Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (498)Книжкові видання та компакт-диски (437)Журнали та продовжувані видання (29)
Пошуковий запит: (<.>A=КАШУБ$<.>+<.>A=ОЛЕН$<.>+<.>A=ДМИТРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ватаманюк С. В. 
Підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків зрілого віку засобами оздоровчого фітнесу: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / С. В. Ватаманюк. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено ефективність технології підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків 26–35 років у процесі занять оздоровчим фітнесом.Мета дослідження – науково обґрунтувати та розробити технологію підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків 26–30 років у процесі занять оздоровчим фітнесом.Об’єктом дослідження обрано біогеометричний профіль постави чоловіків 26–35 років у процесі занять оздоровчим фітнесом, а предметом – засоби та методи оздоровчого фітнесу, спрямовані на підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків 26–30 років.Досягнення мети роботи та виконання завдань дисертації реалізовано завдяки використанню комплексу методів, який охоплює: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний); педагогічне тестування; антропометрію, метод реєстрації й аналізу статодинамічної стійкості тіла чоловіків 26–35 років (стабілоаналізатор із біологічним зворотним зв’язком «Стабілан 01-2»), візуальний скринінг біогеометричного профілю постави людини; методи математичної статистики.За результатами дослідження простежено негативну динаміку зростання кількості порушень постави в чоловіків 26–35 років.Наукова новизна дисертації полягає в тому, що уперше теоретично обґрунтовано та розроблено структуру і зміст технології підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків першого періоду зрілого віку в процесі занять оздоровчим фітнесом, виокремлено «зони ризику» виникнення функціональних порушень опорно-рухового апарату чоловіків 26–35 років із нормальною поставою.Практична значущість результатів дослідження полягає в упровадженні розробленої технології в процес занять оздоровчим фітнесом чоловіків 26– 35 років, що сприяло підвищенню рівня стану біогеометричного профілю їхньої постави та фізичної підготовленості. Запропоновану технологію може бути введено в практику функціонування фітнес-клубів, закладів дозвілля, а також застосовано для самостійних занять.^UThe dissertation theoretically substantiates, develops and experimentally checks the efficiency of technology implemented to increase the level of a biogeometric posture profile state among 26–30 year old men in the course of their health fitness activity.The purpose of the research is to scientifically substantiate and develop a technology for increasing the level of the state of the biogeometric profile of the posture of men aged 26-30 in the process of health fitness classes.The object of the study has been determined as a biogeometric posture profile of 26–35 year old men in the process of their health fitness activity, and the subject of the study has referred to as to the means and methods of health fitness aimed at improving the state of a biogeometric posture profile among 26–30 year old men.Achieving the aim of work and solving research problems has been implemented through use of the group of methods, including the analysis of scientific and methodological literature; pedagogical observation; pedagogical experiment (counselling, formative); pedagogical testing; anthropometry, method of registration and analysis of a static-dynamic stability of a 26–35 year old men’s body (stabiloanalyzer with biological feedback «Stabilan 01-2»), visual screening of a biogeometric human posture profile; methods of mathematical statistics.According to the study results, some negative dynamics of increasing the number of posture disorders with age among 26–35 year old men has been found. The scientific novelty of the work lies in the fact that, for the first time:– we have theoretically substantiated the structure and content of technology for raising the level of biogeometric posture profile of men in the first period of their adulthood in the process of their health fitness activity– «risk zones» of occurrence of functional disorders in the musculoskeletal system of 26–35 year-old men with normal posture have been identified;The practical value of the research results lies in the introduction of developed technology in the process of health fitness activity for 26–35 year old men, which has helped to increase the level of their biogeometric posture profile state and physical fitness. The suggested technology can be used in running of fitness clubs, leisure facilities, as well as for independent classes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Глібова Т. О. 
Ігрова скульптура як елемент художньої системи постмодернізму / Т. О. Глібова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проаналізовано ігрову скульптуру як елемент художньої системи постмодернізму. Зокрема, уточнено дефініцію «ігрова скульптура» саме у культурологічному та мистецтвознавчому значенні з урахуванням художньо-естетичних особливостей, привнесених постмодерністськими практи-ками, та удосконалено розуміння функціональної специфіки ігрової скульптури. Детально простежено культурні та соціально-історичні умови, що розкривають генезу, специфіку еволюції та основні практичні досягнення у формотворчій функціональності ігрової скульптури. Проаналізовано ігрову скульптуру як закономірний етап розвитку художньої культури постмодерну. Досліджено основні мистецькі форми, характерні для ігрової скульптури часів модер-ністського експерименту з функціональністю скульптури як простору для ризику, відкриттів, розвитку та розваг дитини. Вивчено основні характерні риси ігрової скульптури в річищі постмодерністських тенденцій та сучасної концепцій формотворчості скульптурної форми як симбіозу мистецтва і популізму. Як характерні риси сучасної ігрової скульптури у дослідженні розглянуто синтез елементів архітектури, ландшафту та дизайну, а також застосування нових матеріалів.^UThe dissertation analyzes play sculpture as an element of the artistic system of postmodernism. In particular, the definition of the concept of “play sculpture” in the cultural and art sense was clarified, considering the artistic and aesthetic features introduced by postmodern practice that led to a better understanding of the functional specifics of play sculpture. Detailed account of the cultural, social and historical conditions reveals the genesis, evolution, and specificity of the main practical achievements in introducing the functions of play into sculpture. Play sculpture is analyzed as a natural stage of development of the art culture of postmodernism. The main art forms characteristic of the play sculpture (modernist experiment with the functionality of sculpture) are explored presenting modernist sculpture as a space for risk, openness, and development of a child. The key features of play sculpture formed under postmodern tendencies are studied, as well as the contemporary concepts of formation of creativity in sculptural form as a symbiosis of art and national creative spirit. As characteristic features of modern play sculpture, the study examines the synthesis of elements of architecture, landscape and design, as well as the use of new materials. The general playful tone of artistic discourse was the result of modernist fascination with primitive art. Such art was perceived as an opposition to culture and civilization. Experimenting with form and materials, simplification, generalization, and abstraction in primitivism deconstructed the form and image into their basic elements and morphological units, the latter process later produced general polymorphism in art. The attitude of artists to the play as a strategy of transformation allowed to combine play methods and artistic experiments, which led to the destruction of the academic figurative tradition and established notions of art. The broader use of play strategies in the art of modernism conceptually transformed the phenomenon of play, made it possible to perceive it outside the play mode of the work. This created a favorable artistic and aesthetic background, which contributed to the emergence of playable sculpture. The most important methods of turning art into play are: deconstruction, dehumanization, conceptual pluralism, radical metaphor, ironic reflection, etc. The postmodernist plays covered other spheres of cultural space, carnivalized everyday life, and allowed the spectator-player to go beyond it, to break the rules and roles of everyday life. In art, the play compensated the lack of content in the artwork, transformed the artistic narrative into performative actions. The play created a new concept of a large-scale synthesis of fine art and other types of creative activities. The experiments of avant-garde artists with the functions of the artworks formed a basis for adaptation of sculptural composition to children's dynamic games. The creative discoveries of E. Möller-Nielsen, the author of the first play sculptures, inspired many artists to experiment with the play functions of the sculptural form. Play sculpture of that time combined the style of modernist artworks and the functionality of design. Scenario of the children's play in the space of sculpture became the basis for the creation of plastic composition. During the time, the features of the play sculpture were location at the playground and focus on the children's anthropometric data. The composition provided a zone of play communications and spaces, half-hidden from the observers. The sculpture had an abstract or figurative-stylized form and was made of affordable materials. Thus, it was recognized as beneficial for child development.Since the late 1960s, the form of play sculpture for children's motor development has been in crisis. In a few years, such sculpture disappeared from the playgrounds altogether. The adoption of regulations regarding the standardization of playgrounds and stricter requirements to the functional safety of equipment were the key cause of this crisis of play sculpture. For the artists, the opportunity to experiment with form disappeared, therefore, the creation of a play sculpture that was complicated by the safety requirements and standards became a rather technical than artistic task. Thus, in development of play sculpture two major stages of may be defined: the first one — before the regulations on safety and standardization were introduced, and the second — after this event. The use of play functionality in the creation of neo-avant-garde sculpture proves that the play functions of many neo-avant-garde artworks were focused on the task of playful communication between adults, therefore, such pieces are proposed to be considered the play sculpture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Кашуб'як І. О. 
Розвиток критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики / І. О. Кашуб'як. — Б.м., 2020 — укp.

Робота є теоретико-експериментальним дослідженням психологопедагогічних, науково-методичних засад розвитку критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики. У дисертації розглянуто критичне мислення як філософсько-психологічну категорію, висвітлено поняття «критичне мислення» у педагогічній та методичній літературі, проаналізовано значення методики розвитку критичного мислення у сучасному освітньому просторі, зокрема у контексті Нової української школи, витлумачено зміст поняття «критичне мислення». Автором розроблено модель організації навчання математики в початковій школі, зорієнтованого на розвиток критичного мислення учнів. У дисертації запропоновано аргументовану й перевірену в школах різних регіонів України методику розвитку критичного мислення молодших школярів у процесі навчання математики, а також визначено педагогічні умови розвитку критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики. В експериментально-дослідницькій частині роботи описано специфіку впровадження системи завдань на розвиток критичного мислення молодших школярів у процесі навчання математики, простежено вплив методів, прийомів і засобів навчання на активізацію мислительної діяльності учнів, на розвиток ознак критичності мислення та рівень розвитку критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики.^UThe thesis is devoted to the development of an experimental methodology for teaching mathematics in elementary school, focused on the development of pupils' critical thinking. The study analyzes the achievements and problems of dissertations, scientific and methodological literature on the methodology of teaching mathematics in elementary school, the development of critical thinking of pupils in secondary schools. The dissertation is a theoretical and experimental study of the psychological, pedagogical, scientific and methodological foundations of the development of critical thinking of elementary school students in the process of teaching mathematics. The dissertation examines critical thinking as a philosophical and psychological category, covers the concept of “critical thinking” in pedagogical and methodological literature, analyzes the importance of the technology for the development of critical thinking in the modern educational space, in particular in the context of the New Ukrainian School, interprets the content of the concepts of “critical thinking”, “the technology for the development of critical thinking in the process of teaching mathematics”. The author has developed a model for the organization of teaching mathematics in elementary school, focused on the development of students' critical thinking, consisting of 4 blocks, each of which has a specific meaning. In the first − a theoretical and descriptive block − pedagogical approaches and general didactic principles are described, in the second − procedural − pedagogical conditions and stages of education are defined; in the third − functional-activity – educational, methodological and technological support are characterized; in the fourth − diagnostic-evaluative − the components and levels of development of pupils' critical thinking in the process of teaching mathematics are disclosed. In the thesis, the author proposed a methodology for the development of critical thinking of younger students in the process of teaching mathematics that is reasoned and tested in schools in different regions of Ukraine. The essence of the methodology is the systematic involvement of primary schoolchildren in critical thinking through the application of methods and techniques for the development of critical thinking and the system of tasks for the development of critical thinking of primary schoolchildren in the process of teaching mathematics. The dissertation defines the pedagogical conditions for the development of critical thinking of elementary school students in the process of teaching mathematics: a) providing a stable motivational-activity environment as the basis for the development of critical thinking of elementary school students; b) the systematic use of special methods and techniques for the development of critical thinking of students in mathematics; c) the psychological and methodological readiness of primary school teachers to master and introduce technology for the development of critical thinking of students in the process of teaching mathematics. In experimental research training, the author describes the methodology for developing critical thinking of younger schoolchildren in the process of teaching mathematics, traces the influence of methods, techniques and learning tools on the activation of students' mental activity, on the development of critical thinking signs and the level of critical thinking development of primary school students in the process of teaching mathematics. The essence of the methodology for the development of critical thinking of primary schoolchildren in the process of teaching mathematics consists in using tasks to study and determine a mathematical problem; tasks for modeling strategies to solve a mathematical problem; tasks for critical evaluation of data, process and result of the outcome (analytical tasks, analytical and synthetic problems, control and correction tasks); tasks on the application of the experience of mathematical activity. The results of the experiment confirmed the effectiveness of the proposed methodology for the development of critical thinking of younger students in the process of teaching mathematics. The dissertation materials can be used in the process of improving standard educational programs, school textbooks and study guides for mathematics in elementary school and teaching methods of mathematics in higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
4.

Кашуба В.І. 
Нові гени-супресори росту епітеліальних пухлин: автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.03 / В.І. Кашуба ; НАН України, Ін-т молекуляр. біології і генетики. — К., 2009. — 40 с. — укp.

Із використанням сучасних методів дослідження сформовано бібліотеки NorI-зв'язувальних і NotI-стрибаючих клонів 3-ї хромосоми людини. Уперше картовано 3-ю хромосому людини з використанням NotI-клонів. Визначено найбільш часто делетовані ділянки в області 3p21.3 у разі різноманітних типів злоякісних пухлин, побудовано їх фізичну та генетичну карти. На даних ділянках локалізовано понад 50 генів. Ідентифіковано понад 20 нових генів, визначено їх первинну структуру, а також білкові продукти, що ними кодуються. Розроблено метод для визначення супресорної активності потенційних генів-супресорів росту злоякісних пухлин. З використанням даного методу, названого тестом на інактивацію генів, досліджено понад 20 генів. Виявлено, що гени RASSF1A, RASSF1C (в KRC/Y), RBSP3A, RBSP3B, G21/NPRL2, SEMA3B, HYAL1, HYAL2, FUS1, EP53, RB1 супресували ріст злоякісних пухлин у мишей SCID. Відкрито нові потенційні маркери для створення діагностикумів. Показано, що потенційні гени-супресори росту пухлин можуть бути інактивовані не лише за рахунок мутацій і делецій, але й епігенетично - внаслідок метилування їх промоторних ділянок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*445.4 + Р56-2 +
Шифр НБУВ: РА363200

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Кашуба В.І. 
Удосконалення технології та організації випробувань гальмівного обладнання вітчизняних дизель-поїздів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.І. Кашуба ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Проаналізовано існуючі гальмівні системи приміського залізничного транспорту. Запропоновано та розраховано критерії їх ефективності. Удосконалено методику розрахунку надійності гальмівної системи дизель-поїзда. Розроблено модель вибору номенклатури показників для випробувань даних систем. Розроблено стенд для стаціонарних гальмівних випробувань та їх необхідні програми й методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О26-07 +
Шифр НБУВ: РА324880

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
6.

Кашуба Г.О. 
Теоретичні та методичні основи визначення ємнісних параметрів порід-колекторів за даними інтерпретації акустичних хвильових полів: Автореф. дис... канд. геол. наук: 04.00.22 / Г.О. Кашуба ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2004. — 18 с. — укp.

Висвітлено основні теоретичні, експериментальні та практичні положення щодо вирішення актуальної проблеми підвищення геолого-геофізичної інформативності діагностики порід-колекторів та ефективності визначення їх ємнісних характеристик. З цією метою розроблено та впроваджено алгоритми визначення динамічних параметрів хвильових акустичних сигналів. На основі теоретичних обгрунтувань та експриментальних даних про поведінку даних параметрів у породах-колекторах створено методики якісної та кількісної оцінки їх ємнісних властивостей. Встановлено закономірності розповсюдження поздовжньої та поперечної хвиль у породах-колекторах однакового мінералогічного складу та різної пористості. Запропоновані методики апробовано під час інтерпретації результатів акустичних досліжень геологічних розрізів Дніпровсько-Донецької западини та Передкарпатського прогину.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д443.428 +
Шифр НБУВ: РА330740

Рубрики:

      
7.

Кашуба Л.В. 
Розвиток зв'язного мовлення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами образотворчого мистецтва: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.В. Кашуба ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну психолого-педагогічну проблему розвитку зв'язного мовлення молодших школярів з затримкою психічного розвитку (ЗПР) засобами образотворчого мистецтва. Визначено компоненти, показники та критерії оцінювання стану сформованості зв'язного мовлення цих школярів, з урахуванням яких розроблено модель, програму та корекційно-розвивальну методику дослідного навчання, спрямовану на використання образотворчих засобів. Відзначено, що розвиток зв'язного мовлення молодших школярів з ЗПР засобами образотворчого мистецтва сприяє особистісному становленню, оптимізації міжособистісних стосунків, відкриває можливості успішної соціальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ч435.221 + Ш141.14-917.33 +
Шифр НБУВ: РА364773

Рубрики:

      
8.

Кашуба М.О. 
Професійне здоров'я електрозварників в Україні і шляхи його покращення: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / М.О. Кашуба ; Ін-т медицини праці АМН України. — К., 2007. — 32 с. — укp.

Вивчено комплексний вплив зварювальних аерозолів, важкості праці на показники здоров'я електрозварників. Доведено, що певні фракції твердої складової зварювальних аерозолів мають різну здатність проникнення та затримуваності в окремих ділянках органів дихання. Загальна маса та дисперсний склад частинок твердої складової зварювальних аерозолів, які осіли на окремих ділянках органів дихання, залежать від важкості виконуваної роботи, що впливає на величину поглинутої дози пилу. Окрім вагових концентрацій твердої складової зварювальних аерозолів у формуванні пилового навантаження важливе значення відіграють антропометричні дані електрозварника та його вік. Побудовано математичні моделі, які дозволяють на підставі певного розрахунку встановити величину поглинутої дози пилу з урахуванням зазначених факторів. Одержано дані про динаміку та характер темпів старіння окремих органів і систем, а також в цілому організму електрозварників напівавтоматичного та ручного дугового зварювання чорних металів. Установлено зв'язок між загальним і кардіопротекторним біологічним віком і рівнем загальної захворюваності, а також захворюваності дихальної і серцево-судинної систем. Створено нові моделі для оцінки загального та кардіореспіраторного біологічного віку. Доведено, що парціальний (кадіореспіраторний) біологічний вік електрозварників напівавтоматичного та ручного дугового зварювання є більш адекватним, ніж загальний біологічний вік, способом оцінки впливу зварювальних аерозолів на темпи старіння кардіореспіраторної системи. Вивчено залежність між загальним біологічним віком і передбачуваною тривалістю майбутнього життя електрозварників напівавтоматичного та ручного дугового зварювання чорних металів і запропоновано на цій підставі оцінки ризику для їх здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.508.24-4(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА350055

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кашуба О.М. 
Теоретичні основи організаціі навчального процесу в початкових школах Німеччини: Автореф. дис... канд.пед. наук: 13.00.01 / О.М. Кашуба ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено проблему теоретичних засад організації навчального процесу в початкових школах ФРН. Відтворено специфіку організації процесу навчання початкових шкіл, спрямовану на підготовку учнів до здобуття середньої освіти, визначено головні тенденції даного процесу. Виявлено найважливіші особливості змісту освіти, форми, принципи та методи навчання в початкових школах Німеччини на сучасному етапі. Введено до наукового обігу новий фактичний матеріал, який сприяє створенню об'єктивного уявлення про закономірності та характерні риси діяльності початкових шкіл Німеччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч424(4ГЕР)714.0
Шифр НБУВ: РА315809 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Кашуба С.В. 
Методи, моделі та алгоритми оперативно-диспетчерського управління бізнес-процесами виробничої дільниці механоскладального виробництва: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / С.В. Кашуба ; Кременчуц. ун-т економіки, інформ. технологій і упр. — Кременчук, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено й апробовано нові моделі й інструментальні засоби розв'язання функціональних задач оперативно-диспетчерського управління бізнес-процесами виробничої дільниці механоскладального виробництва, впровадження яких забезпечить підвищення ефективності її функціонування. Досліджено сучасний стан оперативно-диспетчерського управління виробництвом. Розроблено математичні моделі функціонування виробничої дільниці та визначення непродуктивного часу в різних виробничих ситуаціях. Запропоновано модель прийняття рішень з оперативного управління бізнес-процесами виробничої дільниці. Розроблено методи визначення пріоритетності запуску замовлень у виробництво, працездатності виробничих ліній і простоїв одиниць обладнання, а також коригування розкладів з урахуванням стохастичності процесів функціонування виробничої дільниці. Створено програмне забезпечення для реалізації нових моделей розв'язання функціональних задач оперативно-диспетчерського управління бізнес-процесами виробничої дільниці механоскладального виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1 в611
Шифр НБУВ: РА370329 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кашуба Я.М. 
Формування системи дитячого оздоровлення і туризму: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / Я.М. Кашуба ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2006. — 21 с. — укp.

Розроблено науково-методичні засади розвитку та функціонування системи дитячого оздоровлення та туризму як цілісної системи. Здійснено її структурування та визначено функціональні призначення окремих елементів системи (підсистем). Удосконалено класифікацію дитячих оздоровчих закладів. Наведено рекомендації стосовно методичних підходів і здійснено оцінку природно-рекреаційного потенціалу регіонів України. Визначено мотиваційні чинники розвитку системи дитячого оздоровлення та туризму, запропоновано здійснювати оцінку дітей шкільного віку та їх батьків. Запропоновано пропозиції до проекту Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей". Розроблено організаційно-економічні механізми формування та стимулювання розвитку системи дитячого оздоровлення та туризму, а також критерії, показники та процедури оцінювання ефективності функціонування даної системи. Удосконалено організаційну структуру управління нею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)271.298 +
Шифр НБУВ: РА342236

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Кашуба Д. В. 
Діалог у Фортепіанних концертах Й. Брамса: композиторський та виконавський аспекти: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Д. В. Кашуба. — Б.м., 2023 — укp.

Предметом дослідження є композиторський і виконавський виміри діалогу у Фортепіанних концертах Й. Брамса. Зроблено висновок про сутність діалогу в інструментальному концерті як жанроутворюючого чинника, що діє на всіх рівнях даного типу творів ‒ від атрибутивних якостей і показників до партнерських відносин. Це визначило мету дисертації, яка полягає в обгрунтуванні багаторівневості концертного діалогу. Зазначено, що найбільш послідовно і наочно вказана властивість концертного діалогу виявляється в сольно-оркестровому різновиді жанру, де його «іменна» дихотомія змагання/співучасть набуває темброво-акустичного персоніфікованого характеру. Як специфічна приналежність подібних композицій подана каденція соліста, що акумулює типові риси даного жанру крізь призму монологічного висловлювання. Внаслідок вивчення низки музикознавчих джерел (М. Бондаренко, В. Ракочі, О. Самойленко, Г. Стахевич, E. & P. Badura-Skoda, P. Mies, W. Newman) встановлені показники мінливості каденції ‒ авторство, обставини створення, тематичний зміст, засоби структурування та ін., і надано її робоче визначення. Розглядаються соціокультурні, історико-типологічні та ментальні контексти, що увійшли через високий рівень художнього узагальнення в жанровий геном інструментального концерту, утворивши позамузичний шар його змісту. Вказується на наявність в реальній дійсності різноманітних діалогічних структур, заснованих на дихотомії конкуренції/кооперації, індивідуально-особистісного/колективного, одиничного/соборного, особливого/загального та ін. У просторі композиторської творчості Й. Брамса діалог розкривається на рівні індивідуального мислення митця. Він виникає внаслідок специфічного «історизму» майстра, який проявляється у його розумінні традиції як єдності в множинності, що приводить до деякої «вторинності» тематичних, драматургічних, формоутворюючих ідей. Відзначено, що ці «подібності» використовуються композитором як одиниці власних художніх концепцій, завдяки чому «чуже» переходить у «своє», не втрачаючи первинних розпізнавальних ознак, або, за М. Бахтіним, монологізується. Обгрунтована в дисертації діалогічність ‒ монодіалогічність ‒ мислення композитора уможливили знайдення рішення дискусійного питання про жанровий зміст Фортепіанних концертів Й. Брамса. Воно полягає у визнанні концертного і симфонічного в них як прояву діалогу двох концептуальних інструментальних жанрів класико-романтичної епохи, відповідно, концерту і симфонії. Конкретизація даного наукового положення відбувається через простеження композиційно-драматургічного процесу, механізмом якого слугує взаємодія концертної та симфонічної логіки формоутворення.З урахуванням двозначності слова «концерт» ‒ як жанрового «імені» і публічної події, ‒ висловлюється думка про зарядженість творів такого типу потенційною виконавською енергією, яка одержує кінетичний вимір у демонстраційному процесі. Доведено, що діалог у виконанні фортепіанного концерту розгортається між піаністом і диригентом, кожен з яких має власну артистичну енергію та інтерпретаційне мислення. У результаті виникає певна комунікативна стратегія (термін Ю. Ніколаєвської), що опредметнюється в діалозі-змаганні, або діалозі-співучасті. Дані наукові положення апробовані на матеріалі виконання Фортепіанних концертів Й. Брамса К. Цимерманом ‒ Л. Бернстайном, Д. Баренбоймом ‒ С. Челібідаке. У Висновках підведені підсумки здійсненого дослідження та названі рівні діалогу як жанроутворюючого чинника Фортепіанних концертів Й. Брамса. До загальножанрових рівнів концертного діалогу як такого відносяться: ментальний (діалогічність людської свідомості та самого буття); історико-типологічний (просторово-часова дуальність, система цінностей); соціокультурний (суб’єкт-об’єктні та суб’єкт-суб’єктні відносини). У Фортепіанних концертах Й. Брамса загальножанрові рівні опредметнюються у персонально-композиторському мисленні (діалог з традицією, відносини «свого» і «чужого»); жанровому змісті (концерт і симфонія); композиційно-драматургічних принципах (концертне та симфонічне в образному складі та формоутворенні); виконавсько-інтерпретаційному процесі (діалог піаніста і диригента).^UThe subject of this research is compositional and performative aspects of dialogue in Piano concerti by J. Brahms. Analysis of scholarly research allowed to conclude that dialogue is a genre-creating factor for instrumental concerto, which affects all the levels of this kind of works: from attributive qualities and indicators till partnership. This defined the aim of this thesis, which lies in reveal of multilevel nature of concert dialogue as well as systematic approach to its achievement. Thus, “dialogue” is understood as an umbrella term embracing several dichotomies, which constitute genre-stylistic field of chosen works. It is noted, that mentioned trait of concert dialogue is revealed in the most conspicuous and consistent way in solo-orchestral branch of this genre, where its “nominal” dichotomy “rivalry – cooperation” acquires timbrally-acoustic character, becomes personified. Cadenza is presented as a distinctive component of such compositions, which accumulates typical for this genre features through prism of monological expression. On the basis of scholarly works the factors causing variability of cadenzas are defined, them being authorship, circumstances of creation, thematic content, principles of inner structuring etc., its definition is given. Due to any musical genre being simultaneously aimed at the centre of artistic environment and beyond its borders, this thesis examines sociocultural, historically-typological and mental contexts which after being generalized at high level entered genre genome of instrumental concerto, creating extramusical layer of its content. It is indicated that in reality there are diverse dialogical structures, founded on dichotomy “rivalry – cooperation”, “individually-personal – collective”, “solitary – gathered”, “special – general” etc. In the space of J. Brahms’ compositional creativity, the dialogue is presented on the level of the artist’s individual thinking. It owes its appearance to a unique “historism” of the composer, which can be seen in his treatment of tradition as a singularity in plurality, which causes thematical, dramaturgical and form-creating ideas to be somewhat “secondary”. It is noted that these “similarities” are used by the composer as units of his own artistic concepts, thus “borrowed” becomes “own”, or, in M. Bakhtin’s terms, is being “monologued”. The fact that the thesis reveals that composer’s thinking is dialogical, precisely monodialogical, allowed to find a solution to a controversial problem of genre content of his Piano concerti. The solution is recognition of their concert and symphonic features as embodiment of dialogue of two conceptual genres of Classicism-Romanticism era, piano concerto and symphony, respectively. This idea is substantiated by tracing compositionally-dramaturgic process, with its mechanism being interaction of concert and symphonic logic of form-creation.Given that the word “concerto” as a name of genre is quite similar to the word “concert” as an act of public performance (in Ukrainian there is no difference between those words), a statement is made that these works are charged with potential performative energy, which transforms into a kinetic one in the process of demonstration. It is proven that in performance of a piano concerto a dialogue occurs between a pianist and a conductor, each of them having his own artistic energy and interpretational thinking. As a result of this, certain communicative strategy appears (term of Y. Nikolayevska), which comes to life either as dialogue-contest or dialogue-cooperation. These theses are applied to performances of Piano concerti by J. Brahms by K. Zimerman and L. Bernstein, D. Barenboim and S. Celibidache. In the conclusions final results of this research are generalized, the levels of dialogue as system-creating factor of Piano concerti by J. Brahms are stated. The levels general for genre which can also be seen in these works include: mental (dialogue of human mind and of existence itself); historically-cultural (spacetime duality, system of values); sociocultural (subject-object and subject-subject types of relations). The levels of dialogue specific for Piano concerti by J. Brahms include: the ones general for genre; personal compositional thinking (dialogue with tradition, relations of “own” and “borrowed”); genre (concerto and symphony); compositionally-dramaturgical (concert and symphonic principles in the imagery and form); performative (dialogue between a pianist and a conductor).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Кашуба 
Варіантність дієслівного керування в сучасній словацькій мові: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.03 / Надія Петрівна Кашуба ; НАН України; Інститут мовознавства ім. О.О.Потебні. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.52-212.5 + Ш141.52-226.2
Шифр НБУВ: РА369326

Рубрики:

      
14.

Кашуба О. М. 
Архітектурно-просторова організація автомобільних пунктів пропуску на західних кордонах України / О. М. Кашуба. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вдосконаленню архітектурно-просторових рішень автомобільних пунктів пропуску (АПП) як елементів інфраструктури транспортних коридорів України з метою створення комфортних, наближених до європейських стандартів умов проходження кордону.Аргументується внесення АПП до «Державного класифікатора будівель та споруд» до класу 124 «Будівель транспорту та засобів зв'язку». Запропоновано змінити чинну класифікацію АПП, залишивши дефініцію «міжнародний автомобільний пункт пропуску постійної роботи» з огляду на інтенсифікацію та глобалізацію потоків. Розроблено і запропоновано нову класифікацію пунктів пропуску за розмірами території та пропускної здатності і типом транспортного потоку з номенклатурним наповненням. Така класифікація обґрунтовує авторський підхід та зміни до проектування АПП як складного архітектурно-містобудівного комплексу з необхідною інфраструктурою аванзони, що утворює транспортно-митний комплекс.^UThe thesis is devoted to the improvement of automobile check points as an element of the infrastructure of the transport corridors of Ukraine with the aim of creating comfortable conditions of border crossing close to European standards. The study argues the introduction of the ACP in the «State Classifier of Buildings and Structures» to class 124 «Buildings of transport and communications». It was proposed to change the current classification of ACP, leaving the classification of the international road checkpoint of permanent work in view of the intensification and globalization of flows. A new ACP classification by the territory size and the capacity and the type of transport traffic with nomenclature filling has been developed. This classification shows the author's approach to the design of the ACP as a complex with the necessary infrastructure of the forefront, which forms the transport and customs complex (TCC). The transport and customs complex consists of the object/objects of the ACP and forefront space suitable for a certain transit traffic with transport infrastructure and a network of access roads.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Крикун Ю. Ю. 
Профілактика та корекція функціональних порушень опорно-рухового апарату у юних черлідерів: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ю. Ю. Крикун. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність технології профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату в черлідерів на етапі початкової підготовки.Мета дослідження – розробити та експериментально підтвердити дієвість технології профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату в черлідерів на етапі початкової підготовки для підвищення її здоров’язберігальної спрямованості.Об’єктом дослідження є навчально-тренувальний процес юних черлідерів, предметом дослідження – зміст і структура технології профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату черлідерів на етапі їхньої початкової підготовки.У проєкції мети дисертації та виконання її завдань послуговувалися комплексом методів, який утворюють: аналіз науково-методичної літератури; опитування; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент (констатувальний, послідовно-перетворювальний); антропометрія, оцінювання ступеня астенічності юних черлідерів на основі індексів, фотозйомки та аналізу постави черлідерів; кваліметрія, методи математичної статистики.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше:?установлено морфологічний профіль юних черлідерів, зважаючи на ступінь їхньої астенічності;?визначено кількісні показники гоніометрії тіла черлідерів 6–8 років;?на основі медіанного критерію з’ясовано відмінності антропометричних показників і показників біогеометричного профілю постави дівчат-черлідерів 6–8 років із різними її типами;?подано факторну структуру фізичного розвитку дівчат-черлідерів 6–8 років із різними типами постави;?обґрунтовано технологію профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату юних черлідерів;?визначено стримуючі та стимулюючі чинники впливу на стан біомеханіки опорно-рухового апарату юних черлідерів.Результати послідовно перетворювального експерименту підтвердили ефективність зазначеної авторської технології у процесі навчально-тренувальних занять.^UThe dissertation has theoretically substantiated, developed and experimentally verified the effectiveness of prevention and correction technology for functional disorders of musculoskeletal system in cheerleaders at the stage of their initial training.The aim of the research is to develop and experimentally confirm the effectiveness of prevention and correction technology for functional disorders of cheerleaders’ musculoskeletal system at the stage of their initial training to increase its health-enhancing focus.The object of the study is the educational and training process of young cheerleaders, and the subject is the content and structure of prevention and correction technology for musculoskeletal system functional disorders of cheerleaders at the stage of their initial training.In the projection of the dissertation aim and fulfilment of its tasks, a set of methods was used, which consists of analysis of scientific and methodical literature sources; survey; pedagogical observation; pedagogical experiment (ascertaining, sequential and transformative); anthropometry, assessment of an asthenia degree of young cheerleaders based on indices, photography and analysis of cheerleaders' posture; qualimetry, methods of mathematical statistics.The scientific novelty of the study lies in the fact that, for the first time:- the morphological profile of young cheerleaders has been established, taking into account the degree of their asthenia;- quantitative indicators of body goniometry of cheerleaders aged 6–8 have been determined;- on the basis of the Mediana criterion, differences in anthropometric indicators and biogeometric posture profile indicators of female cheerleaders aged 6–8 years having different posture types have been determined;- the factor structure of physical development of 6–8-year-old cheerleader girls having different posture types has been presented;- prevention and correction technology for musculoskeletal system functional disorders of young cheerleaders has been substantiated;- restraining and stimulating factors influencing the biomechanic state of musculoskeletal system of young cheerleaders are indicated;The results of a consistently transformative experiment have confirmed the effectiveness of the developed author's technology for the prevention and correction of musculoskeletal system functional disorders of young cheerleaders during their training sessions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Маньковська О. С. 
Епігенетичні та експресійні маркери пухлин сечостатевої системи / О. С. Маньковська. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження, викладені у дисертаційній роботі, присвячені визначенню епігенетичних та експресійних змін за раку передміхурової залози та раку сечового міхура, які можуть бути маркерними для цих онкологічних захворювань і потенційно використовуватись для діагностики та/або прогнозування їх розвитку. Було виявлено зміни у метилюванні низки генів у клітинних лініях, тканинах аденокарцином, парних умовно нормальних тканинах та аденомах передміхурової залози, безклітинній сечі пацієнтів з раком передміхурової залози та раком сечового міхура і референсних груп і виявлено, що набір метильованих PTEN, CDH1, NKX3.1, RASSF1A та GDF15 може бути придатним для дискримінації хворих на РПЗ від осіб без раку, а наявність метилювання більшості генів з набору VIM, TMEFF2, GDF15, RASSF1A і NKX3.1 є більш характерним для хворих на рак сечового міхура, ніж для осіб без онкозахворювань. Було виявлено експресію генів кіназ родини Aurora і кінази BRAF у клінічних зразках хворих на рак передміхурової залози і визначено різницю у експресії цих генів між різними групами осіб, зокрема, виявлено вищий рівень експресії гена кінази Aurora A у хворих на РПЗ, ніж у осіб без раку. Клітинні лінії РПЗ, їх кондиційоване середовище та клінічний матеріал хворих на рак передміхурової залози, рак сечового міхура та контрольної групи було досліджено на рівні експресії або відносні рівні позаклітинної днРНК PANDAR. На усіх етапах дослідженння було проведено кореляційний аналіз між показниками епігенетичних та еспресійних змін, а також з клініко-патологічними характеристиками пацієнтів і встановлено низку статистично достовірних кореляцій.^UWe performed a quantitative analysis of the methylation levels of the VIM, KRT18, RASSF1A, NKX3.1, CDH1, and PTEN genes in prostate cancer cell lines, prostate cancer tumor tissues and adjacent normal tissues. As a result, we found that the cell lines differed in the level of methylation of the studied genes, in particular, the methylation of the tumor suppressor RASSF1A in LNCaP cells was lower than in the other two cell lines. Very low levels of methylation were detected for CDH1 in all cell lines, and the VIM gene, on the other hand, was completely methylated, with a similar phenomenon observed in patients' tissues. Correlation analysis of the expression of these genes, their methylation and clinical and pathological characteristics of patients revealed a negative correlation between the level of methylation of KRT18 and the Gleason score in prostate adenocarcinomas. We also found that the levels of methylation of RASSF1A were higher in the group with a TMPRSS2: ERG fusion transcript.Methylation of all of studied genes has been shown to be more common in patients with prostate cancer than in healthy donors, but was also common for people with inflammatory diseases of the genitourinary system. The best combination to differentiate between patients with PCa and those without cancer is a combination of methylated genes PTEN, CDH1, NKX3.1, RASSF1A and GDF15.After analyzing the methylation of VIM, TMEFF2, RASSF1A, NKX3.1, MYO3A and GDF15 genes in the urine of patients with bladder cancer, we found that the MYO3A gene methylation was observed in all patients with inflammation and although its methylation did not occur in healthy donors, it is not able to distinguish between cancer patients and non-cancer individuals. It was determined that the cancer patients from non-cancer individuals can be distinguished by the presence of methylation of VIM, TMEFF2, GDF15, RASSF1A and NKX3.1.We analyzed the relative expression of Aurora kinase genes in adenoma, adenocarcinoma, and paired adjacent prostate cancer tissues. We found a statistically significant difference in the relative expression of the AURKA gene in malignant tumors and adenomas with lower expression in malignant neoplasms. There was a positive correlation of the relative expression levels of the AURKA and AURKB genes, the correlation of the expression of these genes with MKI67, NKX3.1 gene. AURKA expression positively correlated with ARisof1 expression and AURKC expression positively correlated with expression of CYP17A1.In urine-precipitated cells, AURKA gene expression was significantly higher in patients with PCa than in non-cancer patients. The expression of BRAF in patients with PCa strongly correlates with the expression of the AURKC, but with the expression of AURKA and AURKB in cells, precipitated from urine of people without cancer.The results of bioinformatics analysis revealed, that PANDAR lncRNA can interact with a number of miRNAs involved in the regulation of oncogene expression. In the LNCaP cell line, the level of PANDAR in cells was the highest among other cell lines, while the lowest relative expression of PANDAR was in PC3 cells, which, at the same time, demonstrated the high levels of circulation PANDAR in the conditioned medium of these cells. We did not find a statistically significant difference in the levels of PANDAR lncRNA in the cell-free urine of patients with PCa and relatively healthy individuals. We found positive correlations between PANDAR levels and AURKC and BRAF expression in cells from these samples. We found a difference in levels of PANDAR lncRNA in the urine of patients with bladder cancer and relatively healthy individuals. We hypothesized that by adding PANDAR levels to methylation-based markers we could obtain better results than for each alone. Indeed, simple logistic regression analysis and ROC analysis have made it possible to distinguish bladder cancer patients from cancer-free individuals quite accurately by combining these two types of potential markers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Оленєв М.В. 
Удосконалення технології виробництва виноградного соку з застосуванням рівномірного електромагнітного поля надвисокої частоти: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.13 / М.В. Оленєв ; Одес. нац. акад. харч. технологій. — О., 2009. — 16 с. — укp.

Удосконалено технологію виробництва виноградного соку за рахунок застосування мікрохвильової обробки напоїв у камері нерезонансного типу. Проаналізовано існуючі способи теплової та мікрохвильової обробки продукції в резонансній мікрохвильовій камері. Показано переваги та недоліки традиційного нагрівання в пастеризаторі та резонансних камерах надвисокої частоти (НВЧ). Встановлено, що застосування резонансних камер у харчовій промисловості не знайшло широкого використання через недосконалість устаткування. Теоретично й експериментально досліджено процес пастеризації виноградного соку в рівномірному електромагнітному полі НВЧ. Розроблено режими пастеризації продукції та обчислено фактичну летальність найбільш термостійких мікроорганізмів. Розроблено математичну модель і визначено параметри процесу мікрохвильової пастеризації продукції, яка забезпечує мікробіальну стабільність і підвищення якості готової продукції. Проведено мікробіологічний і біохімічний аналіз контрольних і дослідних зразків продукції після пастеризації за визначеними технологічними параметрами та показано промислову стерильність і скорочення втрат біологічно цінних речовин. Зроблено розрахунок економії енергоресурсів за умов надвисокочастотної обробки у разі застосування нерезонансної камери, який становить 231 тис. грн на рік.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л961.92/99 +
Шифр НБУВ: РА363998

Рубрики:

      
18.

Оленєв Д. Г. 
Методичні засади формування здоров'язбережувальної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів / Д. Г. Оленєв. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена актуальній проблемі формування здоров'язбережувальної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів не лише у процесі фізичного виховання, але й загалом, під час отримання освітніх послуг.У дисертації розкрито зміст та структуру формування та методики використання здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентів вищих технічних навчальних закладів інформаційно-комунікаційних спеціальностей, її теоретико-методологічні підходи, принципи, форми, методи та засоби.Розроблено концепцію системи здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентської молоді на основі індивідуального підходу, а також послідовності і неперервності її застосування, в якій виокремлено та охарактеризовано загальнодидактичні та спеціальні принципи. Визначено, експериментально перевірено та згруповано педагогічні умови, зокрема: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні. Згідно кореляційного аналізу визначені показники, що найбільш характеризують рівень фізичної підготовленості та показники біологічного віку студентів.Науково обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено модель застосування здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентів, який включає методологічно-цільовий, змістово-процесуальний та діагностично-результативний розділи і ґрунтується на методології системного, синергетичного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого, інтегративно-інноваційного та компетентнісного підходів.^UThe thesis is devoted to the up to date problem of formation of health - saving competence of students of information and communication specialties not only in the process of physical education, but also in general, when receiving educational services.The thesis describes the content and structure of the methodology of using health-saving competence in the process of physical education of students of higher education institutions of information and communication specialties, its' theoretical and methodological approaches, principles, forms, methods and means.The concept of the system of health-saving competence in the process of physical education of student youth has been developed on the basis of consistency, individual approach, as well as continuity of its application, where general and the special principles have been outlined and characterized. Conducting our research, we studied the students' motivation to use physical exercises and various forms of active recreation to promote health, dynamics of biological age, and an increase of mental capacity.A key feature of the proposed methodology is the implementation of the physical and educational program during physical education classes, training in theoretical disciplines and independent training, the formation of students' health and safety competence.Under the methodical system of application of health-saving competence, we see the introduction in the process of physical education of students the forms, means and methods of application of health-improving and cultural technologies, mechanisms of their design in the health-saving educational space of the institution of higher education with the help of modern innovative pedagogical technologiesThe pedagogical conditions have been determined, experimentally tested and grouped, in particular: organizational-pedagogical, didactic and psychological-pedagogical. According to the results of correlation analysis, the indicators that most characterize the level of physical fitness and the students' biological age have been determined.The model of application of health-preserving competence in the process of physical education of students is scientifically substantiated, developed and experimentally tested, which includes methodological-targeted, substantive-procedural and diagnostically-effective sections and is based on the methodology of systematic, synergetic, activity, personality-oriented, integrative-innovative and competence approaches.It was improved: existing theoretical and methodological principles of application of the means of health-saving competence in the process of physical education in institutions of higher education; the structure of information significant indicators of professionally applied physical fitness of students of information and communication specialties.Approaches to the analysis of the existing physical and fitness technologies have been further developed; scientific principles of modern information and communication technologies using during monitoring of the state of health, the level of physical fitness and indicators of the biological age of students both in the process of physical education and during theoretical classes.The practical significance of the results of the thesis research is the development, experimental verification and implementation in the practice of higher education institutions of a complex of educational and methodological support. The textbook, educational manuals, methodical recommendations that help to increase the efficiency of scientific and pedagogical staff in higher education institutions of Ukraine have been developed.The theoretically substantiated methodical system of application of the means of health-saving competence in the process of physical education of students has proved its effectiveness in the conditions of pedagogical experiment. The methodology for determining the level of health-saving competence of students who participated in the research has been adapted. The system of criteria and indicators, constructed in relation to theoretically substantiated requirements, is correlated with the structure of the methodological system of application of health-saving competence in the process of physical education of students: motivational-value component – with motivational criterion, cognitive component – with content criterion. The results of the study of the state of formation of health-saving competence of students of higher education institution according to defined criteria are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Оленєва В. Д. 
Функціональна роль ацетилювання α-тубуліну при розвитку стрес-індукованої аутофагії у Arabidopsis thaliana / В. Д. Оленєва. — Б.м., 2019 — укp.

Досліджено роль ацетилювання α-тубуліну при реалізації аутофагії у клітинах A. thaliana, індукованої стресовими факторами абіотичної природи(голодування, осмотичний і сольовий стреси, ультрафіолет В). На морфологічному, транскрипційному та біохімічному рівнях показано розвиток аутофагії у відповідь на дію цих чинників. Встановлено, що інгібування стрес-індукованої аутофагії викликає підвищення кількості клітин у стані програмованої клітинної загибелі, що ілюструє роль аутофагії як адаптивного механізму. Продемонстровано суттєве підвищення рівнів ацетильованого α-тубуліну під впливом абіотичних стресових факторів, а також показано, що ацетилювання α-тубуліну забезпечує більш міцну його взаємодію тубуліну з білком аутофагії Atg8, що підтверджує функціональну роль мікротрубочок у реалізації аутофагії. Встановлені закономірності впливу стресових чинників на експресію генів α-тубуліну та білка atg8 і генів ферментів, залучених до ацетилювання тубуліну (ацетилтрансфераза elp3 та деацетилази hda14 і hda6). Виокремлено рослинні кінезини, вірогідно залучені до розвитку аутофагії та проаналізовано закономірності їх експресії під впливом досліджуваних абіотичних факторів. Встановлено тканиноспецифічний характер ацетилювання α-тубуліну як модифікації, котра у відповідь на вплив абіотичних стресів найбільш виражено проявляється у молодих та меристематичних тканинах, а також у тканинах коренів (кореневому чохлику, епідермісі та перициклі).^UThe role of post-translational acetylation of α-tubulin in the realization of stress-induced autophagy in A. thaliana cells was investigated. It was shown on the morphological, transcriptional and biochemical levels, that the development of autophagy is induced as a response to abiotic stress influence. It was found that an inhibition of stress-induced autophagy causes an intensification of programmed cell death development, which illustrates the role of autophagy as an adaptive mechanism. A significant increase in the level of acetylated a-tubulin was detected under the influence of abiotic stress. Moreover, it was shown that acetylation of α-tubulin provides a stronger interaction of tubulin with Atg8, an autophagy protein, which altogether confirms the functional role of microtubules in the realization of stress-induced autophagy. The regularities of the influence of stress factors on the expression of α-tubulin genes and the atg8, as well as on the enzymes involved in the acetylation of the tubulin (acetyltransferase elp3, deacetylases hda14 and hda6) have been established. The plant kinesins that are likely to be specific for the realization of stress-induced autophagy have been identified and the patterns of their expression under the influence of the abiotic factors were analyzed. Stress-induced α-tubulin acetylation was shown as a tissue-specific modification, which is most pronounced in young and meristic tissues, as well as in root tissues (root cap, epidermis and pericycles).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Оленіна Г.О. 
Соціально-педагогічні засади формування інтересу підлітків до зарубіжної літератури в умовах дозвілля: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Г.О. Оленіна ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано наукову літературу з проблеми формування інтересу підлітків до зарубіжної літератури за умов дозвілля. Визначено шляхи її вирішення. Обгрунтовано педагогічні умови, принципи проектування та технологію розробки, а також впровадження соціально-педагогічної програми з формування даного інтересу підлітків, визначено її ефективність. Доведено важливість одержаних даних для подальшого розвитку соціально-педагогічної науки, теорії та практики культурно-дозвільної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч421.382.71:Ш5 + Ш5(0) р20 +
Шифр НБУВ: РА357434

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського