Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (90)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ100.5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 48
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Олексієнко А. М. 
Асоціативна композиція та її складові / А. М. Олексієнко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 2. - С. 186-191. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Визначено та розглянуто складові елементи асоціативної композиції. З'ясовано властивості та засоби основ композиції, які можуть бути використані у рішенні проектних завдань за допомогою асоціативного мислення. Наведено ряд прийомів побудови асоціативної композиції.

Определены и рассмотрены составляющие элементы ассоциативной композиции. Отмечены особенности и приемы основ композиции, которые могут быть использованы в решении проектных заданий с помощью ассоциативного мышления. Приведен ряд приемов построения ассоциативной композиции.

In the article the constituent elements of associative composition are defined and examined. Peculiarities and means of the foundation of the composition which may be used in solving design tasks with the help of associative thinking are found out. A number of modes of building associative composition are presented.


Ключ. слова: асоціація, інтуїція, композиція, стиль в композиції, художні засоби, композиційні прийоми
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.50 + Щ112 + Ю935.131-228

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Жердзіцький В. Є. 
Ахроматичні і хроматичні кольори / В. Є. Жердзіцький // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 1. - С. 212-219. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто основні принципи взаємодії та застосування кольорів.

Рассмотрены основные принципы взаимодействия цветовых отношений.

The main interactions of colors are considered in the proposed article.


Ключ. слова: визначають властивості кольору: теплий - холодний, насичений - складний та ін.
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.57

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сергеєва Н. В. 
Дизайн - людина - середовище / Н. В. Сергеєва // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 3. - С. 60-65. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто процеси взаємодії об'єктів дизайну з навколишнім середовищем, а також висвітлено актуальність їх вивчення за критерієм важливості у створенні гармонійного предметно-просторового середовища людини.

Рассмотрены процессы взаимодействия объектов дизайна с окружающей средой, а также выявлена актуальность их изучения по критерию важности в создании гармоничной предметно-пространственной среды человека.

In article processes of interaction of objects of the design with an environment are considered and also the urgency of their studying is revealed in connection with the responsibility in participation of creation of the harmonious subject-spatial environment of the person.


Ключ. слова: предметно-просторове середовище, формоутворення, дизайн
Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 + Щ129.05 + Щ100.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Рибін С. В. 
Про світлотінь і тон в рисунку / С. В. Рибін // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 7. - С. 65-88. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто фундаментальні для образотворчого мистецтва і академічного рисунка поняття як світлотінь і тон.

Рассмотрены фундаментальные для изобразительного искусства и академического рисунка понятия как светотень и тон.

Clause is devoted fundamental to the fine arts and the academic figure to concepts as a treatment of light and shade and tone. The theory of light exposure and distribution of light on the volumetric form was studied since times of Renaissance, but also the present student does not pass a meeting with it her.


Ключ. слова: світлотінь, градації світлотіні, тон і тонові (тональні) відношення
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.56 + Щ154.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Романенко Н. Г. 
Теоретичні основи кольору і кольорознавство в дизайн-освіті / Н. Г. Романенко, Д. Є. Романенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 6. - С. 73-79. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність викладання дизайнерам, професійна діяльність яких постійно пов'язана з кольором, закономірностей його прояву в науковому аспекті фізики.

Обоснована необходимость преподавания дизайнерам, профессиональная деятельность которых постоянно связана с использованием цвета, закономерностей его проявления с научных позиций законов физики.

The need of teaching to designers, whose professional practice is always connected with the usage of color, the laws of manifestation color from scientific positions of physical laws, is substantiation.


Ключ. слова: дизайн, колір, природа світла, заломлення світла, відбиття світла
Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182р + Щ100.5р + В343.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Хмельовський О.  
Фундаментальна даність композиції - основа теорії дизайнування / О. Хмельовський // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 3. - С. 245-258. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено композицію - фундаментальну даність в природі, яка обумовлює всі явища та процеси середовища життя, є основою світогляду майбутнього та закладає базу наукового композиційного мислення з метою формування єдиної теорії образу, єдиного методу фундаментальних досліджень, а також конкретного дизайн-проектування та дизайн-програмування.

Продолжено исследование композиции - фундаментальной данности в природе, обусловливающей все явления и процессы жизненной среды, являющейся основанием мировоззрения будущего человека и закладывающей базис научного композиционного мышления с целью формирования единой теории образа, единого метода фундаментальных исследований, а также конкретного дизайн-проектирования и дизайн-программирования.

Research of composition - fundamental given is continued in Nature, which stipulates all phenomena and processes of environment of life, is basis of world view of the future and mortgages the base of scientific composition thought with the purpose of forming of unique theory of appearance, unique method of fundamental researches, and also concrete design-planning and design-programming.


Ключ. слова: закон, буття, композиція, графіка, Інфополе, образологіка, дизайн
Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 + Щ100.50 + Ю814

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Пушонкова О. А. 
Культурно-історична обумовленість репрезентації кольору / О. А. Пушонкова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 5. - С. 51-62. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність культурно-історичного підходу до дослідження феномену кольору, що дозволяє виявити специфічні аспекти його сприйняття, синтезувати наукові методи, в яких увагу акцентовано на "чуттєвій тканині" або на "предметному змісті" перцептивного образу.

Обоснована необходимость культурно-исторического подхода к изучению феномена цвета, что позволяет выявить специфические аспекты его восприятия, синтезировать научные методы, в которых внимание акцентировано на "чувственной ткани" или "предметном содержании" перцептивного образа.

The article is devoted the necessity of historic cultural approach to phenomenon of color, which allows to discover specific aspect of it's perception, to white controdiction, to synthesize approaches, where either "perception material" or "subject content" is emphasized.


Ключ. слова: культурно-історичний підхід, перцептивний механізм, репрезентація, сприйняття кольору, контекст сприйняття кольору
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.57 + Ю935.113.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кущ М. В. 
Тіні та перспектива : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М. В. Кущ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. - К., 2002. - 84 c. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено теоретичні положення, основні поняття та закони перспективи. Висвітлено правила побудови тіні в ортогональних проекціях, створення перспективних зображень та відображень в перспективі. Розглянуто питання та завдання, які допомагають розвитку просторового мислення.

Изложены теоретические положения, основные понятия и законы построения тени и перспективы. Освещены правила построения тени в ортогональных проекциях, построения перспективных изображений и отображений в перспективе. Рассмотрены вопросы и задачи, которые помогают развитию пространственного мышления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.5я7 + Щ100.61я7

Шифр НБУВ: ВА626619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шевченко В. Я. 
Композиція плаката - засіб побудови цілісності художньої форми візуального образу / В. Я. Шевченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 303-306. - укp.

Зазначено, що композицiя - поняття, яке фокусує у собi багато сторiн образотворчого процесу. Вона лежить в основi побудови художнього образу, живить i наповнює творчi iдеї, визначає методичнi принципи роботи.

Указано,что композиция - понятие, которое фокусирует в себе много сторон изобразительного искусства. Она лежит в основе построения художественного образа, наполняет творческие идеи, определяет методические принципы работы.

The composition - concept, which focuses in itself many legs of fine art. She bases construction of an art image, fills creative ideas, defines methodical principles of operation.


Ключ. слова: композиція, плакат
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.6-5 + Щ100.50

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Михайленко В. Є. 
Основи композиції. Геометричні аспекти художнього формотворення : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. Є. Михайленко, М. І. Яковлєв. - К. : Каравела, 2004. - 302 c. - (Вища освіта в Україні). - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Проаналізовано значення та роль геометрії у художньому формотворенні точок, ліній та поверхонь, плоских кривих, зокрема другого порядку. Висвітлено зв'язок геометрії з біонікою, ергономікою, антропометрією, екологією, маркетингом та науковою організацією праці. Розкрито композиційні та геометричні засади художнього формотворення, знаково-символьних об'єктів графічного дизайну. Наведено художньо-образні та геометричні характеристики проектної графіки. Описано конструктивні та композиційні особливості найвідоміших українських шрифтів.

Проанализированы значение и роль геометрии в художественном формообразовании точек, линий и поверхностей, плоских кривых, в частности второго порядка. Освещена связь геометрии с бионикой, эргономикой, антропометрией, экологией, маркетингом и научной организацией труда. Раскрыты композиционные и геометрические основы художественного формообразования, знаково-символьных объектов графического дизайна. Приведены художественно-образные и геометрические характеристики проектной графики. Описаны конструктивные и композиционные особенности известнейших украинских шрифтов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.50я73 + В181я73

Шифр НБУВ: ВС38788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Романенко Н. Г. 
Цвет и его психологическое воздействие на человека / Н. Г. Романенко, И. А. Яковец // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 1. - С. 151-154. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Обгрунтовано необхідність подальшого вивчення законів колірного сприйняття, впливу колірного оточення на емоційний і психофізіологічний стан людини.

Обоснована необходимость дальнейшего изучения законов цветового восприятия, влияния цветового окружения на эмоциональное и психофизиологическое состояние человека.

In article necessity of the further studying of laws of color recognition, influence of a color environment on emotional and psyho-physiological condition of the person is proved.


Ключ. слова: дизайн, цвет, цветовое восприятие, психологическое воздействие цвета, функции цвета
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.57:Ю9 + Ю935.113.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Брюн Д.  
Живопись в образовании. Опыт вальдорфской школы / Д. Брюн, А. Лихтхарт. - К. : НАИРИ, 2006. - 200 c. - рус.

Освещены закономерности развития методики и дидактики преподавания живописи в течение двенадцати лет обучения в вальдорфской школе. Описаны акварельные техники и их применение в процессе гармоничного и здорового развития ребенка - от детского сада до выпускного класса. Изложены вопросы, касающиеся теории цвета, которая служит фундаментом преподавания, а также особенности использования цвета на других уроках и в интерьере школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ14р(4/8)2-2 + Щ100.57 + Ч421.355.22 + Ч33(4НІМ)52-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675061 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Лагода О. М. 
Колір в дизайні одягу: аспекти вивчення та особливості сприйняття [Електронний ресурс] / О. М. Лагода // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 5. - С. 61-69. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

На основі відомих та нових теорій кольору проаналізовано основні аспекти його вивчення, серед яких визначено найважливіші для підготовки дизайнера одягу. Увагу звернено на особливості сприйняття кольору, його змісту та значень в сучасній моді.

На основании известных и новых теорий цвета проанализированы основные аспекты его изучения, среди которых определены наиболее важные в подготовке дизайнера одежды. Внимание уделено особенностям восприятия цвета, его смысла и значений в современной моде.

The main aspects of the colour studying are analyzed in this article on the bases of the existing theory of colour. The colour aspects that are vital for fashion designers are shown here. Lots of attention is given to the peculiarities of the understanding of colour, its content and its role in fashion world.


Ключ. слова: дизайн одягу, колір в костюмі, колористичне вирішення
Індекс рубрикатора НБУВ: М4-22 + Щ100.57

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Фізер І. В. 
Колір в інтер'єрі житлових приміщень : Метод. вказівки до вивч. курсу "Кольорознавство" / І. В. Фізер; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. - Черкаси, 2005. - 36 c. - Бібліогр.: с. 35. - укp.

Наведено загальні відомості про гармонію кольорів, взаємодію кольору світла та простору та їх вплив на людину, її почуття та здоров'я. Розглянуто проблеми кольору в науковому кольорознавстві, охарактеризовано вплив барв на відстані. Висвітлено місце кольору в інтер'єрах промислових і громадських споруд (шкіл, лікарень, ресторанів, готелів).

Приведены общие сведения о гармонии цветов, взаимодействии цвета света и пространства и их влиянии на человека, его чувства и здоровье. Рассмотрены проблемы цвета в научном цветоведении, охарактеризовано влияние красок на расстоянии. Освещено место цвета в интерьерах промышленных и общественных (школ, больниц, ресторанов, гостиниц) сооружений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ128.05 р3 + Щ100.57 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р106114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Романенко Н. Г. 
Композиційна цілісність дизайн-об'єкту [Електронний ресурс] / Н. Г. Романенко, О. А. Куліш, Ю. П. Іщенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 7. - С. 3-8. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2005/

Розглянуто теоретичні основи композиції в дизайні. Обговорено одну з основних категорій композиційної цілісності - симетрію й обгрунтовано методи її застосування.

Освещены теоретические основы композиции в дизайне. Рассмотрена одна из основных категорий композиционной целостности - симметрия и обоснованы методы ее применения.

Thes published work opens series of articles about theoretical bases of composition in design. The articlt demonstrates one of the fundamental clases of compositional integrality - the symmetry and methods of application are substantiated in it.


Ключ. слова: дизайн, композиція, рівновага, симетрія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 + Щ129.05в + Щ100.50

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Золотухін Ю. В. 
Принцип стилізації зображального об'єкту [Електронний ресурс] / Ю. В. Золотухін // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 8. - С. 61-76. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Сформульовано головні принципи стилізації як формотвірного процесу, явища, що охопило різноманітні галузі декоративно-прикладного мистецтва та дизайну. Розглянуто деякі питання і приклади роботи з художньою формою в графічному дизайні. Висвітлено проблему усвідомлення стилізації як творчої методології, що розвивається своїм шляхом, незалежно від реалістичного мистецтва. Розкрито механізм формально-знакового інструментарія, який дозволяє зрозуміти технологію роботи з початковим природним об'єктом. Матеріал може бути використаний для викладання основ композиції і формотворення у закладах за напрямком з дизайну й образотворчого мистецтва.

Article formulates basic principles of stylization as a formation of form process, phenomenon engulfing different regions of the decorative-applied art and design. The questions of origin are examined, development and substantive provisions in teaching to the graphic design. The problem of awareness of styliza-tion as creative methodology developing by the way is affected, regardless of realistic art. The mechanism of formal-sign tool allowing to understand technology of work with an initial naturalobject opens up.


Ключ. слова: художня форма, стилізація, узагальнення, формотворення, знак, усвідомлення, художній смак, естетика, образ, метафора, пластична інтерпретація форми
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.5 + Щ120.51 + Ж182

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Жердзицкий Е. Ф. 
Различные аспекты времени и пространства [Електронний ресурс] / Е. Ф. Жердзицкий // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 6. - С. 86-91. - Библиогр.: 2 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто динамічність моменту дії; можливе "чотиривимірне сприйняття" реальності; перспективи, співмірності композиції та "золотий перетин".

Рассмотрены динамичность момента действия; возможное "четырехмерное восприятие" реальности; перспективы, соразмерности композиции и "золотое сечение".

In the proposed article the author defines: 1) Dynamity of action moment; 2) possible "fourmeasured perception of the reality"; 3) perspectives of composition proportionality and "the golden section".


Ключ. слова: четырехмерное восприятие, золотое сечение, момент действия, пространство композиции, обратная перспектива
Індекс рубрикатора НБУВ: В313.3 + Ю212.13 + Щ100.5 + Щ100.61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Романенко Н. Г. 
Теоретичні основи кольору і кольорознавство в дизайн-освіті [Електронний ресурс] / Н. Г. Романенко, Ю. Б. Борисов, І. В. Суржиков, Д. Є. Романенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 10. - С. 97-102. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2005/

Продовжено вивчення механізму утворення кольору та закономірностей його сприйняття в процесах формування предметно-просторового середовища. Розглянуто закономірності прояву кольору з елементарних наукових позицій фізики та хімії.

Продолжено изучение механизма образования цвета и закономерностей его восприятия в процессах формирования предметно-пространственной среды. Рассмотрены закономерности проявления цвета с элементарных научных позиций физики и химии.

The study of color - formation mechanism and law - gaverned natures of its perception in processes of formation object - spatial environment is going on. Law - gaverned natures of display of color from the elementary conceptions were considered.


Ключ. слова: дизайн, колір, природа світла, природа кольору
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.57р + Ж182р + В343.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Чу Фэн. Фэн 
Чайная церемония как художественное моделирование среды [Електронний ресурс] / Фэн. Фэн Чу // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 6. - С. 53-58. - Библиогр.: 15 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто дизайнерські аспекти чайної церемонії у її китайському та японському варіантах.

Рассмотрены дизайнерские аспекты чайной церемонии в ее китайском и японском вариантах.

In the article the designer aspects of tea ceremony are examined in its Chinese and Japanese variants.


Ключ. слова: чайная церемония, предметно-пространственная среда, садово-парковая архитектура
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.50 + Т3(5ЯПО)0-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ремизова Е. И. 
Эволюция представлений о композиции в искусстве и архитектуре нового времени и их историко-типологическая интерпретация [Електронний ресурс] / Е. И. Ремизова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 11. - С. 109-120. - Библиогр.: 12 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Досліджено еволюцію професійних уявлень про композицію в мистецтві й архітектурі нового часу; за результатами історико-типологічного аналізу визначено основні типи уявлень про композицію, їх функції й форми прояву.

Исследована эволюция профессиональных представлений о композиции в искусстве и архитектуре нового времени; в результате историко-типологического анализа выявлены основные типы представлений о композиции, их функции и формы проявления.

Evolution of professional notions about composition is investigates in art and architecture of New Time. Principal types of the ideas about composition, their functions and forms are ascertained as result of historical and typological analysis.


Ключ. слова: теория композиции в искусстве и архитектуре, композиционное мышление художника и архитектора, понятие композиции
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.50 + Щ110.5 + Щ103(0)6-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського