Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Підборський Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Підборський Ю. Г. 
Застосування діалогових технологій у навчально-виховному процесі / Ю. Г. Підборський // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 1. - С. 132-139. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто діалогові технології, за допомогою яких здійснюється навчально-виховний процес у сучасній школі, а також їх різновиди, елементи та компоненти, підходи та шляхи використання в навчальному процесі. Визначено поняття діалогових технологій. Підкреслено, що діалогове навчання є ефективним засобом втілення в практику навчально-виховного процесу. Воно є безпосередньою формою контакту, починаючи з контакту і закінчуючи спільним пошуком істини. Діалогове навчання стимулює спільну діяльність учителя та учня й розвиває здібності суб'єкта цієї діяльності - учня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шапран О. І. 
Словник термінів з професійної освіти / О. І. Шапран, Н. В. Ігнатенко, Ю. П. Шапран, Ю. Г. Підборський, Н. П. Онищенко; ред.: О. І. Шапран; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький : КСВ, 2013. - 275 c. - укp.

Наведено такі найпоширеніші поняття, терміни та категорії професійної освіти, як аспірант, безперервна освіта, бібліотечний каталог, виховання, готовність до інноваційної педагогічної діяльності, диференційовано-психологічна компетентність, моральні цінності тощо. Зміст термінів розкрито на підгрунті новітніх досягнень професійної освіти, педагогіки, психології, соціології та філософії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461 я21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА774537 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Голуб О. В. 
Сучасні проблеми виховання учнів шкіл-інтернатів: теорія і практика : колект. монографія / О. В. Голуб, Л. В. Бернадська, А. І. Грітчина, Ю. Г. Підборський, О. В. Поліщук; Бердян. держ. пед. ун-т. - Донецьк : ЛАНДОН-XXI, 2013. - 361 c. - Бібліогр.: с. 287-304 - укp.

Узагальнено результати наукових досліджень фахівців із проблем виховання учнів сучасних шкіл-інтернатів. Розкрито актуальні питання щодо особливостей виховного процесу, спрямованого на становлення і розвиток особистості школяра, який перебуває в закладі інтернатного типу. Висвітлено основи правової соціалізації дітей-сиріт підліткового віку за умов виховної системи загальноосвітньої школи-інтернату.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.341

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА778750 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Підборський Ю. 
Педагогічні умови виховання студентів вищих педагогічних навчальних закладів на ідеях толерантності / Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 159-162. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Зауважено, що розкрито педагогічні умови, які сприяють ефективному вихованню толерантності у студентів ВНЗ, а також визначено види, рівні та принципи педагогіки толерантності. Толерантність є однією з невід’ємних характеристик індивіда як особистості. Завданням педагогіки толерантності є передача знань про толерантність через навчання, формування вмінь і навичок толерантної взаємодії з іншими.

Раскрыты педагогические условия, которые способствуют эффективному воспитанию толерантности у студентов ВУЗ, а также определены виды, уровни и принципы педагогики толерантности. Отмечено, что толерантность является одной из неотъемлемых характеристик индивида как личности. Задачей педагогики толерантности является передача знаний о толерантности посредством обучения, формирование умений и навыков толерантного взаимодействия с другими.

Pedagogical terms, which are instrumental in effective education of tolerance in the students of institute of higher, and also certainly kinds, levels and principles of pedagogies of tolerance, are exposed. Tolerance becomes is one of inalienable descriptions of individual as a personality. The task of pedagogies tolerance is a transmission of knowledge’s about tolerance through studies, forming of abilities and skills of tolerant cooperation, with other.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Підборський Ю. 
Особливості та профілактика конфліктів у педагогічній взаємодії / Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. 174-178. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито поняття педагогічного конфлікту та його детермінанти, визначено основні конфліктологічні поняття, з'ясовано предмет, суб'єкт і об'єкт конфлікту. Розглянуто особливості конфліктної поведінки вчителя, приділено увагу профілактиці конфліктів у педагогічній взаємодії.

Раскрыто понятие педагогического конфликта и его детерминанты, определены основные конфликтологические понятия, выяснено предмет, субъект и объект конфликта. Рассмотрены особенности конфликтного поведения учителя, уделено внимание профилактике конфликтов в педагогическом взаимодействии.

The concepts of pedagogical conflict and his determinants, certain basic conflictologichni concepts is exposed, an object is found out, subject and object of conflict. Specific of pedagogical conflict, the features of conflict conduct of teacher are examined, attention the prophylaxis of conflicts is spared in pedagogical cooperation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч421.42 + Ю954.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Підборський Ю. 
Сутність проблеми статевих взамовідносин у контексті сучасних завдань життєдіяльності школярів / Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 180-185. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано проблему статевих взамовідносин у контексті сучасних завдань життєдіяльності молодших школярів. Розглянуто формування статевих відносин через соціалізацію та інкультурацію. Окреслено завдання статевого виховання. Розкрито сутність комплексного підходу до статевого виховання дітей.

Проанализирована проблема половых взамоотношений в контексте современных задач жизнедеятельности младших школьников. Рассмотрено формирование половых отношений через социализацию и инкультурацию. Определены задачи полового воспитания. Раскрыта сущность комплексного подхода к половому воспитанию детей.

The problem of sexual mutual relations is analyzed in the context of modern tasks the vital functions of junior schoolboys. Task of sex education are outlined. The essence of a comprehensive approach to gender education of children is determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Підборський Ю. 
Діалогові технології як частина комунікативного середовища у навчально-виховному процесі / Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 24. - С. 278-282. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено діалогові технології, за допомогою яких здійснюється навчально-виховний процес у сучасній школі. Розглянуто їх різновиди, елементи та компоненти, підходи та шляхи використання в навчальному процесі. Визначено сутність поняття «діалог». З’ясовано мету діалогових освітніх технологій, акцентовано увагу на головній дидактичній цінності діалогової технології спілкування.

Исследованы диалоговые технологии, с помощью которых осуществляется учебно-воспитательный процесс в современной школе. Рассмотрены их разновидности, элементы и компоненты, подходы и пути использования в учебном процессе. Определена сущность понятия «диалог». Выяснена цель диалоговых образовательных технологий, акцентировано внимание на главной дидактической ценности диалоговой технологии общения.

The dialog technologies by which carried out educational-educate process at modern school are considered. In their varieties, elements and components, approaches and ways of the use, are examined in an educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Підборський О. 
Теоретичні аспекти вивчення психологічної компетентності викладача вищого педагогічного навчального закладу / О. Підборський, Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 25. - С. 407-411. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано теоретичні підходи до вивчення проблеми психологічної компетентності викладача вищого педагогічного закладу та визначено засоби формування психологічної компетентності педагога як суб’єкта управління педагогічної діяльності. Розглянуто структуру і зміст професіоналізму викладача, охарактеризовано етапи та рівні становлення якостей викладача ВНЗ - професіонала.

Проанализированы теоретические подходы к изучению проблемы психологической компетентности преподавателя высшего педагогического заведения и определены средства формирования психологической компетентности педагога как субъекта управления педагогическойдеятельности. Рассмотрена структура и содержание профессионализма преподавателя, охарактеризованы этапы и уровни становления качеств преподавателя ВУЗ - профессионала.

In the article the theoretical going is analyses near study of problem of psychological competence of teachers of higher educational establishment and certainly facilities of forming of psychological competence of teacher as a subject of management ofpedagogical activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ю940.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Підборський Ю. 
Професійна компетентність у педагогічній діяльності майбутніх учителів / Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2013. - Вып. 28. - С. 260-265. - Бібліогр.: с. 265 (6 назв) - укp.

Розкрито питання структури та значення професійної компетентності в педагогічній діяльності майбутнього вчителя як своєрідна відповідь на проблемну ситуацію, що виникла у зв’язку з необхідністю забезпечити високу якість освіти. Розглянуто підходи до тлумачення поняття компетентності, проаналізовано поняття професійно-педагогічної компетентності. Досліджено зміст педагогічної діяльності в умовах профільного навчання.

Раскрыты вопросы структуры и значения профессиональной компетентности в педагогической деятельности учителя как своеобразный ответ на проблемную ситуацию, которая возникла в связи с необходимостью обеспечить высокое качество образования. Рассмотрены подходы к толкованию понятия компетентности, проанализированы понятия профессионально-педагогической компетентности . Исследовано содержание педагогической деятельности в условиях профильного обучения.

In the article the questions of the structure and value of professional competence in pedagogical activity of the future teacher are examined, as an original answer for a problem situation which arose up in the connection with a necessity to provide modern quality of education. Maintenance of pedagogical activity is also probed in the conditions of type studies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Підборський Ю. 
Формування готовності до збереження здоров’я студентів засобами родинних традицій в умовах університетських комплексів / Ю. Підборський // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 27. - С. 213-217. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання формування готовності до охорони здоров’я студентів засобами родинних традицій. Розкрито підходи до збереження здоров’я дитини – духовного, соціального, фізичного, психічного – в українській родинній педагогіці та родинних традиціях. Викладено багаторічний досвід автора щодо формування фізичного здоров’я дітей засобами родинних традицій і підготовки до цього питання майбутніх учителів.

Рассмотрены вопросы формирования готовности к охране здоровья студентов средствами семейных традиций. Раскрыты подходы к сохранению здоровья - духовного, социального, физического, психического - в украинской семейной педагогике и семейных традициях. Изложен многолетний опыт автора по формированию физического здоровья детей средствами семейных традиций и подготовки к этому вопросу будущих учителей.

The questions of forming of readiness to the guard of health students by facilities of domestic traditions are examined. Health of children always was part of ideals of Ukrainians. An author is divided experience of forming of physical health of children by facilities of domestic traditions and preparation to this question of future teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.354.5 + Ч491.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Підборський Ю. Г. 
Педагогічні особливості розвитку мовлення молодших школярів / Ю. Г. Підборський // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 124-128. - Бібліогр.: 19 назв - укp.

Розкрито проблему педагогічних особливостей розвитку мовлення молодших школярів в період навчання. З’ясовано можливості освітнього процесу для вирішення цього питання. Визначено недостатньою міру їх використання за умов сучасної школи, про що свідчать суперечності, які розглядаються в даному дослідженні.

Рассмотрена проблема педагогических особенностей развития речи младших школьников в период обучения. Согласованы возможности образовательного процесса для решения этого вопроса. Определена недостаточность уровня использования этих особенностей в условиях современной школы, о чем свидетельствуют противоречия, рассматриваемые в данном исследовании.

The problem of pedagogical features of speech development in training junior high school students during the training period is reviewed. Possibilities ofeducational process for the decision of this question is are concerted.It is set that these features are not used to the fullin the conditions of modern school as evidenced the contradictions that are considered in this study.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Підборський Ю. 
Умови ефективності змісту педагогічного процесу до здійснення здоров’язбереження студентів / Ю. Підборський, А. Сембрат // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2014. - Вип. 34. - С. 124-131. - Бібліогр.: 8 назв - укp.

Проаналізовано проблему ефективності змісту педагогічного процесу до здійснення здоров’язбереження студентів. Зміст педагогічної освіти розглянуто як сукупність певних знань студентів (оволодіння частиною соціального досвіду людства) та діяльності, спрямованої на реалізацію цих знань, а також спрямованість на особистість (перетворення соціального досвіду в досвід діяльності особистості). У дослідженнях із проблем професійної освіти підставою для розробки змісту є професійна готовність студентів. Проаналізовано різні напрями вивчення готовності та виділено компоненти професійної діяльності, професійні функції, професіограми. Підставою для відбору змісту освіти шодо готовності студентів до здійснення здоров’язбереження є готовність студентів до цієї діяльності, яка у свою чергу представлена сукупністю теоретичного, мотиваційного та практичного компонентів. Під час побудови моделі змісту освіти, ураховуючи те, що підставою відбору змісту освіти в аспекті здоров’язбереження є фактична і проектована готовність до здоров’язбереження, авторами враховано розподіл змісту освіти на інваріантний і варіативний компоненти.

Проанализирована проблема эффективности содержания педагогического процесса к осуществлению здоровьесбережения студентов. Содержание педагогического образования рассмотрено как совокупность определенных знаний студентов (овладение частью социального опыта человечества) и деятельности, направленной на реализацию этих знаний, а также направленность на личность (преобразование социального опыта в опыт деятельности личности). В исследованиях по проблемам профессионального образования основанием для разработки содержания является профессиональная готовность студентов. Проанализированы различные направления изучения готовности и выделены компоненты профессиональной деятельности, профессиональные функции, профессиограммы. Основанием для отбора содержания образования относительно готовности студентов к осуществлению здоровьесбережения выступает готовность студентов к этой деятельности, которая в свою очередь представлена совокупностью теоретического, мотивационного и практического компонентов. При построении модели содержания образования, учитывая то, что основанием отбора содержания образования в аспекте здоровьесбережения является фактическая и проектируемая готовность к здоровьесбережению, авторами учтено распределение содержания образования на инвариантный и вариативный компоненты.

The article analyzes the problem of the effectiveness of content of pedagogical process for implementation of students’ health preservation. The content of pedagogical education is viewed as a specific set of students' knowledge (mastery of the part of social experience of the mankind) and activities, aimed at the implementation of this knowledge, as well as the focus on the person (the transformation of social experience in the experience of the individual). In studies concerning the problem of professional education the grounds for the development of content make the professional preparedness of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського