Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (17)Книжкові видання та компакт-диски (152)Журнали та продовжувані видання (64)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ313(0)6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 68
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Людкевич С.  
Дослідження, статті, рецензії, виступи. Т. 1 / С. Людкевич; АН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. - Л. : Вид-во М.Коць: Дивосвіт, 1999. - 496 c. - (Історія укр. музики; Вип.5). - укp.

Наведено перше повне зібрання музикознавчих і фольклористичних праць видатного українського композитора й музикознавця С.Людкевича, написані чи виголошені ним від кінця ХІХ до початку 70-х рр. ХХ ст. Запропоновано дослідження, статті та виступи з питань музичної естетики й стилістики; про музику й поезію; про українських та російських композиторів і виконавців. Включено праці з фольклористики, статті про церковну музику, висвітлено питання музичного шкільництва, педагогіки та теорії музики, а також наведено статті про музичне життя Західної України. Відтворено реальну картину музичного, культурного та суспільного розвитку Галичини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 г(4УКР)6 д Людкевич + Щ313(0)6 я44

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сапожнік О. В. 
Сучасна популярна естрадна музика : Автор. прогр. для викл., студ. вищ. мист. навч. закл. та вчителів серед. загальноосвіт. шк. різного типу / О. В. Сапожнік; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец. - К., 2000. - 64 c. - Бібліогр.: с. 62-64. - укp.

Досліджено процес історичного розвитку і взаємовпливу джазу і синкретичних жанрів популярної естрадної музики (рок, блюз, кантрі, диско, шансон, авторська пісня). Проаналізовано їх витоки, музичну специфіку, соціальні функції, а також охарактеризовано основні напрями, жанри та стилі. Значну увагу приділено творчості сучасних вітчизняних композиторів, поетів-піснярів, аранжувальників у жанрі поп-музики: Є.Рибчинського, Д.Гершензона, І.Поклада, Г.Татарченка, Ю.Рибчинського та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.5(0) р(4УКР)3-31 + Щ364.1(0) р(4УКР)3-31 + Щ313(0)6-4 р(4УКР)3-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Павлишин С.  
Музика двадцятого століття : Навч. посіб. для вищ. навч. закл. культури і мистец. I - IV рівнів акредитації / С. Павлишин; Львів. держ. муз. акад. ім. М.Лисенка. - Л. : БаК, 2005. - 232 c. - Бібліогр.: 84 назв. - укp.

Проведено узагальнене дослідження розвитку музичного мистецтва XX ст. Розглянуто основні творчі напрями, стилі та теоретичні системи. Проаналізовано особливості розвитку музичної культури у міжвоєнний та повоєнний період, визначено джерела виникнення і засоби втілення фольклоризму й авангардизму. Охарактеризовано нові композиційні системи сучасної музики та запропоновано оновлене трактування звуковисотного елементу музичного твору. Досліджено основні напрями музичної творчості на межі XX - XXI ст. та встановлено оптимальні критерії оцінки сучасної музики. З'ясовано роль новаторів Шенберга й Айвза, а також слов'янських національних шкіл (зокрема української) в розвитку світового музичного мистецтва й обгрунтовано перспективи його подальшого розвитку.

Проведено обобщенное исследование развития музыкального искусства XX в. Рассмотрены основные творческие направления, стили и теоретические системы. Проанализированы особенности развития музыкальной культуры в межвоенный и повоенный периоды, определены источники возникновения и средства воплощения фольклоризма и авангардизма. Охарактеризованы новые композиционные системы современной музыки и предложена новая трактовка звуковысотного элемента музыкального произведения. Исследованы основные направления музыкального творчества на границе XX - XXI вв. и установлены оптимальные критерии оценки современной музыки. Определена роль новаторов Шенберга и Айвза, а также славянских национальных школ (в частности, украинской) в развитии мирового музыкального искусства и обоснованы перспективы его дальнейшего развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Откидач В. М. 
Рок-музика і світовий художній процес : Моногр. / В. М. Откидач; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2005. - 294 c. - Бібліогр.: с. 255-277. - укp.

Розглянуто рок-музику як соціокультурний феномен другої половини ХХ ст., а також світове явище у контексті синтезу загальносвітових традицій і вітчизняної самобутності на підставі історико-культурної динаміки розвитку суспільства. Поаналізовано взаємини рок-музики з іншими складовими суспільного життя та художньої культури.

Рассмотрены рок-музыка как социокультурный феномен второй половины ХХ ст., а также мировое явление в контексте синтеза общемировых традиций и отечественной самобытности с учетом историко-культурной динамики развития общества. Проанализированы взамоотношения рок-музыки с другими составляющими общественной жизни и художественной культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.54 + Щ313(0)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661435 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Українська та світова музична культура: сучасний погляд : Зб. ст. / ред.: М. Д. Копиця. - К., 2005. - 255 с. - (Наук. вісн. Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського; Вип. 36, кн. 1). - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти сучасної музичної творчості, музикознавчої та виконавської інтерпретації музичних творів, а також феномен художньо-творчої індивідуальності сучасних композиторів. Розкрито стратифікаційні засади музичної епістології. Розглянуто питання вивчення поліявищ у гармонії, проблеми класифікації акордики та складних багатотемних фуг українських композиторів, сучасної духовності в аспекті взаємовідносин музичного мистецтва і релігійної проблематики в творчості українських композиторів другої половини ХХ ст.

Освещены теоретические аспекты современного музыкального творчества, музыковедческой и исполнительской интерпретации музыкальных произведений, а также феномен художественно-творческой индивидуальности современных композиторов. Раскрыты стратификационные основы музыкальной эпистологии. Рассмотрены вопросы изучения полиявлений в гармонии, проблемы классификации аккордики и сложных многотемных фуг украинских композиторов, современной духовности в аспекте взаимоотношений музыкального искусства и религиозной проблематики в творчестве украинских композиторов второй половины ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр)6 + Щ313(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Жимолостнова В. В. 
Абстрактивизм в живописи и музыке ХХ ст. Сопоставление творческих методов [Електронний ресурс] / В. В. Жимолостнова // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Мистецтвознавство. - 2008. - 11, № 1. - С. 49-55. - Библиогр.: 20 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2008/

Досліджено проблеми й визначено основні напрями розвитку абстрактивності як творчого методу в образотворчому і музичному мистецтві ХХ ст. Вперше сформульовано універсальне поняття абстрактивізму. Розглянуто та зіставлено основні засоби виразності в образотворчому мистецтві абстракціонізму та в музичному авангарді.

Исследованы проблемы и определены основные направления развития абстрактивности как творческого метода в изобразительном и музыкальном искусстве ХХ ст. Впервые сформулировано универсальное определение абстрактивизма. В результате исследования рассмотрены и сопоставлены основные приемы и средства выразительности в изобразительном искусстве абстракционизма и музыке авангарда.

In article was explored a problems and defined main carrier of abstractive, as a method of creation in graphic and music art on XX century. Was created universal definition of abstractivizm for the first time. As a result of examined and compared main receptions and means expression in abstractive graphic art and vanguard music.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(0)6-239 + Щ313(0)6-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сюта Б. О. 
Глобалізаційні та периферизаційні процеси в культурі як чинник організації художньої цілісності в сучасній музиці / Б. О. Сюта; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського, Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К. : УБСП "Комора", 2006 - Бібліогр.: с. 48-54. - укp.

Розкрито вплив глобалізаційних процесів на сучасну культуру, зокрема музичну. Висвітлено історію формування поділу культурних регіонів і ареалів на центральні та периферійні. З'ясовано тенденції трансформування принципів організації художньої цілісності в сучасній музиці, що усталилися внаслідок глобалізації та периферизації.

Раскрыто влияние глобализационных процессов на современную музыкальную культуру. Освещены история формирования разделения культурных регионов и ареалов на центральные и периферийные. Определены тенденции трансформации принципов организации художественной целостности в современной музыке, установившихся вследствие глобализации и периферизации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6 + Щ313(4УКР)6-18

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА686245 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Еволюційні процеси у музичному мистецтві: від минулого до майбутнього / ред.: О. С. Тимошенко; Акад. мистец. України. Ін-т пробл. сучас. мистец. - К. : Муз. Україна, 2006. - 255 с. - (Сучас. пробл. худож. освіти в Україні; Вип. 1). - укp.

Розглянуто питання історії та теорії музичного мистецтва, виконавства, педагогіки. Висвітлено джерелознавчий аспект дослідження київської колекції партесних рукописів Інституту рукописів Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського НАН України. Проаналізовано аматорський фортепіанний репертуар Галичини другої половини ХІХ - початку ХХ ст. за архівними матеріалами Львівської консерваторії, культурно-творчі процеси в дитячому фортепіанному навчанні, становлення академізму у бандурному мистецтві ХХ ст. Визначено роль концептуального мислення у виконавській діяльності піаністів. Описано сучасні еволюційні процеси у виконавстві на народних інструментах.

Рассмотрены вопросы истории и теории музыкального искусства, исполнительства, педагогики. Освещен источниковедческий аспект исследования киевской коллекции партесных рукописей Института рукописей Национальной библиотеки Украины им. В.И.Вернадского НАН Украины. Проанализированы любительский фортепианный репертуар Галиции второй половины ХІХ - начала ХХ ст. по архивным материалам Львовской консерватории, культурно-творческие процессы в детском фортепианном обучении, становление академизма в бандурном искусстве ХХ ст. Определена роль концептуального мышления в исполнительской деятельности пианистов. Изучены современные эволюционные процессы в исполнительстве на народных инструментах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6я43 + Щ31р(4Укр)я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Троєльнікова Л. О. 
Крізь велич століть: еволюція художньо-освітнього простору України : Моногр. / Л. О. Троєльнікова; Нац. муз. акад. ім. П.І.Чайковського. - К., 2006. - 444 c. - Бібліогр.: с. 361-388. - укp.

Виконано комплексний аналіз еволюції художньо-освітнього простору (ХОП). Розглянуто художню культуру як складову ХОП, художню творчість як дефініцію художньо-освітньої життєдіяльності, "національне" як головну константу ХОП, творчу еліту як основу ХОП. Викладено розвиток ХОП України в контексті історії, проаналізовано міфо-фольклорні джерела ХОП. Показано місце ХОП у контексті традицій, обрядів, ритуалів. Розкрито генезу культурно-освітніх закладів України в ХХ ст. Висвітлено канадський досвід художнього виховання, особливості підготовки професійних музикантів у Німеччині.

Выполнен комплексный анализ эволюции художественно-образовательного пространства (ХОП). Рассмотрены художественная культура как слагаемая ХОП, художественное творчество как дефиниция художественно-образовательной жизнедеятельности, "национальное" как основная контанта ХОП, творческая элита как основа ХОП. Изложено развитие ХОП Украины в контексте истории, проанализированы мифо-фольклорные источники ХОП. Показано место ХОП в контексте традиций, обрядов, ритуалов. Раскрыт генезис культурно-образовательных заведений Украины в ХХ в. Освещены канадский опыт художественного воспитания, особенности подготовки профессиональных музыкантов в Германии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР) + Щ313(0)6 м + Т3(4УКР)0-7 + Ю8,1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Культурологія та мистецтвознавство : Зб. ст. / ред.: Т. К. Гуменюк; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського, Київ. держ. вище муз. уч-ще ім. Р.М.Глієра. - К., 2005. - 289 с. - (Київ. музикознавство; Вип. 18). - укp. - рус.

Проаналізовано роль музики у контексті естетичних концепцій німецької філософії Нового часу. Розглянуто питання історії формування нонконформістського руху у світовому культурному контексті. Визначено позастильові фактори формування пізнього композиторського стилю, шляхи формування та стилістичну еволюцію української сонати для скрипки та фортепіано. Розкрито концептуальні засади мистецької освіти в процесі європейської інтеграції.

Проанализирована роль музыки в контексте эстетических концепций немецкой философии Нового времени. Рассмотрены вопросы истории формирования нонконформистского движения в мировом культурном контексте. Определены внестилевые факторы формирования позднего композиторского стиля, пути формирования и стилистическая эволюция украинской сонаты для скрипки и фортепиано. Раскрыты концептуальные основы художественного образования в процессе европейской интеграции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.0/2 + Щ313(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Холопова В.  
Неоевропоцентризм: музыкальная культура на рубеже тысячелетий : монография: у 2 кн. Кн. 1 / В. Холопова, Л. Канарис, Е. Маркова, С. Таранец; Одес. гос. музык. акад. им. А.В.Неждановой. - О. : Астропринт, 2006. - 164 c. - рус.

Рассмотрены сущность, виды и особенности воздействия музыки. Охарактеризованы неоевропоцентризм и неосимволизм начала XXI в. Проанализирована рациональная теория традиции К.Р.Поппера. Особое внимание уделено проблеме мусической упорядоченности исторического процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6-239 + Щ310.0/2

Рубрики:

Шифр НБУВ: В350642/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Освіта, культура та мистецтво в добу цивілізаційної глобалізації : матеріали міжнар. наук. конф., 22 - 23 листоп. 2007 р., Харків / ред.: В. М. Шейко; Харк. держ. акад. культури, Акад. мистец. України. - Х. : ХДАК, 2007. - 261 c. - укp. - рус.

Освещены культурологические проблемы современности, проблемы управления процессом формирования нравственных качеств личности школьников в условиях развивающейся образовательной среды. Показана роль художественного освоения мира в самопознании и самообразовании. Проанализировано влияние моды на формирование эстетического вкуса современной молодежи. Описаны особенности формирования понимания музыкальных стилей у студентов хореографических специальностей на занятиях классического танца, применения методов психосемантики в музыкально-теоретической практике. Рассмотрены этнокультурное образование как способ сохранения культурно-цивилизационной идентичности, институциональное конструирование социокультурной среды как инновационный подход к профилактике девиантного поведения молодежи. Изложены музыкально-эстетические взгляды В.Ф.Одоевского в контексте современного музыкознания и педагогики эпохи цивилизационной глобализации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(0) + Ч111.15 я431 + Щ313(0)6 я431 + Щ303(0)6 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693812 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шаповалова Л. В. 
Рефлексивный художник. Проблемы рефлексии в музыкальном творчестве : моногр. / Л. В. Шаповалова. - Х. : "Скорпион", 2007. - 292 c. - Библиогр.: с. 266-291 - рус.

Предложена концепция "Человека Рефлексивного" в контексте музыкальной культуры Нового времени. Согласована сущность понятий "личность", "сознание", "самосознание", "образ автора", "онтология личности", "метафизика образа" в аспекте специфики их проявления в музыкальном творчестве. Рассмотрена рефлексия как феномен музыки в различных научно-когнитивных дискурсах: философско-богословском, музыкально-семиотическом, культурно-антропологическом. С учетом рефлексивного подхода раскрыты синергетическая природа музыки, основы ее бытия как смысловой модели человека, способа самопознания и Богообщения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю310.3 + Щ313(0)6 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА688359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Фурсенко Т. Ф. 
Музика і сучасність : навч.-метод. посіб. / Т. Ф. Фурсенко; РВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". - Ялта, 2009. - 99 c. - укp.

Висвітлено роль популярних жанрів музики у молодіжному середовищі. Подано інформацію про історичний розвиток, музичну специфіку, основні напрями, жанри, стилі, найвідоміших виконавців джазу, рок- і поп-музики. Наведено рекомендації щодо виховання молоді засобами рок-музики.

Освещена роль популярных жанров музыки в молодежной среде. Приведена информация об историческом развитии, музыкальной специфике, основных направлениях, жанрах, стилях, наиболее известных исполнителях джаза, рок- и поп-музыки. Даны рекомендации по воспитанию молодежи средствами рок-музыки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6я7 + Ч421.355.23я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Науковий вісник Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського. Вип. 79. Музика в інформаційному суспільстві / ред.: Н. М. Семенова. - К., 2008. - 135 с. - укp.

Висвітлено проблеми перекладу спеціальної термінології у нотних редакторах, взаємодії музики різних типів, зокрема В. Сильвестрова та напрямку Ембієнт як розважального типу. Проаналізовано вплив наукової фантастики на формування музичного наукового світогляду, перспективи використання персонального комп'ютера в композиторській практиці. Розглянуто питання інтеграції ідей академічної та масової електронної музики, застосування графів як візуального образу фреймів у дистанційному навчанні основ гармонії. Описано особливості штучного інтелекту в алгоритмічній музичній композиції. Визначено риси пізньої лірики російськомовного походження в українському пісенному фольклорі.

Освещены проблемы перевода специальной терминологии в нотных редакторах, взаимодействия музыки разных типов, в частности В. Сильвестровича и направления Эмбиент как развлекательного типа. Проанализированы влияние научной фантастики на формирование музыкального научного мировоззрения, перспективы использования персонального компьютера в композиторской практике. Рассмотрены вопросы интеграции идей академической и массовой электронной музыки, применения графов как визуального образа фреймов в дистанционном обучении основам гармонии. Описаны особенности искусственного интеллекта в алгоритмической музыкальной композиции. Определены черты поздней лирики русскоязычного происхождения в украинском песенном фольклоре.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6я431 + Щ310.69я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Самохіна Н. М. 
Проблеми сучасної музичної культури : навч. посіб. / Н. М. Самохіна; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2009. - 145 c. - Бібліогр.: с. 126-130. - укp.

Висвітлено найбільш складні питання музичної культури XX - початку XXI ст. Розкрито особливості розвитку у даний період західноєвропейської, української та російської музичних культур, зокрема в галузі композиторської техніки. Увагу приділено новим реаліям масової музичної культури.

Освещены наиболее сложные вопросы музыкальной культуры XX - начала XXI вв. Раскрыты особенности развития в данный период западноевропейской, украинской и русской музыкальных культур, в частности в области композиторской техники. Уделено внимание новым реалиям массовой музыкальной культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6 я73 + Щ310 г(0) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Омельченко В. А. 
Аконфліктність і аконфліктна драматургія в художній культурі XX століття європейської традиції (на прикладі розвитку музичного мистецтва). Культурологічний аспект : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / В. А. Омельченко; Харк. держ. акад. культури. - Х., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено питанням культурологічного фундаменту художніх новацій XX століття. На прикладі музики розроблено концепцію аконфліктності як системоутворюючого логічного і естетичного фундаменту ряду композиторських технік і аконфліктної драматургії як самостійного типу музичної драматургії. Це дозволило з позитивних позицій оцінити процеси кардинальних змін образомовних складових у європейській (за художньою традицією) музиці XX століття, виявити їх еволюційну закономірність. Дослідження розширює уявлення щодо конфліктності в європейській культурі постренессансу. Водночас розроблено ряд питань культурологічного характеру, висвітлюючих стан найважливіших духовно-художніх течій XX століття, зокрема у слов'янській культурі, котрі грунтуються на ідеях аконфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.26 + Щ313(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Назаренко Н. В. 
Буденно-музична свідомість як предмет філософсько-естетичного аналізу : Автореф. дис... канд. філософ. наук / Н. В. Назаренко; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. - Луганськ, 2006. - 16 c. - укp.

Розглянуто проблему формування буденно-музичної свідомості як соціокультурного феномену, який має естетичні характеристики та функціонує як самостійна сфера буття у світі. Досліджено діалектику генезису, розкрито сутність й особливості функціонування буденно-музичної свідомості. Проаналізовано стан сучасної соціокультури, для характеристики якого у науковий обіг введено поняття "пост-культура". З'ясовано, що буденно-музична свідомість за умов пост-культури набуває значення своєрідного простору інобуття естетичного. Здійснено дослідження буденно-музичної свідомості як специфічної знакової спільності, яка має інтонаційну природу. Виявлено, що у процесі формування буденно-музичної свідомості має місце процес символізації, який не досягає рівня символу. Розглянуто часову проблематику буденно-музичної свідомості. З'ясовано, що буденно-музична свідомість є сферою реалізації "досвіду темпоральності", що відтворюється у культурі та є основою музичної комунікації за умов розвитку соціокультури та її специфічної посткультурної стадії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Ю945.443 + Щ313(0)6-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345713 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пюра І. В. 
Біографічний міф митця початку XX століття в романі "Доктор Фаустус" Т. Манна : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / І. В. Пюра; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2003. - 15 c. - укp.

Досліджено роман "Доктор Фаустус" Т. Манна та виявлено в ньому риси біографічного міфу епохи, а також шляхи його становлення й функціонування у культуротворчих процесах романтичної та постромантичної епох. Установлено вирішальний вплив біографічного міфу "епохи занепаду" на задум та творчий метод, використаний у "Докторі Фаустусі" Т. Манна. Розкрито роль музичних символів у побудові вигаданої біографії героя роману. Доведено узагальнююче й синтезуюче значення відібраних письменником деталей біографії його героя на підставі її реконструкції та зіставлення з історичним контекстом. Визначено універсальні риси міфу Леверкюна. Доведено зв'язок ідей та образів роману з творчістю композиторів - сучасників письменника та вплив "Доктора Фаустуса" на наступне мистецьке покоління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ГЕР)-4 Манн Т.534 + Ч111.156 + Щ313(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА323493 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чжу Чанлей 
Конвергенція східної та західної художньої традиції в композиторській практиці : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Чжу Чанлей; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему інтеграції культурних цінностей та прояви синкретичних художніх традицій у культурній парадигмі Схід - Захід. Розглянуто культурну спадщину (культурні універсалії), філософію музичної культури, семантику та семасіологію (аспекти музичного тезауруса й артефакту). Проаналізовано розвиток музичної естетики та загальної теорії музичного мистецтва (постмодернізму, традиції та новаторства, стилю, музичного змісту, синтаксису, законів формотворення). Розкрито текстово-семантичний і змістовно-логічний аспекти окремих симфонічних творів композиторів Бао Юань Кея (Китай), та Є.Станковича (Україна). Зроблено висновок про існування у двох індивідуальних авторських системах (що деяким чином окреслюють тенденції розвитку сучасних національних композиторських шкіл - як високі зразки узагальнення художньої традиції на сучасному етапі) певних рис паралельності та подібності. Новий напрям трактування конвергенції як перспективи сучасного мислення, що поглиблює розуміння синкретизму як інтелектуальної основи східної й західної музичної традиції, пов'язано зі смисловими поняттями діалогу (самодіалогу), метафоричності, цілісності. На підставі аналізу музичного матеріалу двох полярних композиторських шкіл, визначено домінантну тенденцію щодо проростання музично-культурних аналогій, особливо, у галузі інструментальної музики, та про їх конвергентний зв'язок: поєднання філософічності та декоративності, узагальненості та деталізованості, циклічності та фазовості, класичної сонатності та варіаційної імпровізаційності, що у єдиному творі можуть виступати нормами досягнення художньої цілісності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.27 + Щ313(0)6-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355401 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського