Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (21)Автореферати дисертацій (530)Реферативна база даних (3433)Книжкові видання та компакт-диски (349)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИСКУРСИВН$<.>+<.>K=КОМПЕТЕНТНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

   Тип видання:   навчальний посібник   
1.

Щирова, И. А.
Многомерность текста: понимание и интерпретация [Електронний ресурс] : учебное пособие / И. А. Щирова, Е. А. Гончарова. - СПб. : Книжный дом, 2007. - 472 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В пособии анализируются вопросы, представляющие интерес для исследователя текста: система конститутивных свойств текста, особенности его референциальной, коммуникативной и интенциональной семантики, дискурсивные параметры, идеологические, социальные и этические характеристики автора и читателя, «на рубеже сознания» которых происходит «событие текста», теоретические и методологические подходы к интерпретации текста, выработанные в ходе развития научной мысли наиболее известными литературно-критическими школами. Ключевые понятия теории текста уточняются в контексте «антропологического поворота» гуманитаристики. Предназначено студентам, магистрам, аспирантам, специалистам-филологам и преподавателям гуманитарных дисциплин.



Кл.слова:
текст -- семантика -- ідея -- сентенція

   Тип видання:   наукове видання   
2.

Филлипс, Л. Д.
Дискурс анализ [Електронний ресурс] : теория и метод : пер. с англ. / Л. Д. Филлипс, М. В. Йоргенсен. - 2-e изд., испр. - Харьков : Гуманитарный центр, 2008. - 352 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга "Дискурс-анализ. Теория и метод" предлагает подробное и общедоступное описание дискурс-анализа как теоретической и методической основы социальных исследований. Авторы работы - ведущие специалисты Дании и Швеции в области исследования коммуникации. Объединяя три центральных подхода: теорию дискурса Лакло и Муффа, критический дискурс-анализ и дискурсивную психологию, авторы выясняют взаимосвязь между ключевыми формами дискурс-анализа, объясняют философские основания, теорию и методологию каждого подхода; рассматривают дискурс-анализ в контексте различных социальных исследований. Книга представляет чрезвычайно полезное практическое руководство для исследователей в области коммуникации, культуры, лингвистики, социальной психологии и социологии, а также студентов и аспирантов, специализирующихся в лингвистике и журналистике.



Кл.слова:
культура -- психологія -- лінгвістика -- соціологія

   Тип видання:   монографія   
3.

Горенко, О. М.
Прагматика європейського досвіду як методологічна проблема історіописання [Електронний ресурс] / О. М. Горенко. - К. : Інститут історії України НАН України, 2011. - 264 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Монографію присвячено методологічним проблемам рецепції європейського досвіду як цілеспрямованого процесу селекції, осмислення і прагматичного опрацювання теорії і практики. Предметна увага приділяється гносеологічним аспектам гуманізації історичної свідомості і, зокрема, процесу реконструкції критичного мислення на складному етапі демократичної трансформації. Окреслюються можливості розширення філософських горизонтів теоретико-методологічного аналізу історичних явищ і процесів. В контексті проблеми раціональності акцентується евристичний потенціал взаємодії історії та логіки. Наголошується зростання ролі дискурсивної етики у справі відновлення цілісності історичного світогляду. Розглядаються функціональні аспекти історичного досвіду під кутом зору еволюції соціального змісту європейської ідеї. Пропонується актуальне узагальнення досвіду соціальних перетворень у країнах Центрально-Східної Європи. Підкреслюється особлива роль європейських соціальних стандартів як системного чинника українського культурно-цивілізаційного вибору



Кл.слова:
історія -- філософія

   Тип видання:   підручник   
4.

Єрмоленко, А. М.
Комунікативна практична філософія [Електронний ресурс] / А. М. Єрмоленко. - К. : Лібра, 1999

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Ч. ІІ : Вибрані тексти. - С. 230 - 254


Підручник присвячено висвітленню проблем сучасної практичної філософії як прикладної етики, які розробляють на засадах комунікативної парадигми К. -О. Апель, Ю. Габермас, Д. Бьолер, В. Кульман, П. Ульріх, В. Гьосле. Це проблеми дискурсивного обгрунтування принципів моралі, взаємовідношення універсалістських норм з цінностями традиційних етосів соціокультурних життєвих форм, функціонування моральних належностеи у системах сучасного суспільства — політиці, економіці, науці тощо. Зміст комунікативної теорії розкривається у порівнянні з класичною філософією моралі, а також на тлі дискусій її представників з теоретиками постмодернізму, неоконсерватизму, комунітаризму, неомарксизму, системної теорії тощо. Обґрунтовується значення комунікативної етики відповідальності для ціннісної переорієнтації та духовно-морального оновлення суспільства, розв'язання політичних та етнічних конфліктів, вирішення екологічних проблем. Праця містить також переклади статей провідних представників комунікативної філософії К. -О. Апеля, Ю. Габермаса, В. Гьосле. Підручник розраховано на студентів та аспірантів, які вивчають практичну та соціальну філософію, політологію, соціологію, етику. Книга адресована усім, хто цікавиться питаннями філософії моралі та етики.



Кл.слова:
політичний устрій -- етика

   Тип видання:   наукове видання   
5.

Савчук, Валерий.
Топологическая рефлексия [Електронний ресурс] / Валерий Савчук. - М. : Канон+, 2012. - 416 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Рефлексия предельных оснований разума, сознания и культуры – традиционная незадача философии. Диагноз конца метафизики, рациональности, дискурсивности и рефлексивности в последнее время ставился столь часто и в столь разных ситуациях, что возникает сомнение в его точности. Ныне же тематизация рефлексии – вновь актуальна, ибо понятие рефлексии столь же укоренено и распростра нено в языке современной философии, сколь и сомнитель но ее радикальное отрицание. И возврат исследовательско го интереса к ней свидетельствует не об утрате рефлексией объяснительного потенциала и исчерпанности схватывать и удерживать в понятии актуальные процессы и события, а лишь о кризисе определенного ее вида: рефлексии классического типа.



Кл.слова:
культурна парадігма -- метафізика

   Тип видання:   навчальний посібник   
6.

Бондарчук, Олена Іванівна.
Експериментальна психологія [Електронний ресурс] : курс лекцій / О. І. Бондарчук ; Міжрегіональна академія управління персоналом. - К. : [б. в.], 2003. - 120 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У пропонованому курсі лекцій розкрито особливості використання експериментального методу в психології, охарактеризовано основні етапи експериментального дослідження психіки, а також можливості квазіексперименту й кореляційного підходу у виявленні закономірностей психічної реальності. Для студентів — майбутніх психологів, викладачів і всіх, хто бажає підвищити компетентність у психологічному експериментуванні.



Кл.слова:
квазіексперимент -- кореляційний підхід

   Тип видання:   монографія   
7.

Нагорна, Лариса Панасівна.
Регіональна ідентичність: український контекст [Електронний ресурс] / Лариса Нагорна ; Національна академія наук України, Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса. - К. : ІПіЕНД імені І. Ф. Кураса НАН України, 2008. - 405 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Монографія присвячена аналізу на українському матеріалі одного з нових, стимульованих викликами глобалізаційної ери, суспільно-політичних феноменів — регіональних ідентичностей. Регіональний вимір ціннісних орієнтацій і політичних проекцій простежений на широкому історичному фоні, у контексті складних «переідентифікацій», що супроводять становлення нових інституційних форм і дискурсивних практик. У фокусі уваги автора — проблема ідентифікаційних криз, пов’язаних з різноспрямованістю регіональних самоідентифікацій, мовних уподобань, конструктів історичної пам’яті. Розрахована на політиків, науковців, журналістів — усіх, кого цікавлять складні й неоднозначні реалії українського буття.



Кл.слова:
регіоналізм -- регіональна політика -- політика ідентичності

   Тип видання:   монографія   
8.


Етнополітична культура в Україні: реалії та виклики часу [Електронний ресурс] / Національна академія наук України, Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса ; за заг. ред. Ю. Шаповала. - К. : ІПіЕНД імені І. Ф. Кураса НАН України, 2010. - 431 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Проблеми культури міжособистісних і міжгрупових відносин основоположні для кожного соціуму. В Україні вони набули особливої ваги внаслідок «розколотості» культурного простору, різноспрямованості політичних орієнтацій, конфлікту інтерпретацій у системі історичного мислення. Автори книжки вбачали свою головну мету у заповненні відчутної прогалини в теоретико-методологічному й інструментально-виховному осмисленні етнокультурних параметрів мультикультуралізму, а також у концептуалізації поняття «етнополітична культура» і включення його у різноманітні дискурсивні практики. Монографія розрахована на фахівців, тих, хто навчається, широке коло читачів.



Кл.слова:
етнічність -- етнічна культура

   Тип видання:   наукове видання   
9.

Барт, Ролан.
Мифологии [Електронний ресурс] : пер. с фр. / Р. Барт. - М. : Академический проект, 2008. - 352 с.. - (Философские технологии)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В середине 1950-х гг. Р. Барт написал серию очерков о «всеобщей» современной мифологизации. «Мифологии» представляют собой блестящий анализ современной массовой культуры как знаковой системы. По мнению автора, образ жизни среднего француза «пропитан» мифологизмами. В книге Р. Барт семиотически объясняет механизм появления политических мифов как превращение истории в идеологию при условии знакового оформления этого процесса. В обобщающей части работы Р. Барта — статье «Миф сегодня» предлагается и объяснение, и метод противостояния современному мифологизированию — создание новейшего искусственного мифа, конструирование условного, третьего уровня мифологии, если под первым понимать архаико-традиционную, под вторым — «новую» (как научный класс, например, советскую). В исследованиях Р. Барта ведущим определением мифа является слово. Все, что покрывается дискурсом, может стать мифом, так как «наш мир бесконечно суггестивен». Р. Барт, расширительно трактуя созидательную силу «буржуазного» мифотворчества, рассматривал мифы как составляющие конструкты всех культурных и социополитических феноменов Франции. Миф, в соответствии со взглядами Р. Барта, является маркирующей качественной характеристикой «анонимного» современного буржуазного общества, при этом мифологизация — признак всех социумов.



Кл.слова:
міфологізація -- архаїка -- колективне несвідоме -- дискурсивні практики

   Тип видання:   монографія   
10.

Касьянов, Г.
Україна в російському історичному дискурсі [Електронний ресурс] : проблеми дослідження та інтерпретації / Г. Касьянов, В. Смолій, О. Толочко ; Національна академія наук України, Інститут історії України. - К. : [б. в.], 2013. - 128 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Предметом аналізу у цій доповіді є образ України в російському історичному дискурсі. Термін «історичний дискурс» означає комплекс сталих, культурно, ідеологічно і політично обумовлених стандартних мовних практик стосовно минулого, які є основою культурних стереотипів, що впливають на формування політичних рішень і дій, на стан суспільної свідомості, на ставлення політиків, аналітиків і ширшого загалу до України та українців. Автори зосереджуютьсяпереважно і передусім на росій- ському матеріалі. Дискурсивні практики, що побутують в українському історіографічному, дидактичному та медійному просторах згадуються винятково для окреслення інтелектуального, культурного і політичного контекстів. Зокрема, думка українських істориків щодо репрезентацій української історії в російському історіографічному та публічному дискурсах згадується в тих випадках, коли йдеться про дискусії та проекти спільних видань. Українська історіографія та образ Росії у ній не є предметом докладного аналізу.



Кл.слова:
політика -- історична рецепція -- інтерпретація -- українське питання

   Тип видання:   науково-популярне видання   
11.

Шаповал, Юрій.
Етнополітична культура в Україні [Електронний ресурс] : реалії та виклики часу / Ю. Шаповал. - К. : ІПіЕНД імені І. Ф. Кураса НАН України, 2010. - 431 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Проблеми культури міжособистісних і міжгрупових відносин основоположні для кожного соціуму. В Україні вони набули особливої ваги внаслідок «розколотості» культурного простору, різноспрямованості політичних орієнтацій, конфлікту інтерпретацій у системі історичного мислення. Автори книжки вбачали свою головну мету у заповненні відчутної прогалини в теоретико-методологічному й інструментально-виховному осмисленні етнокультурних параметрів мультикультуралізму, а також у концептуалізації поняття «етнополітична культура» і включення його у різноманітні дискурсивні практики. Монографія розрахована на фахівців, тих, хто навчається, широке коло читачів.



Кл.слова:
етнологія -- конфлікт інтерпретацій -- мультикультуралізм

   Тип видання:   монографія   
12.


Innovative processes in education [Електронний ресурс] : collective monograph / science edit. S. I. Drobyazko. - Łódź : Ameet, 2017. - 256 S.
Переклад назви: Інновативні процеси в освіті

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 2.65 Мб


Modern educational system is characterized by dramatic changes in all of its links, aimed at achieving a new quality of education. The concept of modernization of education and strategy define the main priorities of these changes - update the objectives and content of education, educational methods and technologies based on the latest achievements of science teaching and innovative approaches to improve it. The book This textbook contains material that reveals the reasons for the need of educational innovations and their implementation in a professional school in modern conditions; the basic concepts, theories and concepts on which they are based; the nature and patterns of pedagogical innovations. Collective monograph is intended for politicians, scientists, entrepreneurs, teachers, postgraduate students, students, in the field of educational technology specialists.



Кл.слова:
педагогічна компетентність -- модульне навчання -- облік успішності

   Тип видання:   зб. статей   
13.


Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця [Електронний ресурс] : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 15-16 трав. 2013 р. / голов. ред. Т. В. Колбіна ; Харківський національний економічний університет. - Харків : ХОГОКЗ, 2013. - 494 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Текст у форматі PDF 4.25 Мб


До збірника увійшли кращі статті з науково-теоретичних і практичних питань педагогіки та психології, які подано до участі в міжнародній науково-практичній конференції “Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця“, Харків, 15 – 16 травня 2013 р. Адресований науковцям, викладачам ВНЗ, аспірантам, працівникам галузі педагогіки та психології, а також широкому кругу фахівців.



Кл.слова:
інформаційна компетентність -- міжкультурна комунікація -- інтерактивні освітні технології

   Тип видання:   зб. статей   
14.


Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця [Електронний ресурс] : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 11-12 черв. 2014 р. / Харківський національний економічний університет ; голова ред. кол. Т. В. Колбіна. - Харків : ХОКОГЗ, 2014. - 378 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Текст у форматі PDF 5.65 Мб


До збірника увійшли кращі статті з науково-теоретичних і практичних питань педагогіки та психології, які подано до участі в міжнародній науково-практичній конференції “Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця“, Харків, 11 – 12 червня 2014 р. Адресований науковцям, викладачам ВНЗ, аспірантам, працівникам галузі педагогіки та психології, а також широкому кругу фахівців.



Кл.слова:
дистанційне навчання -- міжкультурна комунікація -- комунікативна компетентність

   Тип видання:   навчальний посібник   
15.


Електронне урядування та електронна демократія [Електронний ресурс] : навчальний посібник : у 15 ч. / Національна академія державного управління при Президентові України ; за заг. ред. А. І. Семенченка, В. М. Дрешпака. - Ч. 12. Стратегії управління людськими ресурсами, формування та розвиток навичок електронного урядування. - Київ : ФОП Москаленко, 2017. - 64 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Видання містить навчальні матеріали для викладання теми «Стратегії управління людськими ресурсами, формування та розвиток навичок електронного урядування», а також самостійної роботи тих, хто навчається. Розкрито поняття: компетенція, компетентність, модель компетенцій, європейська рамка е-компетенцій, європейська рамка кваліфікацій, національної рамки кваліфікацій, європейські ІКТ-профілі. Аналізується стратегія управління трудовими ресурсами як управління компетенціями, взаємодоповнюючі концепції: Європейська рамка е-компетенцій, Європейська рамка кваліфікації, Європейські ІКТ-профілі, та співвідношення їх з національної рамкою кваліфікації. Узагальнено на базі світового досвіду підходи до формування та розвитку навичок електронного урядування у публічних службовців. Описано кваліфікаційні вимоги до інформаційної компетентності публічних службовців. Для студентів і слухачів спеціальності «Публічне управління та адміністрування», слухачів курсів підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, студентів, що опановують питання електронного врядування та електронної демократії.



Кл.слова:
е-компетенції -- електронний документообіг -- адміністративні послуги

   Тип видання:   зб. статей   
16.


Psychological and pedagogical problems of modern specialist formation [Electronic resource] : сollected articles / ed. Yu. B. Melnyk. - Warsaw : Anagram, 2017. - 151 p.
Переклад назви: Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 4.42 Мб


The collection is placed in the international scientometric databases, repositories and search engines.



Кл.слова:
професійне вигорання -- соціальна мобільність -- дискурсивна компетентність -- педагогічна етика

   Тип видання:   монографія   
Категорія:    
17.

Хижняк, І. А.
Теорія і практика підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності [Електронний ресурс] : монографія / І. А. Хижняк ; ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». - Слов’янськ : ДВНЗ «ДДПУ», 2016. - 381 с.

  Текст у форматі PDF 10.36 Мб


У монографії розкрито теоретичні та практичні аспекти підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності, зокрема схарактеризовано професійну компетентність вчителя початкової школи, подано її предметно-ієрархічну структуру, де окреслено місце й роль лінгвометодичної компетентності педагога, визначено концептуально-методологічні засади її формування під час навчання у виші, описано вплив на цей особистісний феномен освітніх інновацій інформаційного суспільства ХХІ ст. У цьому зв’язку автор визначає історичні та теоретичні підвалини електронної лінгвометодики як інноваційної галузі методичної науки, аргументує важливість її опанування майбутніми фахівцями початкової освіти й теоретично обґрунтовує експериментальну систему їхньої підготовки до використання засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності, що становить органічний взаємозв’язок трьох основних блоків: концептуально-цільового, змістово-процесуального та результативно-оцінного.

Монографію адресовано науковцям, викладачам вишів, учителям початкової школи, здобувачам ступенів вищої освіти бакалавра і магістра зі спеціальності «Початкова освіта».



Кл.слова:
вчителі -- ступені вищої освіти -- лінгвометодика
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського