Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ВОРОЖБІТ$<.>+<.>A=ВІКТОРІЯ$<.>+<.>A=ВІКТОРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Ворожбіт В. В. 
Теорія і практика навчання образотворчого мистецтва учнів початкових шкіл Слобожанщини (кінець XIX - початок XX ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. В. Ворожбіт; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2001. - 16 c. - укp.

На підставі аналізу історико-педагогічної літератури та архівних матеріалів вперше розкрито питання теорії та практики навчання образотворчого мистецтва учнів початкових шкіл Слобожанщини кінця ХІХ - початку ХХ ст.: узагальнено теоретико-методичні погляди вітчизняних просвітян на означену проблему, з'ясовано витоки уявлень на образотворче мистецтво як навчальний предмет, конкретизовано концептуальні положення, закономірності та принципи його навчання протягом даного періоду. Обгрунтовано етапи становлення образотворчого мистецтва в початкових школах Слобожанщини: перший (1864 - 1873 рр.) та другий (1874р. - перші десятиліття ХХ ст.). Визначено особливості змісту навчальних програм, використання наочних, практичних, словесних методів та організаційних форм навчання (уроків, вільних прикладних, додаткових занять під час вивчення інших предметів та опанування основами ремесла) образотворчого мистецтва дітей молодшого шкільного віку в даний період, а також можливості творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду в діяльності сучасних загальноосвітніх шкіл на прикладі змісту навчальної програми інтегрованого курсу "Художня творчість" (1 - 4 класи).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ12р(4УКР)21-3 + Ч421.355.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ворожбіт В. В. 
Духовно-моральне виховання дітей: історія і сучасні тенденції : навч. посіб. / В. В. Ворожбіт, С. Д. Криштоф, А. О. Поляков, Н. Д. Янц; МОНМС України, Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х. : Основа, 2011. - 327 c. - Бібліогр.: 25 назв - укp.

Висвітлено особливості становлення та розвитку питань духовно-морального виховання дітей у світовій і вітчизняній педагогічній думці. Проаналізовано ідеї духовно-морального виховання дітей у філософській і педагогічній спадщині Ф. Аквінського, Ф. Петрарки, Н. Макіавеллі, Ж.-Ж. Русо, В. Біблера, Д. Шостака, С. Гессена, І. Огієнка, К. Ушинського. Увагу приділено правовому регулюванню даних питань в Україні та світі за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 я73 + Ч33(4) я73 + Ч33(4УКР) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744451 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ворожбіт В. В. 
Духовно-моральне виховання дітей у загальноосвітніх закладах України (історико-педагогічний аспект) : монографія / В. В. Ворожбіт; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х. : Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2012. - 374 c. - Бібліогр.: с. 323 - 374 - укp.

Розкрито основні питання теорії та практики духовно-морального виховання учнів різних типів загальних шкіл українських губерній. Науково обгрунтовано етапи розвитку теоретичних ідей духовно-морального виховання дітей впродовж середини XIX - початку XX ст. Подано у систематизованому вигляді узагальнення історико-педагогічного досвіду змістового та методичного забезпечення духовно-морального виховання учнів парафіяльних шкіл, закладів відомства Міністерства народної освіти, інших відомств. Розроблено методичні рекомендації щодо використання історично складених прийомів, засобів, методів духовно-морального виховання дітей в сучасних ЗНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Духовно-моральне виховання дітей в історії вітчизняної педагогічної думки / С. Д. Криштоф, В. В. Ворожбіт, О. М. Микитюк, Н. Д. Янц; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х. : Іванченко І.С., 2013. - 358 c. - Бібліогр.: с. 263-350 - укp.

Викладено теоретичні аспекти духовно-морального виховання учнів у закладах загальної освіти. Охарактеризовано детермінанти становлення духовно-морального виховання дітей у вітчизняній педагогічній думці. Виявлено особливості духовно-морального виховання учнів під час вивчення окремих предметів. Систематизовано проблематику духовно-морального виховання учнів загальноосвітніх закладів України у 1864 - 1898 рр. Розроблено питання духовно-морального виховання учнів загальноосвітніх закладів за умов суспільно-економічної і політичної кризи 1899 - 1917 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768547 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ворожбіт В. 
Категорія духовно-морального виховання учнівської молоді в історії вітчизняної педагогічної думки / В. Ворожбіт // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2011. - № 4. - С. 107-118. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Викладено результати дослідження історичного аспекту теорії духовно-морального виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів для якісного оновлення методологічної та теоретичної бази організації виховного процесу, конкретизації завдань, змісту і вибору оптимальних методів, форм і засобів виховного впливу. Розглянуто духовно-моральне виховання як категорію педагогіки та як церковно-православний, державний пріоритет і елемент раціональності буття людини.

Изложены результаты исследования исторического аспекта теории духовно-нравственного воспитания учащихся общеобразовательных учебных заведений для качественного обновления методологической и теоретической базы организации воспитательного процесса, конкретизации задач, содержания и выбора оптимальных методов, форм и средств воспитательного воздействия. Рассмотрено духовно-нравственное воспитание как категорию педагогики и как церковно-православный, государственный приоритет и элемент рациональности бытия человека.

The results of investigation of the historical aspect of the theory of spiritual and moral education of students of secondary schools to upgrade the quality of the methodological and theoretical framework for organizing the educational process, specification of objectives, content and selection of optimal methods, forms and educational impact. We consider the spiritual and moral education as a category of pedagogy and how the Orthodox Church, State, and the priority of an element of rationality of human existence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч33(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ворожбіт В. 
Організація взаємодії учителя і учнів для реалізації завдань духовно-морального виховання (історико-педагогічний аспект) / В. Ворожбіт // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2012. - № 4. - С. 110-116. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Визначено вимоги до вчителів як організаторів духовно-морального виховання учнів загальних шкіл українських губерній у середині ХIХ – на початку ХХ ст.: загальноособистісні, професійні знання виховного потенціалу предмета навчання, авторитетність на основі добровільного підкорення дитячої волі, повага авторитетів національних і релігійних, загальна естетичність. Установлено, що в указаний історичний період пропонувалося формувати моральну взаємодію між учителями й учнями на основі погодження почуттів, особистої гідності, доброчинності. З’ясовано, що у досліджуваний період права і становище учителів загальноосвітніх закладів визначилися статусом державного службовця, моральність їхньої поведінки підлягала спеціальній цензурі.

Oпределены требования к учителям как организаторам духовно-нравственного воспитания учащихся общих школ украинских губерний в середине XIX – начале ХХ в.: общеличностные, профессиональные знания воспитательного потенциала предмета обучения, авторитетность на основе добровольного подчинения детской воли, уважение авторитетов национальных и религиозных, общая эстетичность. Установлено, что в указанный исторический период предлагалось формировать моральное взаимодействие между учителями и учениками на основе согласования чувств, личного достоинства, благотворительности. Выяснено, что в исследуемый период права и положение учителей общеобразовательных учреждений определились статусом государственного служащего, нравственность их поведения подлежала специальной цензуре.

The requirements for the teachers as organizers of spiritual and moral education of students of general schools Ukrainian provinces in the mid-XIX – early XX century: general personality, professional knowledge of the educational potential of the subject of training, based on the credibility of voluntary submission child will respect the authority of national and religious, the overall aesthetics . Found that a specified historical period is proposed to form a moral interaction between teachers and students, in a coherent sense, personal dignity and charity. Found that in the period under law and the status of teachers of educational institutions to determine the status of a civil servant, the moralities of their behavior are subject to special censorship.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.03 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ворожбіт В. В. 
Теорія та практика духовно-морального виховання учнів загальноосвітніх закладів України (середина XIX - початок XX століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / В. В. Ворожбіт; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2012. - 40 c. - укp.

Вперше проаналізовано й узагальнено питання становлення та розвитку вітчизняної теорії та практики духовно-морального виховання учнів загальноосвітніх закладів у визначених хронологічних межах. Висвітлено історико-культурні корені духовно-морального виховання дітей у часи Київської Русі та в епоху українського козацтва, суспільно-політичні події, створення мережі державних закладів загальної освіти в XVIII ст., нормативне забезпечення загальної освіти в першій половині XIX ст. Розглянуто положення, правила, рекомендації щодо організації навчання та виховання в XVIII і впродовж першої половини XIX ст. Сутність духовно-морального виховання визначено як церковно-православний, державний пріоритет та елемент раціонального буття людини. Науково обгрунтовано послідовні етапи розвитку теоретичних засад духовно-морального виховання (кінець 1840-х - 1863 pp., 1864 - 1898 pp., 1899 - 1917 рр.). Узагальнено практику духовно-морального виховання учнів загальноосвітніх закладів України на прикладі змісту навчальних предметів, характеристики форм, методів і засобів духовно-морального виховання, вимог до вчителя як взірця в духовно-моральному зростанні учнів. Розкрито форми спільної роботи шкіл, громадських, церковних установ і родини для вирішення завдань духовно-морального виховання дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ворожбіт В. 
Духовно-моральне виховання молоді у спадщині педагогів-антропологів ХІХ століття / В. Ворожбіт, А. Ігнатьєва // Молодь і ринок. - 2013. - № 10. - С. 25-28. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено і конкретизовано розуміння сутності, цілей і змісту духовно-морального виховання молоді у спадщині педагогів-антропологів ХІХ ст. Установлено на підставі вивчення першоджерел, що духовно-моральне виховання педагогами-антропологами спрямовувалося на розвиток природних якостей і властивостей характеру дитини, формування моральної звички, яка допомагає людині досягти відчуття гармонії, душевного спокою. З’ясовано, що важливе значення у вихованні мали емпіричні знання та досвід дитини.

Освещено и конкретизировано понимание сущности, целей и содержания духовно-нравственного воспитания молодежи в наследстве педагогов-антропологов XIX в. Установлено на основании изучения первоисточников, что духовно-нравственное воспитание педагогами- антропологами было направлено на развитие природных качеств и свойств характера ребенка, формирование его нравственной привычки, которая помогает человеку достичь ощущения гармонии, душевного покоя. Выяснено, что важное значение в воспитании имели эмпирические знания и опыт ребенка.

Lighted and specified by the author understanding of the nature , purpose and content of spiritual - moral education of youth in the inheritance teachers anthropologists XIX century. Determined based on the study of primary sources that spiritual-moral education teachers anthropologists directed to the development of natural qualities and properties of a child's character, the formation of his moral habits, which helps a person to gain a sense of harmony, peace of mind . Also found that the importance of education to have empirical knowledge and experience of the child.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч33(4/8)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ворожбіт В. В. 
Внесок Я. Ряппо у розвиток мережі закладів професійної освіти / В. В. Ворожбіт, А. І. Ігнатьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2013. - № 20. - С. 5-7. - укp.

Досліджено внесок Я. Ряппо в розробку системи професійної школи в Україні 1920-х рр. З’ясовано, що педагог наполягав на вузькій професіоналізації навчання, вважав необхідною умовою розвитку суспільства овлодіння технікою та досягненнями технічного прогресу. Виявлено, що Я. Ряппо багато уваги приділяв соціальній спрямованості професійних шкіл, пропагував принцип зв’язку навчання з виробничим життям. Проаналізовано методичні пропозиції Я. Ряппо щодо організації у закладах вищої професійної освіти виробничих практик, зроблено висновок , що вони є актуальними і в наш час.

Исследован вклад Я. Ряппо в разработку вопросов профессиональной школы в Украине 1920-х гг. Показано, что педагог был убежден в ценности узкой профессиональной направленности обучения, считал необходимым условием развития общества овладение техникой и достижениями технического прогресса.

The article analyzes Ya. Riappo’s contribution to the development of vocational school in Ukraine in 1920s. It is found out that the educator insisted on narrow professional orientation training, considered that the use of technical.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч463(4УКР)61-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ворожбіт В. В. 
Філософсько-етичні основи духовно-морального виховання дітей в історії України / В. В. Ворожбіт // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 14. - С. 114-119. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Розкрито філософсько-етичні основи духовно-морального виховання дітей в історії України в ХV - ХVІІ ст. Указано, що у той час зберігався православно-патріархальний підхід до виховання в українських землях, але виразним було узгодження зі становим положенням. Духовно-моральне виховання дітей у родині та школах передбачало дотримання суворих канонів. Виховний процес у козацькому братстві відбувався за чіткими вимогами. Серед традиційних форм духовно-морального виховання були церковні таїнства покаяння, причастя, повчання у виконанні християнського закону, дотримання кодексу лицарства, пожертви, фізичний і моральний гарт.

Раскрыты философско-этические основы духовно-нравственного воспитания детей в истории Украины в ХV - ХVІІ вв. Указано, что в то время сохранялся православно-патриархальный подход к воспитанию в украинских землях, но выразительным было согласование с сословным положением. Духовно-нравственное воспитание детей в семье и школах предусматривало соблюдение суровых канонов. Воспитательный процесс в казацком братстве происходил по четким требованиям. Среди традиционных форм духовно-нравственного воспитания были церковные таинства покаяния, причастия, поучения в исполнении христианского закона, соблюдение кодекса рыцарства, пожертвования, физическое и нравственное закаливание.

The author revealed the philosophical and ethic foundations of spiritual and moral education of children in the history of Ukraine in the XV–XVII centuries. The article states that Orthodox patriarchal approach to education in the Ukrainian lands remained at that time, but the coordination with social position was quite expressive. Spiritual and moral education of children in the family and in schools provided for the following of the rigid canons. Educational process in the Cossack brotherhood was realized with clear requirements.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Естетичне виховання у школах Слобожанщини (друга половина XIX - початок XX століття): історико-педагогічний аспект : [навч. посіб. для студентів-бакалаврів] / С. Д. Криштоф, В. В. Ворожбіт-Горбатюк, О. М. Микитюк, Н. Д. Янц; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків : Іванченко І.С., 2014. - 166 c. - Бібліогр.: с. 133-151 - укp.

Вперше розкрито теоретичні питання впровадження образотворчого мистецтва як навчального предмета (положення концепції художнього виховання, закономірності, принципи навчання). Обгрунтовано етапи становлення теорії і практики цього навчального предмета в початкових школах Слобожанщини (кінець ХIX - початок ХХ ст.). Розкрито особливості змісту навчальних програм, використання методів та організаційних форм навчання образотворчого мистецтва у початкових школах досліджуваного періоду. У науковий обіг уведено маловідомі архівні дані (27), які розкривають науково-методичні питання організації навчання образотворчого мистецтва у початковій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5)52 + Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА793444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ворожбіт В. 
Духовно-моральне виховання молоді у науково-дослідницькій діяльності: досвід і перспективи / В. Ворожбіт // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини. - 2011. - Ч. 2. - С. 19-24. - укp.

Проаналізовано зміст духовно-морального виховання молоді у процесі науково-дослідницької діяльності в українських професійних ВНЗ наприкінці ХІХ – у першу половину ХХ ст. Визначено перспективи використання позитивного досвіду виховного середовища у сучасних ВНЗ.

Проанализировано содержание духовно-нравственного воспитания молодежи в процессе научно-исследовательской деятельности в украинских профессиональных ВУЗ в конце XIX - в первой половине ХХ в. Определены перспективы использования положительного опыта воспитательной среды в современных ВУЗ.

Analyzed the content of spiritual and moral education of young people in the research activities of Ukrainian higher vocational education in the late XIX – first half of the twentieth century. The prospects of taking advantage of the educational experience of the environment in the modern university.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського