Бази даних

Юристам - Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Юристам - Електронний каталог НБУВ (457)Юристам - Наукова електронна бібліотека (34)Юристам - Реферативна інформація (665)Юристам - Інформаційні ресурси Інтернет (2)Юристам - Електронні колекції (61)Юристам - Інформаційно-аналітичні матеріали (12)
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>K=НАРОДН$<.>+<.>K=ВОЛЕВИЯВЛЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 81
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Заєць А.П. 
Правова держава в Україні: концепція і механізми реалізації: Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01 / А.П. Заєць ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Робота присвячена дослідженню поняття, сутності правової держави, проголошеної Конституцією України, гарантування правового характеру держави і державної влади в сучасних умовах. Вивчається природа права та вплив на його формування суспільства і держави. На основі ідеї народного суверенітету та визнання народу єдиним джерелом влади обгрунтовується розуміння права як норм, легітимованих суспільством, в силу чого держава набуває вигляду публічно-правового союзу народу, а право стає основою такого союзу. Аналізуються принципи правової держави, у т. ч. верховенства права, поділу влади, зв'язаності держави правами й свободами людини й громадянина, юридичної форми діяльності органів державної влади та інституціоналізованості влади. Досліджується рівень реалізації принципів правової держави у реальній державно-правовій практиці. Оцінюється правовий характер Конституції та законів держави, які складають нормативно-юридичну основу суспільства. На основі нормативного і фактологічного матеріалу розглядаються правові, організаційні, процедурні і техніко-юридичні форми утримання влади в рамках закону, у тому числі, пов'язані з відповідальністю держави та її органів перед особою і суспільством, правом громадян на оскарження рішень, дій чи бездіяльності посадових осіб. Увага зосереджується також на напрямах подальшого розвитку українського парламентаризму, обгрунтуванні необхідності розширення демократичних форм участі населення у прийнятті рішень органами державної влади та посилення громадського впливу на вироблення цих рішень, вдосконаленні демократичних процедур підготовки та прийняття актів державних органів, гарантування незалежності суду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4Укр)64 + Х003(4Укр)
Рубрики:

Географічні рубрики:

2.
Грушанська Н.І. 
Правові засади депутатської етики (на досвіді парламенту України): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / Н.І. Грушанська ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено правовим засадам депутатської етики на досвіді парламенту України, визначенню поняття та сутності інституту депутатської етики, дослідженню його формування, системи, структури та джерел. Аналізуються нормативно-правові основи етики парламентарія зарубіжних країн, України в умовах нинішнього етапу розвитку державності, формулюються пропозиції щодо її вдосконалення. Визначається коло існуючих проблемних питань етичної поведінки народного депутата України та основні шляхи їх вирішення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)62 + Ю715.495
Рубрики:

Географічні рубрики:
  

3.
Ставнійчук М.І. 
Законодавство про вибори народних депутатів України: проблеми теорії і практики: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / М.І. Ставнійчук ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Досліджуються теоретичні та практичні проблеми виборів як однієї з основних форм безпосередньої демократії. В роботі сформульовано поняття виборів як політичного владоустановчого суспільно-правового явища в системі конституційного ладу України. Пропонується класифікація видів виборів за територіальною ознакою, за суб'єктами, за часом проведення, за участю виборців, за правовими наслідками, за порядком визначення результатів виборів. Розглядаються стадії виборчого процесу. Аналізується процес розвитку інституту виборів до представницьких органів в Україні. Визначаються фактори становлення чинного законодавства України про вибори народних депутатів України. Значна увага приділяється аналізу системи виборчого законодавства України "Про вибори народних депутатів України". Виходячи із стану сучасного правового регулювання виборів народних депутатів України, розглядаються шляхи і форми вдосконалення виборчого законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)5
Рубрики:

Географічні рубрики:

4.
Литвин О.П. 
Кримінально- правова охорона громадської безпеки і народного здоров'я: Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.08 / О.П. Литвин ; НАН України, Інститут держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 1999. — 46 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)119 + Х881.9(4УКР)124
Рубрики:

Географічні рубрики:

5.
Великочий В.С. 
Історія ЗУНР: джерела до вивчення державного будівництва: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / В.С. Великочий ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 20 с. — укp.

Аналізується комплекс джерел до вивчення державного будівництва у Західно-Українській Народній Республіці (ЗУНР): прослідковано наявні історіографічні надбання через призму використання в них відомих на час створення праць історичних джерел; з використанням методів джерелознавчої евристики встановлено сукупність тих з них, що є основою для дослідження історії ЗУНР в цілому, державного будівництва в ній зокрема; проведено класифікацію виявлених джерел, подано загальну характеристику їх походження, зберігання та конкретних особливостей використання; введено у науковий обіг нові джерела та здійснено нове прочитання вже відомих. На основі аналізу та синтезу комплексу джерел визначено якісний та кількісний рівень їх репрезентативності, уточнено концепцію і періодизацію розвитку державотворчих процесів у ЗУНР, форму, структуру і функціональні особливості центрального державного апарату, органів місцевої державної влади та управління, суду, охорони суспільного порядку, збройних сил, накреслено шляхи підвищення рівня інформативної віддачі джерел для вивчення державного будівництва в ЗУНР, його взаємозв'язку і впливу на розвиток національно-визвольного руху на західноукраїнських землях періоду Української революції 1917-1920 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР33)61-5,01 + Т211(4УКР)61 + Х2(4УКР33)
Рубрики:

Географічні рубрики:
  

6.
Чжан Шуйбао 
Організаційно-правові основи підприємницької діяльності в Китайській Народній Республіці та в Україні (порівняльно-правовий аналіз): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Чжан Шуйбао ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Проведено порівняльно-правове дослідження організаційно-правових основ підприємництва в Україні та КНР, зроблено висновок про їх істотну відмінність. У КНР ці основи встановлюються нормами економічного права, в Україні - нормами адміністративного права. Підприємець у КНР розглядається як суб'єкт соціалістичних ринкових економічних відносин, тому державне регулювання підприємництва в КНР більш жорстке, ніж в Україні, але більш стабільне, що забезпечено законодавством КНР, яке регламентує зовнішньоекономічну діяльність підприємця. Особливу увагу приділено проблемам захисту прав підприємців у цих країнах, зазначено, що в Україні цей захист має конституційну основу. Конституція КНР не містить норм, які на це вказують. На підставі аналізу зарубіжної літератури зроблено висновок про можливу відповідальність уряду (Президента, парламенту) за неефективне управління економікою країни. Розглянуто основи та процедуру правової відповідальності підприємців в Україні та КНР, особливу увагу акцентовано на адміністративній та економічній відповідальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)014 + Х839(5КИТ)014
Шифр НБУВ: РА311779 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

7.
Павлишин О.Й. 
Формування та діяльність представницьких органів влади ЗУНР - ЗОУНР (жовтень 1918 - червень 1919 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Й. Павлишин ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування та діяльності представницьких органів влади Західно-Української Народної Республіки - Західної області Української Народної Республіки (ЗУНР - ЗОУНР) у період з жовтня 1918 р. по червень 1919 р. Проблему розглянуто в контексті історії дореволюційного і революційного розвитку українського національного руху Галичини та Буковини, інтегруючи його інституційні та соціальні аспекти. Реконструйовано персональний склад і організаційну структуру Української Національної Ради. Класифіковано форми повітових органів самоврядування ЗУНР - ЗОУНР. Здійснено аналіз соціального складу центрального і повітових представницьких органів. Розглянуто шляхи вирішення проблеми дефіциту національних кадрів. Розкрито характер діяльності представницьких органів влади ЗУНР - ЗОУНР, базуючись на прикладах їх взаємин з населенням національних меншин і у вирішенні ключового питання - підготовки аграрної реформи. Висвітлено причини кризових явищ у суспільно-політичному житті навесні 1919 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР33)61-5 + Х2(4УКР33)61-523
Шифр НБУВ: РА312549 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

8.
Присяжнюк А.Й. 
Конституційне будівництво в Українській Народній Республіці доби Директорії (листопад 1918 - початок 1921 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / А.Й. Присяжнюк ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

На підставі правового аналізу конституційних актів, нереалізованих проектів конституції України, архівних документів досліджено розвиток конституційного будівництва в УНР у листопаді 1918 - на початку 1921 рр., а також вплив на нього різних об'єктивних і суб'єктивних факторів. Визначено, що конституційне будівництво в УНР було закономірним підсумком державотворення, відтворило у собі ті тенденції та особливості, які мали місце у процесі державотворення. Виявлено два етапи у конституційному будівництві доби Директорії, їх особливості, зміни у конституційному оформленні двох напрямків у процесі державотворення. Здійснено порівняльно-правовий аналіз проектів Конституції УНР і конституційних актів, виданих за часів Директорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4Укр)611/612-523 + Т3(4Укр)611-33
Шифр НБУВ: РА319511 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

9.
Землянська В.В. 
Кримінально-процесуальне законодавство Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.В. Землянська ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Доведено, що суди та правоохоронні органи Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії в своїй діяльності деякий час керувалися законами колишньої Російської імперії та тимчасового уряду, зокрема, "Уставом Уголовного Судопроизводства" 1864 р., які поступово було зміцнено та доповнено урядами Української Народної Республіки та Української держави. Встановлено, що нормативно-правові акти Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії в галузі судочинства закріпили низку положень, відмінних від тих, що містилися у дореволюційному російському законодавстві, які стали принципово новими на той час: порядок формування судів, їх кількісний склад, відсутність присяжних засідателів під час судового розгляду справи та відмова законодавців від апеляційного оскарження вироку суду. Обгрунтовано положення, що важливою новацією закону Директорії "Про поступовання в штабних судах" є виділення порушення кримінальної справи в окрему стадію судочинства, яка згодом стала першою стадією в радянському та сучасному українському кримінальному процесі. Зазначено, що більшість нормативно-правових актів у галузі судочинства, прийнятих у періоди Центральної Ради, гетьманату Скоропадського та Директорії, не діяли внаслідок складної політичної ситуації в Україні та важких умов військового часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)611/612-629.3 + Т3(4УКР)611-32
Шифр НБУВ: РА321032
Рубрики:

Географічні рубрики:

10.
Грищенко А.В. 
Правовий закон: питання теорії та практики в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / А.В. Грищенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено поняття правового закону, його суть, зміст та юридичні ознаки. Сформульовано принципи правового закону. Наголошено на особливому соціальному значенні нормативності правового закону, як регулюючої системи, за допомогою якої може бути досягнуто постійне відтворення у суспільному житті загальнолюдських цінностей та ідей. Сформульовано мету правового закону, яка полягає в реалізації об'єктивності права в суб'єктивну форму його вираження, адекватну суверенній волі всього народу та науково обгрунтованим началам. В контексті вимог Конституції України акцентовано увагу на взаємовпливі правового закону та держави, необхідності реалізації дії принципу верховенства права через підпорядкування держави положенням Конституції та правовим законам України. Запропоновано ієрархію правових законів за ознаками фундаментальності норм, ступенем розкриття конституційних принципів, повноти волевиявлення народу, особливості процедури прийняття та приналежності до національної системи законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.01 + Х001.01 + Х8(4УКР)-30
Шифр НБУВ: РА321009
Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

11.
Міщенко О.П. 
Політико-правова система Туреччини в період 1918 - 1945 років: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.П. Міщенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Вивчено розвиток політико-правової системи Туреччини в різні історичні періоди її існування. Розкрито специфіку процесу побудови нової держави - Турецької республіки, заснованої на зміну Османській імперії. На підставі дослідження маловідомих матеріалів з архівів Туреччини висвітлено період зародження національно-визвольного руху в Анатолії, науково обгрунтовано визначальну роль конгресів місцевих організацій захисту прав населення у становленні політико-правової системи сучасної держави. З'ясовано еволюційний характер конституційного розвитку республіканської Туреччини, проаналізовано процес підготовки та формування системи законодавства турецької держави. Охарактеризовано внутрішньополітичну боротьбу в країні, процес знищення політичної опозиції, запровадження однопартійного режиму правлячої Народно-республіканської партії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(5Тур)6 + Т3(5Тур)6-5
Шифр НБУВ: РА318848 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

12.
Попович В.М. 
Економіко-кримінологічна теорія детінізація економіки: Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.08 / В.М. Попович ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2002. — 35 с. — укp.

Визначено та науково обгрунтовано теоретико-методологічні засади комплексного, економіко-кримінологічного підходу до дослідження проблем пізнання, моніторингу та превентивної протидії феномену "тіньова економіка". На підставі структурно-функціонального аналізу тіньових економічних процесів та комплексних економіко-кримінологічних і організаційно-правових засадах доведено, що феномен "тіньова економіка" є міждисциплінарною, складною, саморегулятивно-відтворювальною системою, яка містить криміногенні та некриміногенні, різнорівневі та різнопрофільні джерела тіньового капіталообороту. Розроблено економіко-криміналогічну теорію детінізації економіки, структуроутворювальні елементи якої в сукупності складають новий перспективний науковий напрям теоретико-методологічних знань про засади створення економічних передумов і превентивних організаційно-правових механізмів детінізації економічних відносин. Розглянуто потреби та чинники виділення в кримінологічній науці підгалузі "Економічна кримінологія", встановлено її співвідношення з джерельними та суміжними науками та спеціальною економіко-кримінологічною теорією детінізації економіки. Розроблено Програму нового навчального курсу "Економіко-кримінологічна теорія детінізації економіки". Запропоновано науково обгрунтовані шляхи та конкретні пропозиції щодо вирішення науково-прикладної проблеми народногосподарського значення - детінізації економіки України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4Укр)117.6 + Х881.9(4Укр)117.6
Шифр НБУВ: РА318819 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

13.
Єфремова Н.В. 
Розвиток конституційного законодавства в Україні (1917 - 1920): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Н.В. Єфремова ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено процес конституційного будівництва в Українській Народній Республіці, Українській Державі періоду Гетьманату, Західноукраїнській Народній Республіці та Українській Народній Республіці періоду Директорії, окрім радянського періоду, а також їх нормативно-правову і нормативно-проектну базу до 1920 р. включно. Розкрито причини, що негативно вплинули на розвиток української державності у 1917 - 1920 рр. Особливу увагу приділено вивченню проектів конституції Української Держави часів Гетьманату, де вперше було здійснено глибокий правовий аналіз двох раніше неопублікованих проектів конституції, встановлено їх авторство.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4Укр)611/612-3 + Т3(4Укр)612-5
Шифр НБУВ: РА319442 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

14.
Волкотруб С.Г. 
Імунітет і проблеми його захисту в кримінальному судочинстві: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / С.Г. Волкотруб ; Нац. юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Визначено, що імунітетом у кримінальному судочинстві є сукупніть виняткових правових норм, частина яких належить до міжнародного публічного та національного конституційного права, законодавства про судоустрій, а також до кримінально-процесуального права. Обгрунтовано необхідність узагальнення правових норм про імунітет, що містяться у різних нормативно-правових актах, виходячи з найголовнішого значення норм Конституції України та потреби гармонізації норм національного законодавства з міжнародно-правовими договорами. Розвинуто положення, що імунітет певних посадових осіб у сфері кримінального процесу визначається Конституцією України, яка є законом прямої дії. Зазначено, що недоторканість Президента України, народних депутатів України, суддів покликана забезпечити правомірність притягнення їх до кримінальної відповідальності та застосування заходів кримінально-процесуального примусу. Внесено пропозиції щодо подальшого розвитку законодавства про імунітет Президента України, доведено необхідність вилучення з числа гарантій недоторканості народних депутатів України надання згоди Верховною Радою України на притягнення до кримінальної відповідальності, усунення інших існуючих обмежень стосовно проведення слідчих дій відносно цих осіб, обгрунтовано потребу в обмеженні імунітету лише гарантіями за умов застосування заходів процесуального примусу. Сформульовано пропозиції щодо необхідності розглядати імунітет свідків у контексті конституційного права особи давати (чи відмовити давати) показання стосовно власної поведінки виключно з власної волі. Наведено аргументи стосовно подальшого вдосконалення кримінально-процесуальних норм, згідно з якими забезпечується реалізація конституційного права особи відмовитись давати будь-які показання щодо своїх близьких родичів та членів сім'ї. На підставі аналізу законодавства доведено, що вирішення питань захисту таємниці довірених відомостей, які складають таємницю особистого життя громадянина, потребує чіткого та однозначного нормативного закріплення в КПК України кола суб'єктів, на яких поширюється обов'язок зберігати такі відомості, а також визначено правову природу таких відомостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)1 +
Шифр НБУВ: РА323717
Рубрики:

Географічні рубрики:

15.
Нечипоренко В.О. 
Філософсько-правовий аналіз легітимації правової держави: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 12.00.12 / В.О. Нечипоренко ; Нац. ун-т внутр. справ України МВС України. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні моделі легітимації справедливого державно-правового ладу, передусім - правової держави у контексті новоєвропейської філософсько-правової думки. Розглянуто основні концепції раціонального обгрунтування держави, що визначає верховенство права; визначено нормативні принципи правової держави та здійснення їх у громадянському суспільстві. Обгрунтовано неодхідність соціального примусу як похідної свободи членів суспільства. Доведено, що інституалізація негативної свободи особи у громадянському суспільстві гарантує справедливе регулювання соціального примусу. Визначено нормативні принципи правової держави: народного суверенітету та представництва, гарантування основних прав у конституції, правомірності влади, захисту громадських асоціацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х001.12 + Х002.01 + Ф036 +
Шифр НБУВ: РА322833
Рубрики:

16.
Довбня В.А. 
Організаційно-правові засади діяльності військового формування Січових Стрільців у визвольних змаганнях в Україні 1917 - 1920 років: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.А. Довбня ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

На підставі вивчення архівних документів і матеріалів, наукової та мемуарної літератури висвітлено історію створення, розглянуто питання організації та правові засади діяльності військового формування Січових Стрільців за період його перебування у складі армій Української Народної Республіки (доби Центральної Ради та Директорії), а також показано його роль у забезпеченні охорони надбань української революції від зовнішніх посягань. Проаналізовано нормативно-правові акти українських урядів та їх військових відомств, що регламентували організацію та діяльність Збройних Сил України доби визвольних змагань на різних етапах державотворення та військового будівництва, а також розпорядчі документи військового формування Січових Стрільців. Встановлено відмінності організаційно-правового забезпечення даного військового формування у порівнянні з нормами тогочасного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)611/612 + Х2(4УКР)611/612 + Х2(4УКР)611/612 + Х2(4УКР)611/612
Шифр НБУВ: РА323553
Рубрики:

Географічні рубрики:

17.
Кондратюк С.К. 
Встановлення і функціонування радянського режиму в Західній Україні у 1939 - 1941 рр. (державно-правовий аспект): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / С.К. Кондратюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 18 с. — укp.

Проаналізовано обставини зайняття території Західної України Червоною армією у вересні 1939 р. Визначено статус тимчасових органів влади - обласних та повітових управлінь і селянських комітетів. Висвітлено хід виборчої кампанії до Народних Зборів Західної України, описано процедуру їх проведення та прийняття рішень. Розглянуто методи, за допомогою яких у регіоні впроваджено радянську політичну систему тоталітаризму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР33)62-523 + Т3(4УКР33)621-5 +
Шифр НБУВ: РА328060
Рубрики:

18.
Ковальчук О.Б. 
Виборчий процес в Україні: конституційно-правові аспекти: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.Б. Ковальчук ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні проблеми виборчого процесу як однієї з головних форм безпосередньої демократії. Запропоновано уникати вживання у виборчому законодавстві України окремо термінів "принципи" та "засади", об'єднавши їх одним поняттям "засади виборчого процесу" та "засади виборчого права". Сформульовано визначення поняття такої засади виборчого процесу, як законність, яка передбачає, що організація та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим здійснюються на підставі та відповідно до Конституції України, виборчого Закону України (залежно від виду виборів), Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та інших законів України. Зроблено спробу визначити загальні засади для всіх видів вибору, на яких повинен здійснюватися виборчий процес. Вперше проведено порівняльний правовий аналіз виборчого процесу по всіх видах виборів, які відбуваються в Україні згідно з Конституцією та діючими виборчими законами України. Обгрунтовано порядок утворення виборчих округів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України. Запропоновано можливу структуру двопалатного парламенту та порядок його формування, що має важливе значення для виборчого процесу в Україні. Розглянуто новий порядок підрахунку голосів на виборах народних депутатів України. Наведено іншу схему проведення чергових виборів в Україні. Розроблено та запропоновано структуру Виборчого кодексу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)526 +
Шифр НБУВ: РА322739
Рубрики:

Географічні рубрики:

19.
Максакова Р.М. 
Вибори до органів місцевого самоврядування: проблеми теорії і практики: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / Р.М. Максакова ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Визначено зміст поняття місцевих виборів як форми безпосереднього (прямого) волевиявлення територіальних громад з метою формування органів місцевого самоврядування, що відбувається на базі принципів, передбачених Конституцією та законами України, шляхом голосування. Розроблено концепцію місцевого виборчого права, а також класифікацію принципів місцевих виборів в Україні. Наведено поняття гарантій місцевих виборів в Україні як певних умов та засобів, що встановлюються законодавством про місцеві вибори та спрямовані на реалізацію або захист демократичних засад життя певної територіальної громади та держави загалом шляхом забезпечення належної реалізації відповідних правових норм. Запропоновано класифікацію конституційної відповідальності за порушення чинного законодавства України про вибори до органів місцевого самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)526.4
Шифр НБУВ: РА326895
Рубрики:

Географічні рубрики:

20.
Мудра О.М. 
Конституційний статус суб'єктів права законодавчої ініціативи: Автореф. дис. канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.М. Мудра ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Надано загальну характеристику права законодавчої ініціативи, висвітлено зміст і суть процесу реалізації права законодавчої ініціативи, окреслено та розглянуто шляхи вирішення питань, пов'язаних з визначенням суб'єктів права законодавчої ініціативи та реалізацією ними цього права. Запропоновано юридичне визначення понять права законодавчої ініціативи, суб'єктів права законодавчої ініціативи, системи нормативно-правових актів, що регулюють право законодавчої ініціативи. Обгрунтовано необхідність конституційного розширення кола суб'єктів права законодавчої ініціативи, розкрито суть форм реалізації права законодавчої ініціативи його суб'єктами. Досліджено права та обов'язки Президента України, народних депутатів України, Кабінету Міністрів України, Національного банку України як суб'єктів відповідного права. Сформульовано наукові положення та висоловлено пропозиції щодо вдосконалення й конкретизації коституційного статусу суб'єктів права законодавчої ініціативи та розширення кола таких суб'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)-30 +
Шифр НБУВ: РА328198
Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського