Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (39)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.431$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Цыбулько Г. Я. 
Формирование у будущих учителей готовности к развитию ученического самоуправления / Г. Я. Цыбулько; Славян. гос. пед. ун-т. - Славянск : Печ. двор, 2004. - 164 c. - Библиогр.: 229 назв. - рус.

Рассмотрены теоретические основы и вопросы построения педагогической системы формирования у будущего учителя готовности к развитию ученического самоуправления. Проанализирована зависимость между применением экспериментальной системы обучения и степенью сформированности профессионально-педагогических знаний и умений студентов. Охарактеризован ряд теоретических и практических вопросов по совершенствованию психолого-педагогической подготовки будущих учителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА653776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Набока Б. С. 
Розвиток ідей про учнівське самоврядування у вітчизняній педагогічній теорії та практиці : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Б. С. Набока; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Досліджено роль учнівського самоврядування в сучасній українській школі. Розглянуто місце учнівського самоврядування від його зародження і до нашого часу. Висвітлено українську традицію у питаннях учнівського самоврядування. Визначено поняття "учнівське самоврядування" та проведено періодизацію його становлення і розвитку в національній школі. Особливу увагу приділено педагогічній спадщині А.Макаренка і В.Сухомлинського в контексті розвитку громадянських якостей школярів у системі демократичних відносин учнівського колективу на принципах самовизначення, самодіяльності, самоорганізації, самоствердження і самореалізації особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312753 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ворощук О. Д. 
Теорія і практика учнівського самоуправління в гімназіях Галичини (початок XX ст. - 1939 р.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. Д. Ворощук; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2005. - 19 c. - укp.

Уперше цілісно висвітлено історико-педагогічний процес становлення й розвитку учнівського самоуправління в гімназіях Галичини з початку XX ст. до 1939 р. Проаналізовано теоретичний доробок галицьких педагогів і громадських діячів (Д. Великановича, Ю. Дзеровича, М. Галущинського, В. Левицького, М. Макухи, О. Тисовського, І. Ющишина, М. Яцківа) з питань організації учнівського самоуправління, а також практичні надбання зарубіжних фахівців (Е. Кейя, Г. Кершенштайнера, М. Монтессорі, А. Ферр'єра). Здійснено ретроспективне дослідження організації учнівського самоуправління в гімназіях Галичини у аспектах шкільного й класного колективів, об'єднань учнів за інтересами та розкрито його структуру. До наукового обігу введено маловідомі праці галицьких педагогів з дослідженої проблеми (П. Біланюка, Д. Малиновського, І. Туркевича) й архівні матеріали.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335036 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Голова Н. І. 
Виховання відповідальності у старшокласників у процесі учнівського самоврядування : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. І. Голова; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. - Миколаїв, 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено критерії та рівні сформованості відповідальності в учнів старшого шкільного віку. Висвітлено роль учнівського самоврядування у формуванні відповідальності в старшокласників і педагогічні умови підвищення ефективності його впливу на даний процес: структура організації сприяє залученню всіх старшокласників до активної участі в житті класу, школи та навколишнього середовища. Визначено етапи впровадження учнівського самоврядування у навчально-виховний процес загальноосвітнього закладу. Розроблено методичні рекомендації щодо виховання відповідальності у старшокласників у процесі діяльності учнівського самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.431 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Василенко И. В. 
Гражданское воспитание студентов и школьников средствами самоуправления (зарубежный опыт) : науч.-метод. пособие / И. В. Василенко; Запорож. нац. ун-т. - Д. : АРТ-Пресс, 2007. - 191 c. - рус.

Проанализирован генезис гражданственности и гражданства, освещен опыт деятельности самоуправления студентов и школьников в современных ВУЗ и общеобразовательных школах Европы, Америки, Канады. Определены перспективы применения опыта гражданского воспитания с помощью самоуправления в отечественном воспитально-образовательном пространстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.431 + Ч421.431 + Ч311.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723676 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шикова Ю. О. 
Організація учнівського самоврядування в середніх загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Ю. О. Шикова; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2011. - 20 c. - укp.

Висвітлено сутність поняття "учнівське самоврядування" (УС). Проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід запровадження УС, підходи до нього в історії вітчизняної освіти. Визначено основні принципи функціонування УС в загальноосвітніх школах, а також обгрунтовано його педагогічні умови. Охарактеризовано найпоширеніші моделі УС в Україні, його критерії та рівні ефективності. Розроблено партнерську модель УС.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Прибора Т. О. 
Розвиток ідеї самоврядування учнів у педагогіці кінця XIX - першої третини XX століття : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т. О. Прибора; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2009. - 20 c. - укp.

Визначено стан і ступінь дослідження проблеми ідеї самоврядування учнів у педагогіці кінця XIX - першої третини XX ст. Розглянуто педагогічні передумови виникнення та розвитку ідей самоврядування учнів, методичні основи організації самоврядування, провідні напрями, форми, особливості самоврядування учнів у зарубіжній і вітчизняній педагогіці кінця XIX - першої третини XX ст. Охарактеризовано погляди на проблему учнівського самоврядування представників зарубіжної та вітчизняної педагогіки різних напрямів, а саме: "вільного виховання", "нових шкіл" аристократичного та демократичного напрямку, консервативної педагогіки, трудових шкіл. Висвітлено розвиток учнівського дитячого самоврядування на території України наприкінці XIX - у першій третині XX ст. у різних освітніх установах. Увагу приділено нормативній базі, структурі самоврядування, цілям, змісту роботи його органів. Проаналізовано становлення шкільної кооперації як форми учнівського самоврядування, причини її виникнення та розповсюдження, структуру та типи дитячих кооперативів, специфіку їх діяльності та недоліків у їх роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)61 + Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366770 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Завгородня Т. К. 
Теорія і практика учнівського самоуправління в гімназіях Галичини (початок XX ст. - 1939 р.) : монографія / Т. К. Завгородня, О. Д. Ворощук; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, Пед. ін-т. - Івано-Франківськ, 2011. - 220 c. - Бібліогр.: с. 137-164. - укp.

Охарактеризовано витоки учнівського самоуправління, з'ясовано ступінь дослідженості проблеми в науковій літературі XX ст. Виявлено передумови розвитку теорії та практики самоуправління в гімназіях Галичини даного періоду, розкрито погляди галицьких педагогів на його роль і місце в галицькому шкільництві. Розглянуто структуру органів учнівського самоврядування в гімназіях краю. Проаналізовано організацію учнівського самоуправління на загальношкільному й класному рівнях, а також у молодіжній організації "Пласт", яка діяла практично у всіх гімназіях краю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч424(4УКР)714.5 + Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА747392 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кольченко Л. М. 
Розвиток шкільного самоврядування в історичному контексті та його роль у соціалізації сучасних старшокласників / Л. М. Кольченко // Освіта на Луганщині. - 2010. - № 1. - С. 176-182. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто історичний контекст розвитку самоврядування в навчальних закладах і принципи його організації з метою соціалізації сучасних старшокласників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бєлецька І. В. 
Соціалізація підлітків засобами діяльності клубних об'єднань / І. В. Бєлецька // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 5, ч. 1. - С. 116-124. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито діяльність клубних об'єднань як умову оптимального впливу виховного середовища на процес соціалізації підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Косенчук О. Г. 
Соціально-педагогічна траєкторія розвитку сучасного лідера-старшокласника : метод. посіб. / О. Г. Косенчук. - Кривий Ріг : Чернявський Д.О., 2012. - 188 c. - Бібліогр.: с. 97-111 - укp.

Розкрито соціально-педагогічні умови формування лідерських якостей старшокласників у діяльності міських органів учнівського самоврядування. Висвітлено питання підготовки соціальних педагогів ЗНЗ до роботи з лідерами учнівського самоврядування. Визначено критерії, відповідні показники сформованості таких якостей старшоклассників і типи їх проявів. Розглянуто формування лідерських якостей старшокласників у діяльності міських органів учнівського самоврядування. Уточнено сутність понять "лідерство", "лідер", "лідерські якості старшокласників".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21 + Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА764954 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Філімонова Т. В. 
Політехнізація й освітні процеси в дитячих містечках України (20 - 30-і роки ХХ ст.) / Т. В. Філімонова // Освіта Донбасу. - 2012. - № 5/6. - С. 43-50. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Визначено й проаналізовано суспільно-історичні, педагогічні причини активізації ідеї політехнізації в освітній практиці на початку ХХ ст., висвітлено завдання політехнізації освіти. Увагу приділено розгляду громадської роботи учнів у дитячих містечках. Наведено досвід упровадження самообслуговування різними дитмістечками УРСР та Польщі. Висвітлено експериментальні спроби реалізації політехнізації шкіл дитячих містечок. Визначено переваги політехнізації дитмістечок та наведено чинники, які завадили реалізації цього проекту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Головко І. 
Основні принципи, функції і завдання організації учнівського самоуправління в загальноосвітніх школах-інтернатах / І. Головко // Рідна шк.. - 2006. - № 6. - С. 30-32. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.4 + Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Алфімов Д. 
Гуманізація учнівського самоврядування в бізнес-ліцеї / Д. Алфімов // Рідна шк.. - 2010. - № 4/5. - С. 24-26. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Акцентовано увагу на меті та принципах шкільного самоврядування, що спрямовані на формування управлінської культури вихованців ліцею. Наведено приклад функціонування ліцейської учнівської ради "Промінь" у Донецькому бізнес-ліцеї. Зазначено, що впровадження учнівського самоврядування сприяє розв'язанню проблем особистісного і професійного самовизначення, а також адаптації учнів до сучасного суспільства.

Сосредоточено внимание на цели и принципах школьного самоуправления, которые направлены на формирование управленческой культуры воспитанников лицея. Приведен пример функционирования лицейского ученического совета "Проминь" в Донецком бизнес-лицее. Подчеркнуто, что внедрение ученического самоуправления способствует решению проблем личностного и профессионального самоопределения, а также учащихся адаптации к современному обществу.

The questions of aims and principles of school self-government are examined in the article. The example of functioning of lyceum student's council лPromin» is provided.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Забута Т. В. 
Дитяче самоврядування в педагогічній теорії та практиці: ретроспективний огляд / Т. В. Забута // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 40. - С. 140-147. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Установлено, що за умов розгортання глобалізаційних процесів актуалізується проблема якісних показників людського капіталу, що обумовлює необхідність ранньої соціалізації особистості. Досліджено і проаналізовано педагогічну концепцію Я. Корчака. Відзначено вагомий внесок А. С. Макаренка в теорію і практику самоврядування в закладах інтернативного типу. Виявлено, що у виховних системах Я. Корчака та В. Сухомлинського є ціла низка співзвучностей відносно забезпечення здоров'я дитини й умов його збереження, необхідності створення атмосфери любові та захищеності дитини в колективі, важливості співпраці й довіри між вихователем і вихованцем, ролі самопізнання та самовиховання як передумови успішного самовдосконалення, самоствердження особистості.

Установлено, что в условиях развития глобализационных процессов актуализируется проблема качественных показателей человеческого капитала, это приводит к необходимости ранней социализации личности. Исследована и проанализирована педагогическая концепция Я. Корчака. Отмечен значительный вклад А. С. Макаренко в теорию и практику самоуправления в учреждениях интернативного типа. Определено, что в воспитательных системах Я. Корчака и В. Сухомлинского имеется целый ряд созвучностей относительно обеспечения здоровья ребенка и условий его сохранения, необходимости создания атмосферы любви и защищенности ребенка в коллективе, важности сотрудничества и доверия между воспитателем и воспитанником, роли самопознания и самовоспитания как условия успешного самоусовершенствования, самоутверждения личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч421.341 + Ч33(4)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Верченко Н. 
Учнівське самоврядування в умовах виховуючого середовища / Н. Верченко // Шлях освіти. - 2008. - № 3. - С. 31-32. - укp.

Обгрунтовано доцільність використання учнівського самоврядування з метою створення умов розвитку та самореалізації особистості. Проведено дослідження організації учнівського самоврядування у різних навчальних закладах. Встановлено, що досвід застосування даної системи управління характерний для загальноосвітніх шкіл, ніж закладів професійно-технічної освіти (ПТО). Розглянуто структуру, склад і принципи діяльності органів учнівського самоврядування Єланецького професійно-аграрного ліцею (ЄПАЛ), в якому створено республіку "ТЕМП" (талановите, ерудоване молоде покоління). Доведено, що використання такого виховного середовища відповідає сучасній стратегії розвитку особистісного потенціалу учня, його самоактуалізації в навчально-виховному процесі навчальних закладів системи ПТО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч461.431 + Ю252.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ремез Н. 
Секрети самоврядування в Рішельєвському ліцеї / Н. Ремез // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2006. - № 3. - С. 53-55. - укp.

Розглянуто досвід створення органу учнівського самоврядування ліцеєм м. Одеса, в якому було проведено анкетування і ділова гра ліцеїстів щодо ставлення їх до ідеї створення такого органу. В результаті заходів протягом 5-ти років у ліцеї працює парламент ліцею, до складу якого входять найкращі учні ІІ - ІV курсів. Стисло охарактеризовано виховну роботу в ліцеї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч424(4УКР)714.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ягоднікова В. 
Учнівське самоврядування як засіб виховання / В. Ягоднікова // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2006. - № 3. - С. 43-52. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено актуальну проблему сучасної української школи, що полягає у вихованні особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь та навичок, але й має здатність включитися у демократичні процеси, що відбуваються у нашій країні. Проведений аналіз досліджень та публікацій з психолого-педагогічної літератури свідчить, що в самоврядуванні важливу роль відіграють лідери - особи, уповноважені колективом для керівництва тією чи іншою сферою діяльності. Розглянуто модель "Шкільної Учнівської Республіки"(ШУР), створену в школі № 50 м. Одеса, її завдання, Конституцію, згідно з якою учнівське самоврядування поділяється на законодавче (Парламент школи), виконавче (Кабінет міністрів школи), та судове (Рада справедливих). Подано схему роботи школи лідерів, яка має три секції. Участь у діяльності ШУР дає учням можливість бути організаторами, глибше проникатися відповідальністю за стан шкільних справ і за особистісний внесок у них, брати на себе відповідальність за справу колективу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч424(4УКР)714.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Іванюк Т. 
Ліцей у надійних руках самоврядування / Т. Іванюк // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2009. - № 4. - С. 21-25. - укp.

Висвітлено дев'ятирічний досвід учнівського самоврядування (УС) в Авіакосмічному ліцеї. УС допомагає вирішити проблему зміни авторитарно-дисциплінарної моделі виховання на особистісно-зорієнтовану, закласти засади громадського становлення учнів. Модель УС, побудовану як мікромодель сучасного суспільства, показано на схемі. Висвітлено функції різних органів УС і заходи, що проводяться Радою УС. Розкрито роль і значення УС за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431 + Ч424(4УКР)714.5

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Остапенко Н. 
В єдності - сила! / Н. Остапенко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 5. - С. 100-102. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто питання розвитку співробітництва у навчально-виховному процесі гімназії №172 Києва. Розглянуто широкий комплекс позашкільної роботи закладу, невід'ємною частиною якого є Дитяча юнацька організація "SOS" - модель державно-громадського управління освітою в навчальному закладі на чолі з президентом. Зосереджено увагу на діяльності таких структурних підрозділів учнівського самоврядування, як Міністерства навчання, Міністерства спорту, Міністерства культури і дозвілля. Виокремлено спільні форми роботи педагогічного колективу, батьківського комітету та учнівського самоврядування, які забезпечують формування та розвиток соціально зрілої, творчої особистості гімназиста з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної гідності, підготовленої до професійного самовизначення.

Рассмотрены вопросы развития сотрудничества в учебно-воспитательном процессе гимназии № 172 Киева. Освещен широкий комплекс внешкольной работы заведения, неотъемлемой частью которого является Детская юношеская организация "SOS" - модель государственно-общественного управления образованием в учебном заведении во главе с президентом. Сосредоточено на деятельности таких структурных подразделений ученического самоуправления, как Министерства обучения, Министерства спорта, Министерства культуры и досуга. Выделены общие формы работы педагогического коллектива, родительского комитета и ученического самоуправления, обеспечивающие формирование и развитие социально зрелой, творческой личности гимназиста с осознанной гражданской позицией, чувством национального достоинства, подготовленной к профессиональному самоопределению.

Education and teaching are important social values in modern life. Education is the key which plays an important role in the development of a childТs personality. When we equip our children with knowledge and high moral values, they will purposefully and consciously grow into a fine personality


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського