Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (149)Книжкові видання та компакт-диски (137)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=ЗЕЛЕНЬК$<.>+<.>A=ОЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=БОРИСОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Олександренко І.В. 
Іноземний капітал в структурі джерел фінансування інвестиційних ресурсів регіону: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.05 / І.В. Олександренко ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення проблеми формування інвестиційних ресурсів регіону у процесі залучення іноземного капіталу, що дозволить забезпечити збільшення обсягів його інвестиційної діяльності за умов відсутності внутрішніх джерел її фінансування. Розкрито зміст поняття інвестиційних ресурсів регіону, удосконалено їх класифікацію, визначено джерела формування. Проаналізовано вплив іноземного капіталу на соціально-економічний розвиток регіону, в який залучено іноземні інвестиції. З використанням розробленого методичного інструментарію проаналізовано й оцінено стан забезпечення регіонів інвестиційними ресурсами, охарактеризовано джерела фінансування інвестиційного процесу у регіонах України. Сформовано підхід щодо вибору типу стратегії залучення іноземного капіталу у регіони України. Розроблено модель прогнозування та планування обсягів надходжень іноземних коштів на Волинь. Проведено комплексне моделювання впливу залучених прямих іноземних інвестицій на економічний розвиток регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ВОЛ) 60-56 + У9(4УКР-4ВОЛ)0-56 +
Шифр НБУВ: РА367225

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Зеленько Г.І. 
Інституціоналізація громадянського суспільства у постсоціалістичних країнах (на прикладі країн Вишеградської групи та України): автореф. дис... д-ра політ. наук: 23.00.02 / Г.І. Зеленько ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. ім. І.Ф.Кураса. — К., 2007. — 32 с. — укp.

Обгрунтовано концепцію взаємозалежності процесів становлення громадянського суспільства та демократизації на прикладі країн Вишеградської групи та України. Проаналізовано ендогенні фактори інституціоналізації громадянського суспільства, а саме: історичні форми взаємодії держави та суспільства, характер конституціоналізму, механізми стримувань і противаг, форми взаємодії органів державної влади й органів місцевого самоврядування, модифікації пропорційної виборчої системи. Розглянуто характер зовнішніх впливів у країнах регіону та їх значення у процесах інституціоналізації громадянського суспільства. На прикладі країн Вишеградської групи проаналізовано вплив європейської та євроатлантичної інтеграції на процеси інституціоналізації громадянського суспільства. Наведено рекомендації щодо застосування механізмів демократії з метою стимулювання даних процесів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф036 + Ф032.21 + Ф024 +
Шифр НБУВ: РА354670

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Зеленько Ю.В. 
Ліквідація екологічних наслідків транспортних аварій з нафтопродуктами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 21.06.01 / Ю.В. Зеленько ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено шляхи міграції дизельного палива та бензину у контексті найбільш поширених типів грунтів України за різних умов. Проаналізовано особливості використання відходів різних виробництв для поглинання розлитих під час аварій нафтопродуктів. Наведено результати досліджень кінетики поглинання, а також поглиначої здатності поглиначів щодо нафтопродуктів. Встановлено вплив природи нефропродукту та механізму процесів. Запропоновано метод поглинання розливів нафтопродуктів шляхом використання сорбентів, що є відходами підприємств металургійної, енергетичної, будівельної та деревообробної промисловостей України, а також деякі природні матеріали. Визначено високу поглинальну здатність тирси та стружок деревини хвойних пород щодо бензину, що узгоджується з квантово-хімічними розрахунками систем "ароматичний вуглеводень - молекули целюлози". Розроблено технологію ліквідації екологічних наслідків транспортних аварій з нафтопродуктами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.84 н6 + П032.518 + Ц9-532 + Х859(4УКР)021.13 +
Шифр НБУВ: РА336566

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
4.

Борисович О.В. 
Лінгвокогнітивний аспект онімів та їх дериватів у англомовній літературній рецензії: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Борисович ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено мас-медійний літературно-критичний дискурс, важливим елементом якого є прецедентні оніми й утворені від них похідні. Прецедентні оніми, представлені іменами письменників, персонажів і назвами літературних творів, актуалізують "літературну пам'ять" читачів, до якої належать знання класичної та сучасної літератури, знання літературних напрямків стилів і жанрів, а також літературно-критичні категорії. Зазначено, за умов дискурсу відбувається концептуалізація літературних знань, що вивчається на рівнях: мовному, риторичної фігурації та літературно-критичної когніції. На мовному рівні концептуалізація найбільш повною мірою простежується у відонімних дериватах. Виявлено й проаналізовано концептуальні класи відонімних похідних на основі словотвірних значень. На рівнів риторичної фігурації досліджено метафоричну та метонімічну трансформацію прецедентних онімів. Проаналізовано прецедентні оніми у функції порівняння й епітетів. Процес концептуалізації стосується найхарактерніших особливостей творчості певного письменника, що можна представити у вигляді набору модулів "жанр", "стиль", "місце дії", "персонаж", "сюжет". Модуль є когнітивною одиницею, що репрезентує закладену в прецедентних онімах інформацію на основі літературних категорій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-357 + Ш143.21-316 +
Шифр НБУВ: РА362340

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Борисович О.В. 
Лінгвокогнітивний аспект онімів та їх дериватів у англомовній літературній рецензії: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Борисович ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено мас-медійний літературно-критичний дискурс, важливим елементом якого є прецедентні оніми й утворені від них похідні. Прецедентні оніми, представлені іменами письменників, персонажів і назвами літературних творів, актуалізують "літературну пам'ять" читачів, до якої належать знання класичної та сучасної літератури, знання літературних напрямків стилів і жанрів, а також літературно-критичні категорії. Зазначено, за умов дискурсу відбувається концептуалізація літературних знань, що вивчається на рівнях: мовному, риторичної фігурації та літературно-критичної когніції. На мовному рівні концептуалізація найбільш повною мірою простежується у відонімних дериватах. Виявлено й проаналізовано концептуальні класи відонімних похідних на основі словотвірних значень. На рівнів риторичної фігурації досліджено метафоричну та метонімічну трансформацію прецедентних онімів. Проаналізовано прецедентні оніми у функції порівняння й епітетів. Процес концептуалізації стосується найхарактерніших особливостей творчості певного письменника, що можна представити у вигляді набору модулів "жанр", "стиль", "місце дії", "персонаж", "сюжет". Модуль є когнітивною одиницею, що репрезентує закладену в прецедентних онімах інформацію на основі літературних категорій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-357 + Ш143.21-316 +
Шифр НБУВ: РА362340

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Олександренко В.П. 
Механохімія і реологія зносостійкості механічних трибосистем: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.04 / В.П. Олександренко ; Хмельниц. нац. ун-т. — Хмельниц., 2006. — 35 с. — укp.

У контексті дисипативної природи явищ, що ініціюються зовнішнім навантаженням, комплексно розглянуто механічні реакції та реологічні процеси контактної взаємодії та їх вплив на триботехнічні характеристики сполучених поверхонь. Установлено взаємозв'язок між проявом механічних і фізико-хімічних релаксаційних процесів і швидкісно-навантажувальними та температурними умовами динамічного контактування за однонаправленого та реверсивного (фреттинзі) тертя. Наведено механіко-хімічну модель процесу тертя та зношування. Вивчено вплив фреттинг-корозії на чутливість сталі та корозійного розтріскування. Досліджено ефективність існуючих та запропоновано нові методи обробки поверхонь тертя та регулювання газовмісту рідинного середовища з метою підвищення зносостійкості та тривалості міцності металів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.1 +
Шифр НБУВ: РА345980

Рубрики:

      
7.

Олександров Ю.М. 
Саморегуляція як чинник психологічного благополуччя студентської молоді: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Ю.М. Олександров ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Уперше запропоновано інтегративно-особистісну модель саморегуляції, характерною ознакою якої є введення блоку інтеграції та прийняття рішення. Уточнено наукові уявлення щодо змісту поняття, структури та механізму психологічного благополуччя, розглянуто його основні аспекти (ресурсний, процесуальний, результативний, структурний, оціночний). Розкрито сутність поняття та структуру особистісного потенціалу, визначено роль розуміння у блоці самовизначення. Проаналізовано взаємозв'язки системи саморегуляції та психологічного благополуччя. Виявлено, що система саморегуляції найбільше взаємопов'язана з ресурсним і результативним аспектами психологічного благополуччя. Розглянуто чинники та вияви різних рівнів основних складових психологічного благополуччя. Виділено характеристики, що відрізняють суб'єктів з високим, середнім і низьким рівнем задоволеності життям, а також показники психологічного благополуччя особистості й особистісного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю935.22-39
Шифр НБУВ: РА372467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Зеленько М.А. 
Синтез та властивості високотемпературної надпровідної кераміки на основі талію та рідкісноземельних елементів: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.01 / М.А. Зеленько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Оптимізовано методи одержання надпровідних сполук на основі рідкісноземельних елементів і талію. Установлено та досліджено залежності між хімічним складом, електрофізичними властивостями й умовами термічної обробки. Показано, що найкращим методом синтезу для талійвмісних сполук є твердофазний метод з попереднім одержанням прекурсору. Показано, що введення бісмуту, цирконію та плюмбуму має різний вплив на стійкість керамічних зразків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л428.7 + Л428.7
Шифр НБУВ: РА351672

Рубрики:

      
9.

Зеленько Г.І. 
Україна і Польща: моделі політичної модернізації: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / Г.І. Зеленько ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено в компаративному аспекті процеси політичної модернізації, які мають місце в Україні та Польщі з кінця 1980-х - початку 90-х років. На підставі порівняльного аналізу об'єктивних (стартової ситуації, економічних і геополітичних факторів) і суб'єктивних (характеру модернізаторської еліти, владної моделі) причин висвітлено специфіку процесів політичної модернізації в Україні та Польщі. Проаналізовано механізм взаємовідносин владних структур на горизонтальному та вертикальному рівнях, основні аспекти формування партійних систем. Сформульовано основні ймовірні напрямки використання польського досвіду в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф024 + Ф1(4УКР)64 + Ф1(4ПОЛ)64
Шифр НБУВ: РА312531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Ганзюк А. Л. 
Підвищення зносостійкості трибосистем в умовах малоамплітудного фретингу із застосуванням легкоплавких сплавів / А. Л. Ганзюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вирішена науково-технічна задача підвищення зносостійкості трибосистем номінально-нерухомих з'єднань в умовах малоамплітудного фретингу із застосуванням легкоплавких сплавів з урахуванням оточуючого середовища. Запропоновано аналітичну залежність для визначення величини енергії, яка витрачається на збільшення густини дислокацій в одиничному об'ємі і визначається по різниці густини дислокацій до та після фретингу. На основі принципів нерівноважної термодинаміки (незворотних процесів) запропоновані нові теоретичні уявлення фізико-хімічної механіки фрикційного контакту, що стосується природи і взаємовпливу процесів, які викликають фретинг-корозію металів. Запропоновано модель динамічної поведінки трибосистеми на основі методу математичного моделювання та комп'ютерної симуляції. Експериментально встановлено, що внаслідок фретингу змінюється відносний елементний склад взаємодіючих поверхонь. Експериментально встановлено, що зношування матриці, при введенні в зону контакту легкоплавкого сплаву, починається лише після 0,15х106N до 0,3х106N циклів, і зносостійкість при фретингу пари тертя матеріалів, що досліджувались збільшується в 2-3 рази. Запропоновано рекомендації по боротьбі із ФП у номінально-нерухомих з'єднаннях деталей машин, технологію і конструкцію обладнання для нанесення легкоплавкого сплаву (Bi-Sn-Pb-Cd) на поверхні номінально-нерухомих з'єднаних деталей машин.^UThe scientific and technical tasks of increase of wearproofness of tribosystems nominally immobile connections in the conditions of littlepeak fretting with application of fusible alloys taking into account an environment are solved in the dissertation. In theory, from positions of physical chemistry of solid, it is investigated experimentally that an application of soft coverages on the basis of lead, tin, cadmium which have low resistance of fluidity and ability to change the coefficient of friction on contacting surfaces and also can take in certain part of energy of vibration is a perspective direction against FP in nominally immobile connections of details of machines. On the basis of principles of non-equilibrium thermodynamics (irreversible processes) new theoretical presentations of physical and chemical mechanics of friction contact, that touches nature and reciprocally of processes that cause the frettage of metals, are offered. The evolutional model of dynamic conduct of tribosystem is offered on the basis of method of mathematical design and computer simulation. Experimentally mode of dynamic clutch-slippage for FP, as the most dangerous from point of maximal friction and oscillation activity in a contact. It is investigated that relative element composition of interactive surfaces changes as a result of fretting. Moreover, it is investigated that the wear of matrix, at introduction to the area of contact of fusible alloy, begins only after 0,15х106N to the 0,3х106N cycles, and the wearproofness of pair of friction at fretting of the probed materials is increased in 2-3 times. Recommendations against FP in nominally immobile connections of details of machines, method, technology and construction of equipment, for causing of fusible alloy (Bi-Sn-Pb-Cd) on-the-spot nominally immobile the united details of machines are offered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Калимбет М. В. 
Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту.: автореферат дис. ... д.філософ : 275 / М. В. Калимбет. — Б.м., 2023 — укp.

Калимбет М. В. Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 275 – транспортні технології (за видами) (Галузь знань 27 – Транспорт). – Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023.Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності роботи суб’єктів перевезення небезпечних вантажів та безпеки експлуатації залізничного транспорту шляхом вдосконалення системи запобігання аварійним ситуаціям та ліквідації їх наслідків.Наукова новизна одержаних результатів полягає у вирішенні науково-прикладного завдання підвищення безпеки експлуатації залізничного транспорту та ефективності взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів шляхом удосконалення процедури реагування на аварійні ситуації та мінімізації їх негативних наслідків.У дисертаційному дослідженні вперше:?на базі методів порівняльної типології, експертних оцінок та системного аналізу для конкретного маршруту визначено показники ризику комплексної дії негативних факторів аварійних ситуацій під час транспортування небезпечних вантажів та характеристика їх просторового розподілу, що дозволяє моделювати розвиток аварійних сценаріїв та спрощує процедуру ідентифікації найбільш впливових чинників;?здобуто кінетичні залежності процесу сорбції рідких фракцій НВ за допомогою розробленого універсального сорбційного полотна («USS») на базі карбонізату, який вирізняється високими показниками сорбції (до 92 %) та економічністю (за рахунок повторного використання), що дозволяє мінімізувати втрати вантажу та визначати оптимальні дози сорбенту для ліквідації наслідків аварійних емісій.Удосконалено:?метод виготовлення універсального сорбційного полотна на базі карбонізату для ліквідації аварійних емісій небезпечних вантажів, що вирізняється енергоефективністю за рахунок оптимізації температурного режиму карбонізації та ресурсозбереженням завдяки використанню як сировини відходів рослинного походження Здобула подальший розвиток:?функціональна модель управління ліквідацією наслідків аварійної ситуації на залізничному транспорті, що містить алгоритм залучення допоміжних ліквідаційних формувань, забезпечує оперативне реагування на позаштатні ситуації, спрощує процедуру прийняття управлінських рішень та мінімізує негативні наслідки аварійних емісій.Практичне значення здобутих результатів полягає в розробці рекомендацій щодо удосконалення взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом з метою запобігання ризикам аварій та розробці технології виготовлення й використання сорбційних матеріалів «USS» для локалізації та ліквідації аварійних розливів, що дозволить спростити процедуру, скоротити час, забезпечить економічність, ресурсозбереження та мінімізацію екологічних наслідків, а саме: ?з використанням системного підходу сформовано та проаналізовано модель життєвого циклу небезпечного вантажу на різних стадіях його транспортування, що дозволило визначити пріоритетні напрямки удосконалення процедури прийняття управлінських рішень;?запропоновано використання універсального сорбційного полотна «USS» для стадії локалізації та ліквідації аварійних розливів на залізничному транспорті та розроблено технології його виготовлення й застосування;?на базі аналітичних та графічних залежностей показників динамічної завантаженості комбінованих вагонів-хоперів доведено можливість перевезення сорбційних матеріалів («USS») у складі вантажного потяга як вагонів-прикриттів та отримано їхні оптимальні кількісні параметри. Робота присвячена дослідженню процесу транспортування небезпечного вантажу (НВ) з урахуванням ризиків виникнення аварійних ситуацій, що несуть загрозу життю людей та шкоду довкіллю. Ключові слова: транспортні системи та технології, підвищення безпеки експлуатації, експертна оцінка, системний аналіз, показник ризику, система «відправник – перевізник – одержувач», відновлення пропускної спроможності поїздів, екологічні технології, небезпечні вантажі, локалізація аварій, ліквідація аварій, карбонізація, універсальне сорбційне полотно, динамічні характеристики вагона-хопера.^UKalymbet M. V. The search for new resource-saving and environmentally friendly technologies for the operation of railway transport. – Qualifying scientific work as a manuscript.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 275 – Transport technologies (by types). State University of Science and Technology of Ukraine, Dnipro, 2023.The dissertation work is devoted to increasing the efficiency of the subjects of the transportation of dangerous goods (DG) and the safety of the operation of railway transport in case of emergency situations during their transportation, as well as the localization and liquidation of their emergency spills.The efficiency of the work of all subjects of the transportation of dangerous goods is characterized by the coordinated work of all participants in the "sender-carrier-recipient" system. Strict compliance with the transportation procedure (Requirements, rules, regulations and maintenance of the DG), which is regulated by the Ministry of Infrastructure, will prevent the occurrence of an emergency situation during the transportation of dangerous goods by rail transport. Professional maintenance and support of DG by full-time employees for all participants of the "sender-carrier-recipient" system, which has the appropriate certificates, allows not only to prevent the occurrence of an emergency situation, but also to immediately start localization and liquidation measures to eliminate the consequences of an emergency spill of a hazardous cargo emission.To date, there are several problems regarding the training of certified specialists with the cooperation of Special Training Centers and joint stock company "Ukrzaliznytsia":- lack of motivation in successful training among infrastructure workers;- a complex schedule of working hours and a tight schedule of special training;- low staffing, associated with a difficult economic situation;- insufficient level of education by profession;- non-compliance of the student with age requirements (training of workers of pre-retirement and retirement age);- lack of provision of special training places with the appropriate number of regulatory documents and manuals, in particular in the case of special training on lines;- imperfect personnel due to low wages;- an imperfect procedure for selecting employees for special training.Another problem is the morally outdated equipment for carrying out emergency reconstruction, localization and liquidation works. From available sources it is known that the main production assets of joint stock company "Ukrzaliznytsia" are worn out by more than 90%, in particular, this applies to emergency and repair and fire trains and parts that work on them. In fact, you have to work on outdated equipment. Therefore, the question arises of developing means and methods of localization and liquidation of the consequences of accidental spills of hazardous substances (HS) using innovative materials and logistical solutions The following objects of research are considered in the work: the process of transportation of dangerous goods (DG) taking into account the risks of emergency situations that pose a threat to human life and the environment.Keywords: risk assessment, analysis of causes and consequences, ecological technologies, dangerous goods, localization of accidents, liquidation of accidents, carbonization, universal sorption fabric, dynamic characteristics of a hopper car.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського