Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (53)Книжкові видання та компакт-диски (291)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 222
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сологуб А. И. 
Креативное образование: талант и здоровье / А. И. Сологуб. - Кривой Рог : ИВИ, 2000. - 264 c. - Библиогр.: 178 назв. - рус.

Рассмотрены проблемы образования интеллектуально и творчески одаренных детей с привлеченим их к разнообразной творческой деятельности и ознакомлением с правилами охраны здоровья. Доказано, что разработанная креативная педагогическая система образования может быть использована для обеспечения условий развития творческой мотивации, способностей, умений, одновременного укрепления здоровья детей и духовного их становления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Р128.94 + Ю984.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Волощук І. С. 
Науково-педагогічні основи формування творчої особистості / І. С. Волощук. - К. : Пед. думка, 1998. - 160 c. - Бібліогр.: 314 назв. - укp.

З'ясовуються зовнішні ознаки і сутність творчого процесу, розкривається зв'язок між інтелектуальними задатками і творчими здібностями індивідуума та вичленяються головні складові компоненти творчої особистості. Наводяться мотиви доцільності розвитку творчих здібностей школярів та розкриваються суперечності соціально-економічного і психолого-педагогічного характеру ефективного розв'язання проблеми формування творчої особистості. Систематизуються й узагальнюються організаційні форми реалізації програм формування творчої особистості, методи розвитку творчих здібностей школярів та специфічні прийоми виховної роботи серед них.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Ю984.54

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кучерявий О. Г. 
Педагогіка і психологія дитячої творчості (Аспект самоформування вмінь організувати творчість дітей) : Навч. посіб. / О. Г. Кучерявий; Ін-т змісту та методів навчання. - К., 1998. - 156 c. - Бібліогр.: 93 назв. - укp.

Рассмотрены наиболее существенные положения психологической теории и практики в области творческой деятельности детей. Цели управления процессом созидания дошкольников и младших школьников освещены с позиции достижения гармонии между общественно-значимым и личностно-значимым подходами к проблеме этих целей, с учетом концепции национального воспитания. Принципы управления творчеством детей раскрыты на базе концепции национального воспитания, общих закономерностей педагогического процесса и, собственно, процесса руководства созидательной деятельностью дошкольников и младших школьников, особенностей психологического механизма воображения и творчества. Развитие идей природосообразности и народности воспитания прослеживается в историческом аспекте. Предложена классификация методов управления детским творчеством, разработанная на основе теории целостного построения учебно-воспитательного процесса. Особое внимание уделено путям раскрытия и использования возможностей игры, познавательной и трудовой деятельности для активизации детского творчества; воспитательному потенциалу сказки, развивающему творческие способности, умения и качества ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 я73 + Ч421.220 я73 + Ю984.5 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593808 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : Зб. наук. пр. Вип. 19 / ред.: Т. І. Сущенко; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К.; Запоріжжя, 2001. - 309 с. - укp. - рус.

Проаналізовано негативний вплив сегрегації жінок на ріст девіантної поведінки молоді в українському суспільстві. Значну увагу приділено проблемам використання комплексних екологічних проектів у дитячих позашкільних установах, інноваційним формам виховної роботи, педагогічним технологіям формування професійно-етичної культури майбутніх соціальних педагогів. Запропоновано шляхи активізації дитячої художньої творчості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5я54(4укр)1 + Ч30я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж70128 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сисоєва С. О. 
Педагогічна творчість / С. О. Сисоєва; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К., 1998. - 151 c. - Бібліогр.: 191 назв. - укp.

Монографію присвячено проблемі визначення сутності та специфіки педагогічної творчості, підготовці до неї вчителя, яка розглядається як суттєва складова його професійної загальнопедагогічної підготовки. На основі розробленої моделі педагогічної творчості вчителя, компоненти якої відображають когнітивну, діагностичну, процесуальну функції означеної підготовки, визначено її зміст і форми. Проведено теоретико-методологічне обгрунтування дефініцій педагогічної творчості, методичного забезпечення і технологій підготовки до неї вчителя. Підкреслено, що підготовка вчителя до формування творчої особистості учня нерозривно пов'язана з його педагогічною творчістю. Готовність вчителя до забезпечення розвитку творчих можливостей учня, здатність до професійного і особистісного саморозвитку є домінуючою метою його професійної підготовки. Творча педагогічна діяльність, у процесі якої реалізуються професійні можливості вчителя і здійснюється творчий розвиток його особистості, є засобом формування творчої особистості учня у навчально-виховному процесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю984.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586203 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Тихомирова Н. Ф. 
Основы общей и музыкально-педагогической психологии : Учеб. пособие / Н. Ф. Тихомирова, П. П. Скляр; Луган. гос. ин-т культуры и искусств. - Луганск : Глобус, 2004. - 271 c. - рус.

Рассмотрена история психологии как науки, раскрыта сущность основных понятий общей психологии, в частности, личности, деятельности, общения, ощущения, восприятия, памяти, мышления, воображения, внимания, способности, воли, эмоции, чувства. Изложены основы педагогической, возрастной, социальной, музыкальной психологии. Определены психологические факторы успешности, освещены возрастные особенности детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я73 + Ю98 я73 + Ю984.544 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Попова І. І. 
Проведення уроків сприйняття мистецтва при викладанні предмету "Образотворче мистецтво" у середній школі / І. І. Попова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 2. - С. 239-244. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Зазначено, що в процесі художнього виховання учнів провідне місце належить методу аналізу, який базується на закономірностях сприйняття художнього образу. Сприйняття творів мистецтва естетично підготовленим глядачем є складним процесом. Тільки внаслідок тривалого виховання естетичних почуттів у людини формується цілісне сприйняття художніх творів.

Отмечено, что в процессе художественного воспитания учеников ведущее место занимает метод анализа, который базируется на закономерностях восприятия художественного образа. Восприятие произведений искусства эстетически подготовленным зрителем является сложным процессом. Только вследствие длительного воспитания эстетических чувств у человека формируется целостное восприятие художественных произведений.

The key method in the process of artistic education is analysis, based on the pattern of image perception. Perception of works of art by a prepared viewer is a complex process. Only a long process of education of aesthetically beautiful feelings results in forming of complex perception of works of art.


Ключ. слова: художній образ, сприйняття мистецтва, виховання естетичних почуттів
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)21-34 + Ю984.542

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Котлярова Л. Т. 
Восприятие графического изображения как условие развития индивидуальных творческих особенностей мышления у младших подростков / Л. Т. Котлярова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 12. - С. 96-98. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Досліджено сприйняття графічного зображення підлітками під час вирішення образотворчого завдання. Зазначено, що розвиток у процесі навчання індивідуальних особливостей розумової діяльності запобігає більш успішному вирішенню образотворчих завдань.

Исследовано восприятие графического изображения подростками при решении изобразительной задачи. Отмечено, что развитие в процессе обучения индивидуальных особенностей мыслительной деятельности способствует более успешному решению творческих изобразительных задач.

The article deals with the research of graphic pictures' perception by teenagers during the solution of the fine arts' problem. Development of mental activity individual peculiarities favours to a more successful solution of creative fine arts' problems.


Ключ. слова: восприятие, мышление, индивидуальные особенности, изобразительная задача, руководство
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.542 + Ч421.252.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Демченко І. І. 
Засоби образотворчого мистецтва у вихованні творчої особистості молодшого школяра / І. І. Демченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 11. - С. 36-44. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розкрито практичний аспект застосування засобів образотворчого мистецтва у вихованні творчої особистості молодшого школяра.

Освещен практический аспект использования средств изобразительного искусства в воспитании творческой личности младшего школьника.

In clause the practical aspect of use of means of fine art at education of the creative person younger of the schoolboy is opened.


Ключ. слова: творча діяльність, художній образ, образотворчість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.542 + Ч421.355.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Психологічна підтримка творчості учня / упоряд.: О. Главник. - К. : Ред. загальнопед. газ., 2003. - 128 c. - (Б-ка Шк. світу). - укp.

Розглянуто розвиток інтелектуально-евристичних здібностей учня. Запропоновано методику оцінювання інтелекту та критерії творчої особистості. Здійснено моделювання процесу предметних олімпіад. Розкрито суть понять геніальності, здібностей, таланту, творчої обдарованості. Проаналізовано особливості поетапного формування творчих здібностей школярів.

Рассмотрено развитие интеллектуально-эвристических способностей ученика. Предложены методика оценивания интеллекта и критерии творческой личности. Осуществлено моделирование процесса предметных олимпиад. Раскрыто содержание понятий гениальности, способностей, таланта, творческой одаренности. Проанализированы особенности поэтапного формирования творческих способностей школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Демченко І. І. 
Роль художньої діяльності у формуванні творчої особистості молодшого школяра / І. І. Демченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 12. - С. 50-54. - укp.

Визначено роль художньої діяльності у формуванні творчої особистості школяра.

Определена роль художественной деятельности в формировании творческой личности младшего школьника.

In this clause the role of art activity at formation of the creative person of the younger schoolboy is defined.


Ключ. слова: художня діяльність, образотворчість, творчість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 3. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во Житомир. держ. ун-ту ім. І.Франка, 2007. - 317 с. - укp. - рус.

Проаналізовано творчість як предмет наукового дослідження. Розглянуто методологічні питання розвитку творчого потенціалу особистості, а також питання формування стратегії аналогізування у контексті структурування знань. Визначено динаміку самооцінки творчих здібностей учнів в учбово-творчій діяльності. Висвітлено проблему регуляції навчальної діяльності за умов переходу до кредитно-модульної системи навчання. Описано особливості формування візуальної медіа-культури особистості, психологічні особливості розвитку особистісно-мотиваційної сфери інтелектуально-обдарованих підлітків. Розкрито теоретико-методичні засади визначення взаємозв'язку когнітивних та особистісних чинників розвитку обдарованості. Наведено результати дослідження трансформації стратегії розв'язування конструктивно-технічних задач.

Проанализировано творчество как предмет научного исследования. Рассмотрены методологические вопросы развития творческого потенциала личности, а также вопросы формирования стратегии аналогизирования в контексте структурирования знаний. Определена динамика самооценки творческих способностей учеников в учебно-творческой деятельности. Освещена проблема регуляции учебной деятельности в условиях перехода к кредитно-модульной системе обучения. Описаны особенности формирования визуальной медиа-культуры личности, психологические особенности развития личностно-мотивационной сферы интеллектуально-одарённых подростков. Раскрыты теоретико-методические основы определения взаимосвязи когнитивных и личностных факторов развития одарённости. Приведены результаты исследования трансформации стратегии решения конструктивно-технических задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 4. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир, 2008. - 335 с. - укp.

Проаналізовано логічне мислення як інтелектуальний компонент навчання молодших школярів, шляхи розвитку творчого конструювання у дошкільників. Висвітлено проблему дослідження академічної обдарованості студентів. Розкрито теоретичні засади визначення особистісних чинників розвитку обдарованості. Викладено морально-етичні основи особистісного розвитку педагога.

Проанализированы логическое мышление как интеллектуальный компонент обучения младших школьников, пути развития творческого конструирования у дошкольников. Освещена проблема исследования академической одаренности студентов. Раскрыты теоретические основы определения личностных факторов развития одаренности. Изложены морально-этические основы личностного развития педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я43 + Ю984.5я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Федій О. А. 
Естетотерапія : навч. посіб. / О. А. Федій. - К. : Центр учб. л-ри, 2007. - 254 c. - Бібліогр.: с. 248-254. - укp.

Наведено концепцію естетотерапевтичного впливу на особистість, що має проблеми соціалізації. Висвітлено сучасні психолого-педагогічні технології подолання кризових емоційно-стресових станів дитини та надання їй можливості самовираження та творчого вияву. Розглянуто питання музико-, фото-, казкотерапії. Доведено необхідність гуманно-ціннісного, індивідуально-духовного ставлення педагога до дитячої особистості.

Приведена концепция эстетотерапевтического влияния на личность, имеющую проблемы социализации. Освещены современные психолого-педагогические технологии преодоления кризисных эмоционально-стрессовых состояний ребенка и предоставления ему возможности самовыражения и творческой реализации. Изложены вопросы музыко-, фото-, сказкотерапии. Доказана необходимость гуманно-ценностного, индивидуально-духовного отношения педагога к личности ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312я73 + Ю984.54я73

Шифр НБУВ: ВА691555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : моногр. / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика; Держ. фонд фундамент. дослідж. М-ва освіти і науки України. - Житомир : Рута, 2006. - 320 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. З використанням розроблених методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей), розкрито особливості взаємовпливу вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей і результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности личности. С использованием разработанных методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) раскрыты особенности взаимовлияния возрастных, социально-психологических и субъектно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей и результаты биографических исследований жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8с + Ю945.1 + Ю983.724 + Ю984.51 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Банкул Л. Д. 
Особливості арт-терапевтичної роботи з дітьми молодшого шкільного віку [Електронний ресурс] / Л. Д. Банкул, О. В. Сорока // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 1. - С. 14-22. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто особливості проведення арт-терапевтичних занять з молодшими школярами. Представлено переваги арт-терапії над іншими формами психотерапевтичної роботи. Запропоновано структуру арт-терапевтичного заняття.

Рассмотрены особенности проведения арт-терапевтических занятий с младшими школьниками. Представлены преимущества арт-терапии над другими формами психотерапевтической работы. Предложена структура арт-терапевтического занятия.

Particularities of the undertaking art-therapeutic occupation are considered in article with younger schoolboy; the presented advantage art-therapy on the other forms of the psychotherapeutic work; the structure art-therapeutic occupation is offered.


Ключ. слова: арт-терапія, образотворче мистецтво, молодший школяр
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-82 + Ю984.54 + Ч421.355.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Устименко С. Ф. 
Психологічна детермінація креативної поведінки : моногр. / С. Ф. Устименко, Н. М. Токарева, А. І. Воронін, Л. Б. Маліцька, О. Л. Пінська; Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2006. - 176 c. - Бібліогр.: с. 173. - укp.

Розкрито сутність поняття креативності, описано детермінанти прояву креативності особистості у навчальній і педагогічній діяльності. Особливу увагу приділено динаміці креативності, зокрема, учнів старшого шкільного віку у системі цілеспрямованого педагогічного стимулювання, а також віковій динаміці розвитку креативності. Викладено теоретичні та практичні аспекти психологічної детермінації креативної поведінки особистості. Висвітлено особливості комунікативного програмування креативних моделей поведінки особистості.

Раскрыта сущность понятия креативности, описаны детерминанты проявления креативности личности в учебной и педагогической деятельности. Особое внимание уделено динамике креативности, в частности, учеников старшего школьного возраста в системе целенаправленного педагогического стимулирования, а также возрастной динамике развития креативности. Изложены теоретические и практические аспекты психологической детерминации креативного поведения личности. Освещены особенности коммуникативного программирования креативных моделей поведения личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю984.51 + Ч311.220 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА688429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Устименко С. Ф. 
Психологічні основи розвитку креативності особистості в умовах педагогічної інноватики : метод. посіб. / С. Ф. Устименко, Н. М. Токарева, А. І. Воронін, О. Л. Пінська, Є. Л. Гергель; Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2007. - 268 c. - укp.

Проаналізовано можливості актуалізації креативного потенціалу особистості у контексті інноваційного освітньо-виховного процесу. Наведено рекомендації щодо розвитку креативності когнітивних процесів під час вивчення психологічних дисциплін майбутніми педагогами, методичні рекомендації вчителям щодо організації роботи дітей з ознаками обдарованості. Запропоновано методику застосування каузального педагогічного мислення.

Проанализированы возможности актуализации креативного потенциала личности в контексте инновационного образовательно-воспитательного процесса. Приведены рекомендации по развитию креативности когнитивных процессов при изучении психологических дисциплин будущими педагогами, методические рекомендации учителям по организации работы детей с признаками одаренности. Предложена методика применения каузального педагогического мышления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 я7 + Ч421.466 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. пр. Вип. 21 / ред.: Н. С. Побірченко; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань : "Софія", 2007. - 244 с. - укp.

Визначено основні структурні компоненти едукаційного середовища студентів педагогічних ВНЗ. Проаналізовано інноваційні процеси в системі управління освітою. Описано матричну модель системи управління науково-дослідною роботою ВНЗ. Висвітлено взаємозалежність середовища навчання і самоосвіти в процесі формування фахової компетентності вчителів географії. Розглянуто новітні інформаційні технології навчання та особливості підготовки вчителів початкових шкіл. Розкрито аспекти професійної культури вчителів образотворчого мистецтва, психологічні механізми та функції образотворчої діяльності у творчому розвитку учнів початкових шкіл.

Определены основные структурные компоненты эдукационной среды студентов педагогических ВУЗ. Проанализированы инновационные процессы в системе управления образованием. Описана матричная модель системы управления научно-исследовательской работой ВУЗ. Освещена взаимозависимость среды обучения и самообразования в процессе формирования профессиональной компетентности учителей географии. Рассмотрены новейшие информационные технологии обучения и особенности подготовки учителей начальных школ. Раскрыты аспекты профессиональной культуры учителей изобразительного искусства, психологические механизмы и функции изобразительной деятельности в творческом развитии учеников начальных школ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я43 + Ю984.542я43

Шифр НБУВ: Ж72042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Лисюк С. Р. 
Розвиток моральних почуттів підлітків засобами музичного мистецтва : навч.-метод. посіб. / С. Р. Лисюк; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. - О. : Астропринт, 2007. - 95 c. - Бібліогр.: с. 94-95. - укp.

Проаналізовано сутність моральних почуттів і особливості їх прояву у підлітків. Розкрито вплив музичних творів на формування моральності, визначено шляхи та засоби розвитку моральних відносин. Запропоновано методику діагностики та розвитку моральних почуттів підлітків у процесі сприйняття музичних творів.

Проанализирована сущность моральных чувств и особенности их проявления у подростков. Раскрыто влияние музыкальных произведений на формирование моральности, определены пути и средства развития моральных отношений. Предложена методика диагностики и развития моральных чувств подростков в процессе восприятия музыкальных произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352я7 + Ю984.544.3я7 + Щ310.03я7

Шифр НБУВ: ВА702749 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського