Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (872)Книжкові видання та компакт-диски (657)Журнали та продовжувані видання (189)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.514(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 71
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Вакуленко В.М. 
Акмеологічний підхід у теорії й практиці вищої педагогічної освіти України, Білорусі, Росії (порівняльний аналіз): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.М. Вакуленко ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 44 с. — укp.

Досліджено історію виникнення та розвитку акмеологічних ідей в українській, білоруській та російській педагогічній теорії та практиці. Розкрито сутніть та особливості впровадження акмеологічного підходу в процес професійної підготовки педагога. Зроблено порівняльний аналіз програм розвитку педагогічної освіти, виявлено спільні та відмінні риси в системах підготовки педагогів й освітніх стандартах України, Росії, Білорусі у структурному та змістовому аспектах. Проведено порівняльне дослідження структурних і функціональних компонентів професійної готовності майбутніх педагогів до продуктивної діяльності. Розроблено концепцію реалізації акмеологічного підходу у вищій педагогічній освіті (АПВПО), на базі якої шляхом теоретичного моделювання розроблено концептуальну модель продуктивної педагогічної діяльності. З урахуванням виявлених порівняльних характеристик обгрунтовано шляхи впровадження акмеологічного підходу в теорію та практику вищої педагогічної освіти України з метою удосконалення та підвищення якості професійної підготовки майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) + Ч489.514(4БІЛ) + Ч489.514(4РОС) + Ч311.69 + Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА358512

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Буренко В.М. 
Андрагогічний підхід до професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Буренко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с.: табл. — укp.

Проаналізовано стан проблеми професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю в системі післядипломної педагогічної освіти в її історичному розвитку. Розкрито суть понять "післядипломна освіта", "освіта дорослих", "неперервна професійна освіта", "перепідготовка", "андрагогічний підхід". Установлено особливості організації навчального процесу на факультетах післядипломної освіти, проаналізовано процес формування мотиваційної готовності вчителя гуманітраного профілю до професійної перепідготовки. Обгрунтовано методику вдосконалення навчального процесу на факультетах післядипломної освіти, визначено пріоритетні напрями співпраці та взаємодії викладачів і студентів. Досліджено й експериментально перевірено вплив найефективніших методів і форм роботи у розвитку професійних умінь даних учителів. Розроблено та науково обгрунтовано методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів щодо удосконалення організаційних форм навчання вчителів даного профілю у процесі професійної перепідготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335988

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Харламенко В.Б. 
Дидактичні основи курсу профорієнтації в підготовці вчителя трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Б. Харламенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано методичне забезпечення профорієнтаційної підготовки вчителя трудового навчання у вищих педагогічних закладах. Обгрунтовано систему, визначено рівні та показники даної підготовки, розроблено й експериментально апробовано навчальну програму "Профорієнтація і методика профорієнтаційної роботи". Виділено основні підсистеми і компоненти, які є структурними одиницями системи профорієнтації. З метою вдосконалення профорієнтаційних знань студентів розроблено систему формування профорієнтаційних понять (базових і локальних) та систему умовних балів для розрахунку коефіцієнта засвоєння профорієнтаційного матеріалу, а також розглянуто процедуру їх перетворення на традиційну п'ятибальну систему. Теоретично обгрунтовані й експериментально перевірені результати проведеного дослідження можна використовувати як науково-методичну основу для вдосконалення процесу вивчення курсу "Профорієнтація і методика профорієнтаційної роботи" майбутніми вчителями трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.514(4Укр)
Шифр НБУВ: РА317563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Руссол В.М. 
Дидактичні основи оптимізації змісту післядипломної освіти педагогічних працівників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Руссол ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 21 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено дидактичні закономірності забезпечення високої ефективності змісту післядипломної підготовки педагогічних працівників. Науково обгрунтовано необхідність підпорядкування підготовки вчителів суспільним вимогам, соціальному замовленню, дидактичним принципам його визначення та конструювання, функціям післядипломної освіти. Обгрунтовано положення про зв'язок змісту післядипломної освіти з проблемами, тенденціями та перспективами розвитку школи, змістом педагогічної готовності та потребами вчителів на основі всестороннього діагностування рівня їх професійно-педагогічної культури. Доведено дидактичну доцільність поетапної (ступеневої) підготовки педагогічних працівників відповідно до досвіду та стажу їх роботи шляхом розробки диференційованих навчально-тематичних планів із виділенням інваріантного та компенсаторно-вибіркового компонентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78
Шифр НБУВ: РА311046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Зазуліна Л.В. 
Діалогізація дидактичного процесу в курсовій підготовці педагогічних кадрів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Зазуліна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання підготовки вчителя у системі підвищення кваліфікації щодо діалогізації педагогічного процесу. За результатами дослідження проблем сучасної загальноосвітньої школи виявлено суттєві недоліки її переорієнтації на гуманістичні засади функціонування. Зроблено міжпредметний аналіз підходів, ідей, принципів, категорій та понять діалогіки як основи гуманістичної педагогіки. Висвітлено методологічні засади діалогізації навчання, концепцію створення дидактичної системи на підставі вимог діалогічного підходу. Обгрунтовано дидактико-діалогічну модель (ДДМ) підвищення кваліфікації вчителя щодо творення "діалогічного простору" освітнього процесу. Це передбачає професійну діяльність педагога з діалогізації змісту освіти та окремих предметів, діалогізації пізнавального процесу шляхом організації системи проблемно-діалогічного навчання, організації діалогічної взаємодії як певного психоемоційного чинника та засобу створення "діалогічних" навчальних груп, формування навичок критичної рефлексії як внутрішнього діалогу з метою самовдосконалення та саморозвитку гуманної особистості. Визначено загальні та специфічні принципи функціонування ДДМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4Укр)775
Шифр НБУВ: РА308581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Соколовська А.П. 
Діяльність закладів післядипломної освіти з удосконалення педагогічного процесу в загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.П. Соколовська ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 16 с. — укp.

Викладено авторські позиції щодо вдосконалення шкільного педагогічного процесу за рахунок подолання вузькопредметного підходу в системі підвищення кваліфікації освітян. Розкрито фактори, які під час післядипломного навчання вчителів сприяють ефективному розвиткові шкільної практики, або, навпаки, гальмують цей процес. Обгрунтовано важливі теоретико-методологічні положення, на яких базується дієвий вплив закладів післядипломної освіти на вдосконалення шкільного педагогічного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.21 + Ч489.514(4Укр)78
Шифр НБУВ: РА308373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Попова В.Л. 
Естетична підготовка вчителів у діяльності педагогічних курсів Слобожанщини (кінець ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Л. Попова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано естетико-педагогічну спадщину видатних освітян кінця ХІХ - початку ХХ ст., науково обгрунтовано етапи становлення та розвитку педагогічних курсів (ПедК) у мережі закладів підготовки педагогічних кадрів Слобожанщини даного періоду. Охарактеризовано напрями професійно-педагогічної підготовки вчителів на ПедК у даному регіоні, а також зміст, форми та методи естетичної підготовки вчителів на курсах як складника професійної підготовки вчительських кадрів. Проаналізовано можливості творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду, набутого на даних ПедК, у діяльності сучасної системи безперервної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР5)52 + Ч489.514(4УКР)775 +
Шифр НБУВ: РА328582

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Задорожна Л.В. 
Ідеї педагогічної майстерності в діяльності Глухівського вчительського інституту (1874 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Задорожна ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено цілісному аналізу ідей педагогічної майстерності викладачів Глухівського учительського інституту О.Бєлявського, І.Андрієвського, М.Демкова, М.Тростнікова, В.Голубєва, В.Сельонкіна, С.Криловського, М.Григоревського, І.Липницького, А.Дєбєдєва. Розкрито зміст поняття "педагогічна майстерність", її компоненти, напрями та умови. Проаналізовано педагогічну діяльність викладачів інституту щодо формування педагогічної майстерності вихованців навчального закладу. На основі позитивного досвіду Глухівського інституту розроблено рекомендації з метою удосконалення процесу підготовки педагогічних кадрів у вузах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)5 + Ч489.514(4УКР)711.3
Шифр НБУВ: РА309346 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кіяшко О.О. 
Інноваційні педагогічні технології підготовки молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах І - ІІ рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.О. Кіяшко ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання підготовки молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах І - ІІ рівнів акредитації з урахуванням вимог сучасної соціокультурної ситуації розвитку України, досягнень теорії і методики професійної освіти. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови впровадження та критерії ефективності інноваційних педагогічних технологій підготовки фахівців-професіоналів та управлінців низової ланки. Проблеми проаналізовано засновуючись на учасних підходах до розгляду понять "інновація", "педагогічна технологія". Підготовку молодших спеціалістів розглянуто в контексті культури суспільства та культури особистості. Розроблено й апробовано практично модель управління впровадженням інноваційних педагогічних технологій, систему критеріїв оцінки інноваційності технологічних прийомів, форм і методів підготовки молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах України І - ІІ рівнів акредитації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.514(4УКР) + Ч489.514(4УКР)
Шифр НБУВ: РА314474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Гораш К. В. 
Інформаційне забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / К. В. Гораш ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Визначено умови та конкретизовано етапи впровадження освітніх інновацій в інститутах післядипломної педагогічної освіти. Класифіковано види інформаційних джерел і ресурсів. Науково обгрунтовано структуру та зміст моделі інформаційного забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників, сформульовано принципи її функціонування. Встановлено концептуально-теоретичний, змістовий, організаційно-педагогічний і технологічний. Впроваджено спецкурс "Інформаційне забезпечення впровадження освітніх інновацій", який сприяє підготовці педагогічних працівників до застосування розробленої моделі інформаційного забезпечення в інноваційній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА378045 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Прудченко І.І. 
Київський Фребелівський педагогічний інститут в системі вищої освіти України (1907 - 1920 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Прудченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено цілісний аналіз функціонування Київського Фребелівського педагогічного інституту (1907 - 1920 рр.) в системі вищої освіти України початку XX ст. як вищого педагогічного жіночого навчального комплексного закладу. Досліджено організаційно-педагогічні передумови і тенденції становлення Фребелівського педагогічного інституту, з'ясовано місце та роль навчального закладу в розвитку вищої освіти України досліджуваного періоду. Розроблено періодизацію діяльності Фребелівського педагогічного інституту в єдності чотирьох етапів (1907 - 1908, 1908 - 1910, 1910 - 1916 та 1916 - 1920 рр.). Обгрунтовано організаційну структуру навчально-виховного та науково-педагогічного комплексу. Охарактеризовано теоретичну та практичну складові освітнього процесу. Розглянуто особливості викладання загальнокультурних, педагогічних та спеціальних навчальних дисциплін та організаційні аспекти проведення педпрактики у навчально-виховних закладах, науково-дослідних установах і дитячих осередках. Виявлено особливості розвитку та провідні тенденції навчально-виховного процесу, зокрема щодо педагогізації, методико-психологічної зорієнтованості, вузької спеціалізації та застосування системи "вільного виховання" в освітній системі вищого учбового закладу. Проаналізовано науково-педагогічну діяльність професорсько-викладацького складу Фребелівського педагогічного інституту, розглянуто особливості її організації й актуалізовано досвід функціонування освітнього закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)5 + Ч489.514(4УКР)711.3 +
Шифр НБУВ: РА336139

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Авраменко К.Б. 
Методична підготовка вчителів початкових класів у педагогічних навчальних закладах України (1956 - 1996 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / К.Б. Авраменко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Вперше проаналізовано зміст та структуру методичної підготовки майбутніх учителів початкових класів у вищих педагогічних навчальних закладах України періоду 1956 - 1996 рр. Виявлено та науково обгрунтовано основні етапи (1956 - 1964, 1965 - 1984, 1985 - 1991, 1991 - 1996), визначено позитивні та негативні тенденції розвитку методичної підготовки вчителів початкових класів у вищих навчальних закладах України. Введено до широкого наукового обігу нові документи та факти - дані 107 архівних джерел. Удосконалено підходи до визначення методичної підготовки як складової професійної підготовки вчителів початкових класів. Розвинуто прогресивні ідеї національного досвіду підготовки вчителів даного профілю, визначено шляхи його творчого використання за сучасних умов реформування вищої педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.514(4УКР)
Шифр НБУВ: РА318802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Хоруженко Т. А. 
Методичні засади моніторингу якості фахової підготовки майбутніх учителів трудового навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. А. Хоруженко ; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — 19 с. — укp.

Уточнено сутність понять "якість підготовки фахівців", "управління якістю підготовки фахівців", "моніторинг якості фахової підготовки майбутніх учителів трудового навчання". Вивчено досвід організації моніторингу якості підготовки майбутніх фахівців у ВНЗ. Обгрунтовано зміст, форми, методи та засоби моніторингу якості фахової підготовки майбутніх учителів трудового навчання, розроблено й експериментально перевірено його методичну систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) к8 + Ж6 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА377412 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Білик Н.І. 
Моделювання процесу навчання в системі підвищення кваліфікації вчителів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.І. Білик ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 21 с.: табл. — укp.

Обгрунтовано модульно-персонологічний підхід до системи підвищення кваліфікації вчителів, що передбачає набуття учасниками даного процесу знань, умінь користуватися логікою, методологією та системою наукового дослідження. Запропоновано технологію моделювання процесу навчання на підставі визначення дидактичних модулів у системі підвищення кваліфікації вчителів. Проаналізовано результати її упровадження. Розроблено моделі курсової підготовки: курси як організаційно-діяльнісну гру на базі одного педагогічного колективу; річні інтегровані курси пролонгованої ділової гри для фахівців суміжних предметів, які претендують на вищу кваліфікаційну категорію; дистанційні консалт-курси. Створено обласний науково-практичний освітньо-популярний журнал "Імідж сучасного педагога" та модульний посібник "Удосконалення педагогічної майстерності вчителів за умов особистісно орієнтованої освіти" для слухачів курсів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА335732

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Козак Т.М. 
Організаційно-педагогічні засади впровадження кредитно-модульної системи підготовки фахівців у вищих педагогічних навчальних закладах III - IV рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Козак ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 19 с. — укp.

Вперше розроблено організаційно-педагогічні засади впровадження кредитно-модульної системи підготовки фахівців у вищих педагогічних навчальних закладах. Здійснено порівняльний аналіз кредитних систем організації навчального процесу в країнах Європи, які є учасниками Болонського процесу, та в США. Запропоновано схему практичного впровадження кредитно-модульної системи. Експериментально встановлено переваги функціонування кредитно-модульної системи у порівнянні з традиційною системою підготовки вчителів. Удосконалено структурну модель освітньої діяльності вищого педагогічного навчального закладу III - IV рівнів акредитації та схему професійної компетентності випускника ВНЗ. Проаналізовано деякі аспекти використання особистісно орієнтованого підходу у процесі підготовки майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.290 + Ч489.514(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА351311

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Бичкова І.І. 
Організаційно-педагогічні засади навчання слухачів факультету довузівської підготовки (на матеріалі дисциплін природничого циклу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Бичкова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено організаційно-педагогічні засади навчання слухачів факультету довузівської підготовки вищого педагогічного закладу. Встановлено, що основними умовами ефективної підготовки слухачів ФДП є відповідний підбір їх контингенту; наявність науково обгрунтованих мети і змісту навчання, орієнтованих на вимоги профільних вступних випробувань та врахування прогресивних тенденцій у розвитку конкретних галузей наук і специфіку психофізіологічного розвитку слухачів. У основі розробленої методики професійного відбору майбутніх абітурієнтів природничого факультету закладена модель вчителя природничих дисциплін та система виявлення відповідності до неї психофізіологічних характеристик майбутніх абітурієнтів. Обгрунтовано технологію визначення мети і змісту навчання на ФДП, що детерміновані соціальним замовленням та освітніми стандартами. Розроблено та апробовано варіанти навчального плану і програм з курсів біології та хімії для природничого відділення ФДП, що базуються на дедуктивному підході до побудови наукової інформації, реалізації ідей розвитку особистості та забезпеченні наступності між школою та вузом. Автором визначено педагогічно доцільні сполучення методів та форм організації навчального процесу, його нормативне дидактико-методичне оснащення. Дані рекомендації з кадрового й матеріально-технічного забезпечення діяльності ФДП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)718.3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Качур Б.М. 
Організаційно-педагогічні умови управління науково-методичною роботою з учителями в регіоні: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / Б.М. Качур ; Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менедж. освіти" АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено та науково обгрунтовано місце і роль науково-методичної роботи з учителями в регіональній системі післядипломної педагогічної освіти. Виокремлено завдання регіональної системи науково-методичної роботи з педагогічними працівниками, визначено її структуру, функції та зміст. Виявлено й обгрунтовано принципи та умови організації науково-методичної роботи з учителями в регіоні. Розроблено систему критеріїв оцінки ефективності науково-методичної роботи з учителями в регіоні. Створено й обгрунтовано узагальнену модель організації науково-методичної роботи з учителями в регіоні. Визначено педагогічні умови її організації з урахуванням регіональних особливостей. Сформульовано практичні рекомендації щодо вдосконалення управління науково-методичною роботою з учителями як складовою системи післядипломної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч489.511.46 +
Шифр НБУВ: РА368556

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Денисенко А.О. 
Організація моніторингу у виховної системи вищих педагогічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.О. Денисенко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми організації моніторингу виховної системи педагогічних ВНЗ. Розкрито особливості освітнього моніторингу, показано його значення як засобу покращання стану виховної системи педагогічного ВНЗ, який сприяє самоактуалізації особистості педагога (куратора студентської групи та майбутнього вчителя). Запропоновано визначення поняття "моніторинг виховної системи вищого педагогічного навчального закладу" як комплексу заходів щодо збору й аналізу інформації з метою вивчення й оцінювання якості професійної підготовки та прийняття рішень про розвиток виховного процесу на підставі аналізу виявлених типових особливостей і тенденції. Вперше науково обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови організації моніторингу виховної системи педагогічного ВНЗ, якими є: підготовка педагогічного колективу до проведення моніторингу виховної системи; організація взаємодії всіх суб'єктів педагогічного процесу на етапі моніторингової діяльності та їх забезпечення методичним інструментарієм. Доведено, що дані умови сприяють формуванню психологічної готовності викладачів до моніторингової діяльності, розвитку моніторингової компетентності суб'єктів педагогічного процесу, покращанню якості моніторингу та функціонування виховної системи педагогічного ВНЗ (упорядкованості виховної діяльності, згуртованості колективу викладачів і студентів, вихованості майбутніх учителів, створенню сприятливого виховного середовища). Розроблено методики реалізації визначених умов організації моніторингу виховної системи педагогічного ВНЗ. Розкрито сутність поняття моніторингової компетентності викладача педагогічного ВНЗ як сукупності знань, умінь, навичок та особистісних якостей, які забезпечують ефективність моніторингу різних аспектів педагогічного процесу або виховної системи. Встановлено показники та критерії визначення ефективності організації моніторингу виховної системи педагогічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.3 + Ч489.514(4УКР) к8 +
Шифр НБУВ: РА362262

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Хлєбнікова Т.М. 
Організація особистісно орієнтованого навчання слухачів у системі післядипломної педагогічної освіти: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.М. Хлєбнікова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 22 с. — укp.

Визначено суть, принципи й особливості організації особистісно орієнтованого навчання слухачів післядипломної освіти. З метою визначення об'єктивної динаміки встановлено критерії та рівні якості післядипломної освіти слухачів з управлінських спеціальностей. Розроблено й експериментально перевірено технологію організації особистісно орієнтованого навчання в системі післядипломної педагогічної освіти за етапам: діагностування соціально-педагогічного досвіду слухачів, диференціації навчання на підставі індивідуальних освітніх програм, аналітико-корекційним етапом. З'ясовано вплив даної технології на якість післядипломної освіти слухачів зі спеціальності "Менеджмент організації (освіти)", "Управління навчальним закладом" засобами кваліметрії. На підставі результатів експериментальної роботи доведено ефективність підготовки у системі післядипломної освіти у впровадженні етапів її організації, які забезпечують здійснення особистісно орієнтованого навчання за умов врахування соціально-педагогічного досвіду слухачів, а також побудові на цій основі індивідуальних освітніх програм і розробки кваліметричної моделі з метою вивчення результатів підготовки та її корекції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч489.511.223.7 +
Шифр НБУВ: РА361964

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Воротняк Л.І. 
Педагогічна технологія формування полікультурної компетенції магістрів у вищих педагогічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.І. Воротняк ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему професійної підготовки магістрів у педагогічних ВНЗ, визначено особливості формування, критерії та рівні сформованості полікультурної компетенції студентів. Обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність педагогічної технології формування полікультурної компетенції магістрів у педагогічних ВНЗ, розглянуто її концептуальний, змістовий, процесуальний компоненти. Визначено педагогічні умови дієвості запропонованої технології. Встановлено, що впровадження даної інновації у навчально-виховний процес сприяє покращанню теоретичних знань і практичних умінь міжкультурної взаємодії магістрів у педагогічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)01 + Ч489.511.352.13 +
Шифр НБУВ: РА362019

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського