Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (5)Автореферати дисертацій (11)Книжкові видання та компакт-диски (88)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=АКОРД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 75
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Музичне виконавство. Кн. 5 / ред.: О. С. Тимошенко. - К., 2000. - 190 с. - (Наук. вісн. Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського; Вип. 8). - укp.

Висвітлено питання культурологічного обгрунтування виконавського мистецтва, семантику музичного твору і проблеми інтерпретації, теорію і практику виконавства на окремих музичних інструментах (баяні, акордеоні, духових інструментах). Проаналізовано музичне виконавство України на рубежі ХХ та ХХІ ст., зокрема, узагальнено існуючі тенденції та теоретично розроблено проблематику передбачуваних напрямків подальшого розвитку українського національного музичного виконавства. Наведено результати досліджень у галузі конкретних фахових методик щодо специфіки звуковимовлення в контексті вимог світового сучасного мистецтва і творчості до виражальних можливостей музичного інструментарію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.7я43

Шифр НБУВ: Ж70170 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Музичне виконавство / ред.: М. Давидов, В. Сумарокова. - К., 2004. - 274 с. - (Наук. вісн. Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського; Вип. 40, кн. 10). - укp.

Розглянуто актуальні питання композиторської творчості та виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства та педагогіки. Висвітлено основні теоретично-технологічні аспекти формування виконавської майстерності саксофоніста, психологічні аспекти художньої майстерності виконавця-інструменталіста, еволюції бандурного виконавства. Наведено порівняльний аналіз інтерпретації барокової музики, розвитку ансамблевого баянно-акордеонного виконавства в Україні, формування та розвитку Київської оперно-симфонічної диригентської школи 1920 - 1990 рр. як цілісної системи "виховання - навчання" виконавців.

Рассмотрены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства и педагогики. Освещены основные теоретико-технологические аспекты формирования исполнительского мастерства саксофониста, психологические аспекты художественного мастерства исполнителя-инструменталиста, эволюции бандурного исполнительства. Приведены сравнительный анализ интерпретации барокковой музыки, развития ансамблевого баянно-аккордеонного исполнительства в Украине, формирования и развития Киевской оперно-симфонической диригентской школы 1920 - 1990 гг. как целостной системы "воспитания - обучения" исполнителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.71 + Щ313(4УКР)6-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Українська та світова музична культура: сучасний погляд : Зб. ст. / ред.: М. Д. Копиця. - К., 2005. - 255 с. - (Наук. вісн. Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського; Вип. 36, кн. 1). - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти сучасної музичної творчості, музикознавчої та виконавської інтерпретації музичних творів, а також феномен художньо-творчої індивідуальності сучасних композиторів. Розкрито стратифікаційні засади музичної епістології. Розглянуто питання вивчення поліявищ у гармонії, проблеми класифікації акордики та складних багатотемних фуг українських композиторів, сучасної духовності в аспекті взаємовідносин музичного мистецтва і релігійної проблематики в творчості українських композиторів другої половини ХХ ст.

Освещены теоретические аспекты современного музыкального творчества, музыковедческой и исполнительской интерпретации музыкальных произведений, а также феномен художественно-творческой индивидуальности современных композиторов. Раскрыты стратификационные основы музыкальной эпистологии. Рассмотрены вопросы изучения полиявлений в гармонии, проблемы классификации аккордики и сложных многотемных фуг украинских композиторов, современной духовности в аспекте взаимоотношений музыкального искусства и религиозной проблематики в творчестве украинских композиторов второй половины ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр)6 + Щ313(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Музичне виконавство. Кн. 7 / ред.: О. С. Тимошенко. - К., 2001. - 301 с. - (Сер. Наук. вісн. нац. муз. акад. ім. П.І.Чайковського; Вип. 18). - укp.

Висвітлено питання історії, загальної теорії, методики та практичної діяльності музичного виконавського мистецтва. Розглянуто новітні тенденції сучасного хорового мистецтва України, а також неофольклор як художньо-естетичне явище в музичному мистецтві. На підставі використання матеріалів музичних творів епохи бароко розкрито стилістичні аспекти виконавської майстерності баяніста-акордеоніста. Висвітлено роль слухових і рухових відчуттів у розвитку техніки гри на музичному інструменті. На прикладі Першої сонати М.Дремлюги здійснено народно-професіональний синтез особливостей сучасного бандурного мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.7я43

Шифр НБУВ: Ж70170 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Іванов Є. О. 
Гармоніки, баяни, акордеони. (Духовні та матеріальні аспекти функціонування в музичній культурі України ХІХ - ХХ століття) : Навч. посіб. для вищ. навч. закл. мистец. і освіти / Є. О. Іванов; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми, 2002. - 70 c. - Бібліогр.: с. 65-69. - укp.

У контексті генезису та становлення академічного напрямку гармоніко-баянного виконавства узагальнено відомості та введено в наукових обіг невідомі дані з історії зародження кустарного та фабричного виробництва язичкових пневмоклавішних інструментів в Україні. Проаналізовано особливості виробництва гармонік і баянів у 1917 - 1941 рр., а також 1944 - 1965 рр.

В контексте генезиса и становления академического направления гармонико-баянного исполнительства обобщены сведения и введены в научный оборот неизвестные данные истории зарождения кустарного и фабричного производства язычковых пневмоклавишных инструментов в Украине. Проанализированы особенности производства гармоник и баянов в 1917 - 1941 гг., а также 1944 - 1965 гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.4(4УКР)5/6 я73 + М762.5г(4УКР)я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640419 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Актуальні питання баянно-акордеонного виконавства та педагогіки в музичних навчальних закладах : Зб. ст. і доп. за матеріалами І та ІІ Міжнарод. наук.-практ. конф. (17 - 19 груд. 2002 р., 1 - 3 груд. 2003 р.). Вип. 1 / ред.: В. С. Курило; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма-матер, 2005. - 114 c. - рус.

Рассмотрены вопросы ритмодинамики исполнительского интонирования на баяне (аккордеоне), развития навыков ориентирования на клавиатурах баяна, современного баянного и аккордеонного исполнительского мастерства в Китае. Проанализированы особенности самостоятельной работы баяниста, становления жанра аккордеонного мюзетта. Освещен жизненный и творческий путь А.И.Шевченко - педагога, баяниста, общественного деятеля, изложена история создания баянных концертов в России и Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-7р(4УКР)3 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В349053 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Багатокультурність Івано-Франківської області та Опольського воєводства = Wielokulturowosc Obwodu Iwano-Frankiwskiego i Wojewodztwa Opolskiego : зб. наук. пр. за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф., 2008 р., Івано-Франківськ / ред.: А. Грицан; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника, Івано-Франк. облдержадмін., Департамент культури, туризму і спорту Опол. воєводства. - Івано-Франківськ, 2008. - 255 c. - укp.

Висвітлено питання багатокультурності в контексті світових культурологічних процесів, збереження національної ідентичності та культури, інтеграції культур і активізації культурних зв'язків між українським і польським народами. Проаналізовано особливості розвитку українського хорового мистецтва в Польщі в другій половині XX ст., історичні засади та сучасні тенденції функціонування української бандури в Польщі, проблеми сценічної інтерпретації поетичної творчості А.Міцкевича. Розглянуто акордеонно-баянну творчість польських музикантів у контексті міжнародних мистецьких відносин.

Освещены вопросы многокультурности в контексте мировых культурологических процессов, сохранения национальной идентичности и культуры, интеграции культур и активизации культурных связей между украинским и польским народами. Проанализированы особенности развития украинского хорового искусства в Поьше во второй половине XX в., исторические основы и современные тенденции функционирования украинской бандуры в Польше, проблемы сценической интерпретации поэтического творчества А.Мицкевича. Рассмотрено аккордеонно-баянное творчество польских музыкантов в контексте международных культурных отношений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ИВА)0-7я431 + Т3(4ПОЛ-4А/Я)0-7я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вісник Прикарпатського університету / ред.: М. Є. Станкевич. - Івано-Франківськ, 2008. - 274 с. - (Мистецтвознав.; Вип. 12 - 13). - укp.

Висвітлено проблеми розвитку українського образотворчого і музичного мистецтв. Розглянуто питання музичної культури Галичини та інших регіонів України, розвитку музичної освіти, теорії і практики виконавства, народної творчості. Описано історичні та культурні процеси збереження й адаптації традицій Галицько-Волинського князівства в культурі монастирів Західної України. Розкрито мистецькі основи бойчукізму за умов радянського тоталітаризму на Прикарпатті, сучасні засади формування дитячого педагогічного репертуару в українському фортепіанному мистецтві. Визначено ментальні ознаки музично-виконавської підготовки студентів-музикантів. Викладено методику розвитку художнього смаку студентів класу акордеона за допомогою естрадного мистецтва.

Освещены проблемы развития украинского изобразительного и музыкального искусств. Рассмотрены вопросы музыкальной культуры Галиции и других регионов Украины, развития музыкального образования, теории и практики исполнительства, народного творчества. Описаны исторические и культурные процессы сохранения и адаптации традиций Галицко-Волынского княжества в культуре монастырей Западной Украины. Раскрыты художественные основы бойчукизма в условиях советского тоталитаризма на Прикарпатье, современные основы формирования детского педагогического репертуара в украинском фортепианном искусстве. Определены ментальные свойства музыкально-исполнительской подготовки студентов-музыкантов. Изложена методика развития художественного вкуса студентов класса аккордеона с помощью эстрадного искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ.я54(4УКР3)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68931/мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Слов'янські акорди / ред.: Я. Джоганик; Ужгород. нац. ун-т. - Ужгород, 2006. - 107 с. - (Studia Slovastica; Вип. 6). - укp.

Розглянуто питання правопису та вживання у словацькій літературній мові англіцизмів, запозичених наприкінці ХХ - початку ХХІ ст., способи їх написання, висвітлено зміни правопису окремих англійських запозичень, частоту їх вживання та ступінь адаптованості. Розкрито основи слов'янської ідеографічної лексикографії. Проаналізовано процес родової категоризації іменників англійського походження в словацькій мові. Наведено характеристику англіцизмів з граматичним значенням роду в словацькій мові, описано їх формальну та семантичну структури.

Рассмотрены вопросы правописания и употребления в словацком литературном языке англицизмов, заимствованных в конце ХХ - начале ХХІ ст., способы их написания, освещены изменения правописания отдельных английских заимствований, частота их употребления и степень адаптированности. Раскрыты основы славянской идеографической лексикографии. Проанализирован процесс родовой категоризации существительных английского происхождения в словацком языке. Приведена характеристика англицизмов с грамматическим значением рода в словацком языке, описана их формальная и семантическая структуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж72616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Давидов М. А. 
Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста (акордеоніста) : підруч. / М. А. Давидов. - 3-є вид., доповн. - К. : Муз. Україна, 2004. - 290 c. - укp.

Розглянуто методику викладання гри на баяні та проблеми становлення виконавської майстерності баяніста. Розкрито специфіку виконавського трактування засобів музичної виразності, специфічні аспекти музично-виконавського мислення й інтонаційної виразності баяна. Теоретично обгрунтовано механізми адекватного інтонування виконавцем структурних елементів музичних творів.

Рассмотрены методика преподавания игры на баяне и проблемы становления исполнительского мастерства баяниста. Раскрыты специфика исполнительской трактовки средств музыкальной выразительности, специфические аспекты музыкально-исполнительского мышления и интонационной выразительности баяна. Теоретически обоснован механизм адекватного интонирования исполнителем структурных элементов музыкальных произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-712я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА688743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Теоретичні та практичні питання культурології : Зб. наук. ст. Вип. 20 / ред.: Т. В. Мартинюк; Мелітоп. держ. пед. ун-т, Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - Мелітополь, 2005. - 106 с. - укp.

Наведено критерії цілісності системи композиторського оркестрового стилю. Описано храмовий інтер'єр домініканського ордену XVII - ХІХ ст. на землях Волині. Висвітлено історичні передумови сербського акордеонного "коло". Проаналізовано творчу діяльність Запорізького обласного українського музично-драматичного театру в другій половині ХХ ст. Розглянуто питання використання театральних систем у педагогічній діяльності. Визначено психофізіологічний фактор як домінуючий у процесі вокального виховання дитини.

Приведены критерии целостности системы композиторского оркестрового стиля. Представлено описание храмового интерьера доминиканского ордена XVII - ХІХ ст. на землях Волыни. Освещены исторические предпосылки сербского аккордеонного "коло". Проанализирована творческая деятельность Запорожского областного украинского музыкально-драматического театра во второй половине ХХ ст. Рассмотрены вопросы использования театральных систем в педагогической деятельности. Определен психофизиологический фактор как доминирующий в процессе вокального воспитания ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11я54(4УКР)3 + Щ03я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж70588 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Українська культура в контексті світових глобалізаційних процесів / ред.: Г. Скрипник; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2005. - 360 c. - укp.

Викладено питання трансформації соціалізації молоді у 1920 - 1930 рр., сучасних форм весільного вбрання, його символічних значень і функцій. Висвітлено проблеми екології та фантастичного світу художньої культури слов'ян ХХ - початку ХХІ ст. у добу глобалізації. Проаналізовано діяльність української школи майстрів-реставраторів струнно-смичкових інструментів, академічних акордеонно-баянних шкіл України в контексті історичної еволюції музичного професіоналізму. Визначено зв'язок вокально-фортепіанних дуетів О.Козаренка з національними традиціями.

Изложены вопросы трансформации социализации молодежи в 1920 - 1930 гг., современных форм свадебной одежды, его символического значения и функций. Освещены проблемы экологии и фантастического мира художественной культуры славян ХХ - начала ХХІ вв. в эпоху глобализации. Проанализирована деятельность украинской школы мастеров-реставраторов струнно-смычковых инструментов, академических аккордеонно-баянных школ Украины в контексте исторической эволюции музыкального профессионализма. Определена связь вокально-фортепианных дуэтов А.Козаренко с национальными традициями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-7 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА680932 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Семешко А.  
Баянно-акордеонне мистецтво України на зламі ХХ - ХХІ століть : довідник / А. Семешко. - Т. : Навч. кн.-Богдан, 2009. - 244 c. - Бібліогр.: с. 242. - укp.

Надано інформацію про мистецтво баяністів, акордеоністів і гармоністів України й української діаспори на зламі ХХ - ХХІ ст., а також досягнення митців-співвітчизників на творчій, науковій і навчально-методичній нивах. Наведено біографічні дані діючих виконавців, композиторів, науковців, педагогів сьогодення та діячів, які вже пішли з життя, але зробили вагомий внесок у становлення та розбудову вітчизняного баянно-акордеонного мистецтва. Розглянуто питання про конкурсний рух у сучасній Україні та поза її межами, звершення у музично-видавничій справі за роки незалежності України.

Дана информация об искусстве баянистов, аккордеонистов и гармонистов Украины и украинской диаспоры на рубеже ХХ - ХХІ вв., а также достижениях художников-соотечественников на творческой, научной и учебно-методической нивах. Приведены биографические данные действующих исполнителей, композиторов, ученых, педагогов современности и деятелей, ушедших из жизни, но сделавших весомый вклад в становление и развитие отечественного баянно-аккордеонного искусства. Рассмотрены вопросы о конкурсном движении в современной Украине и за ее пределами, свершениях в музыкально-издательском деле за годы независимости Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46/47-03(4УКР)6-81 я2 + Щ315.46/47-73(4УКР)6-83 я2

Шифр НБУВ: ВС47867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Вісник Прикарпатського університету / ред.: М. Є. Станкевич. - Івано-Франківськ : Плай, 2008. - 186 с. - (Мистецтвознав.; Вип. 14). - укp.

Проаналізовано взаємодію професійної освіти та народного мистецтва в практиці моделювання одягу та ручних робіт українців Східної Галичини на початку ХХ ст., особливості розвитку народного та професійного декоративного мистецтва Західного Поділля ХХ ст. Висвітлено лінгвопсихологічні ідеї філософії О. Потебні в концепції музичної мови й українського музикознавства, історію становлення та розвитку українського вертепу. Розкрито поліетнічний зміст підготовки виконавців в Одеській скрипковій школі наприкінці ХІХ - початку ХХ ст. Розглянуто проблеми становлення професіоналізму в музичному мистецтві Галичини початку ХХ ст. у публіцистично-критичній спадщині С. Людкевича, професійного становлення та розвитку виконавської творчості вітчизняних і зарубіжних естрадно-джазових акордеоністів-баяністів 1920 - 1940 рр. Визначено новаційні тенденції вокального виховання молодих спеціалістів-музикантів у ВНЗ у сучасний період.

Проанализированы взаимодействие профессионального образования и народного искусства в практике моделирования одежды и ручных работ украинцев Восточной Галиции в начале ХХ ст., особенности развития народного и профессионального декоративного искусства Западного Подолья ХХ ст. Освещены лингвопсихологические идеи философии А. Потебни в концепции музыкального языка и украинского музыковедения, история становления и развития украинского вертепа. Раскрыто полиэтническое содержание подготовки исполнителей в Одесской скрипичной школе конца ХІХ - начала ХХ ст. Рассмотрены проблемы становления профессионализма в музыкальном искусстве Галиции начала ХХ ст. в публицистическо-критическом наследии С. Людкевича, профессионального становления и развития исполнительского творчества отечественных и зарубежных эстрадно-джазовых аккордеонистов-баянистов 1920 - 1940 гг. Определены новационные тенденции вокального воспитания молодых специалистов-музыкантов в ВУЗ в современный период.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03 я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68932/мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Черепанин М. В. 
Естрадний олімп акордеона : монографія / М. В. Черепанин, М. В. Булда; Міжнар. твор. центр Я.Табачника. - Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2008. - 256 c. - Бібліогр.: с. 240-256. - укp.

Розглянуто передумови й основні напрями становлення та розвитку естрадно-джазової музики в акордеонно-баянному мистецтві України та зарубіжжя у XX ст. Увагу приділено методологічним принципам розгляду композиторської творчості та виконавства в національно-історичному та загальнокультурному контекстах. Висвітлено проблеми модернізації музичної мови акордеонно-баянних творів сучасних українських композиторів.

Рассмотрены предпосылки и основные направления становления и развития эстрадно-джазовой музыки в аккордеонно-баянном искусстве Украины и зарубежья в XX в. Уделено внимание методологическим принципам рассмотрения композиторского творчества и исполнительства в национально-историческом и общекультурном контекстах. Освещены проблемы модернизации музыкального языка аккордеонно-баянных произведений современных украинских композиторов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.47-03(4УКР)6-81 + Щ364.1(4УКР)6-83

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА706776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Терлецький М. М. 
Інструментування для духового оркестру : навч. посіб. / М. М. Терлецький; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2006. - 206 c. - Бібліогр.: с. 204. - укp.

Розглянуто основні прийоми оркестрового письма, взаємодію окремих інструментів і оркестрових груп, елементи музичної фактури, питання перекладу симфонічних творів для духового оркестру. Увагу приділено особливостям інструментування мелодичних оркестрових голосів, видам гармонічного супроводу, будові акордів, оркестровому голосоведінню. Висвітлено проблеми написання партитур малого мідного, середнього та великого мішаного духового оркестрів, питання інструментування для великого естрадного оркестру.

Рассмотрены основные приемы оркестрового письма, взаимодействие инструментов и оркестровых групп, элементы музыкальной фактуры, вопросы переложения симфонических произведений для духового оркестра. Уделено внимание особенностям инструментовки мелодических оркестровых голосов, видам гармонического сопровождения, строению аккордов, оркестровому голосоведению. Освещены проблемы написания партитур малого, среднего и большого смешанного духового оркестров, вопросы инструментовки для большого эстрадного оркестра.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.17-7 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713164 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Самітов В. З. 
Специфіка інтерпретаційного мислення музиканта-виконавця (психофізіологічний аспект) : монографія / В. З. Самітов; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К. : ДАКККіМ, 2007. - 200 c. - Бібліогр.: 361 назв. - укp.

Висвітлено проблеми музично-виконавського мистецтва, розглянуто питання базисно методологічної основи специфіки мислення музиканта-виконавця (інструменталіста). Проаналізовано процесуальні почуттєво-розумові явища, що супроводжують інтерпретаційне мислення музиканта-виконавця в специфічно професійному, психофізіологічному, методологічному та філософському аспектах. Описано техніку переміщення рук в аспекті специфічного інструментального мислення баяніста (акордеоніста).

Освещены проблемы музыкально-исполнительского искусства, рассмотрены вопросы базисно методологической основы специфики мышления музыканта-исполнителя (инструменталиста). Проанализированы процессуальные чувственно-умственные явления, сопровождающие интерпретационное мышление музыканта-исполнителя в специфически профессиональном, психофизиологическом, методологическом и философском аспектах. Описана техника перемещения рук в аспекте специфического инструментального мышления баяниста (аккордеониста).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Щ315-712 + Ю945.442

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714817 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Калмиков С. Т. 
Баянний ансамблево-оркестровий інструменталізм в історичній стильовій проекції : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / С. Т. Калмиков; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2005. - 16 c. - укp.

Уперше на базі художніх принципів музичної форми (у її широкому естетичному та вузькому музикознавчому смислі) досліджено історичну діалектику стилевопохальних змін музики, визначених Б.Асаф'євим як співвідношення класичних і акласичних епох. Уперше явища вітчизняного інструменталізму, у даному випадку баянного ансамблю й оркестру, розглянуто у контексті музичних культур ментально близьких слов'янських націй, але у співвідношенні всесвітніх епохальних взаємодій, що охоплюють ментально вилучені культурні регіони та території єдністю "ідей часу". Виведено позицію звучання баянно-акордеонного оркестру, що вказує на вокальний генезис європейської музики. Проаналізовано оригінальні твори, а також авторські перекладення для баянного оркестру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.2 + Щ315.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340061 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Булда М. В. 
Естрадно-джазова музика в акордеонно-баянному мистецтві України другої половини ХХ - початку XXI століття: композиторська творчість і виконавство : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. / М. В. Булда; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2007. - 19 c. - укp.

Вивчено естрадно-джазову музику у контексті композиторської творчості та виконавства вітчизняних і зарубіжних акордеоністів-баяністів. Уперше в українському музикознавстві це явище досліджено в аспекті комплексного аналізу. Виявлено джерела походження та поширення естрадно-джазової музики у вітчизняному культурному середовищі. Наведено визначення наукових категорій "професійне становлення", "філармонійна спеціалізація", "академізація", зміст яких відображає еволюційні процеси стильових напрямків естрадно-джазової музики в акордеонно-баянному мистецтві України впродовж виокремлених етапів і стадій його професійного розвитку. Розглянуто питання щодо динаміки розвитку репертуару, міжнародних конкурсів і фестивалів, модернізації музичної мови, стильових засад творчості В.Власова, специфіки відтворення естрадно-джазових прийомів гри, художньо-мистецьких аспектів інтерпретації. Відзначено, що досягнення провідних українських і зарубіжних музикантів відображають загальну тенденцію зростання творчого потенціалу, збагачення арсеналу музично-інтонаційних і артистично-театральних засобів мистецького впливу та засвідчують цілковиту природність функціонування естрадно-джазової музики у сучасному акордеонно-баянному виконавстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-03(4УКР)6 + Щ364.1 + Щ318.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Скупський Р. М. 
Організація та ефективний розвиток регіональної системи виробництва насіння зернових культур : Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Р. М. Скупський; Миколаїв. держ. аграр. ун-т. - Миколаїв, 2004. - 20 c. - укp.

Досліджено теоретичні та методичні засади ефективного функціонування системи насінництва зернових культур. Висвітлено організаційно-економічні проблеми галузі та визначено показники ефективності виробництва та використання насіннєвої продукції. Проведено ретроспективний аналіз розвитку системи насінництва та з'ясовано особливості формування її організаційної структури на регіональному рівні для удосконалення механізмів подальшого реформування. Виявлено найбільш суттєві фактори інтенсифікації виробництва зернових культур у регіоні, встановлено характер впливу даних чинників і наведено кількісну та якісну оцінку їх дії. Обгрунтовано закономірності розвитку та господарське значення ринку насіння. На підставі маркетиногових досліджень визначено його загальноекономічні ознаки та раціональну інфраструктуру. Досліжено систему ризику в насінництві та специфіку її управління. Запропоновано нові способи розрахунку вартості валової насінницької продукції та умовного чистого доходу. Створено методику удосконалення системи оплати праці в насінництві, що передбачає встановлення акордної розцінки за 100 грн. вартості валової продукції з урахуванням її якості. Розроблено методичні підходи щодо визначення цін на насіннєву продукцію, які передбачають зниження розмірів сортових надбавок. Обгрунтовано напрямки удосконалення механізму господарювання насінницьких структур.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.151-53-07

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334351 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського