Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (885)Книжкові видання та компакт-диски (894)Журнали та продовжувані видання (85)
Пошуковий запит: (<.>A=МАРТИНЮК$<.>+<.>A=НАТАЛІЯ$<.>+<.>A=ВОЛОДИМИРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мольдерф Т. М. 
Формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. М. Мольдерф. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена виявленням суперечностей, які виникають у процесі підготовки кваліфікованого викладача співу, спроможного успішно здійснювати професійну діяльність на основі ефективного впровадження академізації освітнього процесу в мистецьких школах. На основі результатів аналізу досліджень з філософії, культурології, музикознавства, театрознавства, психології, педагогіки було визначено актуальний понятійний тезаурус: академічне вокально-виконавське мистецтво, академізм, італійська вокальна школа bel canto, академічний вокал, вокальна культура, вокальна культура майбутніх учителів, вокальна культура майбутнього викладача музики, вокальна культура студентів інститутів мистецтв, вокальна культура особистості, виконавська культура, культура власного вокального виконання. Опрацювання наукових джерел дозволило уточнити зміст категорії академічної вокально-виконавської культури та сформулювати поняття академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл, формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах.З метою усвідомлення ролі академічної вокально-виконавської культури у структурі підготовки майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах проаналізовано навчальний план, освітній стандарт підготовки молодшого бакалавра, програми та робочі програми освітніх компонент фахової підготовки спеціальності 025 Музичне мистецтво спеціалізації «Спів». Порівняльний аналіз нормативних документів фахових мистецьких коледжів України підтвердив нашу думку, що ресурс для формування академічної вокально-виконавської культури у структурі підготовки майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах використовується не повною мірою. З метою пошуку можливостей трансформації змісту освітніх дисциплін підготовки майбутніх викладачів мистецьких шкіл в аспекті формування академічної вокально-виконавської культури у фахових коледжах розглянуто навчальні програми ОК «Сольний спів», «Клас ансамблю», «Майстерність актора», «Сценічна підготовка», «Культура мови», «Методика навчання співу». Зміст академічної вокально-виконавської культури, як і мистецтва академічного співу взагалі, виявляється через накопичення й високий рівень оволодіння довершеними технологіями bel canto, еталонним співом, стиле- та жанровідповідністю власної інтерпретації вокальних творів світової оперно-камерної музики. Структуру академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл представлено мотиваційним, когнітивним, виконавським та педагогічним компонентами. Мотиваційний компонент виявляється через позитивне ставлення майбутніх викладачів мистецьких шкіл до вокально-педагогічної діяльності на засадах академічності, інтеграцію різних мотивів, їх спрямованість до педагогічної сфери; активізацію прагнення здобувачів до оволодіння знаннями, вміннями та навичками художньо-естетичної системи bel canto на високому рівні. Когнітивний компонент включає широку ерудицію майбутніх викладачів мистецьких шкіл у сфері академічної вокальної культури і забезпечує теоретичне підґрунтя для успішного оволодіння здобувачами знаннями, вміннями та навичками на високому рівні, необхідному для здійснення успішної професійної вокально-педагогічної діяльності. Виконавський компонент передбачає творчу самореалізацію майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах у вокально-виконавській діяльності у репетиційному, сценічному, ілюстративному форматах; активізацію практичної апробації технологій школи bel canto, академічного тону, резонаторного співу, імпедансу, опори дихання, філірування та ін.; збагачення емоційного інтелекту, досвіду інтерпретації різних художніх образів вокальних творів та комунікації зі слухацькою аудиторією, сценічної витримки й акторської майстерності. Педагогічний компонент визначає педагогічну самореалізацію майбутніх викладачів мистецьких шкіл у процесі методичної та практичної підготовки у фахових коледжах; активізацію практичної апробації принципів академічної вокальної школи в середовищі учнів, постановки голосу учня в академічній манері, опрацювання академічного вокального дитячого репертуару, підготовки учнів до концертних виступів, показових занять, традиційної та інноваційної системи методів, форм, прийомів формування академічної вокально-виконавської культури учня спеціалізованого мистецького закладу; збагачення творчого характеру педагогічної діяльності цінностями академічної вокально-виконавської культури, комплексу професійних компетентностей – здатністю до методичного проєктування занять на основі традицій школи bel canto, педагогічного мислення – особистісним смислом зростання культури розуміння академізації вокальної підготовки учнів.Визначено низку актуальних загальнонаукових підходів: культурологічний, аксіологічний, комунікативний, акмеологічний, компетентнісний, особистісно-орієнтований. Доведено дієвість відповідних до підходів педагогічних принципів.^UThe relevance of the study is due to the identification of contradictions that arise in the process of preparing a qualified singing teacher who is able to successfully carry out professional activities based on the effective implementation of academization of the educational process in art schools. Based on the results of an analysis of research in philosophy, cultural studies, musicology, theater studies, psychology, pedagogy, a current conceptual thesaurus was determined: academic vocal performing art, academism, Italian vocal school bel canto, academic vocal, vocal culture, vocal culture of future teachers, vocal culture future music teacher, vocal culture of art institute students, vocal culture of the individual, performing culture, culture of one’s own vocal performance. Processing of scientific sources made it possible to clarify the content of the category of academic vocal and performing culture and formulate the concept of academic vocal and performing culture of future teachers of art schools, the formation of academic vocal and performing culture of future teachers of art schools in professional colleges.In order to understand the role of academic vocal and performing culture in the structure of training future teachers of art schools in professional colleges, the curriculum, the educational standard for the preparation of a junior bachelor, the programs and work programs of the educational components of the professional training of the specialty 025 Musical Art of the specialization «Singing». A comparative analysis of normative documents in professional art colleges in Ukraine confirmed our opinion that the resource for the formation of academic vocal and performing culture in the structure of training future teachers of art schools in professional colleges is not fully used. In order to find opportunities for transforming the content of the disciplines of training future teachers of art schools in professional colleges in the aspect of the formation of academic vocal and performing culture, the study programs of the educational components «Solo singing», «Ensemble class», «Actor's skill», «Stage training», «А culture of speech», «Methods of teaching singing».The content of academic vocal and performing culture, as well as the art of academic singing in general, manifests itself through the accumulation and high level of mastery of advanced bel canto technologies, standard singing, style and genre correspondence of one’s own interpretation of vocal works of world opera and chamber music. The structure of the academic vocal and performing culture of future teachers of art schools in professional colleges is represented by motivational, cognitive, performing and pedagogical components. The motivational component is manifested through the positive attitude of future teachers of art schools to vocal and pedagogical activities based on academicism, the integration of various motives, their orientation towards the pedagogical sphere; activation of the desire of applicants to master the knowledge, skills and abilities of the bel canto artistic and aesthetic system at a high level. The cognitive component includes the broad erudition of future teachers of art schools in the field of academic vocal culture and provides a theoretical basis for the successful acquisition of knowledge, skills and abilities by applicants at a high level, necessary for successful professional vocal and pedagogical activity. The performance component provides for the creative self-realization of future teachers of art schools in colleges in vocal performance activities in rehearsal, stage, and illustrative formats; activation of the practical approbation of technologies of the bel canto school, academic tone, resonator singing, impedance, breathing support, sound extension, etc.; enrichment of emotional intelligence, experience in interpreting different artistic forms of vocal works and communication with the listening audience, stage endurance and acting skills.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Мелещенко О. О. 
Дискурсивні стратегії англомовного політичного твітінгу Дональда Трампа: когнітивний мультимодальний аналіз / О. О. Мелещенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню дискурсивних стратегій англомовного політичного твітінгу Дональда Трампа у когнітивному мультимодальному ракурсі. У дисертаційній роботі вперше розроблено теоретико-методологічні засади системного когнітивно-мультимодального аналізу дискурсивних стратегій політичного твітінгу Д. Трампа як жанру політичного інтернет-дискурсу та як мультимодального (гіпер)тексту. Це дозволило побудувати ієрархічну структуру дискурсивних стратегій і субстратегій політичного твітінгу Д. Трампа; встановити моно- (вербальні) й мультимодальні (вербально-візуальні) риторичні техніки раціонального, емотивного, волітивного й сугестивного комунікативного впливу, які є засобами об'єктивації дискурсивних субстратегій; розкрити інтерфейс мультимодальних семіотичних ресурсів у здійсненні комунікативного впливу в політичному твітінгу Д. Трампа.^UThis thesis focuses on the study of discursive strategies of Donald Trump's political twitting from the cognitive multimodal perspective. This thesis is pioneering a systemic approach to cognitive multimodal analyses of discursive strategies of Trump's political twitting, characterizing political twitting as a genre of the political internet discourse as well as a multimodal (hyper)text. It provides new investigation tools to construct the hierarchical structure of the discursive strategies and substrategies of Trump's political twitting realized by the rhetorical techniques of rational, emotive, volitional, and suggestive communicative influence. It also allows to reveal mono- (verbal) and multimodal (verbo-visual) means of realization of rhetorical techniques and elucidate the interface between multimodal semiotic resources of multimodal rhetorical techniques of Trump's political twitting.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Мартинюк-Чернієнко Ю.А. 
Умови стійкості руху нелінійних систем з неточними значеннями параметрів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.01 / Ю.А. Мартинюк-Чернієнко ; НАН України. Ін-т механіки ім. С.П.Тимошенка. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Здійснено якісний аналіз нелінійних механічних систем зі скінченним числом ступенів вільності та з неточно заданими параметрами. Узагальнено прямий метод Ляпунова дослідження стійкості руху відносно рухомого інваріантного багатовиду. Вперше запропоновано й обгрунтовано застосування канонічної матричної функції Ляпунова для дослідження динаміки квазілінійної системи з неточними значеннями параметрів у функціях взаємозв'язку. Досліджено нові ознаки стійкості руху великомасштабних систем відносно рухомих інваріантних множин. Встановлено умови збіжності рухів твердого тіла в середовищі з неточно заданим опором до рухомої еліпсоподібної поверхні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В213.3-7,022
Шифр НБУВ: РА314929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Мартинюк-Лотоцька 
П'єзо- та акустооптика променевостійких кристалів BaB2O4, Li2B4O7 та CsLiB6O10: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.05 / Ірина Юріївна Мартинюк-Лотоцька ; Інститут фізичної оптики. — Л., 2005. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.271.7,022 + В379.24,022
Шифр НБУВ: РА337551

Рубрики:

      
5.

Мартинюк Ю. В. 
Захист суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. В. Мартинюк. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність теми дослідження обумовлено процесами реформування цивільного законодавства загалом та договірного законодавства зокрема. Мета дослідження полягає у формуванні нових теоретичних положень щодо захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях та виробленні на цій основі наукових висновків, спрямованих на розвиток доктрини цивільного права і удосконалення механізму правового регулювання договірних відносин. Об’єктом дослідження є цивільні правовідносини, що виникають у процесі захисту суб’єктивних цивільних прав учасників договірних зобов’язань. У процесі дослідження використано філософські, загальнонаукові та спеціально-наукові методи пізнання, серед яких: діалектичний метод, історико-правовий метод, метафізичний метод, формально-логічний метод, синергетичний метод, метод аналізу та синтезу, індуктивний та дедуктивний методи, порівняльно-правовий метод, використання судової практики, метод правового моделювання. Теоретичні та практичні результати дослідження полягають у тому, що сформульовані висновки та пропозиції можуть бути використані для подальших досліджень проблем захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях, а також з метою вдосконалення чинного вітчизняного законодавства у сфері захисту договірних прав. Зокрема, обґрунтовані в дисертаційному дослідженні висновки та пропозиції можуть бути використані у: нормотворчій діяльності – при удосконаленні механізму захисту прав учасників договірних відносин; науково-дослідній сфері – як методологічне підґрунтя для подальших науково-теоретичних досліджень способів та форм захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях; правозастосовчій діяльності судових та інших юрисдикційних органів при вирішенні спорів, пов’язаних із реалізацією права на захист суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях;освітньому процесі при викладанні дисципліни «Цивільне право України», спецкурсу «Договірне право», а також при підготовці підручників, навчальних посібників і методичних рекомендацій.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що дисертація є першим у вітчизняній юридичній науці комплексним системним дослідженням теоретичних і практичних аспектів захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях. У дисертації обґрунтовано концептуальні підходи до правового регулювання відносин, що виникають, змінюються та припиняються з приводу реалізації учасниками договірних правовідносин права на захист.^UThe relevance of the research topic is determined by the processes of reforming civil legislation in general and contract legislation in particular. The purpose of the study is to formulate new theoretical provisions on the protection of subjective civil rights in contractual obligations and to develop on this basis scientific conclusions aimed at developing the civil law doctrine and improving the mechanism of legal regulation of contractual relations.The object of the study is civil legal relations arising in the course of protection of subjective civil rights of parties to contractual obligations. In the course of the study, the author used philosophical, general scientific and special scientific methods of cognition, including: dialectical method, historical and legal method, metaphysical method, formal logical method, synergistic method, method of analysis and synthesis, inductive and deductive methods, comparative legal method, use of case law, and method of legal modelling.The theoretical and practical results of the study are that the conclusions and proposals formulated may be used for further research into the issues of protection of subjective civil rights in contractual obligations, and also with a view to improving the current national legislation in the area of protection of contractual rights. In particular, the conclusions and proposals substantiated in this dissertation can be used in: lawmaking - in improving the mechanism for protecting the rights of participants in contractual relations; in the research area - as a methodological basis for further scientific and theoretical studies of the methods and forms of protection of subjective civil rights in contractual obligations; law enforcement activities of judicial and other jurisdictional bodies in resolving disputes related to the exercise of the right to protection of subjective civil rights in contractual obligations; educational process in teaching the discipline «Civil Law of Ukraine», special course «Contract Law», as well as in the preparation of textbooks, manuals and methodological recommendations.The scientific novelty of the results obtained is that the dissertation is the first comprehensive systematic study of theoretical and practical aspects of protection of subjective civil rights in contractual obligations in the national legal science. The dissertation substantiates the conceptual approaches to legal regulation of relations arising, changing and terminating in connection with the exercise of the right to defence by parties to contractual legal relations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Мартинюк 
Підвищення протикорозійних властивостей інгібованих олігомервмісних мастильно-охолоджувальних рідин: Автореф. дис... канд. біол. наук: 05.17.14 / Олександр Григорович Мартинюк ; НАН України; Фізико-механічний ін-т ім. Г.В.Карпенка. — Львів, 2002. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л543.6 + К63-15
Шифр НБУВ: РА320587

Рубрики:

      
7.

Мартинюк 
Закономірності гасіння люмінесценції та зміни зарядового стану Yb3+ у сильноактивованих монокристалах та епітаксійних плівках Yb:Y3Al5О12: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.10 / Наталія Володимирівна Мартинюк ; Волинський національний ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2009. — 20 с. : рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.24,022
Шифр НБУВ: РА365342

Рубрики:

      
8.

Мартинюк М. О. 
Повені на річках басейну Вісли в межах України, методика визначення їх характеристик та оцінка ризиків: автореферат дис. ... д.філософ : 103 / М. О. Мартинюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню та оцінці ризиків затоплення при проходженні максимального стоку весняних водопіль та дощових паводків в українській частині басейну р. Вісла.У роботі виконаний збір, підготовка та аналіз гідрологічних, метеорологічних вихідних даних та даних дистанційного зондування Землі, що використані при розрахунках максимального стоку весняних водопіль та дощових паводків у досліджуваному басейні, а також подальшого гідрологічного моделювання затоплення окремих ділянок водозбору, які мають потенційно значні ризики затоплення (ТПЗРЗ).Проведена оцінка однорідності та стаціонарності рядів даних максимального стоку (максимальних витрат води та шарів стоку) весняного водопілля та дощових паводків річок басейну р. Вісла, визначена циклічність коливань стоку, а також виконана статистична обробка вихідних гідрологічних даних від початку спостережень до 2015 року, включно.Визначення максимального стоку річок басейну р. Вісла в межах України виконане з використанням операторної моделі, розробленої вченими Одеського державного екологічного університету. З метою обґрунтування параметрів регіональної методики, виконаний розрахунок характеристик максимального стоку рідкісної імовірності перевищення, як весняного водопілля, так і дощових паводків. Результатом розрахунків є характеристики схилового припливу (шари стоку паводків і весняного водопілля, тривалість припливу зі схилів до руслової мережі, та максимальні модулі схилового припливу) географічно узагальнені за територією досліджуваного басейну з використанням GIS-технологій, а також розрахункові рівняння для визначення трансформаційних функцій максимального стоку різного походження (руслове добігання, русло-заплавне регулювання). Обґрунтована регіональна методика дозволяє визначати характеристики максимального стоку рідкісної імовірності перевищення весняних водопіль і дощових паводків за відсутності даних гідрологічних спостережень на території досліджуваного басейну.Порівняння розрахункових максимальних модулів стоку та витрат води підчас проходження паводків рідкісної ймовірності перевищення з максимальними спостереженими та результатами статистичної оброки показало, що представлена методика є теоретично та практично обґрунтованою; точність розрахунків характеристик максимального стоку рідкісної імовірності перевищення для весняних водопіль склала ± 8,84%, а для дощових паводків ± 18,3%.Оцінка ризиків затоплення проведена для ТПЗРЗ, що були визначені згідно Плану управління ризиками затоплення на окремих територіях у межах району басейну річки Вісла на 2023-2030.У дисертаційному дослідженні проаналізовані існуючі методи та моделі, що використовуються у світовій практиці при визначені зон затоплення. Виконане гідрологічне моделювання зон затоплення з використанням програмного забезпечення HEC-RAS, розробленого Корпусом інженерів-гідрологів Військово-морських сил США. У якості вихідних даних при моделюванні використана побудована цифрова модель рельєфу, дані промірних робіт та розрахункові гідрографи.Цифрова модель рельєфу (ЦМР) досліджуваної території розроблена з використанням програмного забезпечення QGIS за SRTM знімками, отриманими з ресурсу EarthExplorer а також за даними проекту HydroSHEDS, проведеному Всесвітнім фондом дикої природи США з метою створення цифрових шарів даних для підтримки широкомасштабних гідроекологічних досліджень.Розрахункові гідрографи побудовані для весняних водопіль та дощових паводків за методикою, наведеною у СНіП 2.01.14-83 та удосконаленою Є.Д. Гопченко та С.В. Авгайтісом, при цьому окремі параметри обґрунтовані на даних річок досліджуваного регіону басейну р. Вісли.?У роботі проведений порівняльний аналіз розрахункових гідрографів з фактичними за характерні роки (за роки з максимальною спостереженою витратою води весняного водопілля та дощових паводків), який показав високу збіжність форми гідрографів та об’ємів стоку. Моделювання площі затоплення на території з наявністю даних гідрологічних спостережень проведене на прикладі р. Рата – с. Волиця. Виконане порівняння площі затоплення під час проходження максимальних витрат весняних водопіль і дощових паводків за розрахунковим та фактичним гідрографом, яке показало значну залежність площі затоплення від рельєфу місцевості та характеру підстильної поверхні.^UThe dissertation is devoted to research and flood risk assessment during the passage of the maximum runoff of spring and rain floods in the Ukrainian part of the Vistula River basin.In the work, the collection, preparation and analysis of hydrological and meteorological raw data and data of remote sensing of the Earth, used in the calculations of the maximum runoff of spring and rain floods in the studied basin, as well as further hydrological flood modeling of individual areas of the catchment, which have potentially significant flooding risks (APSFR), were performed.The homogeneity and stationarity of data series of the maximum runoff (maximum water discharges and runoff layers) of the spring and rain floods of the rivers of the Vistula River basin were evaluated, the cyclicity of runoff fluctuations was determined, and statistical processing of the initial hydrological data from the beginning of observations to 2015 was performed.Determination of the maximum runoff of the rivers of the Vistula River basin within Ukraine was carried out using the operator model developed by scientists of the Odesa State Environmental University.In order to substantiate the parameters of the regional methodology, the calculation of the characteristics of the maximum runoff of the rare probability of exceeding both spring and rain floods was performed. The results of the calculations are the characteristics of the slope influx (runoff layers of rain and spring floods, the duration of slope influx, and the maximum modules of the slope influx) geographically generalized by the territory of the studied basin using GIS technologies, as well as calculation equations for determining the transformation functions of the maximum runoff of different origin.A well-founded regional method allows determining the characteristics of the maximum runoff of the rare probability of exceeding spring and rain floods in the absence of hydrological observation data in the territory of the studied basin.A comparison of the calculated maximum runoff modules and water dischargres during floods of rare probability of exceedance with the maximum observed and the results of statistical processing showed that the presented method is theoretically and practically justified; the accuracy of the calculations of the characteristics of the maximum runoff of the rare probability of exceedance for spring floods was ± 8.84%, and for rain floods ± 18.3%.The flood risk assessment was carried out for APSFR, which were determined according to the Flood Risk Management Plan in individual territories within the Vistula River Basin District for 2023-2030.The dissertation research analyzed the existing methods and models used in global practice when identifying flood zones. Performed hydrologic modeling of flood zones using HEC-RAS software developed by the Hydrologic Engineering Center of US Army Corps of Engineers. The constructed digital evaluation model, data of measuring works and calculated hydrographs were used as input data for modeling.The digital evaluation model (DEM) of the study area was developed using QGIS software based on SRTM images obtained from the EarthExplorer resource, as well as data from the HydroSHEDS project conducted by the World Wildlife Fund US to create digital data layers to support large-scale hydroecological research.Estimated hydrographs were built for spring and rain floods according to the methodology given in SNiP 2.01.14-83 and improved by E.D. Hopchenko. and S.V. Avgaytis, while individual parameters are based on the data of the rivers of the studied region of the Vistula River basin.In the work, a comparative analysis of calculated hydrographs with actual ones for characteristic years (for years with the maximum observed water discharges of spring and rain floods) was carried out, which showed a high convergence of the shape of hydrographs and runoff volumes.Modeling of the inundation area in the territory with the availability of hydrological observation data was carried out on the example of the WGS Rata – Volitsa.A comparison of the inundation area during the passage of the maximum runoff of spring and rain floods was performed according to the calculated and actual hydrograph, which showed a significant dependence of the inundation area on the topography of the area and the nature of the underlying surface.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Мартинюк 
Інтерактивний проект як засіб стимулювання мовленнєвої діяльності студентів університету: автореф. дис... кан. пед. наук: 13.00.09 / Веронія Адамівна Мартинюк ; Інститут педагогіки України. — К., 2009. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913
Шифр НБУВ: РА365727

Рубрики:

      
10.

Мартинюк В. В. 
Педагогічні умови формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі / В. В. Мартинюк. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше обґрунтовано педагогічні умови формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі (усвідомлення майбутніми педагогами значущості та потреби у формуванні національної ідентичності; створення у закладі вищої освіти національно-патріотичного середовища для формування національної ідентичності студентської молоді; активізація національно-патріотичної діяльності студентської молоді у позааудиторній виховній роботі). Розроблено та апробовано модель формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі, яка містить наступні блоки: цільовий (мета, завдання), методологічний (підходи, принципи, функції), змістовий (педагогічні умови ефективності формування національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі), процесуальний (форми, методи, засоби, види діяльності) і діагностично-результативний (критерії, рівні, результати).Розкрито компоненти, критерії, показники та рівні формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі. Компоненти: мотиваційно-ціннісний (потреба в інтеріоризації системи духовно-моральних, культурних, національних цінностей, мотиви); когнітивний (знання з історії української культури нашого народу, національно-патріотична самовідомість); емоційно-почуттєвий (почуття любові до Батьківщини, повага до свого народу, відчуття національно-духовного зв’язку з ним); практичний (готовність відстоювати інтереси своєї країни, діяти на її благо, захищати їх тощо). Критерії: мотиваційно-ціннісний (формування у студентів мотивації до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності), когнітивний (розуміння атрибутів держави, прав і обов’язків), емоційно-почуттєвий (ціннісне ставлення до Батьківщини, діяльність спрямована на збереження історичної пам’яті свого краю тощо) та практичний (суб’єкт-суб’єктна взаємодія як основа патріотичних звичок). Показники: усвідомлення цінності особистості, її неповторності; добра, справедливості, толерантності, праці; власної майбутньої професії педагога; глибина професійних та особистісних знань, здатність студентів до їх інтеграції для здійснення майбутньої професійної діяльності та життєдіяльності; глибина вираження національно-патріотичних почуттів до України, до свого народу; повнота переживань краси нашої рідної природи, видатних пам’яток минулого, творів сучасного і народного мистецтва; прояв співчуття, толерантності у ставленні до батьків, рідних, викладачів, наставників, колег по навчанню, старших; системність, ґрунтовність професійних умінь, їх взаємопов’язаність з особистісними якостями, спрямованість на високу продуктивність майбутньої професійної діяльності; оптимальний рівень розвиненості вмінь у науково-дослідній, дослідницькій, пізнавальній, волонтерській, патріотичній роботі.^UThe dissertation substantiates for the first time the pedagogical conditions of formation of student’s youth national identity in institutions of higher pedagogical education in extracurricular work (awareness by future teachers of the importance and need for the formation of national identity; creation of a national-patriotic envirоnment in the institutiоn оf higher educatiоn fоr the fоrmatiоn оf the natiоnal identity оf student yоuth; activatiоn оf natiоnal patriоtic activity оf student yоuth in extracurricular educatiоnal wоrk). A mоdel оf the fоrmatiоn оf the natiоnal identity оf student’s yоuth in institutiоns оf higher pedagоgical educatiоn in extracurricular wоrk was develоped and tested, which cоntains the fоllоwing blоcks: target (gоal, task), methоdоlоgical (apprоaches, principles, functions), content (pedagogical conditions for the effectiveness of the formation of the national identity of student youth in extracurricular work), procedural (forms, methods, means, types of activities) and diagnostic-resultative (criteria, levels, results). The components, criteria, indicators and levels of formation of the national identity of student youth in institutions of higher pedagogical education in extracurricular work are revealed. Components: motivational and valuable (the need to internalize the system of spiritual and moral, cultural, national and universal values, motives); cognitive (knowledge of the cultural history of our people, patriotic consciousness); emotional-sensual (feeling of love for the Motherland, moral responsibility before it, respect to people, feeling of a spiritual connection with them); practical (willingness to act for the benefit of our country, defend its interests, protect them, etc.). Criteria: motivational and valuable (formation of studentsʼ motivation to organize educational and leisure activities), cognitive (understanding of the attributes of the state, rights and duties), emotional and sensitive (valuable attitude to the Motherland, activity is aimed at preserving the historical memory of the region etc.) and practical (subject-subject interaction as the basis of patriotic habits). Indicators: awareness of the value of the individual, its uniqueness; goodness, justice, tolerance, work; own future profession of a teacher; depth of professional and personal knowledge, studentsʼ ability to integrate them for future professional activities and life activities; depth of expression of patriotic feelings towards Ukraine, towards its people; the fullness of experiencing the beauty of native nature, outstanding monuments of the past, works of folk and modern art; manifestation of empathy, tolerance in relation to parents, relatives, fellow students, teachers, elders; systematicity, thoroughness of professional skills, their interrelationship with personal qualities, focus on high productivity of future professional activity; optimal level of development of skills in cognitive, research, volunteer, patriotic work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Мартинюк В. А. 
Природні об'єкти та природні ресурси як об'єкти цивільних прав. / В. А. Мартинюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації представлене комплексне дослідження теоретичних і практичних основ правового режиму природних об'єктів та природних ресурсів як об'єктів цивільних прав, сформульовані пропозиції щодо вдосконалення законодавства України в частині правового регулювання речових та зобов'язальних відносин, об'єктами яких є природні об'єкти та природні ресурси.На основі аналізу категорій «природний об'єкт» та «природний ресурс» обґрунтовується доцільність використання поняття «природні об'єкти та природні ресурси» як єдиного об'єкту цивільних прав. Природні ресурси, позначаючи корисні, споживчі характеристики відповідних частин природного середовища, не існують поза межами цього середовища, його складових – вод, земель, лісів, надр. Природні об'єкти виступають просторовим базисом для природних ресурсів та нерозривно з ними пов'язані.Проаналізовано доктринальну правову літературу та зазначено, що екологічне і цивільне право оперують різними об'єктами, адже на відміну від екологічного права, об'єктом цивільного права можуть бути лише відособлені природні об'єкти, обмежені і чітко визначені в просторі. Дискретністю в повній мірі характеризуються земельні ділянки, водні об'єкти (озера, ставки), лісові ділянки, об'єкти тваринного світу, водні біоресурси. Вони і підпадають під правовий режим об'єктів цивільного права.Визначено авторське поняття «природні об'єкти та природні ресурси як об'єкти цивільних прав» як функціонально і просторово відмежовані, індивідуально визначені, відособлені, юридично ідентифіковані частини чи компоненти навколишнього природного середовища, здатні задовольняти потреби учасників правовідносин, щодо яких можуть виникати цивільні права і обов'язки. Їх ознаками виступають: здатність задовольняти потреби суб'єктів цивільних правовідносин – матеріальні та нематеріальні; дискретність, яка визначається через фізичні (місцезнаходження, розміри, межі) та юридичні (кадастровий облік) ознаки; системність, а саме: інтегрованість правової ідеї про об'єкти прав в систему основних категорій права, а, по-друге, – системний зв'язок з іншими об'єктами; «юридична прив'язка» – нормативно гарантована можливість правового закріплення їх за суб'єктами цивільного права.^UThe dissertation presents a comprehensive study of the theoretical and practical foundations of the legal regime of natural objects and natural resources as objects of civil rights, formulates proposals for improving the legislation of Ukraine in terms of the legal regulation of property and obligation relations, the objects of which are natural objects and natural resources.Analysis of the categories “natural object” and “natural resource” provides the basis for substantiating the validity of using the concepts of “natural objects and natural resources” as the single object of civil rights. Natural resources, denoting the useful consumer characteristics of certain parts of the environment, do not exist outside the environment and its components — waters, lands, forests, subsoil. Natural objects constitute the spatial basis for natural resources and are inextricably linked to them.Based on the analysis of doctrinal legal literature, it is noted that environmental and civil law have different objects, since unlike environmental law, civil law is applicable only to isolated natural objects, limited and clearly defined in space. Discretion is a distinctive characteristic of land plots, water bodies (lakes, ponds), forest plots, wildlife objects, aquatic bioresources. They fall under the legal regime of objects of civil law.“Natural objects and natural resources as objects of civil rights” are defined by the author as functionally and spatially delimited, individually designated, isolated, legally identified parts or components of the environment capable of meeting the needs of participants in legal relations who have civil rights and obligations. Their features are: the ability to meet the needs of subjects of civil law — tangible and intangible; discreteness, determined by physical (location, size, boundaries) and legal (cadastral register) features; systematicity, namely: integration of the legal regime of objects of rights into the system of the basic categories of law, and, secondly, a systemic relationship with other objects; “legal binding” — a normatively guaranteed opportunity of their legal linkage to subjects of civil law.It is established that natural objects and natural resources from the perspective of the civil law category “object of civil rights” belong to things. In the context of the division of things into immovable and movable, most natural objects and natural resources belong to real estate. It is concluded that natural objects located on the land plot cannot be considered as separate immovable things and independent objects of civil rights; their separate civil turnover is impossible.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Мартинюк Я.М. 
Становлення та діяльність органів місцевого самоврядування на Волині (1919 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Я.М. Мартинюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 21 с. — укp.

Охарактеризовано головні етапи законодавчого становлення органів міського та територіального самоврядування на базі аналізу опублікованих і архівних джерел. Висвітлено їх організаційну структуру, національний, професійний і віковий склад, виявлено регіональні особливості. Проаналізовано специфіку проведення виборів до органів самоврядування та результати практичної реалізації виборчого механізму. Досліджено основні напрями та форми діяльності самоврядних інституцій, засади їх кадрової та податкової політики, а також шляхи та методи здійснення урядового контролю за ними. З'ясовано наслідки діяльності органів самоуправління у краї, показано здобутки та недоліки їх роботи. За результатами проведеного дослідження зроблено відповідні висновки та узагальнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР346)61-5 + Х620.619(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА313025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Мартинюк Ю. В. 
Українська західна діаспора: основні напрями суспільно-політичної діяльності (на прикладі США і Канади): автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04 / Ю. В. Мартинюк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. — Чернівці, 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено основні напрями суспільно-політичної діяльності української західної діаспори на прикладі США та Канади. Проаналізовано самоорганізацію суспільно-політичного життя діаспорних утворень даних країн. Визначено основні аспекти діяльності українських організацій США та Канади, простежена ретроспектива створення та діяльності Об'єднання Гуцулів Західної Діаспори. Доведено, що наслідком даної самоорганізації стало створення координаційного органу діаспори - Світового Конгресу Українців (СКУ), проаналізовано його статутні засади та принципи діяльності, визначено місце України в діяльності СКУ на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(9=УКР)6-7 + Ф4(4/8=УКР)6
Шифр НБУВ: РА383551 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Мартинюк У.А. 
Видові особливості антиоксидантного статусу у птахів та способи його корекції у ранньому постнатальному періоді: автореф. дис... канд. с.-г. наук: 03.00.04 / У.А. Мартинюк ; Ін-т біології тварин УААН. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше проведено порівняльні дослідження процесів перекисного окиснення ліпідів (ПОЛ) та стану системи антиоксидантного захисту (САЗ) у перепелів, гусей та індиків з урахуванням фізіологічного стану та віку. Показано, що формування антиоксидантного статусу в організмі птахів у процесі їх онтогенетичного розвитку має видову та органо-тканинну специфіку, а зміни інтенсивності ПОЛ у них залежать від сформованості САЗ у тканинах і характеризуються певними змінами активності ферментів САЗ та вмісту біоантиоксидантів, що обумовлено фізіологічним станом організму. Виявлено, що ранній постнатальний період розвитку гусенят та індичат характеризується зменшенням в їх організмі природних біоантиоксидантів (вітамінів E, A та каротиноїдів) та посиленням процесів ПОЛ. Встановлено, що збільшення кількості вітамінів E та C у стандартному раціоні для гусенят та індичат сприяє зниженню інтенсивності процесів ПОЛ і підвищенню функціональної активності САЗ в їх організмі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П68-272.5 +
Шифр НБУВ: РА351340

Рубрики:

      
15.

Мартинюк Т.В. 
Історико-теоретичні аспекти взаємовідношень географічного і соціокультурного чинників у явищі регіональної музичної культури (на прикладі Північного Приазов'я XIX - XX ст.): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.01 / Т.В. Мартинюк ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 42 с. — укp.

Досліджено геосоціокультурну динаміку Північного Приазов'я XIX - початку XX ст., з'ясовано, що у даний період відбувалося інтенсивне формування в регіоні системи музичної освіти, виконавства та поширення музики. Вперше використано філософсько-редукціоністсько-холістський підхід щодо вивчення історичного матеріалу та геогафічні методи для здійснення районування та визначення етапів регіоналізації музичної культури Північного Приазов'я. Наведено відомості про історичну професіоналізацію всіх галузей музичної культури Запорізької області, починаючи з 1920-х р. до початку XXI ст. На підставі відтворення тривалого процесу регіоналізації простежено типологію взаємозв'язку географічного та соціокультурного чинників регіональної музичної культури. Вперше проведено дослідження феномену її поліетнічності. Оприлюднено архівні матеріали про музичну культуру іноземних колоній краю, визначено типи панівних етнокультурних діалогів, з'ясовано, що саме етнокультурні процеси визначали зміст регіоналізації музичної культури Північного Приазов'я. Встановлено значення історико-культурної цінності музичного фольклору краю в загальноукраїнському фольклористичному процесі. Доведено, що поліетнічність зазначеного етнофольклорного фонду зберігається як регіональна особливість музичної культури й під час наукової професіоналізації фольклору. На підставі створених соціоестетичних портретів відомих діячів мистецтва досліджуваного періоду простежено професіоналізацію усіх найважливіших галузей музичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-4ЗАП)6 +
Шифр НБУВ: РА331895

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Мартинюк Т. М. 
Юридико-психологічні засади формування правосвідомості студентів-правників: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 19.00.06 / Т. М. Мартинюк ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено психологічні засади цілеспрямованого процесу формування правосвідомості студентів-правників, психологічні детермінанти, які зумовлюють його, а також розроблено психолого-юридичні заходи, спрямовані на підвищення ефективності даного процесу. Розглянуто психолого-юридичний зміст класифікації рівнів правосвідомості та надано їх характеристику. Висвітлено напрями, зміст та особливості правового й юридико-психологічного формування правосвідомості студентів-правників, встановлено й охарактеризовано чинники, які впливають на організаційно-методичні та психолого-педагогічні засади даного процесу. Розроблено тренінгову програму для підвищення ефективності формування правосвідомості студентів-правників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.29 + Х002.03 + Х8 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА376981 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Мартинюк Т. А. 
Соціально-педагогічна профілактика вживання психоактивних речовин підлітками: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Т. А. Мартинюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено сутність і специфіку вживання психоактивних речовин (ПАР) як соціально-педагогічної проблеми. Розкрито чинники вживання ПАР і вплив групи як основного чинника залучення підлітків до вживання ПАР. Проаналізовано стан і перспективи організації антинаркотичної профілактики. Обгрунтовано модель соціально-педагогічної профілактики вживання ПАР підлітками. Розроблено програму антинаркотичної профілактичної роботи на основі формування психосоціальних навичок і подано результати її втілення. Визначено соціально-педагогічні умови профілактики вживання ПАР підлітками: цілеспрямована оптимізація групового та міжособистісного спілкування підлітків для формування психосоціальних навичок; позитивний особистісний вплив соціального педагога; активна участь лідерів-ровесників у реалізації профілактичних програм для підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч421.354.51
Шифр НБУВ: РА381020 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Мартинюк С.Є. 
Широкосмугові двополяризаційні смужкові антенні решітки: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.07 / С.Є. Мартинюк ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2003. — 17 с.: рис. — укp.

Удосконалено метод скінченних різниць у часовій області для дослідження характеристик узгодження та випромінювання багатошарових смужкових випромінювачів із щільним збудженням та антенних решіток на їх основі. Запропоновано методику синтезу таких випромінювачів і принципи побудови ефективних широкосмугових двополяризаційних антенних решіток з низьким рівнем кросполяризаційного випромінювання. Виявлено закономірності впливу крайових ефектів, взаємодії багатошарових смужкових випромінювачів у складі антенної решітки та досліджено можливості сканування променя в ній. Наведено результати експериментального дослідження розроблених оригінальних діючих зразків антенних решіток сантиметрового та дециметрового діапазонів довжин хвиль.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З845.47 +
Шифр НБУВ: РА325599

Рубрики:

      
19.

Мартинюк С.Є. 
Генезис інформаційної цивілізації: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / С.Є. Мартинюк ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено питання соціально-філософського дослідження взаємодії людини та суспільства, тип якої визначено як інформаційну цивілізацію, її зміст та співвідношення з іншими поняттями у системі філософських категорій. Розглянуто методологічний аспект дослідження генезису інформаційної форми зв'язку у соціальному світі. Осмислено специфіку взаємодії людини та суспільства на сучасному етапі переходу до нового способу відтворення соціальності людини. Проаналізовано детермінанти переходу до інформаційної фази розвитку і механізм взаємодії людини та суспільства у процесі становлення соціального організму країни, функціонування якого базується на соціальному метаболізмі переважно інформаційного характеру. Вирішальна роль у становленні нового типу цивілізації належить особистості, розвиток сутнісних сил якої перетворюється на її нагальну потребу, обумовлюючи тим самим трансформації у способі організації соціального життя, де на першому місці знаходиться духовне виробництво як спосіб здаволення духовних потреб людини. Поширення даних тенденцій в Україні зустрічає певні перешкоди, пов'язані з перехідним характером сучасного стану українського суспільства. Висвітлено основні напрямки оптимізації становлення соціального організму країни з урахуванням особливостей її історичного розвитку, менталітету українців та їх домінуючих цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.112 + Ю6*18:Ж
Шифр НБУВ: РА314850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Мартинюк Р.С. 
Реалізація принципу поділу функцій влади в сучасній Україні: політико-правовий аналіз: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / Р.С. Мартинюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть принципу поділу функцій влади та його взаємозв'язок з принципом єдності державної влади, а також процес реалізації принципу поділу функцій влади у сучасній Україні, проблеми, що супроводжують цей процес. Висвітлено проблему розробки механізму взаємодії та конструктивної співпраці вищих органів державної влади України у контексті реалізації принципу її єдності. Проаналізовано суперечності та функціональні вади запровадженої Конституцією 1996 р. напівпрезидентської форми правління. Визначено шляхи та перспективи її корекції у контексті політичної реформи 2004 р. Прогнозовано перспективи утвердження у сучасній Україні парламентарно-президентської форми правління за умов незавершеного характеру становлення українського парламентаризму. Значну увагу приділено особливостям організації механізму влади в аспекті процедури формування та взаємодії з іншими гілками влади Уряду України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф032 + Х001.32 + Х001.41 +
Шифр НБУВ: РА339828

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського