Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>A=Помогайбо В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Помогайбо В. М. 
Довкілля : Інтегр. курс: підруч. для студ. вищ. пед. навч. закл. / В. М. Помогайбо. - Полтава : Довкілля-К, 2005. - 304 c. - Бібліогр.: с. 301-303. - укp.

Розглянуто навколишній світ як цілісну систему, Україну як соціоекосистему, біосферу як природне середовище людини. Розкрито суть понять простору, часу, фізичної та біологічної систем, маси та густини тіла, сили тяжіння, пружності, тертя та тиску, деформації, механічних енергії та руху, інерції, конвекції, теплопровідності, випромінювання, магнітного поля, електричних і світлових явищ, речовини, біосфери, екологічної кризи. Запропоновано класифікацію речовин, хімічних реакцій. Розглянуто основні закони та закономірності функціонування хімічних систем.

Рассмотрены окружающая среда как целостная система, Украина как социоэкосистема, биосфера как природная среда человека. Раскрыта сущность понятий пространства, времени, физической и биологической систем, массы и плотности тела, сил тяготения, упругости, трения и давления, деформации, механических энергии и движения, инерции, конвекции, вещества, биосферы, экологического кризиса. Предложена классификация веществ, химических реакций. Рассмотрены основные законы и закономерности функционирования химических систем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)2 р3 + Б. я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС40826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Помогайбо В. М. 
Генетика людини : навч. посіб. / В. М. Помогайбо, А. В. Петрушов; ред.: Г. Т. Сенькович. - К. : Акад., 2011. - 280 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 276-278 - укp.

Висвітлено історичний розвиток генетики людини (ГЛ), основи загальної генетики, методи вивчення ГЛ. Розкрито особливості класичної ГЛ, спадкових хвороб та спадкових порушень розвитку, генетики особистості. Увагу приділено генетиці якісних та кількісних ознак, прикладній генетиці. Проаналізовано взаємодію неалельних генів, вплив геному та умов зовнішнього середовища на патогенез. Наведено класифікацію спадкових захворювань, загальну характеристику спадкових патологій. Визначено причини та загальні механізми природжених вад розвитку, особливості розумової відсталості, зокрема, внаслідок порушення кількості хромосом, спричиненої хромосомними абераціями, у разі моногенних хвороб. Розглянуто питання затримки психічного розвитку, дитячого аутизму, стійких вад слуху та зору, аномалій поведінки. Висвітлено роль темпераменту у психічній діяльності та поведінці людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*44 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744213 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Помогайбо В. М. 
Анатомія та еволюція нервової системи : навч. посіб. / В. М. Помогайбо, О. І. Березан. - К. : Академвидав, 2013. - 159 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 159 - укp.

Висвітлено теоретичні та історичні основи цієї дисципліни. Розглянуто загальні принципи організації нервової системи. Охарактеризовано нервову систему, рецепцію та поведінку безхребетних і хордових тварин. Наведено порівняльний огляд вищих нервових функцій: несигнальних і сигнальних індивідуально-пристосувальних реакцій, відомості про мислення та інтелект людини та тварин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*699.1*22 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА766014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Помогайбо В. М. 
Генетика людини : навч. посіб. / В. М. Помогайбо, А. В. Петрушов. - К. : Академія, 2014. - 278 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 276-278 - укp.

Висвітлено історію розвитку та теоретичні засади генетики людини. Розглянуто хромосомну теорію спадковості. Подано інформацію про мутації, трансгенні організми, класифікацію спадкових захворювань, генні захворювання, хромосомні аберації. Охарактеризовано такі методи вивчення генетики людини, як популяційний, генеалогічний, близнюковий, молекулярно-генетичний. Розкрито зв'язок між проявом спадкових захворювань і віком людини. Висвітлено питання фармакогенетики та генетики особистості. Увагу приділено ролі темпераменту у психічній діяльності та поведінці людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*44 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА769373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Помогайбо В. М. 
Освіта: Україна і світ. Думки з приводу прочитання "Конспектів з філософії освіти" / В. М. Помогайбо // Постметодика. - 2010. - № 5. - С. 58-63. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Здійснено критичний аналіз монографії відомого українського філософа освіти С. Ф. Клепка "Конспекти з філософії освіти". Виокремлено найважливіші питання реформування української освіти, порушені в монографії, зокрема, наскільки освітні системи відповідають можливостям людської природи і як вони здатні її покращувати, як освіта визначається умовами соціально-економічного життя та культури та яким є її зворотний вплив на якість суспільства.

Осуществлен критический анализ монографии известного украинского философа по вопросам образования С. Ф. Клепко "Конспекты по философии образования". Выделены важнейшие вопросы реформирования украинского образования, затронутые в монографии, в частности, насколько образовательные системы соответствуют возможностям человеческой природы и как они способны ее улучшать; как образование определяется условиями социально-экономической жизни и культуры и каково ее обратное влияние на качество общества.

It's analyzed the book of the famous Ukrainian philosopher of education, S. Klepko "Lecture notes on the philosophy of education". Highlighted key issues of reforming the Ukrainian education raised in the book, namely how the educational systems correspond to the potential of human nature and how they canimprove it, how education is determined by conditions of socio-economic life and culture and what is its opposite effect on the quality of society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Карапузова Н. Д. 
Основи природознавства : підручник / Н. Д. Карапузова, І. В. Карапузова, В. М. Помогайбо, Є. А. Починок; ред.: В. М. Помогайбо. - Київ : Академія, 2014. - 367 c. - (Серія "Альма-матер"). - Бібліогр.: с. 366-367 - укp.

Розглянуто навколишній світ як цілісну систему. Розкрито сутність, закони та закономірності фізичних, хімічних, фізико-хімічних, біологічних і географічних систем, що дозволяє сформувати науково-природничу картину світу. Приділено увагу внутрішній будові Землі, її фізичним властивостям, а також хімічному складу земної поверхні. Охарактеризовано сучасний екологічний стан навколишнього середовища. Подано інформацію про причини та джерела розвитку екологічної кризи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА782633 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Карапузова Н. Д. 
Педагогічна ергономіка: створення комфортного та безпечного навчального середовища у початковій школі / Н. Д. Карапузова, Є. А. Починок, В. М. Помогайбо // Постметодика. - 2012. - № 5. - С. 8-12. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто ергономічні принципи організації навчального процесу у початковій школі, а саме: безпеки та надійності, комфортності й гармонії, урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів молодшого шкільного віку, принцип хронометричної відповідності та естетичності. Досліджено умови навчального середовища в початкових класах м. Полтава. Зазначено низький рівень теоретичної підготовки вчителів щодо практичної реалізації ергономічних вимог і рекомендацій. Запропоновано розроблений авторами статті навчальний посібник із педагогічної ергономіки для студентів педагогічних університетів. Указано на доцільність викладання навчальної дисципліни “Основи педагогічної ергономіки”.

Рассмотрены эргономические принципы организации учебного процесса в начальной школе а именно: безопасности и надежности, комфортности и гармонии, учета возрастных и индивидуальных особенностей учащихся младшего школьного возраста, принцип хронометрического соответствия и эстетичности. Исследованы условия учебной среды в начальных классах Полтавы. Отмечен низкий уровень теоретической подготовки учителей по практической реализации эргономических требований и рекомендаций. Предложено разработанное авторами статьи учебное пособие по педагогической эргономике для студентов педагогических университетов. Указано на целесообразность преподавания в ВУЗ учебной дисциплины "Основы педагогической эргономики".

In the article essence of pedagogical ergonomics presents as an area of modern pedagogical science, basic ergonomics principles of organization of educational process are examined at examined at primary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч424(4УКР-4ПОЛ-2П)714.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Помогайбо В. М. 
Здобуття освіти: світова війна і генетика / В. М. Помогайбо // Постметодика. - 2012. - № 2. - С. 50-59. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На основі біографічних даних змальовано навчання та навчальне середовище в окупаційній школі м. Черкаси (1941 – 1943 рр.) та Уманському сільськогосподарському інституті (1953 – 1958 рр.). Здійснено порівняльний огляд особливостей систем освіти у середині ХХ ст. та за нинішніх часів.

На основании биографических данных описано обучение и учебная среда в оккупационной школе г. Черкассы (1941 – 1943 гг.) и Уманском сельскохозяйственном институте (1953 – 1958 гг.). Произведен сравнительный обзор особенностей систем образования в середине ХХ в. и в наше время.

Author of the biographical reminiscences describes learning and teaching environment he experienced during his education in the school of Cherkasy town under Nazi occupation (1941 to 1943) and at Uman Agricultural Institute (1953 to 1958).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-4ЧЕК)62

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Помогайбо В. М. 
Інноваційне суспільство: школа і виховання лідерів / В. М. Помогайбо // Постметодика. - 2014. - № 2. - С. 60-64. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено критичний аналіз навчального посібника - довідника "Формування лідерської компетентності в школі", авторами якого є фахівці з філософії освіти С. Ф. Клепко та Л. В. Литвинюк. Виокремлено найважливіші аспекти реформування української освіти у напрямі підготовки людини для життя та діяльності в інноваційному суспільстві - суспільстві постійного розвитку. Громадянин такого суспільства має бути лідером у своїй сфері діяльності, здатним іти на крок попереду, усвідомлювати потреби змін і бажати їх здійснювати.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Помогайбо В. М. 
Основи антропогенезу : підручник / В. М. Помогайбо, А. В. Петрушов, Н. О. Власенко. - Київ : Академвидав, 2015. - 142, [1] c. - (Alma Mater+). - Бібліогр.: с. 142-143 - укp.

Розкрито уявлення про походження та еволюцію людини. Висвітлено специфіку методів антропологічних досліджень. Обгрунтовано генетичні аспекти антропогенезу, а також розгортання, механізми та чинники расогенезу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е71*22 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА803786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Помогайбо В. М. 
ДНК з навколишнього середовища як інструмент екологічного моніторингу грибних угруповань / В. М. Помогайбо, Я. М. Макаренко // Укр. ботан. журн.. - 2017. - 74, № 5. - С. 442-448. - Бібліогр.: 445 назв. - укp.

Наведено огляд літературних джерел, які висвітлюють результати вивчення угруповань грибів за допомогою технологій аналізу ДНК з навколишнього середовища. Показано, що у більшості випадків вони є частиною більш широких досліджень евкаріотичного біорізноманіття. Роботи, присвячені eDNA-аналізу грибів, є поки що нечисленними. Однак уже ці перші дослідження виявили значну кількість нових таксонів грибів у різних екосистемах. Вони також свідчать про те, що у природі існує значно більше видів грибів, ніж описано за допомогою традиційних методів досліджень. Використання сучасних методів аналізу eDNA суттєво збагачує уявлення про видове різноманіття та еволюцію грибів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е521.5*801.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Помогайбо В. М. 
Канон біології : монографія / В. М. Помогайбо, Н. О. Власенко. - Полтава : АСМІ, 2019. - 171 c. - Бібліогр.: с. 161-171 - укp.

Людство вступило в епоху біологічних технологій, тому кожна сучасна людина має бути обізнаною із наукою про життя, з її законами, принципами та явищами. З огляду на це здійснено спробу лаконічної, але цілком достатньої презентації такої багатопланової та розгалуженої науки як біологія на основі встановлення її канону - визначальних закономірностей будови, функціонування та мінливості живих (біологічних) систем. Живі системи розглянуто за всіма напрямами їх існування - просторовим, часовим, структурним та функціональним. Досліджено мінливість біологічних систем у просторі: живий організм як біологічна система; функціональна ретроспектива органічного світу; різноманітність біологічних систем; біосфера та взаємозв’язки її субсистем. Розглянуто мінливість біологічних систем у часі: розмноження та індивідуальний розвиток організмів; історичний розвиток живої природи. Наведено принципи будови біологічних систем: клітина - структурно-функціональна одиниця біологічної системи; структурно-функціональна організація клітини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*11 + Е.в

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865018 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського