Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (98)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.70$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Пермінова С. О. 
Формування навичок сприйняття хорового багатоголосся у студентів вузів культури на заняттях з сольфеджіо : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. О. Пермінова; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Досліджено особливості формування навичок сприйняття хорового багатоголосся у студентів вузів культури на заняттях з сольфеджіо. У дисертації теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику формування навичок сприйняття хорового багатоголосся у студентів вузу культури на заняттях з сольфеджіо. Розкрито сутність та особливості сприйняття хорової багатоголосої музики, визначено і систематизовано структурні компоненти сприйняття хорового багатоголосся, а також особистісні якості студентів, які безпосередньо впливають на продуктивність формування навичок сприйняття хорового багатоголосся. Встановлено, що взаємодія структурних компонентів із розвиненими особистісними якостями забезпечує повноцінне сприйняття багатоголосої хорової фактури. Єдність компонентної структури навичок сприйняття хорового багатоголосся активізує цілісний процес і позитивно впливає на їх формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701р-3

Шифр НБУВ: РА305046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Василик Д. М. 
Інтонація мистецької інформації / Д. М. Василик // Пробл. гуманіт. наук. - 1999. - Вип. 3. - С. 134-143. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Аналізується проблема інтонації у гносеологічному аспекті. На основі музичної інтонаційної моделі зроблено спробу розширити рамки вживання поняття "інтонація" як структурної особливості усіх видів мистецтва. Інтонація трактується як глибинний смисл мистецької інформації, що пізнається не раціональним шляхом і водночас є способом пізнання та засобом передачі інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271 + Щ310.701

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Панасенко Т. 
Музично-аналітичні уміння студентів у курсі "Сольфеджіо" / Т. Панасенко // Вісн. Кн. палати. - 2001. - № 12. - С. 35-37. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15184 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Панасенко Т. Г. 
Формування музично-аналітичних умінь студентів (на матеріалі курсу "Сольфеджіо") : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. Г. Панасенко; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Здійснено теретичний аналіз наукової літератури з проблеми формування музично-аналітичних умінь студентів у процесі опанування навчального курсу "Сольфеджіо". Охарактеризовано специфіку та розкрито зміст музично-аналітичних умінь у структурі музично-аналітичної діяльності студентів, запропоновано нове тлумачення дефініції "музично-аналітичні уміння". Вивчено стан музично-теоретичної підготовки студентів у системі вищої гуманітарної освіти, визначено критерії та рівні сформованості їх музично-аналітичних вмінь у процесі опанування навчального курсу "Сольфеджіо" (високий, середній, низький). Експериментально підтверджено дієвість педагогічних умов і ефективність методики формування музично-аналітичних умінь студентів, яка грунтується на системі індивідуально-диференційованих завдань поліваріативного характеру, що конкретизують розвиненість зазначених інтегральних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)31-3 + Щ310.701р(4Укр)31-3

Шифр НБУВ: РА316362 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Єременко О. В. 
Розвиток музичного сприймання у підлітків в умовах реалізації музичних здібностей (чуття ритму, ладу, гармонії) / О. В. Єременко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2001. - № 28. - С. 20-24. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Запропоновано результати аналізу сприймання музики підлітками за умов реалізації музичних здібностей та необхідності використання їх емоційно-рухової природи. Засновуючись на теорії про три типи музичності (за теорією С. І. Науменко) та особливостях розвитку музичних здібностей у підлітків, обгрунтовано, що сприймання є вторинним процесом, забезпеченим здібностями, від яких залежить тип сприймання (образний, аналітичний, асоціативний).


Ключ. слова: музичне сприймання, музичні здібності, типи сприймання, чуття ритму, ладу
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ростовський О. Я. 
Лекції з історії західноєвропейської музичної педагогіки : Навч. посіб. / О. Я. Ростовський; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2003. - 193 c. - укp.

Висвітлено історію становлення західноєвропейської музичної педагогіки, проаналізовано її найважливіші досягнення, зв'язок гуманістичних і передових ідей сучасної музичної педагогіки. Описано особливості музичної культури Стародавньої Греції та Риму в добу Античності, західноєвропейського середньовіччя, Відродження, Просвітництва, ХІХ - ХХ ст.

Освещена история становления западноевропейской музыкальной педагогики, проанализированы ее важнейшие достижения, связь гумманистических и ведущих идей современной музыкальной педагогики. Описаны особенности музыкальной культуры Древней Греции и Рима в эпоху Античности, западноевропейского Средневековья, Возрождения, Просветительства, ХІХ - ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.70я73 + Щ31р(4/8)

Шифр НБУВ: ВА646583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ритмика (Музыкально-ритмическое воспитание) : Учеб.-метод. пособ. / сост.: М. Я. Розин; Харьк. гос. акад. культуры. - Х., 2004. - 76 c. - Библиогр.: 39 назв. - рус.

Изложен примерный тематический план и содержание программы. Охарактеризованы методические принципы и приемы, вопросы музыкального сопровождения, музыкального и сценического ритма. Рассмотрены особенности проведения контрольных и зачетных занятий, критерии оценки полученных знаний, умений и навыков. Представлен краткий перечень музыкальных произведений для использования на учебных занятиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 я73 + Щ310.703 я73 + Щ320.53 я73 + Щ334.076 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Карпенко Н. В. 
Педагогічні умови формування навичок підбору на слух у майбутніх вчителів музики : Навч.-метод. посіб. для студ. ф-тів мистец. пед. ун-тів / Н. В. Карпенко; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми, 2004. - 180 c. - Бібліогр.: с. 174-179. - укp.

Розглянуто питання розвитку слухомоторних зв'язків у студентів факультетів мистецтв шляхом упровадження у навчальну практичну діяльність великої кількості вправ з підбору на слух та їх систематичного використання на заняттях в концертмейстерському класі. Описано психологічні механізми гри за допомогою слуху.

Рассмотрены вопросы развития слухомоторных восприятий у студентов факультетов искусств путем внедрения в практическую деятельность большого количества упражнений по подбору на слух и их систематического применения на занятиях в концертмейстерском классе. Описаны психологические механизмы игры по слуху.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 я73 + Щ314.041

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тітов С. І. 
Музична обдарованість та її розвиток / С. І. Тітов // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2004. - Вип. 19. - С. 223-226. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано підходи до визначення природи музичної обдарованості, запропоновано нестандартні форми та методи навчання музики.

Проанализированы подходы к определению природы музыкальной одарённости, предложены нестандартные формы и методы обучения музыке.

In the article the ways of defining of the origin musical endowments are analyzed and the non-standard forms and teaching music methods are offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Фу Ли. Ли 
Специфические факторы вокального интонирования / Ли. Ли Фу // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 8. - С. 190-196. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Охарактеризовано специфічні фактори вокального інтонування, взаємодії й взаємовпливу літературно-поетичного й музичного тексту у вокальному творі.

Охарактеризованы специфические факторы вокального интонирования, взаимодействия и взаимовлияния литературно-поэтического и музыкального текста в вокальном произведении.

Aarticle is devoted to studying of specific factors vocal intoning, to interaction and interference of the literary - poetic and musical text in vocal product.


Ключ. слова: вокальное интонирование, музыкальный текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 + Щ314.3-713

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Вєркіна Т. Б. 
Актуальне інтонування як виконавська проблема : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Т. Б. Вєркіна; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2008. - 16 c. - укp.

Розглянуто музично-виконавське мистецтво як творчу практику, тобто спосіб закріплення, відтворення та розвитку музичного досвіду людини. Охарактеризовано "актуальне буття" музичного твору у процесі виконання його для слухачів. Визначено шляхи та способи актуалізації музичного твору, сформовані в історії європейської музики. Висвітлено процес перетворення нотного тексту у звуковий феномен на матеріалі сонати op.27 N 1 Л. ван Бетховена, "Крейслеріани" Р.Шумана та творів В.Бібіка (П'ята та Сьома сонати для фортепіано, вокальний цикл на вірші А.А.Ахматової). Узагальнено досвід актуалізації музичної класики у сучасній культурі України, взаємопов'язаний з організацією та проведенням міжнародних фестивалів класичної музики "Харківські асамблеї" (1991 - 2007 рр.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 + Щ315.42-71

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358012 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Руденко О. В. 
Психологічні умови розвитку музичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис... канд. психол. наук / О. В. Руденко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2008. - 21 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально вивчено психологічні умови розвитку музичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано психологічну модель, виявлено умови, критерії, показники та рівні розвитку даних здібностей. Доведено, що розвиток музичних здібностей здійснюється шляхом удосконалення перцептивно-репродуктивних співвідношень компонентів музичного слуху (ладового, звуковисотного, ритмічного, гармонійного, динамічного, тембрового) емоційного відгуку на музику шляхом використання музично-інтелектуальних процесів (музичної пам'яті, музичного мислення, музичної уяви). Досліджено вплив співу та народної музики на розвиток музичних здібностей дитини шостого року життя. Виявлено психологічні умови цього розвитку у дітей старшого дошкільного віку, а саме: активізацію емоційного відгуку дитини на музику; актуалізацію перцептивно-репродуктивної основи музичних здібностей; підвищення пізнавального інтересу до музичних занять; організація ефективної взаємодії дошкільників з дорослими у процесі музичної діяльності; розвиток музичного слуху шляхом використання народної музики; розвиток вокальних здібностей у процесі співочої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Щ310.70 + Ю984.544

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358035 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Литовченко Л. 
Музична природа мовленнєвого інтонування / Л. Литовченко // Вища освіта України. - 2009. - № 4. - С. 65-69. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито ідею семіотичної та структурної єдності музичного мистецтва та мистецтва мовлення. Проаналізовано засоби виразності обох систем. Зазначено, що і музика, і словесна мова мають спільний "будівельний матеріал" - звук, спільні умови існування - час, спільний спосіб сприйняття - слух і майже однаковий ступінь конкретності у висловленні думок і створенні образів. Охарактеризовано спільні ознаки аналогії музичної мови до словесної у галузях морфології, синтаксису, лексики, а також за елементами словесної мови (ритмом, темпом, мелодією, тембром, ладовою організацією, звуковисотністю, динамікою та артикуляцією, синтаксичною будовою). Обгрунтовано доцільність вдосконалення техніки мовлення за допомогою музики. Виведено декілька рекомендацій прикладного характеру стосовно роботи з жанрами музики й екстраполяції їх у площину ораторської майстерності, відпрацювання техніки "омузичення" власного мовлення за рахунок удосконалення усіх його складових елементів.

Раскрыта идея семиотического и структурного единства музыкального искусства и искусства речи. Проанализированы средства выразительности обеих систем. Указано, что и музыка, и словесная речь имеют общий "строительный материал" - звук, общие условия существования - время, единый образ восприятия - слух и почти одинаковую степень конкретности в выражении мнений и создании образов. Охарактеризованы общие признаки аналогии музыкального языка словесному в области морфологии, синтаксиса, лексики, а также по элементам словесной речи (ритмом, темпом, мелодией, тембром, ладовой организацией, высотой звука, динамикой и артикуляцией, синтаксическим строением). Обоснована целесообразность совершенствования техники речи с помощью музыки. Разработан ряд рекомендаций прикладного характера относительно работы с жанрами музыки и экстраполяции их в плоскость ораторского мастерства, отработки музыкальности собственной речи путем совершенствования всех ее составляющих элементов.

Is described the idea of semiotic and structural unity of music and art of speech. Examine the means of expression of both systems. Indicated that music and verbal speech have a common "building blocks" - the sound, the general conditions of existence - the time a single image of perception - hearing and nearly the same degree of specificity in the expression and creation of images. We characterize the general features similar musical language literature in the field of morphology, syntax, vocabulary, as well as verbal elements of speech (rhythm, tempo, melody, timbre and modal organization, pitch, dynamics and articulation, syntactic structure). Expediency of improvement in speech with music. A number of recommendations concerning the nature of applied work with the genres of music and extrapolating them into public speaking skills, working out his own musical voice through the improvement of all its constituent elements.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 в2:Щ31 + Щ310.701

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чжоу Ян 
Психологічні особливості розвитку творчих здібностей у студентів музичних факультетів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Чжоу Ян; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2010. - 21 c. - укp.

Розкрито психологічні особливості розвитку творчих здібностей студентів музичних факультетів. Розкрито сутність поняття "музична креативність" як здатності до музичної імпровізації, створення нового музичного образу або твору. Визначено її структурні компоненти: оригінальність, виразність і продуктивність. Розроблено й апробовано оригінальну методику діагностики музичної креативності "Здатність до творчої імпровізації", основне завдання якої - визначення рівня розвитку даної якості у творчо обдарованих особистостей. Уточнено зміст поняття "музичні здібності", які визначено як один з видів спеціальних здібностей, що є системно-структурним утворенням, в якому виділено такі складові: творчо-інтелектуальні, музично-сенсорні (базисні), мотиваційно-особистісні. Доведено, що особливості їх співвідношення визначають ідивідуальний рівень розвитку музичної творчості. Розкрито психологічні закономірності розвитку творчих здібностей у студентів-музикантів. Розроблено й апробовано тренінг, який сприяє розвитку структурних компонентів музичної креативності у студентів-музикантів. Показано ефективність впливу тренінгових технологій на розвиток творчих здібностей студентів-музикантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.44-724 + Щ31 р(4УКР)3 + Щ310.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372514 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сташевська І. О. 
Музична педагогіка Німеччини: історія, теорія, практика : монографія / І. О. Сташевська; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Луганськ, 2010. - 559 c. - укp. - нім.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти розвитку музичної педагогіки в контексті еволюції німецького суспільства. Виявлено сутність, функції, етапи, провідні тенденції та закономірності розвитку музичної педагогіки Німеччини як науки та гуманістично-орієнтованої практики. Розкрито характерні ознаки та значення провідних музично-педагогічних концепцій, особливості організації музично-освітнього процесу в німецькому середовищі в історичній ретроспективі та на сучасному етапі.

Освещены теоретические и практические аспекты развития музыкальной педагогики в контексте эволюции немецкого общества. Выявлены сущность, функции, этапы, основные тенденции и закономерности музыкальной педагогики Германии как науки и гуманистически-ориентированной практики. Раскрыты характерные признаки и значение ведущих музыкально-педагогических концепций, особенности организации музыкально-образовательного процесса в немецкой среде в исторической перспективе и на современном этапе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.70 г(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА731720 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Поплавська-Мельниченко Ю. В. 
Взаємодія вербального і музичного компоненту в комунікативних процесах : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Ю. В. Поплавська-Мельниченко; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка. - Л., 2010. - 17 c. - укp.

Визначено окремі аспекти впливу музики на розвиток лінгвістичних здібностей та основні параметри даного впливу, а також окреслено виходи даної взаємодії на семіотичні, психологічні та гносеологічні рівні в сучасних гуманістичних наукових напрямах. Розглянуто особливості української національної ментальності у можливостях їх впливу на взаємодію музично-лінгвістичних компонентів комунікації, тобто на своєрідність засвоєння іноземних граматичних структур і лексичного запасу, з урахуванням досвіду власної мови й її культурно-духовного контексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 + Щ310.521 + Ш100.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372261 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Чекан Ю. І. 
Інтонаційний образ світу як категорія історичного музикознавства : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознав. : 17.00.03 / Ю. І. Чекан; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. - К., 2010. - 32 c. - укp.

Дослідження проводиться за наступними напрямками: на підставі системного аналізу виявлено проблемні зони розвитку історичного музикознавства, визначено предмет науки "історія музики", у контексті дотичних явищ, понять та категорій досліджено феномен інтонаційного образу світу. Проаналізовано його рух від метафори до категорії та розглянуто його структуру та співвідношення з інтонаційною практикою. Запропоновано два підходи до аналізу інтонаційного образу світу різних масштабних рівнів: феноменологічний та компаративний. Проаналізовано конфігурації інтонаційного образу світу конкретних творів, творчості вітчизняних композиторів у певній жанровій сфері, жанрів та інтонаційних практик, інтонаційної бази російської композиторської школи другої половини XIX ст. у загальному плані та у конкретних виявах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310. г + Щ313(0) + Щ310.701

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Миколінська С. 
Педагогічні умови формування музично-слухової уваги молодших школярів / С. Миколінська // Молодь і ринок. - 2011. - № 10. - С. 155-159. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто педагогічні умови формування слухової уваги молодших школярів на уроках музики, створення яких є ефективним та результативним для успішності організації такої діяльності. Підсумовано, що подальший напрямок розробки дослідження передбачає розробку методів і прийомів формування слухової уваги молодших школярів в музичній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Цзюнь М. 
Формування вокального слуху китайських студентів у процесі співацької роботи / М. Цзюнь // Молодь і ринок. - 2011. - № 11. - С. 172-175. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито специфіку формування вокального слуху в китайських студентів. На основі проведеного аналізу розкрито основні компоненти розвитку вокального слуху в співацькій роботі. Зазначено, що дослідження проведені з урахуванням методів акустики, фізіології, психології і новітніх технологій та підтверджують принцип цілісності дій голосового апарату як органічної єдності співацького дихання, роботи гортані та резонаторів у співацькій діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 р(5КИТ)3 + Щ314-7 р(5КИТ)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Корінець З. 
До проблеми слухової діяльності та співацького інтонування в навчальному хорі майбутнього вчителя музики / З. Корінець // Молодь і ринок. - 2011. - № 11. - С. 48-53. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зроблено спробу з’ясувати сутність співацької слухової діяльності, взаємозалежності інтонаційного слуху студентів і строю у хорі. Розглянуто фактории, які впливають на вільне інтонування в процесі хорового співу. Підсумовано: окремі аспекти проблеми слухової діяльності та інтонування учасників навчальних хорових колективів передбачають як закономірності загально художніх категорій, так і приватні моменти: особистісні відмінності студентів, особливості виконавської психології, якість слухових уявлень, чуття ладу, логіку емоційних переживань тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-7 р(4УКР)31 + Щ310.701 р3(4УКР)31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського