Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (41)Тематичний інтернет-навігатор (19)Наукова електронна бібліотека (114)Реферативна база даних (1530)Книжкові видання та компакт-диски (464)Журнали та продовжувані видання (44)
Пошуковий запит: (<.>K=БІБЛІОТЕЧНА$<.>+<.>K=КОМУНІКАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 138
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Лупак Н. М. 
«Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології». / Н. М. Лупак. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль, 2021. Розроблено й обґрунтовано концепцію та педагогічну систему формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології, яка охоплює концептуально-цільовий, технологічний, діагностично-результативний блоки та їхнє змістове наповнення. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади інтермедіальної технології у вигляді трьох базових концептів: методологічного, теоретичного, технологічного як педагогічної системи (стратегії і тактики) інноваційного типу з позиції міждисциплінарного підходу. Визначено організаційно-педагогічні умови, форми, методи і засоби інтермедіальної комунікативної діяльності, які сприяють ефективному формуванню комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Ключові слова: майбутні вчителі мистецьких спеціальностей, інтермедіальна технологія, комунікація, комунікативна компетентність, художня комунікація, медіакомунікація, художньо-інтегративне середовище, структурно-функціональна модель, система формування комунікативної компетентності.^UDissertation for obtaining a scientific degree of Doctor of Pedagogical Sciences in specialty 13.00.04 – Theory and Methods of Vocational Training. – Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil, 2021. The problem of formation of communicative competence of future teachers of art on the basis of intermedial technology has been covered in the dissertation. From the view of an interdisciplinary approach, the theoretical and methodological provisions of this technology as a pedagogical system of innovative type have been revealed. Intermediality has been seen as a special form of interaction of the subjects of art communication, semiotic codes of sign systems and communicative channels (media). Interdisciplinary discourse has been expressed by extrapolation of the concept of “intermediality” from the field of comparative studies (comparative literature) into the field of artistic pedagogy, in particular, an art-integrative educational environment in which communication plays a key role. The content and structure of communicative competence of future teachers of art has been developed. The following components of communicative competence have been 36 singled out: valuable-motivational, information-content, algorithmic-active, artisticcreative. It has been developed and substantiated the concept of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, which concentrates the principles of intermediate technology in the form of three basic concepts: methodological (expresses the relationship and interaction of different approaches: dialectical, hermeneutic, synergetic, systemic, competence, culturological, semiotic, integrative, intermedial), theoretical (identifies a set of basic concepts and categories, definitions and theories, without which it is impossible to understand the essence of the studied phenomenon, is based on the principles of pedagogical innovation, theory of dialogue of cultures, theoretical positions on the interaction of the subjects of artistic and communicative activity, essence of professional creative development of future teacher of art, etc.), technological (correlated with the pedagogical mastery (art) of educator (technology as an art – a doctrine of mastery), expresses the coherence of the process of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, organization of intermedial communicative activity). The system of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties on the principles of intermedial technology that includes constructive components (conceptual-target, technological, diagnostic-resultative blocks and their content), levels of formation of communicative competence (low, medium, sufficient, high), organizational and pedagogical conditions, stages (preparatory, formative, evaluative, final), content, forms, methods and means of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, has been substantiated. A new pedagogical technology – the intermedial – has been created as a separate functional component of the system, which provides the formation of the ability to communicate innovatively in future teachers of artistic specialties, and unfolds in an artintegrative educational environment with a help of various communicative channels. The technology is based on an innovative author's theoretical and methodological approach – the intermedial, which contributes to the expansion of the communicative worldview of future teacher's personality through the synchronization of communicative signals, coming from different media channels. It has been discovered the essence and investigated the specificity of phenomena of “art communication”, “media communication”, “intermedial technology”, “art-integrative environment” in the context of artistic education. It has been improved content and structure of communicative competence (its criteria, components and indicators have been defined) of future teachers of artistic specialties on the principles of intermedial technology; content, forms, methods and means of formation of communicative competence of future teachers of artistic specialties, taking into account the pedagogical potential of this technology. The definition of the concept of communicative competence of future teachers of artistic specialties in the system of professional pedagogical competence in accordance with the tendency of modernization of the educational field of “Art” has been further developed. Key words: future teachers of artistic specialties, intermedial technology, communication, communicative competence, art communication, media communication, art-integrative environment, structural-functional model, system of formation of communicative competence.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Тельчаров О. О. 
Імпліцитна теорія свідомості осіб, залежних від психоактивних речовин. / О. О. Тельчаров. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню імпліцитної теорії свідомості осіб, залежних від психоактивних речовин (ПАР). Здійснено теоретичний аналіз даного психологічного конструкта на основі вивчення підходів до його дослідження, операціоналізацію термінології та аналіз специфіки імпліцитної теорії свідомості у осіб, залежних від ПАР. Встановлено місце даної когнітивної здатності з-поміж інших психологічних здатностей, за допомогою яких здійснюється соціальна комунікація (емоційний інтелект, емпатія). Імпліцитну теорію свідомості визначено як когнітивну здатність, результатом якої є створення гіпотез щодо емоцій, потреб, думок, переконань, бажань тощо об'єкта імпліцитної теорії свідомості.^UThe dissertation is devoted to the research of the Theory of Mind of persons dependent on psychoactive substances (PAS). We have conducted theoretical analysis of this psychological construct and scientific approaches to its research; operationalization of terminology and analysis of specific features of the Theory of Mind of persons dependent on psychoactive substances. The place of ToM among other psychological abilities which facilitate social communication (emotional intelligence, empathy) was established. Theory of Mind is defined as cognitive ability, which results in the creation of hypotheses about emotions, needs, thoughts, beliefs, desires, etc., of the object of the Theory of Mind. According to the results of theoretical analysis, it is established that persons dependent on psychoactive substances have different Theory of Mind than persons without dependencies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бондар С. С. 
Індивідуально-психологічні особливості чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері / С. С. Бондар. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному аналізу й узагальненню підходів до розуміння і вивчення індивідуально-психологічних особливостей чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері. Наукова новизна полягає у тому, що вперше: визначено взаємозв'язки індивідуально-психологічних особливостей з характеристиками психоемоційної сфери, особистісним реагуванням, специфікою сексуальної комунікації, взаєминами у родині, здатністю вирішувати конфлікти, а також встановлено їх сукупний вплив на життєдіяльність родини при адюльтері. Виокремлено два типи поєднання акцентуацій, які мають руйнівний вплив на життєдіяльність родини: дистимічну із застрягаючою та тривожну з емотивною. Виявлено особливості особистісного реагування в ґенезі розвитку порушень життєдіяльності сім'ї: боротьба з особистісними слабкостями, недоліками, помилками; острах аналізувати себе та власні вчинки, «ховаючи» та «відкладаючи» їх вирішення; завищена самооцінка, самообман, існування у «надуманому світі», низька комунікація. Уточнено специфіку сексуальної комунікації, де виявлено провідні руйнуючі родину психологічні особливості сексуальності, а саме: сприйняття сексуальних стосунків суто як задоволення та відсутність стурбованості щодо дошлюбних та позашлюбних зв'язків; нереалізованість та розчарування із звинуваченням партнера; конфлікт між внутрішніми переконаннями й потягами; пошук лише чуттєвого задоволення; нервозність у присутності осіб протилежної статі; захоплення фізичною стороною сексу без її духовної складової; ворожість і агресивність без згоди партнера.Розширено характеристику взаємин у родині з визначенням ступеня їх негармонійності: «абсолютно неблагополучні», «неблагополучні», «скоріше неблагополучні». У подружній взаємодії за компонентами тріади кохання відокремлено: порушення інтенсивності та рівноваги у парі; невідповідність власних сподівань й задоволень та потреб партнера у парі; емоційна напруга та розчарування у стосунках; брак «контексту стосунків» в уявлені «ідеального кохання»; сприйняття факту адюльтеру як «очікуваного» із «свідомою налаштованістю» у парах з більшим тривалим стажем сімейного життя.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці та впроваджені КС-СКА. Обґрунтовано методологічні засади, зміст, принципи проведення КС-СКА у складі якої запропоновано психосоціальний портрет чоловіка/жінки у кризовій родині.Розроблено «Схему сприйняття парою сімейного консультування» де понятійним апаратом виступають: «рівень порушення життєдіяльності родини», «ступінь сприйняття сімейного консультування», «відновний потенціал родини». У програмі застосовуються «Алгоритм втрати відновного потенціалу родини» та «Алгоритм подолання патологічних реакцій та дій родини» при сімейному консультуванні.Зміст КС-СКА викладено у «Модульній програмі опорних тематичних занять при сімейному консультуванні (психокорекції)».Результати дослідження можуть бути використані: а) при організації сімейного консультування; б) у розробці індивідуальних програм психологічного консультування; в) у навчальних дисциплінах «Психологія сім'ї», «Психологія сексуальності», «Кризове психологічне консультування та перша психологічна допомога», «Групова психотерапія і супервізія» тощо.Ключові слова: адаптація, адиктивна (залежна) поведінка, адюльтер (зрада), акцентуація, дезадаптація, дитячо-батьківські стосунки, психоемоційне вигорання, життєві зміни, задоволеність шлюбом, консультування та корекція, криза та конфлікт, мораль, обмеження можливостей, подружня пара, порушення життєдіяльності, здоров'я сім'ї (родини), психологічні особливості, психотерапія, сексуальність, сімейна взаємодія, стрес, суспільна трансформація, тривога, функціонування родини, Я-концепції особистості.^UThe dissertation is devoted to the theoretical analysis and generalization of approaches to understanding and studying the individual psychological characteristics of men and women in violation of family life in adultery.The scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time the relationship of individual psychological characteristics with the characteristics of the psychoemotional sphere, personal response, the specifics of sexual communication, family relationships, and the ability to resolve conflicts have been determined. Also, their cumulative effect on the life of the family has been established. Two types of combination of accentuations have been identified that have a destructive effect on the life of the family: dysthymic with stuck and anxious with emotive.In the genesis of the development of disorders in the life of the family, the features of personal response were revealed: the fight against personal weaknesses, shortcomings, mistakes; fear of analyzing oneself and one's own actions, “hiding” and “postponing” their decisions; overestimated self-esteem, self-deception, existence in a “far-fetched world”, low communication.Specificity of sexual communication has been clarified. The leading psychological characteristics of sexuality, destroying the family, were revealed, namely: sexual relations are perceived only as satisfaction, and there is no concern about premarital and extramarital affairs; there are partner accusations due to non-fulfillment and disappointment; there is a conflict between inner convictions and drives; there is a search for exclusively sensual pleasure; nervousness manifests itself in the presence of persons of the opposite sex; there is a passion for the physical side of sex without its spiritual component; manifest hostility and aggressiveness in sex without the consent of the partner.The characterization of relations in the family is expanded by defining the degree of their disharmony: “completely unfavorable”, “unfavorable”, “rather unfavorable”. According to the components of the triad of love, conjugal interactions are divided as follows: violation of tension and balance in a couple; inconsistency of one's own hopes with the needs of a partner; emotional stress and frustration in relationships; lack of "context of relationships" in the representation of "ideal love"; in couples who have lived as a family for a long time, the fact of adultery is perceived as "expected" with a "conscious attitude."The understanding of the factors that reduce the ability to resolve conflicts and a crisis situation has been deepened, namely: dissatisfaction with the emotional need for communication (loss of a feeling of love, emotional closeness, support and understanding); “demonstration by an adulterer” of a family crisis (inconsistency of verbal and non-verbal communication, manipulation of a partner, blocking and distortion of the transmission of feelings); couples with a longer experience of living together revealed a decrease in non-constructive forms of behavior in conflict ("rivalry", "avoidance"), an increase in "adaptation", an increase in "cooperation" and "compromise".The practical significance of the results obtained lies in the development and implementation of CFCSA. The methodological foundations, content, principles of CFCSA, including the psychosocial portrait of a man / woman in a crisis family, have been substantiated.The "Scheme of family counseling by a couple" has been developed, in which the conceptual apparatus are: "the level of disability in the life of the family", "the degree of perception of family counseling", "the restorative potential of the family." The program uses the Algorithm for the loss of the restorative potential of the family and the Algorithm for overcoming pathological reactions and actions of the family in family counseling.The content of CFCSA is set out in the "Modular program of supporting thematic classes in family counseling (psychocorrection)".The research results can be used: a) when organizing family counseling; b) in the development of personal psychological counseling programs; c) in the disciplines "Family psychology", "Psychology of sexuality", "Crisis psychological counseling and first psychological aid", "Group psychotherapy and supervision", etc.Key words: adaptation, addictive behavior, adultery, accentuation, maladaptation, child-parent relationship, emotional burnout, life changes, marital satisfaction, counseling and correction, crisis and conflict, morality, limitations of opportunities, married couple, disruption of life, family health, psychological features, psychotherapy, sexuality, family interaction, stress, social transformation, anxiety, family functioning, I-concept of personality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Гузій І. С. 
Інтегративний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи / І. С. Гузій. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності дидактичних умов формування інтегральної педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Методи дослідження: аналіз і синтез, моделювання, узагальнення, систематизація, опитування, спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики.Вперше визначено та обґрунтовано дидактичні умови використання інтегративного підходу до професійної підготовки фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи (інтеграція професій майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи у контексті компетентнісного підходу, що передбачає розвиток педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін; інтеграція фахових компетентностей у контексті метапредметного підходу, спрямована на формування інтегральної педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін засобами вивчення відповідних метапредметів; інтеграція процесуального аспекту на засадах середовищного підходу, яка передбачає адаптацію метапредмету в освітньому середовищі професійної діяльності викладача фахових дисциплін, залученого до професійної підготовки фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи); виконано аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи як педагогічної проблеми; висвітлено інтегративний підхід як засіб підвищення якості професійної підготовки та визначено загальнонаукові підходи до його використання у професійній підготовці майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи; розроблено модель формування інтегральної педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» і визначено рівні сформованості їхньої педагогічної компетентності. Уточнено сутність поняття «педагогічна компетентність викладача» та конкретизовано її для викладача фахових дисциплін у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Набули подальшого розвитку положення щодо формування фахових, зокрема педагогічних компетентностей викладачів фахових дисциплін, залучених до професійної підготовки фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи.^UThe professional training of future specialists in Information, Library and Archival Studies is the research object. The research aim lies in theoretical substantiation and experimental effectiveness verification of the didactic conditions of integral pedagogical competence formation of a professional subject's teacher within Information, Library and Archival Studies. The research methods: analysis and synthesis, modelling, generalization, systematization, survey, observation, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics.For the first time the didactic conditions for using the integrative approach to professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies have been determined and substantiated (integration of professions of future specialists in Information, Library and Archival Studies in the context of the competence approach, which provides for pedagogical competence development of professional subjects teachers; integration of professional competences in the context of the meta-subject approach, aimed at forming integral pedagogical competence of a professional subjects teacher by means of studying relevant meta-subjects; integration of the procedural aspect on the principles of environmental approach, which involves adaptation of the meta-subject in educational environment of professional activity of a professional subjects teacher, who is involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies); professional training of future specialists in Information, Library and Archival Studies as a pedagogical problem has been analysed; the integrative approach as a means of improving the quality of professional training has been described and general scientific approaches to the professional training of future specialists in Information, Library and Archival Studies have been defined; the model of integral pedagogical competence formation of professional subjects teacher within Information, Library and Archival Studies has been developed and the levels of formation of their pedagogical competence have been determined. The notion ‘pedagogical competence' of a teacher has been clarified and specified as for professional subject's teacher within Information, Library and Archival Studies. The ideas concerning the formation of professional and pedagogical competences of professional subject's teachers involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Медведєва О.М. 
Інтеграційний механізм ефективної комунікації в проектах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.М. Медведєва ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Розкрито роль і недоліки механізму комунікації у проектах стосовно створення передумов виконання функцій управління комунікацій у проектах. Обгрунтовано необхідність комплексного дослідження комунікації в проектах з метою адаптації механізму комунікації до умов проектного середовища. Зінтегровано закономірності та чинники процесів комунікації в проектах на базі розроблених структурної та комплексної моделі комунікації в проектах. Виявлено взаємний вплив чинників комунікації в проектах, закономірності інформаційної взаємодії учасників проекту, роль якості його документа як засобу забезпечення ефективних результатів комунікації у проектах. Сформовано інтеграційний механізм комунікацій у проектах, спрямований на забезпечення результативної й ефективної комунікації. Запропоновано підхід до оцінки її ефективності для реципієнта у комунікаціях проекту. Обгрунтовано показники якості документа проекту, визначено їх оціночні критерії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)380-55 +
Шифр НБУВ: РА346049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Стельмах О.О. 
Інтерактивні маркетингові комунікації в менеджменті підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.О. Стельмах ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми теоретичних і методологічних напрямків формування й управління інтерактивними маркетинговими комунікаціями. Узагальнено основні підходи щодо розуміння їх суті й особливостей. Розкрито суть понять "прямий маркетинг", "інтерактивний маркетинг", "інтерактивні маркетингові комунікації". Проаналізовано інформаційне забезпечення управління комунікаціями, здійснено моніторинг інтерактивних маркетингових комунікацій, діагностику управління Інтернет-комунікаціями. Розроблено комплексну систему інтерактивних маркетингових комунікацій і рекомендацій щодо її впровадження. Запропоновано стратегії управління даними комунікаціями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.10-210.302 +
Шифр НБУВ: РА341989

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Триняк М. В. 
Інтеркультурна комунікація в освіті: тенденції розгортання у сучасних соціокультурних контекстах: автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / М. В. Триняк ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 31 с. — укp.

На підставі комплексної методології дослідження освітньої інтеркультурної комунікації розглянуто її структуру, семантику, функціональний діапазон і конструктивний потенціал. Виявлено її горизонтальний і вертикальний виміри, наявність яких ускладнює розуміння її контекстуально обумовлених смислів і впливає на тенденції розгортання освітніх дискурсів. Доведено, що урахування єдності цих вимірів має принципове значення для підвищення ефективності інтеркультурних дидактичних та освітніх практик. Розкрито тенденцію утворення діалектичної єдності інтеркультурної та транскультурної комунікації у сучасній освіті. Запропоновано комунікативне обгрунтування педагогічної ксенології, визначено роль і місце інтеркультурної комунікації у конституюванні нової педагогічної реальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05 + С5*671*333.4
Шифр НБУВ: РА381284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Компанцева Л.Ф. 
Інтернет-комунікація: когнітивно-прагматичний та лінгвокультурологічний аспекти: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / Л.Ф. Компанцева ; НАН України. Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні. — К., 2007. — 36 с. — укp.

Проведено поліпарадигмальне дослідження Інтернет-комунікації. Вивчено її конститутивні складові, а саме: модифікацію структурно-мовних рівнів, становлення жанрової системи, вербальну представленість значущих концептів, формування нових ознак мовної особистості та мовної картини світу і, як результат цих процесів, встановлення терміносистеми Інтернет-комунікації. Феномен Інтернет-комунікації визначено як інтерактивну міжособистісну комунікацію, що вимагає вивчення в двох основних аспектах - когнітивно-прагматичному та лінгвокультурологічному, оскільки ці наукові галузі дозволяють досліджувати Інтернет-комунікацію одночасно в різних парадигмах лінгвістичного знання. Зроблено висновок про те, Інтернет-комунікація остаточно оформилася в нову галузь лінгвістичного знання, про що свідчить консолідація всіх системно-мовних рівнів Інтернет-комунікації з метою створення нового середовища спілкування, а також лігвістична парадигма Інтернет-комунікації, що формується, зафіксована в її терміносистемі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш111 + Ш141.2 в2:З +
Шифр НБУВ: РА350251

Рубрики:

      
9.

Пиголенко І.В. 
Інтернет-технології як засіб формування ціннісних орієнтацій студентства на шляху до інформаційного суспільства (на прикладі НТУУ "КПІ"): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І.В. Пиголенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано трансформації ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді під впливом новітніх комп'ютерних та інтернет-технологій за умов становлення інформаційного суспільства. Зазначений актуальний процес є філософським осмисленням цінності вищої освіти в житті студентської молоді за умов становлення інформаційного суспільства. Досліджено зміни ціннісних орієнтацій під впливом інтернет-технологій як новий соціальний феномен, базуючись на працях філософського та соціологічного напрямів. Розкрито зміст категорій "інформація", "комунікація" та "знання" та їх значення у ствердженні інформаційного суспільства. З'ясовано вплив новітніх інформаційно-комунікаційних технологій на трансформацію вищої освіти. Обгрунтовано висновок щодо її провідної ролі у творенні та розвитку особистості, формуванні професіоналів і майбутньої інтелектуальної еліти, яка є головним ресурсом інформаційного суспільства. Здійснено типологізацію соціальних функцій мережі Інтернет і досліджено фактори, що впливають на активність використання даної мережі студентською молоддю. Значну увагу приділено аналізу результатів соціологічних досліджень щодо цінності вищої освіти у житті сучасної молоді. Виявлено особливості використання інтернет-тенологій у період навчання у ВНЗ та його вплив на трансформацію ціннісних орієнтацій студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253.11 + Ю252:Ч30 + Ю251.05:З97 +
Шифр НБУВ: РА351825

Рубрики:

      
10.

Гайдар О.В. 
Інформаційні ресурси і моделі системи планування діяльності підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.В. Гайдар ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Метою дослідження є розробка теоретико-методологічних основ формування та застосування інформаційних ресурсів (ІР) і побудови моделей у системі планування діяльності підприємства. Запропоновано концепцію комунікаційного підходу до формування ІР і розробки моделей у системі планування діяльності підприємства, основою якого є бачення ІР і моделей як основних ресурсів для підтримки прийняття планових рішень, що дзволяє акумулювати, концентрувати, зберігати та оптимально використовувати ІР та знижувати рівень невизначеності, підвищувати шанси партнерів, що приймають участь у комунікаціях щодо розробки планів та їх виконання для досягнення основних цілей підприємства. У рамках концепції удосконалено понятійний апарат стосовно визначення ІР, системи планування реалізації продуктів харчування з сезонним характером продажу, що дозволяє підвищити точність і оперативність планування. Розроблено модель системи ІР підприємтсва, що грунтується на методології комунікаційного підходу та дозволяє оптимізувати управлінські бізнес-процеси, ресурси та комунікації у системі планування. Запропоновано методичний підхід щодо забезпечення ІР та комунікаціями системи планування на основі бачення майбутнього, використання сценаріїв як механізму перевірки та поглиблення бачення, цілей і стратегій підприємства, що дозволяє визначити оптимальний склад і структуру ІР підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-23 ф12 +
Шифр НБУВ: РА366921

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Бабенко І.О. 
Інформаційно-вимірювальна система контролю безпеки робіт по попередженню аварій: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / І.О. Бабенко ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено нові засоби та методи контролю безпеки робіт та запобігання аварій за допомогою оптоелектронного сканування, попередньої обробки оптичних сигналів та цифрової часово-імпульсної обробки інформації у реальному масштабі часу. Створено оптоелектронні технічні засоби вимірювального комплексу автоматичної скануючої системи зі збираючою апертурою та цифровою часово-імпульсною обробкою даних для запобігання аварій і екстремальних ситуацій на протяжних об'єктах і транспортних комунікаціях. Проведено моделювання роботи комплексу, особливостей побудови оптоелектронних скануючих систем і алгоритмізацію процесів обробки значень даних у таких системах на прикладі оцінки протяжних об'єктів. Запропоновано апаратні засоби підвищення перешкодостійкості даних систем до умов і середовища їх роботи, факторів нестабільності складових її компонентів. Оцінено створену систему, співвідношення дальності та точності. Розроблено методичні рекомендації для розв'язання різноманітних практичних задач контролю безпеки робіт і запобігання аварій. Проаналізовано універсальний характер розробленої системи, описано можливі варіанти її застосування для контролю транспортних комунікацій, за цифрового картографування місцевості, розв'язання задач навігації транспортних засобів з метою запобігання аварій і руйнувань об'єктів і створення безпечних умов праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О.н61 +
Шифр НБУВ: РА354846

Рубрики:

      
12.

Добровольська В. В. 
Інформаційно-документаційне забезпечення розвитку соціокомунікаційного простору культури України в епоху цифрового суспільства / В. В. Добровольська. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено проблему інформаційно-документаційного забезпечення розвитку сучасного соціокомунікаційного простору культури України в епоху цифрового суспільства та окреслено перспективи розвитку документальних цифрових систем культурної спадщини в соціокомунікаційному просторі культури. Введено до наукового обігу визначення поняття «соціокомунікаційний простір культури» в контексті теорії соціальних комунікацій та обґрунтовано основні його складові – інфраструктурну, змістову та суб'єктну. Висвітлено діяльність міжнародних організацій у сфері створення цифрового фонду документації культурної спадщини для формування інтегрованих ресурсів у глобальній мережі Інтернет. Досліджено формування суспільного інформаційного образу закладів культури, бібліотек, архівів, музеїв у спільнотах соціальних мереж. Проаналізовано інформаційні ресурси мережі Інтернет для документування історичних та історико-культурних процесів в Україні та світі. Установлено й узагальнено критерії та пріоритети, відбору об'єктів історико-культурної документальної спадщини для оцифрування. Обґрунтовано основні засади збереження цифрової культурної спадщини. Представлено документальні цифрові системи культурної спадщини в соціальних комунікаціях України. Визначено концептуальні підходи до висвітлення стану документальних цифрових систем культурної спадщини та засоби їх включення в систему документаційного регулювання. Окреслено перспективи розвитку документальних цифрових систем і ресурсів культурної спадщини в соціокомунікаційному просторі культури України.^UThe dissertation comprehensively investigates the problem of information and documentation support of the modern socio-communicative space of Ukraine's culture in the digital society times and outlines the prospects for the development of documentary digital systems of cultural heritage in the socio - communicative space of culture which corresponds to the urgent tasks of modern development of science. A review of scientific publications on documentation support of cultural management, theory of social communications and documentation support of culture as a communication system that connects governing bodies, institutions and organizations, creative individuals and groups that implement cultural activities, the results of which have become a theoretical basis in study of the socio-communicative space of Ukraine's culture. The definition of the term "socio-communicative space of culture" has been introduced into scientific circulation, which is interpreted as a complex dynamic system that carries out not only the accumulation and distribution but also the production of a cultural product. The essence and content of the concept of "socio-communicative space of culture" are defined and the main components – infrastructural, semantic and subjective – are substantiated. Theoretical and methodological bases of research of socio-communicative space of culture with application of general scientific and concrete scientific approaches (of communication, analytical-summation, system, structure, model), and also integrated approaches are substantiated such as communication-systemic, communication-structural, communication-functional and system-functional. The state policy in the field of culture, the structure of the field of culture in Ukraine and its institutions are considered, the information and documentation support of the governing bodies in the field of culture is analyzed. The international experience of cultural policy regulation and creation of digital fund for cultural heritage documentation is covered. The formation of the public information image of cultural institutions, libraries, archives, museums in the social environments of the Internet is studied, the factor of social networks in the tasks of protection of the public information image of cultural institutions is characterized. The information resources of the Internet for documenting cultural processes in Ukraine and the world are analyzed. It was found that Wikipedia currently plays a key role among documentation services. The principles of formation of Ukraine's digital cultural space are covered and the basic principles of digital cultural heritage preservation are substantiated. Criteria and priorities of selection of historical and cultural documentary heritage objects for digitization are established and generalized. The state of historical and cultural digital resource in Ukraine and means of its inclusion in the system of documentary regulation are characterized; the prospects of development of documentary digital systems and resources of cultural heritage in the socio-communicative space of Ukraine's culture are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Ковалик О. А. 
Інфраструктура підтримки розвитку малого бізнесу у сферах економічної діяльності / О. А. Ковалик. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт – процес інфраструктурної підтримки розвитку малого бізнесу; мета – в розробленні та обґрунтуванні теоретичних положень, методичних підходів і рекомендацій щодо інфраструктурної підтримки розвитку малого бізнесу у сферах економічної діяльності; методи – емпіричного дослідження, класифікаційно-аналітичний, бібліографічного та термінологічного аналізу, логічний, графічний, економіко-статистичного та динамічного аналізу, інструментів аналізу Microsoft Excel, монографічний, узагальнення, анкетування, статистичного, кластерного та кваліметричного аналізів; новизна – полягає у розробленні теоретико-методичних основ і рекомендацій щодо концептуальної комплексної багатовекторної інфраструктурної підтримки малого бізнесу у сферах економічної діяльності на засадах діджиталізації; результати – методично завершені рекомендації щодо інфраструктури підтримки розвитку малого бізнесу у сферах економічної діяльності; впроваджено - ТОВ «ВКФ «Олимп-круг» (довідка № 2/14 від 14.05.2019 р.), ТОВ «Елмар Сервіс Груп» (довідка № 5 від 10.03.2020 р.), ТОВ «Одєтекс» (довідка № 11 від 15.04.2020 р.), ТОВ «Поліпласт» (довідка № 1 від 19.05.2020 р.), ТОВ «Митридат» (довідка № 3 від 19.05.2020 р.), ТОВ «Навек» (довідка № 02/1 від 02.04.2020 р.), Офіс розвитку малого і середнього підприємництва при Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (лист № 151/81-06 від 24.01.2020 р.); в навчальному процесі Одеського національного політехнічного університету МОН України у дипломному проектуванні та при підготовці дисциплін: «Менеджмент в електронних комунікація», «Бізнес-планування», «Менеджмент великих даних», «Інвестиційний менеджмент», «Міжнародна економіка» (акт впровадження № 3111/05-06 від 13.12.2019 р.).^UObject - the process of infrastructural support for small business development; purpose - the development and substantiation of theoretical provisions, methodological approaches and recommendations for infrastructural support of small business development in the spheres of economic activity; methods - empirical research, classification-analytical, bibliographic and terminological analysis, logical, graphical, economic-statistical and dynamic analysis, Microsoft Excel analysis tools, monographic, generalization, questionnaires, statistical, cluster and qualimetric analysis; novelty - is to develop theoretical and methodological approaches and recommendations for conceptual integrated multi-vector infrastructural support of small business in the spheres of economic activity on the basis of digitalization; results - methodically completed recommendations for Infrastructure to support the development of small business in the spheres of economic activity; implemented - LLC "VKF" "Olymp-circle" (reference № 2/14 from 14.05.2019), LLC "Elmar Service Group" (reference № 5 from 10.03.2020), LLC "Odetex" (reference № 11 from 15.04.2020), LLC "Poliplast" (reference № 1 from 19.05.2020), LLC " Mitridat" (reference № 3 from 19.05.2020), LLC "Navek" (reference № 02/1 from 02.04.2020), The SME Development Office under the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine (letter № 151/81-06 from 24.01.2020); in the educational process of Odessa National Polytechnic University of the Ministry of Education and Science of Ukraine in the diploma project and teaching materials in the disciplines: "Management in electronic communication", "Business planning", "Big Data Management", "Investment management", "International Economics" (implementation act № 3111/05-06 from 13.12.2019).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
14.

Мацуй А. М. 
Автоматизація процесів керування подрібненням пісків кульовим млином з урахуванням ідентифікації співвідношення руда/вода: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.07 / А. М. Мацуй ; Кіровогр. нац. техн. ун-т. — Кіровоград, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено кульовий млин, який подрібнює піски класифікатора, з його комунікаціями як керований об'єкт і обгрунтовано новий принцип автоматичного керування розрідженням пульпи у технологічному агрегаті. Прийнято критерій оцінювання й ідентифікації співвідношення руда/вода в приймальному пристрої завиткового живильника. Розроблено систему автоматизації процесів керування подрібненням пісків кульовим млином з урахуванням ідентифікації співвідношення руда/вода, в якій проводиться двоконтурне регулювання та зміна тривалості осереднення значень регульованої величини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И411.2-5
Шифр НБУВ: РА375979 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Медведенко С. В. 
Адміністративно-правові основи взаємодії Національної поліції України з громадськістю в правоохоронній діяльності / С. В. Медведенко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації здійснено комплексне дослідження адміністративно-правових основ взаємодії Національної поліції України з громадськістю в правоохоронній діяльності. Визначено, що поняття та сутність взаємодії досліджується вченими різних наукових сфер: юриспруденції, філософії, психології, соціології та відповідно має ряд різних за своєю сутністю визначень. Визначено, що невід'ємною складовою взаємодії Національної поліції з громадськістю в правоохоронній діяльності є комунікація – процес обміну інформацією між двома або більше суб'єктами, що забезпечує ефективне виконання завдань органами поліції та сприяє підвищенню рівня довіри населення до неї. Звернуто увагу на те, що законодавство не містить чіткого визначення поняття взаємодії чи взаємодії в правоохоронній сфері або діяльності, тому запропоновано визначати взаємодію Національної поліції України з громадськістю в правоохоронній діяльності як соціально обумовлену, узгоджену діяльність, яка виражена у співпраці між суб'єктами взаємодії з використанням відповідних форм і методів для досягнення спільної мети.Досліджено нормативно-правові джерела, якими врегульовано питання взаємодії Національної поліції з громадськістю в Україні.Класифікацію нормативно-правових актів, якими урегульовано взаємодію Національної поліції України та громадськості в Україні, здійснено за такими критеріями: за змістом та за їхньою юридичною силою.Розглянуто особливості залучення представників громадськості до правоохоронної діяльності поліції. Визначено етапи залучення представників громадськості до взаємодії в правоохоронній діяльності: організаційний (підготовчий) (вивчення кандидатів до взаємодії, робота з кандидатами щодо встановлення психологічного контакту); безпосередній (виконання завдань разом із представниками громадськості, або самостійно представниками громадськості); заключний (підведення підсумків взаємодії; надання винагород; компенсація збитків). Кожний етап має відповідну процедуру, що сприяє створенню відповідних умов до залучення до взаємодії представника громадськості. Підкреслено, що одними з важливих чинників розвитку взаємодії між поліцією і населенням на основі співробітництва мають бути формування необхідної мотивації в громадян до такої діяльності та підвищення рівня суспільної, соціально-правової активності громадян.Розглянуто напрями й особливості основних форм взаємодії населення та Національної поліції України. Зауважено, що на сучасному етапі розвитку держави працівники поліції використовують нові форми взаємодії та залучення громадськості до правоохоронної діяльності. Формами взаємодії є зовнішнє вираження спільної правоохоронної діяльності поліцейських і громадськості у сфері охорони публічного порядку і профілактики правопорушень.Установлено, що законодавство не містить закріплення процесуального статусу та визначення понятого, якого пропонується визначати як фізичну повнолітню, осудну, незацікавлену особу, яка здатна взяти участь у процесуальній дії та своєю присутністю (участю) забезпечити законність виконання таких дій під час адміністративного або кримінального провадження.Запропоновано таку класифікацію форм взаємодії поліції і громадськості: 1) за кількістю осіб: індивідуальна та групова; 2) за нормативно-правовим закріпленням: взаємодія врегульована нормативно-правовими актами та не врегульована нормативно-правовими актами; 3) за функціональним призначенням: взаємодія, направлена виключно на здійснення профілактичних заходів та пов'язана з безпосереднім здійсненням правоохоронної діяльності.Розглянуто поняття, особливості, суб'єктів та мету громадського контролю за діяльністю поліції з боку населення. Установлено, що громадський контроль за діяльністю Національної поліції – це цілеспрямована наглядова діяльність громадськості (громадян України, іноземців, громадських організацій, представників установ і підприємств) щодо виконання повноважень органами Національної поліції України, дотримання ними законності, дисципліни, захисту прав і свобод людини, інтересів суспільства та держави.З'ясовано, що суб'єктами громадського контролю є громадяни, об'єднання громадян, іноземці, громадські організації, представники установ і підприємств.Проведено порівняльний аналіз нормативно-правового забезпечення взаємодії громадськості та органів поліції зарубіжних країн (Бельгії, Швеції, Данії, США, Великої Британії, Німеччини, Іспанії). Досвід зарубіжних країн свідчить про можливість та необхідність широкого залучення громадськості до правоохоронної діяльності, з використанням різних форм та методів, які вже пройшли випробування і можуть бути застосовані в Україні з урахуванням сучасних реалій. Визначено правовий та організаційний напрями вдосконалення взаємодії Національної поліції України з громадськістю в правоохоронній діяльності.^UIn the dissertation the complex research of administrative and legal bases of interaction of National police of Ukraine with the public in law enforcement activity is carried out.It is determined that the concept and essence of interaction is studied by scientists of different scientific spheres: jurisprudence, philosophy, psychology, sociology and accordingly has a number of different in essence definitions.It is determined that an integral part of the interaction of the National Police with the public in law enforcement is communication - the process of exchanging information between two or more entities, which ensures the effective performance of tasks by police and increases public confidence in it.Attention is drawn to the fact that the legislation does not contain a clear definition of the concept of interaction or interaction in law enforcement or activity, so it is proposed to define the interaction of the National Police of Ukraine with the public in law enforcement as a socially conditioned, coordinated activity. using appropriate forms and methods to achieve a common goal.The normative-legal sources, which regulate the issues of interaction of the National Police with the public in Ukraine, are studied.The classification of normative legal acts, which regulate the interaction of the National Police of Ukraine and the public in Ukraine, is carried out according to the following criteria: according to the content and according to their legal force.Peculiarities of involvement of public representatives in law enforcement activity of police are considered.The stages of involvement of public representatives in the interaction in law enforcement activities are determined: organizational (preparatory) (study of candidates for interaction, work with candidates to establish psychological contact); direct (performance of tasks together with members of the public, or independently by members of the public); final (summarizing the results of interaction; providing rewards; compensation for losses). Each stage has an appropriate procedure that helps to create appropriate conditions for the involvement of the public. It is emphasized that one of the important factors in the development of interaction between the police and the population on the basis of cooperation should be the formation of the necessary motivation of citizens to such activities and increase the level of social, social and legal activity of citizens.The directions and features of the main forms of interaction between the population and the National Police of Ukraine are considered. It is noted that at the current stage of development of the state, police officers use new forms of interaction and public involvement in law enforcement.Forms of interaction are the external expression of joint law enforcement activities of police and the public in the field of public order and crime prevention.It is established that the legislation does not contain the consolidation of procedural status and definition of a witness, who is proposed to be defined as a natural adult, sane, disinterested person who is able to participate in the proceedings and his presence (participation) to ensure the legality of such actions during administrative or criminal proceedings.The following classification of forms of interaction between the police and the public is proposed: 1) by the number of persons: individual and group; 2) according to normative-legal consolidation: interaction is regulated by normative-legal acts and not regulated by normative-legal acts; 3) by functional purpose: interaction aimed exclusively at the implementation of preventive measures and associated with the direct implementation of law enforcement activities.The concepts, features, subjects and the purpose of public control over the activities of the police by the population are considered. It is established that public control over the activities of the National Police is a purposeful supervisory activity of the public (citizens of Ukraine, foreigners, public organizations, representatives of institutions and enterprises) to exercise the powers of the National Police of Ukraine, their observance of law, discipline, protection of human rights and freedoms. society and the state.It was found that the subjects of public control are citizens, associations of citizens, foreigners, public organizations, representatives of institutions and enterprises.The comparative analysis of normative-legal maintenance of interaction of the public and police bodies of foreign countries (Belgium, Sweden, Denmark, the USA, Great Britain, Germany, Spain) is carried out.The legal and organizational directions of improving the interaction of the National Police of Ukraine with the public in law enforcement are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Суховій О.М. 
Антропологія Керкегора: рух філософії до літературності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Суховій ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 16 с. — укp.

Проаналізовано зв'язок літературності філософських практик з антропологічним досвідом, що породжує ці практики, на прикладі християнського антропологічного проекту Сьорена Керкегора. Розглянуто рух філософії до літературності як одну з провідних тенденцій у сучасній західній філософії. Філософію описано як історико-літературний феномен через виділення трьох типів літературності: Платон (онтологія), Кант (гносеологія), Ніцше (комунікація). Проведено експлікацію вихідного поняття "літературність". Показано, що літературні практики залежать від антропологічних моделей, які їх породжують. Розглянуто зв'язок християнської антропології та літературного новаторства С.Керкегора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ДАН)5-578 + Ю216 + Ш400.04:Ю +
Шифр НБУВ: РА325585

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Булах Т.Д. 
Бібліотечна селекція документів в умовах інформатизації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / Т.Д. Булах ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто бібліотечну селекцію як системне явище, що сформувалося за умов змін у зовнішньому середовищі. Визначено основні етапи розвитку теорії бібліотечного відбору, передумови його трансформації у бібліотечну селекцію документів та її місце в технологічному циклі формування бібліотечного фонду в різні історичні періоди і на основі конкретизації його основних процесів обгрунтовано кількісний склад та змістове наповнення основних видів бібліотечної селекції за умов інформатизації. Проаналізовано особливості первинного відбору окремих носіїв інформації та сформульовано основні орієнтири визначення співвідношення між документами в процесі комплектування фонду. Описано технологію бібліотечної селекції з урахуванням функцій бібліотечних установ за умов інформатизації. Охарактеризовано електронну систему бібліотечної селекції як перспективний напрям діяльності вітчизняних бібліотек. Визначено основні аспекти покращення підготовки фахівців бібліотечної сфери. Висвітлено діяльність з формування фондів, організації їх зберігання та використання на основі бібліотечного відбору як технології, яка в процесі переходу до інформаційного рівня соціальних комунікацій трансформується в інтегративний процес бібліотечної селекції в єдиному інформаційному просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.10 +
Шифр НБУВ: РА342924

Рубрики:

      
18.

Василенко 
Бібліотечна статистика в Україні: (1992-2005 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Ольга Миколаївна Василенко ; НАН України; Національна бібліотека України ім. В.І.Вернадського. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР) к95
Шифр НБУВ: РА351630

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Ковальчук В.М. 
Бібліотечна, книговидавнича та культурно-просвітницька діяльність М.П.Балліна (1829 - 1904): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / В.М. Ковальчук ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Вперше розглянуто бібліотечну, книговидавничу та культурно-просвітницьку діяльність М.П.Балліна як комплексне історико-культурологічне явище, здійснено історико-бібліотекознавчу реконструкцію його архівної та творчої спадщини, починаючи з середини XIX - до початку XX ст. За допомогою методів архівної евристики встановлено місця зберігання окремих джерел. На підставі досліджень рукописних та опублікованих документів висвітлено життєвий шлях М.П.Балліна в найбільш повному на сучасний період обсязі. Визначено основні напрямки його громадської діяльності. На підставі вивчення ахівних джерел з історії кооперації, записних книжок, творчих матеріалів та епістолярної спадщини визначено внесок М.П.Балліна у розвиток українського та російського просвітництва, бібліотечну та книговидавничу справу. До наукового обігу залучено нові імена та відомості про важливі історичні події, уточнено деякі факти з історії розвитку бібліотечної та книговидавничої справи в Україні, встановлено наукові, культурні та видавничі зв'язки діячів кооперативного просвітництва. Досліджено розвиток ідейних поглядів, що визначали змістовий характер діяльності М.П.Балліна. Розглянуто теоретичні концепції ученого у сфері бібліотечного будівництва, зокрема щодо формування фондів і каталогів бібліотек і видавничої політики у галузі народної книжки. Показано значний внесок М.П.Балліна у розвиток вітчизняного бібліотеко- та книгознавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.3(4УКР)5-8 Баллін,М.П. + Ч710.3(4УКР=411.2)5-8 Баллін М. + Ч733(4УКР=411.2)5-8 Баллін,М.П.4 +
Шифр НБУВ: РА340675

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Савчук І. Б. 
Борис Лятошинський і польська культура. Комунікативні поля творчості / І. Б. Савчук. — Б.м., 2021 — укp.

У дослідженні здійснено комплексний аналіз ролі Бориса Лятошинського у процесі взаємодії культур. Біографічний і соціокультурний складники синтезують і поетапно репрезентують роль митця в українсько-польських крос-культурних комунікаціях довоєнного й повоєнного часу. Уперше досліджено значення Лятошинського як культурного діяча у міжкультурних комунікаціях. На підставі вперше представлених або наново переглянутих архівних матеріалів окреслено раніше не відомі життєві факти, що підтверджують визначальну роль митця у просуванні українського мистецтва в європейський культурний простір. Введення до наукового обігу корпусу нових фактів, визначальних для художнього і громадського життя Лятошинського зрілого та пізнього етапів, збагачує знання про культурний контекст повоєнної епохи та в цілому прояснює вектори культурної історії України ХХ століття. У дослідженні порушено питання комунікативних форматів соціокультурного і художнього простору. Взаємозалежність сприйняття творчості та її вписування у текст культури актуалізує прихований буттєвий наратив Б. Лятошинського як людини Європи. Через власну модерну художньо-виражальну систему європейського зразка Б. Лятошинський вибудував комунікаційні містки, завдяки чому вперше в історії радянської України було презентовано й згодом включено у соціокультурний простір іншої європейської держави український мистецький компонент. І вперше ці надважливі процеси було ініційовано не імперським центром, а культурним діячем із регіонального осередку.^UA dissertation for obtaining a scientific degree of doctor in Fine Arts Sciences for the specialty 26.00.01 — Theory and History of Culture. Modern Art Research Institute, National Academy of Arts of Ukraine, Kyiv, 2021.The study provides a comprehensive analysis of the role of Borys Lyatoshynsky in the process of interaction of cultures. Biographical and sociocultural components synthesize and gradually represent the role of the artist in the Ukrainian–Polish cross-cultural communications during the pre-war and post-war periods. The significance of Liatoshynsky as a cultural figure in intercultural communications has been studied for the first time. On the basis of the first presented or revised archival materials, previously unknown life facts are outlined, which confirm the decisive role of the artist in the promotion of Ukrainian art in the European cultural space. The introduction into the scientific circulation of the corpus of new facts that determine mature and late stages of Liatoshynsky's artistic and social life enriches knowledge about the cultural context of the postwar era and generally clarifies the directions of development of cultural history of Ukraine in the 20th century. The study raises the issue of communicative modes of socio-cultural and artistic space. The interdependence of perception of creativity and its inclusion in the text of culture actualizes the hidden existential narrative of Liatoshynsky as a true European in a cultural sense. Through his own modern artistic and expressive system of the European model, Liatoshynsky built bridges for communication that for the first time in the history of Soviet Ukraine enabled the Ukrainian artistic component to be represented and later included into the socio-cultural space of another European state. Also, for the first time, these utterly important processes were initiated not by the imperial center, but by a cultural figure from the regional center.The complex study of the body of sources that provides information about Liatoshynsky's artistic and social activities enabled to outline the imagology of this famed composer and cultural figure, as well as his input in the formation of the mental image of Ukrainian culture of the 20th century. With the understanding the cross-cultural actions of the artist, his Polish roots, it becomes easier to grasp the essence of his involvement into the Slavic chapter of European culture. At the same time, a number of contradictions in his attitude to Ukrainian issues are highlighted. While in his composing practices Liatoshynsky, especially during the Second World War, gravitated towards the Ukrainian motifs, his overall identification with the space of Ukrainian culture was formed by a series of spurts, which often were quite painful. Analysis of the artist's personal role in development and functioning of cross-cultural collaboration during the post-war era with its numerous taboos (particularly considering the specifics of Soviet regions) and of the independent initiatives of certain members of regional cultural communities motivated the rethinking of Ukrainian intellectual movement of the second half of the 20th century in the dissertation.Investigating the conditions, forms, and consequences of Borys Liatoshynsky's communicative acts in the socio-cultural, professional, artistic, existential spheres and the changes in his worldview contributed to solving the problem of formation of contemporary discourse of studying his legacy, defined by the cross-cultural interactions of the artist. Liatoshynsky's prominent role and his unique place in Ukrainian cultural pantheon of the 20th century are also emphasized.In the dissertation, the dynamic socio-cultural processes of the early and mid-20th century were reconstructed though the contextual rethinking of life and creative legacy of the prominent figure of Liatoshynsky who dominated in the national (Ukrainian) culture, as well as in the dimension of cross-national (Ukrainian–Polish) ties. Theoretical and methodological basis of the research and its conclusions may be included in the curricula of the courses on the musical source studies, on history of music, and culturology in the higher educational institutions of Ukraine in the field of culture and art. Actualization of communicative models that shape Liatoshynsky's life and creative process calls for creating a specialized educational course about the composer that would facilitate studying his cultural legacy in all its complexity and would present Liatoshynsky as a truly unique cultural figure who contributed to forming the progressive image of Ukrainian culture in Europe.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського