Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ШУКАЛОВ$<.>+<.>A=ОЛЬГ$<.>+<.>A=СЕРГІЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Ольгинский А. Г. 
Адаптация зоны контакта цементных гидратов с обломочной составляющей искусственных конгломератов / А. Г. Ольгинский, В. Л. Чернявский // Захист довкілля від антропог. навантаження. - Х., 1999. - Вип. 1(3). - С. 106-115. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

Визначено поняття структурно-функціональної адаптації штучних конгломератів, які є комплексом хімічних реакцій і фізико-хімічних процесів як основи його пристосування до умов зовнішнього середовища. Розширено сферу вказаного поняття на зону контакту цементних гідратів із заповнювачами в бетоні. Наведено приклади модифікації мінеральних утворень під впливом технологічних та експлуатаційних дій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.006

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69838 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ольгинский А. Г. 
К эколого-экономическому анализу утилизации некоторых видов побочных продуктов промышленности / А. Г. Ольгинский, Е. В. Крайнюк // Коммун. хоз-во городов. Сер. Экон. науки. - 2001. - Вып. 31. - С. 180-183. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Рассмотрена возможность утилизации некоторых видов побочных продуктов промышленности путем производства строительных материалов как альтернатива их захоронения. Рассчитаны суммы сбора за складирование этих продуктов на полигонах.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)306.20-28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68461 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ольговский С. Я. 
Скифо-античная металлообработка архаического времени : Моногр. / С. Я. Ольговский; Нац. ун-т культуры и искусств Украины. - К. : Укр. издат.-выставоч. дом "Укрпрессполиграфэкспо", 2005. - 202 c. - Библиогр.: с. 182-200 - рус.

Представлена сравнительная характеристика бронзолитейного производства в Нижнем Побужье и Среднем Поднепровье VII - V вв. до н.э. Проанализирована роль греческой металлообработки в Скифии, в частности, в Лесостепном Поднестровье. Приведены оценки уровня бронзолитейного ремесла на территории Украины в указанный период.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т495 + Т4(0)3-51

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665753 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ольгінський О. Г. 
Екологічна та радіаційна безпека : Довід.: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. Г. Ольгінський, С. В. Мінка, О. В. Третьяков, І. І. Попов, П. О. Тагаєв; Нар. укр. акад. - Х., 2003. - 320 c. - Бібліогр.: с. 301-304. - укp.

Розкрито суть основних понять екологічної галузі, зокрема, земної радіації, зони радіоактивного зараження, ядерних двигунів і технологій, природокористування. Встановлено природні та штучні джерела випромінювання, наведено допустимі дози опромінювання людини. Розглянуто причини виникнення аварії на Чорнобильскій атомній станції. Викладено способи поховання рідких радіоактивних відходів.

Раскрыта сущность основных понятий экологической отрасли, в частности, земной радиации, зоны радиактивного заражения, ядерных двигателей и технологий, природопользования. Установлены природные и искусственные источники облучения, приведены дозы облучения человека. Рассмотрены причины возникновения аварии на Чернобыльской атомной станции. Изложены способы захоронения редких радиоактивных отходов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1я2 + З4 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА651534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Юрченко В. А. 
Биогеохимическая коррозия бетона сооружений отведения сточных вод / В. А. Юрченко, А. Г. Ольгинский, В. Л. Чернявский // Экотехнологии и ресурсосбережение. - 2001. - № 6. - С. 61-65. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Розглянуто механізм корозійного руйнування бетону об'єктів відведення стічних вод. Визначено мінералогічні, хімічні та мікробіологічні характеристики динаміки накопичення в бетоні органічного вуглецю, загальної сірки, загального азоту, сполук Са, Mg, Al, Fe, Si. Установлено, що для підвищення довговічності каналізаційних колекторів можна додавати в бетон речовини, що мають біоцидну дію на специфічний мікробіоценоз у цих спорудах.


Ключ. слова: бетон, сточные воды, биогеохимическая коррозия
Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.2-082.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Крайнюк Е. В. 
Экологические аспекты использования шлака мусоросжигательного завода при производстве строительных материалов / Е. В. Крайнюк, А. Г. Ольгинский // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2002. - № 9. - С. 149-152. - Библиогр.: 8 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н931.103.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Шукалова О. С. 
Сімейне виховання як чинник розвитку пізнавального інтересу молодших школярів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. С. Шукалова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2010. - 21 c. - укp.

Досліджено вплив сімейного ставлення на розвиток пізнавального інтересу у молодших школярів. Визначено сутність понять пізнавального інтересу та стилю сімейного виховання. Поглиблено наукові уявлення про сім'ю та стосунки батьків і дітей. Розроблено діагностичний інструментарій для дослідження батьківського ставлення та пізнавального інтересу. Доведено взаємозв'язок між стилем сімейного виховання та пізнавальним інтересом молодшого школяра. Розроблено та впроваджено програму сприяння активізації пізнавального інтересу молодших школярів. Виявлено психологічні чинники (сімейне виховання, пізнавальна активність, рівень шкільної тривожності), що впливають на динаміку становлення пізнавального інтересу молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю983.402.1 + Ю956-990-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371086 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Хомуленко Т. Б. 
Стиль сімейного виховання як чинник розвитку пізнавального інтересу молодших школярів : монографія / Т. Б. Хомуленко, О. С. Шукалова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х. : ХНПУ, 2011. - 172 c. - Бібліогр.: с. 156-172. - укp.

Наведено теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження проблеми. Визначено сутність пізнавального інтересу. Розкрито та поглиблено наукові уявлення про сім'ю та стосунки батьків і дітей. Проаналізовано поняття стилю сімейного виховання. Виявлено психологічні чинники (сімейне виховання, пізнавальна активність, рівень шкільної тривожності), що впливають на динаміку становлення пізнавального інтересу молодших школярів. Надано характеристику структури та змісту розвивальної програми для молодших школярів, досліджено ефективність її застосування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.2 + Ч491.331.1 + Ю983.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА746872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шукалович В. Ф. 
Стратегія розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / В. Ф. Шукалович; Держ. агроеколог. ун-т. - Житомир, 2008. - 20 c. - укp.

Вдосконалено сутність поняття стратегії розвитку підприємств, виходячи з розуміння понять "розвиток", "стратегія" та особливостей відносин переробних підприємств і постачальників сировини. Проаналізовано сучасний стан сировинної бази та виробничих можливостей молокопереробних підприємств. Розглянуто функціонування системи "виробник-переробник-торговельне підприємство" з урахуванням фактору сезонності. Визначено стратегічні пріоритети співробітництва молокопереробних підприємств на ринку сировини. Сформовано основні напрями розвитку та розроблено стратегію відносин сільськогосподарських і переробних підприємств. Обгрунтовано організаційно-економічний механізм їх реалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)306.751.353.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шукалович А. М. 
Володимир Левинський про визвольний рух народів Британської Індії (початок 1930-х рр.) / А. М. Шукалович // Наук. пр. іст. ф-ту Запоріз. нац. ун-ту. - 2013. - Вип. 35. - С. 330-334. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Вперше в українській історіографії висвітлено погляди теоретика українського соціалістичного руху, науковця, публіциста, громадського діяча В. Левинського на антибританський визвольний рух народів Індії. Публікацію побудовано на матеріалах рукописного варіанту статті, що зберігається у Центральному державному архіві у Львові. Продемонстровано, що соціалістична орієнтація публіциста мала визначальний вплив на його бачення індійської визвольної боротьби станом на початок 1930-х рр., проте в цілому не позначилася на об'єктивності оцінок подій в Британській Індії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(5ІНД)61-45 + Т1(4УКР)-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шукалова О. С. 
Чинники становлення пізнавального інтересу як новоутворення молодшого шкільного віку / О. С. Шукалова // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 298-302. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Виявлено фактори, які сприяють становленню пізнавального інтересу як основного психологічного новоутворення та провідного мотиву навчальної діяльності молодших школярів. Зроблено висновок про те, що способи підтримки розвитку пізнавального інтересу повинні реалізовуватися і вчителями та батьками як суб'єктами педагогічного впливу. Це є можливим за умови єдності цілей і стилів шкільного і сімейного виховання.

Выявлены факторы, которые способствуют становлению познавательного интереса как основного психологического новообразования и ведущего мотива учебной деятельности младших школьников. Сделан вывод о том, что способы поддержки развития познавательного интереса должны реализовываться и учителями и родителями как субъектами педагогического воздействия. Это оказывается возможным в случае единства целей и стилей школьного и семейного воспитания.

The factors that contribute to the formation of cognitive interest as a major psychological neoplasm and the leading motive of learning activity of younger schoolchildren. Concluded that the ways to support the development of cognitive interest and should be implemented by teachers and parents as agents of pedagogical influence. This is possible in the case of a unity of purpose and style of school and family education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю984.030.2-72

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Зеленин В. И. 
Применение плазменно-дуговой металлизации для восстановления колесных пар грузовых вагонов / В. И. Зеленин, П. М. Кавуненко, В. В. Тисенков, В. М. Теплюк, М. А. Полещук, В. Д. Лебедь, В. И. Липисий, С. В. Бондарев, С. А. Гаврилов, Н. Т. Ольгард, С. А. Чебуров // Автомат. сварка. - 2009. - № 12. - С. 36-40. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Рассмотрен метод восстановления шеек и подступичных частей осей колесных пар грузовых вагонов с помощью плазменно-дуговой металлизации, изложены результаты стендовых испытаний на усталость с рекомендуемым сроком эксплуатации восстановленных осей.


Індекс рубрикатора НБУВ: О244-083.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26970 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шукалович А. М. 
Українська суспільно-політична думка Східної Галичини щодо національно-визвольних рухів народів Британської імперії 1919 - 1939 рр. : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / А. М. Шукалович; ДВНЗ "Запоріз. нац. ун-т". - Запоріжжя, 2014. - 20 c. - укp.

Вперше в українській історіографії проаналізовано комплекс уявлень українських суспільно-політичних середовищ Східної Галичини про національно-визвольні рухи колоніально залежних народів Британської імперії 1919 - 1939 pp. Дослідження здійснено на основі матеріалів періодичної преси та публіцистики того часу, мемуарів сучасників, архівних матеріалів, наукової історичної літератури. Доведено, що українські громадсько-політичні кола Східної Галичини розглядали ірландський національно-визвольний рух як найбільш прийнятну модель для наслідування задля вирішення на свою користь українсько-польського конфлікту. Розглянуто трактування індійського визвольного руху під проводом М. Ганді серед східногалицької української спільноти. Проаналізовано українську візію ролі лідера, на прикладі І. де Валера та М. Ганді, у боротьбі недержавних народів за право на самовизначення. Виявлено особливості рецепції східногалицьким українським інтелектуальним середовищем 1919 - 1939 pp. антиколоніальних визвольних рухів на Сході. Вивчено відображення єгипетської проблеми в українській суспільно-політичній думці Галичини міжвоєнного періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР331)61-7 + Т3(4ВЕЛ)61-45

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шукалова О. С. 
Дедуктивне дослідження авторитарного стилю сімейного виховання молодших школярів / О. С. Шукалова // Наука і освіта. - 2013. - № 7. - С. 208-212. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто існуючі класифікації типів сімейного виховання, які відображають різні системи впливу та способи спілкування між батьками та дітьми. З метою подолання дисгармонії в сімейних відносинах здійснено аналіз авторитарного стилю сімейного виховання, який негативно впливає на розвиток особистості дитини; проведено дослідження структурних компонентів цього стилю в групі батьків молодших школярів. Охарактеризовано соціально-психологічні особливості батьків, які використовують агресивні, авторитарні моделі спілкування, а також типи авторитарних відносин. Виокремлено й описано рівні авторитарності: генералізована, ділова, ситуативна. За результатами дослідження встановлено, що оптимальним засобом подолання негативних впливів «контролюючих» типів батьківського ставлення може служити корекція питань відповідальності у відносинах між батьками та дітьми. Перспективою подальшого дослідження є створення розвивальних програм, спрямованих на формування конструктивного стилю сімейного виховання.

Рассмотрены существующие классификации типов семейного воспитания, которые отражают разные системы влияния и способы общения между родителями и детьми. С целью преодоления дисгармонии в семейных отношениях осуществлен анализ авторитарного стиля семейного воспитания, который негативно влияет на развитие личности ребенка; проведено исследование структурных компонентов данного стиля в группе родителей младших школьников. Охарактеризованы социально-психологические особенности родителей, которые используют агрессивные, авторитарные модели общения, а также типы авторитарных родительских отношений. Выделены и описаны уровни авторитарности: генерализованная, деловая, ситуативная. По результатам исследования установлено, что оптимальным средством преодоления негативных влияний «контролирующих» типов родительского отношения может служить коррекция вопросов ответственности в отношениях между родителями и детьми. Перспективой дальнейшего исследования является создание развивающих программ, направленных на формирование конструктивного стиля семейного воспитания.

Relations between parents and children find their reflection in present classifications of home education types, which do not contradict, but often complement, and sometimes repeat one another. Authoritarian style of home education leads to disharmony of family relations and has a negative influence on the development of junior schoolchildren's personality. This article deals with the basic analysis of authoritarian style of home education, and also practical research of structural components of this style in a group of junior schoolchildren's parents. In our opinion, the best way to overcome negative impacts of «controlling» types of parents' attitude is correcting issues of responsibility in relationship between children and their parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-990-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ольговський С. Я. 
Литі монети та ливарництво в Нижньому Побужжі / С. Я. Ольговський // Археологія. - 1999. - № 1. - С. 142-148. - укp.

На підставі аналізу решток бронзоливарного ремесла та литих монет з території Нижнього Побужжя архаїчного часу висловлено припущення, що анепіграфічні дельфінчики виготовлялись заїжджими майстрами, про що свідчить типологічна та рецептурна різноманітність цих виробів, і вони не можуть використовуватись для підтвердження високої ролі бронзоливарного ремесла в економіці Ольвії в перші століття її існування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(2)332

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Психолого-педагогічна діагностика якості освіти у педагогічному ВНЗ : навч.-метод. посіб. Ч. 2 / А. А. Харківська, Л. О. Петриченко, Л. В. Кондрацька, Т. В. Отрошко, О. С. Шукалова; ред.: Г. Ф. Пономарьова; Харків. облрада, Комун. заклад "Харків. гуманітар.-пед. акад.". - Харків, 2016. - 365 c. - Бібліогр.: с. 305-317 - укp.

Висвітлено широке коло питань освітньої галузі, включаючи базові аспекти процесу педагогічного діагностування, а саме: основи сучасної математичної статистики, визначення оптимальних статистичних критеріїв для проведення дослідження (курсові, конкурсні, дипломні, кандидатські та докторські роботи), основи теорії оцінок і теорії перевірки гіпотез. Систематизовано доступні та інформативні методи дослідження, які використовуються для визначення фізичного розвитку, фізичної та психологічної підготовленості, функціонального стану серцево-судинної, дихальної, нервової систем, мотивації до занять фізичною культурою та спортом дітей і молоді. Охарактеризовано методи оцінки певних показників (стандарти, індекси тощо), спрямовані на контроль ефективності системи фізичного виховання людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.21 я73

Шифр НБУВ: В356529/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ольгинский А. Г. 
Оценка и регулирование структуры зоны контакта цементного камня с минералами заполнителя : Дис... д-ра техн. наук: 05.23.05 / А. Г. Ольгинский; Харьковский автомобильно-дорожный технический университет. - Х., 1994. - 397 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.350.013

Шифр НБУВ: ДС48976 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Ольговський С. 
Науково-дослідна робота в національному заповіднику "Хортиця". Становлення та розвиток / С. Ольговський, В. Пустовалов // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2020. - Вип. 35. - С. 195-202. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розглянуто історію вивчення острова Хортиці, його природно-культурного потенціалу, виникнення та етапи становлення заповідника на його території. Проаналізовано узагальнюючі роботи різних авторів із досліджуваної теми. Помітний внесок у вивчення острова і в розвиток заповідника зробили Д. Яворницький, Я. Новицький, О. Добровольський, В. Пешанов, Р. Юра, Н. Козачок, В. Іллінський, С. Пустовалов, М. Остапенко, Д. Кобалія та ін. Автори доходять висновку, що в історії вивчення о. Хортиці виділяються етапи: краєзнавчий, загальнонауковий та етап дослідження о. Хортиці в рамках заповідника. Виявляється популярність заповідника, з'являються популярні природничі та історико-культурні публікації. Проведена робота та виділені етапи стануть у нагоді при подальшому плануванні роботи заповідника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч774(4УКР-4ЗАП)755

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ольгинский А. Г. 
Оценка и регулирование структуры зоны контакта цементного камня с минералами заполнителя : Дис... д-ра техн. наук: 05.23.05 / А. Г. Ольгинский; Харьковский автомобильно-дорожный технический университет. - Х., 1994. - 397 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.350.013

Шифр НБУВ: ДС48976 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Шукалович А. М. 
Філософія : навч.-метод. посіб. / А. М. Шукалович; Львівський національний університет імені Івана Франка. - Львів : Растр- 7, 2022. - 192 c. - Бібліогр.: с. 188-190 - укp.

якому висвітлено історію світової та української філософської думки й основні теоретичні проблеми сучасної філософії. ЗАРОДЖЕННЯ Й ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ФІЛОСОФІЇ 9 Тема 1. Філософія як специфічний тип знання. Філософія Стародавнього світу (лекція) 9 Самостійна робота. Філософія Стародавнього світу 47 Тема 2. Західноєвропейська філософія середньовіччя та епохи Відродження. Філософія Нового часу (XVII - XVIII ст.) (семінарське заняття) 49 Самостійна робота. Філософія Нового часу (XVII — XVIII ст.) 51 Тема 3. Філософська думка в Україні (лекція) 53 Самостійна робота. Філософія Григорія Сковороди. Класична українська філософія 80 Філософська система Григорія Сковороди (семінарське заняття). 52 Тема 4. Основні напрямки сучасної світової філософії (лекція) 84 Самостійна робота. Основні напрямки сучасної світової філософії... 108 Світова філософія на межі епох (XX - початок XXI ст.): ідеї, течії і тенденцій розвитку (семінарське заняття) 108 Модульна контрольна робота 1 (практичне заняття) 110 Запитання для самоперевірки 113 ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ II. ТЕОРІЯ ФІЛОСОФІЇ 114 Тема 5. Онтологія (лекція) 114 Самостійна робота. Проблема буття у філософії 130 Тема 6. Гносеологія (семінарське заняття) 130 Самостійна робота. Основні проблеми гносеології 133 Тема 7. Філософська антропологія (лекція) 133 Самостійна робота. Філософська антропологія 159 Тема 8. Соціальна філософія (семінарське заняття) 159 З Самостійна робота. Суспільство і особистість у вимірах філософського аналізу 161 Модульна контрольна робота 2 (практичне заняття) 162 Запитання для самоперевірки 165 ТЕСТОВИЙ ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ 166 СЛОВНИК 172 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 188 ПРЕДМЕТНИЙ ПОКАЖЧИК 191 ВСТУПНЕ СЛОВО У XXI ст. людство зіткнулося як з кардинальними змінами в політиці, економіці, культурі, так і новими викликами, пов’язаними із загостренням глобальних проблем, військовими конфліктами, державними переворотами, тероризмом, проблемами біженців. Кожен не тільки спостерігає як змінюється «обличчя» світу, а й «відчуває» швидкоплинність часу. Водночас змінюються ставлення людини XXI ст. до самої себе: ототожнення з соціальними мережами, грошима, соціальним статусом, владою, чи, як не дивно, гуманністю. Ускладнення життя суспільства стимулює інтерес до вивчення якісних перетворень сучасного світу, осмислення взаємозв’язку минуле - сучасне - майбутнє як явище нової реальності. В умовах пандемії людство по-новому подивилося на проблеми сенсу життя та виживання в цілому. У складному хитросплетінні ниток світового суспільного розвитку відбувається становлення європейської України як суверенної держави. Усе це спонукає людину до філософського осмислення свого ставлення до дійсності, її світоглядної орієнтації, усвідомлення нею власного місця й ролі як в суспільстві, так і у світі. Нової значущості та розуміння набувають питання особистої активності, громадянської позиції, свободи, вибору особистості та його наслідків. У формуванні нових світоглядних орієнтирів, цінностей, пошуку векторів розвитку людства у XXI ст. особлива роль належить філософії. Вивчення курсу філософії допоможе студентам зрозуміти докорінні зміни, що відбуваються в світоглядних побудовах, і спричинені цими зміни у практичному ставленні людей до себе та до світу, усвідомити історичний характер людського буття, роль та значення суб’єктивних чинників на сучасному етапі. З одного боку, студент повинен усвідомити цілісність духовного життя людства, а з іншого - переконатися, що світ складний, багатовекторний і потрібно уміти поєднувати й узгоджувати різнопланові тенденції. Усвідомлення спільності культурно-філософських процесів повинно сприяти застосуванню духовного досвіду інших народів та поколінь для осмислення наших власних проблем, які часто видаються нам унікальними або безвихідними. Результатом маг бути філософське ставлення до сучасного стану розвитку суспільства як до процесу, зумовленого історичними та соціальними обставинами, що невпинно змінюються, внутрішня готовність до змін, усвідомлення їх невідворотності, прогнозування перспектив розвитку та пошук власного місця у світі. Курс «Філософія» для студентів другого курсу освітньо- професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» спеціальностей 013 Початкова освіта розроблено таким чином, щоб сприяти формуванню у здобувачів аналітичного мислення та конструктивного сприйняття людиною себе, світу, досвіду людства; розглянути основні досягнення світової та української філософської думки, головними періодами та логікою її розвитку; об’єктивно, на наукових засадах аналізувати будь-які, у тому числі, нестандартні, явища й процеси, причинно-наслідкові зв’язки дійсності, аргументовано відстоювати власні погляди на ту чи іншу проблему, помірковано та толерантно ставитися до протилежних думок, обговорювати свою світоглядну та громадську позицію, застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань та в особистому житті. Водночас, зважаючи на це, посібник можуть використовувати студенти всіх спеціальностей закладів фахової передвищої освіти під час вивчення філософії. Мета: формування у студентів цілісного уявлення про світ, людину як цілісність, осмислення студентами сутності філософської проблематики, історії розвитку зарубіжних та українських філософських учень, актуальних питань онтології, гносеології, соціальної філософії у поєднанні з проблемами становлення української державності, розвитку національної культури в широкому контексті сучасної світової філософської думки. Для досягнення поставленої мети виділяються такі цілі курсу: - усвідомити специфіку виникнення і функцій філософії та особливості філософського знання у порівнянні з іншими загальноосвітніми знаннями, відмінні риси філософського світогляду у порівнянні з іншими історичними формами світогляду; - сформувати знання про центральні проблеми філософії, базові філософські поняття та категорії, які є необхідними для сучасного універсального способу мислення; - виявити особливості основних етапів історії розвитку філософської думки, сенсу основних досягнень видатних мислителів кожної філософської епохи; - виявити специфіку основних форм буття; - розширювати уявлення про форми, структуру та функції свідомості; - поглибити знання про пізнання, істину, сформувати уявлення про основні наукові методи пізнавальної і практичної діяльності - усвідомити основний зміст філософських концепцій суспільства; - ознайомлення зі змістом проблем відчуження та самореалізації особистості в суспільстві та шляхи вирішення цих проблем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0/8 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856879 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського