Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (12)Автореферати дисертацій (194)Книжкові видання та компакт-диски (1971)Журнали та продовжувані видання (139)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1102
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Зав'ялова О. К. 
Ансамблеве мислення Бетховена. I соната для фортепіано та віолончелі N 4, op. 102 N 1 / О. К. Зав'ялова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 181-192. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування ансамблевих основ жанру віолончельної сонати в творчості Л. ван Бетховена. Нововведеннями Бетховена є використання поліфонічних засобів музичного розгортання в сонатно-симфонічному циклі й ансамблевий тип мислення композитора. Перша соната op. 102 дає уявлення про бетховенські принципи в камерно-інструментальному жанрі пізнього періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041-03(4Нім)5-81 Бетховен

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лошков Ю. І. 
В.А.Комаренко і музична освіта на народних інструментах в Слобідській Україні / Ю. І. Лошков // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 193-202. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано творчість видатного українського диригента, реформатора оркестру народних інструментів В.А.Комаренка. Розкрито значення диригента у формуванні музичної освіти в Слобідській Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.19-73(4Укр)6-83 Комаренко

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Окидач В. М. 
Деякі аспекти функціонування кріпацьких оркестрів в Україні / В. М. Окидач // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 202-205. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано розвиток оркестрово-виконавського мистецтва України, яке відіграло важливу роль у справі становлення та розвитку естетико-ціннісних аспектів художньої культури України, менталітету українського народу. Причинами виникнення оркестрів в Україні були: сприятливі умови розвитку музичного мистецтва, вплив італійської опери, музична освіта дворян, вивчення музики, зокрема, інструментальної у навчальних закладах, наслідування оркестрового виконавства, яке вже почало функціонувати в Росії, розвиток та поширення сімейно-побутового музикування, становлення гастрольно-концертної справи. Наведено історичні матеріали.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1(4Укр)4-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Хлебнікова О. В. 
Досвід музично-виконавської діяльності і діагностика його сформованості у студентів вузів культури / О. В. Хлебнікова; Ін-т підвищ. кваліфікації працівників культури. - К., 1998. - 18 c. - Бібліогр.: 15 назв. - укp. - рус.

Висвітлені сутність поняття "досвід музично-виконавської діяльності", його структура, рівні сформованості у студентів музичних спеціалізацій вузів культури, а також викладений перебіг експериментально-дослідної роботи по вивченню стану формування даного досвіду у студентів вузів культури різних регіонів України. Аналіз результатів діагностичного експерименту дозволив автору констатувати відсутність цілеспрямованого формування досвіду музично-виконавської діяльності у студентів вузів культури. Запропонована оптимальна система формування досвіду музично-виконавської діяльності і методика її реалізації у навчальному процесі дисципліни "Спеціальний інструмент" вузу культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315р(4УКР)31-3 + Щ310.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р84906 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Черкаський Л. М. 
Живії струни України / Л. М. Черкаський; Київ. міська орг. Укр. т-ва охорони пам'яток історії та культури. - К. : Вид. дім "КM Academia", 1999. - 107 c. - укp.

Розглядається історія унікальної збірки українських народних музичних інструментів, розкривається багатство і різномаїття музичного інструментарію України. Досліджується роль музичних інструментів в духовному житті нації. Наведено каталог українських народних музичних інструментів Державного музею театрального, музичного та кіномистецтва України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.3

Шифр НБУВ: ВА589744 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Юник Д. Г. 
Запам'ятовування музичної інформації як засіб розвитку виконавської майстерності студентів-інструменталістів / Д. Г. Юник // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 177-182. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто психологічні механізми процесу запам'ятовування музичного матеріалу студентами-інструменталістами. Визначено особливості сприйняття, обробки, зберігання та відтворення інформації. Накреслено шляхи підвищення їх виконавчої майстерності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-7 + Ю945.442

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Некрасов Ю. І. 
Комплексне навчання гри на фортепіано : Навч.-метод. посіб. / Ю. І. Некрасов; Одес. держ. консерваторія ім. А.В.Нежданової. - О. : АстроПринт, 2000. - 148 c. - Бібліогр.: 133 назв. - укp.

Розглянуто шляхи формування музично-педагогічного мислення у професійній діяльності на рівні висунутих вимог, роль і місце засобів наочності у процесі навчання. Висвітлено особливості застосування зорових і комбінованих засобів наочності, конкретних слухових засобів навчання. Визначено загальну структуру застосування засобів наочності у різних жанрах. Проаналізовано суб'єктивно-психологічні передумови виконавської інтерпретації, питання використання елементів музичної критики у навчанні як педагогічних важелів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7 р (4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Волощук Ю. І. 
Концертне життя Галичини і виконавсько-пропагандистська діяльність провідних галицьких скрипалів (1848-1939) / Ю. І. Волощук. - К. : Знання, 1999. - 33 c. - Бібліогр.: 67 назв. - укp. - рус.

Розглядаються основні форми концертного життя в Галичині за період з 1848 до 1939 р., аналізується виконавсько-пропагандистська діяльність провідних скрипалів-віртуозів (Р.Криштальського, Є.Козулькевича, Є.Цегельського, Ю.Криха та ін.). На основі дослідження їхньої творчості окреслено загальні тенденції в розвитку галицького скрипкового мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.042-73(4Укр331)5/6 + Щ315.54-73(4Укр331)-83

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р86314 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Терлецький М. М. 
Методика роботи з духовим оркестром : Навч. посіб. для вузів культури та мистецтв / М. М. Терлецький; Рівн. держ. гуманіт. ун-т. Ін-т мистецтв. - Рівне : Перспектива, 2000. - 156 c. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Розглянуто питання дидактики індивідуального навчання, практичної оркестрово-ансамблевої роботи, організації проведення концертної діяльності, керівництва зведеним духовим оркестром. Проаналізовано зміст оркестрової партитури, навички роботи з тамбурмажором. Наведено практичні поради настроювання духового оркестру, підготовки нотного матеріалу до репетиції, а також етапи репетиційної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.17 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Хлебнікова О. В. 
Методика формування досвіду музично-виконавської діяльності у студентів вузів культури / О. В. Хлебнікова; Ін-т підвищ. кваліфікації працівників культури. - К., 1998. - 20 c. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - рус.

Підкреслено, що сучасна музична педагогіка не має наукового обгрунтування поняття "досвід музично-виконавської діяльності", його структури, засобів формування тощо. Відсутність теоретичних знань негативно впливає на якість практичного освоєння студентами досвіду музично-виконавської діяльності, а звідси і на якість підготовки фахівців даного напрямку. Тому автор намагався розробити оптимальну систему формування досвіду музично-виконавської діяльності у студентів вузів культури і мистецтв, а також представити методики її реалізації у навчальному процесі дисципліни "Спеціальний інструмент" вузу культури, які передбачають формування у студентів необхідних знань, умінь та навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315р(4УКР)31-3 + Щ310.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р84907 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Волощук Ю. І. 
Музичні навчальні заклади Галичини у підготовці скрипалів-професіоналів і аматорів (1848-1939) / Ю. І. Волощук. - К. : Знання, 1999. - 46 c. - Бібліогр.: 53 назв. - укp. - рус.

Висвітлюється діяльність у Галичині музичних навчальних закладів по підготовці скрипалів-професіоналів і аматорів у 1848-1939 рр., аналізується вплив освітньо-виховної роботи на рівень концертного життя і смичкового виконавства. Головну увагу зосереджено на педагогічних та методологічних принципах діяльності найбільш яскравих представників галицької скрипкової школи - Є.Перфецького, Й.Москвичіва, Р.Криштальського, К.Гладилович, І.Левицького, Ю.Криха та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.54р(4Укр331) + Щ31р(4Укр331)39

Шифр НБУВ: Р86362 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чернявська М. С. 
Муціо Клементі: "Прогрес фортепіано - імітація оркестру..." / М. С. Чернявська // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 149-159. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Клементі зробив значний і багатогранний внесок в розвиток фортепіанного мистецтва. Він одним з перших розкрив нові звукові можливості фортепіано і переваги його перед клавесином. Кращі твори композитора-піаніста містять у собі глибину музичної думки, визначену промовистість і художній зміст. У них знайшов своє втілення "симфонічний" склад його мислення, одним з яскравих прикладів якого є словнозвісна "Патетична сцена". Клементі сприяв своїми фортепіанними творами виникненню піанізму нового типу, що дало змогу новому фортепіано вийти на широку концертну естраду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Іта)51-81 Клементі

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Круль П. Ф. 
Національне духове інструментальне мистецтво українського народу: Малодосліджені сторінки історії / П. Ф. Круль; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2000. - 324 c. - Бібліогр.: с. 296-324. - укp.

Розглянуто історичну типологію національного інструментарію України, етнологічну основу української рогової музики, а також історичні витоки та функціонування українських музичних інструментальних цехів. Досліджено етнофольклорні джерела української оркестрово-виконавської культури, охарактеризовано національний духовий інструментарій як домінантний засіб українського музичного стилеутворення тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.7-03(4УКР) + Т597.24 + Т52(23=УКР)-724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597090 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Котова Л. М. 
Оптимум збудливості як регулятивна функція емоційної стійкості музикантів-інструменталістів / Л. М. Котова // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 101-107. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто психологічні механізми залежності емоційної стійкості суб'єктів від рівня їх збудження. Викладено положення про вплив внутрішніх факторів на її амплітуду. Накреслено шляхи вдосконалення методики формування виконавчої майстерності музикантів-інструменталістів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.442-52 + Щ315.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гуральник М. Л. 
Організація та керівництво народно-інструментальними колективами : Навч.-метод. посіб. Ч. 1 / М. Л. Гуральник; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2000. - 128 c. - Библиогр.: с. 76-80 - укp.

У посібнику викладено матеріал, систематизований за критерієм складу певних оркестрових груп, їх музичними властивостями для допомоги вчителям шкіл, керівникам музичних інструментальних колективів і студентам з питань організації та методики навчання грі на різних народних інструментах. Наведено загальні положення про шкільний музичний колектив: організацію та проведення репетицій, підготовку керівника до репетиції, склад оркестру, планування та облік занять, учбово-творчу роботу, розподіл учасників за інструментами, вивчення нотної грамоти, методи роботи в колективі, організацію та проведення концертного виступу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.19 р (4УКР)3-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Основи техніки диригування / упоряд.: Ж. М. Володченко; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2000. - 94 c. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто техніку диригування та її значення для вчителя музики, диригентський апарат та його можливості. Висвітлено основні прийоми і методи роботи з хоровою партитурою, правила диригування творів у розмірах 6/8, 9/8, 12/8 відповідно до диригентських схем "на два", "на три", "на чотири", а також диригування перемінних розмірів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-7 + Щ315.1-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601757 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Лисенко Л. Ф. 
Павло Кіндратович Луценко та його учні: Шляхи формування Харківської піаністичної школи / Л. Ф. Лисенко. - Х. : Факт, 2000. - 80 c. - укp.

Розглянуто період становлення молодої української виконавської школи та перебудови музичного навчання на початку ХХ ст., формування педагогічних кадрів і концертуючих піаністів, висвітдено діяльність засновника харківської піаністичної школи, видатного концертуючого піаніста і талановитого педагога П.К.Луценка та його учнів. З сучасних естетичних і методологічних позицій відтворено дійсну картину становища музичного життя даного періоду, простежено джерела і шляхи формування харківської піаністичної школи в історичній послідовності культур російського та українського народів. Пов'язуючи народження професійної виконавської школи з заснуванням харківського відділення Російського музичного товариства та музичного училища та діяльністю І.І.Слатіна, надано оцінку та розкрито значення творчості ряду таких талановитих, але маловідомих музикантів і піаністів, як А.Ф.Бенш, Р.В.Геніка, А.В.Шульц-Евлер та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4УКР)6-83 Луценко П. + Щ313(4УКР-2ХАР)62-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Лисенко Л. Ф. 
Павло Кіндратович Луценко та його учні : Шляхи формування Харк. піаніст. шк. / Л. Ф. Лисенко. - Х. : Лівий берег, 1998. - 80 c. - укp.

Розглядається життя та різнобічна діяльність широко відомого в Європі на початку ХХ ст. піаніста - професора і педагога П.К.Луценка. Автор з сучасних естетичних і методологічних позицій намагається відновити реальну картину музичного життя тих років, прослідкувати шляхи формування харківської піаністичної школи в історичній єдності культур українського і російського народів та прогресивних тенденцій світового піанізму. Дається оцінка і розкривається значення творчості ряду інших маловідомих музикантів, серед яких А.Ф.Бенш, Р.В.Геніка, А.В.Шульц-Евлер та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42(4УКР)6-83 Луценко

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588153 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Павло Кіндратович Луценко і сучасність : Зб. матеріалів Міжнар. наук. конф., Харків, 17 - 25 жовт. 2000 р. / ред.: Н. Л. Бабій; Харк. держ. ін-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х. : Факт, 2001. - 96 c. - укp.

Досліджено маловідомі сторінки історії музичної культури України першої третини ХХ ст. Висвітлено етапи її розвитку, насамперед у Харкові - одному з найбільших мистецьких центрів України даного періоду. Особливу увагу приділено творчій особистості видатного діяча культури, професора П.К.Луценка - фундатора музичної освіти Харкова на початку ХХ ст. Розглянуто праці з теорії музики, музичної педагогіки та історії музики і музичної освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4УКР)6-83 Луценко, П. + Щ31 р(4УКР-2ХАР)31 я431(0) + Щ313(4УКР-2ХАР)6-69 я431(0)

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: ВА604681 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Берегова О.  
Постмодернізм в українській камерній музиці 80-90 років XX сторіччя / О. Берегова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1999. - 140 c. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Роботу присвячено дослідженню складних стильових процесів у камерній музиці сучасних українських композиторів. Вперше до наукового обігу українського музикознавства залучено абсолютно новий матеріал - 22 твори 15-ти композиторів, серед яких: "Скерцо" О.Скрипника, "Музика Рудого лісу" Є.Станковича, "Концерт-триптих" І.Карабиця тощо. Зроблено аналітичні спостереження над творами під кутом зору постмодерністського світогляду, що домінував наприкінці ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-03(4УКР)6-239.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595278 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського