Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>A=Окса М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Окса М. М. 
Впровадження ідей козацької педагогіки в сучасній школі / М. М. Окса, А. В. Пряннікова, Л. І. Кучина. - Мелітополь, 2001. - 60 c. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Визначено сутність і характер традицій козацької педагогіки. Обгрунтовано комплексний системний підхід до формування народознавчих знань в учнів підліткового віку, що передбачає раціональне використання традицій козацької педагогіки у процесі вивчення всіх навчальних дисциплін і позакласної роботи за умов взаємозв'язку школи, сім'ї та громадськості. Розроблено програму роботи класного керівника щодо формування народознавчих знань, умінь та навичок. Наведено методичні рекомендації для вчителів з досліджуваної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607948 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Афанасьєва Л. В. 
З історії українського мистецтва : Навч. посіб. для студ. вищ. мист. закл. освіти України і вчителів шк. різного типу / Л. В. Афанасьєва, В. В. Гудзь, В. М. Александров, Г. І. Александрова, І. В. Букреєва, Л. Ф. Глинська, В. М. Кардашов, Т. В. Мартинюк, О. О. Мельник, М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т. - Мелітополь : Аквілон, 2000. - 180 c. - укp.

Розглянуто основні напрямки розвитку українського мистецтва з давніх часів до ХХ ст.: мистецтво дохристиянської доби та Київської Русі, галицько-волинське мистецтво, мистецтво польсько-литовської доби, козацьких часів та національного відродження, мистецтво ХХ ст. Висвітлено гуманістичну спрямованість українського мистецтва. Охарактеризовано його значення для процесу виховання активної та творчої особистості, свідомого громадянина України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Карпенчук С. Г. 
На зорі макаренкознавства / С. Г. Карпенчук, М. М. Окса. - Мелітополь, 2000. - 96 c. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено сподвижницький етап розвитку особистості А.С.Макаренка. Наведено імена зі списку "Друзі" діяча. Висвітлено утвердження ідей А.С.Макаренка у практиці навчально-виховних закладів. Охарактеризовано постаті перших пропагандистів педагогічних ідей А.С.Макаренка. Надано оцінку діяльності педагога його вихованцями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Макаренко А.С.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Репресії проти освітян Запоріжчини / ред.: М. М. Окса. - Мелітополь, 2001. - 105 c. - укp.

Описано репресії проти освітян на Півдні України. Детально проаналізовано педагогічну спадщину відомих педагогів та вчених: Р.Коцюбинського, І.Курила-Кримчака, О.Зверєва та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61я43 + Т3(4УКР-4ЗАП)6-49я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Болотін Ю. П. 
Тенденції та закономірності становлення загальнопедагогічних дисциплін в Україні / Ю. П. Болотін, М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ін-т. - Мелітополь, 1997. - 201 c. - Бібліогр.: 254 назв. - укp.

Простежується розвиток поглядів на розуміння сутності теоретичних основ підготовки вчителя в дореволюційній школі. Висвітлюються методологічні основи викладання циклу загальнопедагогічних дисциплін у вузах, основні тенденції розвитку педагогічної думки в УНР в 1917-1920 рр. Значну увагу приділено особливостям викладання загальнопедагогічних дисциплін на протязі 1920-1991 рр. Розглядаються сучасні тенденції дотримання пріоритету, загальнолюдських принципів, об'єктивності та альтернативності при оцінці історико-педагогічних явищ, а також процес відродження національної системи виховання, школи і педагогіки в період становлення незалежної України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588624 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Окса М. М. 
Генеза вивчення загальнопедагогічних дисциплін у вузах України в ХХ столітті : Моногр. / М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т. - Мелітополь, 2004. - 302 c. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми та тенденції вивчення загальнопедагогічних дисциплін в Україні. Розглянуто основні принципи методологічного проектування в сучасній педагогічній освіті. Висвітлено теоретичні засади реформаторської педагогіки, охарактеризовано соціально-економічні та політичні умови розвитку та методи реалізації нового наукового напрямку. Досліджено світовий досвід формування освітньої системи і організації педагогічної науки. Проаналізовано психолого-педагогічні особливості загальнопедагогічної підготовки вчителів у різні історичні періоди (1930 - 1940 рр., 1950 - 1960 рр. та 1970 - 1980 рр.). Розглянуто ефективні методи формування професійно-значущих особистісних якостей вчителів і проблеми сучасної філософії освіти у вивченні загальнопедагогічних дисциплін.

Рассмотрены актуальные проблемы и тенденции изучения общепедагогических дисциплин в Украине. Обоснованы основные принципы методологического проектирования в современном педагогическом образовании. Освещены теоретические основы реформаторской педагогики, охарактеризованы социально-экономические и политические условия развития и методы реализации нового научного направления. Исследован мировой опыт формирования образовательной системы и организации педагогической науки. Праоанализированы психолого-педагогические особенности общепедагогической подготовки учителей в разные исторические периоды (1930 - 1940, 1950 - 1960, 1970 - 1980). Рассмотрены эффективные методы формирования профессионально-значимых личностных качеств учителей и проблемы современной философии образования в изучении общепедагогических дисциплин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511 + Ч489.516(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659220 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Воронін Д. Є. 
Загальнопедагогічний і психологічний аналіз сутності і компонентів здорового способу життя студентів економічних спеціальностей / Д. Є. Воронін, М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 6. - С. 3-21. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Проаналізовано сутність і компоненти здорового способу життя особистості, що визначається як об'єктивними формами її життєдіяльності - зовнішніми чинниками, так і суб'єктивними особливостями - внутрішніми чинниками.

Рассмотрен анализ сущности и компонентов здорового способа жизни личности, что определяется как объективными формами ее жизнедеятельности - внешними факторами так и ее субъективными особенностями - внутренними факторами.

There have been considered the analysis of personality life's healthy way essence and components which is determined by his activity objective forms - external factors as well as his objective peculiarities - internal factors.


Ключ. слова: здоровий спосіб життя, зовнішні чинники здорового способу життя, внутрішні чинники здорового способу життя, руховий режим, особиста гігієна
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.153.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Окса М. М. 
Ретроспективні генези і сучасні тенденції розвитку експериментальних навчально-виховних закладів Німеччини : Моногр. / М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т. - Мелітополь, 2005. - 96 c. - Бібліогр.: с. 94-96. - укp.

Висвітлено педагогічний досвід і запропоновано нові технології систем освіти Західної Європи. Розкрито теоретичні засади та охарактеризовано основні напрями реформаторської педагогіки. Проаналізовано діяльність вальдорфської школи, "Школи Гуманності" П.Гехеба, подано педагогічну концепцію А.Райхвайна як вираження гуманістичних ідей. Розглянуто педагогічні погляди Г.Вінекена, систему П.Петерссена, розглянуто спадщину М.Монтессорі.

Освещен педагогический опыт и предложены новые технологии систем образования Западной Европы. Раскрыты теоретические основы и охарактеризованы основные направления реформаторской педагогики. Проанализирована деятельность вальдорфской школы, "Школы Гуманости" П.Гехеба, дана педагогическая концепция А.Райхвайна как выражение гуманистических идей. Рассмотрены педагогические взгляды Г.Винекена, система П.Петерссена, наследие М.Монтессори.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4НІМ) + Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665997 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Окса М. М. 
Основні проблеми сучасної філософії освіти у викладанні загальнопедагогічних дисциплін / М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 22. - С. 73-85. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто питання, пов'язані із освітніми та культурними запозиченнями в освітній діяльності та педагогічній теорії, що мають грунтуватися на визначенні загальнолюдського в освіті як соціокультурному явищі. Визначено умови, за яких повинна змінюватись і основна орієнтація педагогічної освіти.

Рассматриваются вопросы, связанные из образовательными и культурными заимствованиями в образовательной деятельности и педагогической теории, которые имеют основываться на определенные общечеловеческого в образовании как социокультурному явлению, ведь проблема взаимообусловленности парадигмы развития образования и определяют условия, при которых должна изменяться и основная ориентация педагогического образования.

There are examined the questions connected with educational and cultural borrowings in educational activity and pedagogical theory which have to be based on determination of universal things in education as sociocultural phenomenon because the problemof interrelation of education paradigm development and society paradigm development outlines conditions at which basic orientation of pedagogical education should be changed.


Ключ. слова: емпірико-аналітичний напрямок педагогічного знання, гуманітарна педагогіка, відчудження освіти, екзистенціально-герменівтичний напрямок педагогічної антропології, культурологічний вимір освіти, технологізація педагогічного процесу
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Окса М. М. 
Вузівська лекція як структурна одиниця вивчення загальнопедагогічних дисциплін / М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 12. - С. 44-50. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто інваріант лекції за рахунок якого досягається розвантаження теми, розділу, засвоєння навчального матеріалу укрупненими блоками, з'являється можливість простежити логічні причинно-наслідкові зв'язки, проводити порівняння та протиставлення, відкривається шлях до творчості.

Рассмотрен инвариант лекции за счет, которого достигается разгрузка темы, раздела, усвоение учебного материала укрупнёнными блоками, возникает возможность проследить логические причинно-следственные связи, проводить сравнения и противопоставления, открывается путь к творчеству.

The invariant of the lection is considered. It helps to discover the subject or section, to learn the material with enlarged blocks. There comes the possibility to retrace the logical causal end effective relationships, to carry out the comparison andopposition? to open the way to creativity.


Ключ. слова: інваріант лекції, лекційно-семінарська система, розумова діяльність студентів
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Окса М. М. 
Стан викладання загальнопедагогічних дисциплін у перше післявоєнне десятиріччя (1946 - 1956 рр.) / М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 4. - С. 97-103. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто стан викладання загальнопедагогічних дисциплін у перше післявоєнне десятиріччя, розкрито суттєві недоліки якості знань студентів та пошуки шляхів удосконалення вивчення педагогіки.

Рассмотрено состояние преподавания общепедагогических дисциплин в первое послевоенное десятилетие, раскрыты существенные недостатки качества знаний студентов и поиски путей усовершенствования изучения педагогики.

In the article their is examined general pedagogical disciplines teaching state during the first after-war decade and there are also given the main problem of students' knowledge quality and pedagogy stady improvement ways searching.


Ключ. слова: загальнопедагогічні дисципліни, заочне навчання учителів, педагогічна практика, методична підготовка вчителя
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч486.0

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Аносов І. П. 
Витоки шкільництва та вищої педагогічної освіти в Мелітополі : Моногр. / І. П. Аносов, Ю. П. Болотін, М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т. - К. : Твім інтер, 2003. - 107 c. - Бібліогр.: с. 103-107. - укp.

Висвітлено просвітницьку діяльність повітових земств Північноприазовського регіону другої половини ХІХ - початку ХХ ст., а також діяльність в Мелітополі вищих педагогічних курсів у першій половині 1920-х рр., які стали основою для розвитку системи вищої педагогічної освіти на Мелітопольщині. Проаналізовано особливості організації дозвілля студентів у даних закладах зазначеного періоду.

Освещены просветительская деятельность земств Югоприазовского региона второй половины ХІХ - начала ХХ ст., а также деятельность в Мелитополе высших педагогических курсов в первой половине 1920-х гг, послуживших основой для организации системы высшего педагогического образования на Мелитопольщине. Проанализированы особенности организации досуга студентов в данных заведениях в указанный период.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч489.513(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Окса М. М. 
Проблеми вивчення загальнопедагогічних дисциплін на сторінках українських педагогічних часописів 20-х - 30-х років / М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 4. - С. 60-68. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розглянуто питання вивчення загальнопедагогічних дисциплін в умовах оновленої школи в педагогічних часописах 1920 -1930 рр., розкрито зміст і напрями цієї роботи, проаналізовано аспекти професійного становлення педагога, його готовності до впровадження нововведень.

Рассмотрены вопросы изучения общепедагогических дисциплин в условиях обновленной школы в педагогических журналах 20-х - 30-х гг., раскрыты содержание и направления этой работы, проанализированы аспекты профессионального становления педагога, его готовности к внедрению новшеств.

The problems of study of common pedagogical disciplines in requirements of recreated school in pedagogical journals 20-30 of years ХХ centuries are surveyed, are uncovered a content and directions of this work, the aspects of a professional becoming of the teacher, his availability for implantation of novelties are parsed.


Ключ. слова: загальнопедагогічні дисципліни, педагогічна преса, зміст загальнопедагогічної підготовки
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)6 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Окса М. М. 
Проблеми та тенденції вивчення загальнопедагогічних дисциплін в Україні 30-х - 80-х років : Моногр. / М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т. - Мелітополь, 2004. - 207 c. - укp.

Висвітлено проблеми та тенденції вивчення загальнопедагогічних дисциплін в Україні у період 1930 - 1980 рр. Наведено принципи методологічного проектування в сучасній педагогічній освіті. Розглянуто питання загальнопедагогічної підготовки вчителя за умов часткової демократизації суспільства, а також особливості формування професійно-значущих рис вчителя.

Освещены проблемы и тенденции изучения общепедагогических дисциплин в Украине в период 1930 - 1980 гг. Приведены принципы методологического проектирования в современном педагогическом образовании. Рассмотрены вопросы общепедагогической подготовки учителя в условиях частичной демократизации общества, а также особенности формирования профессионально-значимых качеств учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.513(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА647848 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Окса М. М. 
Психолого-педагогічні особливості вивчення циклу загальнопедагогічних дисциплін на рубежі 20-х - 30-х років / М. М. Окса // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 2. - С. 39-49. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто особливості вивчення циклу загальнопедагогічних дисциплін у вузах України на рубежі 1920 - 1930-х рр.

Рассмотрены особенности изучения цикла общепедагогических дисциплин в вузах Украины на рубеже 1920 -1930-х гг.

The features of a cycle of general pedagogical disciplines studying that are on a boundary from 20 to 30 years in high schools of Ukraine are considered here.


Ключ. слова: політехнічна підготовка студентів, менталітет, загальнопедагогічні дисципліни
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311р31(4Укр)

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Елькін М. В. 
Основи конфліктології: діяльність менеджера з попередження та розв'язання конфліктів в закладах освіти : навч. посіб. / М. В. Елькін, М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Мелітополь, 2012. - 112 c. - укp.

Висвітлено педагогічні засади виховання конфліктологічної культури особистості. Розкрито сутність, специфіку та детермінанти педагогічних конфліктів. Описано форми конфліктної поведінки. Розглянуто особливості маніпулювання у педагогічному спілкуванні. Охарактеризовано стратегії поведінки керівника у конфлікті. Увагу приділено технології управління педагогічними конфліктами та способам їх конструктивного вирішення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 я73 + Ч311.41 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА750083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Барліт О. О. 
Основи стратегічного менеджменту в освіті : навч. посіб. / О. О. Барліт, М. В. Елькін, М. М. Окса; Мелітоп. держ. пед. ун-т ім. Б.Хмельницького. - Мелітополь : Вид. б. ММД, 2009. - 256 c. - укp.

Розглянуто історію розвитку теорії та практики стратегічного менеджменту, зокрема, у галузі освіти. Описано механізми управлінської діяльності менеджера. Наведено загальну характеристику стилів управління сучасними освітніми закладами, розкрито сутність PR внутрішньої та позашкільної орієнтації. Висвітлено питання організації маркетингової діяльності в освітніх закладах. Проаналізовано проблему вибору стилю керівництва в освіті. Встановлено критерії визначення психологічної готовності керівника школи до забезпечення психічного здоров'я особистості у навчальному закладі. Показано роль стратегічного менеджменту освіти у формуванні нової генерації управління.

Рассмотрена история развития теории и практики стратегического менеджмента, в частности, в отрасли образования. Описаны механизмы управленческой деятельности менеджера. Дана общая характеристика стилей управления современным образовательными заведениями, раскрыта сущность PR внутренней и внешкольной ориентации. Освещены вопросы организации маркетинговой деятельности в образовательных заведениях. Проанализирована проблема выбора стиля руководства в образовании. Установлены критерии определения психологической готовности руководителя школы к обеспечению психического здоровья личности в учебном заведении. Показана роль стратегического менеджмента образования в формировании новой генерации управления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722342 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Окса М. М. 
Виховання ціннісних професійних орієнтацій майбутніх учителів засобами педагогічної практики : [монографія] / М. М. Окса. - Мелітополь : Вид. будинок Мелітоп. міськ. друк., 2013. - 207 c. - Бібліогр.: с. 198-207 - укp.

Дослідження присвячено вихованню ціннісних професійних орієнтацій майбутніх учителів у ВНЗ України засобами педагогічної практики. Уточнено сутність поняття "ціннісні професійні орієнтації". Доведено, що розвиток ціннісних професійних орієнтацій як компонента аксіологічного потенціалу особистості майбутнього вчителя можливий, якщо в навчальному процесі ВНЗ забезпечується присвоєння системи педагогічних знань на основі цінностей та інноватики, а під час проходження студентами практики в інноваційних школах відбувається розвиток потреби особистості в самореалізації. Розроблено технологію формування ціннісних професійних орієнтацій у процесі вивчення загальнопедагогічних дисциплін та педагогічної практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.266.69 + Ч489.511.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Елькін М. В. 
Сучасні педагогічні технології у підготовці майбутніх вчителів : монографія / М. В. Елькін, Т. Ф. Бєльчева, М. М. Окса, М. І. Воровка, М. М. Головкова; Мелітоп. держ. пед. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Мелітополь : Видавн. б. Мелітоп. міськ. друк., 2014. - 273, [1] c. - Бібліогр.: с. 272 - укp.

Визначено особливості використання сучасних педагогічних технологій у підготовці майбутніх вчителів. Висвітлено еволюцію технологічного підходу в зарубіжній та вітчизняній педагогічній науці. Викладено сучасні інформаційні технології в професійно-особистісному становленні майбутніх фахівців. Подано модель формування комунікативної культури майбутніх вчителів. Проаналізовано технологію інноваційного управління ЗНЗ. Увагу приділено питанню психолого-педагогічної підтримки професійного самопізнання майбутніх вчителів у фаховій підготовці. Окреслено методологічні засади формування крос-культурної освіти майбутніх педагогів в контекстах культурнотвірного потенціалу етнопедагогічного знання. Викладено особливості підготовки студентів до використання педагогічних виховних технологій за умов педагогічної практики в літніх дитячих оздоровчих таборах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.24

Шифр НБУВ: ВА776571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Окса М. М. 
А.Макаренко про цілісність змісту педагогічної діяльності / М. М. Окса // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 1. - С. 77-81. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Автор размышляет о путях создания целостного учебно-воспитательного процесса, останавливаясь, в частности, на творчестве А.Макаренко.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ч421.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського