Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (33)Книжкові видання та компакт-диски (50)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.697-73$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Мандзюк Л.С. 
Ансамблево-виконавська творчість бандуриста: мистецтвознавчий та психолого-педагогічний аспекти: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.С. Мандзюк ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Вперше здійснено комплексний аналіз ансамблевого виконавства на бандурі в усіх його різновидах (моноансамблю, малих форм, капели бандуристів, групи в оркестрі українських народних інструментів). Наведено психолого-фізіологічну оцінку координаційних функцій-дій бандуриста у вокально-інструментальному моноансамблі. Вперше ансамблеве виконавство розглянуто як джерело становлення та розвитку творчої особистості бандуриста у його професійній діяльності виконавця (соліста, ансамбліста сольного типу, учасника вокально-інструментального й інструментального колективу), педагога (який володіє вокальною, інструментальною, диригентською методиками), диригента (що володіє голосом, інструментом, предметно ознайомлений з основами педагогіки). Висвітлено особистий внесок Г.Хоткевича як засновника й організатора ансамблевого виконавства на бандурі в усіх його формах, академічної школи гри на бандурі та її методичної бази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73 + Ю952.2 + Ю945.442 +
Шифр НБУВ: РА349868

Рубрики:

      
2.

Вишневська С. В. 
Еволюція феномену співу в бандурній виконавській традиції: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / С. В. Вишневська ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка. — Л., 2011. — 16 с.: табл. — укp.

Досліджено та проаналізовано еволюційний шлях вокальної специфіки бандурного мистецтва як невід'ємної складової української культури. Визначено вплив українських національних засад як головних формуючих елементів на становлення та розвиток вокально-бандурного мистецтва. Проведено періодизацію формування жанрової системи вокально-інструментального репертуару кобзарів-бандуристів упродовж його становлення та розвитку. Доведено домінанту епічного репертуару як основу професійності співаків-бандуристів минулого та сьогодення. Визначено основні жанрові групи сольних й ансамблевих, оригінальних і перекладених творів вокально-інструментального бандурного репертуару. Розглянуто особливості інтерпретування співаком-бандуристом різноманітних жанрів, що виникають у контексті нових тенденцій академізації бандурного мистецтва та принципів збереження традиційного автентичного виконавства в рамках української національної вокальної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73(4УКР)-83
Шифр НБУВ: РА381699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Мішалов В.Ю. 
Культурно-мистецькі аспекти генези і розвитку виконавства на харківській бандурі: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / В.Ю. Мішалов ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Уперше в українському мистецтвознавстві проведено системне дслідження харківської бандури, висвітлено феномен цього явища у контексті світової культури. На підставі запропонованих джерельних матеріалів розкрито генезу й особливості розвиту харківського способу гри на бандурі. Досліджено способи гри, репертуар і побут традиційних народних кобзарів Слобожанщини, розвиток феномену сценічного кобзарства та початок бандурництва, створення перших академічних курсів гри на бандурі в Харкові та професійних кобзарських колективів. Висвітлено репресивні заходи, яких зазнала харківська школа гри на бандурі від політичних змін в Україні. Виявлено аспекти творчості представників харківської школи гри на бандурі в українській діаспорі (в Європі, Північній Америці й Австралії) на підставі аналізу рукописів і усних свідчень, взаємовідношень між діячами мистецтва України та діаспори, а також численні спроби відродити та відновити дану школу в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73(4УКР-2ХАР)-2 +
Шифр НБУВ: РА364176

Рубрики:

      
4.

Ніколенко О. І. 
Оригінальна інструментальна бандурна творчість в аспекті жанрово-стильової еволюції: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. І. Ніколенко ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка. — Л., 2011. — 16 с. — укp.

Уперше розглянуто оригінальну інструментальну творчість українських композиторів для бандури в її жанрово-стильовій еволюції. Визначено спадкоємність і основні етапи розвитку в тісному взаємозв'язку із соціальними функціями цієї групи творів у виконавському процесі, вдосконалення конструкції інструмента, професіоналізацією фахової освіти та концертної практики. Аналіз оригінальної інструментальної бандурної творчості грунтується на взірцях доробку В. Кирейка, С. Баштана, О. Герасименко, В. Зубицького, М. Дремлюги, І. Шамо, серед яких композиції різних жанрів і стильових орієнтирів (неоромантизму, неофольклоризму, нової фольклорної хвилі, необароко, джаз-, поп-, ф'южн-стилістик у поєднанні з привнесенням кобзарської традиції та надбаннями європейського академічного інструменталізму).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73(4УКР)-2
Шифр НБУВ: РА379899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Мокрогуз І. М. 
Теорія аплікатури в сучасному бандурному виконавстві: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. М. Мокрогуз ; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. — Х., 2011. — 16 с. — укp.

Розглянуто фізіологічні особливості природних конституційних типів тіла людини, визначено різноманітні форми кистей рук і пальців з позиції найбільшого їх пристосування до виконавства на бандурі. Проведено диференціацію аплікатури лівої та правої рук бандуриста, розкрито специфіку її утворення залежно від типу інструментарію та способів гри. Проаналізовано аплікатуру на традиційних старосвітських музичних інструментах (кобзі, торбані, діатонічній бандурі). Творчість для бандури Г. Хоткевича розглянута з позиції широкого застосування лівої руки та варіантності аплікатури на бандурі харківського типу. Запропоновано раціональне вирішення аплікатури в популярних творах для сучасної бандури київського типу українських композиторів ХХ - ХХІ ст., актуалізовано оптимальні аплікатурні комбінації для вирішення технічних і художніх завдань в аналізованих творах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА381821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського