Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (6)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Душка А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Душка А. Л. 
Особливості зорово-просторового сприйняття в онтогенетичному розвитку суб'єкта в нормі та патології : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / А. Л. Душка; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2009. - 17 c. - укp.

Виявлено індивідуально-психологічні особливості зорово-просторового сприйняття у суб'єктів з патологією у процесі їх онтогенетичного розвитку (на прикладі аутизму). Диференційовано особливості такого сприйняття та прояви індивідуальних особових властивостей в осіб з зазначеною патологією. Розроблено методичні підходи до діагностування зорово-просторового сприйняття для осіб за норми й у разі наявності патології, на ранніх етапах онтогенезу. Розроблено принципи побудови системи психологічної корекції осіб з патологією. Уточнено трактування загальноприйнятих психологічних категорій "особистість", "індивідуальність" стосовно таких суб'єктів. Доповнено діагностичний апарат визначення психологічних особливостей зорово-просторового сприйняття суб'єктів з патологією, а також комплекс особливостей даного сприйняття у суб'єктів без патології у психічному розвитку на раніх стадіях онтогенезу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.91 + Ю948.4-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365128 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Душка А. Л. 
Основные подходы психологической помощи семьям, воспитывающим детей с онкологическими заболеваниями / А. Л. Душка, Ю. А. Мартынюк // Мед. реабілітація, курортологія і фізіотерапія. - 2011. - № 4. - С. 47-50. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Розглянуто системну корекційну допомогу сім'ям, які виховують дітей з онкологічними захворюваннями, наведено етапи цієї корекційної допомоги. Підкреслено, що для створення сприятливого реабілітаційного та корекційно-навчального середовища для дитини в період її перебування вдома необхідно оптимізувати внутрішньосімейну атмосферу, провести гармонізацію міжособистісних, подружніх, батьківсько-дитячих та дитячо-батьківських відносин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)44 + Ю949.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вісковатова Т. П. 
Особливості розвитку гри аутичної дитини / Т. П. Вісковатова, А. Л. Душка // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2006. - 11, вип. 11. - С. 18-29. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Наведено дані про вплив гри на розвиток дитини з раннім дитячим аутизмом, та авторські критерійні показники розвитку дітей від народження до 5 років, які є характерними для раннього дитячого аутизму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.29 + Р731.1 + Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Душка А. Л. 
Родители особого ребенка: пути помощи / А. Л. Душка // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2010. - 15, вип. 4. - С. 67-73. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

Рассмотрены программы помощи семьям, воспитывающим особого ребенка. Проведен теоретический анализ литературы по данной теме, рассмотрена необходимость оказания практической помощи в семейном воспитании через формирование у родителей навыков коммуникации и управления поведением особого ребенка. Приведен тренинг для родителей, который позволяет расширить возможности понимания своего ребенка, вырабатывает новые навыки взаимодействия и активизирует коммуникацию в семье с особым ребенком.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю956-990-734 + Ч421.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Душка А. Л. 
Концепция психологической помощи семьям, воспитывающим особых детей / А. Л. Душка // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 2. - С. 29-37. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Рассмотрена системная коррекция нарушений в родительско-детских и супружеских отношениях. Приведен теоретический анализ литературы по данной теме, рассмотрены этапы коррекционной помощи как попытка расширения сферы положительных эмоций и соответственно блокада патологически обусловленных отрицательных эмоций. Отмечено, что система психологической помощи семьям, воспитывающим особых детей, должна иметь комплексный характер и проводиться группой специалистов различного профиля.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.246

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Душка А. Л. 
Основные подходы к коррекции РДА / А. Л. Душка // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 7. - С. 77-84. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Рассмотрена системная коррекционная помощь детям с аутизмом, проведен теоретический анализ литературы по данной теме. Рассмотрены этапы коррекционной помощи как попытка расширения сферы положительных эмоций и соответственно - блокада патологически обусловленных отрицательных эмоций. Отмечено, что система коррекционной помощи аутичным детям должна иметь комплексный характер и проводиться группой специалистов различного профиля, включая психологов, педагогов-воспитателей, детских психиатров, невропатологов, логопедов и т. д.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.241 + Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Душка А. Л. 
Генезис психофизических недостатков / А. Л. Душка // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 11, ч. 2. - С. 46-53. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Рассмотрено психическое развитие, которое тесно связано с биологическими свойствами организма, его наследственными и конституциональными особенностями, врожденными и приобретенными качествами, опосредованными постепенным формированием структуры и функции различных отделов ЦНС. Отмечено, что к основным факторам, влияющим на психическое развитие, относятся наследственность, семейная среда и воспитание, а также внешняя среда с многообразием ее социальных и биологических воздействий. Все эти влияния выступают в едином комплексе, что может обусловливать как усиление, так и нивелирование влияния каждого из факторов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Душка А. Л. 
Индивидуально-психологические особенности аутичной личности, как субъекта процесса социализации / А. Л. Душка // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 48-52. - Библиогр.: 17 назв. - рус.

Проведено исследование идентификации способов восприятия, дифференцирования и структурирования взаимодействия человека как субъекта с окружающим миром. Осуществлен теоретический анализ понятий "индивид", "индивидуальность" и "личность аутичного ребенка", а также дано определение понятия "аутичная личность" на основе литературных источников. Выполнено сравнение особенностей развития индивида в норме и аутистической патологии. Сделан вывод о необходимости пересмотра существующих рекомендаций по коррекционной работе среди индивидов с аутизмом.

Проведено дослідження ідентифікації способів сприйняття, диференціювання і структуризації взаємодії людини як суб'єкта з навколишнім світом. Здійснено теоретичний аналіз понять "індивід", "індивідуальність" і "особистість аутичної дитини", а також дано визначення поняття "аутична особистість" на основі літературних джерел. Виконано порівняння особливостей розвитку індивіда в нормі й аутистичної патології. Зроблено висновок про необхідність перегляду існуючих рекомендацій з коректувальної роботи серед індивідів з аутизмом.

The article demonstrates some individual psychological features of people suffering from autism, analyzes such concepts as "individual", "individuality" and "individuality of an autistic child", defines the notion "an autistic person" on the basis of the literature analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.29 + Р733.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Висковатова Т. П. 
Особенности субъектно-объектных отношений в социальном взаимодействии при аномальном развитии / Т. П. Висковатова, А. Л. Душка // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 37-41. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Рассмотрены особенности субъектно-объективных отношений индивида, страдающего аутизмом. Установлены основные нарушения в процессе его социализации и взаимодействия с другими людьми в следующих областях: нарушения развития социального взаимодействия; недостаток вербальной и невербальной коммуникации, ограниченный круг интересов и форм поведения, вспышки гнева, что сопровождающиеся самоповреждающим поведением (аутоагрессия). Проанализированы такие понятия как "индивид", "субъект" и "личность" обычного человека и индивида с аутичными нарушениями.

Розглянуто особливості суб'єктно-об'єктивних відношень індивіда, що страждає на аутизм. Встановлено основні порушення у процесі його соціалізації та взаємодії з іншими людьми у наступних областях: порушення розвитку соціальної взаємодії, брак вербальної і невербальної комунікації, обмежений круг інтересів і форм поведінки, спалахи гніву, що супроводжуються самоушкоджувальною поведінкою (аутоагресія). Проаналізовано такі поняття як "індивід", "суб'єкт" і "особистість" звичайної людини й індивіда з аутичними порушеннями.

The article investigates on subjective and objective relation of a person with autistic deviations in the process of his\her socialization; the process of interrelation with other people. The authors analyze such notions as "individual", "subject", "personality" for a common person and a person with autistic deviations on the basis of the data obtained in the course of investigation on autistic children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.29 + Ю952.1 + Ю953

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Душка А. Л. 
Влияние взаимоотношений в семье на развитие личности ребенка / А. Л. Душка // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2013. - 18, вип. 23. - С. 103-109. - Библиогр.: 41 назв. - рус.

Рассмотрены особенности развития семьи как модели формирования жизненного стиля ребенка с психофизическими нарушениями, программа психологической помощи. Проведен теоретический анализ литературы по данной теме. Подчеркивается, что эмоциональное состояние и отношения между детьми и родителями влияют на эффективность программы психологической помощи. С другой стороны, программа психологической помощи семьям детей с психофизическими нарушениями помогает наладить гармоничные детско-родительские отношения, корректирует эмоциональное состояние как ребенка, так и родителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Душка А. Л. 
Психоэмоциональные состояния родителей детей с психофизическими отклонениями: концептуализация, диагностика и коррекция : монография / А. Л. Душка; Одес. нац. ун-т им. И.И. Мечникова. - Одесса. - Донецк : Схід. вид. дім, 2014. - 460 c. - Библиогр.: 754 назв - рус.

Рассмотрены генезис и виды психофизических и психоэмоциональных нарушений, общие принципы их коррекции и профилактики. Освещены психологические основы помощи семьям, воспитывающим детей с такими нарушениями, раскрыто влияние стилей воспитания на формирование личности ребенка с психофизическими нарушениями. Изучены современные информационные технологии виртуальной коммуникации в работе с семьями, имеющими детей с такими нарушениями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.21-213.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА806703 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Душка А. Л. 
Психоемоційні стани батьків дітей з психофізичними відхиленнями: концептуалізація, діагностика і корекція : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / А. Л. Душка; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ, 2016. - 42 c. - укp.

Мета дослідження - розроблення й обгрунтування концептуальних засад організації психологічної допомоги батькам дітей з психофізичними відхиленнями на основі синергетичного підходу. Здійснено теоретичний аналіз проблеми та визначено напрями студіювань психоемоційних станів у батьків дітей з психофізичними відхиленнями, а також синергетичних позицій розкрито сутність психоемоційних станів батьків цих дітей в контексті життєдіяльності родини як мікросоціальної системи. Визначено й охарактеризовано спектр психоемоційних станів батьків дітей з психофізичними відхиленнями. Науково обгрунтовано синергетичну модель процесу самоорганізації родин дітей з психофізичними відхиленнями. Розроблено й апробовано психолого-синергетичну технологію допомоги батькам дітей з зазначеними відхиленнями. Визначено умови та засоби становлення життєвої компетентності та саморозвитку батьків дітей з психофізичними відхиленнями шодо мікросоціальної (взаємодія в родині) та макросоціальної (взаємодія в суспільстві) ситуацій та науково обгрунтовано методи регуляції їх психоемоційних станів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.4-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА427037 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами : колект. монографія / К. С. Аверіна, М. В. Білецька, Н. А. Божко, Т. А. Братишко, Г. Б. Варіна, А. М. Грись, В. В. Гузь, Н. В. Гузь, С. М. Дубяга, А. Л. Душка, Т. С. Житнік, Т. А. Каткова, О. І. Кононенко, В. Є. Луньов, Л. М. Михайленко, Л. Ю. Москальова, А. В. Немикін, Т. Я. Озерова, М. М. Павлюк, В. В. Пономаренко, О. О. Прокоф'єва, О. А. Прокоф'єва, Л. І. Прохоренко, В. М. Рахманов, Г. О. Скиба, Г. Б. Соколова, Я. В. Сопіна, А. В. Старовойтов, Н. М. Фалько, Я. В. Фесенко, О. А. Філатова, О. В. Царькова, В. В. Чорна; ред.: О. В. Царькова; Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. - Мелітополь : Люкс, 2019. - 416 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

У монографії наведено теоретичні та практичні розробки проблеми детермінації впливу сімейного середовища на розвиток дитини з особливими потребами й упровадження системи організації психолого-педагогічного супроводу таких родин. Колективом авторів різнобічно, мультидисциплінарно та комплексно висвітлено сучасні моделі сімейноорієнтованого психолого-педагогічного супроводу Звернено увагу на реалізацію соціальної політики, розробку методів і підходів комплексної реабілітації та соціальної адаптації, що дозволяє розглядати родину дитини з особливими потребами як учасника процесу реабілітації (модель комплексної реабілітації та соціальної адаптації, центрована на дитині), або як специфічний тип сім’ї, члени якої знаходяться в особливому соціальному становищі й самі потребують підтримки та допомоги (модель комплексної реабілітації та соціальної адаптації, центрована на родині, яка виховує дитину з особливими потребами). Колективну монографію створено в межах виконання наукової роботи молодих учених «Розробка методології психолого-педагогічного супроводу сімей, які виховують дітей з особливими потребами» (номер держреєстрації 011911002003).


Індекс рубрикатора НБУВ: С491(4УКР) + Ю956-994-06-734 + Ю949.246

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865093 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського