Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>K=КАЗКОТЕРАПІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Філь О. В. 
Підготовка майбутніх соціальних педагогів до використання казкотерапії у професійній діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. В. Філь; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до використання інноваційних форм і методів роботи з клієнтом, зокрема, методу казкотерапії. Теоретично обгрунтовано доцільність використання даного методу у психолого- та соціально-педагогічній практиці. Уточнено сутність поняття "казкотерапія". Зроблено припущення, що використання методу казкотерапії позитивно впливає на успішну реалізацію функціонального потенціалу соціального педагога. Запропоновано визначення поняття "готовність до використання методу казкотерапії" (ГВМК) як складного структурного професійно-особистісного утворення, що характеризується сформованістю системи знань та операційно-технологічних умінь, необхідних для використання цього методу у роботі з клієнтом, розвиненістю професійно важливих особистісних якостей та сформованою потребою у реалізації функціонально-рольового потенціалу спеціаліста. Охарактеризовано компоненти даного феномену: когнітивний, операційно-технологічний, індивідуально-креативний і функціонально-рольовий. Розроблено модель і методику формування готовності майбутніх соціальних педагогів до використання казкотерапії, встановлено критерії, показники та рівні сформованості даної якості. Обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови формування ГВМК майбутніх соціальних педагогів. Доведено, що впровадження у навчально-виховний процес підготовки соціальних педагогів організаційно-педагогічних умов і науково-методичного забезпечення формування ГВМК позитивно впливає на підвищення рівня готовності студентів до даного виду професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371547 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Жук Н. 
Казкотерапія як спосіб формування "Я" молодшого школяра / Н. Жук // Рідна шк.. - 2006. - № 6. - С. 51-52. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито з психологічної точки зору поняття та словосполучення: рефлексія, особистісна рефлексія, самоаналіз як критерій існування рефлексії. Визначено змістове навантаження терміна "казкотерапія". Розкрито психологічні умови становлення "Я" школяра. Акцентовано увагу на мотивуючій і регулятивній функціях "Я", зокрема, на розвитку моральних регуляторів (гідність, гордість, совість). Наведено приклади прийомів розробленої психотерапевтичної програми формування "Я" дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Фасолько Т. С. 
Теоретичні підходи до проблеми формування асертивної поведінки в дітей дошкільного віку / Т. С. Фасолько // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 449-452. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано теоретичні підходи до визначення поняття асертивності в різних наукових контекстах і напрямах; погляди вітчизняних і зарубіжних науковців, сучасні підходи до проблеми становлення дитячої особистості в дошкільному віці, зокрема в аспекті формування техніки асертивності, здатності долати конфлікти та запобігати їх появі. Відзначено актуальність прийомів навчання соціальним навичкам у дошкільників як домінуючого чинника соціальної адаптації і розвитку образу "Я". Обгрунтовано необхідність гуманізації процесу виховання дітей дошкільного віку. Подано рекомендації, в яких викладено правила асертивної поведінки дітей дошкільного віку. Експериментально досліджено вплив методів казкотерапії на динаміку поведінкових стереотипів дітей, яка виявляється в прагненні до співпраці як прояву однієї з навичок асертивної поведінки.

Проанализированы теоретические подходы к определению понятия ассертивности в различных научных контекстах и направлениях; взгляды отечественных и зарубежных ученых, современные подходы к проблеме становления личности ребенка, в частности в аспекте формирования техники ассертивности, способности преодолевать конфликты и предотвращать их появление. Отмечена актуальность приемов обучения социальным навыкам у дошкольников как доминирующего фактора социальной адаптации и развития образа "Я". Обоснована необходимость гуманизации процесса воспитания детей дошкольного возраста. Даны рекомендации, в которых изложены правила ассертивного поведения детей дошкольного возраста. Экспериментально исследовано влияние методов сказкотерапии на динамику поведенческих стереотипов детей, которая проявляется в стремлении к сотрудничеству как проявлению одного из навыков ассертивного поведения.

The article demonstrates some modern approaches to the problem of forming children's personality at preschool age. It substantiates necessity of humanization of the process of preschoolers' upbringing; analyzes theoretical approaches to interpreting the term "assertivity" in different scientific contexts and trends; views of native and foreign research workers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Майбородюк Н. Д. 
Казкотерапія у розвитку ціннісно-смислової свідомості учнів початкової школи / Н. Д. Майбородюк // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 28. - С. 136-141. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено особливості казкотерапії. Розкрито значення казкотерапії для розвитку ціннісно-смислової свідомості молодших школярів як на уроках і виховних годинах в школі, так і в позаурочний час. Подано орієнтовну тематику казок навчального та виховного спрямування. Зроблено висновок, що вивчення програмового матеріалу через театральне мистецтво можливе й потрібне, оскільки стимулює фантазію, уяву, практичність, комунікативність, розвиває творчість і свідоме ставлення учнів до одержаних знань. Наголошено, що казкотерапія позитивно впливає на формування ціннісної сфери молодших школярів.

Освещены особенности сказкотерапии. Раскрыто значение сказкотерапии для развития ценностно-смыслового сознания младших школьников как на уроках и воспитательных часах в школе, так и во внеурочное время. Приведена ориентировочная тематика сказок учебного и воспитательного направления. Сделан вывод, что изучение программного материала через театральное искусство возможно и нужно, потому, что стимулирует фантазию, воображение, практичность, коммуникативность, развивает творчество и сознательное отношение учащихся к получению знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мельничук І. В. 
Використання арт-терапевтичних технік у підготовці студентів-психологів у контексті Болонського процесу / І. В. Мельничук, Р. П. Петрова // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 141-144. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - рус.

Проаналізовано сучасні арт-терапевтичні техніки, зокрема символ драми, тілесно-орієнтована терапія, арт-терапія у підготовці студентів-психологів у контексті Болонського процесу. Розкрито вплив зазначених технік на розвиток їх творчих здібностей. Наведено класифікацію провідних напрямів арт-терапії: терапія візуально-пластичними художніми засобами, драмотерапія, танцювально-рухлива та музична терапія. Окреслено основні методичні прийоми кожної з них. Особливу увагу приділено казкотерапії, особливість якої – використання метафоричних ресурсів казки. Розглянуто етапи проведення казкотерапії: обговорення уже існуючих казок, самостійне їх написання, інсценування, арт-терапевтична робота за мотивами казки. Констатовано актуальність використання казкотерапевтичних технологій в рамках курсу "Основи психотерапії".

Проанализированы современные арт-терапевтические техники, в частности символ драмы, телесно-ориентированная терапия, арт-терапия в подготовке студентов-психологов в контексте Болонского процесса. Раскрыто влияние указанных техник на развитие их творческих способностей. Приведена классификация ведущих направлений арт-терапии: терапия с помощью визуально пластических художественных средств, драмотерапия, танцевально-подвижная и музыкальная терапия. Определены основные методические приемы каждого из них. Особое внимание уделено сказкотерапии, особенность которой - использование метафорических ресурсов сказки. Рассмотрены этапы проведения сказкотерапии: обсуждение уже существующих сказок, самостоятельное их написание, инсценировки, арт-терапевтическая работа по мотивам сказки. Констатирована актуальность использования сказкотерапевтических технологий в рамках курса "Основы психотерапии".

Analysis of contemporary art therapeutic techniques, including character drama, body-oriented therapy, art terapыya in training psychology students within the context of the Bologna process. Reveals the impact of these techniques to develop their creative abilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-821

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лисенкова І. П. 
Використання арт-терапевтичних методик у роботі з дітьми передшкільного віку із затримкою психічного розвитку / І. П. Лисенкова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 95-97. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено вплив арт-терапії на рівень соціально-педагогічної підтримки дітей із затримкою психічного розвитку. Висвітлено методи арт-терапії, що можуть збагатити зміст виховної роботи – музико-, казко-, ізо- та ігротерапія. Висловлено думку, що заняття з елементами казкотерапії сприяють розвитку мови дитини і психічному розвитку в цілому. З’ясовано, що прослуховування музики має стимулювати молодшого школяра із затримкою психічного розвитку до створення власного творчого продукту, оскільки це пов’язано з емоційно-образною сферою. Розкрито значення ігрової терапії як психокорекційне використання гри з метою підвищення рівня сформованості соціально-педагогічної підтримки молодшого школяра із затримкою психічного розвитку.

Исследовано влияние арт-терапии на уровень социально-педагогической поддержки детей с задержкой психического развития. Освещены методы арт-терапии, которые могут обогатить содержание воспитательной работы – музыко-, сказко-, изо- и игротерапия. Высказано мнение, что занятия с элементами сказкотерапии способствуют развитию речи ребенка и психическому развитию в целом. Выяснено, что прослушивание музыки должно стимулировать младшего школьника с задержкой психического развития к созданию собственного творческого продукта, поскольку это связано с эмоционально-образной сферой Раскрыто значение игровой терапии как психокоррекционное использование игры с целью повышения уровня сформированности социально-педагогической поддержки младшего школьника с задержкой психического развития.

Investigated the effectiveness of art therapy on the level of socio-educational support for children with mental retardation. Illuminated art therapy techniques that can enrich the educational work – music therapy, tale therapy, art therapy and game therapy. Suggested that studies with tale therapy elements contribute to the development of speech and mental development of the child as a whole. Found that listening to music should encourage younger schoolboy with mental retardation to create their own creative product, as it is associated with emotional- shaped sphere. The significance of play therapy as a psycho-use game to improve the level of formation of socio- pedagogical support young student with mental retardation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Косарєва О. І. 
Особливості застосування казкотерапії при подоланні емоційних проблем у дітей / О. І. Косарєва // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4 (47). - С. 94-98. - Бібліогр.: с. 98 (8 назв) - укp.

Описано особливості застосування казкотерапії для подолання емоційних проблем у дітей, різноманітні прийоми, які можна застосовувати в процесі корекції дитячих страхів і вирішення проблем, пов’язаних з розлукою з близькою для дитини людиною. Зроблено висновок, що казкотерапія є цінним методом психологічної роботи з дітьми.

Описаны особенности применения сказкотерапии для преодоления эмоциональных проблем у детей, разнообразные приемы, которые можно применять при коррекции детских страхов и решения проблем, связанных с разлукой с близким для ребенка человеком. Сделан вывод о том, что сказкотерапия является ценным методом психологической работы с детьми.

This article describes the peculiarities of application of the story therapy while dealing emotional problems in children, namely: the description of different techniques that can be used for the correction of children’s fears, the problems related to the separation from a person close to the child.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бурчик О. В. 
Групова казкотерапія в особистісно орієнтованому вихованні дітей / О. В. Бурчик // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 25. - С. 203-205. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано проблему застосування групової казкотерапії у контексті особистісно орієнтованого виховання.

Проанализирована проблема использования групповой сказкотерапии в контексте личностно-ориентированного воспитания.

This article analyses the problem of employing the group fairy-tale therapy in the context of the personality-oriented education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Нанкова О. А. 
Використання в роботі практичного психолога казок і притч для формування у підлітків особистісної свободи та відповідальності / О. А. Нанкова // Наша шк.. - 2014. - № 1. - С. 13-17. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто сучасну освітню політику України, спрямовану на утвердження гуманістичних цінностей та на розвиток особистості. Зазначено, що у процесі впровадження в освіті гуманістичних принципів, психологи особливо підкреслюють необхідність спиратися на категорію особистісної свободи та відповідальності. Зауважено, що підлітковий вік відрізняється складними процесами дозрівання та розвитку. Вказано, що конфлікт і гармонія як складові кризи розвитку у підлітковому віці нероздільні і означають одночасно формування нового й руйнування старого. Визначено одночасну присутність у підлітків рис дитини й дорослого, що забезпечує достатні можливості для сприятливої динаміки подальшого розвитку. Враховано, що оптимальні варіанти особистісного становлення передбачають відносну спадкоємність минулого, теперішнього і майбутнього „Я”. Висвітлено ефективні підходи щодо формування практичним психологом особистісної свободи та відповідальності у підлітків, а саме використання казок і притч, методики „Сократівська розмова”.

Рассмотрена современная образовательная политика Украины, направленная на утверждение гуманистических ценностей и на развитие личности. Отмечено, что в процессе внедрения в образование гуманистических принципов, психологи особо подчеркивают необходимость опираться на категорию личностной свободы и ответственности. Отмечено, что подростковый возраст отличается сложными процессами созревания и развития. Указано, что конфликт и гармония как составляющие кризиса развития в подростковом возрасте неразделимы и означают одновременно формирование нового и разрушение старого. Определено одновременное присутствие у подростков черт ребенка и взрослого, что обеспечивает достаточные возможности для благоприятной динамики дальнейшего развития. Учтено, что оптимальные варианты личностного становления предусматривают относительную преемственность прошлого, настоящего и будущего "Я". Освещены эффективные подходы к формированию практическим психологом личностной свободы и ответственности у подростков, а именно использование сказок и притч, методики "Сократовский разговор".

Pressing questions of modern educational policy of Ukraine aimed at assertion of humanistic values and personal development. It is noted that in the process of implementation in the formation of humanistic principles, psychologists emphasize the need to rely on the category of personal freedom and responsibility. It is noted that adolescence is characterized by complex processes of maturation and development. Stated that the conflict and harmony as components of crisis during adolescence are inseparable and both mean creating a new and destruction of the old. Determined by the simultaneous presence of adolescents features child and adult, which provides ample opportunity for further development of the favorable dynamics. Take into account that the best options for personal formation provide relative continuity of past, present and future "J." Highlight effective approaches to the formation of a practical psychologist of personal freedom and responsibility in adolescents, namely the use of fairy tales and parables, techniques "Socratic conversation."


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Орленко І. М. 
Казкотерапія з використанням техніки квілінг у психокорекційній роботі з гіперактивними дітьми / І. М. Орленко // Наша шк.. - 2014. - № 1. - С. 17-19. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему щорічного збільшення гіперактивних дітей. Розкрито суттєві прояви синдрому гіперактивності у дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. Зауважено, що своєчасне проведення корекційної роботи у дитячому віці найефективніше за спільних дій невропатолога, психолога та батьків. Висвітлено методи, які доцільно використовувати у корекційній роботі з дітьми: ігрова терапія, казкотерапія, анімалотерапія, пісочна терапія та тілесно-орієнтовані ігри. Презентовано квіллінг як форму психокорекційної роботи в системі комплексної допомоги гіперактивним дітям.

Рассмотрена актуальная проблема ежегодного увеличения гиперактивных детей. Раскрыты существенные проявления синдрома гиперактивности у детей дошкольного и младшего школьного возраста. Отмечено, что своевременное проведение коррекционной работы в детском возрасте наиболее эффективно при совместных действиях невропатолога, психолога и родителей. Освещены методы, которые целесообразно использовать в коррекционной работе с детьми: игровая терапия, сказкотерапия, анималотерапия, песочная терапия и телесно-ориентированные игры. Рассмотрен квиллинг как форма психокоррекционной работы в системе комплексной помощи гиперактивным детям.

Considered revision actual problems of annual increase in hyperactive children. Disclosure of material manifestations of hyperactivity in children of preschool and early school age. Noted that timely corrective work in childhood is most effective when joint action neurologist, psychologist and parents. Highlight methods that should be used in the correctional work with children: play therapy, tale, animaloterapiya, sand therapy and body-oriented game. Quilling is presented as a form of psycho-correction work in the system of comprehensive care for hyperactive children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.91 + Ю983

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Калмикова Л. 
Здоров’яформуючі казкотерапевтичні психотехнології розвитку мовлення дітей / Л. Калмикова // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 27. - С. 400-404. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено особливості казкотерапевтичної роботи з розвитку мовлення дітей дошкільного віку в ДНЗ. Показано ефективність казкотерапевтичних занять у процесі реалізації завдань розвитку мовлення дітей, сенс використання такої форми роботи в ДНЗ як здоров’язберігальної, специфіку проведення казкотерапії, її роль і значення в психічному й особистісному розвиткові дошкільника, особливості казкотерапевтичної кімнати.

Освещены особенности сказкотерапевтической работы в развитии речи детей дошкольного возраста в ДУЗ. Показана эффективность сказкотерапевтических занятий при реализации задач развития речи детей, значение использования такой формы работы в детском саду как здоровьесберегающей, специфика проведения сказкотерапии, ее роль и значение в психическом и личностном развитии дошкольника, особенности сказкотерапевтической комнаты.

Article is devoted to fatures fabulous therapeutic work in shaping the speech of preschool children in kindergarten and its importance in the development of speech personality preschooler detection capabilities of this form of work in shaping the mental health of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Локарєва Г. В. 
Казкотерапія в підготовці соціальних педагогів до професійної діяльності: теорія і практика : монографія / Г. В. Локарєва, О. В. Філь; ДВНЗ "Запоріз. нац. ун-т". - Запоріжжя : ЗНУ, 2016. - 415 c. - Бібліогр.: с. 272-299 - укp.

Досліджено проблему формування готовності майбутніх соціальних педагогів до використання казкотерапії у професійній діяльності. Розглянуто теоретичні засади професійної підготовки соціальних педагогів у вищій школі. Визначено сутність і генезис казкотерапії як психолого-педагогічного й соціально-педагогічного феномену. Охарактеризовано науково-методичне забезпечення формування готовності майбутніх соціальних педагогів до використання методу казкотерапії. У процесі експериментальної роботи доведено доцільність та ефективність впровадження структурно-змістової моделі формування готовності майбутніх соціальних педагогів до використання казкотерапії у професійній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА806065 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Швець О. І. 
Використання нетрадиційних методів у роботі логопеда з дітьми з вадами психофізичного розвитку / О. І. Швець // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2011. - Вип. 3. - С. 215-219. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання спеціалізованої допомоги дітям з проблемами розвитку. Визначено важливість ранньої діагностики і виявлення відхилень у розвитку та здоров'ї дитини, а також часу початку лікувально-корекційних і розвивальних заходів. Досліджено роль нетрадиційних методів та прийомів роботи у комплексній корекційній роботі. Визначено, що базовими, безумовно, є традиційні педагогічні методи, але з обов'язковим використанням нетрадиційних, які допомагають глибшій корекції, особливо зачіпаючи стани, супутні мовленнєвій патології. Визначено гармонізаційні методики кореційної роботи з дітьми з вадами психофізичного розвитку, що мають проблеми з мовленням, для фахівців освітньої установи, зокрема, для логопедів: музикотерапія, хромотерапія, ароматерапія, казкотерапія.

Рассмотрены вопросы специализированной помощи детям с проблемами развития. Определены важность ранней диагностики и выявления отклонений в развитии и здоровье ребенка, а также времени начала лечебно-коррекционных и развивающих мероприятий. Исследована роль нетрадиционных методов и приемов работы в комплексной коррекционной работе. Определено, что базовыми, безусловно, являются традиционные педагогические методы, но с обязательным использованием нетрадиционных, которые помогают более глубокой коррекции, особенно затрагивая состояния, сопутствующие речевой патологии. Определены гармонизирующие методики корецийной работы с детьми с нарушениями психофизического развития, имеющими проблемы с речью, для специалистов образовательного учреждения, в частности, для логопедов: музыкотерапия, хромотерапия, ароматерапия, сказкотерапия.

The article examines the issue of specialized help to children with developmental disorders. The author stresses the importance of an early detection of developmental disorders and timely beginning of corrective treatment. The role of nontraditional methods and techniques in comprehensive corrective work is defined. It is established that traditional methods are core but not without the use of nontraditional methods that promote deeper correction especially with conditions that accompany speech disorders. The author identifies methods of corrective work with children who suffer from psychophysical disorders and speech disorders for educational establishment professionals - namely, speech therapists: music therapy, chromotherapy, aromatherapy, narration therapy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.925

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мушкевич М. 
Казкотерапія як метод психологічного супроводу сімей із проблемною дитиною / М. Мушкевич // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 33. - С. 205-220. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Увагу акцентовано на системі психологічної допомоги сім'ї з проблемною дитиною. У плані представленого дослідження важливим є аналіз використання казкотерапії як складової частини психологічного супроводу сімей, які мають проблемних дітей дошкільного та раннього шкільного віку. Указано, що така форма роботи, як написання казки із сім'єю, має діагностичне й психотерапевтичне значення. Зазначено, що казка допомагає виоремити особливості та стереотипи взаємодії й поведінки; сімейні правила та сімейний сценарій; сімейні міфи; життєвий сценарій; сімейні й індивідуальні межі; сімейну та життєву історію. Доведено, що спостерігаємо виражену позитивну динаміку за всіма емпіричними показниками, що змістовно визначають структуру психотипічного профілю батьків проблемних дітей після проведення казкотерапії. Виявлено, що програма супроводу з використанням казки стала важливим фактором якісної трансформації змістовно-структурних виховних елементів. Відбулася конструктивна трансформація стратегії потуральної протекції у сфері виховання дитини, ефективній корекції їхньої неконструктивної особистісної позиції. Констатовано, що, порівняно з традиційною програмою психологічної допомоги, упровадження казкотерапії до програми психологічного супроводу забезпечило більш ефективну корекцію неконструктивних особистісних настанов батьків проблемних дітей, а також достовірно вищий ступінь розвитку тих властивостей їх особистісної структури, які покладено в основу конструктивних патернів особистісного функціонування. Узагальнено дані порівняльного аналізу результативності формувальних заходів стосовно випробуваних експериментальної та контрольної груп за критерієм "рівень розвитку показників сімейного функціонування", які дають змогу констатувати, що зіставлення з традиційною технологією психологічної допомоги упровадження казкотерапії в програму психологічного супроводу забезпечило батьків проблемних дітей більш високим ступенем розвитку ефективних механізмів особистісно-сімейного функціонування, а також більш стійким рівнем сформованості особистісної настанови на конструктивне розв'язання актуальних проблем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-998 + Ю984.541 + Ю983.401/.402.1-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Старова Ю. 
Теоретичні аспекти дослідження проблеми використання технологій соціально-педагогічної терапії засобами мистецтва для спеціалістів у галузі соціальної педагогіки / Ю. Старова, І. Кушнір, О. Мішкулинець // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 1. - С. 83-91. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Здійснено характеристику соціально-педагогічної терапії як провідної послуги в системі професійної діяльності соціального працівника. Визначено та розкрито суть застосування технологізації засобами мистецтва в соціальному середовищі. Обгрунтовано роль і соціально-педагогічні умови використання засобів мистецтва для спеціалістів у галузі соціальної педагогіки. Наведено приклади їх реалізації відповідно до запиту клієнта, що безпосередньо здійснює позитивний вплив на його особистість. Залежно від обраної технології, соціальний працівник обирає відповідні методи та форми своєї діяльності, визначає засоби, які будуть використані в роботі та які дадуть змогу розв'язати проблему клієнта. Зазначено, що корекційні можливості засобів мистецтва (ізотерапії, епістолярної терапії, ігрової терапії, казкотерапії, бібліотерапії, орігамі) пов'язані з наданням клієнтові практично необмежених можливостей для самовираження й самореалізації у продуктах творчості, ствердженням і пізнанням свого "Я". Створювані клієнтом продукти, об'єктивуючи його афективне ставлення до світу, полегшують процес комунікації й установлення відносин з оточуючими. Творчий досвід, усвідомлення себе, розвиток нових навичок і умінь дозволяють цим людям більш активно та самостійно брати участь у житті суспільства, розширюють діапазон їхнього соціального вибору. Розвиток творчого потенціалу людини сприяє її можливостям приймати рішення, більш успішно будувати власне життя. Проаналізовано, що соціально-педагогічна терапія є важливим складником соціально-педагогічної діяльності та постає цілеспрямованим процесом практичного впливу соціального працівника на конкретні форми проявів соціальних відносин або соціальних дій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч30в2:Щ

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Руденко Ю. 
Ефективність фізичної терапії дітей із окремими системними ураженнями на фоні недиференційованої дисплазії сполучної тканини / Ю. Руденко, О. Звіряка, Ю. Арєшина // Слобожан. наук.-спорт. вісн.. - 2019. - № 6. - С. 117-122. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Мета роботи - розробити та довести ефективність комплексної програми фізичної терапії дітей із системним ураженням зорового та опорно-рухового апарату на тлі недиференційованої дисплазії сполучної тканини. У дослідженні взяли участь 24 дитини 6 років спеціального навчально-виховного комплексу. Методи дослідження: збір анамнезу; клінічний огляд за критеріями Т. Мілковської-Димитрової та О. Каркашова; ступень гіпермобільності суглобів (СГМС) за критеріями Картера - Вілкінсона в модифікації Бейтона; оцінка силової витривалості м'язів-розгиначів спини та черевного пресу (тести А. М. Рейзмана і Ф. І. Багрова); візометрія. Під час попереднього дослідження встановлено тенденцію до збільшення СГМС віповідно до зростання ступеню міопії: за міопії слабкого ступеню переважала легка, за середнього ступеня міопії - легка та середня СГМС, за міопії високого ступеню варіювала від легкої до вираженої (генералізованої); виявлено тенденцію до збільшення кількості дітей із порушенням постави відповідно до зростання ступеня міопії. Розроблено та апробовано комплексну програму фізичної терапії з застосуванням сучасних технологій і засобів відновлення: лікувальна гімнастика для м'язів ока (соляризація, пальмінг) та опорно-рухового апарату на балансуючій платформі BOSU; збалансований добовий режим харчування; самомасаж колових м'язів ока та повік; арттерапія (казкотерапія) в поєднанні з Су-Джок терапією за авторською розробкою "Сонливі кошенята". Дана програма мала позитивний вплив на стан зорового аналізатора та опорно-рухового апарату. У результаті проведення заходів фізичної терапії в основній групі зменшилася кількість дітей із високим ступенем міопії; збільшилася силова витривалість м'язів-розгиначів спини та черевного пресу; знизилася кількість дітей із гіпермобільністю суглобів середнього ступеню та відмічено відсутність її вираженого ступеня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.418-54 + Р251.254.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Орловська О. А. 
Казкотерапія як метод символ-драми в роботі психолога та соціального працівника : навч.-метод. посіб. / О. А. Орловська; Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського. - Київ : Гельветика, 2020. - 162 c. - Бібліогр.: с. 159-162 - укp.

Увагу приділено казкотерапії як методу психологічної терапії. Представлено теоретичну та практичну частину реалізації цього методу, зокрема з учасниками бойових дій і їх сім'ями. Наведено авторські казки на різні теми: страхи у дітей; страхи у дорослих; ресурси і мотивація у дітей; ресурси і мотивація у дорослих; поведінкова (у дітей); складних життєвих ситуацій, пошук шляху вирішення життєвих задач у дорослих. Подано інформацію щодо використання казкотерапії у професійній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-82 + Ю9 с391

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Сахарова О. М. 
Педагогічні умови збагачення словника дітей молодшого дошкільного віку в процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. М. Сахарова; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Одеса, 2021. - 20, [1] c. - укp.

Вперше визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови збагачення словника дітей (далі – СД) молодшого дошкільного віку (далі – МДВ) в процесі фізичного виховання (далі – ФВ) (забезпечення мовленнєвого супроводу процесу ФВ дітей МДВ, упровадження інтерактивних мовленнєвих технологій у процесі ФВ, наявність позитивних стимулів збагачення СД у процесі ФВ, взаємодія закладу дошкільної освіти і сім'ї у збагаченні цього словника). Розкрито сутність феномену такого збагачення, як цілеспрямованого впливу на розвиток СД, збільшення їхнього словникового запасу, засвоєння нових значень уже знайомих слів, переведення їх із пасивного словника в активний у ході вирішення завдань ФВ з використанням притаманних йому організаційних форм, засобів, методів і прийомів фізичного розвитку. Виявлено критерії (когнітивний, репродуктивний, інтерактивний) із відповідними показниками, схарактеризовано рівні розвитку цього словника (достатній, задовільний, низький), розроблено модель збагачення СД МДВ в процесі ФВ (когнітивно-збагачувальний, комунікативно-спрямований та емоційно-діяльнісний етапи), уточнено поняття ''збагачення словника'', ''словникова робота в закладі дошкільної освіти'', ФВ дітей дошкільного віку'', подальшого розвитку набули теорія і методика розвитку мовлення цих дітей. Розроблено й упроваджено діагностувальну та формувальну методики збагачення СД, комплекс індивідуальних мовленнєвих діагностичних завдань для дітей МДВ, дібраних за кожним показником. Використано у процесі експериментальної роботи з поетапним впровадженням визначених педагогічних умов, поєднання традиційних форм і методів роботи із ФВ (різні види гімнастики (ранкова, пробудження, імунна, пальчикова, гімнастика для очей, підбадьорююча, коригувальна тощо), традиційні заняття з фізичної культури, інтегровані заняття, рухливі ігри, гігієнічні процедури, загартування дітей тощо) з елементами інноваційних інтерактивних технологій (казкотерапія, казкотерапія в поєднанні із фітбол-вправами, пісочна терапія, танцювально-рухова терапія, сміхотерапія, музикотерапія, релаксація під музику, імунна гімнастика тощо. Експериментально доведено ефективність упровадження педагогічних умов, моделі та методики збагачення СД МДВ в процесі ФВ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354 + Ч411.382.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА452761 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Міжнародні наукові дослідження: інтеграція науки та практики як механізм ефективного розвитку : матеріали IV Міжнар. наук.-практ. конф., 28-29 квіт. 2023 р., м. Київ / Національна академія наук України, Інститут інноваційної освіти. - Київ. - Запоріжжя : Інститут інноваційної освіти : Тандем, 2023. - 147, [1] c. - (Міжнародні та всеукраїнські науково-практичні конференції). - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

ПРАВОМІРНІСТЬ І НЕПРАВОМІРНІСТЬ У ПОВОДЖЕННІ З КУЛЬТУРНИМ СПАДКОМ УКРАЇНИ І БІОГРАФІЧНИЙ МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ І ВИКЛАДАННЯ (ВЗІРЦЕВІ ІМЕНА В НАУКОВО-РЕЦЕНЗІЙНІЙ РОЗВІДЦІ) 3 Вінічук І.М., Воїнова І.Ю., Петриченко Л.Л., ФОРМУВАННЯМ ЄДИНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПРОСТОРУ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖ 8 Горбаренко О.М., КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 12 Кравченко Ю.О., Кравченко В.А., СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОГО ОБРАЗУ В КОНЦЕРТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНИ 15 Марчук О.О., Бондарець І.Р., МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО СЛОВА ЛЕСІ УКРАЇНКИ ТА ІВАНА ФРАНКА 19 Марчук О.О., Боятюк І.П., ВИКОРИСТАННЯ КАЗОК Г.-К. АНДЕРСЕНА В ЗДО 22 Марчук O.O.t Лістовська Г.Л., ВИКОРИСТАННЯ КАЗОК В. СУХОМЛИНСЬКОГО У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКІВ 25 Овчіннікова К.С., СТАН РОЗРОБКИ ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК СТРУКТУРНОГО КОМПОНЕНТУ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ УЧНІВ 27 Пустовойченко Д.В., ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МОДЕЛІ SIOP У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ 31 Романчук С.В., ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДІЛОВОЇ ПЕРЕПИСКИ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ У ВИЩІЙ ШКОЛІ В КОНТЕКСТІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМУНІКАЦІЇ 34 Розділ 2 КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО CULTURE AND ARTS Гладун Л.І. Тетеря С.А., ПАНАС ЯРМОЛЕНКО - УНІКАЛЬНИЙ ХУДОЖНИК ІЗ ПЕРЕЯСЛАВЩИНИ 38 Тетеря С.А., ДІЯЛЬНІСТЬ МУЗЕЮ КОБЗАРСТВА НАЦІОНАЛЬНОГО ІСТОРИКО-ЕТНОГРАФІЧНОГО ЗАПОВІДНИКА «ПЕРЕЯСЛАВ» В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ 42 Розділ З ГУМАНІТАРНІ НАУКИ РЕЛІГІЄЗНАВСТВО. ІСТОРІЯ ТА АРХЕОЛОГІЯ. ФІЛОСОФІЯ. КУЛЬТУРОЛОГІЯ. ФІЛОЛОГІЯ HUMANITIES RELIGIOUS STUDIES. HISTORY AND ARCHAEOLOGY. PHILOSOPHY. CULTURAL STUDIES. PHILOLOGY Саламатіна A.B., ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО РОБОТИ З ГРАФІЧНИМИ ЗОБРАЖЕННЯМИ З ІНШОМОВНИХ ДЖЕРЕЛ 46 Chy/hykova О., Kharmko Y., ZubaliiA., EFFECTIVE LEARNING STRATEGIES FOR FOSTERING CREATIVITY IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO NON-LINGUISTIC LEARNERS 52 Розділ 4 СОЦІАЛЬНІ ТА ПОВЕДІНКОВІ НАУКИ ЕКОНОМІКА. ПОЛІТОЛОГІЯ. ПСИХОЛОГІЯ. СОЦІОЛОГІЯ SOCIAL AND BEHAVIORAL STUDIES ECONOMICS. POLITICAL SCIENCE. PSYCHOLOGY. SOCIOLOGY ГалянтД.М., МЕТОДИ УРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТІВ І ЗАПОБІГАННЯ ЇМ 55 Галянт Д.М., ПРОБЛЕМА СОРОМ’ЯЗЛИВОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 61 Паржніцька В.А., Стратійчук В.М., КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ ЯК ЕЛЕМЕНТА ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 70 Розділ 5 УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ MANAGEMENT AND ADMINISTRATION Ткачов З.В., ЕЛЕМЕНТИ, ЩО ФОРМУЮТЬ ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОРГАНІЗАЦІЇ 74 Розділ 6 ПРАВО LAW Владіміров Є.В.у Миколенко О.І., ПОНЯТТЯ ТА МОДЕЛІ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУ 78 Голота Н.П., ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ ТА ПЕРЕГЛЯД АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ ЯК ОСНОВА ЕФЕКТИВНОСТІ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ 80 Заєць Р.Б., Севастьяненко О.В., ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СТРАХОВІЙ СФЕРІ: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ВИКЛИКИ 82 Kis’lova V.O., Bohatyrova М.О., SOLUTION OF THE ISSUE OF ENVIRONMENTAL PROTECTION IN ENVIRONMENTAL LAW DURING THE PERIOD OF MARTIAL STATE 85 Музика-Стефанчук O.A., УПРАВЛІНСЬКІ МОДЕЛІ ФІНАНСУВАННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В УКРАЇНІ 87 Поліщук В.О., КРИМІНАЛЬНЕ ПРОВАДЖЕННЯ У РЕЖИМІ ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЇ - ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ 90 Трубчанінова А.С., Борисов І.В., ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 92 Розділ 7 ПРИРОДНИЧІ НАУКИ ENVIRONMENTAL SCIENCES Гаращенко А.Є., Гаращенко А.П., МОДЕЛЮВАННЯ ЗАТУХАЮЧИХ КОЛИВАНЬ 96 Розділ 8 МАТЕМАТИКА ТА СТАТИСТИКА MATHEMATICS Потайчук А.С., Гаращенко А.П., ФОРМУВАННЯ ПОНЯТТЯ «МНОГОГРАННИКА» НА ОСНОВІ ФУЗІОНІЗМУ 99 Розділ 9 ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ SOFTWARE AND APPLICATIONS DEVELOPMENT AND ANALYSIS MATHEMATICS Гаращенко А.Є., Гаращенко А.П., СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ 102 GongJian, L’ndiuk T.V., PROJECT MANAGEMENT OF TRAINING ROOM CREATION FOR HIGHER VOCATIONAL COLLEGES 105 Ch’n Kun, L’ndiuk T.V., PROJECTS OF INTELLIGENT CAMPUS CREATION IN COLLEGES 109 Матвійчук M.B., ЩОДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ПАРАЛЕЛЬНИХ ОБЧИСЛЕНЬ ДЛЯ ОБРАХУНКУ АСИМПТОТИЧНИХ РОЗКЛАДІВ 112 Zou Rui, Sach°nko А.О., APPLICATION OF FLOW ANALYSIS TECHNOLOGY IN MONITORING MINING TROJANS.. 116 Савченко O.O., РОЗРОБКА ДОДАТКІВ В СИСТЕМІ СЕРВІСНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ 119 Щербак В.М., ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ПОСЛУГ НА РИНКУ УКРАЇНИ 122 Розділ 10 АРХІТЕКТУРА ТА БУДІВНИЦТВО ARCHITECTURE AND TOWN PLANNING Кубрииі H.P., Савченко Н.М., ЗНАЧЕННЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ОБ’ЄКТІВ ПРОЕКТУВАННЯ В АРХІТЕКТУРНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 126 149- f j/O-oO Розділ 11 ВОЄННІ НАУКИ, НАЦІОНАЛЬНА БЕЗПЕКА, БЕЗПЕКА ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ MILITARY AND DEFENCE Глинчак Ю.Я., Л32 ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ З ОБМЕЖЕНИМ ДОСТУПОМ В УМОВАХ ЗБРОЙНОЇ АГРЕСІЇ РФ. Розділ 12 МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ. МІЖНАРОДНЕ ПРАВО INTER-DISCIPLINARY PROGRAMMES AND QUALIFICATIONS INVOLVING SOCIAL SCIENCES, JOURNALISM AND INFORMATION. ECONOMICS. POLITICAL SCIENCES AND CIVICS. LAW Бурма С.К., Л34 КОНВЕНЦІЯ МОНТРЕ - ЗОВНІШНЬОПОЛІТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ ТУРЕЧЧИНИ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ Сень В.В., .140 ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЧЕТВЕРТОЇ ІНДУСТРІАЛЬНОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ УКРАЇНОЮ ПЕРЕМОГИ У РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКІЙ ВІЙНІ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч21 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА870001 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського