Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (118)Книжкові видання та компакт-диски (414)Журнали та продовжувані видання (122)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ103(4УКР)6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Березіна І.В. 
Архітектурна спадщина України у творчості Наполеона Орди: іконографія та принципи використання: автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / І.В. Березіна ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему охорони та реставрації об'єктів архітектурної спадщини України стосовно пам'яток вітчизняного зодчества, зображених в акварелях і літографіях Наполеона Орди. Систематизовано оригінальні фактологічні матеріали з архівів України, Польщі, Росії та Білорусії. Проаналізовано творчу спадщину художника як унікальне іконографічне джерело, що має велику науково-практичну цінність щодо історико-архітектурної науки, краєзнавства, реставрації та охорони пам'яток архітектури в Ураїні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Орда Н. + Щ103(4УКР)-390 + Щ154.761 +
Шифр НБУВ: РА352634

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Ольховик М.В. 
"Бароковий універсалізм" в українському художньому мисленні: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / М.В. Ольховик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Розглянуто феномен "барокового універсалізму" в художньому мисленні на основі компаративного аналізу поетики українського Бароко доби Гетьманщини у порівнянні з "першим" і "другим" необароко в українському мистецтві початку і кінця ХХ ст. Реконструйовано естетику бароковості за допомогою відтворення систем художньої образності з архетиповою структурою провідних мотивів, образів і топосів українського барокового дискурсу. Зазначено, що пошук транскультурних комунікацій у вітчизняному мистецькому просторі дозволяє зрозуміти Бароко як метамову українського художнього мислення, завдяки чому забезпечуються його універсалістичні функції у розвитку українського мистецтва. Висвітлено сучасні інтенції українського художньо-естетичного дискурсу, розкрито його "універсалістський" характер за допомогою ключових універсалій та принципів барокової і необарокової естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Щ103(4УКР)4-211 + Щ103(4УКР)6-211 +
Шифр НБУВ: РА339198

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Турчак Л. І. 
Еволюція образотворчого мистецтва в незалежній Україні: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Л. І. Турчак ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 16 с. — укp.

З'ясовано культурно-історичні умови, що спричинили трансформації в художній культурі України. Виявлено тенденції та специфіку розвитку образотворчого мистецтва періоду незалежності. Визначено вплив соціокультурних, економічних, демократичних процесів на стан і перспективи розвитку художньої культури України. Розкрито причини виникнення різноманітних стилів і напрямів в образотворчому мистецтві. Вивчено специфіку появи нових термінів і понять в сучасному образотворчому мистецтві України, зокрема в таких його видах як живопис, графіка, скульптура, декоративне мистецтво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)64
Шифр НБУВ: РА379289 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Скринник-Миська Д.М. 
Еволюція світоглядно-філософських засад українського образотворчого мистецтва на рубежі XIX - XX ст.: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Д.М. Скринник-Миська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено концептуальні характеристики українського мистецького модерну як стилю мислення та духовно-культурної течії, що засобами образотворчого мистецтва виразили напрям і зміст світоглядно-філософської еволюції у духовному житті України у добу зміни філософської та культурної парадигм у кінці XIX - на початку XX ст. Доведено, що дане перетворення було осмислено та відображено в українській культурі у формі національного варіанта стилю модерн. Зроблено висновок, що інтелектуальна інновація модерну за умов світоглядної кризи полягає у свідомій спробі зберегти цінність і впорядкованість картини світу шляхом накладання універсальної системи значень і логічних схем на художньо-образне світосприйняття. Розкрито вплив ідей провідних філософів XIX - початку XX ст., зокрема, А. Шопенгаура, Ф. Ніцше, З. Фрейда, А. Бергсона, В. Дільтая на світоглядні виміри європейського, зокрема, українського мистецтва даного періоду. Досліджено вплив світоглядної системи романтизму (Новаліса, Л. Тіка, Ф. Шлегеля), на формування ідейних основ мистецького модерну. Виявлено гносеологічний, антропологічний, онтологічний виміри художньо-образного осмислення буття людини в Україні в кінці XIX - на початку XX ст. у їх взаємозв'язку з європейським модерном як цілісним світоглядно-культурним феноменом. Експліковано зміст сформованих модерном концептів: новий образ дійсності, "базова" особистість доби, цілісність особи та цілісність життєвого світу людини, перетворення суспільства засобами "естетичної революції". Доведено, що у добу модерну прагнення відновити зруйновану систему цінностей обумовило підвищення інтересу до міфу як методології художнього конструювання дійсності. Виявлено особливості переосмислення функцій міфу у суспільній свідомості європейців, зокрема, українців XX ст. у контексті нових філософських учень, яке кардинально відрізнялося від класичного підходу до міфології. Розкрито методологічну роль опозиції космос - хаос у символічному реконструюванні світу в світоглядній системі модерну. Показано принципові відмінності вияву даної опозиції в художньо-образній рефлексії мистецтва Західної Європи й України. Встановлено особливості експлікації української ідеї в символічно-образній системі мистецтва модерну. Аргументовано, що український модерн, на відміну від космополітичного європейського, в Україні став еквівалентом національного світоглядного стилю, в якому тісно переплелися національне та сакральне.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)6 + Ю812.283 + Щ103(4УКР)61-239.1 +
Шифр НБУВ: РА362824

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Сидоренко В.Д. 
Культурологічні аспекти художньо-стильової еволюції візуального мистецтва України (ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.Д. Сидоренко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено системний аналіз культурологічних аспектів художньо-стильової еволюції візуального мистецтва України XX - початку XXI ст. Вперше досліджено специфіку трансчасової причининно-наслідокової реалізації феноменів мистецтва початку та середини XX ст. у 1990 - 2000 рр. Наведено результати культурологічного аналізу суперечливих подій у сфері візуального мистецтва, що відбувалися в Україні в роки незалежності. Проведено порівняльне дослідження розвитку вітчизняного та світового мистецтва. Обгрунтовано необхідність і способи репрезентації на світовому рівні сучасного українського художнього мистецтва. Доведено закономірність виникнення явища нонконформізму, поява якого зумовлена кардинальними суспільними трансформаціями та примусовими деформаціями основоположних традиційно усталених мистецьких понять. Особливу увагу приділено вивченню трансформаційних тенденцій у візуальному мистецтві України на межі XX - XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-2 + Ч113(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА334224

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Мельникова У.П. 
Мистецькі об'єднання в Україні 1920-х - початку 1930-х років (теоретичні засади та творча практика): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / У.П. Мельникова ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні принципи та їх втілення у творчій практиці представників провідних мистецьких угруповань в Україні 1920-х - на початку 1930-х рр., які являли собою об'єднання загальноукраїнського масштабу з розгалудженою мережею філій. Історію діяльності Асоціації художників Червоної України (АХЧУ), АРМУ, ОСМУ висвітлено у нерозривному взаємозв'язку з тенденціями розвитку мистецтва тогочасної доби. Творчість членів об'єднань розглянуто у контексті проблеми традиції та новаторства, а також впливу марксистської ідеології та політики влади на перебіг культурних процесів в Україні. Розкрито особливості творчих методів і художньої образності у живописі, графіці, театрально-декораційному та прикладному мистецтві членів об'єднань. Визначено роль експерименту у розвитку нових мистецьких форм. До наукового обігу введено невідомі раніше матеріали та документи, твори й імена художників. Визначено роль художніх об'єднань у становленні новітнього українського мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)61-29 +
Шифр НБУВ: РА353157

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Соколюк Л.Д. 
Михайло Бойчук та його концепція розвитку українського мистецтва (перша третина ХХ ст.): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.Д. Соколюк ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Висвітлено мистецьку діяльність М.Бойчука та проаналізовано його концепцію розвитку українського мистецтва у XX ст. Визначено роль школи М.Бойчука у процесі відновлення національної самобутності українського мистецтва. Визначено етапи розвитку школи М.Бойчука - від неовізантизму до "українського монументалізму" (бойчукізму), проаналізовано еволюцію творчого методу митця, з'ясовано вплив на його формування соціально-історичних та політичних змін в Україні. Виявлено зв'язок педагогічних та творчих методів школи з проблемами та творчими пошуками у світовій художній культурі першої третини XX ст., одним з яскравих явищ якої є культура українського національного відродження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 Бойчук, М. + Щ103(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА331255

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Щокіна О.П. 
Особливості філософсько-культурологічних поглядів художників українського авангарду: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / О.П. Щокіна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено теорії стосовно філософії у художніків украінського авангарду початку XX ст., відображені у текстах його найбільш яскравих представників. Увагу приділено маловивченим поглядам художників-теоретиків українського аванграду, які відіграли провідну роль у формуванні авангардного мистецтва та його теорії в Україні. Розглянуто філософські категорії, наявні в теорії художників України на початку XX ст. Увагу приділено представникам одеського регіону. Запропоновано розглядати філософсько-культурологічні пошуки та художню критику митців українського авангарду як цілісну систему мислення, яка наділена власними характерними особливостями та має значний вплив на розвиток сучасної художньої культури та філософії. Проаналізовано тексти художників-теоретиків українського авангарду, на його підставі систематизовано філософські погляди представників авангарду в Україні, встановлено їх унікальність і безпосередній зв'язок між західним інтуїтивізмом і психологізмом та російським космізмом і езотеризмом з національним менталітетом митців українського авангарду, виявити соціально-філософські коріння деструктивізму й еклектизму в їх філософських концепціях, вперше чітко визначити традиційні та новаторські тенденції у художній критиці Одеси на початку XX ст. На підставі дослідження текстів художників-теоретиків сформульовано парадигму нової художньої критики в регіональному аспекті (Одеса).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)61-239 +
Шифр НБУВ: РА365114

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Боднарчук Т.В. 
Постмодерністські тенденції у сучасному українському мистецтві: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Т.В. Боднарчук ; Львів. нац. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше узагальнено культурологічні, мистецтвознавчі та музикознавчі погляди на культурному постмодернізму. Виявлено системні образно-стилістичні взаємозв'язки різних видів постмодерністського мистецтва. Вивчено на підставі історико-стилістичного аналізу специфічні стильові риси музичного постмодернізму. Запропоновано інноваційний ракурс дослідження музичного постмодернізму в аспекті функціонування змістовно-образних тем-позицій, які визначають стильову орієнтацію твору. Виявлено специфіку українського варіанта музичного постмодернізму. Доведено важливу роль постмодерністських тенденцій в образно-стилістичному розвитку вітчизняної музики й у формуванні специфічних рис сучасного українського мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-239 + Щ313(4УКР)6-239 +
Шифр НБУВ: РА365260

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Медведєва Л.В. 
Стильова еволюція творчості В.І.Зарецького в контексті мистецького нонконформізму 60 - 80-х років XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Л.В. Медведєва ; Київ. нац. ун-т культури і мистец.. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан мистецтвознавчого та культурологічного висвітлення стильової еволюції творчості В.І.Зарецького в контексті мистецького нонконформізму. З'ясовано головні тенденції розвитку та сутнісні особливості феномену мистецького нонконформізму в Україні. Розглянуто процес становлення індивідуального стилю В.І.Зарецького, оригінальність та новаторську сміливість його творів. Висвітлено творчість художника як яскравого представника київської школи шістдесятництва, його педагогічну діяльність, значення теоретичного доробку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Зарецький В.І. +
Шифр НБУВ: РА326511

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Коваленко А.І. 
Творча спадщина І.Г.Мясоєдова (дослідження методу стилетворення в українському образотворчому мистецтві початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / А.І. Коваленко ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблемні аспекти розвитку художньої культури початку ХХ ст. на підставі аналізу художньої спадщини та методу стилетворення у творчості І.Г.Мясоєдова. У порівняльному аспекті висвітлено пошуки стилю виконання твору митцями того часу у контексті філософсько-релігійних, соціально-політичних і морально-естетичних категорій. На підставі вивчення основних етапів формування творчої особистості художника надано оцінку його ролі у формуванні художньої культури України початку ХХ ст. Обговорено проблемні питання вивчення зразків вітчизняних митцій у еміграції та повернення несправедливо забутих імен художників на сторінки історії вітчизняної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)6-8 Мясоєдов І. + Щ103(4Укр)61-2
Шифр НБУВ: РА318841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Циганко О.П. 
Художньо-виставкова діяльність у Харкові (1917 - 1934 рр.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.П. Циганко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито загальну картину художньо-виставкової діяльності у Харкові у 1917 - 1934 рр., визначено головні принципи і механізми організації, фінансування та інформаційної підтримки даних виставок, роль державних органів, профспілок, громадських організацій, творчих об'єднань та музейних установ у проведенні виставок, проаналізовано представлення в експозиціях провідних напрямів образотворчого мистецтва, зв'язок виставок з глядацькою аудиторією. Показано вплив художніх виставок на громадське життя та формування естетичних смаків публіки, зроблено висновки про головні напрямки еволюції художньо-виставкової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)61 л62 +
Шифр НБУВ: РА325738

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Канішина Н.М. 
Художньо-естетичні засади українського авангардного мистецтва першої третини XX століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Н.М. Канішина ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню художньо-естетичних засад українського мистецького авангарду першої третини XX століття. Українське авангардне мистецтво розглядається як самобутній та оригінальний феномен у річищі європейської культури модернізму. Світоглядна філософсько-естетична основа вітчизняного авангарду формувалася як процес поступового синтезу західноєвропейської філософської традиції з традиціями власної національної культури. На цій основі українські митці-авангардисти запровадили нові художні напрями, які набули загальноєвропейського значення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ю8г(4УКР)61 + Щ103(4УКР)61-239.11

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського