Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (37)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Будник О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Будник О. Б. 
Господарське виховання школярів : Наук.-метод. посіб. для вчителів, вихователів, студ. пед. ін-тів та ун-тів / О. Б. Будник; АПН України. - Івано-Франків. : Плай, 1998. - 157 c. - (Б-ка Наук.-метод. центру "Укр. етнопедагогіка і народозн." АПН України і Прикарпат. ун-ту ім. В.Стефаника). - Бібліогр.: с. 136-140. - укp.

Обгрунтовано актуальність проблеми господарського виховання школярів, висвітлено типові помилки у його здійсненні та визначено шляхи їх подолання. Наведено методичні рекомендації щодо визначення завдань, розробки змісту, методів і форм організації навчально-виховної роботи, спрямованої на формування та розвиток господарської культури у дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч421.351

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА612796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Будник О. Д. 
Прийняття інвестиційних рішень при реалізації стратегії вертикальної інтеграції: методичні аспекти : Автореф. дис... канд. екон. наук : 08.06.01 / О. Д. Будник; Київ. нац. екон. ун-т. - К., 1999. - 18 c. - укp. - рус.

Дослідження присвячено питанням методичного забезпечення обгрунтування інвестицій у відповідності з обраною стратегією розвитку підприємства. Запропоновано модель стратегічного інвестування виробничої холдингової компанії. Встановлено, що на підставі розробленого показника "обмежувальний чинник формування плану стратегічних інвестицій головного підприємства" можна проводити вибір сукупності проектів стратегічних інвестицій (вертикальної інтеграції). Розроблено методику оцінки стратегічних інвестицій виробничої холдингової компанії при реалізації стратегії вертикальної інтеграції (фінансовий аспект), яка дозволяє обгрунтувати рішення щодо інтеграції з одночасним ухваленням або відхиленням спільних інвестиційних проектів. Виявлено, що оцінка інвестиційної вартості пакетів акцій при вертикальній інтеграції повинна враховувати величину синергетичного ефекту. Запропоновані методичні положення дисертації апробовані на прикладі інвестиційної діяльності підприємств судноплавної компанії "Укррічфлот", що дало можливість зробити висновок про їх практичну цінність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-56

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303354 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Будник О. Б. 
Інноваційні технології господарського виховання школярів: етнопедагогічний аспект / О. Б. Будник // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 24. - С. 36-39. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано проблему оновлення змісту виховного процесу в загальноосвітній школі інноваційними та етнопедагогічними засобами, визначено окремі аспекти підготовки майбутніх учителів до її вирішення у практичному плані.

Обоснована проблема усовершенствования содержания воспитательного процесса в общеобразовательной школе инновационными и этнопедагогическими средствами, выделены некоторые аспекты подготовки будущих учителей к ее практическому решению.

The article throws the light upon the problem of innovation of the contents of educational process in a comprehensive school by innovative and ethnopedagogical means. The author points out some certain aspects of prospective teacher training in terms of their solution in practice.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Будник А. Ф. 
Вплив та місце технологічних процесів підготовки наповнювачів і композиції у технології виробництва композитів на основі фторопласту-4 / А. Ф. Будник, О. А. Будник, М. В. Бурмістр // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2007. - № 1. - С. 64-71. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Вирішено питання технології підготовки наповнювачів і композиції на основі політетрафторетилену (ПТФЕ), яка забезпечує необхідні експлуатаційні властивості композитного матеріалу. Описано технологічний цикл одержання полімерного композитного матеріалу на основі ПТФЕ та технологічні особливості кожного з етапів. Вирішення поставлених завдань дозволяє здійснити системний підхід до розв'язання задачі створення керованої технології одержання полімерного композитного матеріалу на основі ПТФЕ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.22-382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Будник А. Ф. 
Неметалеві матеріали в сучасному суспільстві : навч. посіб. / А. Ф. Будник, В. Б. Юскаєв, О. А. Будник; Сум. держ. ун-т. - Суми, 2008. - 222 c. - укp.

Наведено дані про основні неметалеві матеріали, що застосовуються у сучасному суспільстві, висвітлено технологію їх одержання. Проаналізовано вплив складу та структури на службові властивості неметалевих матеріалів. Запропоновано класифікацію полімерів, описано їх властивості. Охарактеризовано пластичні маси, полімерні композиційні, керамічні, неорганічні полімерні, плівкоутворювальні, лакофарбові захисні та мастильні матеріали, а також матеріали з органічних речовин.

Приведены данные об основных неметаллических материалах, которые используются в современном обществе, освещена технология их получения. Предложена классификация полимеров, описаны их свойства. Охарактеризованы пластические массы, полимерные композиционные, керамические, неорганические полимерные, пленкообразующие, лакокрасящие защитные и смазочные материалы, а также материалы из органических веществ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж35 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА719862 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Будник О. Б. 
Етноекономічна компетенція школяра : монографія / О. Б. Будник; АПН України, Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника, Наук.-мет. центр "Укр. етнопедагогіка і народознав.". - К. : Плай; Івано-Франківськ, 2008. - 202 c. - укp.

Визначено сутність понять "компетентність" і "компетенція", розглянуто найбільш популярну у світовому освітньому просторі концепцію компетентності американського ученого Е. Шорта. Описано структуру етноекономічної компетенції людини, висвітлено соціально-педагогічний досвід формування економічних знань і вмінь та етапи етнічної соціалізації української дитини. Розглянуто зміст, педагогічні засоби та методи етноекономічного виховання учнів загальноосвітньої школи, охарактеризовано психолого-педагогічне забезпечення даного процесу. Висвітлено питання культивування етнонаціональних цінностей, проаналізовано провідні ідеї етноекономічного розвитку дітей і молоді за умов української діаспори.

Определена сущность понятий "компетентность" и "компетенция", рассмотрена наиболее популярная в мировом образовательном пространстве концепция компетентности американского ученого Э. Шорта. Раскрыта структура этноэкономической компетенции человека, освещен социально-педагогический опыт формирования экономических знаний и умений и описаны этапы этнической социализации украинских детей. Рассмотрены содержание, педагогические средства и методы этноэкономического воспитания учащихся общеобразовательной школы, охарактеризовано психолого-педагогическое обеспечение данного процесса. Освещены вопросы культивирования этнонациональных ценностей, проанализированы основные идеи этноэкономического развития детей и молодежи в условиях украинской диаспоры.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р(4УКР)2 + Ю958(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лисенко Н. В. 
Етнопедагогічні засади українського дошкілля : навч.-метод. посіб. / Н. В. Лисенко, В. І. Кононенко, Л. Е. Орбан-Лембрик, Б. П. Савчук, Л. Т. Бабій, О. Б. Будник, Н. Б. Лазарович, М. В. Вовк, Г. В. Білавич, Л. О. Мацук; АПН України, Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ : Плай, 2008. - 541 c. - укp.

Розкрито концептуальні засади оновлення змісту дошкільної освіти в Україні в контексті української етнопедагогіки. Проаналізовано шляхи формування народознавчої компетенції дітей дошкільного віку, зокрема, ознайомлення їх з етноісторією, рідною мовою, родинно-побутовою культурою, народними піснями, трудовими традиціями краю, рухливими іграми.

Раскрыты концептуальные основы обновления содержания дошкольного образования в Украине в контексте украинской этнопедагогики. Проанализированы пути формирования народоведческой компетенции детей дошкольного возраста, в частности, ознакомления их с этноисторией, родным языком, семейно-бытовой культурой, народными песнями, трудовыми традициями края, подвижными играми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385я7 + Ч411,01я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Будник А. Ф. 
Влияние технологии получения углеволокнистого фторопластового композита на его влагопоглощение и служебные свойства / А. Ф. Будник, А. А. Томас, П. В. Руденко, О. А. Будник, А. А. Ильиных // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2008. - № 2. - С. 88-93. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Исследовано влияние технологии получения углеволокнистых фторопластовых композиций на влагопоглощение и служебные свойства композитов из них. Оценка воздействия среды на углеволокнистый фторопластовый композит проведена по относительному изменению массы исследуемого образца в среде концентрированной серной кислоты, бензине, моторном масле, воде, растворителе. Установлена временная зависимость влагопоглощения для углеволокнистых фторопластовых композитов различного состава. Выявлен нефиковский характер процесса сорбции среды, обусловленный релаксационными явлениями в процессе проникновения воды в углефторопластовый композит. Исследовано влияние технологических факторов на диффузионные характеристики композита и определена сравнительная износостойкость различных композитов после экспозиции в средах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Васюков Д. О. 
Екологізація економіки і перехід до сталого розвитку / Д. О. Васюков, А. В. Бугаєць, О. А. Будник, В. С. Шалугін // Екол. безпека. - 2009. - № 4. - С. 77-83. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Показано, что охрана природы стала одним из основных приоритетов Украины, поскольку сохранение биологического и ландшафтного разнообразия является основой, которая обеспечивает возможность любого природопользования и развития общества. Экологизация экономики и переход к устойчивому развитию, обеспечивают сбалансированное решение социально-экономических задач, задач сохранения благоприятного состояния окружающей среды и природно-ресурсного потенциала в целях удовлетворения жизненных потребностей нынешнего и будущих поколений.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)280 + Б1 в2:У

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100076 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кононенко В. І. 
Етнопедагогічна складова процесу формування компетентності молодших школярів : навч.-метод. посіб. / В. І. Кононенко, Л. Е. Орбан-Лембрик, О. Б. Будник, О. В. Новосьолов, П. В. Лосюк, Г. А. Русин, З. М. Нижникевич, Н. В. Абдюкова, Т. О. Близнюк, А. В. Семотюк, У. М. Андрусяк, Р. В. Дмитрів; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника АПН України. - К.; Івано-Франківськ, 2009. - 448 c. - укp.

Висвітлено теоретичні основи оновлення змісту початкової освіти в Україні на засадах української етнопедагогіки, шляхи впровадження освітніх інновацій у процесі формування народознавчої компетенції дітей молодшого шкільного віку, зокрема, ознайомлення їх з етноісторією, рідною мовою, родинно-побутовою культурою, народною творчістю, звичаєво-традиційною обрядовістю краю. Висвітлено окремі аспекти ознайомлення учнів з гуцульщинознавством, бойківщинознавством, лемківською народною культурою, яка яскраво відображає картину урізноманітненого життя українців на геополітичному просторі.

Освещены теоретические основы обновления содержания начального образования в Украине на принципах украинской етнопедагогики, пути внедрения образовательных инноваций в процессе формирования компетенции народоведения детей младшего школьного возраста, в частности, ознакомление их из этноисторией, родным языком, семейно-бытовой культурой, народным творчеством, обычной традиционной обрядностью края. Освещены отдельные аспекты ознакомления учеников с гуцульщино-, бойкивщинознавством, лемковской народной культурой, которая ярко отображает картину разнообразной жизни украинцев на геополитическом пространстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313 я7-1 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА730033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кононенко В. І. 
Етнопедагогічний контекст професійної підготовки студентів у вишах Прикарпатського регіону : навч.-метод. посіб. / В. І. Кононенко, Н. В. Лисенко, Л. Е. Орбан-Лембрик, О. Б. Будник, О. М. Лисенко, О. В. Новосьолов, К. М. Лисенко-Гелемб'юк, З. М. Нижникевич, У. М. Андрусяк, Л. С. Плетеницька; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника АПН України. - К.; Івано-Франківськ, 2009. - 344 c. - укp.

Розглянуто питання формування мовної особистості студента, комунікативної підготовки студентів Прикарпаття. Проаналізовано психологічні особливості особистісної саморегуляції сучасної студентської молоді Прикарпаття, підготовку майбутніх вихователів ДНЗ до формування етнопедагогічних компетентностей у дітей дошкільного віку. Охарактеризовано підготовку майбутніх вихователів ДНЗ до використання етнопедагогіки в сучасному інтеркультурному просторі дошкільної освіти в Україні, підготову вчителів початкових класів у Прикарпатському регіоні та дидактично-виховний потенціал етнопедагогіки як фактор професійної підготовки майбутніх освітян.

Рассмотрены вопросы формирования языковой личности студента, коммуникативной подготовки студентов Прикарпатья. Проанализированы психологические особенности личностной саморегуляции современной студенческой молодежи Прикарпатья, подготовку будущих воспитателей ДНЗ к формированию этнопедагогических компетентностей у детей дошкольного возраста. Охарактеризована подготовка будущих воспитателей ДНЗ к использованию этнопедагогики в современном интеркультурному пространстве дошкольного образования в Украине, подготовую учителей начальных классов в регионе Прикарпатья и дидактично-воспитательный потенциал этнопедагогики как фактор профессиональной подготовки будущих педагогов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА730027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Будник О. А. 
Вуглепластики триботехнічного призначення на основі фторопласту-4 та модифікованого вуглецевоволокнистого наповнювача : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.17.06 / О. А. Будник; ДВНЗ "Укр. держ. хім.-технол. ун-т". - Д., 2010. - 22 c. - укp.

Розроблено вуглепластики триботехнічного призначення на основі фторопласту-4 та модифікованого вуглецевого волокна. Встановлено оптимальні режими процесу модифікації вуглецевоволокнистого наповнювача. Вивчено вплив параметрів технологічного процесу подрібнення волокна й його модифікацію на фізико-механічні та триботехнічні властивості вуглепластику. Досліджено вплив механохімічної, термічної та термомеханічної модифікації вуглецевоволокнистого наповнювача на властивості вуглепластиків на основі фторопласту-4. Показано, що розроблені вуглепластики за рівнем міцності та зносостійкості суттєво перевищують аналоги. З розробленого вуглепластикового композиту виготовлено поршневі кільця та сальникові ущілення поршневих компресорів 4ГМ 2,5У-2/3-250. Розроблено технологічний процес виготовлення вуглепластику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.22 + Л719.945

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381174 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Будник О. Б. 
Теоретико-методологічні основи проектування етновиховного середовища початкової школи / О. Б. Будник // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 59-63. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти формування етновиховного середовища початкової школи. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено сутність середовищного підходу до етновиховання в початковій школі. Акцентовано увагу на питаннях проектування виховної системи школи, де б ретельно враховувались фундаментальні українські педагогічні традиції, а також етнокультурні цінності народів світу, країни, регіону, міста чи села. Підкреслено доцільність орієнтування у процесі формування етновиховного середовища початкової школи на національні цінності, що характеризують ментальність народу та відображені в його культурі, історії та побуті.

Освещены теоретические аспекты формирования этновоспитательной среды начальной школы. На основе анализа психолого-педагогической литературы определена сущность средового подхода к этновоспитанию в начальной школе. Акцентировано внимание на вопросах проектирования воспитательной системы школы, где бы тщательно учитывались фундаментальные украинские педагогические традиции, а также этнокультурные ценности народов мира, страны, региона, города или села. Подчеркнута целесообразность ориентирования в процессе формирования этновоспитательной среды начальной школы на национальные ценности, которые характеризуют ментальность народа и отражены в его культуре, истории и быте.

Covered the theoretical aspects of the formation etnovospitatelnoy medium primary school. Based on the analysis of psychological and educational literature defined the essence of environmental approach to etnovospitaniyu in elementary school. The attention to issues of design school education system, which would be carefully taken into account the fundamental teaching Ukrainian traditions, as well as ethno-cultural values of the peoples of the world, country, region, city or village. Emphasized the usefulness of orientation in the process of etnovospitatelnoy medium primary school on the national values that characterize the mentality of the people and reflected in its culture, history and way of life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313.221

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Лисенко Н. В. 
Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського: етнокультурний дискурс / Н. В. Лисенко, О. Б. Будник // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 286-289. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На основі аналізу педагогічних творів видатного педагога В. Сухомлинського відображено народознавчий аспект його діяльності, виокремлено прогресивні ідеї навчання й виховання дітей у сучасній початковій школі.

На основе анализа педагогических трудов выдающегося педагога В. Сухомлинского отображен народоведческий аспект его деятельности, представлены прогрессивные идеи обучения и воспитания детей в современной начальной школе.

Ethnic aspect of his activity on the basis of the analysis of pedagogical works of V. O. Sukhomlyns’kyi is represented and allocated in the article. The author offers progressive ideas of education at modern elementary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч313 + Ч421.221 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кононенко В. І. 
Наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи в етнічному вихованні дітей : навч.-метод. посіб. / В. І. Кононенко, Н. В. Лисенко, І. М. Шоробура, О. Б. Будник, Л. С. Пісоцька; ред.: Н. В. Лисенко; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, Наук.-метод. центр "Укр. етнопедагогіка і народознав.". - К.; Івано-Франківськ, 2011. - 254 c. - укp.

Запропоновано підхід до етнічного виховання як цілеспрямованого залучення зростаючої особистості до оволодіння моральними цінностями, дотримання моральних імперативів унаслідок пізнання культури свого етносу та найближчого оточення. Розглянуто дидактичні умови реалізації наступності в етнокультурному просторі закладів дошкільної та початкової освіти дітей. З'ясовано особливості та механізми наступності в етнічному вихованні дітей у контексті цілісного процесу їх особистісного становлення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111,01 + Ч421.331.1 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА746883 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бортник Н. В. 
Управління інноваційним розвитком загальноосвітнього навчального закладу: моделі, соціокультурні процеси, технології : наук.-метод. посіб. / Н. В. Бортник, Р. А. Бортник, О. М. Будник, Л. А. Волчецька, О. З. Городна, Л. К. Дуляницька, Н. С. Іваницька, Л. М. Калініна, Л. У. Кібиш, Н. А. Котисько; НАПН України, Ін-т педагогіки. - К., 2011. - 560 c. - укp.

Розкрито проблеми управління інноваційним розвитком колегіуму на засадах культурно-інформаційної теорії освіти. Проаналізовано процеси розвивального навчання і виховання та технології їх впровадження в освітньо-інформаційне середовище колегіуму. Описано модель соціокультурного розвитку (СКР) особистості учнів та інноваційні технології. Висвітлено специфіку управління колегіумом на засадах інноваційного й інформаційного менеджменту та системології. Викладено концептуальні засади СКР колегіуму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41я7 + Ч311,01я7 + Ч424(4УКР)714.5я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Будник О.  
Залежність температурного коефіцієнта опору від нестехіометрії кристалів та товщини тонких плівок SnTe / О. Будник, О. Рогачова // Металлофизика и новейшие технологии. - 2011. - 33, спец. вып. - С. 195-202. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.226

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14161 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Будник О. Б. 
Іван Франко про етновиховання української молоді / О. Б. Будник // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 13. - С. 47-51. - Бібліогр.: 12 назв - укp. - пол. - рус. - англ.

Охарактеризовано провідні ідеї концепції етновиховання української молоді І. Франка на тлі сучасних глобалізаційних процесів. Увагу приділено питанням формування національної самосвідомості особистості, підготовки зростаючого покоління до участі в державотворчих процесах на засадах гуманізму та свободи.

Охарактеризованы ведущие идеи концепции этновоспитания украинской молодежи в творчестве И. Франко на фоне современных глобализационных процессов. Внимание уделено вопросам формирования национального самосознания личности, подготовки подрастающего поколения к построению государственности на принципах гуманизма и свободы.

The article gives characteristics of main ideas of concept of ethnic education of Ukrainian youth by Ivan Franko during the processes of globalization. Much attention is given to formation of national consciousness of personality, readiness of young people for the participation in state creation processes on the basis of humanism and freedom.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313.3(4УКР)5-8 Франко, І.Я.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Будник О. 
Етновиховне середовище педагогічного навчального закладу: теоретико-методологічний аспект / О. Будник // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 5. - С. 175-184. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Визначено теоретичні засади формування етновиховного середовища педагогічного навчального закладу України за умов сучасних глобалізаційних процесів та міжкультурної інтеграції. Здійснено аналіз змісту поняття «етновиховне середовище», обгрунтовано шляхи етновиховання студентів у контексті їх професійної освіти. Підкреслено, що за нинішніх умов не варто ідеалізувати етновиховну практику, адже ці традиції мають як позитивні, так і негативні моменти, оскільки були спрямовані на формування особистості,котра б відповідала цінностям певного історичного періоду; в теперішній час більш актуальною є полікультурна освіта.

Определены теоретические основы формирования этновоспитательной среды педагогического учебного заведения Украины в условиях современных глобализационных процессов и межкультурной интеграции. Осуществлен анализ содержания понятия «этновоспитательная среда», обоснованы пути этновоспитания студентов в контексте их профессионального образования. Подчеркнуто, что в нынешних условиях не стоит идеализировать этновоспитательную практику, ведь эти традиции имеют как положительные, так и отрицательные моменты, поскольку были направлены на формирование личности, которая бы соответствовала ценностям определенного исторического периода; в настоящее время более актуальным является поликультурное образование.

Defined the theoretical basis for the formation of ethnic education teacher training institute in contemporary Ukraine globalization and intercultural integration. The analysis of the content of the term "ethnic education," The ways of educating students in the context of their professional education. Emphasized that in the present circumstances should not idealize ethnic educational practice, because these traditions have both positive and negative aspects, because they were aimed at the formation of personality, which would correspond to the values of a certain historical period, is now more relevant is multicultural education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Будник О. Б. 
Методологічний аспект соціально-педагогічної діяльності / О. Б. Будник // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2013. - № 4. - С. 72-82. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи до розуміння сутності соціально-педагогічної діяльності у зарубіжному та вітчизняному дискурсі; зазначено, що суб’єктивність досліджуваного феномена полягає в активній перетворювальній діяльності суб’єкта. Проаналізовано систему базових понять концепта "соціально-педагогічна діяльність", зокрема "соціальне середовище", "педагогічна дія", "пізнавальна діяльність". Обгрунтовано методологічні засади соціально-педагогічної діяльності на загальнофілософському, загальнонауковому, практичному і конкретно-науковому рівнях. Виокремлено наступні види цілісної педагогічної діяльності: робота педагогів-практиків, адміністративна діяльність у навчальному закладі, науково-дослідна діяльність вчених і відповідних інституцій в цілому, робота методичних служб з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Розроблено структурно-логічну модель єдності соціально-педагогічної теорії і практики, в якій визначено основні блоки (компоненти) та наведено ієрархічні зв’язки становлення соціально-педагогічного середовища на двох рівнях: професійному та соціально-педагогічному.

Рассмотрены основные подходы к пониманию сущности социально-педагогической деятельности в зарубежном и отечественном дискурсе; указано, что субъективность исследуемого феномена заключается в активной преобразовательной деятельности субъекта. Проанализирована система базовых понятий концепта "социально-педагогическая деятельность", в частности "социальная среда", "педагогическое воздействие", "познавательная деятельность". Обоснованы методологические основы социально-педагогической деятельности на общефилософском, общенаучном, практическом и конкретно-научном уровнях. Выделены следующие виды целостной педагогической деятельности: работа педагогов-практиков, административная деятельность в учебном заведении, научно-исследовательская деятельность ученых и соответствующих институтов в целом, работа методических служб по повышению квалификации педагогических работников. Приведена структурно-логическая модель единства социально-педагогической теории и практики, в которой определены основные блоки (компоненты); определены иерархические связи становления социально-педагогической среды на двух уровнях: профессиональном и социально-педагогическом.

The article grounds essential characteristics of social and pedagogical activity in methodological aspect based on the principled of reality cognition concerning the unity of theory and practice, system and activity approaches, value-meaningful understanding of its results etc. The author proposes the definition of social and pedagogical activity of a teacher basing on the philosophical, psychological, social and pedagogical theories of the activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського