Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Скільський Д$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Скільський Д. М. 
Морально-естетична спрямованість змісту навчальних книг О.В. Духновича / Д. М. Скільський // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 2. - С. 121-126. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Раскрыта воспитательная направленность содержания учебных книг известного писателя, культурного деятеля и выдающегося педагога Закарпатья А.В. Духновича.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Скільський Д. М. 
Християнське виховання в педагогіці Я.-А. Коменського / Д. М. Скільський // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 1. - С. 131-138. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Рассмотрен один из главных вопросов в теории воспитания Я. А. Коменского - христианское воспитание.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч33(4ЧЕХ)42-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Скільський Д. 
Виховання християнина в педагогічному вченні Я.А.Коменського / Д. Скільський // Рідна шк.. - 2007. - № 2. - С. 71-73. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто релігійно-християнське виховання підростаючого покоління у науково-педагогічній творчості Я.А. Коменського. Наведено методику щодо формування релігійно-християнських якостей. Наголошено на всебічному вихованні юнацтва в християнській релігії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-110.7 + Ч33(4ЧЕХ)42-271 + Ч311.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Скільський Д. М. 
Вірші Святого Письма в коментуванні П. О. Куліша для школярів / Д. М. Скільський // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 3. - С. 133-141. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Проаналізовано розділ "Граматки" П. О. Куліша під назвою "Великі слова із Письма Святого", який охоплює 20 найхарактерніших, з погляду виховного впливу, біблійних віршів для читання, осмислення й засвоєння школярами, а також обширні й детальні коментарі до них. Систематизовано та прокоментовано ці вірші за схожістю їх освітньо-повчального змісту. Зроблено висновок про значення традиційного способу створення шкільних посібників із включенням у їх зміст фрагментів Святого Письма з відповідними коментарями, що може послужити надійними дороговказом для авторів навчальних книжок сучасної української школи.

Проанализирован раздел "Граматки" П. А. Кулиша под названием "Великие слова из Писания Святого", который охватывает 20 наиболее характерных, с точки зрения воспитательного воздействия, библейских стихов для чтения, осмысления и усвоения школьниками, а также обширные и подробные комментарии к ним. Систематизировано эти стихи по сходству их образовательно-назидательного содержания. Доступно и понятно прокомментированы библейские стихи для школьников. Сделан вывод о значении традиционного способа создания школьных пособий с включением в их содержание фрагментов Священного Писания с соответствующими комментариями, которые могут служить надежными указателями для авторов учебных книг современной украинской школы.

Analyzed section Grammatik PA Kulich, entitled "Great words from the Holy Scriptures", which covers the 20 most characteristic in terms of educational impact of Bible verses to read, comprehension and assimilation of students, as well as extensive anddetailed comments. Systematized these poems on the similarity of their educational and didactic content. Accessible and understandable commented on the Bible verses for schoolchildren. The conclusion about the importance of traditional ways of creating the school benefits from the inclusion of their content snippets of Scripture with comments, may serve as a reliable indicator for the authors of textbooks in modern Ukrainian schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20 + Э37-202.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Скільський Д.  
Історія зарубіжної педагогіки : посібник / Д. Скільський. - К. : Смолоскип, 2011. - 376 c. - (Пролегомени). - укp.

Висвітлено питання історії педагогіки зарубіжних країн. Розглянуто концепції генези виховання. Розкрито особливості виховання у первісному суспільстві та країнах Стародавнього Сходу. Проаналізовано погляди давньогрецьких філософів, зокрема, на Демокріта, Сократа, Платона, Аристотеля на проблеми виховання. Показано вплив Візантії та арабських завоювань на європейську освіту в епоху Середньовіччя. Охарактеризовано педагогічні ідеї М. Ф. Квінтіліана, Я.-А. Коменського, Й.-Г. Песталоцці, Ж.-Ж. Руссо, Й.-Ф. Гербарта. Подано інформацію про теоретичну та практичну освітню діяльність Р. Оуена. Увагу приділено особливостям утопічної педагогіки першої половини XIX ст., теорії розумового обдарування, проблемам розвитку педагогічної теорії й освіти в Росії на початку XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748337 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Скільський Д. 
Вчення К.Д. Ушинського про народність виховання / Д. Скільський // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 3. - С. 80-87. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито педагогічну діяльність видатного українського й російського педагога К. Д. Ушинського. Проаналізовано витрати європейських держав на народну освіту. Описано ідею відповідності суспільного виховання суспільним потребам на основі принципу народності виховання, який став основою педагогічної концепції К. Д. Ушинського. Зазначено, що народність у вихованні - це відбиття соціального гасла епохи падіння кріпацтва - гасла служіння народові, відбиття прагнення народу зберегти своє національне Я, усвідомлення свого минулого, сьогодення й майбутнього. Визначено низку вимог К. Д. Ушинського до ідеї народності виховання. Виокремлено основні засоби виховання працьовитості К. Д. Ушинського.

Раскрыта педагогическую деятельность выдающегося украинского и русского педагога К. Д. Ушинского. Проанализированы расходы европейских государств на народное образование. Описана идея соответствия общественного воспитания общественным потребностям на основе принципа народности воспитания, который стал основой педагогической концепции К. Д. Ушинского. Указано, что народность в воспитании - это отражение социального лозунга эпохи падения крепостного права - лозунга служения народу, отражение стремление народа сохранить свое национальное Я, осознание своего прошлого, настоящего и будущего. Определен ряд требований К. Д. Ушинского к идее народности воспитания. Выделены основные средства воспитания трудолюбия К. Д. Ушинского.

Discloses the teaching activities of the prominent Ukrainian and Russian teacher Konstantin Ushinsky. Analyzed the costs of the European states for public education. Described the idea of appropriate public education to social needs based on the principle of public education, which was the basis of the concept of educational Ushinskogo. Stated that the nation in education - a reflection of the social era slogans fall of serfdom - slogans of serving the people, the concern of the people to preserve their national I, knowing his past, present and future. Identified a number of requirements Ushinski to the idea of public education. The basic means of education diligence Ushinski.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-273

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Скільський Д. М. 
Історія української педагогіки : ілюстр. навч. посіб. / Д. М. Скільський. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2012. - 336 c. - укp.

Висвітлено питання шкільництва та педагогічної думки на українських землях у XIII - XV ст. Розглянуто питання просвітницької діяльності українских братств і братських шкіл. Надано характеристику освіти та педагогіки України XVIII ст. Досліджено освітню діяльність та педагогічні погляди О. В. Духновича. Охарактеризовано педагогічну думку України другої половини XIX - початок XX ст. Висвітлено питання створення та розбудови шкільництва за умов радянського ладу. Проаналізовано особливості практичної та теоретичної педагогічної діяльності А. Макаренка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА771417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Скільський Д. 
До питання естетичного виховання школярів у навчальному процесі / Д. Скільський // Рідна шк.. - 2012. - № 3. - С. 41-44. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто проблему можливості естетичного виховання на уроках з предметів неестетичного циклу. Проаналізовано основні шляхи та засоби естетичного виховання учнів у навчальному процесі, зокрема: виявлення та використання естетичних аспектів таких навчальних предметів як: математика, фізика, хімія, природознавство, фізична культура, трудове навчання; вдосконалення методики їх викладання; використання на уроках творів мистецтва. Виокремлено питання естетизації умов навчальної праці та естетичної завершеності результатів діяльності учнів. Наголошено, що діти повинні вміти красиво оформлювати усні відповіді, твори, креслення, малюнки тощо. Констатовано, що за умови правильної організації навчального процесу естетично-виховні аспекти виявляються на уроках з усіх предметів. Вони надають змогу формувати естетичні знання учнів, розвивати їхні естетичні почуття, смаки, ідеали, творчі здібності, тобто допомагають закладати фундамент загального естетичного розвитку і значно підвищують ефективність навчально-виховної роботи школи.

Рассмотрена проблема возможности эстетического воспитания на уроках предметов неэстетического цикла. Проанализированы основные пути и средства эстетического воспитания учащихся в учебном процессе, в частности: выявление и использование эстетических аспектов таких учебных предметов как: математика, физика, химия, естествознание, физическая культура, трудовое обучение; совершенствование методики их преподавания, использование на уроках произведений искусства. Выделены вопросы эстетизации условий учебной работы и эстетической завершенности результатов деятельности учащихся. Отмечено, что дети должны уметь красиво оформлять устные ответы, произведения, чертежи, рисунки и т. д. Констатировано, что при правильной организации учебного процесса эстетически-воспитательные аспекты проявляются на уроках по всем предметам. Они позволяют формировать эстетические знания учащихся, развивать их эстетические чувства, вкусы, идеалы, творческие способности, т. е. помогают закладывать фундамент общего эстетического развития и значительно повышают эффективность учебно-воспитательной работы школы.

In the article the question of aesthetic education of schoolchildren at the lessons of the subjects of unaesthetic cycle is considered. Basic ways and facilities of aesthetic education of pupils in the educational process are analyzed, in particular: revealing and use of aesthetic aspects of educational subjects; perfection of method of their teaching; use on the lessons of works of art; aestheticization of terms of educational lab our; aesthetic completeness of results of activity of pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Скільський Д. М. 
Освітньо-виховні проблеми у творах Т. Г. Шевченка / Д. М. Скільський // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 5-11. - Бібліогр.: с. 11 - укp.

Проаналізовано важливі питання народної освіти та національного виховання, що їх розробив Т. Г. Шевченко в поетичних, прозових творах і листах. Виокремлено й систематизовано його педагогічні ідеї, зроблено особливий наголос на їхній актуальності. Аргументовано, що у творах Т. Г. Шевченка показано прагнення народу до освіти, розуміння її цінності. Відзначено, що поет відстоював національну загальнодоступну освіту, рідномовне навчання у школі, вивчення історії, географії та етнографії України, критикуючи водночас станову освітню систему. Простежено розробку в творах Шевченка таких педагогічних питань, як розвиток людської особистості, виховання дітей у родині, співвідношення ролі вроджених задатків, виховання та впливу соціального середовища в процесі формування людини.

Проанализированы разработанные Т. Г. Шевченко в поэтических, прозаических сочинениях и письмах важные вопросы народного образования и национального воспитания. Выделены и систематизированы его педагогические идеи, особенный акцент сделан на актуальности этих идей. Аргументировано, что в работах Т. Г. Шевченко показано стремление народа к образованию, понимание его ценности. Отмечено, что поэт отстаивал национальное общедоступное образование, обучение в школе на родном языке, изучение истории, географии и этнографии Украины, одновременно критикуя сословную образовательную систему. Прослежена разработка в произведениях Шевченко таких педагогических вопросов, как развитие человеческой личности, воспитание детей в семье, соотношение роли врождённых задатков, воспитание и влияние социальной среды в процессе формирования человека.

Тhe article analyzes The developed Shevchenko in poetry, prose writings and the letters of important questions of national education and national education. His pedagogical ideas allocated, systematized, and particularly focused on the fact that they are relevant, have not lost their importance and significantly enriched the Ukrainian pedagogy. Argued that the works of Taras Shevchenko shows people's desire for education, understanding of its value. Noted that poet advocated universal access to national education, schooling in native language, the study of history, geography and ethnography of Ukraine, at the same time criticizing the educational system of estates. Traced the development in the works of Shevchenko such pedagogical issues as the development of human personality, upbringing of children in the family, the role ratio of innate instincts, education and influence of the social environment in the formation of human.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 + Ч33(4УКР)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського