Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Наукова електронна бібліотека (18)Автореферати дисертацій (282)Книжкові видання та компакт-диски (414)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРОФЕСІЙНЕ$<.>+<.>K=САМОВИЗНАЧЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2122
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Обушний М. І. 
Етнонаціональна ідентичність - феномен самовизначення українців / М. І. Обушний. - К. : Ред.-вид. центр "Київ. ун-т", 1999. - 40 c. - укp.

Розглянуто проблеми, що негативно впливають на процес етнонаціональної ідентифікації українців, визначено особливості його розгортання, місце і роль визначальних чинників самовизначеності спільноти. Обгрунтовано необхідність врахування комплексу складових етнонаціональної ідентичності у процесі консолідації української нації, розробки етнонаціональної політики, а також розв'язання проблем державного будівництва у перехідний період загалом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т597.5(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р87678 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного інституту ім. П.Д.Осипенко / ред.: В. І. Гусєв. - Бердянськ, 2000. - 175 с. - (Пед. науки; N 1). - укp. - рус.

Розглянуто мотиви професійного самовизначення особистості, вплив історичних чинників на розвиток педагогічної думки в Україні, питання естетичного сприйняття музичних творів у контексті психолого-педагогічних наук. Запропоновано методику реалізації міжпредметних зв'язків у процесі вивчення сільськогосподарських дисциплін, сучасний підхід до розв'язання проблеми наочності під час вивчення фізичної оптики, а також використання активних методів навчання з метою підготовки бізнес-фахівців у вищих навчальних закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Культура і сучасність : Альм. N 1 / ред.: В. А. Бітаєв; Держ. акад. упр. керів. культури і мистец. - К., 2000. - 125 с. - укp.

Висвітлено джерела суперечностей соціального механізму розвитку духовності особистості. Визначено стан і перспективи розвитку культурології. Запропоновано суб'єктивну структуру особистісного самовизначення. Використано метод театралізації у виконанні комунікативних ігрових ролей учасниками масових театралізованих дійств. Охарактеризовано культурне життя українського суспільства за ринково-конкурентних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)64-7я5 + Ч111.15я5(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Молода нація : Альм. Спец. вип. / ред.: М. Розумний. - К. : Смолоскип, 2000. - 409 с. - укp.

Проаналізовано психологічні основи сучасної суспільно-політичної культури в Україні у контексті тоталітарної спадщини. Значну увагу приділено проблемам місцевого самоврядування, культурному самовизначенню у контексті поділу "Схід - Захід", економічним пріоритетам української політики, а також внутрішнім джерелам інвестування за сучасних умов господарювання. Охарактеризовано можливості використання зарубіжного досвіду для переходу національної облікової системи на міжнародні стандарти. Детально розглянуто міфологізацію та деміфологізацію в історичній науці на прикладі осіло-кочових взаємин середньовічної України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)64я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69065 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Янарас Х.  
Нерозривна філософія : Нариси вступу до філософії / Х. Янарас; Пер.: А. Чердаклі, Н. Клименко. - К. : Основи, 2000. - 314 c. - укp.

Проаналізовано основні етапи розвитку європейської філософської думки від прадавніх міфів до новітніх учень. Значну увагу приділено "містичній" функції міфу, символічному вираженню невимовного та поясненню реального факту. Окремі розділи присвячено демокрітовій образній мові, платонівській теорії образів, апофатично-потенційному визначенню істини, "замкненій" гегелівській системі, самовизначенню існування тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3,2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599667 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Нові технології навчально-виховного процесу в початковій школі : Матеріали Всеукр. студ. наук.-практ. конф. / ред.: Ю. М. Краснобокий; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2000. - 100 c. - укp.

Розглянуто теоретичні передумови розвитку творчих здібностей учнів середніх класів у вокально-хоровій діяльності, національні та культурно-історичні умови створення угорської музично-виховної системи, проблеми особистісного самовизначення старшокласників, диференційованого навчання у сучасній школі. Висвітлено питання формування пізнавальних інтересів молодших школярів засобами народознавчого матеріалу, шляхи підвищення ефективності уроку математики у початкових класах, психологічні механізми музичного сприймання, проблеми розвитку пізнавальних інтересів у теорії та практиці вивчення природознавства тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221я431

Шифр НБУВ: ВА597758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Побірченко Н. С. 
Образи дитинства в творчій спадщині українських громадівців (друга половина XIX ст.) / Н. С. Побірченко. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 40 c. - Бібліогр.: 33 назв. - укp. - рус.

Розглядається поняття образу дитинства як соціально-педагогічного феномену і особливого стану розвитку дитини, розкритого в творчій спадщині письменників-просвітителів, членів українських громад: І.Нечуя-Левицького, А.Я.Свидницького, Г.О.Мачтета, М.Т.Симонова, М.Номиса, Т.Лубенця та ін. Підкреслюється, що активний процес саморозвитку дитини, її самовизначення реально впливає на установки дорослого світу, його розвиток.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85285 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Розумний М.  
Політичний вибір України / М. Розумний; Наук. т-во "Гуманіт. колегія". - К. : Смолоскип, 1999. - 118 c. - укp.

Роботу присвячено проблемі політичного, економічного, соціального самовизначення України. Автор аналізує головні соціально-політичні тенденції, що виявили себе в період парламентських виборів 1998 р. та на початку президентської кампанії 1999 р., пропонує власне бачення шляхів подолання кризових ситуацій і депресивних явищ у сфері суспільної думки, моралі і комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф037.3 + Т3(4УКР)64-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592716 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Костриця И. М. 
Професійне мовлення та форми його вираження / И. М. Костриця // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 1. - С. 38-43. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто форми професійного мовлення: діалог, монолог, розповідь. Проаналізовано їх мовно-структурні особливості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Потильчак О. В. 
Професійне навчання і підготовка трудових резервів в Україні в період німецько-фашистської окупації (1941-1944): політика і практика агресора / О. В. Потильчак. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 36 c. - Бібліогр.: с. 33-35. - укp. - рус.

У праці зроблено спробу привідкрити завісу невідомого над однією з замовчуваних у радянський час та дотепер недосліджуваних проблем історії нацистського окупаційного режиму в Україні. Автор вперше у вітчизняній історіографії звертається до характеристики причин, які спонукали нацистів до відновлення в Україні мережі професійних навчальних закладів. Досліджено особливості організації і функціонування початкових, середніх та вищих навчальних закладів в умовах "нового порядку". Зроблено спробу оцінити міру ефективності кроків, здійснених нацистами у напрямку часткового відновлення мережі фахового навчання та професійної підготовки української молоді у 1941-1944 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)72

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р84209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Степанишин Б.  
Професійне спрямування навчально-виховного процесу педагогічного вузу / Б. Степанишин. - Рівне, 1999. - 110 c. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглядаються основні шляхи, форми і методи професійного спрямування навчально-виховного процесу в педагогічному вузі, а також запропоновано професіограми особи викладача вищого навчального закладу і модель вчителя загальноосвітньої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590224 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Максименко С. Д. 
Професійне становлення молодого вчителя : Навч. посіб. для студ. пед. вузів / С. Д. Максименко, Т. Д. Щербан. - Ужгород : Закарпаття, 1998. - 105 c. - Бібліогр.: 70 назв. - укp.

Висвітлюються психолого-педагогічні проблеми становлення молодого вчителя, зокрема, психологічні особливості педагогічної діяльності, комунікативна функція діяльності вчителя, модель професійно-педагогічного спілкування, стилі спілкування. Окреслено психолого-педагогічні умови розвитку комунікативної компетентності молодого вчителя та особливості рефлексивного навчання початкуючих учителів розв'язувати педагогічні (психодидактичні) задачі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215 + Ч489.511.202 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Психологія : Зб. наук. наук. Вип. 2(9), ч. 1 / ред.: С. Д. Максименко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 261 с. - рус.

Розглянуто методологічні та теоретичні проблеми психології, зокрема, етапи саморозвитку особистості, умови та характерні риси прояву емпатії на рівні людини і тварини, основні напрямки формування психолінгвістики. Висвітлено особливості становлення особистості в навчально-виховному процесі, у т.ч. питання активізації старшокласників у професійному самовизначенні, шляхи формування допитливості учнів, вплив інтегрованого курсу з вивчення довкілля на розвиток мотивації навчання молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9в.я43 + Ю984я43 + Ч30в2:Ю9

Шифр НБУВ: Ж69685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Психологія : Зб. наук. пр. Вип. 1(8) / ред.: С. Д. Максименко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 328 с. - рус.

Розглянуто методологічні та теоретичні проблеми психології, особливості становлення особистості в навчально-виховному процесі, професійної підготовки спеціалістів різного профілю. Висвітлено основні підходи до вивчення феноменальної емпатії, особливості порушення психічної рівноваги в особистостей з невротичними розладами, розумової діяльності хворих на алкоголізм на різних стадіях та у психопатологічних станах. Проаналізовано теоретичні аспекти проблеми особистісного самовизначення старшокласників, вплив проблемного навчання на розвиток мислення молодших школярів, темпераменту на індивідуально-психологічний стиль учбової діяльності тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93я43 + Ю94я43 + Ю984я73

Шифр НБУВ: Ж69685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Балл Г. О. 
Підготовка учнів до професійного навчання і праці (психолого-педагогічні основи) : Навч.- метод. посіб. / Г. О. Балл, Ю. З. Гільбух, М. М. Левтик, В. І. Панченко, П. С. Перепелиця, Н. А. Побірченко, В. В. Рибалка, М. Л. Смульсон, Б. О. Федоришин; ред.: Г. О. Балл; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К. : Наук. думка, 2000. - 188 c. - Бібліогр.: с.181-184. - укp.

На підставі теоретичних, історико-педагогічних та експериментальних досліджень висвітлено актуальні проблеми диференціації навчання, професійної орієнтації школярів та організації їх профільної допрофесійної підготовки. Детально проаналізовано особливості професійного самовизначення підлітків, переселених із зони радіоекологічного контролю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6-215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА604987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Реабілітаційна педагогіка на рубежі XXI століття : Наук.-метод. зб.: У 2 ч. Ч. 2 / ред.: І. Г. Єрмаков; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 518 c. - укp.

Розглядаються особливості організації навчального процесу в умовах освітньо-реабілітаційної системи, а також практичні аспекти використання проективно-рефлексивної технології навчання. Висвітлюються технологічні підходи до процесу самовизначення особистості у професійній сфері. Вивчається соціалізація особистості в умовах навчально-реабілітаційного центру. Обговорюється створення умов для самовизначення та самоздійснення особистості. Пропонується досвід формування життєвої компетентності дитини, а також обгрунтовується необхідність впровадження технологій проективного самоздійснення у навчально-виховний процес тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 я43 + Ч435 я43 + Ч435.211 + Ю984.010.2-993 + Р128.94-34 р2-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Курас І. Ф. 
Релігія і політика в сучасній Україні ("Кесареве - кесарю, а Боже - Богу") / І. Ф. Курас, М. Ф. Рибачук, М. І. Кирюшко, П. І. Фещенко; Ін-т політ. і етнонац. дослідж. НАН України. - К., 2000. - 272 c. - Бібліогр.: с. 252-269. - укp.

Розглянуто роль релігійного фактора в українському політичному просторі, соціальні й особистісні умови взаємодії політики та релігії в сучасній Україні, суб'єктивні та об'єктивні прояви політизації церковно-конфесійного життя в Україні. Висвітлено світоглядні виміри політичного самовизначення особи, тенденцію інституалізації релігійно-політичного життя. Проаналізовано місце ісламу у політичній історії країни, визначено геополітичний контекст релігійно-політичних процесів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э29(4УКР)-110.0 + Ф015.29 + Т3(4УКР)64-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС34702 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Астахова Е. В. 
Социальные функции высшего образования: эволюционные процессы на рубеже веков / Е. В. Астахова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 7-26. - Библиогр.: 17 назв. - рус.

У контексті загальноісторичних процесів розглянуто трансформацію соціальних функцій вищої освіти в світі та в Україні. Принципово новий стан вищої школи зумовлений необхідністю реагування на загальносвітові тенденції, пов'язані з орієнтацією системи освіти на потреби інформаційного суспільства. Аналіз кризових процесів в освітній сфері, що спостерігається на межі століть, дозволив зробити висновок щодо їх цивілізаційного характеру, який проявляється як наслідок характерних для сучасного суспільства протиріч між формальною організацією навчального процесу та його змістом; цілями освіти та її результатами. Подано розгорнутий аналіз основних соціальних функцій вищої школи: соціально-економічних, соціально-політичних, культуротворчих. Зауважено, що перешкодою на шляху адекватного усвідомлення цінності освіти, її пріоритетного стану в стратегічних цілях суспільства та можливості максимально реалізувати функції, стоїть економічний підхід, який суттєво деформує реалізацію присутніх вищій освіті соціальних функцій та реальну освітню політику. Перспективним напрямком є шлях стратифікації вищої освіти на 2- та 3-рівневі. Наголошено на необхідності розвитку післядипломної освіти як важливої складової частини виконання вищою школою функцій підготовки інтелектуального та кадрового потенціалу суспільства. Додаткові освітні послуги реалізуються з метою всебічного задоволення освітніх потреб громадян, суспільства, держави.

Таким чином, післявузівське професійне навчання разом з додатковими освітніми послугами завершують систему безперервного навчання. Вирішення завдань підготовки спеціалістів, що за своїми інтелектуальними та професійними якостями відповідають потребам часу, безпосередньо пов'язано з іншою соціально-економічною функцією вищої школи - розвитком науково-технічного потенціалу. Наголошено на особливості сучасного етапу розвитку освітньої системи, коли вища освіта (в нерозривному зв'язку з середньою) в сучасному суспільстві виконує функцію забезпечення національної безпеки. Зроблено висновок, що вища освіта має одночасно практичне і символічне значення. Трансформація функцій освіти пов'язана не тільки зі станом будь-якого суспільного організму, але й зі зміною цільових установок стосовно освіти, що диктується переходом суспільства до посттоталітарної епохи та зміною значної частини суспільних процесів до масових, яке призвело до зміни і самої людини, і соціальних інститутів.


Ключ. слова: вища освіта, соціальні функції, трансформація, безперервна освіта, додаткові освітні послуги
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481,0

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Нікітіна І. В. 
Суб'єктне самовизначення особистості у період повноліття: логіка здійснення / І. В. Нікітіна // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 261-274. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Рассмотрены направления работы психологической службы по эффективному самоопределению будущих профессионалов, рассмотрены теоретические проблемы самореализации и самоопределения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю949с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сучасні підходи до проблем виховання студентської молоді : Зб. наук. ст. і матеріалів перед. досвіду / ред.: В. В. Лутаєв; Рівнен. держ. техн. ун-т. - Рівне, 2000. - 180 c. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми органічного поєднання виховання та навчання на факультетах, особливості інтелектуального та духовного розвитку особистості у позанавчальний час, інноваційні форми виховання. Розкрито пріоритетну роль куратора у вихованні студентів, досліджено шляхи розвитку естетичних поглядів та смаків, професійне спрямування виховного процесу. Висвітлено правову культуру як складову частину загальної культури виховання особистості, основи виховання інтелігентності шляхом формування мовної культури тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.3 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597438 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського