Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.02$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Докашенко Г. П. 
Духовність та освіта - перехресні шляхи / Г. П. Докашенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 18. - С. 259-263. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Зроблено спробу простежити процеси взаємозв'язку освіти та духовності. Визначено деякі риси школи доби тоталітаризму, що призвели до розповсюдження бездуховності. Виявлено перспективи розвитку освіти сучасної України як фактору підвищення духовності суспільства.

Предпринята попытка проследить процессы взаимосвязи образования и духовности. Определены некоторые черты школы тоталитарного периода, которые привели к распространению бездуховности. Выявлены перспективы развития образования современной Украины как фактора повышения духовности общества.

The article is devoted to the analysis of the problems of spirituality and education. The attempt was undertaken to define the characteristic features of a totalitarian regime school. The author has determine prospects of the development of education in modern Ukraine.


Ключ. слова: школа, суспільство, тоталітаризм, громадянська освіта
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : Зб. наук. пр / ред.: Б. Н. Мітюров. - Рівне, 2002. - 206 с. - (Наук. зап. Рівнен. держ. гуман. ун-ту; Вип. 22). - укp.

Розглянуто питання професійного самовизначення підлітків за сучасних умов. Проаналізовано теоретичні основи мотивації школярів у їх професійному самовизначенні, формування професійних інтересів старшокласників у процесі факультативних занять. Розкрито теоретичні засади формування основ гігієнічної культури учнів у процесі трудової підготовки. Описано методологію та методи дослідження - соціально-професійного зростання молодих робітників - випускників ПТУ. Висвітлено особливості державної атестації випускників вищих педагогічних навчальних закладів освіти за умов ступеневої освіти.

Рассмотрены вопросы профессионального самоопределения подростков в современных условиях. Проанализированы теоретические основы мотивации школьников в их профессиональном самоопределении, формирования профессиональных интересов старшеклассников в процессе факультативных занятий. Раскрыты теоретические основы формирования основ гигиенической культуры учеников в процессе трудовой подготовки. Описаны методология и методы исследования - социально-профессионального возрастания молодых работников-выпускников ПТУ. Освещены особенности государственной аттестации выпускников высших педагогических учебных заведений в условиях ступенчатого образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я54(4УКР)3 + Ч311.02я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Тарапата Н. И. 
Состояние здоровья и умственная работоспособность как основные параметры оптимизации учебно-воспитательного процесса / Н. И. Тарапата, Б. Г. Попов, В. А. Антонов, В. В. Латышев, Т. И. Ольховая // Фізіол. журн. - 2002. - 48, № 2. - С. 181-182. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Кошечкіна Т. М. 
Проблема взаємозв'язку навчання й виховання у творчій спадщині вчених Слобідської України (друга половина XIX - початок XX століття) : автореф. дис... канд. пед. наук / Т. М. Кошечкіна; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2008. - 22 c. - укp.

Проведено ретроспективний аналіз дослідження проблеми взаємозв'язку навчання та виховання у творчій спадщині вчених Слобідської України другої половини XIX - початку XX ст. Виявлено витоки становлення та розвитку ідеї взаємозв'язку навчання та виховання в історії вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки. Розкрито динаміку перетворення даної ідеї у певні концептуальні положення у другій половині XIX - на початку XX ст. Розкрито внесок педагогів-науковців Слобідської України в розробку теоретичних і методологічних питань забезпечення взаємозв'язку навчання та виховання. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, архівних і публіцистичних матеріалів виявлено й узагальнено досвід втілення вченими Слобідської України ідеї взаємозв'язку навчання та виховання в практику закладів освіти різних типів. Виокремлено набільш ефективні напрями реалізації науковцями зазначеної ідеї, а саме: відображення її в науково-методичних матеріалах, здійснення взаємозв'язку навчання та виховання у процесі організації пізнавальної діяльності студентів, унаочнення ідеї особистим прикладом. Визначено можливості творчого використання теоретичних ідей і практичного досвіду вчених Слобідської України щодо забезпечення взаємозв'язку навчання та виховання. Обгрунтовано прогностичні тенденції розвитку здобутків попередників на сучасному етапі модернізації освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР52)52 + Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Потапюк Л. 
Проблеми побудови ціннісно-орієнтованого змісту освіти / Л. Потапюк, П. Потапюк // Пед. пошук. - 2007. - № 1. - С. 72-74. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Виявлено причини актуалізації проблеми побудови ціннісно-орієнтованого змісту освіти. Визначено цінності, які входять в коло поняття "національні цінності". Розкрито структуру свідомості особистості. Розглянуто поняття "національна свідомість", "національна самосвідомість", "національний характер". Досліджено зв'язок національної самосвідомості з етнічною самосвідомістю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.02 + Ю958

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Самчук З. 
Світоглядні орієнтири адекватного аналізу визначальних викликів і відповідей на них освітньої сфери / З. Самчук // Вища освіта України. - 2012. - № 1. - С. 10-19. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Констатовано поліаспектність генези освіти, яка включає історичний, політичний, економічний, соціальний контексти, особливості культурно-етнічних і національних традицій, суспільних переконань щодо статусу й ролі освітян, міжнародні тенденції: глобалізація, фундаменталізація, інформатизація, інтеграція, гуманізація, гуманітаризація тощо. З огляду на актуалізацію випереджальної функції розвитку системи освіти, відзначено, що найбільше значення для реформування системи освіти має аксіологічний аспект нової парадигми освіти – нова система цінностей і відносин між викладачем і студентом, яка є реалізацією індивідуального і суспільного потенціалу і виконує функції не лише «культури мислення», а й «культури розуміння». Зазначено, що такі категорії, як свобода, справедливість, гідність і подібні їм потребують інтерпретаційного інструментарію, який віддзеркалюватиме їхню якісну сутність і закономірності генези.

Констатирована полиаспектность генезиса образования, которая включает в себя исторический, политический, экономический, социальный контексты, особенности культурно-этнических и национальных традиций, общественных убеждений относительно статуса и роли образования, международные тенденции: глобализация, фундаментализация, информатизация, интеграция, гуманизация, гуманитаризация. Учитывая актуализацию опережающей функции развития системы образования, отмечено, что наибольшее значение для ее реформирования имеет аксиологический аспект новой парадигмы образования – новая система ценностей и отношений между преподавателем и студентом, которая является реализацией индивидуального и общественного потенциала и выполняет функции не только «культуры мышления», а и «культуры понимания». Отмечено, что такие категории, как свобода, справедливость, достоинство и подобные им нуждаются в интерпретационном инструментарии, отражают их качественную сущность и закономерности генезиса.

One of the key problems of current and future functioning of the educational sphere is subjectivism and voluntarism as the formulation of the theoretical and conceptual responses to the today’s challenges and management – decisions – those development strategies that determine the functional effectiveness of education on the near future. In this context, the paramount importance belongs to the correct and thorough analysis of factors that determine adequacy analysis of educational reality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в06 + Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Скотний В. 
Аксіологічні орієнтири особистості: суперечності плюралізму / В. Скотний // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 7-15. - Бібліогр.: 41 назв. - укp.

Наголошено, що проблема раціонального та ірраціонального в освіті і вихованні була постійно актуальною упродовж тривалої історії генези філософії. Наукові, освітянські, релігійні проблеми сутнісно спрямовані на один об'єкт - людину у всіх її вимірах і багатоаспектності. Відзначено, що сучасні освітні трансформації є об'єктивним домінуючим чинником морально-релігійного виховання, яке є головним у формуванні особистості. В контексті сказаного констатовано, що ефективність протистояння проникненню поглядів різних окультних організацій у систему освіти залежатиме від своєчасного запровадження вивчення основ релігієзнавства в навчальних закладах, що впливатиме формування духовних цінностей особистості, прискорить процес самовизначення молоді. Резюмовано, що морально-релігійне виховання та вивчення основ релігієзнавства - це основні фактори становлення істинної національної самосвідомості та культурної самоідентичності як основи формування аксіологічної сфери особистості.

Отмечено, что проблема рационального и иррационального в образовании и воспитании была постоянно актуальной на протяжении длительной истории генезиса философии. Научные, религиозные проблемы являются по существу направленными на один объект - человека - во всех его измерениях и многоаспектности. Отмечено, что современные образовательные трансформации в условиях информационного общества являются объективным доминирующим фактором морально-религиозного воспитания, которое является стержневым в формировании личности. В контексте сказанного констатировано, что эффективность противостояния проникновению взглядов различных оккультных организаций в системе образования будет зависеть от своевременного введения изучения основ религиоведения. Резюмировано, что морально-религиозное воспитание и изучение основ религиоведения - это основные факторы становления истинного национального самосознания и культурной самоидентичности как основы формирования аксиологической сферы личности.

It is expounded in the real article testifies that problem rational and irrational in education and education there was permanent actual during all protracted history of genesis of philosophy. Scientific, elucidative, religious problems are very near.In fact all efforts of church and education are philosophy. Scientific, elucidative, religious problems are very near. In fact all efforts of church and education are sent to one object - man in all her measuring and multidimensionalness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.350.4 + Ч311.02 + Э211.07

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Невмержицька О. В. 
Розвиток аксіологічних ідей у вітчизняному освітньому просторі XIX - першої третини XX століття : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / О. В. Невмержицька; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2013. - 44 c. - укp.

Досліджено генезу аксіологічних ідей у філософській та педагогічній думці й визначено вплив ідеологічних, філософсько-культурних та науково-педагогічних чинників на їх становлення і розвиток у вітчизняному освітньому просторі XIX - першої третини XX ст. Проаналізовано розвиток аксіологічних ідей у науково-педагогічній думці XIX - першої третини XX ст. та надано їх періодизацію. Висвітлено прикладні аспекти реалізації аксіологічних ідей у вітчизняному освітньому просторі упродовж означеного періоду. Визначено провідні тенденції та закономірності становлення педагогічної аксіології у вітчизняному освітньому просторі та обгрунтовано можливості використання її досягнень за умов сьогодення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА402399 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Желуденко М. 
Ціннісний аспект освіти і виховання Німеччини / М. Желуденко // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. пед.. - 2008. - Вип. 23. - С. 202-208. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто ціннісний аспект освіти та виховання Німеччини. Акцентовано на ролі загальнолюдських цінностей як найвищих для різних педагогічних систем. Описано теоретичні основи та практичні шляхи впровадження цінностей у педагогічній системі Німеччини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4НІМ) + Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського