Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (7)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Жаровцева Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Жаровцева Т. Г. 
Неблагополучна сім'я: своєрідність, проблеми, педагогічна підтримка / Т. Г. Жаровцева; АПН України. Півд. наук. центр. - О. : СВД М.П.Черкасов, 2004. - 191 c. - Бібліогр.: 186 назв. - укp.

Визначено сутність сім'ї як соціального іниституту виховання дітей. Охарактеризовано її види і специфічні функції. Проаналізовано вплив сімейних відносин на формування психіки дитини. Встановлено причини та механізми виникнення порушень міжособистісних стосунків у сім'ї, розглянуто їх наслідки. Розкрито теоретичні засади підготовки фахівців у галузі дошкільного виховання до роботи з неблагополучними сім'ями. На базі використання модульно-рейтингової системи навчання сформовано модель професійної підготовки майбутніх вихователів до роботи з неблагополучними сім'ями. Визначено суть основних педагогічних категорій у сфері сімейного виховання, розроблено методики тестування відносин у сім'ї та програму навчального курсу "Сімейна педагогіка".

Определена сущность категории семьи как социального института воспитания детей. Охарактеризованы ее виды и специфические функции. Проанализировано влияние семейных отношений на формирование психики ребенка. Установлены причины и механизмы возникновения нарушений межличностных отношений в семье и рассмотрены их последствия. Раскрыты теоретические основы подготовки специалистов в области дошкольного воспитания к работе с неблагополучными семьями. С использованием модульно-рейтинговой системы обучения сформирована модель профессиональной подготовки будущих воспитателей к работе с неблагополучными семьями. Определено содержание основных педагогических категорий в области семейного воспитания, разработаны методики тестирования отношений в семье и программа учебного курса "Семейная педагогика".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.09 + С5*644

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661820 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Жаровцева Т. Г. 
Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з неблагополучними сім'ями : Автореф. дис... д-ра пед. наук / Т. Г. Жаровцева; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 44 c. - укp.

Науково обгрунтовано концептуальні підходи до розробки змісту й організації підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з неблагополучними сім'ями. Розроблено модель процесу даної підготовки, яка передбачає упорядкування цього процесу та модифікацію його відповідно до мети та змісту навчання студентів. Визначено основні критерії та показники, педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до зазначеної роботи, а саме: впровадження відповідної кредитно-модульної системи, забезпечення рефлексії у цій системі, педагогічну взаємодію з неблагополучними сім'ями на базі інтерактивного підходу, конструювання особистісно-орієнтованих технологій підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти, міждисциплінарну інтеграцію змісту вищої педагогічної освіти, оволодіння діагностичною діяльністю за умов організації педагогічної підтримки неблагополучної сім'ї. Розроблено педагогічну теорію проблеми, визначено її принципи, фактори, критерії, закономірні явища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.514

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349582 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Жаровцева Т. Г. 
Методологические основы и концепции процесса обучения : учеб. пособие / Т. Г. Жаровцева, О. Н. Маслий, А. А. Кременчук, А. И. Цигуля; Ин-т инновац. технологий и методов обучения. - О. : Изд. Букаев В.В., 2012. - 156 c. - Библиогр.: с. 156 - рус.

Системно изложены методология и концепции процесса обучения, основные его функции. Рассмотрены содержание образования и его составляющие, психологические основы формирования умений и навыков в процессе обучения, составляющие образовательного процесса. Охарактеризованы методы обучения, формы организации данного процесса. Приведены методы оценки успеваемости, примеры образовательных программ, средства обучения. Акцентировано на инновациях в образовательном процессе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Жаровцева Т. Г. 
Антиієрархічна модель формування професійної готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2007. - № 6/7. - С. 72-75. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано сутність та основні підходи до реалізації антиієрархічної моделі формування готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями.

Проанализированы сущность и основные подходы к реализации антииерархичной модели формирования готовности студентов к работе с неблагополучными семьями.

It is analysed the essence and some basic approaches to realization of the anti-hierarchical model of developing students' readiness for work with troubled families.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.09 + Ч421.514

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Жаровцева Т. Г. 
Використання рефлексії в системі підготовки фахівців дошкільної освіти до роботи з сім'єю / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 136-140. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено зміст та потенційні можливості використання рефлексії за підготовки спеціаліста дошкільної освіти до роботи з сім'єю.

Рассмотрена сущность и потенциальные возможности использования рефлексии в подготовке специалиста дошкольного образования к работе с семьей.

The article presents the essence and potential possibilities of using reflection in training specialists of pre-school education for interaction with family.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Жаровцева Т. Г. 
Підготовка фахівців дошкільної освіти до роботи з неблагополучними сім'ями: системний, подієвий, аксіологічний, рефлексивний підходи / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2006. - № 3/4. - С. 96-99. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто методологічні підходи, на яких базується підготовка студентів до роботи з неблагополучними родинами та їх специфічний зміст у контексті розглянутої проблеми. Доведено, що дані методологічні підходи є теоретичною основою ефективної професійної підготовки фахівців дошкільної освіти для роботи з неблагополучними родинами.

Рассмотрены методологические подходы, которые лежат в основе подготовки студентов к работе с неблагополучными семьями и их специфическое содержание в контексте рассмотренной проблемы. Доказано, что данные методологические подходы представляют собой теоретическую основу эффективной профессиональной подготовки специалистов дошкольного образования для работы с неблагополучными семьями.

The article presents some methodological approaches which underlie preparation of students for work with unsuccessful families and their specific contents in a context of the considered problem. It is proved, that the given methodological approaches represent a theoretical basis of effective vocational training of experts of preschool education for work with unsuccessful families.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч491.09

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Жаровцева Т. Г. 
Проблема професійних утруднень у процесі взаємодії педагогів з неблагополучними сім'ями / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2008. - № 1/2. - С. 42-45. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено проблему професійних утруднень педагога у роботі з родиною. Наведено характеристику та обгрунтування типів професійних труднощів педагога. Встановлено, що даний процес супроводжується протиріччями, обумовленими неадекватністю змісту та форм навчальної та професійної діяльності майбутнього фахівця.

Освещена проблема профессиональных трудностей педагога в работе с семьей. Приведены характеристика и обоснование типов профессиональных трудностей педагога. Установлено, что данный процесс сопровождается противоречиями, обусловленными неадекватностью содержания и форм учебной и профессиональной деятельности будущего специалиста.

The article deals with the problem of professional difficulties of the teacher in work with family. The characteristic and a substantiation of types of professional difficulties of the teacher is offered. It is established, that the given process is accompanied чередой the contradictions caused by inadequacy of the maintenance and forms educational and professional work of the future expert.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Жаровцева Т. Г. 
Педагогічна освіченість батьків як умова реалізації ідей батьківської педагогіки В.О. Сухомлинського / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2008. - № 6. - С. 57-60. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На підставі проведеного аналізу стану сучасної сім'ї як соціального інституту обгрунтовано необхідність виховання та навчання батьків з метою відродження родини та створення сприятливих умов для соціалізації дитини. Визначено основні принципи та умови формування педагогічної освіченості батьків, що грунтуються на ідеях батьківської педагогіки В. О. Сухомлинського та їх вплив на виховання дітей у сім'ї.

На основании проведенного анализа состояния современной семьи как социального института обоснована необходимость воспитания и обучения родителей с целью возрождения семьи и создания благоприятных условий для социализации ребенка. Определены основные принципы и условия формирования педагогической образованности родителей, которые основываются на идеях родительской педагогики В. А. Сухомлинского и их влияние на воспитание детей в семье.

The article discloses the problems of developing pedagogical competence of parents and its influence of bringing up children in family.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 д + Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Жаровцева Т. Г. 
Педагогічна практика студентів в умовах варіативності навчання (на прикладі роботи з сім'ями дошкільників) / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2008. - № 8/9. - С. 142-144. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто методичні підходи, на яких базується підготовка студентів до роботи із сім'ями дошкільників.

Рассмотрены методические подходы, лежащие в основе подготовки студентов к работе с семьями дошкольников.

It is disclosed some methodic approaches which form the basis for training students for interaction with families of pre-schoolers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.266.69 + Ч411.514

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Жаровцева Т. 
Аксіологічний аспект підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з сім'єю / Т. Жаровцева // Наука і освіта. - 2009. - № 4. - С. 63-65. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Визначено аксіологічний аспект підготовки фахівців дошкільної освіти до роботи з сім'ями дошкільників і створення умов для професійної орієнтації студентів на ціннісно-сенсову значущість сім'ї (ЦСЗС). Висвітлено традиційні функції та цінність сім'ї як виховного середовища. Зазначено, що ціннісне ставлення до педагогічної взаємодії з сім'єю визначається ефективністю формування знань і вмінь вже в студентські роки. Наведено результати діагностики сформованості ЦСЗС у професійній готовності студента (ПГС) до взаємодії з сім'єю дитини, які підтвердили припущення про те, що традиційний підхід до навчання не забезпечує формування ціннісно-сенсової позиції студента щодо сім'ї як складової частини ПГС й обгрунтовують необхідність ефективної технології формування ПГС до педагогічної взаємодії з сім'єю дитини взагалі.

Определены аксиологический аспект подготовки специалистов дошкольного образования к работе с семьями дошкольников и создания условий для профессиональной ориентации студентов на ценностно-смысловой значимости семьи (ЦСЗС). Освещены традиционные функции и ценность семьи как воспитательной среды. Подчеркнуто, что ценностное отношение к педагогическому взаимодействию с семьей определяется эффективностью формирования знаний и умений уже в студенческие годы. Представлены результаты диагностики сформированности ЦСЗС в профессиональной готовности студента (ПГС) ко взаимодействию с семьей ребенка, которые подтвердили предположение о том, что традиционный подход к обучению не обеспечивает формирования ценностно-смысловой позиции студента в отношении семьи как составной части ПГС и обосновывают необходимость эффективной технологии формирования ПГС к педагогическому взаимодействию с семьей ребенка вообще.

Показать транслитерациюDetermined axiological aspect of training pre-school education to work with families of preschool children and to create conditions for professional orientation of students on value-semantic significance of the family (VSSF). Are illuminated, the traditional functions and value of family as an educational medium. It was stressed that valuable relations to teacher interaction with the family is determined by the efficiency of formation of knowledge and skills already in his student years. The results of diagnosis of formation VSSF in the professional preparedness of the student (PPS) to the interaction with the child's family, which confirmed the assumption that the traditional approach to education does not ensure the formation of value-semantic position of a student in the family as part of the PPS and justify the need for an effective technique for the formation of PPS to teacher interaction with the family of the child generally


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Жаровцева Т. Г. 
Критеріальний підхід до формування готовності майбутніх фахівців до роботи з неблагополучними сім'ями / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 120-123. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито сутність та структуру аксіологічного підходу до підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з сім'ями дошкільників і створення умов для професійної орієнтації студентів на ціннісно-сенсову значущість сім'ї. Доповнено загальні вимоги до виділення й обгрунтування критеріїв вимогами, що відбивають специфіку професійно-педагогічної готовності. Підтверджено доцільність виділення трьох рівнів сформованості критеріїв і показників: низький, середній і достатній. Акцентировано увагу на характеристиках пізнавально-орієнтованого, діяльнісного, ціннісно-сенсового та потребнісно-орієнтованого критеріїв готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями. Констатовано, що проблема оцінки професійно-педагогічної готовності студентів до роботи з неблагополучними сім'ями пов'язана з проблемою критеріїв і рівнів її сформованості, які визначаються виходячи із системного розуміння готовності, виділення її структурних і функціональних компонентів, тлумаченні готовності як процесу і результату освоєння та створення педагогічних цінностей, технологій за професійної самореалізації особистості педагога.

Раскрыта сущность и структура аксиологического подхода к подготовке будущих специалистов дошкольного образования к работе с семьями дошкольников и создание условий для профессиональной ориентации студентов на ценностно-смысловую значимость семьи. Дополнено общие требования к выделению и обоснованию критериев требованиями, которые отражают специфику профессионально-педагогической готовности. Подтверждена целесообразность выделения трех уровней сформированности критериев и показателей: низкий, средний и достаточный. Сосредоточено внимание на характеристиках познавательно-ориентированного, деятельностного, ценностно-смыслового и потребностно-ориентированного критериев готовности студентов к работе с неблагополучными семьями. Констатировано, что проблема оценки профессионально-педагогической готовности студентов к работе с неблагополучными семьями связана с проблемой критериев и уровней ее сформированности, которые определяются исходя из системного понимания готовности, выделения ее структурных и функциональных компонентов, толкования готовности как процесса и результата освоения и создание педагогических ценностей, технологий профессиональной самореализации личности педагога.

The essence and structure of the axiological approach to the preparation of future early childhood education professionals to work with families of preschool children and to create conditions for professional orientation of students on the value-semantic significance of the family. Completed the general requirements for selection and justification of the criteria requirements that reflect the specific vocational and educational preparedness. Appropriateness selection of three levels of formation of criteria and indicators: low, medium and sufficient. Focused attention on the characteristics of cognitive-oriented, active, value-sense and of needs-based criteria, students' readiness to work with dysfunctional families. Stated that the problem of assessing the professional and educational readiness of students to work with dysfunctional families linked to the problem of criteria and levels of its formation, which are determined based on the systemic understanding of readiness, the selection of its structural and functional components, willingness to interpret both the process and outcome of development and the creation of pedagogical values, technology, professional self-identity of the teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.51 + Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Жаровцева Т. Г. 
Професійна готовність фахівців дошкільної освіти до роботи з неблагополучними сім'ями / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2009. - № 1/2. - С. 221-223. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Визначено концептуальні підходи до вирішення проблеми професійної готовності студентів - майбутніх фахівців дошкільної освіти - до роботи з неблагополучними сім'ями. Охарактеризовано специфічний зміст такої готовності, що базується на теоретичному осмисленні й експериментальному вивченні даної проблеми.

Определены концептуальные подходы к решению проблемы профессиональной готовности студентов - будущих специалистов дошкольного образования - к работе с неблагополучными семьями. Охарактеризовано специфическое содержание такой готовности, которое базируется на теоретическом осмыслении и экспериментальном изучении данной проблемы.

The article discloses the problem of training specialists in pre-school education for interaction with unfavorable families and their specific contents in context of the problem.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Жаровцева Т. Г. 
Образовательная политика стран Черноморского бассейна в сфере подготовки специалистов педагогического профиля / Т. Г. Жаровцева, А. Асалыоглу // Наука і освіта. - 2011. - № 1. - С. 38-40. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Проанализированы концептуальные положения реформы профессиональной подготовки специалистов педагогического профиля стран Черноморского бассейна, целью которой является помощь странам-участницам в разработке и реформировании своих национальных образовательных программ, обмен опытом и технологиями преподавания, разработка современных методик преподавания. Акцентировано внимание на том, что формирование ключевых компетенций в общей структуре отношений, включающих межкультурный, образовательный и психологический компоненты, должны быть модернизированы в свете изменяемых приоритетов и потребностей общества. Конкретизированы принципы и мероприятия, направленные на развитие плюролингвизма. Освещен опыт работы ЮНПУ им. К.Д. Ушинского в этом направлении. Подчеркнуто, что одной из основных характеристик профессиональной подготовки специалистов в сфере образования является его международная направленность.

Проаналізовано концептуальні положення реформи професійної підготовки фахівців педагогічного профілю країн Чорноморського басейну, метою якої є допомога країнам-учасницям у розробці та реформуванні своїх національних освітніх програм, обмін досвідом і технологіями викладання, розробка сучасних методик викладання. Акцентовано увагу на тому, що формування ключових компетенцій у загальній структурі відносин, які включають міжкультурний, освітній і психологічний компоненти, повинні бути модернізовані у світлі змінюваних пріоритетів і потреб суспільства. Конкретизовано принципи та заходи, спрямовані на розвиток плюролінгвізму. Висвітлено досвід роботи ДНПУ ім. К.Д. Ушинського в цьому напрямку. Підкреслено, що однією з основних характеристик професійної підготовки фахівців у сфері освіти є його міжнародна спрямованість.

Analyzed the concept of the reform of professional training of pedagogical profile of the Black Sea basin, which aims to help participating countries in developing and reforming their national education programs, sharing experiences and technologies of teaching, the development of modern teaching methods. More specific policies and measures aimed at developing plyurolinhvizm. Presented experience of Southern National Pedagogical University KDUshinskiy in this direction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(0:922.8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Жаровцева Т. Г. 
Сімейний уклад як підгрунтя виховання духовності в дитини дошкільного віку / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 150-152. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто сутність, структуру сімейного укладу як пріоритетного явища та його роль у формуванні духовності дітей дошкільного віку. Надано характеристику поняття "сімейний уклад". Виявлено та охарактеризовано типи сімейного укладу. Виділено групи сімей з різним рівнем психолого-педагогічної культури. Проаналізовано окремі компоненти укладу сім'ї, виявлено залежність між впливом сімейного укладу та формуванням духовності в дітей як інтегральної якості особистості. Зроблено висновок про наявність взаємозв'язку між сімейним укладом і психолого-педагогічною культурою батьків.

Рассмотрена сущность, структура семейного уклада как приоритетного явления и его роль в формировании духовности детей дошкольного возраста. Предоставлена характеристика понятия "семейный уклад". Выявлены и охарактеризированы типы семейного уклада. Выделены группы семей с разным уровнем психолого-педагогической культуры. Проанализированы отдельные компоненты уклада семьи, выявлена зависимость между влиянием семейного уклада и формированием духовности у детей как интегрального качества личности. Сделан вывод о наличии взаимосвязи между семейным укладом и психолого-педагогической культурой родителей.

The essence of the structure of family life as a key phenomenon and its role in shaping the spiritual children of preschool age. Given the characteristics of the concept of "family life". Identified and a characterization of the types of family life. Groups of families with different levels of psychological and educational culture. Analyzed the individual components of the lifestyle of the family, revealed the influence of the relationship between family structure and the formation of spirituality inchildren as an integral quality of the individual. It is concluded that a relationship between family structure and psychological-pedagogical culture of their parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч491.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Жаровцева Т. Г. 
Адаптация детей дошкольного возраста к условиям общественного воспитания (на материале круглосуточных групп) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Т. Г. Жаровцева; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1991. - 161 c. - Библиогр.: л. 141-160. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч411.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45235 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Жаровцева Т. Г. 
Адаптация детей дошкольного возраста к условиям общественного воспитания (на материале круглосуточных групп) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Т. Г. Жаровцева; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1991. - 161 c. - Библиогр.: л. 141-160. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч411.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45235 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Жаровцева Т. Г. 
Адаптация детей дошкольного возраста к условиям общественного воспитания (на материале круглосуточных групп) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / Т. Г. Жаровцева; Научно-исследовательский институт педагогики. - К., 1991. - 161 c. - Библиогр.: л. 141-160. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч411.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45235 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського