Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Пошуковий запит: (<.>K=ДНЗ$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6
|
1. |
Запитує: Сукач Таміла Миколаївна (18.09.2015) Тема запиту: Доброго дня! До Вас звертається вчитель історії Сальненського НВК"ЗНЗ-ДНЗ"І-ІІІ ступенів Ніжинської районної ради, Сукач Таміла Миколаївна. Прошу допомоги! Працюю над дослідженням творчості Одарки Романової. Деякий час працювала з фондами Вашої бібліотеки. Скажіть, будь ласка, чи матиму можливість отримати для роботи ті ж документи, які опрацьовувала 2 роки тому назад? І чи міститься інформація у фондах Вашої бібліотеки стосовно існування у ХХ столітті Шевченківської листівки, яка була популярна, і на якій зображено Одарку Романову? Щиро вдячна. Буду з нетерпінням чекати відповіді. |
Ключові слова: Шевченківська листівка -- Одарка Романова
Перегляньте, будь ласка, наступні матеріали, для додаткового підбору літератури рекомендуємо скористатися проектом " Наукова періодика", реферативною базою даних НБУВ. Видання є в НБУВ: СО26072 Яцюк В. М. "Не забудьте пом'янути...": Шевченківська листівка як пам'ятка історії та культури 1890 - 1940 / В. М. Яцюк. – Київ : Криниця, 2004., СО28183 Яцюк В. М. Шевченківська листівка як пам'ятка історії та культури 1890 - 1940 / В. М. Яцюк. - 2-ге вид., доповн. - Київ : Криниця, 2008. - 584 c. Реферативна база даних, Наукова періодика України
|
| 2. |
Запитує: Ірина (16.11.2015) Тема запиту: Доброго дня! Підкажіть літературу до теми: Теоретико-методичні засади формування творчо спрямованої особистості старшого дошкільника у позашкільному навчальному закладі". Дякую. |
Ключові слова: старший дошкільник -- дошкільний вік -- дошкільник -- ДНЗ -- творча спрямованість -- творчі здібності
Доброго дня! Сподіваємось, наступні джерела стануть Вам у нагоді. Також рекомендуємо здійснити самостійний пошук за ключовими словами у базі "Наукова періодика України" та реферативній базі даних (див. посилання). Видання є в НБУВ: ВА764902 Розвиток особистості в умовах трансформаційного суспільства : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 13 груд. 2012 р., Київ / ред.: В. О. Огнев'юк, Л. Л. Хоружа, О. В. Безпалько. - Київ, 2012. - 446 с., ВС57106 Розвиток особистості в сучасному освітньому просторі / О. В. Завгородня, В. В. Назаревич, О. В. Гордова [та. ін.]. - Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2013. - 329 c., ВА758116 Кузікова С. Б. Основи психокорекції : навч. посіб. / С. Б. Кузікова. - Київ : Академвидав, 2012. - 319 c., ВА762054 Аматьєва О. Психологія виховної діяльності : практикум : навч. посібник / О. Аматьєва, С. Саяпіна, М. Савченко. - Слов'янськ : ДВНЗ "Донбас. держ. пед. університет", 2012. - 162 c. Гаврилюк С. Педагогічна творчість вихователя дошкільного навчального закладу як чинник творчого розвитку дітей дошкільного віку в спадщині В. О. Сухомлинського / С. Гаврилюк // Псих.-пед. проблеми сіл. школи. - 2012. - № 41. - С. 127-132., Семенов О. Психофізіологічні основи формування творчо спрямованої особистості старшого дошкільника / О. Семенов // Гуманітар. вісн. Держ. вищ. навч. закладу "Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди". Сер. Педагогіка. Психологія. Філософія. - Переяслав-Хмельницький, 2014. - Вип. 35. - С. 109-118., Куліш Р. Чинники розвитку творчої особистості старшого дошкільника в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського в умовах сучасного дошкільного навчального закладу / Р. Куліш // Наук. зап. Кіровоград. держ. пед. ун-ту ім. В. Винниченка. Сер. Пед. науки. - Кіровоград, 2013. - Вип. 123(1). - С. 190-194., Іщенко Л. Розвиток мовленнєвої творчості дітей дошкільного віку / Л. Іщенко // Псих.-пед. проблеми сіл. школи. - 2012. - № 41. - С. 139-144., Кардаш І. М. Театралізовані ігри як засіб формування творчої особистості дитини дошкільного віку / І. М. Кардаш // Наука і освіта. - 2014. - № 10. - С. 77-81., Семенов О. С. Творчо спрямована особистість старшого дошкільника: сутність та характерні особливості / О. С. Семенов // Наука і освіта. - 2014. - № 10. - С. 190-194., Олійник О. М. Педагогічні можливост театралізованих ігор у формуванні творчої активності дітей старшого дошкільного віку / О. М. Олійник // Пед. освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам'янець-Подільськ, 2011. - Вип. 7. - С. 324-327., Андреєвець Н. О. Використання методів ТРВЗ у роботі з дошкільниками – шлях до творчості / Н. О. Андреєвець // Тавр. вісн. освіти. - 2013. - № 3. - С. 26-32., Листопад О. А. Педагогічний супровід розвитку творчих здібностей старших дошкільників засобами педагогіки творчості / О. А. Листопад // Наук. часоп. НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер.16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - Київ, 2012. - Вип. 15. - С. 203-207., Лисенкова І. П. Формування творчої особистості дитини старшого дошкільного віку в мовленнєво-ігровій діяльності / І. П. Лисенкова // Наук. зап. Ніжин. держ. ун-ту ім. Миколи Гоголя. Сер. Псих.-пед. науки. - Ніжин, 2014. - № 4. - С. 91-94., Архипова С. Методика розвитку творчих здібностей у дітей дошкільного віку / С. Архипова, Н. Кушнірик // Пед. науки : зб. наук. праць. - Полтава, 2009. - Вип. 2. - С. 41-48. , Кривошея Н. Б. Педагогічні умови розвитку творчих музичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку / Н. Б. Кривошея // Пед. освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам'янець-Подільськ, 2015. - Вип. 18. - С. 425-429. , Реферативна база даних, Наукова періодика України
|
| 3. |
Запитує: Тетяна (09.11.2016) Тема запиту: Добрий вечір. Допоможіть, будь ласка, підібрати літературу для написання магістерської роботи на тему: "Проектування розвивального (предметного)середовища дошкільного навчального закладу засобами колекцінування" Зміст наступний: Вступ, Розділ1 Теоретичні аспекти проблеми проектування розвивального (предметного)середовища дошкільного навчального закладу засобами колекцінування. 1.1Аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблеми. 1.2Характеристика базових понять дослідження. 1.3Сучасний стан проблеми у практиці роботи дошкільних навчальних закладів. Розділ2 Колекціонування як засіб проектування міні-музеїв в освітньому процесі ДНЗ. 2.1Мета,функції,етапи створення міні-музеїв в ДНЗ 2.2Етапи створення музею щодо патріотичного виховання дітей дошкільного віку. Висновок. Буду дуже вдячна. |
Ключові слова: розвивальне середовищи -- міні-музей -- колекціонування -- освітній процес
Добрий день! Сподіваємося, підібрані нами джерела стануть Вам у нагоді. Для додаткового пошуку літератури скористайтесь проектом " Наукова періодика", реферативною базою даних НБУВ. Також рекомендуємо самостійно ознайомитись з систематичним картковим каталогом, відвідати читальні зали обслуговування періодичними виданнями, читальний зал довідково-бібліографічного обслуговування, які розташовані у приміщенні Головного корпусу НБУВ за адресою: проспект 40-річчя Жовтня, 3. Видання є в НБУВ: ВА596179 Бурмака В. П. Шукайте й знаходьте. Про колекціонування й зібрання, творців і збирачів: статті та нариси / В. П. Бурмака ; Інститут сходознавства і міжнародних відносин "Харківський колегіум". - Харків : [б.в.], 1999. - 104 с., Ж22469 Геревич О. Музеям охорони природи - зелене світло / О. Геревич // Рідна школа. - 2008. - № 7/8. - С. 16-19. РА327768 Бєлофастова Т. Ю. Педагогічні засади діяльності музею як соціально-культурного центру : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.06 / Т. Ю. Бєлофастова; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - Київ, 2003. - 20 c., Ткаченко З. Ю. Невичерпне джерело мудрості / З. Ю. Ткаченко // Педагогічний дискурс: зб. наук. праць. – Хмельницький, 2011. - Вип. 10. - С. 485-492, Писарчук О. Т. Особливості формування предметно-розвивального середовища дошкільного навчального закладу / О. Т. Писарчук // Наук. зап. Тернопіл. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. : Педагогіка. - 2014. - № 4. - С. 9-17., Писарчук О. Т. Особливості формування освітньо-розвивального середовища дошкільних освітніх закладів / О. Т. Писарчук // Наук. зап. Тернопіл. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 2. - С. 44-51., Олексенко Т. Методичний підхід до підготовки майбутнього вчителя для викладання природознавства / Т. Олексенко, В. Молодиченко // Проблеми підготовки сучасного вчителя : зб. наук. праць. - Умань, 2012. - № 5(2). - С. 68-74., Реферативна база даних, Наукова періодика України
|
| 4. |
Запитує: Реутова Катерина (13.12.2016) Тема запиту: Наступність у роботі ДНЗ та початкової школи у теоретико-практичній спадщині Тимофія Григоровича Лубенця. |
Ключові слова: Лубенець Т. Г.
Доброго дня! Сподіваємось, наступні джерела стануть Вам у нагоді. Також рекомендуємо здійснити самостійний пошук за ключовими словами у базі "Наукова періодика України", реферативній базі даних (див. посилання). Видання є в НБУВ: ВА595001 Волошин В. Я. Педагогічна й освітня діяльність Т.Г.Лубенця / В. Я. Волошина ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського. - Київ : Видавничий центр "Академія", 1999. - 128 с. , ВА793691 Педагогічна спадщина Тимофія Григоровича Лубенця в контексті модернізації освіти України (до 160-річчя від дня народження) : зб. матеріалів обл. наук.-практ. конф. / Черніг. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти ім. К. Д. Ушинського, Каф. педагогіки, дошк. та поч. освіти ; [упоряд.: Антипець В. П. та ін.]. - Чернігів : ЧНТУ, 2015. - 111 с. , ВА596354 Луцик Д. Літопис педагогічної думки в Україні / Д. Луцик, Т. Логвиненко. - Дрогобич : Вид. фірма "Відродження", 1999. - 160 c. (Глибоко та всебічно розглянуто педагогічні погляди видатних класиків педагогічної науки в Україні (Г.С.Сковороди, О.В.Духновича, Т.Г.Шевченка, К.Д.Ушинського, Х.Д.Алчевської, Т.Г.Лубенця, І.Я.Франка, С.Ф.Русової, Б.Д.Грінченка, М.Грушевського, Л.Українки, Я.Ф.Чепіги, Г.Ващенка, І.Огієнка, А.С.Макаренка, В.О.Сухомлинського, М.Г.Стельмаховича, О.Я.Савченко). Визначено цінність їх педагогічних ідей за часів розбудови української школи.), В345450 Матеріали четвертої Сумської обласної наукової історико-краєзнавчої конференції. Ч. 1 / ред.: Г. І. Корогод; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. Сум. облспілка краєзнавців Сум. облас. орг. Укр. т-ва охорони пам'яток історії та культури, Сумська обласна наукова історико-краєзнавча конференція (4; 2001). - Суми : СумДПУ, 2001. - 244 c. (Висвітлено життєвий та творчий шлях Т.Г.Лубенця, національного педагога, розкрито педагогічні аспекти його діяльності у боротьбі за українську школу.), ВА709076 Попиченко С. С. Розвиток теорії і практики дошкільного виховання в Україні (кінець ХІХ - початок ХХ ст.) : навч. посіб. / С. С. Попиченко. - Умань : Софія, 2009. - 150 c. (Проаналізовано досвід роботи громадсько-педагогічних товориств, прогресивні ідеї відомих діячів освіти того часу, зокрема, С.Ф. Русової, Т.Г. Лубенця та Н.Д. Лубенець.), Р85285 Побірченко Н. С. Образи дитинства в творчій спадщині українських громадівців (друга половина XIX ст.) / Н. С. Побірченко. - Київ : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 40 c. (Розглядається поняття образу дитинства як соціально-педагогічного феномену і особливого стану розвитку дитини, розкритого в творчій спадщині письменників-просвітителів, членів українських громад: І.Нечуя-Левицького, А.Я.Свидницького, Г.О.Мачтета, М.Т.Симонова, М.Номиса, Т.Лубенця та ін. Підкреслюється, що активний процес саморозвитку дитини, її самовизначення реально впливає на установки дорослого світу, його розвиток.), Ж14642 Замашкіна О. Д. Ідеї розвивального навчання в історико-педагогічному доробку вітчизняних дослідників першої третини ХIХ ст. / О. Д. Замашкіна // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 3. - С. 140-150. (Проаналізовано педагогічні ідеї видатних діячів українського шкільництва першої третини ХIХ ст.: С.Ф.Русової, Т.Г.Лубенця, Я.Ф.Чепіги. Акцентовано увагу на ідеях педагогів щодо виховання молодших школярів.), Ж14642 Куліш Т. І. Організаційно-педагогічна діяльність подружжя Лубенців у Київський дослідній трудовій школі № 4 / Т. І. Куліш // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 3/4. - С. 180-188. (Розкрито діяльність педагогів Т. Г. Лубенця (1855 - 1936) та Н. Д. Лубенець (1877 - 1943) на ниві радянської освіти. Акцентовано увагу на їх роботі в Київській дослідній трудовій школі № 4 в 1919 - 1922 рр. Розглянуто принципи організації педагогічної роботи у школі, форми та методи навчання у школі, шляхи вирішення проблеми забезпечення національної школи вчителями. Охарактеризовано підручники, створені подружжям Лубенців.), Ж69372 Ємельова А. Ідеї трудового виховання в спадщині освітніх діячів України кінця XIX - початку XX століття / А. Ємельова // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Філол. науки. - 2012. - № 24. - С. 133-139. (Охарактеризовано ідеї трудового виховання в спадщині вітчизняних педагогів К. Ушинського, М. Корфа, Б. Грінченка, І. Франка, Л. Українки, Т. Лубенця, Я. Чепіги, С. Русової.) Венгловська О. А. Педагогічне просвітництво Тимофія Лубенця (кінець XIX – перша третина XX століття) / О. А. Венгловська // Освітологічний дискурс. - 2015. - № 2. - С. 12-22., Антипін Є. Ідеї наступності в педагогічній спадщині Наталі та Тимофія Лубенців / Є. Антипін // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2012. - № 6(1). - С. 309-313., Попиченко С. Сутність гуманістичних педагогічних концепцій Я. Корчака та українського педагога і діяча освіти кінця ХІХ – початку ХХ століття Т. Лубенця / С. Попиченко // Психолого-педагог. проблеми сільськ. школи. - 2013. - № 44. - С. 295-300. , Антипін Є. Б. Ідеї дитиноцентризму в педагогічних поглядах Тимофія Лубенця / Є. Б. Антипін // Педагог. науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2015. - № 2. - С. 79-85., Реферативна база даних, Наукова періодика України
|
| 5. |
Запитує: Наталія (01.11.2017) Тема запиту: Привіт. Необхідна інформація для написання магістерської роботи на тему: Управління процесом саморозвитку майбутнього керівника ДНЗ. |
Ключові слова: Управління процесом саморозвитку
Добрий день! Сподіваємося, підібрані нами джерела стануть Вам у нагоді. Для додаткового пошуку літератури скористайтесь проектом " Наукова періодика", реферативною базою даних НБУВ. Також рекомендуємо самостійно ознайомитись з систематичним картковим каталогом, відвідати читальні зали обслуговування періодичними виданнями, читальний зал довідково-бібліографічного обслуговування, які розташовані у приміщенні Головного корпусу НБУВ за адресою: проспект 40-річчя Жовтня, 3. Видання є в НБУВ: ВА697472 Кравченко Л. М. Неперервна педагогічна підготовка менеджера освіти / Л. М. Кравченко. - Полтава : Техсервіс, 2006. - 418 c., ВА791686 Теорія та практика управління професійним розвитком науково-педагогічних та педагогічних працівників в умовах трансформаційних змін в освіті / Є. Р. Чернишова, Л. М. Колосова, Н. В. Любченко [та ін.] ; ред.: Є. Р. Чернишова; НАПН України, Ун-т менеджменту освіти. - Луцьк : Вежа-Друк, 2015. - 295 c., ВА747483 Основи особистісного зростання майбутнього педагога : навч. посіб. з інтегр. спецкурсу для студ. ф-ту почат. навчання / уклад.: Т. М. Северіна; Хмельниц. гуманіт.-пед. акад. - Хмельницький : Вид-во ХГПА, 2011. - 133 c., РА391557 Борова Т. А. Теоретичні і методичні засади адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / Т. А. Борова; НАПН України, ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". - Київ, 2012. - 40 c., РА395194 Некрасова С. М. Формування готовності до професійного саморозвитку майбутніх магістрів з управління навчальним закладом : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. М. Некрасова; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2012. - 20 c., РА408911 Гладкова В. М. Акмеологічні засади професійного самовдосконалення менеджерів вищих навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / В. М. Гладкова; НАПН України, Ун-т менедж. освіти. - Київ, 2014. - 40, [1] c., Ж24944 Ніколенко Л. Самоосвіта як умова саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти / Л. Ніколенко // Післядипломна освіта в Україні. - 2013. - № 1. - С. 28-31 , Ж23113 Исаев И. Ф. Творча самореалізація особистості викладача у педагогічній діяльності: культурологічний аспект / И. Ф. Исаев // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол. - 2013. - № 3. - С. 90-93. РА362771 Кравченко Л. М. Наукові основи підготовки менеджера освіти у системі неперервної педагогічної освіти : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Л. М. Кравченко; Ін-т вищ. освіти АПН України. – Київ, 2009. - 39 c., Хлєбнікова Т. М. Управління процесом саморозвитку особистості вчителя / Т. М. Хлєбнікова // Витоки пед.майстерності. Серія : Пед.науки : зб. наук. праць. - Полтава, 2011. - Вип. 8(2). - С. 280-285., Завалевський Ю. Управління процесом професійного зростання вчителя / Ю. Завалевський // Рідна школа. - 2012. - № 4-5. - С. 52-58., Паршук С. Професійний саморозвиток і самовдосконалення майбутніх учителів початкових класів / С. Паршук // Проблеми підготовки сучас. вчителя: зб. наук. праць. -Умань, 2014. - № 9(1). - С. 191-195., Реферативна база даних , Наукова періодика України
|
| 6. |
Запитує: Наталія (03.01.2018) Тема запиту: Добрий вечір. Необхідна інформація для написання другого розділу дипломної роботи, яка складається з наступних питань: 1. Соціальні чинники, які визначають зміст та характер саморозвитку майбутнього керівника ДНЗ. 2. Формування позитивної мотивації майбутніх керівників ДНЗ до здійснення процесу саморозвитку. 3. Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі ДНЗ. Дякую. |
Ключові слова: ДНЗ -- майбутній керівник -- саморозвиток
Доброго дня! Сподіваємося, Вам стануть у нагоді наступні джерела. Також рекомендуємо здійснити додатковий самостійний пошук у базі "Наукова періодика України" (див. посилання) та реферативній базі даних НБУВ (див. посилання). Видання є в НБУВ: РА421474 Самсонова О. О. Розвиток професіоналізму вихователів дошкільних навчальних закладів у системі післядипломної освіти : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. О. Самсонова ; Класич. приват. університет. - Запоріжжя, 2016. - 20 c. (Дисертацію присвячено проблемі розвитку професіоналізму вихователів ДНЗ у системі післядипломної освіти. Здійснено обгрунтування концепції педагогічного впливу на розвиток професіоналізму вихователів ДНЗ. Теоретично обгрунтовано організаційно-педагогічні умови й експериментально перевірено структурно-функціональну модель розвитку професіоналізму вихователів ДНЗ у системі післядипломної освіти. Розроблено рекомендації викладачам, методистам інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівникам і вихователям ДНЗ з методики розвитку професіоналізму.), Ж22868 Махиня Т. Сучасний стан розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації / Т. Махиня // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 85-89. (Актуальність теми аргументовано тим, що практика призначення керівників ДНЗ у системі управління освітою не передбачає їх спеціальної управлінської підготовки, а також тим, що питання активізації розвитку управлінських умінь керівників ДНЗ в системі післядипломної педагогічної освіти (ППО) не знайшли достатнього висвітлення у теорії. Проаналізовано та подано в таблицях результати педагогічного діагностування близько 300 керівників дошкільної освіти різноманітними методами (анкетування, бесіди, інтерв'ю, тестування, спостереження тощо). Підсумовано, що найбільшого розвитку потребують управлінські уміння (здійснювати освітній моніторинг, оцінювати динаміку розвитку ДНЗ, приймати рішення щодо фінансово-економічних питань, представляти ДНЗ у зовнішньому середовищі тощо). Вироблено модулі навчальних планів підвищення кваліфікації (ПК) керівників ДНЗ в обласних інститутах ППО. Наголошено, що система ПК завідуючих ДНЗ повинна істотно відрізнятися від системи ПК методистів.), Ж22868 Зайченко О. Управління дошкільним навчальним закладом у сучасних умовах / О. Зайченко // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 55-57. (Висвітлено проблему управлінської діяльності керівників дошкільних навчальних закладів ( ДНЗ). Виділено основні чинники кваліфікації директора ДНЗ: вміння ставити актуальні, теоретично обгрунтовані та практично значущі цілі, здійснювати тактичне планування діяльності всіх учасників освітнього процесу, обирати й реалізовувати поставлені цілі та коригувати раніше визначену тактику відповідно до реальних умов освітнього процесу, здійснювати кваліфікований самоаналіз та аналіз діяльності всіх учасників освітнього процесу. Визначено комплекс знань і вмінь керівника сучасного ДНЗ: методологічні знання (закони, закономірності, ідеї, теорії, концепції), нормативні знання (принципи, правила, положення, нормативи, інструкції), змістові знання (категорії, поняття, факти, явища, процеси), процесуальні знання (методи, способи, прийоми), управлінські знання (управління, менеджмент, педагогіка, психологія, право, економіка, фінанси).), Ж70586 Наумчук Т. В. Психолого-педагогічний аспект готовності керівника дошкільного навчального закладу до інноваційної діяльності / Т. В. Наумчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. праць. - 2011. - Вип. 2 (45). - С. 31-35. (Зазначено, що реалії сьогодення висувають нові вимоги не тільки до освітньої системи та навчально-виховної діяльності, але й до самого керівника ДНЗ. Проаналізовано психолого-педагогічні аспекти готовності керівника ДНЗ до інноваційної діяльності. Розкрито алгоритм методичної роботи з підготовки педагогічних кадрів до розробки та реалізації інновацій.), Ж71961 Усик О. Сутність поняття "інноваційна культура" щодо діяльності керівника сучасного дошкільного навчального закладу / О. Усик // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. збірник. - 2011. - Вип. 22. - С. 232-236. (Розкрито сутність поняття «інноваційна культура», визначено принципи управлінської культури на сучасному етапі. Охарактеризовано її види як структурні компоненти професійної майстерності у виконанні управлінських функцій. Окреслено вимоги щодо культури управління сучасного керівника дошкільного навчального закладу. На основі вивчення поняття «інноваційна культура», а також думок учених та практиків виокремлено суттєві ознаки нової культури сучасного керівника ДНЗ.), Ж23380 Редько С. До проблеми дослідження особистісних якостей керівника навчального закладу / С. Редько // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2014. - № 1/2. - С. 123-127. (Визначено характерні якості особистості керівника навчального закладу: адаптаційна мобільність, чинник, який визначає роль і місце особистості в міжособистісній взаємодії у малих соціальних групах, що виявляється під час горизонтальної та вертикальної взаємодії у неформальних группах, здатність до інтеграції соціальних ролей, контактність, що реалізується через здатність до встановлення позитивних соціальних контактів; стійкість до стресу, зумовлена неабиякою емоційною напруженістю управлінської роботи, яка активізує роль емоційних регуляторних механізмів у структурі особистості керівника. Складено психологічний "портрет" сучасного керівника освітньої організації, який дозволить виявити його індивідуально-психологічні особливості у разі здійснення управлінської діяльності. Досліджено особистісні якості керівників ЗНЗ та ДНЗ, які впливають на здійснення управлінської діяльності. Проаналізовано результати дослідження: у респондентів на високому рівні виявилась така характеристика, як самооцінка, показник, що характеризує товариськість та готовність до співпраці, уважність до людей. Зауважено, що для більшості керівників характерна відкритість та добросердечність, тяга до спілкування. Для них притаманна природність та невимушеність у поведінці, уважність, доброта у відносинах з колегами. Характерним є і те, що більшість керівників із задоволенням працюють з людьми, активні в усуненні конфліктів, довірливі, не бояться критики. За допомогою психодіагностичних методик виявлено особистісні якості, які домінують у керівників ЗНЗ. Сформульовано критерії щодо підбору керівників НЗ. Як свідчить досвід підготовки управлінців для галузі освіти та здійснення підвищення кваліфікації керівників НЗ, найбільш ефективною формою навчання є цикл управлінських тренінгів.), Ж24944 Мінда Л. Інноваційні форми науково-методичної роботи - шлях до розвитку методичної компетентності педагогів дошкільних навчальних закладів / Л. Мінда // Післядиплом. освіта в Україні. - 2014. - № 2. - С. 101-106. (Розглянуто проблему розвитку методичної компетентності педагогів дошкільних навчальних закладів ( ДНЗ) на прикладі організації системи підвищення кваліфікації в Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Розкрито традиційні та інноваційні форми підготовки педагогічних працівників ДНЗ під час курсового навчання та в міжкурсовий період. Серед традиційних форм виокремлено роботу постійного методичного семінару, вебінару для новопризначених методистів, семінару для вихователів спеціальних дошкільних закладів, щорічних педагогічних читань, застосування інтерактивних технологій навчання. Запропоновано ознайомитися із досвідом використання окремих інноваційних форм методичної роботи, що є найефективнішими у плані розвитку методичної компетентності фахівців. Зокрема, охарактеризовано діяльність обласної тренерської групи, склад якої систематично залучається до проведення занять зі слухачами курсів підвищення кваліфікації; інтервізійних груп керівників чи вихователів ДНЗ, заснованої на груповому обговоренні проблем; авторської творчої майстерні педагогічних працівників ДНЗ області; конкурсів професійної майстерності; застосування індивідуальної форми науково-методичної роботи − коуч-консультування. Зазначено про важливість означеного досвіду роботи інституту в професійному розвитку педагогічних працівників.) Шаповал Р. В. Формування управлінської компетентності керівника дошкільного навчального закладу : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Р. В. Шаповал ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2009. - 20 c. (Розкрито суть управлінської компетентності керівника дошкільного навчального закладу (ДНЗ), її зміст і структуру. Обгрунтовано, що ефективність формування управлінської компетентності керівника ДНЗ забезпечується реалізацією науково обгрунтованої технології, яка передбачає певні етапи, а саме: діагностико-проектувальний (розвиток позитивної мотивації особистісно-професійного вдосконалення, розробку індивідуальної програми освіти), змістово-процесуальний (здійснення процесу навчання на базі фасілітувальної взаємодії викладача з управлінцем), оцінно-коригувальний (самооцінку та самокорекцію процесу навчання). Уточнено критерії, показники, рівні сформованості управлінської компетентності керівника ДНЗ. На підставі результатів проведеної експериментальної роботи доведено ефективність упровадження розробленої технології формування управлінської компетентності керівника ДНЗ.), Махиня Т. А. Розвиток управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.06 / Т. А. Махиня ; НАПН України, Ун-т менедж. освіти. - Київ, 2011. - 20 c. (Здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з розвитку управлінських умінь керівників (РУУК) ДНЗ. Визначено структуру, сутність, особливості та проблеми РУУК ДНЗ у процесі підвищення їх кваліфікації. Розроблено модель РУУК ДНЗ у системі підвищення кваліфікації, що має концептуальну, змістову, технологічну та діагностичну складові. Підготовлено методичні рекомендації з РУУК ДНЗ у тренінговому центрі "Школа вдосконалення розвитку управлінських умінь керівника ДНЗ", спрямовані на управління їх самоосвітньою діяльністю.), Наумчук Т. Зміст, форми та методи підготовки керівників ДНЗ до інноваційної діяльності в системі післядипломної педагогічної освіти / Т. Наумчук // Імідж сучас. педагога. - 2013. - № 8/9. - С. 27-29., Пісоцька Л. С. Використання комп’ютерних технологій у контексті удосконалення професіоналізму керівника дошкільного навчального закладу / Л. С. Пісоцька // Вісн. Луган. нац. ун-ту імені Тараса Шевченка. Пед. науки. - 2013. - № 13, ч. 1. - С. 233-239., Махиня Т. Зміст, форми і методи роботи з розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації / Т. Махиня // Нова пед. думка. - 2013. - № 3. - С. 91-96. (За умов реформування та оновлення системи освіти визначено зміст та обґрунтовано найбільш доцільні форми і методи організації навчальної діяльності з розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у системі підвищення кваліфікації. Особливу увагу приділено використанню методу аналізу конкретних управлінських ситуацій, методу ігрового моделювання, тренінгу, методу «мозкового штурму» та методу дискусії. Підсумовано, що застосування розглянутих форм і методів навчання у курсовому та міжкурсовому періодах підвищення кваліфікації та в самоосвітній діяльності керівника ДНЗ сприяють підвищенню рівня сформованості його управлінських умінь.), Новгородська Ю. Правова компетентність як важлива складова управлінської діяльності майбутнього керівника дошкільного навчального закладу / Ю. Новгородська // Вісн. Ін-ту розвитку дитини. Сер. Філософія, педагогіка, психологія. - Київ, 2013. - Вип. 29. - С. 101-106., Новгородська Ю. Г. Формування організаторських здібностей майбутніх керівників дошкільних навчальних закладів / Ю. Г. Новгородська // Наук. зап. [Ніжин. держ. ун-ту ім. Миколи Гоголя]. Сер. Психолого-педагогічні науки. - Ніжин, 2013. - № 3. - С. 111-116., Махиня Т. А. Наукові засади побудови моделі системи розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів у підвищенні кваліфікації / Т. А. Махиня // Пед. дискурс : зб. наук. праць. - Хмельницький, 2010. - Вип. 8. - С. 118-122., Наукова періодика України, Реферативна база даних
|
|
|
|