Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (30)Книжкові видання та компакт-диски (180)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.54$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 129
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Волощук І. С. 
Науково-педагогічні основи формування творчої особистості / І. С. Волощук. - К. : Пед. думка, 1998. - 160 c. - Бібліогр.: 314 назв. - укp.

З'ясовуються зовнішні ознаки і сутність творчого процесу, розкривається зв'язок між інтелектуальними задатками і творчими здібностями індивідуума та вичленяються головні складові компоненти творчої особистості. Наводяться мотиви доцільності розвитку творчих здібностей школярів та розкриваються суперечності соціально-економічного і психолого-педагогічного характеру ефективного розв'язання проблеми формування творчої особистості. Систематизуються й узагальнюються організаційні форми реалізації програм формування творчої особистості, методи розвитку творчих здібностей школярів та специфічні прийоми виховної роботи серед них.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Ю984.54

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тихомирова Н. Ф. 
Основы общей и музыкально-педагогической психологии : Учеб. пособие / Н. Ф. Тихомирова, П. П. Скляр; Луган. гос. ин-т культуры и искусств. - Луганск : Глобус, 2004. - 271 c. - рус.

Рассмотрена история психологии как науки, раскрыта сущность основных понятий общей психологии, в частности, личности, деятельности, общения, ощущения, восприятия, памяти, мышления, воображения, внимания, способности, воли, эмоции, чувства. Изложены основы педагогической, возрастной, социальной, музыкальной психологии. Определены психологические факторы успешности, освещены возрастные особенности детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я73 + Ю98 я73 + Ю984.544 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Попова І. І. 
Проведення уроків сприйняття мистецтва при викладанні предмету "Образотворче мистецтво" у середній школі / І. І. Попова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 2. - С. 239-244. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Зазначено, що в процесі художнього виховання учнів провідне місце належить методу аналізу, який базується на закономірностях сприйняття художнього образу. Сприйняття творів мистецтва естетично підготовленим глядачем є складним процесом. Тільки внаслідок тривалого виховання естетичних почуттів у людини формується цілісне сприйняття художніх творів.

Отмечено, что в процессе художественного воспитания учеников ведущее место занимает метод анализа, который базируется на закономерностях восприятия художественного образа. Восприятие произведений искусства эстетически подготовленным зрителем является сложным процессом. Только вследствие длительного воспитания эстетических чувств у человека формируется целостное восприятие художественных произведений.

The key method in the process of artistic education is analysis, based on the pattern of image perception. Perception of works of art by a prepared viewer is a complex process. Only a long process of education of aesthetically beautiful feelings results in forming of complex perception of works of art.


Ключ. слова: художній образ, сприйняття мистецтва, виховання естетичних почуттів
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)21-34 + Ю984.542

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Котлярова Л. Т. 
Восприятие графического изображения как условие развития индивидуальных творческих особенностей мышления у младших подростков / Л. Т. Котлярова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 12. - С. 96-98. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Досліджено сприйняття графічного зображення підлітками під час вирішення образотворчого завдання. Зазначено, що розвиток у процесі навчання індивідуальних особливостей розумової діяльності запобігає більш успішному вирішенню образотворчих завдань.

Исследовано восприятие графического изображения подростками при решении изобразительной задачи. Отмечено, что развитие в процессе обучения индивидуальных особенностей мыслительной деятельности способствует более успешному решению творческих изобразительных задач.

The article deals with the research of graphic pictures' perception by teenagers during the solution of the fine arts' problem. Development of mental activity individual peculiarities favours to a more successful solution of creative fine arts' problems.


Ключ. слова: восприятие, мышление, индивидуальные особенности, изобразительная задача, руководство
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.542 + Ч421.252.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Демченко І. І. 
Засоби образотворчого мистецтва у вихованні творчої особистості молодшого школяра / І. І. Демченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 11. - С. 36-44. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розкрито практичний аспект застосування засобів образотворчого мистецтва у вихованні творчої особистості молодшого школяра.

Освещен практический аспект использования средств изобразительного искусства в воспитании творческой личности младшего школьника.

In clause the practical aspect of use of means of fine art at education of the creative person younger of the schoolboy is opened.


Ключ. слова: творча діяльність, художній образ, образотворчість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.542 + Ч421.355.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Федій О. А. 
Естетотерапія : навч. посіб. / О. А. Федій. - К. : Центр учб. л-ри, 2007. - 254 c. - Бібліогр.: с. 248-254. - укp.

Наведено концепцію естетотерапевтичного впливу на особистість, що має проблеми соціалізації. Висвітлено сучасні психолого-педагогічні технології подолання кризових емоційно-стресових станів дитини та надання їй можливості самовираження та творчого вияву. Розглянуто питання музико-, фото-, казкотерапії. Доведено необхідність гуманно-ціннісного, індивідуально-духовного ставлення педагога до дитячої особистості.

Приведена концепция эстетотерапевтического влияния на личность, имеющую проблемы социализации. Освещены современные психолого-педагогические технологии преодоления кризисных эмоционально-стрессовых состояний ребенка и предоставления ему возможности самовыражения и творческой реализации. Изложены вопросы музыко-, фото-, сказкотерапии. Доказана необходимость гуманно-ценностного, индивидуально-духовного отношения педагога к личности ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312я73 + Ю984.54я73

Шифр НБУВ: ВА691555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Банкул Л. Д. 
Особливості арт-терапевтичної роботи з дітьми молодшого шкільного віку [Електронний ресурс] / Л. Д. Банкул, О. В. Сорока // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 1. - С. 14-22. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто особливості проведення арт-терапевтичних занять з молодшими школярами. Представлено переваги арт-терапії над іншими формами психотерапевтичної роботи. Запропоновано структуру арт-терапевтичного заняття.

Рассмотрены особенности проведения арт-терапевтических занятий с младшими школьниками. Представлены преимущества арт-терапии над другими формами психотерапевтической работы. Предложена структура арт-терапевтического занятия.

Particularities of the undertaking art-therapeutic occupation are considered in article with younger schoolboy; the presented advantage art-therapy on the other forms of the psychotherapeutic work; the structure art-therapeutic occupation is offered.


Ключ. слова: арт-терапія, образотворче мистецтво, молодший школяр
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-82 + Ю984.54 + Ч421.355.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. пр. Вип. 21 / ред.: Н. С. Побірченко; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань : "Софія", 2007. - 244 с. - укp.

Визначено основні структурні компоненти едукаційного середовища студентів педагогічних ВНЗ. Проаналізовано інноваційні процеси в системі управління освітою. Описано матричну модель системи управління науково-дослідною роботою ВНЗ. Висвітлено взаємозалежність середовища навчання і самоосвіти в процесі формування фахової компетентності вчителів географії. Розглянуто новітні інформаційні технології навчання та особливості підготовки вчителів початкових шкіл. Розкрито аспекти професійної культури вчителів образотворчого мистецтва, психологічні механізми та функції образотворчої діяльності у творчому розвитку учнів початкових шкіл.

Определены основные структурные компоненты эдукационной среды студентов педагогических ВУЗ. Проанализированы инновационные процессы в системе управления образованием. Описана матричная модель системы управления научно-исследовательской работой ВУЗ. Освещена взаимозависимость среды обучения и самообразования в процессе формирования профессиональной компетентности учителей географии. Рассмотрены новейшие информационные технологии обучения и особенности подготовки учителей начальных школ. Раскрыты аспекты профессиональной культуры учителей изобразительного искусства, психологические механизмы и функции изобразительной деятельности в творческом развитии учеников начальных школ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я43 + Ю984.542я43

Шифр НБУВ: Ж72042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лисюк С. Р. 
Розвиток моральних почуттів підлітків засобами музичного мистецтва : навч.-метод. посіб. / С. Р. Лисюк; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. - О. : Астропринт, 2007. - 95 c. - Бібліогр.: с. 94-95. - укp.

Проаналізовано сутність моральних почуттів і особливості їх прояву у підлітків. Розкрито вплив музичних творів на формування моральності, визначено шляхи та засоби розвитку моральних відносин. Запропоновано методику діагностики та розвитку моральних почуттів підлітків у процесі сприйняття музичних творів.

Проанализирована сущность моральных чувств и особенности их проявления у подростков. Раскрыто влияние музыкальных произведений на формирование моральности, определены пути и средства развития моральных отношений. Предложена методика диагностики и развития моральных чувств подростков в процессе восприятия музыкальных произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352я7 + Ю984.544.3я7 + Щ310.03я7

Шифр НБУВ: ВА702749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гоголь Н. В. 
Формування в учнів основної школи (5 - 6 класи) естетичної оцінки художнього твору в системі безперервної літературної освіти : навч.-метод. посіб. / Н. В. Гоголь; Глухів. держ. пед. ун-т. - Глухів, 2008. - 88 c. - укp.

Розкрито погляди відомих вітчизняних і зарубіжних філософів, психологів, педагогів і методистів на проблему формування в учнів основної школи естетичної оцінки художнього твору. Наведено поради вчителям-словесникам щодо навчання учнів V - VI класів виразного читання творів різних жанрів.

Раскрыты взгляды известных отечественных и зарубежных философов, психологов, педагогов и методистов на проблему формирования у учеников основной школы эстетической оценки художественного произведения. Даны советы учителям-словесникам по обучению учеников V - VI классов выразительному чтению произведений разных жанров.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч421.355.21р20 + Ю984.541р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА699942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Фурсенко Т. Ф. 
Музична культура як фактор формування ціннісних орієнтацій підлітків : монографія / Т. Ф. Фурсенко; РВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". - Ялта, 2009. - 332 c. - Бібліогр.: с. 267-293. - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні засади формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури. Визначено сутність поняття "ціннісні орієнтації особистості у галузі музичної культури" та його структуру. Зроблено діагностику сформованості ціннісних орієнтацій підлітків у даній сфері. Обгрунтовано й експериментально підтверджено ефективність педагогічних умов і особистісно-орієнтованих технологій формування ціннісних орієнтацій підлітків у сфері музики.

Освещены теоретические и практические основы формирования ценностных ориентаций подростков в области музыкальной культуры. Определены сущность понятия "ценностные ориентации личности в области музыкальной культуры" и его структура. Сделана диагностика сформированности ценностных ориентаций подростков в данной сфере. Обоснована и экспериментально подтверждена эффективность педагогических условий и личностно-ориентированных технологий формирования ценностных ориентаций подростков в сфере музыки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.202 + Ю984.544. + Щ310.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кардашов В. М. 
Художньо-творчий розвиток особистості: теоретичний та методичний виміри : [монографія] / В. М. Кардашов. - 2-ге вид., доповн. - Мелітополь : Вид. будинок ММД, 2009. - 263 c. - Бібліогр.: с. 214-237. - укp.

Проаналізовано проблему художньо-творчого розвитку учнівської молоді, розкрито визначальну роль дизайну в сучасному українському суспільстві. Наведено матеріали з історії естетичного виховання особистості в загальноосвітній школі. Охарактеризовано вікові періоди художньо-творчого розвитку учнів, які займаються образотворчим мистецтвом. Визначено витоки та складові художньо-творчої активності особистості, розглянуто методи розвитку даної якості у школярів. Описано процес сприймання творів мистецтва як засіб стимулювання природної художньо-творчої активності дітей, розкрито архетипи образотворення, які впливають на її розвиток. Розглянуто засоби виховання естетичного ставлення до життя, розвитку творчої уяви та художньо-образного мислення. Запропоновано методику викладання образотворчого мистецтва для різних вікових груп школярів, експериментально підтверджено її ефективність.

Проанализирована проблема художественно-творческого развития учащейся молодежи, раскрыта существенная роль дизайна в современном украинском обществе. Приведены материалы по истории эстетического воспитания личности в общеобразовательной школе. Охарактеризованы возрастные периоды художественно-творческого развития учащихся, занимающися изобразительным искусством. Определены источники и составляющие художественно-творческой активности детей, раскрыты архетипы создания образо, которые влияют на развитие данного качества. Рассмотрены средства воспитания эстетического отношения к жизни, развития творческого воображения и художественно-образного мышления. Разработана методика преподавания изобразительного искусства для различных возрастных групп школьников, экспериментально подтверждена ее эффективность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.22 + Ч421.220 + Ю984.542 + Щ10 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА710455 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Фархутдінова Ю.  
Чинники формування музичних інтересів підлітків / Ю. Фархутдінова // Соц. психологія. - 2009. - № 3. - С. 147-155. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано теоретичні концепції проблеми вивчення музичних інтересів сучасних підлітків. Представлено результати анкетування, здійсненого в ході дослідження цінностей, інтересів та переваг у сфері музики серед підліткової аудиторії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю983.723.3 + Ю984.544

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Красовська О. О. 
Виховання громадянської самосвідомості страшокласників засобами символіки народного мистецтва України : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. О. Красовська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1999. - 20 c. - укp.

Досліджено проблеми виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України. Актуальність її дослідження зумовлено необхідністю створення нової системи громадянського виховання учнівської молоді, заснованої на ідеї розвитку самосвідомості особистості у незалежній державі. Визначено основні етапи розвитку ідеї громадянського виховання в Україні; обгрунтовано структуру громадянської самосвідомості старшокласників та особливості педагогічного впливу національних та загальнолюдських цінностей, відображених у символіці українського народного мистецтва, на її становлення. Запропоновано науково обгрунтовані та експериментально перевірені основні ланки нової технології виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.13 + Ю984.54 + Щ103(4УКР)0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306615 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Турська О. В. 
Виховання емоційної культури підлітків засобами предметів мовно-літературного циклу : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О. В. Турська; Запоріз. держ. ун-т. - Запоріжжя, 2000. - 20 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано психолого-педагогічні передумови виховання емоційної культури підлітків засобами предметів мовно-літературного циклу, сутність і структуру поняття "емоційна культура". Визначено критерії та рівні сформованості у школярів емоційної культури та розглянуто педагогічні умови для її виховання. Встановлено, що оптимальний рівень сформованості емоційної культури залежить від дотримання принципів урахування особливостей підліткового віку, єдності системно-творчого та пошукового підходів до навчання та виховання. Рівень емоційної культури учнів знаходиться у прямій залежності від ступеня вихованості, їх загального розвитку, рівня особистого ставлення учнів до навчання, до дійсності, ступеня творчої активності дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.26 + Ю984.541.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315325 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Старовойтенко Н. В. 
Виховання почуття гумору у старших дошкільників та молодших школярів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. В. Старовойтенко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2000. - 17 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено структуру почуття гумору, основними складовими якої є інтелектуально-емоційний, мотиваційний і комунікативний компоненти та їх реалізація у системі моральних стосунків і моральної діяльності. Визначено засоби педагогічного впливу та умови виховання почуття гумору. Наведено результати експериментального дослідження виховання почуття гумору на підставі системного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.335 + Ч421.331.1 + Ю984.54-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311800 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мудрак М. А. 
Діагностика розвитку здібностей до літературної творчості у старшокласників (на матеріалі сільських загальноосвітніх шкіл) : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М. А. Мудрак; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

Робота є теоретико-експериментальним дослідженням літературної творчості у старшокласників сільських загальноосвітніх шкіл. Обгрунтовано положення щодо психології творчої діяльності, зокрема, літературних здібностей як проявів спеціальних творчих здібностей в структурі загальних. Виявлено такі рівні літературних творчих здібностей: потенційний, актуальний, передпрофесійний. Розроблено систему діагностуючих засобів різнорівневих проявів творчих літературних здібностей старшокласників, з'ясовано можливості використання уроків з літератури у розвитку актуальних і потенційних здібностей до літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.69 + Ю984.541

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мєдінцев В. О. 
Діалогічна інтерпретація музичної активності дитини : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. О. Мєдінцев; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 16 c. - укp.

Обгрунтовано можливості використання діалогічного підходу у процесі дослідження музичної активності дитини. На підставі фундаментальних положень сучасних теорій діалогу обгрунтовано принципи діалогічної інтерпретації музичної активності дитини. Шляхом аналізу суб'єктного складу та типів діалогу проведено діалогічну інтерпретацію її дій у трьох формах музичноі активності (сприймання, виконання та компонування музики). Запропоновано методику психологічного аналізу складових процесу музичного компонування. Відзначено, що у вітчизняній психології дану форму музичної активності дитини досліджено вперше. Сформовану діалогічну методологію рекомендовано використовувати у процесі розробки нових методів тестування рівнів досягнень учнів у сфері музичного виховання, а також для вирішення завдань професійної діагностики і спеціального добору для подальшої музичної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.544 + Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334828 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Куненко Л. О. 
Корекційна спрямованість музично-естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. О. Куненко; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1999. - 20 c. - укp.

Розглянуто актуальну проблему посилення корекційно-розвиваючих впливів спеціальної організації позакласної роботи у школі-інтернаті для сліпих дітей на їх музично-естетичний розвиток шляхом включення до системи мистецьких діяльностей комплексних тематичних занять. Розроблено показники та критерії музично-естетичного сприймання. Визначено специфічність його формування за умов зорової ізоляції, яка передбачає заміщення та перебудову міжаналізаторних зв'язків, коли одним з провідних аналізаторів є слуховий. Впроваджено систему тематичних комплексів музично-естетичних позаурочних занять, успішну реалізацію яких здійснено шляхом спеціальної організації музично-естетичної діяльності учнів з вадами зору, спрямованої на розвиток та корекцію адекватного сприймання та усвідомлення змісту музично-естетичної інформації, нормалізацію взаємодії з навколишнім середовищем на полісенсорній основі. Науково обгрунтовано психолого-педагогічні та методичні основи системи позаурочної роботи у школі-інтернаті для сліпих дітей засобами музично-естетичної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311610 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Пономаренко Я. Г. 
Особистісні детермінанти інтерпретації молодшими школярами музичного тексту : Автореф. дис... канд. психол. наук / Я. Г. Пономаренко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2006. - 18 c. - укp.

З метою вивчення особливостей інтерпретаційної активності учнів молодшого шкільного віку запропоновано використовувати музичний текст, який є експлікацією особистісних переживань і думок, втілених у музичну тканину твору, вихідна природа якого є інтонаційною. Особистісно-цілісна природа явища інтерпретації має історію становлення, яка виявляється в онтогенетичних особливостях розуміння й інтерпретації музичного художнього твору. Установлено психологічні характеристики особистості учня, взаємопов'язані з рівневою структурою інтерпретації музичного тексту. Здіснено кореляційний аналіз та виділено особистісні кореляти успішності інтерпретації музичного твору. Розроблено спеціальну програму тренінгового навчання, спрямовану на формування у молодших школярів готовності до інтерпретування музичного тексту. Установлено психологічні засоби, засвоєння та використання яких забезпечує досягнення суб'єктного рівня інтерпретації (аналіз, моделювання, рефлексія власних переживань).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.544 + Ю983.402.1 + Щ31 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346435 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського