Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (65)Реферативна база даних (2387)Книжкові видання та компакт-диски (102)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=БАЧЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 304
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванов Д. І. 
Особливості формування зовнішньополітичного курсу британських урядів (1990–2010 рр.): автореферат дис. ... д.філософ : 032 / Д. І. Іванов. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю аналізу зовнішньополітичного курсу Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії як однієї з ключових держав постбіполярного періоду. У демократичній державі політичний консенсус є результатом домовленостей між політичними силами, які представляють інтереси груп виборців. Велика Британія є однією з найстаріших парламентських демократій світу. Вестмінстерська система дозволяє громадянам захищати свої політичні інтереси та сприяла перетворенню Великої Британії на наддержаву в ХІХ ст. У ХХ ст. відбувався закономірний процес зменшення впливу Великої Британії у світовій політиці. Сполучене Королівство почало поступатися за економічними й військовими параметрами Сполученим Штатам Америки. Сполучене Королівство адаптувалося до Ялтинсько-Потсдамської системи, в якій Велика Британія залишалася провідною державою та ключовим союзником США в НАТО. У постіндустріальну епоху Велика Британія вступила лідером Британської Співдружності, постійним членом Ради Безпеки ООН та одним з провідних технологічних, економічних та культурних центрів світу. Після розпаду соціалістичного табору британська держава і надалі брала активну участь у світовій політиці та зберігала статус провідної держави, у якій продовжувалися дискусії щодо питань євроінтеграції та співпраці у сфері колективної безпеки, які вимагали пошуку політичного компромісу. Тема наукового дослідження органічно пов’язана з проблемою формування зовнішньої політики країн ЄС і НАТО у постбіполярний період. Велика Британія, як одна з провідних держав Заходу, відігравала ключову роль у формуванні зовнішньополітичних позицій НАТО та ЄС, корелюючи свої інтереси з іншими країнами євроатлантичного співтовариства. Дослідження особливостей формування британської зовнішньої політики дозволяє краще зрозуміти контекст формування та реалізації зовнішньополітичного курсу європейських країн у межах євроатлантичної системи колективної безпеки.У дисертації проведено порівняльний аналіз політики консервативного кабінету Дж. Мейджора та лейбористських урядів Т. Блера і Г. Брауна. На основі залучення до наукового обігу малодосліджених матеріалів (політичні маніфести британських політичних партій) проаналізовано еволюцію зовнішньополітичних доктрин британських політичних партій. Визначено ієрархію різних напрямків британської зовнішньої політики та їх територіальну спрямованість. На основі аналізу засідань британського парламенту охарактеризовано ключові питання британської зовнішньополітичного дискурсу та їх сприйняття британським істеблішментом. Досліджено ставлення ключових британських політичних сил до проблеми участі Сполученого Королівства у військових інтервенціях в регіональні конфлікти. Розглянуто еволюцію політики Сполученого Королівства щодо країн що розвиваються. Поглиблено наукову інтерпретацію особливостей формування європейського вектору британської зовнішньої політики та цілей та інтересів британської політики щодо країн пострадянського простору та КНР. Уточнено співвідношення внутрішніх та зовнішніх чинників формування зовнішньої політики урядів Сполученого Королівства. Окреслено роль державних інститутів і політичних партій у британському зовнішньополітичному процесі. Визначено характер впливу основних політичних партій та парламентських фракцій на зовнішню політику урядів Сполученого Королівства. Охарактеризовано роль регіональних партій автономних адміністративно-територіальних регіонів Сполученого Королівства у зовнішньополітичному процесі. Дисертація є самостійним дослідженням, у якому викладено авторське бачення специфіки формування британської зовнішньої політики. Представлене дослідження є першою в українській історіографії працею, яка розглядає внутрішньополітичні чинники, що зумовлюють британський зовнішньополітичний курс.Наукове осмислення формування зовнішньої політики Великої Британії щодо ключових проблем міжнародних відносин дає можливість заповнити певну прогалину в історіографії британського зовнішньополітичного процесу, використати напрацьований історичний матеріал, окремі положення та висновки дисертаційного дослідження для підготовки узагальнюючих наукових праць та підручників з новітньої історії країн Європи. Матеріали дисертації можуть використовуватися для розробки нормативних і спеціальних курсів у вищих навчальних закладах з міжнародних відносин та політичної історії зарубіжних країн.^UThe relevance of the topic of this research is determined by the need of the in-depth analysis of the United Kingdom foreign policy formation and development which reflected its role as an important actor of the post-bipolar world. The UK is one of the oldest democracies of the world. The Westminster system of government allowed the British citizens to protect their interests and contributed to the rise of Great Britain into a global superpower in the 19th century. The achievement of a political consensus on foreign policy matters is regarded as the result of an informal agreement between political groups representing the interests of voters.United Kingdom’s influence had declined in the 20th century as a result of the global changes. Great Britain had yielded military and economic leadership to the United States of America. The United Kingdom had adapted to the Yalta-Potsdam system of international relations and remained a major world power and significant US ally in NATO.United Kingdom is a major economic, technologic and cultural power of the postindustrial age. Great Britain played an active role in international relations. The British establishment had an active internal debate on the topics of eurointegration and security cooperation.The topic of the scientific research is organically connected with the problem of the formation of the foreign policy of the EU and NATO countries in the postbipolar period. The United Kingdom, as one of the leading states of the West, played significant part in shaping the foreign policy positions of NATO and EU, correlating its interests with other countries of the Euroatlantic community. The study of the peculiarities of the formation of British foreign policy allows better understanding of the context of the formation and implementation of the foreign policy course of European countries within the framework of the Euroatlantic system of collective security.The dissertation, for the first time in Ukrainian historiography, characterized evolution of the foreign policy doctrines of British political parties on basis of examination of the new documents (political manifestos of the British political parties). The important topics of British foreign policy discourse and its interpretation by the British establishment were analyzed. The author researched the position of the British political parties on the topic of military intervention in the regional conflicts. The British policy on the developing countries was also considered. The research of the specifics of the formation of British foreign policy has considerable academic and theoretical significance that improves understanding of the global processes that occur in the system of international relations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Іванова О. О. 
Конкурсно-фестивальний рух на Волині кінця ХХ — початку ХХІстоліть: культурно-історичний та комунікативний аспекти.: автореферат дис. ... д.філософ : 034 / О. О. Іванова. — Б.м., 2023 — укp.

Роль сучасних регіональних фестивалів і конкурсів як динамічних формпросвітницької та художньої взаємодії суттєво зростає в епохуглобалізаційних процесів. Інформаційно-технологічний компонентглобалізації створює нові можливості для комунікації, сприяючи розвиткурегіонального культурного ландшафту. Регіональний шар збагачуєтьсяновими ідеями, техніками культурного моделювання через впливи з іншихкультур, що приносять нове бачення та розширюють художні горизонти.Глобалізаційні процеси сприяють популяризації регіональнихмистецьких форм творчості та культурної діяльності та дають можливістьбільш широкій аудиторії відчути багатство й різноманіття культурного спадкурегіону як важливої частки в інтерпретації наративів культурної цілостідержави. У цьому контексті регіональні мистецькі конкурси та фестивалісприяють зростанню уваги до місцевої культури й мистецтва, надаючиможливість артистам, митцям і виконавцям продемонструвати свої таланти татворчість, що сприяє їхньому розвитку й визнанню, а сама акція як певнийкультуртрегерський організм стає платформою для обміну ідеями, традиціямита творчими підходами.3Оскільки регіональні мистецькі конкурси і фестивалі пропонуютьширокий спектр культурних подій та активностей, вони залишаютьсяактуальними й важливими для розвитку творчості та виконавської мистецькоїсфери, а також для зміцнення культурних зв’язків між регіонами. При цьомуактивний розвиток конкурсно-фестивального руху саме в регіональномуінваріанті є однією з важливих ознак сучасного національного культурноговідродження України. У цьому контексті звернення до конкурснофестивального руху у Волинському краї на зламі ХХ–ХХІ століть відкриваєширокі можливості для дослідження як загальнонаціональних, так ірегіональних аспектів української культури. Відсутність ґрунтовних науковихдосліджень про конкурсно-фестивальну панораму Волині в культурноісторичному та комунікативному аспектах, а саме у контексті виявленнятворчого потенціалу спільнот, пошуку нових ідей, вираження своєїунікальності як платформи для обміну художнім досвідом, пропагандикультурної різноманітності, стимулювання інновацій та експериментів у сферікультурно-просвітницької діяльності на прикладі конкурсно-фестивальноголандшафту Волині складає актуальність цього дослідження.Науковою проблемою представленої дисертації є осмисленняконкурсно-фестивального руху на Волині кінця ХХ — початку ХХІ століттяяк культурно-мистецького явища, носія культурно-мистецьких традицій ізасобу комунікації в умовах соціокультурного ландшафту України. У роботіуточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження, зокрема зазначено,що фестиваль — це історично динамічне культурно-мистецьке явище, що маєритуально-святкову ґенезу і являє собою серію соціокультурних подійциклічного характеру. Конкурс, на відміну від фестивалю, являє собоюісторично стабільну (функції конкурсу є незмінними) форму культури, що маєзмагально-ігрову ґенезу і сутність та належить до соціокультурних подійциклічного характеру. Конкурс, як і фестиваль, може мати жанрові різновидита виконує роль носія цінностей певних соціокультурних страт.4Введено в науковий обіг архівні матеріали, пов’язані з історієюстановлення конкурсно-фестивального руху на Волині. Зокрема це документиВолинської обласної ради, архівні матеріали Волинського обласного науковометодичного центру культури, Волинської обласної філармонії, Волинськогофахового коледжу культури і мистецтв імені І. Ф. Стравінського, інтерв’ю,спогади організаторів та учасників конкурсів і фестивалів.Шляхом упорядкування та аналізу ряду архівних матеріалів, інтерв’юорганізаторів та учасників конкурсів і фестивалів охарактеризованокультурно-історичні та комунікативні аспекти найбільш знакових для Волиніконкурсів і фестивалів, зокрема Музичного фестивалю «Стравінський таУкраїна», Міжнародного фестивалю українського фольклору «Берегиня»,Міжнародного фестивалю «Поліське літо з фольклором», Міжнародногоконкурсу піаністів «Шопенівська весна», Міжнародного конкурсу баяністів іакордеоністів «InterSvitiaz аccomusic», Всеукраїнського конкурсу хоровогомистецтва імені Лесі Українки, Всеукраїнського конкурсу виконавців насопілці та цимбалах «Волинська гуковиця», Всеукраїнського конкурсувиконавців на струнно-смичкових інструментах імені Олександра Негоди таінших.^UA dissertation for obtaining a scientific degree of the Doctor of Philosophy,specialty 034 ― Culturology (branch of knowledge 03 ― Humanities). – Modern ArtResearch Institute of the National Academy of Arts of Ukraine, Kyiv, 2023.The scientific problem of the presented dissertation is the understanding of thecompetitive-festival movement of Volyn at the end of the 20th — beginning of the21st century as a cultural phenomenon, a carrier of artistic traditions and means ofcommunication in the conditions of the socio-cultural landscape of Ukraine. Regionalart competitions and festivals offer a wide range of cultural events and activities, theyremain relevant and important for the development of creativity and performing arts,as well as for strengthening cultural ties between regions. At the same time, the activedevelopment of the competition and festival movement in the regional invariant is oneof the important signs of the modern national cultural revival of Ukraine. In thiscontext, turning to the competitive-festival movement of Volyn region at the turn ofthe 20th -- 21st centuries opens wide opportunities for researching both national andregional aspects of Ukrainian culture in terms of its integrity, acting as a peculiar andat the same time organic component of it.The work specifies the conceptual and categorical apparatus of the research, inparticular it is stated that the festival is a historically dynamic cultural phenomenonthat has a ritual and festive genesis and is a series of socio-cultural events of a cyclicalnature. The competition, in contrast to the festival, represents a historically stable (thefunctions of the competition are unchanged) form of culture that has a game genesis9and essence and belongs to socio-cultural events of a cyclical nature. The competition,like the festival, can have genre varieties and fulfills the role of a carrier of values ofcertain socio-cultural strata.Archival materials related to the history of the formation of the competitionfestival movement of Volyn have been put into scientific circulation, in particular,documents of the Volyn Regional Council, archival materials of Volyn RegionalScientific-Methodological Center of Culture, Volyn Regional Philharmonic, IgorStravinsky Volyn College of Culture and Arts, interviews, memories of organizersand participants of competitions and festivals.By organizing and analyzing a number of archival materials, interviews withorganizers and participants of contests and festivals, the cultural-historical andcommunicative aspects of the most significant contests and festivals for Volyn, inparticular, the Music Festival "Stravinsky and Ukraine", the International Festival ofUkrainian Folklore "Beregynia", were characterized. The International Festival"Polissia Summer with Folklore", International Piano Competition "Chopin Spring",International Competition of Bayanists and Accordionists "InterSvitiaz accomusic",Lesia Ukrainka All-Ukrainian Choral Art Competition, All-Ukrainian Competition ofPipe and Cymbal Performers "Volyn Hukovytsia", Oleksandr Nehoda All-UkrainianCompetition of Performers on stringed instruments and others.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Азарова Ю.О. 
Культуротворчі інтенції деконструкції Ж.Дерріда: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 17.00.01 / Ю.О. Азарова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 18 с. — укp.

Висвітлено культуротворчі інтенції деконструкції Ж.Дерріда. Проведено комплексне дослідження концепції деконструкції, виявлено її наукові та культурні пріоритети. Розглянуто питання про можливість транспортування понять деконструкції у сферу культури. Проаналізовано граматологічну та філософсько-етичну стратегії деконструкції, висвітлено їх культуротворчий зміст. Доведено, що деконструктивістське дослідження таких головних складових культури, як текстуальність, категоріальність, дискурсивність та інституційність створює нову панораму бачення культурно-історичного процесу. Доведено, що деконструктивістський досвід міжкультурного, міжнаціонального й міжрелігійного діалогу сприяє розв'язанню ключових питань сучасної цивілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ФРА)6-667 + Ч111.8 + Ч11 г(4ФРА) д Дерріда, Ж. +
Шифр НБУВ: РА332120

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Алєксєєва О. В. 
Розвиток аграрного підприємництва у формуванні інституційного механізму зайнятості населення. / О. В. Алєксєєва. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню, здійсненню наукової оцінки розвитку аграрного підприємництва та визначенню напрямів формування інституційного механізму удосконалення зайнятості в аграрному підприємництві. Сформовано концепт бачення засад посилення ролі аграрного підприємництва у формуванні інституційного механізму зайнятості населення із врахуванням ефекту масштабу, що характерний для аграрного комплексу країни.^UThe thesis substantiates and provides science-based estimation of the development of agrarian entrepreneurship and determines the ways of forming the institutional mechanism of the employment improvement in agrarian entrepreneurship. There has been formed the concept of viewing the foundations for strengthening the role of agrarian entrepreneurship in forming the institutional mechanism of employment taking into account the scale effect, which is a distinguishing feature of the agrarian complex of the country.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Алфьорова З.І. 
Візуальне мистецтво кінця ХХ - початку XXI ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / З.І. Алфьорова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 40 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження культурологічних і мистецтвознавчих аспектів становлення візуального мистецтва кінця XX - початку XXI ст. Розкрито сутність основних смислогенеруючих категорій - діяльності, комунікації, візуальності. Розглянуто проблеми морфогенезу сфери візуального та візуального мистецтва, зокрема, як динамічного цілісного явища кінця XX - початку XXI ст., розвиток якого підтверджує ідеї самоорганізації, поліонтологічності структурування систем у "нестабільному середовищі". Доведено, що кардинальні зміни у формогенезисі (гібридизації та концептуалізації візуальної форми) спричинили виникнення явищ "розсіювання" та формування інтегративного "візуального мислення", що ввібрало в себе акціонізм, проектний тип мислення, а також неканонічне пластичне мислення та нові технічні типи та підтипи (фотографічне, кінематографічне, телевізійне та відеомислення). Уперше в мистецтвознавстві візуальне мистецтво розглянуто як новий формат морфологічної структури сфери візуального, в якому реалізується весь "тезаурус бачення" (способи бачення), породжений візуальною культурою. З'ясовано, що використання такого "тезауруса бачення" дозволяє виокремлювати з культури повсякденності ті ресурси, без яких поповнення колосального "візуального архіву" людства неможливе. Доведено, що якісно новими умовами існування сучасного візуального мистецтва є ситуативність і втіленість. Зроблено висновок, що ситуативність на рівні припису означає реалізацію конкретних стратегій художнього "Я-проектування", а втіленість дозволяє сучасному художникові використовувати безліч форм репрезентації власних досягнень. Величезну кількість комбінацій цих візуальних форм розглянуто як версії художнього проекту. Виявлено, що візуальне мистецтво переборює ситуацію "розсіювання" і хаосу в постмодернізмі, а на наступному етапі свого розвитку починає "вибудовувати" "горизонтальні" лінії у морфогенезі, що дозволяє всій морфологічній моделі сфери візуального набути стійкості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(0)63 + Ю812.451.0 + Ю945.42 +
Шифр НБУВ: РА359564

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Амбіцька А. С. 
Повісті й романи І. С. Нечуя-Левицького: архетипний аналіз: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / А. С. Амбіцька ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 18 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві здійснено спробу системно дослідити творчість І. Нечуя-Левицького з позицій архетипної та психоаналітичної критики, що дозволяє адекватно проінтерпретувати модель українського світу в повістях і романах. З'ясовано специфіку художнього втілення та динаміку архетипів хресної дороги, розіп'ятого Бога, тіні, матері, мудрого старця, раю, пекла, хати, родини, води, нового творення, культурного героя, простежено особливості їх функціонування. Доведено, що в художній системі митця переважають архетипи розіп'ятого Бога та тіні, які реалізують бачення І. Нечуєм-Левицьким життя та долі українського народу як трагічних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Нечуй-Левицький І. С. 534
Шифр НБУВ: РА379057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Андрієшин В. В. 
Кримінальна відповідальність за зловживання службовою особою своїми повноваженнями: теоретико-правові та прикладні аспекти. / В. В. Андрієшин. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим щонайменше за останнє десятиріччя комплексним дослідженням питань кримінальної відповідальності за прояви службового зловживання та кримінально протиправного використання повноважень службовими особами, в якому здійснено системну оцінку стану протидії даному суспільно небезпечному явищу в умовах сьогодення.Актуальність обраної теми дослідження обумовлена процесом динамічних реформ українського суспільного життя та системи управління, що відбуваються протягом останніх років в руслі європейських асоціаційних та інтеграційних процесів. Зазначений процес напряму залежить від службової діяльності осіб, які наділені представницько-управлінськими, організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями і реалізують свої повноваження у даній системі. А тому, прояви зловживання службовими повноваженнями такими особами мають вкрай негативні наслідки для результативності функціонування всієї структури публічного управління та сфери господарювання. В свою чергу, держава та правоохоронна сфера мають реалізовувати ефективні та дієві заходи, направлені на протидію таким проявам, в тому числі кримінально-правовими методами.Загальний аналіз наукової літератури засвідчує, що застосування норм кримінального права у сфері протидії службовому зловживанню і донині породжує чимало дискусійних питань, окремі його аспекти є недостатньо дослідженими та однозначно невирішеними для практики, а в руслі мінливої кримінальної політики виникає необхідність оперативно реагувати на нові практичні ситуації, не допускати помилок у законотворчій техніці, проводити правильну та повну кримінально-правову кваліфікацію складних суспільно небезпечних діянь, які вчиняють службові особи, та забезпечувати одноманітність правозастосування. У вступі дисертації обґрунтовано науковий інтерес автора щодо обраної теми дослідження, зазначено про її актуальність та теперішній стан наукового дослідження даної сфери; визначено мету, завдання, об'єкт і предмет, методологічний інструментарій дослідження; аргументовано наукову новизну та практичне значення одержаних результатів; представлені відомості щодо апробації та публікування результатів дослідження. У роботі здійснено вивчення історіографії становлення кримінальної відповідальності за суспільно небезпечні діяння службових осіб на території сучасної України, починаючи з часів утворення перших форм державності, та акцентовано увагу на недоліках і перевагах кримінально-правової охорони сфери службової діяльності у різні періоди часу. Проведено аналіз питань соціальної обумовленості існування кримінальної відповідальності за суспільно небезпечні діяння, які пов'язані з використанням службових повноважень, із зазначенням статистичних відомостей щодо реєстрації та протидії таким діянням. Зокрема, дістало подальший розвиток авторське бачення питання криміналізації незаконного збагачення та практичного значення цивільно-процесуальних процедур щодо визнання необґрунтованими активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Також, досліджені питання кримінальної відповідальності за уникнення від фінансового контролю, бездіяльність службової особи (як умисної, так і необережної) та посередництво у корупційних діях (як у активних, так і пасивних формах кримінально-караного підкупу).Вивчено міжнародний та зарубіжний досвід правової регламентації інституту кримінальної відповідальності службових осіб, окреслено позитивні та негативні тенденції його розвитку, в тому числі для впровадження окремих аспектів у національне законодавство. Охарактеризовано поняття та визначено систему кримінальних правопорушень, що пов'язані з використанням службових повноважень (службовим зловживанням), а також описано критерії їх розмежування при виникненні питань суміжності. Проведено кримінально-правовий аналіз об'єктивних та суб'єктивних ознак складів досліджуваних правопорушень, зазначені їх особливості для процесу доказування, розроблено пропозицію для подальшого усунення нормативних прогалин та неточностей. Зокрема, удосконалено розуміння системи об'єктів кримінальних правопорушень службових осіб, визначення сфери службової діяльності, інтересів служби та юридичних осіб; охарактеризовано базову ознаку об'єктивної сторони аналізованих злочинів – службове зловживання; визначено специфіку загальних та спеціальних властивостей службових осіб, обґрунтовано правову можливість та практичну необхідність віднесення до них фізичної особи-підприємця та одноособового керівника приватного підприємства тощо.Як результат, автором пропонується замінити категорії «службове становище або влада» у кримінальному законодавстві на міжгалузеву категорію «службові повноваження», з подальшою легалізацією дефініції останньої в антикорупційному законодавстві.^UThe dissertation represents the first comprehensive research at least for last decade which analyses problems of criminal liability for acts of abuse of power by the officials and representatives of state authority, their illegal use of power and systematic assessment of the state of counteraction to this socially dangerous phenomenon in today's conditions. The relevance of the research topic is related to the process of dynamic reforms in Ukrainian state and society accompanied by the European association and integration processes in recent years. This process directly depends on the activity of the officials, that are empowered representative, managerial, organizational, administrative, economic rights and obligations. Any acts of abuse of power by the officials possess extremely negative consequences for the public administration system and economic activity. In turn, the state and law enforcement agencies must implement effective and efficient measures to counteract such manifestations, including methods of criminal law. The general analysis of the scientific literature proves that the application of criminal law to combat abuse of power still causes a lot of discussion. Some aspects of such counteraction are insufficiently studied and other issues not resolved for practice. There is a need to respond quickly to new practical situations in consider dynamic of criminal policy in order to avoid gaps in legislative framework, to conduct a correct and complete criminal qualification of complex socially dangerous acts of officials and to provide the same law application.The introduction to the dissertation contains the following provisions: substantiation of the author's scientific interest in the chosen research topic and its relevance; the current state of scientific research in this area; the purpose, tasks, object and subject, methods of research; scientific novelty and practical significance of the obtained results; information on approbation and publication of research results is presented.The history of criminal liability for socially dangerous actions of officials on the territory of modern Ukraine is presented in the thesis, since the formation of the first forms of statehood. At the same time, author emphasizes the pros and cons of legal protection of the sphere of official activity in different periods of time.The research provides the analysis of social conditionality issues of criminal liability for socially dangerous actions which are related to the use of official power. The author notes statistical information about the process of registration and counteraction to such socially dangerous acts. In particular, the author's vision of the issue of criminalization of the illicit enrichment is further developed. Also, author pays attention to the practical significance of civil proceedings, which are related to the recognition of unexplained wealth of the persons, that are authorized to perform the functions of state or local government. Also, the issues of criminal liability for avoidance of financial control, inaction of the official and mediation in corrupt practices are investigated. International practice and experience of foreign countries in the field of legal regulation of the institute of criminal liability of officials is comprehensively studied, positive and negative tendencies of its development are outlined, in order to implement certain aspects into the national legislation.The concept and system of criminal offenses, which are related to the use of official power, are described. Also the author describes the criteria for their delimitation in the case of adjacency issues. In the course of research the criminal-legal analysis of objective and subjective signs of investigated offenses is carried out, their features for the process of proving are indicated and ways to eliminate regulatory gaps and inaccuracies are also offered for practice. In particular, the understanding of the system of objects of criminal offenses of officials is improved; definitions of the sphere of official activity, interests of the service and legal entities are defined; the official abuse is characterized, as the basic feature of the objective side of the analyzed crimes; the specifics of general and special properties of officials are determined; it is claimed that private entrepreneurs may be recognized by officials that is justified by legal possibility and practical necessity. As a result, the author proposes to replace the criminal law categories «official position or power» with the intersectoral category «official power» with further legalization of its definition in anti-corruption legislative act.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Апшай Н.І. 
Стратегічні орієнтири розвитку бібліотек вищих навчальних закладів в умовах реформування освіти в Україні: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / Н.І. Апшай ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Розкрито вплив основних чинників (бурхливих соціально-економічних змін в Україні та загальноцивілізаційного процесу розвитку суспільства у аспекті його інфораматизації) на реформування вищої освіти та трансформацію вузівської бібліотеки. На базі сучасних педагогічних і бібліотекознавчих концепцій обгрунтовано фактори, що мають значення щодо формування стратегічного бачення розвитку біліотек ВНЗ у єдиному освітньо-інформаційному середовищі. Запропоновано модельний стратегічний план розвитку бібліотеки, який розглянуто як інструмент втілення стратегічного бачення розвитку у конткретні завдання управління інноваційним розвитком бібліотек ВНЗ. Обгрунтовано основні напрями діяльності даних бібліотек з метою створення інтегрованого освітньо-інформаційного середовища. Розроблено теоретичні та організаційно-технологічні засади створення корпоративної бібліотечно-інформаційної мережі вузівських бібліотек. Запропоновано основні напрями формування Національної електронної освітньої бібліотеки України та підготовки бібліотекарів і читачів для роботи в єдиному освітньому інформаційному середовищі на партнерських засадах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.1 +
Шифр НБУВ: РА337540

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Арістархова О.О. 
Художня рецепція образу гетьмана в українській літературі XVII - XXI ст. (на матеріалі творів про І.Виговського): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.О. Арістархова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено художню рецепцію, інтертекстуальність та інтерпретацію образу гетьмана І. Виговського в українській літературі. Проаналізовано вплив історіографії на художню інтерпретацію історичних подій і постатей. Досліджено твори усної народної творчості та української літератури XVII - XXI ст., що зображають історичне минуле України, зокрема період козаччини: думи, історичні пісні, козацькі літописи Самовидця, Г. Грабянки, С. Величка, "Історію русів", а також Й. Єрлича та Софоновича, твори П. Загребельного, Я. Качури, А. Кащенка, В. Кожелянка, В. Кулаковського, П. Куліша, М. Лазорського, І. Ле, Б. Лепкого, О. Лупія, Д. Міщенка, Д. Мордовця, Ю. Мушкетика, І. Нечуя-Левицького, І. Павліхи, П. Панча, О. Пахучого, Н. Рибака, Я. Славутича, О. Соколовського, М. Старицького, Ю. Тиса, А. Чайковського, В. Чемериса. На підставі вивчення еволюції образу гетьмана І. Виговського в українській літературі, зроблено висновок, що протягом століть він зазнавав суттєвих змін. З'ясовано, що в літературі незалежної України даний образ набуває багатогранності, що пов'язано з аналітико-психологічним освоєнням дійсності письменниками, суб'єктивно-авторським баченням теми, поглибленням проблематики та використанням останніх досягнень історичної науки, естетики та психології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4УКР)-694 +
Шифр НБУВ: РА369444

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бєлінська І. Д. 
Концепт природи в поезії Вільяма Блейка та Федора Тютчева: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.05 / І. Д. Бєлінська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто культурний контекст формування концепту природи у В. Блейка і Ф. Тютчева, еволюції концепції природи в європейській філософській думці та відповідної зміни статусу пейзажу в літературно-художній творчості. Описано та проаналізовано концепт природи у В. Блейка, з'ясовано специфіку інтерпретації поетом гностичної доктрини та зумовленої нею драматичної символіки блейкового преромантичного пейзажу, еволюції способів художнього розв'язання лірики природи у В. Блейка. Досліджено процеси формування та зміни концепту природи і в пейзажній ліриці Ф. Тютчева. Встановлено правомірність застосування до його світогляду поняття "пантеїзм", простежено еволюцію поета від наївно-гедоністичного оспівування природи до християнського відчуття її "тимчасовості" й уразливості. Визначено специфіку авторського бачення природи та зміни суб'єктивно-романтичної інтерпретації природи, забезпечення останньої як з арсеналу традиційної культури в процесі подолання класицизму, так і з політично злободенного пошуку сучасності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)5-4 Блейк В. 535 + Ш5(4РОС)5-4 Тютчев Ф. 535
Шифр НБУВ: РА383637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Білик Н.Л. 
Іво Андрич і Україна: контакти, рецепція, типологія: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Н.Л. Білик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексне вивчення літературних взаємин видатного сербського письменника І.Андрича з українською культурою у межах системних рівнів: контактів, рецепцій, типологій. Систематизовано та проаналізовано перекладені українською мовою твори письменника, присвячені митцеві праці українських дослідників, встановлено, що завдяки цим перекладам презентовано творчу концепцію митця, створено цілісне бачення мистецької спадщини І.Андрича. Грунтовно вивчено й високо оцінена українськими літературознавцями та критиками своєрідність художніх здобутків письменика, . Висвітлено невідомі в Україні факти особистих контактів І.Андрича з діячами української культури. Розкрито типологічні сходження й аналогії в історичних романах митця, П.Загребельного та О.Гончара щодо змістових і формотворчих елементів. Зауважено, що виявлені літературні явища свідчать про існування іманентних проявів обумовленості виникнення й позитивного характеру взаємин І.Андрича з українською художньою літературою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.218.7 + Ш5(4ЮГО)41-4 Андрич І. 418.3 + Ш5(4УКР)6-318. +
Шифр НБУВ: РА337321

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Бабаніна В. В. 
Кримінальна відповідальність за залишення в небезпеці: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.08 / В. В. Бабаніна ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено історичний розвиток кримінального законодавства, що діє на території сучасної України. Проведено порівняльно-правовий аналіз кримінального законодавства України та законодавства зарубіжних країн стосовно кримінально-правової заборони залишення в небезпеці. Розглянуто об'єктивні та суб'єктивні ознаки складу даного злочину, а також сформульовано пропозиції щодо вдосконалення їх ознак. Обгрунтовано необхідність вдосконалення покарання за залишення в небезпеці. Науково доведено бачення щодо доцільності встановлення одного із спеціальних видів звільнення від кримінальної відповідальності за залишення в небезпеці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)112
Шифр НБУВ: РА371963 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Бадзелюк П. П. 
Конституційно-правові засади регулювання діяльності адвокатури: порівняльно-правове дослідження: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / П. П. Бадзелюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації проведено комплексне дослідження парадигми юридико-правового розуміння інституту адвокатури. Сферу дослідження концепції розуміння інституту адвокатури запропоновано розглядати крізь призму таких підходів: підходи до розуміння адвокатури за функціональним призначенням; підходи до розуміння адвокатури крізь еволюційний дискурс; підходи до розуміння адвокатури за допомогою аналізування внутрішнього законодавства держав; підходи до розуміння адвокатури крізь призму міжнародних стандартів.Запропоновано авторське визначення правової категорії «адвокат», під яким необхідно розуміти особу, яка набула спеціальних знань, навичок і умінь та уповноважена чинним законодавством надавати правову допомогу кожному, хто до неї звернеться, в тому числі на безоплатній основі.Сформульовано власне визначення стандартів адвокатської діяльності, під яким слід розуміти сукупність нормативно-правових регуляторів, які включають в себе вимоги, що мають принципове значення для провадження ефективної, справедливої та якісної правової допомоги. Виокремлено основні ролі, якими оперує адвокат в соціумі, а саме: адвокат як посередник; адвокат як захисник людських справ; адвокат як обізнаний.Аргументовано, що під доступом до адвокатської діяльності слід розуміти сукупність процесуально послідовних дій, які включають в себе перевірку знань, навичок та умінь особи, яка виявила намір очолити правозахисний інститут суспільства, що провадяться на засадах незалежності, безсторонності та справедливості.Резюмовано, що із парадигми доступу до правозахисної діяльності випливає низка процедурних елементів, які її взаємно доповнюють. Йдеться про стадії доступу до адвокатської діяльності, під якими автор пропонує розуміти нормативно-урегульовані процедурні елементи, основною метою яких є реалізація права особи на отримання права на зайняття адвокатською діяльністю. Узагальнюючи міжнародний та вітчизняний досвід (США, Німеччина, Велика Британія, Франція, Чехія, Японія, Бельгія, Китай, Австралія), стадії доступу до адвокатської діяльності визначено під кутом таких факторів: освітній фактор, значення якого полягає у здобутті особою певного рівня освіти; кваліфікаційний фактор, основна увага якого зосереджується навколо здобутої особою кваліфікації; випробувальний фактор, який полягає у проходженні особою спеціальної підготовки у вигляді іспитів, тестування тощо з метою виявлення рівня володіння останньою практичними навичками та уміннями із застосування законодавства та отримання свідоцтва, яке засвідчує право особи на зайняття адвокатською діяльністю; фактор «відстоювання», сутність якого полягає у необхідності особи після отримання нею свідоцтва про права на зайняття адвокатською діяльністю пройти процедуру підвищення кваліфікації, закріплення отриманих знань на практиці, іншими словами, процедуру стажування у досвідчених адвокатів.Аргументовано, що під організаційно-правовими формами адвокатської діяльності слід розуміти міру суб’єктивного права адвоката, яке проявляється у можливості вибору форми його подальшої діяльності, котра спрямована на утвердження та захист прав, свобод та інтересів осіб, що провадиться у дусі поваги до законності, рівності, справедливості, а також забезпечення доступності та компетентності.В ході дослідження інноваційної політики України та зарубіжжя встановлено, що під цифровізацією адвокатської діяльності варто розуміти використання інформаційно-телекомунікаційних інструментів під час провадження незалежної професійної діяльності адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту з метою спрощення та забезпечення доступності.Автором позиціонується, що політика цифровізації адвокатської діяльності спрямована на реалізацію таких ключових моментів, як: скорочення витрат, яке в першу чергу забезпечується аутсорсингом юридичних процесів та альтернативними постачальниками юридичних послуг; адвокатурою в хмарі, тобто електронним адвокатуванням та вирішенням спорів на юридичних онлайн-платформах.Представлено загальне бачення кібербезпеки адвокатської діяльності, під якою запропоновано розуміти стан безпеки, за якого нейтралізуються будь-які посягання на інформацію, яка є предметом адвокатської діяльності, забезпечуючи конфіденційність, цілісність та доступність.Запропоновано сферу діджиталізації та цифровізації адвокатської діяльності для подальших змістовних та модернізованих досліджень, у тому числі щодо правового регулювання надання юридичних послуг, удосконалення механізму онлайн врегулювання спорів, електронного судівництва та інших нагальних питань.^UIn the dissertation work the research of constitutional and legal regulation of professional sport in Ukraine is carried out. Theoretical and practical problems of normative-legal regulation are determined and the directions of its improvement are worked out.It is investigated that economic factors have become the main prerequisite for the emergence and development of such a specific and dynamic social phenomenon as professional sports.The foreign experience of constitutional and legal regulation of professional sports is considered, the peculiarities of functioning of European, American and Asian-African models of professional sports are outlined. The constitutions and normative legal acts of the countries of the world on the subject of legal regulation of physical culture and sports are studied. At the present stage in many states there is a clear system of organization of constitutional and legal regulation of professional sports on the basis of the inclusion in the constitution of relevant provisions, which are supplemented by legislation, adopted at different levels, and regulate the life of the system of physical culture and sports in accordance with their own needs.The expediency of introducing the European model of professional sports in Ukraine is substantiated. At the same time, in order to build an effective system of constitutional and legal regulation of this area of public relations, it is necessary to rationally use the fundamental principles of the American model of professional sports.Modern and new scientific approaches to the conceptual and categorical apparatus of the Institute of Professional Sports have been identified and developed. It is pointed out that the problem of legal terminology is insufficiently regulated, the absence of definitions of the conceptual apparatus in the field of sports activities in the texts of the Constitution of Ukraine and the basic laws of foreign countries has been established.The question of classification of sport, the influence of the peculiarities of its individual varieties on the problem of defining this definition at the legislative level is considered. The comparative analysis is carried out and the characteristic features and essential differences of the categories «professional sport», «sport of higher achievements», «Olympic sport», «amateur sport» are determined. The author's definition of the concepts «sport», «professional sport», «professional athlete» is offered.Scientific approaches to the interpretation of the legal status of a person are analyzed in detail. The concept and main types of legal status of a professional athlete are substantiated. The constitutional and legal status is indicated as a source for other types of legal status of a professional athlete.The integral components of the legal status of a professional athlete have been studied - the subjective rights of a professional athlete, the legal obligations of a professional athlete and guarantees of compliance with his subjective rights and performance of legal duties. The most important constitutionally enshrined specific subjective right of professional athletes, the right to work, is analyzed.The concept of risk in law is studied. The concept of «sports risk» as a kind of social risk is analyzed; its features are clarified, the subject, object and subject are indicated. The necessity of immediate settlement of the problem of risks as a direct violation of the Constitution of Ukraine at the level of national legislation is substantiated; expediency of establishing criminal liability for doping and any actions related to it (storage, manufacture, sale, transportation, etc.).The mechanism of legal regulation of the realization of the rights of professional athletes is analyzed in detail. Restrictive measures in this area of public activity are considered. The restriction of the constitutional rights of professional athletes is pointed out.The main historically determined deterrent element of the sphere of professional sports in Ukraine - its autonomy (partial independence), which was manifested by the direct recognition at the state level of local regulations, decisions and rules of international sports NGOs.The inconsistency of local regulations with the provisions of the Constitution of Ukraine and other national legislation has been proved. The expediency of creating a separate specialized arbitration center - a permanent arbitration court in the field of sports - is substantiated. The main directions of improving the constitutional and legal regulation of professional sports in Ukraine are formulated: allocation of sports law in a separate branch of law and adoption of a special Law of Ukraine «On Professional Sports», which will form common principles and comprehensive approach to regulating relations in this area.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Баженова С.Е. 
Юзеф Антоній Роллє в громадському, науковому і просвітницькому житті Правобережної України другої половини ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.Е. Баженова ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено і систематизовано біографію, формування світоглядних засад, суспільну та просвітницьку діяльність, проаналізовано наукову і літературну спадщину на тлі історії та культури України XV - ХІХ ст. відомого польського вченого - історика, археографа і письменника, доктора медицини Юзефа-Антонія-Аполлінарія Роллє, більше знаного під псевдонімом "д-р Антоній Ю.", а в українському середовищі, як Йосип Йосипович Роллє (1830 - 1894 рр.). Охарактеризовано головні етапи подвижництва та творчості Й.Й. Роллє: "київський" (1850 - 1855 рр.), "яришівський" на Поділлі (1855 - 1860 рр.) і "кам'янець-подільський" (1861 - 1894 рр.). Розглянуто його участь у європейських наукових товариствах, Подільському губернському статистичному та єпархіальному історико-статистичному комітетах, як організаторів краєзнавчого руху та регіональних досліджень у Правобережній Україні. З'ясовано джерельну базу, об'єктивність викладу, концептуальне бачення історії України в монографії "Замки подільські на молдавському прикордонні", "Історичних оповідань" та інших праць Роллє як польського історика - україніста і представника "української школи" в польській літературі.Визначено місце творчої спадщини у сучасній польській та українській історичній науці й обгрунтовано наукову реабілітацію Й.Й. Роллє для наступних поколінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-8 Роллє + Т3(4УКР=9ПОЛ)5
Шифр НБУВ: РА314383 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Бандур Б. О. 
Формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Б. О. Бандур. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації представлено сучасне бачення проблеми формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів засобами імітаційних технологій навчання із урахуванням тенденцій вищої школи (цілісного проєктування, відкритості і безперервності освіти, стратегічного інвестування, інноваційності освітнього середовища, випереджаючого розвитку), що потребує якісних змін у професійній підготовці студентів у закладах вищої освіти. Організація ефективного впровадження інновацій в практику роботи вишу залежить від викладача та його індивідуальності, самосвідомості, професіоналізму, що розглядаються у ЗВО через призму використання різних методів і тактик навчання, таких як імітаційні технології. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: –?вперше сформульовано визначення поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання»; теоретично обгрунтована й реалізована в практиці навчання структурно-функціональна модель формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання (теоретико-методологічний, організаційно-практичний, критеріально-результативний блоки), що встановлюють взаємозв’язки між методологічними підходами, принципами, функціями діяльності викладача ЗВО, метою, педагогічними умовами, інноваційними технологіями, етапами розвивальної програми, структурними компонентами, показниками, критеріями і рівнями досліджуваного феномена; теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?уточнено розуміння основних дефініцій дослідження (імітаційні технології; імітаційне навчання у вищій школі), структурні компоненти, критерії, рівні готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?подальшого розвитку набула характеристика імітаційних технологій навчання (ігрових і неігрових), визначення різновидів означених технологій із метою використання їх на різних етапах інноваційної професійної підготовки студентів ЗВО. Практичне значення отриманих результатів полягає в апробації структурно-функціональної моделі й педагогічних умов формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання; реалізації розвивальної програми формування досліджуваного феномена; розробці авторської методики експертизи і оцінки інноваційних вмінь використання майбутніми викладачами імітаційних технологій та методичних рекомендацій організації імітаційного навчання у ЗВО.У процесі дослідження доведено, що майбутній викладач закладу вищої освіти повинен досконало володіти імітаційними технологіями навчання, осучаснювати процес професійної підготовки студентів, наближати його до практичної реальності. З’ясовано, що аналогами поняття «імітаційні технології» є такі дефініції як технології імітаційного моделювання, технології активного навчання, ігрові технології, бо вони мають ряд спільних характеристик (активна участь студентів у освітньому процесі, можливість моделювання у процесі навчання різних взаємовідносин та певних умов діяльності). Розглянуто класифікацію імітаційних технологій навчання за наявністю ролей і їх поділ на ігрові – розігрування ролей (інсценування), ігрове проєктування, дидактична гра, ділова гра, рольова гра, стажування із виконанням посадової ролі, імітаційний тренінг, навчання дією («Learning by doing»), комп’ютерні (машинні) симуляції та неігрові – методи конкретних ситуацій (ситуація-проблема, ситуація-оцінка, ситуація-ілюстрація, ситуація-вправа). Доведено, що неігрові імітаційні технології відрізняються від ігрових ступенем імітаційно-ігрового моделювання й відтворення в системі підготовки майбутніх фахівців у вищій школі реальних процесів виробничої діяльності з тією чи іншою мірою адекватності.У дослідженні визначена сутність поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання» як інтеґративної якості особистості, котра формується у результаті підготовки в ЗВО та передбачає ефективне застосування імітаційного моделювання у процесі майбутньої професійної діяльності з метою розвитку в студентів позитивного мотиваційно-ціннісного ставлення до інновацій, здатностей до творчості й рефлексії. Визначено критерії готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів ЗВО – сформованість в них мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності й інформованість про новітні педагогічні технології, технологічна грамотність, здатність до творчості та рефлексії. У структурі цієї дефініції виокремлено ряд компонентів: мотиваційно-ціннісний, інформаційно-когнітивний, діяльнісно-творчий, рефлексивно-аналітичний.^UThe dissertation presents a modern vision of the problem of forming the readiness for innovative activity of future teachers by means of simulative learning technologies, taking into account the trends of higher education (holistic design, openness and continuity of education, strategic investment, innovativeness of the educational environment, anticipatory development), which requires qualitative changes in the professional training of students in institutions of higher education. The organizing of the effective implementation of innovations in the practice of higher education depends on the teacher and their individuality, self-awareness, professionalism, which are considered in higher education institutions through the prism of the use of various teaching methods and tactics, such as simulative technologies.The scientific novelty of the obtained results is that:–?for the first time, the definition of the concept «readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies» has been formulated; theoretically justified and implemented in the practice of education, a structural-functional model of formation of readiness for innovative activity of future teachers of higher education institutions by means of learning technologies simulation (theoretical-methodological, organizational-practical, criterion-resultative blocks), establishing relationships between methodological approaches, principles, the functions of the teacher of higher education institutions, the purpose, pedagogical conditions, innovative technologies, stages of the development program, structural components, indicators, criteria and levels of the studied phenomenon; theoretically substantiated and experimentally verified pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies;–?the understanding of the main definitions of research (simulation technologies; simulation learning in higher education), structural components, criteria, levels of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies was clarified;–?the characteristics of imitation learning technologies (gaming and non-gaming), the identification of the varieties of the mentioned technologies with the aim of using them at various stages of innovative professional training of students of higher education institutions, were further developed.The practical significance of the obtained results lies in the approbation of the structural-functional model and pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies; implementation of the development program of formation of the studied phenomenon; the development of the author's methodology of examination and assessment of innovative skills in the use of simulative technologies by future teachers and methodological recommendations for the organization of simulation training in higher education institutions.In the research process, it has been proved that the future teacher of the institution of higher education must perfectly master simulative learning technologies, modernize the process of professional training of students, bring it closer to practical reality. It has been found out that analogues of the concept of «simulation technologies» are such definitions as simulative modelling technologies, active learning technologies, game technologies, because they have a number of common characteristics (active participation of students in the educational process, the possibility of modeling in the learning process various relationships and certain conditions activities). The classification of simulative learning technologies based on the presence of roles and their division into game-playing (enactment), game design, didactic game, business game, role-playing, internship with the performance of a position role, simulation training, learning by doing («Learning by doing») is considered, computer (machine) simulations and non-game methods of specific situations (situation-problem, situation-assessment, situation-illustration, situation-exercise). It has been proved that non-game simulation technologies differ from game ones by the degree of simulation-game modelling and reproduction in the system of training future specialists in higher education of real processes of production activity with one or another degree of adequacy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Банзелюк І. В. 
Розвиток маркетингового потенціалу закладів вищої освіти на засадах бенчмаркінгу / І. В. Банзелюк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено поглибленню науково-методичних основ, вдосконаленню теоретико-методологічного забезпечення і практичних рекомендацій щодо розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу.У першому розділі «Теоретичні аспекти розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу» досліджено сутність понять «потенціал», «маркетинговий потенціал» та підходи до їх трактування; запропоновано розглядати маркетинговий потенціал ЗВО з трьох підходів: ресурсного, інформаційного, системного, та використовувати при досліджені розвитку маркетингового потенціалу систему компонентів, яка характеризується множиною матеріальних та нематеріальних, латентних та виявлених елементів.Проведено дослідження змісту понять «розвиток», «управління», «розвиток потенціалу», «розвиток маркетингового потенціалу». Окреслено основні етапи розвитку як процесу динамічних змін властивостей явищ та об'єктів. Проведено аналіз закономірностей управління навчальним закладом та запропоновано закономірності розвитку маркетингового потенціалу. На базі окреслених закономірностей запропоновані групи принципів розвитку маркетингового потенціалу ЗВО.Досліджено сутнісну характеристику поняття «бенчмаркінг». Надано авторське бачення сутності бенчмаркінгу. Проаналізовано та систематизовано види бенчмаркінгу. Запропоновано авторське бачення алгоритму та стадій реалізації зазначеного інструменту під час розвитку маркетингового потенціалу ЗВО. Розроблено концепцію розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу.У другому розділі «Аналітичне забезпечення розвитку маркетингового потенціалу в ЗВО» здійснено аналіз стану розвитку маркетингового потенціалу системи вищої освіти України на мікро-, мезо- та макрорівнях. Проведений аналіз дозволив виокремити наступні тенденції розвитку маркетингового потенціалу освітнього середовища України: спостерігається збільшення рівня фінансування ЗВО, що мають високі показники ефективності функціонування, які враховує формула розподілу видатків державного бюджету; спостерігається часткова втрата ЗВО автономії у встановленні вартості освітніх послуг; збільшується частка іноземних студентів в українських ЗВО; зменшується чисельність науково-педагогічних працівників у ЗВО; існує необхідність поліпшення умов проживання студентів у гуртожитках.Досліджено статус вітчизняних ЗВО на міжнародній арені шляхом аналізу їх місць у міжнародних рейтингах. Запропоновано використовувати ЗСП для оцінки результативності розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу за наступними перспективами «Навчання та викладання», «Фінансова безпека», «Стейкхолдери», «Матеріальна інфраструктура», «Соціальна інтеграція».Запропоновано використовувати індикатор рівня маркетингового потенціалу, що розраховується методом багатовимірної середньої. Проведення кластерного аналізу освітнього середовища України дозволило виокремити чотири кластери ЗВО, що диференціюються за рівнем маркетингового потенціалу. Запропоновано використовувати методи якісної оцінки маркетингового потенціалу ЗВО.У третьому розділі «Удосконалення розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу» запропоновано комплексний механізм розвитку маркетингового потенціалу на засадах бенчмаркінгу з виокремленням у його структурі наступних механізмів: фінансово-економічного, організаційного; ґендерно-поведінкового.Запропоновано інформаційне забезпечення розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на макро-, мезо-, мікро-, нанорівні з використанням бенчмаркінгу як інструменту акумулювання інформації для здійснення заходів із розвитку. Для оцінки економічної діяльності ЗВО та її коригування у майбутньому побудовано соціально-економічну нормаль ЗВО та виявлено диспропорції в основних показниках розвитку. Здійснено оцінку впливу факторів на стан фінансового забезпечення ЗВО шляхом побудови функціональної моделі, де результативним показником є фінансові надходження ЗВО. Акцентовано увагу на заходах із розширення джерел фінансування для розвитку ЗВО.^UThe thesis is devoted to deepening the scientific and methodological foundations, improving theoretical and methodological support, and practical recommendations for developing the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking.In the first section «Theoretical aspects of the development of the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking» the essence of the concepts of «potential», «marketing potential» and its approaches and their interpretation are studied; it is proposed to consider the marketing potential of higher education institutions from three approaches: resource, informative, systematic, and use in the study of the development of marketing potential a system of components which is characterized by a set of tangible and intangible, latent and detected elements.The content of the concepts of «development», «management», «potential development», «marketing potential development» was studied. The main stages of development as a process of dynamic changes in the properties of phenomena and objects are outlined. The analysis of the regularities of the management of the educational institution is carried out, and the regularities of the development of marketing potential are proposed. Based on the outlined patterns, groups of principles for developing the marketing potential of higher education institutions are proposed.The essential characteristics of the concept of «benchmarking» are studied., The author's vision of the essence of benchmarking is presented. The types of benchmarking are analyzed and systematized. The author's vision of the algorithm and stages of implementation of this tool during the development of the marketing potential of higher education institutions is proposed. The concept of developing the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking has been developed. In the second section «Analytical support for the development of marketing potential in higher education institutions» an analysis of the state of development of the marketing potential of the higher education system of Ukraine at the micro-, meso-, and macro-levels is carried out. The analysis allowed identifying the following trends in the development of the marketing potential of the educational environment in Ukraine: there is an increase in the level of funding higher education institutions that have high-performance indicators, which are taken into account by the formula for allocating state budget expenditures; there is a partial loss of autonomy by higher education institutions in setting the cost of educational services; the share of international students in Ukrainian higher education institutions is increasing; despite the fact that postgraduate and doctoral students are graduated annually; there is a need for improvement of living conditions for students in dormitories.The status of domestic higher education institutions in the international arena is studied by analyzing their places in international rankings. It is proposed to use the BSC to assess the effectiveness of developing the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking in the following areas: "Training and teaching", "Financial security", "Stakeholders", "Material infrastructure", "Social integration". It is proposed to use the indicator of the level of marketing potential, which is calculated using the multidimensional average method. Conducting a cluster analysis of the educational environment of Ukraine allowed identifying four clusters of higher education institutions, which are differentiated by the level of marketing potential. It is proposed to use methods of qualitative assessment of the marketing potential of higher education institutions.In the third section «Improvement of the development of the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking» a comprehensive mechanism for developing marketing potential based on benchmarking is proposed, with the following mechanisms highlighted in its structure: finance-economic, organizational, gender-behavioral.Information support for the development of the marketing potential of higher education institutions at macro-, meso-, micro-levels by using benchmarking as a tool for accumulating information for the implementation of development activities is proposed. To assess the economic activity of higher education institutions and adjust it in the future, the socio-economic norm of higher education institutions is constructed and imbalances in the main development indicators are identified. The influence of factors on the state of financial support of higher education institutions is assessed by constructing a functional model, where the efficacy indicator is the financial receipts of higher education institutions. Attention is focused on measures to expand sources of funding for the development of higher education institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Бардачов В. В. 
Запобігання злочинам, що вчиняються працівниками патрульної поліції України / В. В. Бардачов. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню кримінологічних проблем запобігання злочинам, що вчиняються працівниками патрульної поліції України. Уперше поставлено й вирішено наукове завдання щодо розроблення цілісного практичного підходу до формування стратегії запобігання таким злочинам, що надало можливість обґрунтувати пропозиції, спрямовані на вдосконалення законодавства та практики його застосування правоохоронними органами України. Розкрито особливості історичного розвитку й здійснено теоретичне обґрунтування професійної діяльності поліцейських патрульної поліції. Окреслено підходи до визначення поняття, ознак та класифікації злочинів, що вчиняються працівниками патрульної поліції, як методологічного підґрунтя для розроблення концептуальних засад запобігання підрозділами внутрішньої безпеки Національної поліції України. Розглянуто міжнародно-правові засади та зарубіжний досвід запобігання злочинам, що вчиняють поліцейські, з виокремленням найбільш перспективних для запровадження в правовому полі України положень. Охарактеризовано структуру та динаміку таких злочинів. Розкрито зміст детермінантів, що сприяють криміналізації цієї сфери суспільних відносин. Запропоновано концептуальне бачення шляхів реалізації правових та організаційних заходів запобігання на загальнодержавному, спеціально-кримінологічному та індивідуально-профілактичному рівнях^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the criminological problems of crime prevention committed by employees of the patrol police of Ukraine. For the first time, the scientific task of developing a holistic practical approach to the formation of a strategy to prevent such crimes was posed and solved, which made it possible to substantiate proposals aimed at improving the legislation and practice of its application by the law enforcement agencies of Ukraine. Peculiarities of historical development are revealed and the theoretical substantiation of the professional activity of the police patrol police is carried out. The approaches to the definition of the concept, signs and classification of crimes committed by the patrol police as a methodological basis for the development of the conceptual framework for preventing internal security units of the National Police of Ukraine are determined. The international legal framework and foreign experience in preventing crimes committed by police are examined, highlighting the most promising provisions for implementation in the legal field of Ukraine. The structure and dynamics of such crimes are characterized. The content of determinants contributing to the criminalization of this sphere of public relations is disclosed. A conceptual vision of ways to implement legal and organizational preventive measures at the national, special criminological and individual preventive levels is proposed


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Басараб В. І. 
ДЕРЖАВОТВОРЧА КОНЦЕПЦІЯ ТА НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНІ ІДЕЇ МИТРОПОЛИТА АНДРЕЯ ШЕПТИЦЬКОГО / В. І. Басараб. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі осмислено державницькі погляди Андрея Шептицького, зокрема, його критичне ставлення до комунізму, соціалізму, «пацифікації» та нацизму. Розглянуто міркування митрополита Галицького про необхідні передумови побудови сильної незалежної України, його уявлення про реформування органів державної влади, війська, церкви, закладів освіти. У дисертаційній роботі детально проаналізовано пастирські послання А. Шептицького, в яких осмислюються проблеми державотворення та ідеологічна спрямованість політичних партій, рухів й засуджується імперська політика країн-завойовниць українських земель. У дисертаційному дослідженні розглянуто листи митрополита Галицького до державних діячів та священнослужителів, а також відповіді на них респондентів задля увиразнення державницького світогляду Владики. Екуменічні ідеї А. Шептицького трактуються в роботі як надійне підґрунтя національно-духовного відродження України, окреслюється бачення митрополитом ролі Української греко-католицької церкви у процесі становлення української державності. Простежено в дисертації еволюцію державницьких ідей А. Шептицького в період Другої світової війни, акцентовано на засудженні митрополитом Галицьким політичного режиму А. Гітлера, з'ясовано церковно-політичні погляди А. Шептицького стосовно польської шовіністичної політики . А. Шептицький створив своєрідну світоглядну модель щасливого суспільства, підґрунтям якого повинні бути християнські цінності, міцна родина, різні громадські об'єднання, що мали б на меті морально-інтелектуальний розвиток особистості, сприяння її самореалізації в колективі шляхом втілення в життя євангельських заповідей. Митрополит Галицький акцентував на європейських цінностях, протиставляючи їх російській ментальності, засудив комуністичну та нацистську ідеології, а також явище «пацифікації».^UThe dissertation is devoted to statehood ideas of Andrey Sheptyckyy, his critical attitude to communism, socialism, pacification and Nazism.It was considered the thoughts of Galician metropolitan about the necessary building basis of strong independent Ukraine, his ideas about the reforming of state authority, army, churches and educational institutions. In this thesis pastor dispatches of A. Sheptyckyy were analyzed in details. These dispatches show the problem of state-building and ideological orientation of political parties, movements and the imperial politics of countries-conquerors of Ukrainian territories were condemned. In this research the letters of Galician metropolitan to statesmen and clergymen and also the replies on them are considered for clear description of state outlook of Lord. Ecumenical ideas of A. Sheptyckyy are interpreted as reliable basis of national and spiritual revival of Ukraine, metropolitan vision of the role of Greek-Catholic church in the formation of Ukrainian statehood is outlined. It was tracked the evolution of statehood ideas of A. Sheptyckyy of the World War II period; it was emphasized on condemning of Hitler's political regime by Galician metropolitan; it was found out political and church ideas of A. Sheptyckyy as regards Polish chauvinistic politics. A. Sheptyckyy created a kind of world outlook conception of happy society, the basis of which would have to be Christian values, strong family, different civil association the goal of which was moral and cultural development of personality, assistance of their self-realization in group with the help of evangelical commandments. Galician metropolitan emphasized on European values opposing to Russian mentality, condemned communistic and Nazism ideology and also such phenomenon as “pacification”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бебко С. В. 
Механізм управління кооперацією закладів вищої освіти для розвитку глобальної конкурентоспроможності / С. В. Бебко. — Б.м., 2022 — укp.

Метою дисертації є розроблення й наукове обґрунтування теоретичних та методологічних засад, методичних підходів і практичних рекомендацій щодо реалізації механізму управління кооперацією закладів вищої освіти для розвитку глобальної конкурентоспроможності. В роботі вперше відповідно до сформульованих завдань дослідження запропоновано методику розроблення системи управління кооперацією закладів вищої освіти, яка ґрунтується на положеннях мережевої економіки, з урахуванням поєднання й узгодження сучасних наукових підходів, теорій управління, що надає можливість бачення феномену кооперації міжнародних закладів вищої освіти як цілісної системи. Сформовано концептуальні засади управління спільними кооперативними закладами вищої освіти для розвитку глобальної конкурентоспроможності, що ґрунтуються на максимізації ресурсної взаємодоповнюваності й мінімізації інституційної несумісності, головна мета яких полягає в забезпеченні розвитку кооперації міжнародних закладів вищої освіти як чинника підвищення ефективності діяльності закладів вищої освіти за трьома сферами: освіта, дослідження та трансфер технологій з урахуванням особливостей міжнародної діяльності закладів вищої освіти. Зазначене вище дозволяє розглядати управління кооперацією закладів вищої освіти в умовах глобальної конкурентоспроможності як стійке економічне явище. Обґрунтовано комплексний науково-методичний підхід до управління коопераційними процесами міжнародних закладів вищої освіти, які базуються на виокремлених ключових сферах та стратегічних можливостях кооперації міжнародних ЗВО, що сприятиме приросту наукових знань про управління кооперацією ЗВО, поглиблюючи його сутність та впроваджуючи ефективний механізм управління в умовах глобалізації та конкуренції. Узагальнено теоретичні засади розвитку системи емпіричних доказів переваг переходу від кооперації до транснаціонального партнерства закладів вищої освіти відповідно до досягнутого рівня соціально-економічної 7 ефективності механізму управління, враховують рівні аналізу – макрорівень (регіональний / національний); мезорівень (інституційний, регіональний, галузевий) та мікрорівень (окремі ЗВО) та дозволяє виокремити економічне зростання як непряму економічну вигоду від транснаціональної співпраці, яка може бути результатом збільшення та покращення запасів людського капіталу завдяки вищій якості освіти, технологічним інноваціям, кількісному та якісному зростанню фундаментальних та прикладних досліджень; Запропоновано науково-методичний інструментарій аналізування переваг в управлінні кооперацією міжнародних закладів вищої освіти, що враховує послідовність таких етапів, як: аналіз зовнішнього середовища; аналіз економічних та неекономічних переваг від кооперації у сфері вищої освіти, який більш повно відображає сучасні умови економічної діяльності ЗВО. Реалізація цих положень дозволяє отримати потенційний ефект від консолідації та диверсифікації ресурсів при управлінні кооперацією закладів вищої освіти для розвитку глобальної конкурентоспроможності. Удосконалено і обґрунтовано науково-методичні положення до моделювання механізмів управління спільними кооперативними закладами вищої освіти, які базуються на використанні програмного забезпечення Smart PLS, враховують дію латентних змінних, а також, на відміну від наявних підходів, дозволяють визначити та обґрунтувати систему відповідних заходів щодо підвищення рівня ефективності кооперації в довгостроковій перспективі, вдосконалити систему забезпечення якості освіти, мережеву роботу та НДДКР тощо. Запропоновано оновлені методико-прикладні положення визначення соціально-економічної ефективності механізму управління кооперацією закладів вищої освіти для розвитку глобальної конкурентоспроможності, які базуються на основі забезпечення міжнародного співробітництва у сфері вищої освіти з дотриманням принципів глобалізації, інтернаціоналізації, масовізації та маркетизації та враховують оцінку чинників забезпечення соціальноекономічної ефективності: рівня досяжності місій та цілей; рівня 8 взаємодоповнюваності й узгодженості дій партнерів; використання людського капіталу; узгодженості елементів інституційної мережі реалізації проєктів; оцінки витраченого часу та ресурсів; розвиненості комунікації; можливості реалізації організаційних стратегій, організаційних структур, відповідного рівня управління; кадрових, фінансових ресурсів та допоміжних послуг. Детально розглянуто і структуровано інформаційне забезпечення процесів управління кооперацією міжнародних закладів вищої освіти, яке базується на удосконаленій інтегрованій системі інформаційного забезпечення даних процесів і сприяє ефективному та своєчасному прийнятті стратегічних рішень щодо коопераційної діяльності закладів вищої освіти, поширення міжнародних кооперативних форм спільної діяльності закладів вищої освіти в Україні, сприяють розповсюдженню і вдосконаленню ринкових відносин в освіті.^UThe purpose of this dissertation is the development and scientific substantiation of theoretical and methodological principles, methodological approaches and practical recommendations for the implementation of the management mechanism of cooperation of higher education institutions for the development of global competitiveness. For the first time in the work, in accordance with the formulated research objectives, a methodology for the development of a management system of cooperation of higher education institutions is proposed, which is based on the provisions of the network economy, taking into account the combination and coordination of modern scientific approaches, management theories, which provides the opportunity to see the phenomenon of cooperation of international higher education institutions as a complete system. The conceptual principles of management of joint cooperative higher education institutions for the development of global competitiveness have been formed, based on the maximization of resource complementarity and the minimization of institutional incompatibility, the main purpose of which is to ensure the development of cooperation of international higher education institutions as a factor in increasing the efficiency of the activities of higher education institutions in three areas: education, research and technology transfer taking into account the peculiarities of the international activities of higher education institutions. The theoretical principles of the development of the system of empirical evidence of the advantages of the transition from cooperation to transnational partnership of higher education institutions in accordance with the achieved level of socio-economic efficiency of the management mechanism are summarized, the levels of analysis are taken into account - the macro level (regional / national); meso-level (institutional, regional, sectoral) and micro-level (individual higher education institutions) and allows to single out economic growth as an indirect economic benefit from transnational cooperation, which can be the result of increasing and improving human capital stocks due to higher quality of education, technological innovations, quantitative and qualitative growth of fundamental and applied research; A scientific and methodological toolkit for analyzing the advantages in the management of cooperation of international higher education institutions is proposed, which takes into account the sequence of such stages as: analysis of the external environment; analysis of economic and non-economic benefits from cooperation in the field of higher education, which more fully reflects the current conditions of economic activity of higher education institutions. The scientific and methodological provisions for modeling the management mechanisms of joint cooperative higher education institutions, which are based on the use of Smart PLS software, take into account the effect of latent variables, and also, in contrast to existing approaches, allow to determine and justify the system of appropriate measures to increase the level have been improved and substantiated. effectiveness of cooperation in the long term, to improve the system of ensuring the quality of education, network work and R&D. Updated methodological and practical regulations for determining the socioeconomic efficiency of the mechanism of cooperation management of higher education institutions for the development of global competitiveness are proposed, which are based on the basis of ensuring international cooperation in the field of higher education in compliance with the principles of globalization, internationalization, massification and marketization and take into account the assessment of factors of ensuring social economic efficiency: level of achievement of missions and goals; level of complementarity and coordination of partners' actions; use of human capital; coherence of the elements of the institutional network of project implementation; estimates of time and resources spent; development of communication; the possibility of implementing organizational strategies, organizational structures, the appropriate level of management; personnel, financial resources and support services. The information support for the management processes of cooperation of international higher education institutions, which is based on an improved integrated system of information support for these processes and contributes to the effective and timely adoption of strategic decisions regarding the cooperative activities of higher education institutions, the spread of international cooperative forms of joint activity of higher education institutions in Ukraine, is considered and structured in detail, contribute to the spread and improvement of market relations in education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Березніченко Н.О. 
Зарубіжні інвестиції в системі факторів економічної модернізації України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / Н.О. Березніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз досвіду залучення іноземних інвестицій у процесі двох індустріальних модернізацій економіки України: ранньоіндустріальної (кінець XIX - початок XX ст.) і нинішньої ринкової модернізації, яка здійснюється за умов глобалізації світової економіки. Розкрито теоретично-методологічні засади процесу модернізації як феномену індустріальної доби. Проаналізовано об'єктивні передумови (внутрішні та зовнішні), завдання та мету, напрямки та форми, економічні та соціокультурні наслідки реалізації даного процесу, роль і місце у ньому іноземних інвестицій. Досліджено специфіку сучасного модернізаційного процесу в Україні, розкрито його характер, сформульовано авторське бачення шляхів, напрямків, форм здійснення з урахуванням зовнішніх джерел його забезпечення. Розроблено та обгрунтовано пропозиції теоретичного та практичного характеру щодо поліпшення інвестиційного клімату та вдосконалення механізму залучення іноземних інвестицій в економіку нашої держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)0-56
Шифр НБУВ: РА319479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського