярів, а також формуванню досвіду творчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА333705

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Усатий А.В. 
Розвиток читацьких умінь старшокласників у процесі вивчення української літератури: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Усатий ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику формування читацьких умінь у старшокласників на уроках української літератури. Обгрунтовано твердження, що читацькі уміння є невід'ємною складовою процесу сприймання та розуміння літературного твору, які формуються на основі загальних інтелектуально-пізнавальних умінь, доповнених уміннями, обумовленими специфікою сприймання мистецтва слова. Визначено й експериментально перевірено ефективні методи та прийоми формування у старшокласників читацьких умінь, визначено закономірності організації навчально-виховного процесу з вивчення літератури, що передбачає використання таких видів діяльності учнів, які сприяють розвитку вміння творчо мислити, сприймати глибинний смисл літературного твору, вести діалог з автором, емоційно реагувати на зображені художні ситуації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА359577

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ситченко А.Л. 
Теоретико-методичні засади аналізу художнього твору в шкільному курсі літератури: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / А.Л. Ситченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

Розглянуто науково-методичні засади аналізу художнього твору в шкільному курсі української літератури. Здійснено історичне дослідження різних способів аналізу художнього твору в літературознавстві та методичній літературі. Висвітлено філософські засади процесу вивчення мистецьких творів, розкрито психолого-педагогічні передумови ефективного формування навичок літературознавчого аналізу. Узагальнено інноваційні системи навчання й обгрунтовано перспективи їх використання. Запропоновано теоретико-методичну модель формування в учнів основної та старшої школи умінь самостійно аналізувати художні твори. Розроблено навчальні проекти формувального (експерименального) літературознавчого аналізу для учнів V - XI класів. Створено методичну систему неперервного навчання школярів з метою формування умінь аналізувати художні твори різного роду (прозові, драматичні та ліричні) та виду (байки, балади, поеми). Експериментально доведено ефективність використання нової методики навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА337697

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Жила С.О. 
Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв'язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / С.О. Жила ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади вивчення української літератури у взаємозв'язку з різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи. Розглянуто специфіку художнього сприймання різних видів образотворчості, взаємовплив мистецьких знань у сучасній шкільній освіті. Обгрунтовано засади інтеграції мистецьких знань у процесі вивчення української літератури. Створено методичну систему сприймання літератури у контексті різних видів образотворчості. Виявлено особливості трансформації літературних образів у конгеніальні суміжних мистецтв. Визначено напрями вивчення літератури у взаємозв'язку з різними видами мистецтв в українській та світовій літературах. Запропоновано моделі комплексної взаємодії мистецтв у дослідженому процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Щ03(4УКР) р2 +
Шифр НБУВ: РА335132

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Бондаренко Ю. І. 
Теорія і практика навчання української літератури на філософсько-історичних засадах у старших класах загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Ю. І. Бондаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Концептуалізовано зміст філософсько-історичних засад. Розкрито особливості функціонування філософсько-історичної парадигми в літературній творчості. Визначено пов'язане з даною темою проблемне поле в літературознавстві, методиці навчання, шкільній практиці. З'ясовано психолого-педагогічні закономірності впровадження філософсько-історичних підходів у процес навчання літератури. Вироблено спеціальні напрями, принципи та види аналізу літературного матеріалу, необхідні для розв'язання даної проблеми. Запропоновано систему прийомів, спрямованих на практичне втілення даної моделі навчання. Створено та реалізовано програму поетапного вирішення даних завдань. Описано констатувальний і формувальний експерименти, проаналізовано їх результати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА370997 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Пархета Л.П. 
Українська література як навчальний предмет у спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.П. Пархета ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-педагогічну спадщину В.Сухомлинського. Досліджено внесок видатного педагога у теорію та практику вивчення української літератури в загальноосвітній школі. Охарактеризовано його погляди на специфіку літератури як навчальної дисципліни. З'ясовано роль особистості вчителя у вивченні української літератури учнями. Виокремлено вимоги педагога до аналізу літературних творів. Виділено особливості вивчення читацьких інтересів школярів і форми роботи з книгою. Виявлено освітньо-виховне значенння письмових робіт з української літератури та їх систему в практиці В.Сухомлинського. Висвітлено досвід творчого застосування його педагогічних ідей за умов сучасної шкільної практики. До наукового обігу введено нові документи, що розширюють уявлення стосовно життя та педагогічної діяльності В.Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Сухомлинський, В. + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА344686

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Соловйова Н. М. 
Формування в учнів основної школи умінь здійснювати психологічну характеристику героїв-персонажів літературного твору: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. М. Соловйова ; Нац. ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Розглянуто теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику формування в учнів основної школи вмінь здійснювати психологічну характеристику героїв-персонажів літературного твору. Запропоновано ефективні методи та прийоми використання психологічного понятійного апарату під час здійснення психологічної характеристики героїв-персонажів художнього твору на уроках української літератури в основній школі. Запропонована методика забезпечує формування вмінь і навичок визначати складові психологічної характеристики героя, застосовувати понятійний психологічний апарат у процесі аналізу літературного персонажа, знаходити психологічні чинники та пояснювати важливість їх використання для характеристики героя художнього твору, застосовувати здобуті знання в процесі цілісного аналізу літературного твору, самостійної творчої роботи та в повсякденному житті. Доведено, що експериментально перевірена методика сприяє вдосконаленню навчально-виховного процесу, всебічному аналізу літературного твору, зокрема, героя-персонажа, інтелектуальному збагаченню школяра, активізує пізнавальну діяльність на уроках української літератури, розвиває особистісні якості учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20
Шифр НБУВ: РА382288 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Дятленко Т.І. 
Формування в учнів старших класів умінь аналізувати пейзаж у прозових творах різних художніх систем: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.І. Дятленко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано критерії та рівні сформованості в учнів старших класів умінь аналізувати художній образ природи, визначено психолого-педагогічні та методичні умови розвитку в дітей відповідних умінь. Зважаючи на вікові особливості учнів, розроблено методику роботи над літературним пейзажем, яка грунтується на практичному застосуванні старшокласниками знань про пейзаж як теоретико-літературного поняття та специфічних особливостей його у прозових творах різних художніх систем, а також передбачає поетапне виконання завдань визначеного типу, що передбачає відповідну процедуру розумових дій, максимально адаптовану до можливостей і потреб учнів. Установлено, що запропонована система роботи впливає на літературний розвиток учнів, стимулює творчу активність, адекватне сприймання найменших композиційних елементів тексту твору, формує естетичні смаки, національну самосвідомість старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА338883

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського