Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (20)
Пошуковий запит: (<.>A=Дивак В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Дивак В. В. 
Професійне становлення методистів у закладах післядипломної освіти педагогічних працівників : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В. В. Дивак; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1999. - 17 c. - укp. - рус.

В дисертації досліджується процес професійного становлення методистів на курсах у закладах післядипломної освіти. Науково обгрунтовано дидактичну систему професійного становлення методистів. Запропоновано структурно-функціональну модель професійної компетентності методиста математики, технологію визначення рівнів професійної компетентності методистів. Встановлено, що професійна підготовка методистів покращується, якщо проводиться з орієнтацією на рівні їх професійної компетентності; здійснюється диференційований підхід при доборі змісту, форм і методів навчання; враховується спеціальність методистів; дотримуються організаційно-педагогічні умови проведення навчального процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дивак В. В. 
Розвиток економічної компетентності директорів загальноосвітніх навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. В. Дивак; "Ун-т менедж. освіти" НАПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему розвитку економічної компетентності (ЕК) директорів загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Висвітлено теоретичні засади економічної діяльності директорів ЗНЗ. Розкрито сутність поняття "економічна компетентність директорів ЗНЗ" та створено модель даної компетентності. Обгрунтовано технологію розвитку ЕК директорів ЗНЗ засобами ІКТ у системі підвищення кваліфікації. Розроблено спеціалізований навчальний курс "Розвиток економічної компетентності директорів ЗНЗ" і методичні рекомендації щодо її застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.411 + У9(4УКР)240.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Богачков Ю. М. 
Інтернет-орієнтовані автоматизовані системи збирання, накопичення і опрацювання результатів навчальної діяльності учнів загальноосвітніх навчальних закладів : посібник / Ю. М. Богачков, В. Ю. Биков, О. І. Вольневич, В. В. Дивак, О. Е. Коневщинська; ред.: Ю. М. Богачков; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К. : Пед. думка, 2012. - 158 c. - Бібліогр.: с. 157-158 - укp.

Надано поняття про навчальні досягнення, технології збору інформації про них, їх моніторинг, контроль та оцінювання. Проаналізовано системи, що використовуються для збирання та опрацювання інформації про навчальну діяльність. Розглянуто комплексну систему автоматизації збирання, накопичення та опрацювання результатів навчальної діяльності "АСПЕКТОР", мету її створення, призначення, функції та структури. Описано рекомендовану технологію роботи з модулями, що входять до цієї системи, а також послідовність та технологію використання модулів бланкового та комп'ютерного тестування. Послідовно описано технологічний процес організації збирання, накопичення та опрацювання інформації про навчальну діяльність учнів ЗНЗ з використанням системи "АСПЕКТОР" та інших систем. Надано характеристику продуктів, одержаних у процесі збору такої інформації. Розглянуто зміст, форми, методи та види контролю якості освіти (поточного, рубіжного, підсумкового). Проаналізовано переваги та недоліки тестового котролю знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.288

Шифр НБУВ: ВА767746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дивак В. В. 
Використання відкритих систем дистанційного навчання у підготовці фахівців з педагогіки вищої школи [Електронний ресурс] / В. В. Дивак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/650/490

Розкрито деякі складові підготовки фахівців з педагогіки вищої школи засобами новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Для підтримки процесу одержання знань поза аудиторіями навчального закладу за сучасних умов незамінними є комп'ютерні технології, і, зокрема, системи дистанційного навчання. Використання сучасних відкритих систем дистанційного навчання у вищій школі в підготовці фахівців із педагогіки вищої школи дозволяє можливість професійно адаптуватися до навчально-виховного процесу,свідомо аналізувати та корегувати результати своєї професійної діяльності за умов постійного оновлення актуальної інформації.

Раскрыты некоторые составные подготовки специалистов по педагогике высшей школы средствами новейших информационно-коммуникационных технологий. Для поддержки процесса получения знаний вне аудиторий учебного заведения в современных условиях незаменимыми являются компьютерные технологии, и, в частности - системы дистанционного обучения. Использование современных открытых систем дистанционного обучения в высшей школе при подготовке специалистов по педагогике высшей школы дает возможность профессионально адаптироваться к учебно-воспитательному процессу, сознательно анализировать и корректировать результаты своей профессиональной деятельности в условиях постоянного обновления актуальной информации.

In the article there are considered some components of preparations of specialists on pedagogic of higher school by means of the newest information and communication technologies. Computer technologies and distance learning systems are very important for supporting the process of knowledge receipt out of the classroom. The use of distance learning modern open systems at higher school while the preparation of specialists on pedagogic gives opportunity for professionally adaptation to educational process as well as to analyze consciously and correct the results of their professional activity in the conditions of permanent updating the actual information.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дивак В. В. 
Підготовка майбутніх фахівців з педагогіки вищої школи засобами медіаосвітніх технологій [Електронний ресурс] / В. В. Дивак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 6. - Бібліогр.: 13 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/734/564

Зазначено, що останніми роками медіа-освіта стала популярною і розвивається в багатьох країнах світу, не оминув цей процес й освіту Україну. Проаналізовано проблему професійної підготовки фахівців з педагогіки вищої школи засобами медіа-освіти. Розкрито специфіку застосування періодичних видань на практичних заняттях із навчального курсу "Педагогіка вищої школи", оскількі сучасні медіа відкривають дедалі ширші можливості у сфері освіти та кар'єрного зростання, змінюють якість повсякденного життя людини. Зауважено, що актуальним для фахівців з педагогіки вищої школи є набуття системи знань і практичних умінь для орієнтування в інформаційних потоках сьогодення: пошуку, засвоєння, застосування необхідної інформації, зокрема, медіа-інформації, адекватного сприймання, критичного осмислення, звільнення від непотрібної інформації та творчого інтерпретування різноманітної медіа продукції.

Отмечено, что в последние годы медиаобразование стало популярным и развивается во многих странах мира, не обошел этот процесс и Украину. Проанализирована проблема профессиональной подготовки специалистов по педагогике высшей школы средствами медиаобразования. Раскрыта специфика применения периодических изданий на практических занятиях по учебному курсу "Педагогика высшей школы". Обобщены особенности изучения спецкурса "Медиаобразование", его роль в формировании высококвалифицированного специалиста высшей школы. Современные медиа открывают все более широкие возможности в сфере образования и карьерного роста, изменяя качество повседневной жизни человека. ВУЗ уже не могут обойтись без информационных технологий, использования достижений техносферы для решения образовательных заданий, но при этом оставляют без внимания то, которое является не менее важным для общества и содержания собственно процессу образования: ценность гуманитарного знания. Отмечено, что актуальным для специалистов по педагогике высшей школы является приобретение системы знаний и практических умений для ориентирования в информационных потоках настоящего: поиска, усвоения, применения необходимой информации, в частности, медиаинформации, адекватного восприятия, критического осмысления, освобождения от ненужной информации и творческого интерпретирования разнообразной медиапродукции.

In recent years mediaeducation became popular and is being developed in many countries of the world. The same process can be observed in Ukraine. In the article the problem of professional preparation of specialists on pedagogics of higher school by means of mediaeducation is analysed. The specific of application of magazines at the practical lessons of educational course "Pedagogics of higher school" is shown. The features of study of the special course "Mediaeducation" are summarized, as well as its role in the formation of highly skilled specialist of higher school. Modern medias open a lot of possibilities in the sphere of education and career development, changing quality of man's everyday life. Higher educational establishments can not exist already without information technologies, usage of achievements of technosphere for the decision of educational tasks, but disregard value of humanitarian knowledge, that is no less important for society and the process of education. Currently important for specialists on pedagogics of higher school is an acquisition of the system of knowledges and practical skills for orientation in the informative streams of nowadays: search, mastering, usage of necessary information, in particular, mediainformation; adequate perception, critical comprehension, liberation from unnecessary information and creative interpretation of various mediaproducts.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дивак В. В. 
Особливості самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів в умовах заочної форми навчання [Електронний ресурс] / В. В. Дивак. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 1. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/803/592

Висвітлено питання впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальний процес ВНЗ за умов заочної форми навчання. Наведено приклади використання ІКТ у навчальному процесі ВНЗ, зокрема під час підготовки фахівців з педагогіки вищої школи за умов заочної форми навчання. Розглянуто основні дидактичні принципи дистанційної та традиційної форм навчання. Подано теоретичне обгрунтування вибору віртуального навчального середовища eFront для потреб навчання фахівців з педагогіки вищої школи. Визначено місце самостійної роботи студентів у навчальному процесі ВНЗ. Подано основні функціональні модулі сучасних систем управління дистанційним навчанням.

Рассмотрены вопросы внедрения информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в учебный процесс ВУЗ в условиях внедрения заочной формы обучения. Приведены примеры использования ИКТ в учебном процессе ВУЗ, в частности при подготовке специалистов по педагогике высшей школы в условиях заочной формы обучения. Рассмотрены основные дидактические принципы дистанционной и традиционной форм обучения. Дано теоретическое обоснование выбора виртуальной учебной среды eFront для нужд обучения специалистов по педагогике высшей школы. Определено место самостоятельной работы студентов в учебном процессе ВУЗ. Выведены основные функциональные модули современных систем управления дистанционным обучением.

The article is devoted to the issues of introduction of information and communication technologies in educational process of higher educational institutions in the conditions of implementation of the correspondence form of training. Examples of the use of information and communication technologies in educational process of higher educational institutions, in particular in the preparation of specialists in pedagogics of higher school in the conditions of the correspondence form of training are presented. Discussed the basic didactic principles of distance and traditional forms of education. The theoretical substantiation of a choice of a virtual learning environment compass for the needs of training of specialists in pedagogics of higher school is presented. Determined the location of independent work of students in the educational process of higher education. Outputed the main functional modules of modern management systems of distance learning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.290 + Ч489.514(4УКР)763

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дивак В. 
Особливості реалізації компетентнісного підходу в удосконаленні освітньої галузі "здоров'я і фізична культура" / В. Дивак // Післядиплом. освіта в Україні. - 2011. - № 1. - С. 82-88. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено навчальні предмети, за допомогою яких реалізується освітня галузь "Здоров'я і фізична культура". Виокремлено та структуровано здоровТязбережувальні компетентності. Проаналізовано життєві навички, що сприяють збереженню і зміцненню фізичної складової здоров'я. Зазначено, що ефективний розвиток освітньої галузі "Здоров'я і фізична культура" можливий за умови створення рамкових основ загальної середньої освіти як цілісного багатовимірного, багаторівневого, міжгалузевого явища з можливістю самовдосконалення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дивак В. 
Підвищення економічної компетентності директорів шкіл як передумова ефективної діяльності сучасних ЗНЗ / В. Дивак // Рідна шк.. - 2009. - № 2/3. - С. 28-30. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему навчання економічного мислення спеціалістів із вищою освітою всіх спеціальностей, а особливо - керівників освіти. Наголошено, що одним із засобів запобігання формалізму в управлінській діяльності є підвищення компетентності та фахової майстерності керівників ЗНЗ як суб'єктів менеджменту. Визначено компетентність як інтегральну характеристику особистості, яка охоплює певний рівень інформованості, обізнаності, знань, досвіду, рівень підготовленості (прості і складні вміння, навички), а також поєднання значущих особистісних якостей і здібностей, вироблення ставлень, необхідних для успішної дієвості в рамках професії. Окреслено складові управлінської компетентності директорів ЗНЗ: ключові та спеціальні, які відповідно грунтуються на базових знаннях, уміннях і навичках. Виокремлено знання і навички, необхідні директорам ЗНЗ для управління економічною діяльністю навчального закладу. Обгрунтовано необхідність економічної освіти директорів ЗНЗ, формування їх економічної компетентності. Зосереджено увагу на системі закладів післядипломної педагогічної освіти, що забезпечує надання зазначених освітніх послуг. Констатовано, що сучасна економічна освіта необхідна директорам шкіл для набуття вміння визначати нову економічну стратегію; ефективного управління матеріальними, фінансовими та людськими ресурсами; вивчення динаміки споживчого попиту; впливу на формування ринку освітніх послуг за допомогою педагогічних і управлінських засобів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ч424(4УКР) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дивак В. В. 
Розвиток інформаційної компетентності директора загальноосвітнього навчального закладу / В. В. Дивак // Постметодика. - 2007. - № 3. - С. 40-44. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено вплив інформаційно-освітнього середовища на формування інформаційної компетентності директора загальноосвітнього навчального закладу у професійній діяльності для пошуку, опрацювання, обміну, передачі, використання і зберігання інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ч30в2:З81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Дивак В. 
Особливості економічної підготовки директорів загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти / В. Дивак // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 74-75. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Визначено напрями розвитку економічної компетентності (ЕК) директорів ЗНЗ у системі післядипломної освіти (СПО). Виділено головні завдання директора школи щодо управління економічною діяльністю школи (загальне керівництво економічною освітою, проведення інструктажів для вчителів з питань економічної підготовки учнів, контроль витрат кошторису, аналіз фінансової ситуації, залучення спонсорів та спеціальних коштів). Економічну підготовку директорів ЗНЗ визначено як систему економічних категорій, що окреслюють цілісну суть виробництва, розподілу, обміну та споживання матеріальних благ, формування економічного мислення з метою забезпечення ефективної діяльності навчального закладу. За результатами аналізу стану підготовки директорів ЗНЗ у СПО визначено основні напрями та перспективи їх економічної освіти (курсова перепідготовка з питань управління економічною діяльністю школи, використання інформаційних технологій, створення факультативів з розвитку економічної компетентності тощо).

Определены направления развития экономической компетентности (ЭК) директоров ОУЗ в системе последипломного образования (СПО). Выделены главные задачи директора школы по управлению экономической деятельностью школы (общее руководство экономическим образованием, проведение инструктажей для учителей по вопросам экономической подготовки учащихся, контроль расходов, анализ финансовой ситуации, привлечение спонсоров и т.п.). Экономическая подготовка директоров ОУЗ дефинирована как система экономических категорий, которые определяют целостную суть производства, распределения, обмена и потребления материальных благ, формирования экономического мышления с целью обеспечения эффективной деятельности учебного заведения. По результатам анализа состояния подготовки директоров ОУЗ в СПО определены основные направления и перспективы их экономического образования (курсовая переподготовка, использование информационных технологий, создание факультативов и т.д.).

In the article the ways realization of economic preparation of directors of general educational establishments are presented in the system of postgraduate education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ч489.517(4УКР)78 + У. р7(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дивак В. 
Роль дистанційного етапу підвищення кваліфікації в розвитку кваліфікації в розвитку економічної компетентності керівників вищих навчальних закладів / В. Дивак // Нова пед. думка. - 2012. - № 2. - С. 69-72. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено проблему розвитку економічної компетентності керівників ВНЗ на дистанційному етапі навчання в системі післядипломної педагогічної освіти. Розглянуто теоретичні засади економічної діяльності керівників ВНЗ. Проаналізовано їх сучасний стан, розкрито сутність поняття "економічна компетентність керівників ВНЗ". Обгрунтовано технологію розвитку економічної компетентності керівників ВНЗ засобами ІКТ у системі підвищення кваліфікації. Розроблено спеціалізований навчальний курс "Розвиток економічної компетентності керівників ВНЗ" та методичні рекомендації щодо застосування розробленої компетентності.

Исследована проблема развития экономической компетентности руководителей ВУЗ на дистанционном этапе обучения в системе последипломного педагогического образования. Рассмотрены теоретические основы экономической деятельности руководителей ВУЗ. Проанализировано современное состояние, раскрыта сущность понятия "экономическая компетентность руководителей ВУЗ". Обоснована технология развития экономической компетентности руководителей ВУЗ средствами в системе повышения квалификации. Разработан специализированный учебный курс "Развитие экономической компетентности руководителей ВУЗ" и методические рекомендации по применению разработанной компетентности.

The problem of the development of economic competence university executives at the remote point of postgraduate education in the system of teacher education. The theoretical basis for the economic activities of the managers of higher education institutions. The modern state, revealed the essence of the concept of "economic competence of heads of universities." Based technology development of economic competence university executives in the training. A specialized training courses "The development of economic competence heads of universities" and guidance on the application developed competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.411 + У9(4УКР)49:Ч30/49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дивак В. 
Особливості впровадження національної рамки кваліфікації в освітню галузь / В. Дивак // Післядиплом. освіта в Україні. - 2013. - № 2. - С. 20-22. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено роль та місце компетентнісного підходу до визначення результатів навчання та описання фахових компетентностей. Сформульовано поняття рамки кваліфікацій та визначено її завдання в створенні єдиної національної системи кваліфікацій. Обгрунтовано введення в обіг НРК та розкрито її призначення та мету використання. Розглянуто основні складові опису кваліфікаційних рівнів та переваги запровадження НРК для вітчизняних фахівців. Досліджено особливості Міжнародної стандартної класифікації освіти та рівні її реалізації. Охарактеризовано види освіти, освітніх та навчальних програм і професійної орієнтації за МСКО. Висвітлено деталі процесу здобуття освітньої кваліфікації та завершення освітньої програми. Подано орієнтовну тривалість освітніх програм для різних кваліфікаційних рівнів. Зауважено про заходи та методичні розробки щодо впровадження НРК.

Определены роль и место компетентностного подхода к определению результатов обучения и описания профессиональных компетенций. Сформулировано понятие рамки квалификаций и определены ее задачи в создании единой национальной системы квалификаций. Обосновано введение в обращение НРК и раскрыты ее назначения и цели использования. Рассмотрены основные составляющие описания квалификационных уровней и преимущества внедрения НРК для отечественных специалистов. Исследованы особенности Международной стандартной классификации образования и уровни её реализации. Охарактеризованы виды образования, образовательных и учебных программ и профессиональной ориентации по МСКО. Освещены детали процесса получения образовательной квалификации и завершения образовательной программы. Приведена ориентировочная продолжительность образовательных программ для различных квалификационных уровней. Представлены мероприятия и методические разработки по внедрению НРК.

Defined is the role and place of the competency approach to the definition of learning outcomes and describe the professional competencies. Formulated is the notion of a qualifications framework and defined its objectives in creating a unified national system of qualifications. Justified is the issuance of NQF and disclosed its destination and end use. Considered are the main components of the qualification levels and describe the benefits of implementing the NQF for domestic experts. Investigated are the features of the International Standard Classification of Education, and the levels of its implementation. Characterized are the types of education, education and training programs and professional orientation ISCED. Highlighted are the details of the process of obtaining educational qualifications and complete educational program. Filed is the approximate length of educational programs for various skill levels. Presented are the activities and methodological developments in the implementation of the NQF.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Щолокова Е. М. 
Исследования гринвошинга в маркетинге / Е. М. Щолокова, В. В. Дивак // Вісн. Приазов. держ. техн. ун-ту. Сер. Екон. науки. - 2013. - Вип. 26. - С. 126-130. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проанализированы на примере гринвошинга маркетинговая политика предприятий, ориентированная на продвижение и сбыт "экологически чистых" продуктов; разработаны маркетинговые мероприятия, направленные на защиту потребителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: У529.0-280-211.1 + У9(4УКР)290-280-211.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69254:Ек.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Теоретичні та методичні засади управління підготовкою фахівців з педагогіки вищої школи на основі компетентнісного підходу в межах європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу : монографія / З. В. Рябова, І. І. Драч, Н.О. Приходькіна, В. В. Дивак, В. А. Рябов; НАПН України, ДВНЗ "Ун-т менеджменту освіти". - Київ, 2014. - 337 c. - укp.

Проаналізовано сутність підготовки фахівців у національній вищій школі за умов упровадження європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу. Виокремлено особливості національної вищої школи, а також особливості та специфіку заочної форми навчання. Розроблено науково обгрунтований маркетингово-моніторинговий супровід управління підготовкою фахівців у ВНЗ за умов упровадження європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу та відповідний кваліметричний інструментарій. Охарактеризовано зміст і технологію управління підготовкою фахівців з педагогіки ВНЗ за зазначених умов, адаптованої до національної вищої освіти та до особливостей і специфіки заочної форми навчання. Визначено сутність компетентнісного підходу до підготовки фахівців специфічної категорії "Педагогіка вищої школи". З'ясовано зміст цієї підготовки та запропоновано комплекс навчально-методичних матеріалів для студентів та викладачів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА787109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Дивак В. 
Концептуальні підходи до організації підготовки фахівців із педагогіки вищої школи за заочною формою навчання / В. Дивак // Післядиплом. освіта в Україні. - 2014. - № 1. - С. 91-94. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Зауважено, що в сучасній системі освіти важливою функцією викладача стає уміння зорієнтувати та спрямувати студента в потоці навчальної інформації. Важливою складовою заочного навчання названо використання інформаційних технологій, а саме - систем управління навчанням, створених для розроблення, управління та поширення навчальних матеріалів он-лайн із забезпеченням спільного доступу багатьох користувачів. Встановлено, що одним зі стратегічних напрямів підготовки студентів вищої школи є інтегрування в навчальний процес медіаосвіти з використанням її найрізноманітніших видів, форм і програм. Розглянуто такі технології, як огляд періодичної преси та технологія "Free to Choose". Акцентовано увагу на впровадженій в Україні Концепції медіаосвіти.

Отмечено, что в современной системе образования важной функцией преподавателя становится умение сориентировать и направить студента в потоке учебной информации. Важной составляющей заочного обучения названо использование информационных технологий, а именно систем управления обучением, созданных для разработки, управления и распространения учебных материалов он-лайн с обеспечением совместного доступа многих пользователей. Установлено, что одним из стратегических направлений подготовки студентов высшей школы является интеграция в учебный процесс медиаобразования с использованием его самых разнообразных видов, форм и программ. Рассмотрены такие технологии, как обзор периодической печати и технология "Free to Choose". Акцентировано внимание на внедренной в Украине Концепции медиаобразования.

It was noted that in the modern system of education the ability to orient and direct the student in the flow of educational information becomes an important function of the teacher. The use of information technologies, namely, learning management systems, created for the development, management and dissemination of educational materials online sharable many users was called an important component of distance education. It was established that one of the strategic areas of training high school students is the integration of media education in the educational process with the use of its wide variety of species, forms and programs. Technologies such as the review of the periodical press and technology "Free to Choose" were considered. The attention was focused on the implementation of the Concept of media education in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)763

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дивак В. І. 
Методичні засади архітектурно-планувального розширення художніх музеїв : автореф. дис. ... канд. архітектури : 18.00.02 / В. І. Дивак; Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури. - Київ, 2016. - 20, [1] c. - укp.

Запропоновано класифікацію розширення художніх музеїв за комплексом критеріїв (ємністю, поверховістю, розташуванням відносно основної будівлі та відносно рівня поверхні землі, кількістю функціональних зон, терміном використання тощо). Вперше розглянуто та систематизовано прийоми розширення художніх музеїв, визначено історичні етапи їх розвитку. Сформульовано наукові принципи розширення художніх музеїв (цілістності музейного фонду, безперервності огляду експозицій, архітектурно-просторової цілістності, комфортності умов відвідування музею, безпечності зберігання експонатів). Розроблено методику проектування розширення художніх музеїв в залежності від кількості експонатів і розміру земельної ділянки. Удосконалено метод розрахунку максимальної одночасної кількості відвідувачів. Розроблено метод визначення об'ємно-просторової побудови розширення. Одержали подальший розвиток прийоми формування архітектурно-художньої виразності художніх музеїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н712.45-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА421236 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дивак В. В. 
Використання MS Excel Office 365 у підготовці студентів економічних спеціальностей / В. В. Дивак, С. М. Шклярський, О. Ф. Кузнєцов // Наук. пр. Нац. ун-ту харч. технологій. - 2021. - 27, № 1. - С. 22-31. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено особливості застосування MS Excel додатку хмарного сервісу Office 365 на прикладі математичних, статистичних, фінансово-економічних розрахунків і проєктування групової робити викладачів зі студентами спеціальності 073 "Менеджмент". Запропоновано методику, яка передбачає предметне навчання з дисципліни "Інформаційні технології в професійній діяльності", що охоплює елементи використання хмарних сервісів у навчанні та в подальшій професійній діяльності. Об'єктом дослідження є корпоративна платформа Office 365, що забезпечує доступ до засобів і сервісів навчального призначення, відпрацювання технологій використання електронних освітніх ресурсів і проєктування освітнього середовища студентів і викладача. Методика дослідження передбачає відпрацювання практичних завдань у MS Excel для вирішення математичних, логічних, фінансових функцій, функцій дати та часу, а також роботу з використанням команд "Редагування" та "Спільний доступ". Зазначено, що MS Excel надає змогу проводити розрахунки за певними категоріями функцій. Особливість розрахунку полягає в тому, що назви всіх функцій додатку MS Excel корпоративної платформи Office 365 прописуються латинськими літерами. Існує можливість швидкого внесення змін у документ, його редагування та спільної роботи з ним, перегляд документа в браузері, внесення швидких змін, приміток, друк із браузера зберігання документа в сховищі файлів OneDrive. Впровадження розробленої методики навчання студентів економічних спеціальностей створює умови для покращання результатів навчання, активізує групову роботу студентів. Перспективою подальших досліджень є подальше теоретичне обгрунтування та більш широка апробація розробленої методики, створення методичних рекомендацій щодо роботи в додатках MS Word, MS PowerPoint.


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р30-35

Шифр НБУВ: Ж69879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Дивак В. В. 
Наукове обгрунтування та практична апробація використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти / В. В. Дивак, П. Г. Демідов, Ю. Ю. Юрченко // Проблеми програмування. - 2020. - N 2/3 (спец. вип.). - С. 94-102. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проведено наукове обгрунтування та практичну апробацію використання інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку економічної компетентності керівників закладів середньої освіти (ЗСО). Це дослідження обумовлено новими економічними умовами, що формуються в Україні, де особливої ваги набуває знання принципів і закономірностей економічного розвитку суспільства, економічна освіта. Одним із пріоритетних напрямків Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2020 р. є надання державної підтримки для підготовки фахівців за напрямами, що стимулюють розвиток пріоритетних базових галузей економіки у форматі "наука-освіта-технології". Покращити економічну компетентність керівників ЗСО можна в системі відкритої післядипломної освіти заочно-дистанційною формою підвищення кваліфікації з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, які повинні відігравати провідну роль у проведені дистанційного навчання. В дослідженні дистанційне навчання характеризується наявністю інформаційного навчального середовища або засобів, за допомогою яких відбувається опосередковане спілкування викладачів з здобувачами освіти, а під інформаційно-навчальним середовищем дистанційного навчання застосовано сукупність системно організованого, розподіленого забезпечення засобів передачі даних, інформаційних ресурсів, протоколів взаємодії, апаратно-програмованого й організаційно-методичного забезпечення, зорієнтованого на задоволення освітніх потреб користувачів. Наукова новизна та теоретичне значення результатів дослідження полягають в тому, що вперше теоретично обгрунтовано і розроблено технологію розвитку економічної компетентності керівників ЗСО засобами інформаційно-комунікаційних технологій у системі підвищення кваліфікації; уточнено зміст поняття "професійна компетентність" та її структурні складові; відібрано та структуровано зміст економічної компетентності керівника ЗСО, удосконалено модель розвитку економічної компетентності керівника ЗСО; визначено організаційно-педагогічні умови розвитку економічної компетентності керівника ЗСО у системі підвищення кваліфікації; набули подальшого розвитку теоретичні погляди на процес розвитку професійної компетентності керівників ЗСО та використання інформаційно-комунікаційних технологій, їх засобів у системі відкритої післядипломної освіти. Наукове обгрунтування та практична апробація використання інформаційно-комунікаційних технологій в закладах відкритої післядипломної освіти дозволили виділити сучасну систему дистанційного навчання керівників закладів середньої освіти яка містить такі компоненти: системне середовище дистанційного навчання; електронну базу навчальних матеріалів; віртуальні лабораторії, об'єкти і суб'єкти систем дистанційного навчання, якими виступають заклади післядипломної освіти.



Шифр НБУВ: Ж69331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Єжов С. В. 
Особливості формування багатофункціональних комплексів : навч. посіб. для студентів спец. 191 "Архітектура та містобудування" / С. В. Єжов, В. І. Дивак; Київський національний університет будівництва і архітектури. - Київ : КНУБА, 2020. - 223 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Формування багатофункціональних комплексів це склад¬ний процес сучасної інтеграції житлових, громадсько-торго- вельних, промислових та інших об’єктів. За останні роки в усьому світі ці комплекси стали найбільш ефективною ор- ганізаційно-економічною формою інтеграції різних по функ¬ціональному призначенню споруд. У навчальному посібнику виявлені основні форми організації багатофункціональних комплексів - від перспективних технопар- ків і торговельно-розважальних центрів до житлових об’єктів з приміщеннями культурно-побутового обслуговування населення. Особливе місце в посібнику присвячено технопаркам - зонам економічної активності, які поєднують потенціал університетів, науково-дослідних установ, промислових підприємств та суб’єктів інноваційної інфраструктури регіо¬нального, загальнодержавного та міжнародного рівнів. Представлений матеріал передбачає послідовне удоско¬налення знань під час виконання студентами курсових про¬ектів та дипломних робіт освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» і «магістр». У процесі виконання курсових і дипломних робіт студенти повинні: вивчити сучасний досвід проектування та будівництва багатофункціональних комплексів; визначити основи їх функ¬ціональної організації та об’ємно-планувальної структури; вия¬вити особливості формування предметного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н71-022 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА860614 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Дивак В. І. 
Архітектурно-планувальна організація розширення художніх музеїв : монографія / В. І. Дивак; Київський національний університет будівництва і архітектури. - Київ : Ліра-К, 2022. - 247 c. - Бібліогр.: с. 239-247 - укp.

Увагу присвячено одному з важливих аспектів існування художніх музеїв - їх розширенню. Зазначено, що цей процес характеризується збільшенням розмірів площі як експозиційних залів, так і кожного з планувальних елементів будівлі. Зібрано та проаналізовано вітчизняні та закордонні розширення художніх музеїв. Наведено розрахунки площі експозиційних залів, максимальної та очікуваної кількості відвідувачів розширення. Запропоновано прийоми об'ємно-просторової побудови розширення. Встановлено особливості формування архітектурно-художньої естетики розширення та умови її існування з історичною будівлею.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н712.45-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70406 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського