Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (353)Книжкові видання та компакт-диски (225)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>A=ДЕХТ$<.>+<.>A=ТАТЬЯН$<.>+<.>A=НИКОЛАЕВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія: Будівництво   
1.

Дехта Т.М. 
Бетони, ущільнені багаторазовими вібраційними впливами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.05 / Т.М. Дехта ; Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. — Д., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

На основі використання принципу максимуму Понтрягіна Л.С. розроблено теоретичні основи ущільнення бетонних сумішей методом вібрування, обгрунтовано оптимальне керування процесом формування. Встановлено вплив інерційного потоку інтенсивності (потоку енергії) на ефективність ущільнення бетонних сумішей під час оптимального керування формуванням. Одержано та проаналізовано комплекс рівнянь регресії, що характеризують вплив режиму віброущільнення на фізико-механічні властивості бетону. Визначено закономірність формування структури бетону, досліджено її особливості. На основі результатів експериментальних досліджень підтверджено можливіть поліпшення структури бетону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н626.105.667 +
Шифр НБУВ: РА330073

Рубрики:

      
2.

Дехтяр Н. А. 
Державна підтримка розвитку туризму у цільових програмах: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / Н. А. Дехтяр ; НАН України ; Н.-д. центр індустріал. пробл. розвитку. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичне підгрунтя категорій державної політики. Вдосконалено методику оцінювання впливу туристичної галузі на національну економіку, визначено загрози економічному розвитку держави. Обгрунтовано та розроблено методичне забезпечення вибору найбільш доцільних варіантів реалізації державної політики, яке передбачає врахування потреб окремих адміністративно-територіальних одиниць, органів місцевого самоврядування, обмежень щодо застосування конкретних інструментів, а також ефективності їх використання з позицій держави та споживачів. Запропоновано склад і зміст системи критеріїв оцінювання ефективності регіональних проектів. Розроблено структурну логічно-функціональної схеми діяльності інформаційного туристичного центру на базі інвестиційних карт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.358-21,01
Шифр НБУВ: РА381971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Дехтярук Л.В. 
Електронні транспортні ефекти у багатошарових плівкових системах: автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.07 / Л.В. Дехтярук ; Сум. держ. ун-т. — Суми, 2008. — 36 с. — укp.

Наведено результати дослідження спін-поляризованого електронного транспорту у періодичних магнітних мультишарах та сандвічах, а також кінетичних ефектів у двошарових (ДП) та багатошарових (БП) плівках з моно- та полікристалічною структурою. Передбачено, що вплив шорсткостей інтерфейсів та меж зерен на амплітуду ефекту гігантського магнітоопору визначається конфігурацією центрів, які асиметрично розсіюють електрони, а величину та зміну знака (інверсію) зазначеного ефекту можна визначати за одержаними модельними формулами. Одержано загальні вирази для транспортних коефіцієнтів (провідності, температурного коефіцієнта опору, коефіцієнтів тензочутливості, опору) у ДП та БП, що дозволило визначити для них лінеаризовані співвідношення, які перевірено під час обробки даних експериментальних досліджень, а також обгрунтовано їх немонотонну розмірну залежність, зумовлену конкуренцією інтерфейсного, зерномежового й об'ємого розсіяння електронів. З'ясовано, що наявність ортогонального до інтерфейсів зовнішнього магнітного поля у ДП та БП призводить до немонотонної розмірності залежності опору в області слабкого магнітного поля. Зі збільшенням поля опір зазначених провідників осцилює з його зміною. Відзначено, що взаємна дифузія металів змінює транспортні характеристики провідників, за зміною яких можна вивчити процес зерномежової дифузії на підставі одержаних модельних формул. З урахуванням результатів дослідлення осциляційного акустоелектронного ефекту в одно- та багатошарових плівках показано, що в області слабкої просторової дисперсії коефіцієнт згасання звукової енергії немонотонним чином залежить від товщини шарів, яка має зазначену природу, а в області сильної просторовї дисперсії коефіцієнт згасання осцилює зі зміною довжини хвилі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В378.26,022 +
Шифр НБУВ: РА358085

Рубрики:

      
4.

Дехтяр Ю.М. 
Клініка і лікування інфекційно-запальних захворювань органів сечової системи в жінок у постменопаузальному періоді: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.06 / Ю.М. Дехтяр ; Ін-т урології АМН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Уперше встановлено патогенетичні механізми порушення акту сечовипускання у літніх жінок та вивчено особливості інфекційно-запального процесу в сечовому міхурі залежно від тривалості менопаузи. Проведено клінічну оцінку зазначеного акту та вивчено стан уродинаміки нижніх сечових шляхів у жінок з урогенітальними розладами у постменопаузі. З використанням системного підходу проаналізовано частоту, особливості клінічного перебігу та вплив на якість життя функціональних порушень сечовипускання та інфекційно-запальних захворювань органів сечової системи в жінок у постменопаузальному періоді. Запропоновано діагностичний алгоритм і обгрунтовано комплексний підхід до діагностики зазначених розладів. Доведено ефективність нового вітчизняного фітоестрогенного препарату "ЕКСО" у комплексному лікуванні функціональних порушень та інфекційно-запальних захворювань органів сечової системи в жінок у постменопаузі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р696-5 +
Шифр НБУВ: РА338056

Рубрики:

      
5.

Татьяненко О.В. 
Клініко-функціональні критерії обмежень життєдіяльності при гіпертонічній хворобі II стадії: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / О.В. Татьяненко ; Дніпропетр. держ. мед. акад., АМН України. Ін-т гастроентерології. — Д., 2005. — 23 с. — укp.

Проведено досліження обмежень життєдіяльності в аспекті вивчення проблеми удосконалення медико-соціальної експертизи за гіпертонічної хвороби (ГХ) II стадії. В результаті комплексного обстеження встановлено, що ГХ II стадії характеризується різноманітністю структурно-функціональних змін серцево-судинної системи, що свідчить про клінічну та патогенетичну гетерогенність проявів даної стадії захворювання й обумовлює диференційовані підходи щодо оцінки обмежень життєдіяльності. Уточнено патогенетичні взаємозв'язки, які відображають негативний вплив гіпертрофії лівого шлуночка (ГЛШ) на функціонування системи кровообігу у хворих на ГХ. Встановлено, що прогресування ГЛШ супроводжується розвитком автономної дисфункції серця, а у випадку формування даної патології за концентричним типом, у порівнянні з ексцентричним, відзначено вищі рівні артеріального тиску (АТ) за даними добового моніторування та вірогідне зниження часових показників варіабельності серцевого ритму (ВСР). Встановлено, що рівень реакції систолічного АТ на фізичне навантаження у хворих на ГХ поєднаний з рівнем систолічного АТ за даними добового моніторування АТ та зворотно пов'язаний зі статистичними та спектральними параметрами добової ВСР. Виявлено, що на формування обмежень життєдіяльності за ГХ II стадії впливають тривалість захворювання, ступінь і характер артеріальної гіпертензії, ступінь і геометричний тип ГЛШ, а також тип гемодинамічної реакції на фізичне навантаження. Розроблено диференційовані критерії функціонального стану серцевої діяльності, які рекомендовано використовувати під час проведення медико-соціальної експертизи для встановлення оцінки обмежень життєдіяльності хворих на ГХ II стадії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-3 +
Шифр НБУВ: РА336310

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
6.

Дехтяренко 
Особливості відбору пробіотичних культур роду Lactobacillus для створення препаратів і продуктів різного призначення: автореф. дис... канд. с.-г. наук: 03.00.20 / Наталія Віталіївна Дехтяренко ; Національний ун-т біоресурсів і природокористування України. — Київ, 2009. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е422.265*723 + Е40*871 + Р281.794
Шифр НБУВ: РА369022

Рубрики:

      
7.

Дехтярьов Є. В. 
Особливості розслідування шахрайств, вчинених у сфері виконання господарсько-договірних зобов'язань: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.09 / Є. В. Дехтярьов ; Акад. адвокатури України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Визначено загальні засади методики розслідування шахрайств у сфері виконання господарсько-договірних зобов'язань і сформульовано рекомендації, спрямовані на вдосконалення й оптимізацію діяльності слідчих і оперативних підрозділів щодо виявлення та розслідування даної категорії злочинів. Виділено головні фактори, які впливають на криміналізацію господарських відносин в Україні. Розкрито зміст основних елементів криміналістичної характеристики, розглянуто проблеми порушення кримінальної справи за фактом шахрайства. Визначено особливості розв'язання типових слідчих ситуацій початкового етапу розслідування, відшкодування збитків, завданих вчиненням злочину. Проаналізовано специфіку проведення окремих слідчих дій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)117.014 + Х894.9(4УКР)311.7
Шифр НБУВ: РА380131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Татьянчикова І.В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Татьянчикова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

      
9.

Дехтяр В. Б. 
Патогенетичне обгрунтування метаболічної терапії у дітей, хворих на бронхіальну астму на тлі недиференційованої дисплазії сполучної тканини: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.10 / В. Б. Дехтяр ; Ін-т педіатрії, акушерства і гінекології АМН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Доведено, що фактором ризику виникнення поєднаної патології є хронічна гіпоксія плода в перинатальному періоді, вік батьків понад 35 років, асфіксія та мала маса тіла після народження дитини. Встановлено, що наявність даної поєднаної патології у дітей суттєво впливає на виникнення функціональних та органічних захворювань інших органів і систем, а також призводить до порушення енергетичного, імунологічного гомеостазу та функціонального стану геному. Вперше доведено доцільність застосування в комплексному лікуванні дітей, хворих на бронхіальну астму на тлі недиференційованої дисплазії сполучної тканини, препаратів метаболічної дії. Показано, що препарат тіотріазолін більше сприяє нормалізації показників енергетичного обміну за анаеробних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-3 + Р251.262
Шифр НБУВ: РА369800 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
10.

Дехтярьова О.О. 
Педофауна вищих комах парків м. Харкова: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.08 / О.О. Дехтярьова ; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2004. — 17 с.: табл. — укp.

Досліджено педофауну вищих комах парків Харкова, зокрема, видовий склад, таксономію видів, ареали, біотопічний розподіл, екологічні форми, біологію, трофічні зв'язки і чинники, що впливають на різноманіття, поширення та господарське значення окремих видів за умов урбанізованих ландшафтів. Виявлено 133 види вищих комах-мешканців грунту, що належать до 8-ми рядів, 24-х родин, 76-ти родів. Найбільшою кількістю видів (107, або 80,4 % від загальної кількості видів) представлено ряд жуків, з яких 48 видів належать до родини турунів. Встановлено, що досліджувані вищі комахи належать до 12-ти зоогеографічних комплексів, в яких європейсько-сибірський вид становить 28,6 % від загальної кількості видів, транспалеарктичний - 19,6 %, європейський - 11,3 %, голарктичний - 9,8 %, степовий - 8,3 %. Зазначено, що дані види належать до 11-ти трофічних груп та 11-ти біотопічних, з останніх 57 видів (42,8 %) становлять лісові, 48 (36,5 %) - степові, а 13 (9,7 %) - політопні. Виявлено, що серед лісових комах 94,7 % видів - мезофіли, серед степових 54,1 % - мезофіли і 43,7 % - ксерофіли, а 84,8 % політопічних видів - мезофіли. Встановлено суттєвий вплив ступеня урбанізації біотопа на показники видового біорізноманіття. Доведено, що у парках з високим вмістом солей важких металів у грунті зникають види комах, личинки яких є сапрофагами або міксофагами, встановлено причини даного явища. Визначено господарське значення комах-мешканців грунту за умов урбанізованого ландшафту. Надано рекомендації щодо захисту саджанців від пошкодження комахами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е621.158(4УКР-4ХАР-2Х) + П032.506.1(4УКР-4ХАР-2Х) +
Шифр НБУВ: РА329728

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Дехтярьов В.С. 
Розвиток методів калібровки інструменту при холодній валковій прокатці прецизійних труб зі змінним по довжині робочого конусу типом калібру: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / В.С. Дехтярьов ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2008. — 19 с. — укp.

Розвинуто методи розрахунку калібровки з урахуванням визначених закономірностей формозміни металу залежно від форми поперечного профілю рівчака калібру за довжиною робочого конусу. Розроблено методи калібровки інструменту, що забезпечують одержання труб підвищеної точності розмірів. Розвинуто закономірності формозміни металу в процесі холодної пільгерної прокатки труб для різних типів поперечного профілю рівчака калібру. Урахування формозміни металу під час розрахунку геометрії деформувального інструменту дозволяє мінімізувати напруження, що розтягують, та підвищити точність труб. Запропоновано метод калібровки інструменту зі змінним типом поперечного профілю рівчака калібру за довжиною робочого конусу. Розроблено калібровку інструменту з криволінійною твірною рівчака й оправки з урахуванням зміни напруження текучості за довжиною осередку деформації та маштабного фактора, що дозволяє зменшити величину вертикальних сил на 5 - 12 % та величину осьових сил на 10 - 35 % та забезпечує підвищення точності готових труб.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К748.121.12-52-042 +
Шифр НБУВ: РА358128

Рубрики:

      
12.

Дехтяренко О.К. 
Розробка і дослідження методів побудови неповнозв'язних асоціативних нейронних мереж: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.23 / О.К. Дехтяренко ; НАН України. Ін-т пробл. мат. машин і систем. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено методи побудови асоціативної пам'яті на базі неповнозв'язних нейронних мереж Хопфілда. Розглянуто методи навчання, які максимізують асоціативні якості мереж за умови певних архітектурних обмежень. Запропоновано вдосконалення псевдоінверсного методу навчання мереж з заданою архітектурою, що дозволило позбутися нестабільності обчислень і підвищити ємність пам'яті. Одержано теоретичні оцінки атракторних якостей і характеристик вагових матриць для неповнозв'язних мереж. Запропоновано метод побудови мереж з адаптивною архітектурою, що залежить від даних, які зберігаються у мережі. Виявлено та піддано теоретичному й експериментальному аналізу явище фазового переходу в асоціативний стан для мереж з адаптивною архітектурою. Запропоновано новий спосіб побудови асоціативної нейронної мережі з архітектурою "тісного світу", який покращив асоціативні якості мережі за збереження відомих переваг цієї моделі. Створено алгоритмічне та програмне забезпечення, що реалізує розроблені методи побудови неповнозв'язаних асоціативних нейронних мереж. Ефективність розроблених моделей продемонстровано на прикладі задачі розпізнавання хімічних образів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 +
Шифр НБУВ: РА345881

Рубрики:

      
13.

Дехтярьов Ю.П. 
Руховий режим та рівень фізичного здоров'я людини в зв'язку з ризиком розвитку ішемічної хвороби серця: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.24 / Ю.П. Дехтярьов ; Дніпропетр. держ. мед. акад. — Д., 2007. — 20 с. — укp.

Установлено, що 2 % популяції українських чоловіків віком 30 - 59 років не мали екзогенних і ендогенних факторів ризику розвитку ішемічної хвороби серця (ІХС), 60 % - мали більше одного фактора ризику. Виявлено, що з віком частка ендогенних факторів ризику в їх загальній структурі збільшується. З'ясовано, що зниження рівня фізичного стану (за критерієм аеробної продуктивності) супроводжується вірогідним збільшенням вираженості та кількості поєднань ендогенних і екзогенних факторів ризику розвитку ІХС, а також кількістю ішемічних проявів під час велоергонометричного тестування. Система кількісного оцінювання рівня фізичного здоров'я за Г.Л.Апанасенком є інформативним і валідним способом діагностування резервів фізичного здоров'я людини та може використовуватися під час проведення профілактичних досліджень як альтернатива велоергометричному тестуванню. Запропоновано програми тренувань у позаробочий час за індивідуальним руховим режимом, використання яких дозволяє підвищити рівень фізичного здоров'я та знизити ризик розвитку ІХС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.11-5 +
Шифр НБУВ: РА354521

Рубрики:

      
14.

Татьянченко О.Г. 
Теоретичні основи прогнозування термопружних деформацій осьового інструменту і деталі і їх вплив на точність обробки отворів: Автореф. дис... канд. д-ра техн. наук: 05.03.01 / О.Г. Татьянченко ; Держ. вищ. навч. закл. "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2006. — 35 с. — укp.

Показано можливість підвищення точності обробки отворів осьовим лезовим інструментом за рахунок усунення похибок поздовжнього профілю отворів на підставі нових методів обробки з урахуванням особливостей контактних і термопружних процесів у зоні контакту інструмента та деталі. Розроблено комплексну математичну модель утворення похибки поздовжнього перетину отвору, що вперше враховує нелінійність термопружних деформацій деталі по глибині отвору, а також її пружно-пластичні деформації. За допомогою даної моделі встановлено, що основною причиною виникнення бочкоподібної форми на початку отвору є температурні деформації інструмента, а в середині та кінці отвору - температурні деформації деталі в зоні різання. Вперше запропоновано способи прогнозування форми та розмірів поздовжнього профілю отворів та ефективні методи усунення похибки поздовжнього перетину отворів у разі часткової обробки осьовим лезовим інструментом за рахунок використання прогресивних конструкцій інструмента та керування робочими процесами у зоні різання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К630.013.4-1 +
Шифр НБУВ: РА348016

Рубрики:

      
15.

Дехтяр М. М. 
Інформаційні моделі та метод управління енергоефективністю дорожньо-ремонтних робіт / М. М. Дехтяр. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науково-технічній задачі інформаційного моделювання вибору оптимальних організаційно-технічних параметрів при проведенні дорожньо-ремонтних робіт за критерієм енергозбереження. Вирішення поставлених задач пропонується виконувати за допомогою інформаційних технологій - програмного комплексу, реалізованого засобами VBA в MS Excel2019. Аналіз показників, що з'явились при опрацюванні вхідної інформації виконувався за допомогою методів математичної статистики, теорії множин та системи масового обслуговування. Проведено аналіз актуальності проблеми енергозбереження як в Україні в цілому, так і в дорожньо-транспортній галузі. Визначено, що енергоємність валового продукту країни в майже в 2 рази вища за європейську. І це – в той час, коли Україна відноситься до енергодефіцитних країн і задовольняє потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок їх власного видобутку менше ніж на 20%. Важливим фактором, необхідним для розвитку економіки, ефективноїроботи всіх галузей виробництва продукції необхідно використання транспортних артерій. На першому місці по перевезенню пасажирів і транспортуванню вантажів стоїть автомобільний транспорт. Собівартість перевезень у 1,5 рази, а витрати палива на 30 відсотків перевищують аналогічні показники у розвинених зарубіжних країнах. На вартість перевезень значним чином впливає якість автомобільних доріг, яка є незадовільною: 51,1% не відповідає вимогам за рівністю, 39,2% - за міцністю. Витрати на паливо в залежності від рівності покриття складають близько 16-18%. Саме тому в 2020 році стартував проект «Велике будівництво», пріоритетним напрямком якого стало відновлення мережі автомобільних доріг і за 5 років планується відремонтувати близько 24 тисяч кілометрів автодоріг. Максимальна увага приділятиметься поточному ремонту, а на другому місці – капітальний ремонтдоріг. Саме тому важливо впроваджувати заходи та технології, направлені на підвищення енергоефективності при проведенні дорожньо-ремонтних робіт. Адже витрати та тонну умовного палива, отриманого за рахунок енергозбереження, в декілька разів менша за витрати на її видобуток чи купівлю. Побудовані інформаційні моделі визначення витрат палива в зоні ремонту дорожніми машинами, що виконують ремонтні роботи, транспортним потоком, що рухається повз зону ремонту та транспорту, що постачає матеріали в зону ремонту. Для моделювання процесів, що відбуваються в зоні ремонту за критерієм енергоефективності, доцільно використовувати математичне моделювання, реалізоване в програмному забезпеченні. Розроблені інформаційно-математичні моделі, за допомогою яких розраховуються зміни витрат палива котками, асфальтоукладальником, транспортними потоками та автосамоскидами - постачальниками асфальтобетонної суміші, пропускна здатність дороги в зоні ремонту в залежності від довжини змінної захватки. Розроблено алгоритми та програми визначення кількості автомобілів-самоскидів, необхідних для безперебійного постачання асфальтобетонною сумішшю механізованої бригади в залежності від погодних умов і продуктивності ведучої машини - асфальтоукладальника. Розроблена методика визначення оптимальної довжини змінної захватки з точки зору економії витрат палива дорожніми машинами, автомобілямисамоскидами та транспортним потоком, що рухається через зону ремонту. Оцінку енергоефективності отримано методом визначення енерговитрат в зоні ремонту. Цей метод дозволяє враховувати часові, лінійні характеристики, а також технічні параметри дорожніх машин і результатом його використання є зростання енергоефективності дорожньо-ремонтних робіт.^UThe dissertation work is devoted to the actual scientific and technical problem of information modeling of the choice of optimal organizational and technical parameters during road repairs according to the criterion of energy saving. The solution of the set tasks is offered to be carried out by means of information technologies - the software complex realized by means of VBA in MS Excel2019. The analysis of indicators that appeared during the processing of input information was performed using the methods of mathematical statistics, probability theory andqueuing system. An analysis of the urgency of the problem of energy saving in Ukraine as a whole and in the road transport sector. It is determined that the energy intensity of the country's gross domestic product is almost 2 times higher than in Europe. And this is at a time when Ukraine is an energy-deficient country and meets the needs for fuel and energy resources through their own production by less than 20%. An important factor necessary for the development of the economy, the efficient operation of all branches of production is the use of transport arteries. In the first place for the carriage of passengers and transportation of goods is road transport. The cost of transportation is 1.5 times, and fuel consumption is 30 percent higher than in developed foreign countries. The cost of transportation is significantly affected by the quality of roads, which is unsatisfactory: 51.1% do not meet the requirements for equality, 39.2% - for strength. Fuel costs, depending on the equality of coverage are about 16-18%. That is why in 2020 the project "Large construction" was launched, the priority of which was the restoration of the road network and in 5 years it is planned to repair about 24 thousand kilometers of roads.Maximum attention will be paid to current repairs, and in second place - overhaul of roads. That is why it is important to implement measures and technologies aimed at improving energy efficiency during road repairs. After all, the cost and ton of conventional fuel obtained through energy savings is several times less than the cost of its extraction or purchase. Information models for determining fuel consumption in the repair area by road vehicles performing repair work, traffic flow moving past the repair area and vehicles delivering materials to the repair area are built. To model the processes occurring in the repair area on the basis of energy efficiency, it is advisable to use mathematical modeling implemented in the software. Information and mathematical models have been developed, which are used to calculate changes in fuel consumption by rollers, asphalt paver, transport flows and dump trucks - suppliers of asphalt concrete mixture, road capacity in the repair area depending on the length of the variable grip. Algorithms and programs for determining the number of dump trucks required for uninterrupted supply of asphaltconcrete mixture to a mechanized crew depending on weather conditions and productivity of the leading machine - asphalt paver have been developed. A method for determining the optimal length of the variable gripper in terms of saving fuel consumption by road vehicles, dump trucks and traffic flowing through the repair area. Evaluation of energy efficiency was obtained by determining the energy consumption in the repair area. This method allows you to take into account the time, linear characteristics, as well as technical parameters of road machines and the result of its use is to increase the energy efficiency of road repairs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського