Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (13)Книжкові видання та компакт-диски (71)Журнали та продовжувані видання (31)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.215.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 79
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Комп'ютер у шк. та сім'ї, 1999. - 196 c. - укp.

Розглянуто загальні питання теорії сучасного шкільного підручника, зокрема, реалізації у підручниках емоційно-ціннісного компонента змісту освіти, застосування методів структурно-номінативної реконструкції системи знання до проблеми оцінки підручників. Висвітлено особливості підручникотворення у галузях природничо-математичних дисциплін і технологій, а також гуманітарних дисциплін. Визначено основні вимоги до створення шкільного підручника для початкових та спеціальних шкіл.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596473 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. Думка, 2000. - 195 с. - укp.

Розглянуто особливості процесу складання підручників з природничо-математичних дисциплін і технологій. Детально проаналізовано роль підручника з іноземної мови у диференційованому навчанні школярів. Значну увагу приділено організаційно-педагогічному дизайну підручника та принципам його реалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Боришевський М. Й. 
Психологія самоактивності учнів у виховному процесі : Навч.-метод. посіб. / М. Й. Боришевський, С. Т. Музичук, В. В. Антоненко, Л. П. Удодова, Л. І. Пилипенко, П. Д. Фролов, Н. Д. Володарська, І. В. Мартинюк; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1999. - 190 c. - Бібліогр.: с. 182-190. - укp.

Розкривається сутність самоактивності особистості, аналізуються психолого-педагогічні, соціально-психологічні чинники, що сприяють зростанню в учнів здатності до проявів самоактивності, забезпечують їхню участь у вихованні на рівні суб'єкт-суб'єктної взаємодії з педагогом, актуалізують потребу у самовихованні. Розглядаються теоретичні й методологічні засади дослідження самоактивності учнів у виховному процесі, способи оволодіння суспільними цінностями у становленні самоактивності учнів, оцінні ставлення як чинник самоактивності учнів у виховному процесі. Проводиться психологічний аналіз залежностей між самоактивністю учнів у виховному процесі й рівнем їх вихованості, висвітлюються духовні цінності як детермінанта самоактивності особистості у вихованні й самовихованні та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.352.212 + Ю984.010.2-990-78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Українська історична дидактика. Міжнародний діалог : Фахівці різних країн про сучасні укр. підруч. з історії / ред.: М. Телус, Ю. Шаповал; Ін-т ім. Г.Еккерта з міжнар. дослідж. шк. підруч. - К. : Генеза, 2000. - 368 c. - укp.

Розглянуто рамкові умови, за яких у сучасний період створюються підручники в Україні та Німеччині. На прикладі становлення комуністичного минулого в сучасних українських підручниках з'ясовано, що підручники - особливо в період бурхливого процесу зміни цінностей - стають ареною для спроб різноманітних соціальних сил погодити між собою нові суспільні правила, способи бачення та оцінки, тлумачення та визначення. Досліджено роль української історичної дидактики у процесі націотворення, а також подано уявлення про те, як відомі українські автори шкільних підручників використовують у своїй практичній діяльності надбання української історичної науки та результати дискусії, що відбувається нині в українському суспільстві. Простежено можливість порівняння тенденцій у розвитку історіографії в Україні, Молдові, Німеччині та Швейцарії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 я43 + Т.р(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гірняк А. Н. 
Система традиційного підручникотворення та її психолого-дидактичний аналіз / А. Н. Гірняк. - Т. : Ін-т ЕСО, 2004. - 68 c. - Бібліогр.: 200 назв. - укp.

Проаналізовано питання досягнень та сутнісних вад процесу традиційної піготовки підручників. Охарактеризовано основні складові вітчизняних підручників - текстовий та позатекстовий компоненти. Висвітлено особливості проектування структури традиційних підручників.

Проанализированы вопросы достижений и существенных недостатков процесса традиционной подготовки учебников. Охарактеризованы основные составляющие отечественных учебников - текстовой и внетекстовой компоненты. Освещены особенности проектирования структуры традиционных учебников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Карпенко О. О. 
Трансформація підручника в соціально-культурному розвитку суспільства / О. О. Карпенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 21. - С. 50-59. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто трансформацію підручника як феномену одного з елементів системи засобів освіти в розвитку суспільства в аспекті соціокультурного підходу. Визначено шість періодів у його розвитку, з акцентом на зміні його ознак: форми, змісту, структури, оформлення, призначення, місця в системі засобів освіти.

Рассмотрена трансформация учебника как феномена одного из элементов системы средств образования в развития общества с точки зрения социокультурного подхода. Определены шесть условных периодов его развития, акцентировано внимание на изменении его признаков: формы, содержания, структуры, оформления, назначения, места в системе средств образования.

The transformation of the textbook as phenomenon of a system of education tools in society developmentis consideredon the basis of a social and cultural approach. Six conditional periods in its development is determinated, taking into consideration ofmodification of its attributes: forms, content, design, structure, purpose, place in an education system.


Ключ. слова: підручник, ознаки, соціально-культурний розвиток суспільства, періоди, засоби освіти, система освіти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сердюк Т. А. 
"Синопсис": політична заангажованість історичної моделі / Т. А. Сердюк // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2002. - Т. 8. - С. 220-225. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто проблеми дослідження першого вітчизняного підручника з історії Синопсиса. Проаналізовано питання його авторства, передумови виходу в світ.


Ключ. слова: історія України, підручники, барокко, історична література, література XVII століття.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Т3(4Укр)46-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Яременко В.  
"Добрі жнива колись-то будуть..." (Християнська наповненість Шевченкового "Букваря") / В. Яременко // Слово і час. - 2004. - № 4. - С. 42-49. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ш5(4УКР)5-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Кодлюк Я. П. 
Підручник для початкової школи: теорія і практика : Моногр. / Я. П. Кодлюк. - Т. : Підруч. і посіб., 2004. - 288 c. - Бібліогр.: с. 230-247. - укp.

Розкрито теоретичні засади підручникотворення у галузі початкової освіти України у період 1960 - 2000 рр. Запропоновано теоретичну модель підручника для школи першого ступеня, проаналізовано етапи підручникотворення у даний період. Розглянуто сучасні тенденції підручникового забезпечення початкової школи за умов державної незалежності України.

Раскрыты теоретические основы создания учебников в области начального образования Украины в период 1960 - 2000 гг. Предложена теоретическая модель учебника для школы первой степени, проанализированы этапы его создания в данный период. Рассмотрены современные тенденции обеспечения учебниками начальной школы в условиях государственной независимости Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.221.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652086 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Розлуцька Г. М. 
Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919 - 1939 рр.) : Моногр. / Г. М. Розлуцька. - Дрогобич : Коло, 2005. - 281 c. - Бібліогр.: с. 157-194. - укp.

Проаналізовано зміст україномовних букварів і читанок, шкільних підручників з мови, а також природничого циклу й громадянознавства, обгрунтовано їх роль і значення у полікультурному вихованні молодших школярів Закарпаття міжвоєнного періоду. Показано особливості змісту шкільної освіти у вітчизняній і зарубіжній теорії та практиці. З'ясовано вплив соціально-економічного, суспільно-політичного та культурно-освітнього чинників на активізацію процесу створення підручників, встановлено його закономірності. Висвітлено можливості використання історичного досвіду виховання учнів молодшого шкільного віку у сучасному полікультурному просторі України.

Проанализировано содержание украиноязычных букварей и читанок, школьных учебников по языку, а также естественного цикла и обществоведения, обоснованы их роль и значение в поликультурном воспитании младших школьников Закарпатья межвоенного периода. Показаны особенности содержания школьного образования в отечественной и зарубежной теории и практике. Установлено влияние социально-экономического, общественно-политического и культурно-образовательного факторов на активизацию процесса создания учебников, установлены его закономерности. Освещены возможности использования исторического опыта воспитания учащихся младшего школьного возраста в современном поликультурном пространстве Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч33(4УКР3)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671817 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. Вип. 6 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2006. - 326 с. - укp.

Висвітлено проблеми моделювання сучасного шкільного підручника в контексті психолого-педагогічних особливостей учнів, формування їх творчої особистості, а також виховну функцію підручника для учнів початкової школи. Розкрито теоретичні засади створення електронних підручників. Розглянуто питання розвитку теорії і практики електронного підручника з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів. Проаналізовано особливості використання електронних підручників у навчанні англійської мови. Визначено роль підручника в навчанні природничо-математичних наук і технологій.

Освещены проблемы моделирования современного школьного учебника в контексте психолого-педагогических особенностей учеников, формирования их творческой личности, а также воспитательная функция учебника для учеников начальной школы. Раскрыты теоретические основы создания электронных учебников. Рассмотрены вопросы развития теории и практики электронного учебника по физике для общеобразовательных учебных заведений. Проанализированы особенности использования электронных учебников в обучении английскому языку. Определена роль учебника в обучении природоведческо-математических наук и технологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1я54(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж70829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гирич І.  
Страсті навколо підручників з історії: підручник як головний засіб будівництва держави / І. Гирич // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки: міжвід. зб. наук. пр. - 2007. - Вип. 16, ч.1. - С. 243-252. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР) + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Радченко Н. Н. 
Традиционные и электронные средства коммуникации как аспект управления персоналом / Н. Н. Радченко // Культура народов Причерноморья. - 2006. - № 60, т. 1. - С. 36-38. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розглянуто питання представлення електронних засобів зв'язку у довідниках для вступників до навчальних закладів, вивчено аспект стосовно кількості представлених даних з метою з'ясування впливу на імідж навчальних закладів. Досліджено проблему керування персоналом організації в цілому та окремого підрозділу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + З88

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Творческая лаборатория учителя (опыт освоения инновационной технологии "Экология и развитие" образовательными учреждениями г. Севастополя) : учеб.- метод. пособие / ред.: Е. В. Макагон; Севастоп. гор. гуманит. ун-т. - Суми : Унив. кн., 2008. - 188 c. - рус.

Рассмотрены актуальные вопросы организационного, научно-методического и психологического сопровождения инновационной образовательной технологии "Экология и развитие". Проанализирован опыт педагогов-практиков по освоению интегрированных курсов, апробации форм и методов работы по новым учебникам в контексте реализации данной педагогической технологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01р + Ч421.215.1 + Ч421.466р + Ю984.030.229р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА704994 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Фізеші О. Й. 
Виховна спрямованість змісту букварів в українських школах Закарпаття (друга половина ХІХ - кінець ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. Й. Фізеші; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 20 c. - укp.

Висвітлено особливості процесу розвитку українського національного букварства на різних історичних етапах (творення букварів за умов глибокого занепаду культурного життя закарпатоукраїнського народу, коли політичною домінантою був великодержавний шовінізм у ставленні до представників неугорських національностей; утвердження суспільного ідеалу - загальнолюдської солідарності, рівності, доброчесності, працьовитості; збереження родинних традицій і неухильного дотримання релігійних постулатів у вихованні дітей; популяризацію різних жанрів українського народного дитячого фольклору). Проаналізовано освітні пріоритети змісту українських букварів другої половини XIX - кінця XX ст., а також видрукуваних у першому десятилітті незалежності України. Обгрунтовано та доповнено дидактичні принципи структурування змісту шкільних підручників (природовідповідності, народності, краєзнавчості), запропоновано добір їх змісту з урахуванням напрацювань українських і зарубіжних учених у галузі дидактики початкової школи (енциклопедичності, сезонності, єдності загальнолюдського, національного й етнічного).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5/6 + Ш141.4-920 + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Розлуцька Г. М. 
Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919 - 1939 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук / Г. М. Розлуцька; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2006. - 19 c. - укp.

Здійснено аналіз змісту україномовних букварів і читанок, шкільних підручників з мови, природничого циклу, історії, громадянознавства. Обгрунтовано їх роль та значення у полікультурному вихованні молодших школярів Закарпаття міжвоєнного періоду. Розкрито полікультурну спрямованість змісту шкільної освіти у вітчизняній і зарубіжній теорії та практиці. З'ясовано провідні чинники сприяння українському підручникотворенню (соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній). Виявлено закономірності й етапи у розвитку підручників. Розкрито зміст поняття "полікультурність". Визначено можливості творчого використання історичного досвіду виховання учнів молодшого шкільного віку у сучасному полікультурному просторі України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч33(4УКР3)61 + Ч421.350.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мороз П. В. 
Методичні засади шкільного підручника історії стародавнього світу : Автореф. дис... канд. пед. наук / П. В. Мороз; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Розглянуто методичні засади шкільного підручника (ШП) історії стародавнього світу (ІСС) для учнів VI класу. Охарактеризовано основні етапи й особливості підручникотворення з ІСС середини ХІХ - початку ХХІ ст. Розроблено модель сучасного підручника ІСС, яка охоплює дидактичні (функції та структуру підручника, принципи відбору та побудови його змісту) та психологічні аспекти (побудову змісту навчального матеріалу відповідно до етапів процесу навчання, забезпечення процесуальних аспектів навчання ІСС у VI класі, врахування вікових особливостей шестикласників). У процесі експерименту з'ясовано, як впливають розроблені методичні засади ШП ІСС на якісні показники навчальних досягнень даних учнів. Доведено, що завдяки впровадженню в навчальний процес результатів дослідження підвищується ефективність засвоєння знань шестикласниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР) + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кузьменко Н. М. 
Національна спрямованість змісту українських шкільних підручників з читання для молодших школярів (1857-1997) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Кузьменко; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1998. - 20 c. - укp. - рус.

Дисертація містить дослідження генезису національного компоненту в українських шкільних підручниках з читання для молодших школярів за період 1857-1997 рр. У роботі висвітлено принципи відбору і структурування змісту навчальної літератури з читання для дітей молодшого шкільного віку. Визначено періоди підручникотворення на даному відрізку часу. Обгрунтовано мету і завдання створення нового покоління підручників для української початкової школи, що додало аргументів на користь стрижневого авторського положення про інтегруючу роль українознавства у процесі засвоєння національного компоненту змісту освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч311.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бай І. Б. 
Педагогічні засади укладання та ілюстрування українських підручників Галичини (друга половина XIX - початок ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І. Б. Бай; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2005. - 20 c. - укp.

Виокремлено педагогічні засади укладання й ілюстративного оформлення україномовних шкільних підручників Галичини другої половини XIX - початку XX ст. Розглянуто поступове впровадження в уклад навчальних книг елементів пояснювально-ілюстративної методики навчання; тематичний принцип добору та розміщення текстового та дидактичного матеріалу; забезпечення єдності структурних компонентів шкільного підручника та двоступеневості викладу навчального матеріалу; реалізацію принципів доступності, народності, гуманізації. Проаналізовано й узагальнено провідні чинники сприяння українському підручникотворенню (соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній). Обгрунтовано провідні тенденції еволюції змісту україномовних шкільних підручників Галичини (зростання обсягу навчального матеріалу; поступовий перехід від догматичного до пояснювально-ілюстративного типу викладу навчального матеріалу; унормування правопису; збільшення обсягу навчального матеріалу національного змісту). Доведено можливості використання виховної спрямованості змісту текстів шкільних підручників даного періоду як засобу формування загальнолюдських, національних і громадських цінностей школярів. Показано можливості творчого використання матеріалів навчальних видань другої половини XIX - початку XX ст. в сучасній загальноосвітній школі I ступеня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1г(4УКР-9ГАЛ)5

Шифр НБУВ: РА748728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гірняк А. Н. 
Психологічне обгрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для середньої загальноосвітньої школи : Автореф. дис... канд. психол. наук / А. Н. Гірняк; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2007. - 20 c. - укp.

Висвітлено ідею психологічних передумов створення новітнього типу підручника та процесу її поетапної реалізації, складовими якого є теоретична, методологічна та технологічна розробка, а також методика і процедура експертування та експериментальне впровадження. Здійснено критичний аналіз системи психолого-педагогічного проектування традиційних підручників та побудовано категорійну матрицю інноваційної навчальної книжки. Наведено визначення модульно-розвивального підручника та його структурну ієрархічну модель. На підставі результатів комплексної експертизи якості й експериментального підтвердження ефективності модульно-розвивального підручника доведено його вищий розвивальний потенціал у порівнянні з традиційною навчальною книжкою, що досягається внаслідок налагодження паритетної розвивальної взаємодії у системі вчитель - інноваційний підручник - учні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9 + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349127 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського