Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (18)Книжкові видання та компакт-диски (336)Журнали та продовжувані видання (251)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч30 в2:Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 216
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ваховский Л. Ц. 
Западноевропейская философия воспитания эпохи Просвещения / Л. Ц. Ваховский; Луган. гос. пед. ун-т им. Т.Шевченко. - Луганск : Алма матер, 2000. - 290 c. - Библиогр.: 370 назв. - рус.

Исследован процесс становления и развития философии воспитания Западной цивилизации, сформировавшейся в XVIII веке. Изучена педагогическая интерпретация философской антропологии английских, французских и немецких просветителей. Рассмотрены аксиологические, методологические и герменевтические аспекты их философско-педагогических концепций. Определены статус, предназначение и функции философии воспитания. Освещены социально-исторические особенности исследуемого периода и характер педагогических традиций Западной цивилизации в эпоху Просвещения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4)5 + Ч30 в2:Ю + Ю3(0)5-535 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА604834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Скотний В.  
Раціональне та ірраціональне в науці й освіті : Моногр. / В. Скотний. - К.; Дрогобич : Коло, 2003. - 283 c. - Бібліогр.: с. 274-283. - укp.

Висвітлено складний та багатогранний процес співвідношення (протистояння та взаємодії) раціонального та ірраціонального в пізнанні, освіті та соціальній практиці. Розглянуто загальнофілософський контекст співвідношення даних категорій у науці й освіті в загальноєвропейському вимірі, а також в Україні на сучасному етапі її історичного розвитку.

Освещен сложный и многогранный процесс соотношения (противостояния и взаимодействия) рационального и иррационального в познании, образовании и социальной практике. Рассмотрен общефилософский контекст соотношения данных категорий в науке и образовании в общеевропейском измерении, а также в Украине на современном этапе ее исторического развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч210.566 + Ч30 в2:Ю + Ю225.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Калюжна В. Ю. 
Філософія освіти американського Просвітництва : моногр. / В. Ю. Калюжна; Луган. держ. ун-т внутр. справ ім. Е.О.Дідоренка. - Луганськ, 2008. - 206 c. - Бібліогр.: с. 167-198. - укp.

Проаналізовано вплив західноєвропейського Просвітництва на формування філософсько-педагогічної думки Північноамериканських Штатів. Визначено соціально-історичні та педагогічні передумови становлення та розвитку філософії освіти в американському Просвітництві (АП). Розкрито світоглядні засади філософії освіти АП. У контексті ідей американських просвітителів викладено сутність і основні напрями освіти. Особливу увагу приділено філософії освіти США.

Проанализировано влияние западноевропейского Просветительства на формирование философско-педагогической мысли Североамериканских штатов. Определены социально-исторические и педагогические предпосылки становления и развития философии образования в американском Просветительстве (АП). Раскрыты мировоззренческие основы философии образования АП. В контексте идей американских просветителей изложены сущность и основные направления образования. Особое внимание уделено философии образования США.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю3(7США)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695985 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Філософія педагогічної майстерності : зб. наук. пр. / ред.: Н. Г. Ничкало; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К.; Вінниця : Вінниця, 2008. - 380 c. - укp.

Розглянуто освіту як найважливішу умову розвитку людського капіталу, інноваційну діяльність як провідний чинник професійної підготовки майбутніх учителів. Розкрито гуманістичні аспекти професійного навчання фахівців художнього профілю. Особливу увагу приділено цілісності педагогічної системи та процесу у методологічному аспекті, феномену мистецтва у контексті нелінійної онтології, педагогічній кризі завершального етапу діяльності А.Макаренка у харківській трудовій колонії ім. М.Горького, ідеї соборності особистості у філософсько-психологічній спадщині. Охарактеризовано постать І.А.Зюзіна - науковця, філософа-педагога.

Рассмотрены образование как важнейшее условие развития человеческого капитала, инновационная деятельность как ведущий фактор профессиональной подготовки будущих учителей. Раскрыты гуманистические аспекты профессионального обучения специалистов художественного профиля. Особое внимание уделено целостности педагогической системы и процесса в методологическом аспекте, феномену искусства в контексте нелинейной онтологии, педагогическому кризису завершающего этапа деятельности А.Макаренко в харьковской трудовой колонии им. М.Горького, идеи соборности личности в философско-психологическом наследии. Охарактеризована личность И.А.Зюмина - ученого, философа-педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 я43 + Ч311.421 я43 + Ч33(4УКР)6-8 Зязюн І.я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС45070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Предборська І.  
Філософські абриси сучасної освіти : Моногр. / І. Предборська, Г. Вишинська, В. Гайденко, Г. Гамрецька, Н. Кочубей. - Суми : Унів. кн., 2006. - 225 c. - укp.

Розкрито філософські засади освітнього дискурсу, обгрунтовано можливості застосування посткласичної методології (нелінійного, гендерного, ціннісно-смислового, діалогічного підходів). Висвітлено філософські проблеми інформатизації й управління сучасною освітою. Показано місце педагогічної комунікації в літературно-освітній сфері. Розглянуто освіту як важливу соціокультурну детермінанту становлення особистості.

Раскрыты философские основы образовательного дискурса, обоснованы возможности применения постклассической методологии (нелинейного, гендерного, ценностно-смыслового, диалогового подходов). Освещены философские проблемы информатизации и управления современным образованием. Показано место педагогической коммуникации в литературно-образовательной сфере. Рассмотрено образование как важная социокультурная детерминанта становления личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Образовательные стратегии 21 века: ноосферное образование : материалы Междунар. науч.-практ. конф., 26 - 28 авг. 2009 г., Севастополь / ред.: С. Е. Моторная; Ин-т инновац. технологий и содерж. образования МОН Украины, Севастоп. нац. техн. ун-т, Рос. акад. естеств. наук, Алмат. ин-т энергетики и связи, Ин-т пед. наук Опол. ун-та, Ассоц. русскояз. учен. штата Массачусетс, Харьк. нац. акад. гор. хоз-ва. - Севастополь, 2009. - 275 c. - рус.

Освещены актуальные теоретические, методологические и практические вопросы ноосферного образования. Уделено внимание сознанию и феноменологии символа, принципу асимметрии равновесия, развитию ассоциативного мышления, биоадекватному обеспечению качества развития и экономического образования студентов, результативности педагогических технологий. Проанализированы нейрофизиологические основы кризиса традиционного метода преподавания и перспективы природосообразного преподавания в школе. Предложена релаксационно-активная методика преподавания школьных дисциплин. Раскрыта проблема введения наднациональной валюты в контексте учения о ноосфере. Рассмотрены особенности формирования экологических компетенций субъектов образовательного процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 я431(0) + А733 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО29022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дольская О. А. 
Репрезентации рациональности в поле образования : монография / О. А. Дольская; Харьк. нац. пед. ун-т им. Г.С.Сковороды. - Х., 2009. - 265 c. - Библиогр.: с. 245-264 - рус.

Рассмотрены рациональность и ее проявления в поле образования. Проанализированы парадигмы образования и проблемы происхождения и развития европейских философских концепций Paideia с учетом репрезентаций рациональности. На примерах отдельных педагогических практик показана роль коммуникативной рациональности в образовании и становлении ее основных типов, осознание и применение которых помогут ориентироваться в выработке современных образовательных стратегий и тактик. Исследование рациональности проведено в контексте эпистемологии, педагогической и философской антропологии, психологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю225.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Малик І. В. 
Технократизм в освіті XXI століття : монографія / І. В. Малик. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2008. - 208 c. - Бібліогр.: с. 191-205. - укp.

Наведено характеристику технократизму як соціального явища, розглянуто його генезис, сутність, семантичну природу, описано основні форми (об'єктивовану та суб'єктивовану) та механізм самовідтворення засобами освіти. Проаналізовано протистояння технократизму та гуманізму в індустріальній парадигмі розвитку світової спільноти, обгрунтовано шляхи гармонізації їх взаємодії в освіті розколотої цивілізації. Доведено, що технонаука формує не лише новий дискурс, а й породжує новий чинник управління суспільством знань і освітою - ноократію або меритократію, який формує симбіоз науки та освіти. На підставі парадигмальної ідеї про визнання особистості фундаментальною цінністю доведено пріоритетне значення гуманістичної парадигми освіти й обгрунтовано необхідність індивідуалізації її форм, висвітлено перспективи розвитку дистанційного навчання та системи безперервної освіти.

Приведена характеристика технократизма как социального явления, рассмотрены его генезис, сущность, семантическая природа, основные формы (объективированная и субъективированная) и механизм самовосстановления средствами образования. Проанализировано противостояние технократизма и гуманизма в индустриальной парадигме развития мирового сообщества, обоснованы пути гармонизации их взаимодействия в образовании расколотой цивилизации. Доказано, что технонаука формирует не только новый дискурс, но и порождает новый фактор управления обществом знаний и образованием - ноократию или меритократию, который формирует симбиоз науки и образования. На основании парадигмальной идеи о признании личности фундаментальной ценностью доказано приоритетное значение гуманистической парадигмы образования и обоснована необходимость индивидуализации ее форм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бех В. П. 
Технократизм у дискурсі проблем вищої школи : монографія / В. П. Бех, І. В. Малик. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 263 c. - Бібліогр.: с. 250-262. - укp.

Теоретично обгрунтовано генезис, методологію дослідження й умови вирішення соціальних проблем вищої школи, розкрито механізм самовідтворення її соціальних потреб. Запропоновано цілісну концепцію еволюції технократизму як соціального явища, висвітлено його походження, семантичну природу, сутність, зміст і форми. Показано його місце та роль у протистоянні технократизму та гуманізму в індустріальній парадигмі розвитку світової спільноти, висвітлено шляхи їх взаємодії. Доведено, що технонаука формує новий дискурс і породжує новий чинник управління суспільством знань і освітою - ноо- або меритократію.

Теоретически обоснованы генезис, методология исследования и условия решения социальных проблем высшей школы, раскрыт механизм самовоспроизводства ее социальных потребностей. Предложена целосная концепция эволюции технократизма как социального явления, освещены его происхождение, семантическая природа, сущность, содержание и формы. Показаны его место и роль в противостоянии технократизму и гуманизму в индустриальной парадигме развития мирового сообщества, освещены пути их взаимодействия. Доказано, что технонаука формирует новый дискурс и порождает новый фактор управления обществом знаний и образованием - ноо- или меритократию.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05 + Ч30 в2:Ю + С5*422.55*422.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718325 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Секундант С. Г. 
"Paedagogia mathematica" versus "topica universalis" (реформа освіти в контексті філософії XVI - XVII сторіч) / С. Г. Секундант // Філософ. думка. - 2008. - № 5. - С. 52-63. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю3(4)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
11.

Братаніч Б. В. 
Соціально-орієнтований освітній маркетинг у структурі філософсько-освітнього знання / Б. В. Братаніч // Освіта на Луганщині. - 2008. - № 2. - С. 36-40. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Визначено місце освітнього маркетингу у системі філософсько-освітнього знання. Досліджено основні напрями впливу сучасної філософії освіти на філософію і теорію освітнього маркетингу, взаємозв'язок філософсько-освітнього та маркетингового знання, можливості застосування методології філософії освіти для аналізу проблем освітнього маркетингу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ч34(4УКР) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Базалук О. А. 
Философия образования: формирование планетарно-космического типа личности / О. А. Базалук // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2009. - № 1. - С. 5-9. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Рассмотрена стратегическая цель философии образования - формирование планетарно-космического типа личности. Обоснована методология формирования образа человека будущего.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Мацик К. В. 
Крос-культурна комунікація в освітньому сегменті інформаційного суспільства : автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / К. В. Мацик; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2007. - 20 c. - укp.

Виявлено, що крос-культурна комунікація є креативним механізмом формування полідискурсивного простору сучасної освіти, соціальним конструктом освітнього потенціалу інформаційної культури. Показано, що на базі здійснення проектів крос-культурних комунікацій утворюється нова аксіосфера освіти, яка продукує морально-етичні детермінанти відповідальності й толерантності як домінуюючі, реалізація яких відбувається на засадах мультикультурності сучасного суспільства. Вперше у галузі філософії освіти проаналізовано комунікативні освітні стратегії. Виявлено евристичну функцію нового типу проектно-комунікативних стратегій в освіті. На фактологічному матеріалі соціологічного дослідження визначено міграційні тенденції сучасного українського студентства, які виявляють шляхи розширення комунікативного простору та симптоми невкоріненості людського буття. Розглянуто складний еволюційний процес пошуку адекватності й альтернативності у визначенні феноменів "крос-культурності", "крос-культурної прагматики", "крос-культурної комунікації", встановлено їх роль у філософсько-світоглядній традиції. Зроблено висновок, що специфічні й своєрідні виміри крос-культурної комунікації потребують вирішення проблеми ідентифікації новітніх методологічних засад філософії освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335196 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Огнев'юк В. О. 
Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку (світоглядно-методологічний аспект) : Автореф. дис. д-ра філос. наук : 09.00.03 / В. О. Огнев'юк; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 36 c. - укp.

Розроблено принципово нову цілісну соціально-філософську концепцію освіти як соціокультурного феномену, осмислено її ціннісний потенціал і процеси зміни парадигм сучасної української освіти на основі цінностей сталого людського розвитку. У контексті розгляду освіти як соціального інституту показано, що до її основних компонентів входять не тільки відповідні галузі освітянських знань, а й властиві саме для неї: сукупність форм людської діяльності; певний ансамбль відносин, що складаються між людьми у царині освіти; своєрідна система цінностей і норм у сфері освіти; специфічна для освіти мережа організацій, закладів і установ. Дано філософсько-аксіологічне осмислення освіти як однієї з найважливіших людських цінностей, її місця та ролі в системі цінностей сталого соціального розвитку, на який зорієнтовані трансформаційні процеси у нашій країні, і, відповідно - системи освітянських цінностей і норм, оскільки вона не тільки становить одну з визначальних внутрішніх, органічних компонент освіти як цілісного і водночас структурованого соціального інституту, а й істотно впливає на характер і темпи соціодинаміки системи цінностей сучасного українського суспільства в цілому. З'ясовано, що поступ у царині освіти є лінійно-поступальним процесом, і уможливлюється завдяки постійному поверненню, кожного разу вже за інших умов, до певних наскрізних освітніх інваріантів - зразків, образів, моделей, установок тощо, - особливе місце серед яких посідають самобутні духовні цінності української культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю217 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Шевцов С. В. 
Освіта як об'єкт історико-філософського аналізу в контексті інтеграції культур : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / С. В. Шевцов; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2000. - 18 c. - укp.

Зроблено комплексний аналіз феномену освіти як способу і форми інтеграції в контексті впливу епохи Просвітництва на російську філософсько-педагогічну думку XIX - XX ст. в культурно-онтологічному, мотиваційно-інтенціональному, герменевтико-комунікативному аспектах. Феномен освіти як спосіб інтеграції культур розкриває соціокультурну динаміку імплантації сцієнтистської та антропологічної установок Просвітництва в російську освіту. Як форма інтеграції, освіта містить у собі аспект трагічності, зумовлений напруженістю та конфліктністю впливу західного Просвітництва на російську філософсько-педагогічну думку XIX - XX ст., репресивним характером культури, а також драматичністю буття освіченої людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю3,232 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Романенко М. І. 
Соціальні та парадигмально-когнітивні детермінанти розвитку сучасної освіти : Автореф. дис... д-ра філософ. наук : 09.00.10 / М. І. Романенко; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2003. - 32 c. - укp.

Визначено соціальну та когнітивну природу нової філософської парадигми національної системи освіти в контексті становлення філософії освіти як самостійної галузі знань та визначено головні напрямки концептуального використання парадигмальних положень філософії освіти для реформування педагогічної теорії й освітньої практики та здійснення соціальної модернізації в Україні. Обгрунтовано, що сучасна філософсько-освітня парадигма є основним предметом філософії освіти як самостійної галузі знань і теоретико-методологічною засадою здійснення освітянських реформ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дзвінчук Д. І. 
Сучасні тенденції розвитку та управління освітою : автореф. дис... д-ра філософ. наук / Д. І. Дзвінчук; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2007. - 36 c. - укp.

Виявлено й охарактеризовано найважливіші матеріальні, соціально-економічні та духовно-ідеальні детермінанти, які разом з внутрішніми чинниками впливу визначають розвиток всього освітньо-наукового комплексу України та інших держав світу. Проаналізовано критичні етапи спільної еволюції суспільства та системи освіти. Розглянуто сучасну соціальну та когнітивну детермінованість прискорення трансформації освітньо-наукових комплексів. Здійснено філософський аналіз виникнення основних причин глибоких змін взаємодії держави та соціуму й освітньо-наукового комплексу. Досліджено прояви факторів демократизації, децентралізацї, глобалізації та зміни ринку праці. Проведено філософське та соціологічне дослідження особливостей формування суспільства знань у розвинених державах світу та Україні в сучасний період у контексті фундаментальної трансформації освітньо-наукового комплексу й орієнтації його на виконання нових завдань. Розглянуто основні філософсько-світоглядні та операційно-практичні аспекти теорії та практики розвитку освітньо-наукового комплексу Західної Європи, зокрема, зростання значення духовної складової та переходу до нових життєвих цінностей. Розкрито основні протиріччя та проблеми трансформації системи навчання та виховання в Україні та Росії, виявлено спільні та відмінні риси у філософській парадигмі розвитку освіти цих держав. Запропоновано ефективні підходи щодо підвищення суспільно-економічної ролі та значення національного освітньо-наукового комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:430 + Ч30 в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352927 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Найчук А. В. 
Філософсько-педагогічна думка України в контексті світової: цивілізаційна взаємодія : автореф. дис... канд. філос. наук / А. В. Найчук; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Проведено соціально-філософський аналіз освіти як соціального інституту. У теоретико-методологічному аспекті розглянуто поняття "філософсько-педагогічна думка". Досліджено питання стосовно філософсько-педагогічної думки на різних стадіях цивілізаційного розвитку та її впливу на формування освітньої парадигми. Визначено характер змін у системі освіти, її функції під впливом глобалізаційних хвиль, які виникають за умов переходу від одного типу цивілізації до іншого. У контексті цивілізаційного розвитку охарактеризовано зміни у характері, змісті навчання та виховання в Україні під впливом зовнішніх і внутрішніх факторів. Висвітлено специфічні прояви глобалізаційних процесів у сучасній парадигмі національної освіти України. Проаналізовано заходи модернізації національної системи освіти у зв'язку з приєднанням до Болонського процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*148:Ч30 + Ч30 в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Гофрон А.  
Філософські засади сучасних європейських освітніх концепцій : Автореф. дис... д-ра філософ. наук : 09.00.10 / А. Гофрон; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2005. - 32 c. - укp.

Досліджено культурно-епістемологічний і філософсько-антропологічний підходи щодо теоретичної реконструкції існуючих європейських освітніх концепцій з урахуванням нових соціокультурних реалій. У науковий обіг введено такі поняття, як дві опозиційні традиції гуманістики, гуманістичні структури, рівень історичної інтерпретації, культурний патерн особистості. Здійснено інтерпретацію поняття "участь у культурі". Проаналізовано антипозитивістські перетворення в освіті на прикладі польської педагогіки культури. Уточнено філософсько-антропологічні засади сучасних освітніх концепцій. Показано можливості посилення їх евристичного потенціалу за допомогою конструктів гуманістичної психології, гуманної педагогіки, герменевтики та персоналізму, що акцентує значення освіти як сфери життєвого самовизначення. З'ясовано роль інформаційної цивілізації та лінгвістичної складової у процесах розвитку та становлення сучасної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Рибка Н. М. 
Єдиний освітній простір як інтегративна система: соціально-філософський аспект : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Н. М. Рибка; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2005. - 21 c. - укp.

Розкрито соціально-філософський зміст єдиного освітнього простору (ЄОП). Визначено витоки, особливості формування, сучасний стан, перспективи розвитку даного простору в Україні та в усьому світі, а також у філософському контексті висвітлено суть і особливості трансформації системи освіти України у взаємозв'язку з реалізацією політики євроінтеграції. Розвинуто інституційний підхід до вивчення ЄОП. З'ясовано, що зазначений простір - новітній соціальний субінститут у межах інституту освіти. Показано місце поняття "єдиний освітній простір" серед філософських категорій ("простір і час", "соціальний простір") та загальнонаукових термінів ("освітній простір"). Відзначено, що загальнонаукове поняття ЄОП походить від категорій "простір і час", "соціальний простір" та "соціальний час". Стверджено, що створення ЄОП на базі принципу безперервності освіти являє собою відповідь на глобальні інституційні трансформації. Установлено, що системотвірним фактором ЄОП є інтеграція системи освіти внаслідок економічної глобалізації. Засадами появи такого феномену, як ЄОП, запропоновано визначити певний рівень розвитку економіки та технологій, культури та суспільної свідомості. Зроблено висновок, що формування ЄОП має здійснюватись еволюційним шляхом, тобто як певний етап після стабілізації економіки, удосконалення сфери матеріального виробництва та становлення національної самовизначеності України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ю6*328.941 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського