Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (13)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.350.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Лавриченко Н. М. 
Педагогіка соціалізації: європейські абриси / Н. М. Лавриченко; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Віра Інсайт, 2000. - 444 c. - Бібліогр.: 339 назв. - укp.

Проаналізовано педагогічний зміст і структуру процесу соціалізації шкільної молоді, з'ясовано його місце та роль у системі завдань середньої школи. Здійснено порівняльно-педагогічне дослідження особливостей, суспільного контексту та тенденцій розвитку шкільної соціалізації у західноєвропейських країнах. Висвітлено взаємодію провідних агентів даного процесу. Розглянуто особливості та проблеми педагогічного управління соціалізацією української шкільної молоді, визначено тенденції та перспективи модернізації соціально-педагогічних відносин у контексті європейського вибору України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Розлуцька Г. М. 
Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919 - 1939 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук / Г. М. Розлуцька; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2006. - 19 c. - укp.

Здійснено аналіз змісту україномовних букварів і читанок, шкільних підручників з мови, природничого циклу, історії, громадянознавства. Обгрунтовано їх роль та значення у полікультурному вихованні молодших школярів Закарпаття міжвоєнного періоду. Розкрито полікультурну спрямованість змісту шкільної освіти у вітчизняній і зарубіжній теорії та практиці. З'ясовано провідні чинники сприяння українському підручникотворенню (соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній). Виявлено закономірності й етапи у розвитку підручників. Розкрито зміст поняття "полікультурність". Визначено можливості творчого використання історичного досвіду виховання учнів молодшого шкільного віку у сучасному полікультурному просторі України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч33(4УКР3)61 + Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мачуський В. В. 
Педагогічні засади політичної соціалізації учнів старших класів середньої загальноосвітньої школи в Російській Федерації : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.05 / В. В. Мачуський; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено актуальну проблему політичної соціалізацї учнів старших класів загальноосвітньої школи Російської Федерації (РФ). Розкрито суть поняття "політична соціалізація". Проаналізовано основні напрями теоретичних досліджень російських науковців у контексті політичної соціалізації особистості. Виявлено домінування в цьому процесі громадянського виховання. Проаналізовано державну політику РФ у галузі освіти в контексті політичної соціалізації молодого покоління. Розкрито сучасний стан даної соціалізації учнівської молоді в РФ і основні чинники, що впливають на її перебіг. Визначено педагогічні засади політичної соціалізації старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітніх закладів, розглянуто напрями їх реалізації, а саме: наповнення відповідним змістом навчальних дисциплін (суспільствознавства, історії), посилення громадянської спрямованості позакласної та позашкільної роботи, демократизацію внутрішньошкільного життя шляхом активізації органів учнівського самоврядування. Проведено порівняння умов політичної соціалізації в Україні та в РФ, визначено їх спільні особливості та відмінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1 + Ч421.352.13 + Ч424(4РОС)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Солодка А. К. 
Полікультурне виховання старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / А. К. Солодка; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано принципи побудови експериментальної програми полікультурного виховання та способи організації діяльності старшокласників на основі введення інтеркультурної комунікації у процес викладання гуманітарних дисциплін. Визначено основні критерії та показники полікультурної вихованості старшокласників. Розроблено програму полікультурного виховання старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів. Деякі положення та рекомендації дослідження впроваджено у практику полікультурного виховання загальноосвітніх шкіл Південного регіону України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1 + С.р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339338 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Катаєва М. С. 
Політична соціалізація школярів в умовах трансформації українського суспільства : Автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.03 / М. С. Катаєва; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. - К., 1999. - 18 c. - укp. - рус.

Представлено результати теоретичного та емпіричного дослідження проблем формування політичної свідомості школярів. Розглянуто місце школярів у політичному просторі українського суспільства, особливості політичної ідентифікації дітей, механізми, етапи та фактори політичної соціалізації, політичні уявлення школярів. Наведено результати опитування школярів щодо поглядів на конкретні політичні події, ставлення до політичних інститутів. Подано феноменологічні, антропологічні, комунікативні та лінгвістичні аспекти політичної соціалізації школярів. Відзначається, що у результаті успішної політичної соціалізації задовольняється глибинна потреба особистості бути громадянином.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф016.5 + Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА305953 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Хорошенюк А. П. 
Формування політичної культури старшокласників на уроках суспільствознавчого циклу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / А. П. Хорошенюк; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Визначено організаційно-педагогічні умови формування політичної культури старшокласників на уроках суспільствознавчого циклу в загальноосвітніх школах України. Визначено сутність і зміст політичної культури учнів старших класів, виявлено основні фактори, що впливають на формування даної якості особистості. Теоретично обгрунтовано та практично апробовано ефективність запропонованої експериментальної системи формування політичної культури учнів старших класів на уроках суспільствознавчого циклу. Сформульовано дидактичні умови розвитку політичної культури старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1 + С р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333672 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Петрунько О. В. 
Особливості формування образу сучасного політика в учнівської молоді / О. В. Петрунько // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 1. - С. 97-102. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проанализировав источники формирования и характер представлений подрастающего поколения о политике и политических деятелях, акцентируется внимание на отчуждении современной школы от политического образования учащейся молодежи, в результате чего эти представления формируются стихийно, и подчеркивается необходимость целенаправленного политического образования молодежи, основанного на мотивации участия и личном интересе молодых людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1 + Ф038.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мачуський В. 
Теоретичний аналіз проблеми політичної соціалізації старшокласників у Російській Федерації / В. Мачуський // Нова пед. думка. - 2008. - № 3. - С. 40-43. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблеми підвищення ефективності політичної соціалізації молодого покоління у Російській Федерації. Висвітлено сутність громадянських якостей особистості, які мають формуватися в учнів старшого шкільного віку у процесі навчання та виховання в загальноосвітніх закладах Росії. Зазначено, що система освіти є основним засобом виховання у молоді політичної свідомості, громадянських якостей, правового виховання, виховання законослухняності, толерантності, політичної активності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4РОС) + Ч421.350.1 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Горбунова Н. В. 
Дитяча картина світу / Н. В. Горбунова // Гуманіт. науки. - 2006. - № 1. - С. 120-126. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто "образ світу" та "дитячу картину світу", визначено ставлення дітей до світу і до самих себе, визначено, як складаються взаємовідносини дошкільників з друзями, товаришами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.5 + Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Назаренко Г. 
Виховання культури демократизму старшокласників: особливості дослідно-експериментальної роботи / Г. Назаренко // Рідна шк.. - 2013. - № 12. - С. 3-9. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено особливості дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського та регіонального рівнів на базі навчальних закладів Черкаської, Дніпропетровської та Донецької областей з виховання культури демократизму старшокласників як зростаючих суб’єктів громадянського суспільства. Розкрито поняття культури демократизму у зв’язку з дефініцією «демократія», що розглядається у двох аспектах: як ідеал політичного устрою та як сукупність інститутів прийняття рішень. Розглянуто ознаки демократії в інституційному та процедурному аспектах, способи взаємодії учнівської молоді з владними структурами, що враховують вікові особливості та обмежені юридичні права неповнолітніх. Досліджено процес запровадження електронної демократії, проаналізовано проекти сайту «Вчимося демократії разом», розробленого авторами на основі суб'єктно-діяльнісного підходу.

Освещены особенности опытно-экспериментальной работы всеукраинского и регионального уровней на базе учебных заведений Черкасской, Днепропетровской и Донецкой областей по воспитанию культуры демократизма старшеклассников как растущих субъектов гражданского общества. Раскрыто понятие культуры демократизма в связи с дефиницией «демократия», что рассматривается в двух аспектах: как идеал политического устройства и как совокупность институтов принятия решений. Рассмотрены признаки демократии в институциональном и процедурном аспектах, способы взаимодействия учащейся молодежи с властными структурами, учитывающие возрастные особенности и ограниченные юридические права несовершеннолетних. Исследован процес внедрения электронной демократии, проанализированы проекты сайта «Учимся демократии вместе», разработаного авторами на основе субъектно-деятельностного подхода.

Lit features experimental work nationwide and regional levels on the basis of educational institutions Cherkasy, Dnipropetrovsk and Donetsk regions to promote a culture of democracy as the growing senior civil society actors. Reveals the concept of culture of democracy in relation to the definition of «democracy» that is seen in two ways: as an ideal political system as a set of institutions and decision-making. Seen signs of democracy in the institutional and procedural aspects. Emphasized ways to engage students with the authorities, taking into account age-related features and limited legal rights of minors. Attention is paid to the study of the process of introducing e-democracy. Analyzed projects site «Learning democracy together», which was developed by the authors on the basis of subject-activity approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Каракаш І. 
Виховання демократичної політичної культури старшокласників як прояву культури демократизму особистості у політичній сфері життя громадянського суспільства / І. Каракаш, Л. Боїн // Рідна шк.. - 2013. - № 12. - С. 31-37. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено сутність демократичної політичної культури старшокласників, її критерії та показники. Розкрито зміст та основні результати дослідно-експериментальної роботи щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій у вихованні політичної культури учнівської молоді. Виокремлено когнітивний, рефлексивно-ціннісний та діяльнісно-практичний компоненти політичної культури. Розроблено методичні рекомендації щодо алгоритму впровадження інноваційних форм роботи з використанням інформаційно-комп’ютерних технологій. Описано роботу гуртка «Сучасні сервіси Інтернету», організованого з метою створення умов для вдосконалення практичних навичок використання можливостей знаходження та систематизації необхідної інформації суспільно-політичного спрямування.

Освещены сущность демократической политической культуры старшеклассников, ее критерии и показатели. Раскрыты содержание и основные результаты опытно-экспериментальной работы по использованию информационно-коммуникационных технологий в воспитании политической культуры учащейся молодежи. Выделены когнитивный, рефлексивно-ценностный и деятельностно-практический компоненты политической культуры. Разработаны методические рекомендации относительно алгоритма внедрения инновационных форм работы с использованием информационно-компьютерных технологий. Описана работа кружка «Современные сервисы Интернета», который был организован с целью создания условий для совершенствования практических навыков использования возможностей нахождения и систематизации необходимой информации общественно-политической направленности.

Lit the essence of a democratic political culture of senior, its criteria and indicators. Presented to the content and the main results of the experimental work on the use of information and communication technologies in education political culture students. Allocated cognitive, evaluative and reflective- action- practical components of political culture. Developed guidelines regarding the algorithm implementation of innovative forms of work with information-computer technology. Described work mug «Modern Internet services», which was created with the aim of creating conditions for improving the skills of finding opportunities and organize information socio-political direction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Нікіфорова О. 
Шкільна практика навчання демократії / О. Нікіфорова // Рідна шк.. - 2013. - № 12. - С. 47-49. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Висвітлено хід та основні результати роботи щодо демократизації життя учнівського колективу як необхідної умови підвищення культури демократизму. Акцентовано увагу на побудуванні позакласної та позашкільної виховної роботи на принципах самоврядування та взаємодії дітей і дорослих, а також на засадах відкритості освітньої системи школи зовнішньому соціуму. Досліджено матеріали факультативу «Вчимося демократії», на якому учні старших класів поглиблювали знання про політичну та державну владу, демократичні принципи та цінності. Показано, яким чином під час шкільних президентських виборів можливо ознайомити учнів з різними виборчими системами та ознаками демократичності виборів.

Освещены ход и основные результаты работы по демократизации жизни ученического коллектива как необходимого условия повышения культуры демократизма. Акцентировано внимание на построении внеклассной и внешкольной воспитательной работы на принципах самоуправления и взаимодействия детей и взрослых, а также на принципах открытости образовательной системы школы внешнему социуму. Исследованы материалы факультатива «Учимся демократии», на котором старшеклассники углубляли знания о политической и государственной власти, демократических принципах и ценностях. Показано, каким образом во время школьных президентских выборов можна ознакомить учащихся с различными избирательными системами и признаками демократичности выборов.

Lit course and the main results of the work on democratization of the student team as a necessary condition to improve the culture of democracy. The attention is focused on the construction of extracurricular educational work on the principles of self-government and the interaction of children and adults, on the principles of openness of the educational system of the school outside the society. Studied elective "Learning democracy" in which high school students’ deepened knowledge of the political and state authorities’ democratic principles and values. Give an example of how, during the presidential elections of school acquaint students with different electoral systems and signs of democratic elections.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Малахова С. 
Розвиток соціальної та громадянської компетентностей старшокласників засобами телекомунікаційних проектів / С. Малахова, Т. Апалькова, Н. Фокіна // Рідна шк.. - 2013. - № 12. - С. 61-65. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено основні результати дослідно-експериментальної роботи з проблеми розвитку соціальної та громадянської компетентності старшокласників. Визначено, що ефективним шляхом розвитку зазначених феноменів може виявитися організація проектної діяльності учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Наведено різні види телекомунікаційних проектів, серед яких: телеконференції, соціальні дослідження, змагання у творчих конкурсах соціально-громадянського спрямування, віртуальні подорожі та зустрічі, дискусії та дебати. Апробовано конкурс проектів соціальної реклами «Зверніть увагу!», що сприяє формуванню у старшокласників творчого та критичного мислення, вміння працювати із суспільно-політичною та соціальною інформацією.

Освещены основные результаты опытно-экспериментальной работы по проблеме развития социальной и гражданской компетентности старшеклассников. Определено, что эффективным путем развития указанных феноменов может оказаться организация проектной деятельности учащихся средствами информационно-коммуникационных технологий. Приведены различные виды телекоммуникационных проектов, среди которых: телеконференции, социальные исследования, соревнования в творческих конкурсах социально-гражданского направления, виртуальные путешествия и встречи, дискуссии и дебаты. Апробировано конкурс проектов социальной рекламы «Обратите внимание», способствующий формированию у старшеклассников творческого и критического мышления, умения работать с общественно-политической и социальной информацией.

Lit the main results of the experimental work on the problem of the development of social and civic competence of senior pupils. Determined that an effective way to develop these phenomena may be the organization of project activities pupils by means of information and communication technologies. Powered various telecommunication projects, including: teleconferences, social studies, competition in creative competitions socio- civic destinations, travel and virtual meetings, discussions and debates. Proven design competition of social advertising «Please note «, foster in senior creative and critical thinking, ability to work with the socio-political and social information.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Назаренко Г. А. 
Теорія і практика виховання культури демократизму учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / Г. А. Назаренко; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Київ, 2016. - 44 c. - укp.

Висвітлено соціокультурні, філософсько-політологічні та психолого-педагогічні детермінанти та сутність поняття "культура демократизму учня старших класів", охарактеризовано його когнітивний, емоційно-ціннісний та діяльнісно-практичний компоненти. Виявлено потенціал сучасної педагогічної практики щодо виховання культури демократизму старшокласників. Розроблено її концепцію та технологію (теоретико-методологічний, змістово-функціональний, процесуально-організаційний, підсумково-аналітичний складники). Визначено й апробовано організаційно-педагогічні умови підвищення ефективності виховання, експериментально перевірено їх результативність. Обгрунтовано критерії, показники та рівні культури демократизму. Розроблено прогностичні вектори діяльності загальноосвітнього навчального закладу щодо її виховання в учнів старших класів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА423442 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тимків І. М. 
Історична пам'ять у навчальних та виховних практиках політичного виховання (філософсько-освітня рефлексія) : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / І. М. Тимків; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2016. - 17 c. - укp.

Досліджено функціональний потенціал історичної пам'яті у контексті політичної освіти. Розкрито теоретико-методологічні основи вивчення феномену пам'яті в освітньому вимірі. Здійснено герменевтичний аналіз збережених смислів традиції у теорії та практиці політичного виховання. Доведено, що історична пам'ять є невід'ємною складовою частиною сучасної системи освіти та виховання. Встановлено виняткову роль історичної пам'яті та національної традиції у формуванні політично освіченої молоді. Виявлено, що теоретичне обгрунтування зв'язку між національною ідентичністю та історичною пам'яттю, доведення багатофункціонального характеру останньої має прикладне значення, зокрема для визначення моделі, стратегії і практики політичної освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч421.350.1 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА423946 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського