Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (15)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Давидюк М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Давидюк М.  
Традиційне харчування волинян / М. Давидюк // Нар. творчість та етнографія. - 2006. - № 1. - С. 38-50. - Бібліогр.: с. 48-50. - укp.

Розглянуто особливості харчового комплексу волинян: основний набір продуктів, способи використання вогню, обробки та приготування страв, зберігання запасів, використання певних культур в обрядодійствах, харчові табу, а також походження назв страв. Наведено відомості про роботи з даної тематики визначних дослідників М.Маркевича, П.Чубинського, Ф.Вовка, М.Сумцова.

Рассмотрены особенности пищевого комплекса волынян: основной набор продуктов, способы использования огня, обработки и приготовления блюд, хранения запасов, использования определенных культур в обрядодействиях, пищевые табу, а также происхождение названий блюд. Представлены сведения о работах по данной тематике выдающихся исследователей Н.Маркевича, П.Чубинского, Ф.Вовка, Н.Сумцова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=Укр7,3)-425 + Т594.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Давидюк М.  
Традиційне харчування волинян : [Закінч.] / М. Давидюк // Нар. творчість та етнографія. - 2006. - № 2. - С. 61-70. - Бібліогр.: с. 68-70. - укp.

Розглянуто особливості харчування та приготування різноманітних страв на Волині, що були тісно пов'язані з релігією, обрядами і найбільш виразно проявлялися в святковій та обрядовій їжі: на хрестинах, весіллях, похоронах, поминках, під час різдвяно-новорічного циклу та інших великих свят протягом року.

Рассмотрены особенности питания и приготовления разнообразных блюд на Волыни, которые были тесно связаны с религией, обрядами и наиболее выразительно проявлялись в праздничной и обрядовой пище: на крестинах, свадьбах, похоронах, поминках, во время рождественско-новогоднего цикла и других больших праздников на протяжении года.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=УКР3А/Я)-425

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Маринич О. М. 
Про основні результати 25-річних досліджень Димерського комплексного географічного стаціонару / О. М. Маринич, В. Т. Гриневецький, Л. М. Шевченко, М. В. Давидюк, М. Ф. Петров // Укр. геогр. журн. - 2007. - № 3. - С. 3-9. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Дымерский комплексный географический (ландшафтоведческий) стационар Института географии НАН Украины основан в 1981 г. Его опорный исследовательский полигон занимает 2 га на открытой и отчасти на смежной заселенной части территории геофизической обсерватории Института геофизики им. С. И. Субботина НАНУ возле пгт Дымер на юге Киевского Полесья. Прилегающие к обсерватории пахотные и лесные угодья местных предприятий служат объектом полустационарных синхронных наблюдений. Преобладают геофизические и (в меньшей мере) геохимические (полевые, лабораторные) исследования полесских ландшафтов. Тезисно изложены подходы, программно-методические основы, способы и основные результаты исследований на стационаре. Освещены особенности обобщения и интегративного, в основном блоково-модельного представления многолетней мониторинговой информации, в т.ч. отражающей динамику состояний ландшафтов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8 е(4Укр)л3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14560 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Давидюк М. О. 
Формування національної самосвідомості учнів 9-11 класів у процесі вивчення художніх творів історичної тематики (на матеріалі історичної прози) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. О. Давидюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 21 c. - укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження формування національної самосвідомості учнів IX - XI класів загальноосвітніх шкіл у процесів вивчення художніх творів історичної тематики. Науково обгрунтовано та практично апробовано методику аналізу літературних прозових текстів у контексті вивчення жанрових констант історичних творів. Визначено оптимальні умови та ефективні шляхи створення ситуацій побудови особистісних смислів національного старшокласниками. З'ясовано виховний потенціал історичної прози, розроблено експериментальну методику формування національної самосвідомості учнів старших класів і доведено доцільність її застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336682 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Акімова О. В. 
Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя : [монографія] / О. В. Акімова, В. М. Галузяк, Т. Р. Браніцька, О. В. Волошина, М. О. Давидюк, Д. Зайонц, В. В. Каплінський, Е. Кубяк-Шимборська, О. М. Куцевол, Л. І. Надкернична, Д. Подгурська-Яхнік, О. В. Столяренко, І. Л. Холковська, В. І. Шахов, О. В. Шестопалюк; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. - Вінниця : Нілан, 2014. - 415 c. - Бібліогр.: с. 389-413 - укp.

Висвітлено результати досліджень багатоаспектної проблеми особистісно-професійного становлення майбутніх учителів, а саме: розвитку їх особистісної зрілості, творчого мислення, самоактуалізації, формування базової педагогічної та громадянської компетентності, комунікативних умінь, готовності до виховної роботи в загальноосвітній школі, толерантної міжособистісної взаємодії з учнями, запобігання та вирішення педагогічних конфліктів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА794360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Давидюк М. І. 
Роль студентського самоврядування у формуванні національної еліти України: політико-культурний контекст : автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.03 / М. І. Давидюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 c. - укp.

Системно проаналізовано студентське самоврядування як вид громадського самоврядування, наділеного значним потенціалом виховання лідерських якостей, громадянської позиції, демократичної політичної культури молоді. Набуло подальшого розвитку теоретико-методологічне вивчення інструментальних можливостей студентського самоврядування у контексті політико-культурного розвитку студентства на етапі трансформації соціально-політичної системи України. Поглиблено дослідження засобів формування нової національної еліти в Україні. Наголошено, що сучасні демократичні оновлення вплинули на склад владної еліти, її цінності, що породжує запит на розвиток нових технологій формування еліт, зокрема використовуючи потенціал студентського самоврядування. Проаналізовано проблематику функціонального призначення та спроможності студентського самоврядування як інституту розвитку українських ВНЗ та об'єктивної умови входження України до європейського простору вищої освіти. Досліджено сучасні практики студентського самоврядування, переосмислено їх потенціал та стан ресурсного забезпечення як механізмів реалізації державної молодіжної політики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)15 + Ф75(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418164 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Розвиток професійно важливих якостей у майбутніх учителів : [монографія] / О. В. Акімова, В. М. Галузяк, О. В. Волошина, М. О. Давидюк, В. В. Каплінський; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. - Вінниця : Нілан, 2016. - 247 c. - Бібліогр.: с. 230-246 - укp.

Досліджено формування творчого мислення майбутнього вчителя у процесі рішення педагогічних задач. Приділено увагу розвитку професійно важливих якостей і педагогічних здібностей такого фахівця засобами педагогічних олімпіад і веб-квестів. Розглянуто сутнісні характеристики готовності майбутніх педагогів до саморозвитку. Проаналізовано концептуальні засади формування конфліктологічної компетентності зазначеного фахівця. Вивчено особистісні детермінанти розвитку професійної самосвідомості в студентському віці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА811771 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Професійне становлення особистості майбутнього вчителя : [монографія] / О. В. Акімова, М. П. Бартюк, О. В. Волошина, В. М. Галузяк, І. Г. Герасимова, С. І. Губіна, М. О. Давидюк, Н. Є. Дмітренко, В. В. Каплінський, М. С. Коваль, С. В. Нагорняк, Н. Р. Опушко, О. Ю. Пінаєва, О. В. Пруц, С. С. Пугач, О. В. Столяренко, О. В. Столяренко, В. А. Фрицюк, І. Л. Холковська, В. В. Шахов, В. І. Шахов; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. - Вінниця : ТВОРИ, 2018. - 347 c. - укp.

Висвітлено результати досліджень багатоаспектної проблеми професійного становлення особистості майбутнього вчителя. Проведено діагностику рівня особистісної самореалізації обдарованих студентів педагогічного університету. Розроблено й апробовано методику формування етичної культури майбутнього вчителя в освітньому процесі ВНЗ. Увагу приділено вивченню концепції автономного навчання в зарубіжній педагогічній теорії та практиці. Розглянуто проблему формування правосвідомості студентів як наукову проблему. Обгрунтовано актуальність підготовки майбутніх учителів до профілактики інтернет-залежності серед молоді. Визначено й охарактеризовано цінності педагогічної професії. Досліджено роль моральної свідомості в розвитку професійної самосвідомості студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя : матеріали II Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., 29 - 30 листоп. 2018 р., Вінниця / ред.: Н. І. Лазаренко, Р. С. Гуревич, А. М. Коломієць, О. В. Акімова, В. І. Шахов, В. А. Фрицюк, І. І. Коновальчук, О. В. Вознюк, В. М. Галузяк, О. В. Волошина, М. О. Давидюк, В. В. Каплінський, В. А. Сапогов, О. В. Столяренко, Н. Б. Хамська, І. Л. Холковська, С. І. Губіна; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського, Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Вінниця : Твори, 2018. - 247 c. - укp. - пол. - англ.

Наведено результати досліджень щодо сучасних підходів до особистісно-професійної підготовки майбутнього вчителя, модернізації педагогічної освіти в контексті формування Європейського освітнього простору, технологій психолого-педагогічного супроводу особистісно-професійного становлення майбутніх учителів, розвитку особистісної зрілості студентів педагогічних ЗВО, а також формування професійно важливих особистісних якостей майбутніх учителів. Увагу приділено питанням педагогічної практики як чинника особистісно-професійного становлення майбутнього вчителя, інновацій у вищій педагогічній освіті, сучасних технологій навчання та професійної підготовки вчителя, особистісно-професійного розвитку вчителя в історико-педагогічному вимірі, підготовки майбутніх учителів у зарубіжних країнах. Представлено модель корекційно-педагогічної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах ЗНЗ. Проаналізовано роль соціальних чинників у формуванні професійної ідентичності майбутніх учителів. Розглянуто засоби та методи естетичного виховання учнів на уроках іноземної мови. Визначено психологічні детермінанти розвитку професійної ідентичності особистості у студентському віці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 я431(4УКР) + Ч30 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА834411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Особистісно-професійне становлення педагога: андрагогічний вимір : [монографія] / Н. І. Лазаренко, Л. Б. Лук'янова, О. В. Акімова, О. В. Аніщенко, Н. І. Бурлака, О. В. Волошина, В. М. Галузяк, Я. А. Гапчук, С. І. Губіна , М. О. Давидюк, М. Г. Дернова, Т. Г. Калюжна, М. С. Коваль, І. І. Макодай, О. С. Московчук, В. М. Піддячий, І. П. Радомський, А. М. Самко, М. В. Сапогов, О. В. Столяренко, О. В. Столяренко, Р. С. Троцький, В. А. Фрицюк, І. Л. Холковська, О. І. Шаманська, В. В. Шахов, В. І. Шахов; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця : Твори , 2021. - 379 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Розглянуто важливі аспекти особистісно-професійного становлення педагога: особистісної самореалізації, розвитку особистісно-професійної зрілості, професійної самосвідомості, формування соціальної, комунікативної й естетичної компетентності, культури професійного спілкування, готовності до роботи в інклюзивному освітньому середовищі та ін. Висвітлено європейський досвід взаємодії суб'єктів освітнього процесу та використання електронного навчання у професійній підготовці педагогічних працівників. Особливу увагу приділено андрагогічному виміру становлення педагога: проаналізовано зарубіжні системи підготовки педагогічного персоналу для освіти дорослих і досвід підготовки андрагогів в Україні, розкрито андрагогічні засади професійного становлення та особливості формування андрагогічної компетентності викладачів закладів післядипломної педагогічної освіти, з'ясовано нормативно-правове забезпечення розвитку андрагогічної компетентності викладачів та основи підготовки андрагогів до проектної діяльності. Рекомендовано для наукових працівників, викладачів педагогічних закладів вищої освіти, докторантів, аспірантів, студентів, учителів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511 + Ч489.518

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції "Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя" (26-27 листопада 2020 р.) : [збірник] / ред.: Н. І. Лазаренко, Р. С. Гуревич, А. М. Коломієць, О. В. Акімова, О. Є. Антонова, О. В. Волошина, В. М. Галузяк, С. І. Губіна, М. О. Давидюк, В. В. Каплінський, І. І. Коновальчук, В. А. Сапогов, О. В. Столяренко, В. А. Фрицюк, Н. Б. Хамська, І. Л. Холковська; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Вінниця : Твори, 2020. - 254 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Подано матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя». Тематичні напрями конференції: модернізація педагогічної освіти в контексті формування Європейського освітнього простору; сучасні підходи до особистісно-професійної підготовки майбутнього вчителя; технології психолого-педагогічного супроводу особистісно-професійного становлення майбутніх учителів; розвиток особистісного потенціалу студентів педагогічних закладів вищої освіти. Звернено увагу на розвиток педагогічного мислення майбутнього вчителя; формування професійно важливих особистісних якостей майбутніх учителів. Розглянуто педагогічну практику як чинник особистісно-професійного становлення майбутнього вчителя, інновації у вищій педагогічній освіті. Висвітлено сучасні технології навчання і професійної підготовки вчителя, сучасний стан і тенденції підготовки вчителів у зарубіжних країнах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489 я431

Шифр НБУВ: ВА858322 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Особистісно-професійне становлення майбутнього педагога : [колект. монографія] / О. В. Акімова, В. М. Галузяк, О. В. Волошина, С. І. Губіна, М. О. Давидюк, С. В. Дембіцька, О. В. Кобилянський, О. М. Кравець, І. М. Мельник, Л. Ю. Мудрак, О. Б. Наливайко, К. Ю. Подуфалова, В. А. Сапогов, М. В. Сапогов, О. В. Столяренко, О. В. Столяренко, В. А. Фрицюк, І. Л. Холковська, В. В. Шахов, В. І. Шахов; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця : Твори, 2020. - 227 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Проаналізовано різні аспекти проблеми особистісно-професійного становлення майбутнього педагога: формування професійної самосвідомості, професійної ідентичності, професійної відповідальності, професійно-педагогічної компетентності, педагогічної майстерності, спрямованості на творчу самореалізацію у професійній діяльності, готовності до професійного саморозвитку та ін. Розкрито освітній потенціал нових галузей педагогічної науки (едукології), а також особливості застосування інноваційних методів (сторітеллінгу, кейс-методу) у професійній підготовці майбутніх педагогів. Проаналізовано процес формування спрямованості майбутніх педагогів на творчу самореалізацію у професійній діяльності. Висвітлено практику використання сторітеллінгу як методу навчання у підготовці здобувачів вищої освіти (за освітньою програмою 011 "Освітні, педагогічні науки"). Запропоновано шляхи покращення професійної підготовки студентів закладів вищої освіти. Досліджено практичні аспекти формування професійної відповідальності майбутнього вчителя. Висвітлено особливості підготовки майбутніх учителів в умовах інформаційно-освітнього середовища закладів вищої освіти. Досліджено соціально-психологічні особливості становлення професійної самосвідомості особистості студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.518

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА859094 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції "Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя" (29-30 листопада 2021 р.) / ред.: Н. І. Лазаренко, Р. С. Гуревич, А. М. Коломієць, О. Є. Антонова, О. В. Волошина, В. М. Галузяк, С. І. Губіна, М. О. Давидюк, В. В. Каплінський, І. І. Коновальчук, О. В. Столяренко, В. А. Фрицюк, І. Л. Холковська; Вінницький державний педагогічний інститут імені Михайла Коцюбинського, Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Вінниця : Твори, 2021. - 239 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Представлено тематичні матеріали конференції за напрямами: модернізація педагогічної освіти в контексті формування Європейського освітнього простору сучасні підходи до особистісно-професійної підготовки майбутнього вчителя, розвиток особистісного потенціалу студентів педагогічних закладів вищої освіти, розвиток їх педагогічного мислення, формування професійно важливих особистісних якостей, педагогічна практика як чинник особистісно-професійного становлення майбутнього вчителя, інновації у вищій педагогічній освіті, сучасні технології навчання і професійної підготовки вчителя, зміст і методичне забезпечення особистісно-професійної підготовки, особистісно-професійний розвиток учителя в історико-педагогічному вимірі, сучасний стан тенденції підготовки вчителів у зарубіжних країнах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 я431(4УКР) + Ч489.518 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції "Особистісно-професійне становлення педагога в контексті інтеграції України в європейський освітній простір", 29 - 30 листопада 2022 р. Ч. 1 / ред.: Н. І. Лазаренко, Р. С. Гуревич, А. М. Коломієць, О. В. Акімова, О. Є. Антонова, О. В. Волошина, В. М. Галузяк, І. Г. Герасимова, С. І. Губіна, М. О. Давидюк, В. В. Каплінський, І. І. Коновальчук, Н. Р. Опушко, О. Ю. Пінаєва, О. В. Столяренко, В. А. Фрицюк, Н. Б. Хамська; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Вінниця, 2022. - 203 c. - укp.

Розкрито актуальні проблеми педагогіки в контексті формування Європейського освітнього простору. Висвітлено сучасні підходи до особистісно-професійної підготовки майбутнього вчителя. Увагу приділено розвитку педагогічного мислення майбутніх учителів, сучасним технологіям навчання та професійної підготовки вчителя, особливостям підготовки майбутніх учителів у зарубіжних країнах. Проаналізовано андрагогічні основи професійної підготовки майбутніх учителів. Розкрито особливості готовності майбутніх соціальних працівників до роботи з внутрішньо переміщеними особами. Розглянуто творчо-автономне освітнє середовище як фактор розвитку особистісно-професійної зрілості майбутніх учителів. Обгрунтовано теоретико-методологічні підходи до формування відповідальності майбутнього менеджера. Охарактеризовано методичні прийоми формування критичного мислення майбутніх менеджерів освіти. Досліджено нові філософські засади виховання культури безпечної поведінки педагога в умовах надзвичайних ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(4УКР) + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359601/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського