Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (67)Тематичний інтернет-навігатор (11)Автореферати дисертацій (1382)Реферативна база даних (15536)Книжкові видання та компакт-диски (7596)Журнали та продовжувані видання (455)
Пошуковий запит: (<.>K=МЕДІА$<.>+<.>K=МЕНЕДЖМЕНТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 640
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   науково-популярне видання   
1.
 


Лукич, Радмило М..
10 секретов продаж. В чем разница между лучшими и средними результатами [Електронний ресурс] / Р. М. Лукич. - М. : Манн, Иванов и Фербер, 2010. - 8 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
менеджмент -- бізнес -- психологія

   Тип видання:   науково-популярне видання   
2.
 


Огарёв, Георгий.
34 закона эффективного управления компанией [Електронний ресурс] / Георгий Огарёв. - М. : Рипол Классик, 2002. - 408 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Эффективно управлять предприятием, будь то маленькая фирма или крупная корпорация, должен уметь каждый предприниматель, да и не только он. Любому человеку, чтобы выжить в развивающихся рыночных условиях, необходимо быть знакомым с законами, по которым функционирует мир товаров и услуг, а также избегать крайностей в их применении, ведь каждый закон может перерасти в свою противоположность и оказать самое негативное воздействие. Для тех, кто хочет и может руководить.



Кл.слова:
керування -- персонал -- мотивація -- менеджмент

   Тип видання:   науково-популярне видання   
3.
 


Кови, Стивен.
4 правила эффективного лидера в условиях неопределенности [Електронний ресурс] : пер. с англ. / С. Кови, Б. Витман, Б. Ингланд. - [Б. м.] : [б. в.], 2010. - 208 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Свою новую книгу Стивен Кови, автор мирового бестселлера «Семь навыков высокоэффективных людей», написал для лидеров компаний, которые сталкиваются с жесткой необходимостью показывать конкретные результаты своей работы в условиях неопределенности. Нестабильность экономики, меняющаяся ситуация на рынке, стремительное развитие новых технологий — лидер компании не можетучесть все факторы неопределенности будущего и превратить их в набор определенностей. В таких трудных ситуациях можно опереться на базовые, ключевые правила, принципы действия. Они не меняются и никогда не подведут. Стивен Кови сформулировал эти правила так: обеспечьте превосходное исполнение своих приоритетных задач; двигайтесь со скоростью доверия; достигайте большего меньшими ресурсами; уменьшайте страх. Автор утверждает: «Команды, которые придерживаются этих правил, всегда готовы к трудным временам и никогда не сходят с дистанции». В книге каждому из четырех правил посвящена отдельная глава и предложен план, который поможет применить советы автора на практике.



Кл.слова:
персонал -- керування -- мотивація -- менеджмент

   Тип видання:   науково-популярне видання   
4.

Поляков, В.
5 шагов к достойной работе. Секретные материалы кадрового агентства [Електронний ресурс] / В. Поляков, Ю. Яновская. - СПб. : Питер, 2003. - 224 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Вы никак не можете найти работу, достойную вас? Вам надоело работать за копейки, не имея ни малейших перспектив? Если вы держите в руках эту книгу, то от достойной работы вас отделяют всего 5 шагов. Эта книга уникальна тем, что ее написали признанные профессионалы в области подбора персонала. Их многолетний опыт, полученный в ведущих кадровых агентствах, стал основой для четких и реальных советов по поиску достойной работы. В книге описывается эффективная технология самомаркетинга, разделенная на 5 этапов. Все основные рекомендации снабжены разбором конкретных примеров успешного трудоустройства. Книга поможет найти свое место на рынке труда и молодым людям, только начинающим карьеру, и квалифицированным специалистам, заинтересованным в карьерном росте.



Кл.слова:
менеджмент -- найманий працівник -- співбесіда -- працевлаштування

   Тип видання:   підручник   
5.

Hobbs, C.
A practical approach to WBEM/CIM management [Electronic resource] / C. Hobbs. - Boca Raton : Auerbach Publications, 2004. - 325 p.
Переклад назви: Практичний підхід до менеджменту WBEM/CIM

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This text describes in detail WBEM/CIM architecture and explores the standard models developed by the Distributed Management Task Force (DMTF). It also explores interfaces your WBEM/CIM code will have to work with and offers examples of models and code.



Кл.слова:
корпоративна мережа -- управління підприємством

   Тип видання:   підручник   
6.

Kovsky, S.
Absolute beginner's guide to Microsoft Windows® XP Media Center® [Electronic resource] / S. Kovsky. - Indianapolis : Que, 2003. - 384 p.
Переклад назви: Провідник абсолютного новачка з Microsoft Windows XP Media Center

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Use the Absolute Beginner's Guide to Windows XP Media Center to take the PC experience further! This book helps you unlock the potential of your Windows XP Media Center, in the fun, friendly Absolute Beginner's Guide style. This book covers everything you need to know to use your Media Center to its full potential, in an easy-to-understand tone that won't confuse you with lots of technical jargon.



Кл.слова:
Freestyle -- медіацентр

   Тип видання:   методичний посібник   
7.

Larman, C.
Agile and Iterative development [Electronic resource] : a manager's guide / C. Larman. - Boston : Addison Wesley, 2003. - 368 p.
Переклад назви: Гнучка та ітераційна розробка: керівництво менеджера

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This is the definitive guide for managers and students to agile and iterative development methods: what they are, how they work, how to implement them—and why you should.



Кл.слова:
менеджмент

   Тип видання:   підручник   
8.

Anderson, D. J.
Agile management for software engineering: applying the theory of constraints for business results [Electronic resource] / D. J. Anderson, E. Schragenheim. - Upper Saddle River : Prentice Hall PTR, 2003. - 336 p.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


A breakthrough approach to managing agile software development. Agile methods might just be the alternative to outsourcing. However, agile development must scale in scope and discipline to be acceptable in the boardrooms of the Fortune 1000. In Agile Management for Software Engineering, David J. Anderson shows managers how to apply management science to gain the full business benefits of agility through application of the focused approach taught by Eli Goldratt in his Theory of Constraints. Whether you're using XP, Scrum, FDD, or another agile approach, you'll learn how to develop management discipline for all phases of the engineering process, implement realistic financial and production metrics, and focus on building software that delivers maximum customer value and outstanding business results



Кл.слова:
розробка ПЗ -- теорія обмежень -- менеджмент

   Тип видання:   науково-популярне видання   
9.
 


Postman, Neil.
Amusing ourselves to death [Electronic resource] : public discourse in the age of show business / Neil Postman. - London : Penguin Books, 1986. - 129 p
Переклад назви: Розсмішіть нас до смерті: суспільний дискурс в епоху шоу-бізнесу

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


A brilliant powerful and important book....This is a brutal indictment Postman has laid down and, so far as I can see, an irrefutable one. --Jonathan Yardley, Washington Post Book World.



Кл.слова:
індустрія розваг -- медіа -- шоу-бізнес -- суспільство

   Тип видання:   науково-популярне видання   
10.
 


Красностанова, Мария Вячеславовна.
Assessment center для руководителей. Опыт реализации в российской компании, упражнения, кейсы [Електронний ресурс] / М. В. Красностанова, Н. В. Осетрова, Н. В. Самара. - М. : Вершина, 2007. - 305 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Эта книга – результат целенаправленного осмысления опыта создания и внедрения системы оценки и развития персонала – Аssessment Center, признанного на сегодняшний день наиболее валидным и надежным методом. Читатель узнает историю возникновения и развития Аssessment Center, познакомится с основными понятиями, рассмотрит примеры теоретических конструктов. Кроме того, в издании представлен опыт разработки и внедрения метода Аssessment Center в российской компании, а также даны подробные практические материалы для проведения Аssessment Center, которые могут быть использованы как в представленном виде, так и адаптированы под новый Аssessment Center. Книга предназначена российским руководителям, интересующимся возможностями применения в своей компании наиболее современных и надежных методов оценки персонала.



Кл.слова:
персонал -- менеджмент -- керування -- бізнес

   Тип видання:   підручник   
11.

Hasanali, F.
Competitive intelligence: a guide for your journey to best-practice processes [Electronic resource] / F. Hasanali, P. Leavitt. - Houston : APQC , 2004. - 81 p.
Переклад назви: Конкурентна розвідка: Посібник для вашої подорожі в передовому досвіді процесів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Based on APQC's seven years of benchmarking research on competitive intelligence, this straightforward guidebook also details best practices in coordinating actionable intelligence.



Кл.слова:
менеджмент

   Тип видання:   навчальний посібник   
12.
 


Anderson, Kristin L..
Customer relationship management [Electronic resource] / Kristin L. Anderson, Carol J. Kerr. - New York : McGRAW-HILL, 2002. - 164 p
Переклад назви: Управління взаємовідносинами з клієнтами

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


All managers, whether brand-new to their positions or well established in the corporate hierarchy, can use a little brushing-up now and then. The skills-based Briefcase Books Series is filled with ideas and strategies to help managers become more capable, efficient, effective, and valuable to their corporations. As customer loyalty increasingly becomes a thing of the past, customer relationship management (CRM) has become one of today's hottest topics. Customer Relationship Management supplies easy-to-apply solutions to common CRM problems, including how to maximize impact from CRM technology, which data warehousing techniques are most effective, and how to create and manage both short- and long-term relationships.



Кл.слова:
соціологія -- психологія управління -- менеджмент

   Тип видання:   енциклопедія   
13.
 


Kaid, Lynda Lee.
Encyclopedia of Political Communication [Electronic resource] / Lynda Lee Kaid, Christina Holtz-Bacha. - Los Angeles : SAGE Publications, 2008. - 985 p
Переклад назви: Енциклопедія політичної комунікації

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The Encyclopedia of Political Communication discusses the major theoretical approaches to the field, including direct and limited effects theories, agenda-setting theories, sociological theories, framing and priming theories, and other past and present conceptualizations. With nearly 600 entries, this resource pays considerable attention to important political messages such as political speeches, televised political advertising, political posters and print advertising, televised political debates, and Internet sites. The audiences for political communications are also central, necessitating concentration on citizen reactions to political messages, how the general public and voters in democratic systems respond to political messages, and the effects of all types of media and message types.



Кл.слова:
політика -- комунікація -- медіа

   Тип видання:   наукове видання   
14.

Lessig, L.
Free culture. How big media uses technology and the law to lock down culture and control creativity [Electronic resource] / L. Lessig. - New York : The Penguin Press, 2003. - 352 p.
Переклад назви: Вільна культура. Як великий медіа-простір використовує технології та закон щоб обмежити культуру та контролювати творчість

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


From "the most important thinker on intellectual property in the Internet era" (The New Yorker), a landmark manifesto about the genuine closing of the American mind. Lawrence Lessig could be called a cultural environmentalist. One of America's most original and influential public intellectuals, his focus is the social dimension of creativity: how creative work builds on the past and how society encourages or inhibits that building with laws and technologies. In his two previous books, Code and The Future of Ideas, Lessig concentrated on the destruction of much of the original promise of the Internet. Now, in Free Culture, he widens his focus to consider the diminishment of the larger public domain of ideas. In this powerful wake-up call he shows how short-sighted interests blind to the long-term damage they're inflicting are poisoning the ecosystem that fosters innovation. All creative works-books, movies, records, software, and so on-are a compromise between what can be imagined and what is possible-technologically and legally. For more than two hundred years, laws in America have sought a balance between rewarding creativity and allowing the borrowing from which new creativity springs. The original term of copyright set by the Constitution in 1787 was seventeen years. Now it is closer to two hundred. Thomas Jefferson considered protecting the public against overly long monopolies on creative works an essential government role. What did he know that we've forgotten? Lawrence Lessig shows us that while new technologies always lead to new laws, never before have the big cultural monopolists used the fear created by new technologies, specifically the Internet, to shrink the public domain of ideas, even as the same corporations use the same technologies to control more and more what we can and can't do with culture. As more and more culture becomes digitized, more and more becomes controllable, even as laws are being toughened at the behest of the big media groups. What's at stake is our freedom-freedom to create, freedom to build, and ultimately, freedom to imagine.



Кл.слова:
відкритий доступ -- копірайт -- піратство

   Тип видання:   науково-популярне видання   
15.

Gifford, Jonathan.
History Lessons [Electronic resource] : what business and management can learn from the great leaders of history / J. Gifford. - London : Marshall Cavendish Business, 2010. - 272 p.
Переклад назви: Уроки історії: що бізнес і менеджмент може дізнатися від найвизначніших історичних лідерів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


History Lessons starts from the assumption that management, at any level, has a lot to do with leadership. An effective manager needs a whole array of talents, and now that we have begun to take on board the concept that people should not be managed at all, rather that managers should ideally lead their teams to the successful fulfilment of their tasks, so leadership skills for managers have come to the fore. This book is based on the premise that there is no one kind of perfect manager or leader and that a search for the set of characteristics and skills that represent the ideal leader is doomed (happily) to failure. Leaders, like the rest of us, come in all different shapes and sizes: meticulous and visionary; outgoing and retiring; impulsive and cautious; subtle and direct. This book sets out to look at what the great leaders from history have actually done—to see how they behaved; to learn what we can from their actions. History Lessons attempts to give readers enough history to provide some sort of insight into the real issues faced by each of the leaders, and the context in which they made their decisions. There is also, I hope, enough detail about these leaders’ lives to give some idea of the kind of people that they were; of the personal background and historical context that helped to shape their personalities and influence the decisions that they took and the plans of action that they devised. Leadership and management are intensely human activities—the leaders of the past were essentially no different from the leaders and managers of today. It is from their entirely recognisable human qualities that we can learn the most useful lessons.



Кл.слова:
управління -- лідерство

   Тип видання:   наукове видання   
16.

Dominguez, L. R.
How to Shine at Work [Electronic resource] / L. R. Dominguez. - New York : McGraw-Hill, 2003. - 305 p.
Переклад назви: Як досягнути успіху на роботі

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book describes 14 surefire strategies, as well as dozens of techniques and tips for charting a course through today's work environment and coming out at the head of the pack.



Кл.слова:
економіка -- персонал -- менеджмент

   Тип видання:   науково-популярне видання   
17.

Shaw, Ibrahim Seaga.
Human Rights Journalism [Electronic resource] : advances in Reporting Distant Humanitarian Interventions / I. S. Shaw. - New York : Palgrave Macmillan, 2012. - 298 p.
Переклад назви: Правозахисна журналістика

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Enshrined in the Universal Declaration of Human Rights (1948) is the basic premise that ‘all people matter’, a moral commitment to overcome the culture of ‘othering’ permeating everyday life around the globe. This premise, when considered in relation to the priorities and protocols of western journalism, throws into sharp relief the ways in which certain ‘us and them’ dichotomies, inflected in news reports, recurrently counterpoise the structural interests of ‘people like us’ against the suffering of strangers. Journalists’ routine, everyday choices about what to report – how best to do it, and why – necessarily implicate them in a discursive politics of mediation in what are increasingly globalised public spheres. This point is not lost on politicians, of course, anxious to make use of the news media for persuasive – or, more to the point, propagandistic – purposes. To take one example, Tony Blair, in the months leading up to his resignation as British prime minister, gave a series of ‘legacy’ speeches intended, in part, to help secure his place in the history books on his own preferred terms. In one such speech, delivered onboard the assault ship HMS Albion on 12 January 2007, he discussed the changing nature of the security challenges facing western countries in the post-9/11 era. Interestingly, singled out for attention in this regard were the problems posed by ‘a completely new world of modern communication and media’ for the armed forces.



Кл.слова:
права людини -- журналістика -- медіа-політика

   Тип видання:   науково-популярне видання   
18.
 


Curtis, L. Perry.
Jack the Ripper and the London Press [Electronic resource] / L. Perry Curtis. - London : Yale University Press : New Haven and London, 2001. - 363 p.
Переклад назви: Джек Різник і лондонська преса

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Annotation. Press coverage of the 1888 mutilation murders attributed to Jack the Ripper was of necessity filled with gaps and silences, for the killer remained unknown and Victorian journalists had little experience reporting serial murders and sex crimes. This engrossing book examines how fourteen London newspapers-dailies and weeklies, highbrow and lowbrow-presented the Ripper news, in the process revealing much about the social, political, and sexual anxieties of late Victorian Britain and the role of journalists in reinforcing social norms. L. Perry Curtis surveys the mass newspaper culture of the era, delving into the nature of sensationalism and the conventions of domestic murder news. Analyzing the fourteen newspapers-two of which emanated from the East End, where the murders took place-he shows how journalists played on the fears of readers about law and order by dwelling on lethal violence rather than sex, offering gruesome details about knife injuries but often withholding some of the more intimate details of the pelvic mutilations. He also considers how the Ripper news affected public perceptions of social conditions in Whitechapel.



Кл.слова:
серійні вбивства -- злочинність -- медіа

   Тип видання:   науково-популярне видання   
19.
 


Клочков, Алексей.
KPI и мотивация персонала : полный сборник практических инструментов [Електронний ресурс] / А. Клочков. - М. : Эксмо, 2010. - 160 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В этой книге собраны почти все инструменты системы KPI, которые могут реально работать в российских компаниях. Огромный опыт в разработке комплексных систем мотивации и управления персоналом, мотивации на базе KPI, внедрении стратегического, целевого, бюджетного, процессного и проектного управления позволил автору обобщить практику проведения проектов в российских и западных компаниях и дать читателям самые необходимые инструменты для работы. Доступное изложение, масса конкретных примеров и рекомендаций по внедрению, расчету коэффициентов, примеры хорошо зарекомендовавших себя показателей и многое другое – все это отличает эту книгу от других посвященных системе мотивации и управлению по целям. Прочитав книгу, вы сможете самостоятельно разработать систему мотивации сотрудников на базе KPI, оптимизировать бизнес-процессы вашей компании и повысить эффективность работы сотрудников. Для сотрудников и руководителей кадровых служб, специалистов, разрабатывающих или совершенствующих систему KPI в компании.



Кл.слова:
персонал -- керування -- менеджмент -- заохочення

   Тип видання:   науково-популярне видання   
20.


La gouvernance des associations Économie, sociologie, gestion [Electronic resource] / dir. C. Hoarau, J. -L. Laville. - Toulouse : Érès, 2008. - 297 p.
Переклад назви: Управління асоціаціями економіки, соціології, менеджменту

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Les mutations contemporaines engendrent une reconfiguration des rapports entre social et économique, qu’il s’agisse des phénomènes de globalisation ou de passage à une société de services. Ces changements de grande ampleur posent de nouvelles questions aux sciences sociales. Ils incitent en particulier à la réactualisation d’une problématique fondatrice de la sociologie, l’étude des rapports entre économie et société.



Кл.слова:
економіка
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського