Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (3)Книжкові видання та компакт-диски (90)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=ARMSTRONG$<.>+<.>A=SCOTT$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

   Тип видання:   наукове видання   
Категорія:    
1.

Armstrong, J.
Ukrainian nationalism [Electronic resource] / J. Armstrong. - Littleton : Ukrainian Academic Press, 1980. - 361 p.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Джон Армстронг досліджує розвиток українського націоналізму в роки Другої Світової війни та післявоєнні роки.



Кл.слова:
націоналізм -- друга світова війна

   Тип видання:   наукове видання   
Категорія:    
2.

Armstrong, J.
Ukrainian nationalism (1939-1945) [Electronic resource] / J. Armstrong. - New York : Publishing Columbia University Press, 1955. - 322 p.
Переклад назви: Український націоналізм

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Джон Армстронг досліджує розвиток українського націоналізму в роки Другої Світової війни та післявоєнні роки.



Кл.слова:
Україна -- друга світова війна

   Тип видання:   навчальний посібник   
3.


The J2EE tutorial [Electronic resource] / S. Bodoff [et al.]. - 2th. ed.. - Boston : Addison Wesley, 2004. - 1568 p.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The J2EE(TM) Tutorial, Second Edition , is the complete guide to all major components of the Java 2 Platform, Enterprise Edition (J2EE) version 1.4. Written by members of the J2EE platform team at Sun Microsystems, this is the task-oriented and example-driven book that will have new and intermediate Java programmers building J2EE applications right away.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   зб. статей   
4.

Malone, T. W.
Inventing the organizations of the 21st century [Electronic resource] / T. W. Malone, R. Laubacher, M. S. Scott Morton. - Cambridge : The MIT Press, 2003. - 434 p.
Переклад назви: Винахід організації 21-го століття

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This report on a five-year multidisciplinary research initiative includes 20 articles examining the goals that animate the initiative, which go beyond pure profit to reflect the human values we want the organizations of the twenty-first century to serve.



Кл.слова:
бізнес -- організація

   Тип видання:   науково-популярне видання   
Категорія: Біологічні науки   
5.

Scott, C.
Dangerous dinosaurus Q&A [Electronic resource] / C. Scott. - New York : Dorling Kindersley, 2008. - 66 p.
Переклад назви: Небезпечні динозаври

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
динозавр

   Тип видання:   наукове видання   
6.

Scott, G. G.
Homicide by the Rich and Famous [Electronic resource] : a Century of Prominent Killers / G. G. Scott. - Westport : Praeger Publishers, 2005. - 266 p.
Переклад назви: Убивства багатих і знаменитих: Століття відомих вбивць

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Many people express shock and horror when they hear of a wealthy or famous person killing another person. As a society, we seem to expect the rich and famous to behave better, to commit fewer crimes, to be immune to the passions that inspire other, less prominent people to kill. After all, the rich and famous have everything—why would they need to murder? But the rich and famous kill for the very same reasons others do: love, power, money, jealousy, greed, revenge, and rage. Here, Scott takes us on a tour of murders committed by the rich and famous during the last century, looking at the motives, the responses of the community and local law enforcement, the media, and the outcomes. She argues that the rich and famous may kill for the same reasons as others, but they receive vastly different treatment and are often able to get away with murder. Homicide by the rich and famous is not new in this country, nor is fascination with the crimes committed by our most revered citizens. But being among the upper echelon of society does afford such suspects with a greater ability to escape punishment. They have greater access to better respresentation, they have the means to flee the country, they have influential friends in high places willing to put themselves on the line, and they are generally treated better by law enforcement and the criminal justice system. This book profiles the many ways in which homicides committed by the rich and famous are similar to other murders in their motives, but differ from those committed by everyday citizens in their outcomes. Scott provides readers with a showcase of crimes that will infuriate and fascinate readers.



Кл.слова:
злочин -- вбивство

   Тип видання:   наукове видання   
7.

Scott, J. B.
Catholic Conception of International Law [Electronic resource] : francisco De Vitoria, Founder of the Modern Law of Nations / J. B. Scott. - Clark : The Lawbook Exchange, 2007. - 494 p.
Переклад назви: Католицька концепція міжнародного права: Франсиско де Віторія, засновник сучасного права націй

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This important study of international law theory before Grotius discusses the work of Victoria and Suarez, together with the writings of later Catholic jurists of the period, such as Mariana, Buchanan and Bellarmine. Contemporary Protestant jurists are discussed as well.



Кл.слова:
право -- церква

   Тип видання:   науково-популярне видання   
8.
 


Scott, Peter Dale.
Drugs, oil, and war [Electronic resource] : the United States in Afghanistan, Colombia, and Indochina / Peter Dale Scott. - Lanham : Rowman & Littlefield, 2003. - 249 p
Переклад назви: Наркотики, нафта та війна: Сполучені Штати в Афганістані, Колумбії та Індокитаї

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Drugs, Oil, and War: The United States in Afghanistan, Colombia, and Indochina is an eye-opening journey into the deep politics of U.S. intervention in developing and third-world nations. Scott illuminates the connection between American business interests and American foreign policy with a factual depth that leaves little room for doubt. Scott also documents the CIA involvement--often via drug proxies--in furthering covert American interests. The details and references contained within the text add immeasurably to what is already an incredibly valuable and insightful history. This book is essential reading for anyone looking to understand the motivation behind American foreign policy and the military conflicts that have arisen out of American business interests on foreign soil.



Кл.слова:
природні ресурси -- військова інвазія -- геополітика

   Тип видання:   науково-популярне видання   
9.
 


Armstrong, J. Scott.
Persuasive advertising [Electronic resource] : evidence-based principles / J. Scott Armstrong. - New York : Palgrave Macmillan, 2010. - 350 p
Переклад назви: Переконлива реклама: на основі фактичних даних

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book translates knowledge about persuasion into evidence-based principles. Useful knowledge about persuasion has been obtained over the last 100 years from the experience of advertising experts and from empirical studies in advertising and other fields including psychology, consumer behavior, law, mass communication, politics, and propaganda. The principles in Persuasive Advertising provide understandable and easy-to-access guidance for all types of advertising. Including still media such as print and Internet, and motion media such as TV, streaming video, Internet, and radio. They also apply to other types of persuasive communications such as management reports, speeches, and press releases. Wharton School Professor J. Scott Armstrong spent over 16 years on this book. In recent years, he was assisted by Gerry Lukeman, Chairman Emeritus of Ipsos-ASI and Sandeep Patnaik, Research Director at Gallup and Robinson. Altogether, more than 80 people contributed to Persuasive Advertising by obtaining relevant studies, analyzing data, editing and reviewing, and surveying researchers to ensure that the book correctly summarizes their findings. Persuasive Advertising summarizes findings from about 3,000 empirical studies and 50 books. It also presents new findings from previously unpublished studies. Along with the AdPrin Audit software on AdPrin.com, Persuasive Advertising enables advertisers as well as agencies to quickly and inexpensively identify ways to improve ads – or to determine which of a set of ads will be most effective. For example, it typically requires about an hour for an experienced user to obtain a persuasiveness index for a print ad along with a list of ways to improve the ad., By using these principles, advertisers can improve their creativity and effectiveness.



Кл.слова:
маркетинг -- реклама -- психологія споживача
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського