Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (20)Реферативна база даних (1452)Книжкові видання та компакт-диски (169)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИДАКТИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 62
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іваницький О.І. 
Теоретичні і методичні основи підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних технологій навчання: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.І. Іваницький ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 43 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних тенологій навчання в середній школі. Зазначено, що доповнення дидактичної системи принципами демократизації та гуманізації навчання зумовило суттєві зміни у визначенні мети, структури, змісту, форм і методів навчання та застосування особистісно-орієнтованого підходу. Показано, що технологія навчання є новим напрямком розвитку дидактики фізики, що досліджує навчальні форми, методи та засоби в їх системному поєднанні. Запропоновано періодизацію розвитку технологій навчання фізики в середній школі. Побудовано класифікації загальних та інноваційних технологій навчання фізики. Обгрунтовано систему особистісно орієнтованої підготовки майбутнього вчителя фізики, що грунтується на акмеологічній теорії навчально-професійної діяльності та використанні праксеологічного принципу контекстного навчання майбутніх фахівців проектуванню, формуванню та експериментальній перевірці моделей їх професійної діяльності. Розроблено й апробовано систему акмеологічних технологій підготовки майбутнього вчителя фізики на контекстній основі, базовим критерієм ефективності яких визначено рівень сформованості особистої системи діяльності студента як учителя фізики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2 р3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА336128

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іванова І. В. 
Конструювання змісту підручника з іноземної мови для студентів вищих немовних навчальних закладів на основі культурологічного підходу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / І. В. Іванова ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2010. — 21 с. — укp.

Визначено історико-соціальні чинники необхідності культурологічного спрямування змісту навчання професійного іншомовного спілкування та дидактико-методичні особливості організації змісту у підручнику. Охарактеризовано зміст підручника з іноземної мови для студентів немовних ВНЗ на базі культурологічного підходу за допомогою дидактичної моделі. Встановлено положення, які є важливими для аналізу й оцінювання підручників з позицій культурологічного підходу. Обгрунтовано критерії та показники рівнів сформованості професійної іншомовної культурологічної компетентності студентів і виокремлено рекомендації щодо конструювання змісту підручника на засадах культурологічного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2
Шифр НБУВ: РА375276 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Адаменко О.В. 
Розвиток педагогічної науки в Україні в другій половині ХХ ст. (1950 - 2000 рр.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.В. Адаменко ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2006. — 44 с. — укp.

З застосуванням оригінальної технології поєднання кількісних і якісних методів аналізу першоджерел здійснено дослідження процесів розвитку головних педагогічних теорій як складових вітчизняної педагогіки другої половини XX ст. Систематизовано публікації та дисертації українських науковців з питань дидактики, виховання та управління загальноосвітньою школою другої половини XX ст. Обгрунтовано алгоритм формування репрезентативної вибірки першоджерел в історико-педагогічному дослідженні. Визначено об'єктивні кількісні та якісні характеристики створеного українськими науковцями у другій половині XX ст. педагогічного знання, простежено динаміку змін інтересу науковців й освітян-практиків до різних педагогічних проблем в означений період. Висвітлено внесок провідних українських науковців другої половини XX ст. у розвиток дидактики, теорії виховання та теорії управління загальноосвітньою школою. З урахуванням сучасних методичних положень визначено особливості та періодизацію розвитку основних педагогічних теорій в Україні у досліджуваний період. Визначено прогностичні тенденції розвитку вітчизняної педагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА344690

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
4.

Білик О.С. 
Педагогічні умови інтеграції методів навчання фахових дисциплін майбутніх будівельників у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.С. Білик ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови інтеграції методів навчання фахових дисциплін у технічних ВНЗ, якими є використання закономірностей і принципів професійної дидактики, забезпечення органічного зв'язку методів навчання зі змістом і цілями вивчення фахових дисциплін, поєднання внутрішньої (структурних компонентів у межах даного методу) та зовнішньої (поєднання окремих методів) інтеграції методів навчання фахових дисциплін. Уточнено базові принципи та методику інтеграції методів навчання фахових дисциплін майбутніх будівельників, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА362673

Рубрики:

      
5.

Бальоха А. С. 
Формування природознавчої компетентності майбутнього вчителя початкових класів у моделі трисуб'єктної дидактики / А. С. Бальоха. — Б.м., 2021 — укp.

Ми розглядаємо природознавчу компетентність майбутніх учителів початкових класів та умови ефективного її формування в закладі вищої освіти.Визначено та охарактеризовано складові компоненти природознавчої компетентності вчителя початкових класів: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний та рефлексивний. Нова система відносин «викладач – студент – інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище» ґрунтується на активності та рівності визначених компонентів навчального процесу.Нами вперше створено та упорядковано електронний навчально-методичний ресурс «Web-мультимедіа енциклопедія з дисциплін природничого циклу».^UAs part of our research, we consider the natural science competence of future primary school teachers and the conditions for its effective formation in higher education.The criteria aimed at determining the proficiency levels of the natural science competence of primary school teachers: motivational-value, cognitive, activity and reflexive. The new system of relations "teacher - student - information and communication pedagogical environment" is based on the activity and equality of certain components of the educational process.We have created an electronic resource "Web-multimedia encyclopedia of natural science disciplines".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Башманівський О.Л. 
Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі навчання предметів мовно-літературного циклу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Л. Башманівський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Досліджено історію дидактики щодо формування інтелектуальних умінь, розкрито сутність базових понять. Проведено науковий аналіз змісту предметів мовно-літературного циклу, висвітлено їх вплив на формування інтелектуальних умінь старшокласників. Визначено структуру, ознаки, рівні сформованості, критерії та показники оцінювання, дидактичні умови, створено й апробовано модель і діагностичну методику формування даних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Розроблено факультативний курс "Формування інтелектуальних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу", експериментально підтверджено його ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ш141.14-912 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА362937

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Бичкова І.І. 
Організаційно-педагогічні засади навчання слухачів факультету довузівської підготовки (на матеріалі дисциплін природничого циклу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Бичкова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено організаційно-педагогічні засади навчання слухачів факультету довузівської підготовки вищого педагогічного закладу. Встановлено, що основними умовами ефективної підготовки слухачів ФДП є відповідний підбір їх контингенту; наявність науково обгрунтованих мети і змісту навчання, орієнтованих на вимоги профільних вступних випробувань та врахування прогресивних тенденцій у розвитку конкретних галузей наук і специфіку психофізіологічного розвитку слухачів. У основі розробленої методики професійного відбору майбутніх абітурієнтів природничого факультету закладена модель вчителя природничих дисциплін та система виявлення відповідності до неї психофізіологічних характеристик майбутніх абітурієнтів. Обгрунтовано технологію визначення мети і змісту навчання на ФДП, що детерміновані соціальним замовленням та освітніми стандартами. Розроблено та апробовано варіанти навчального плану і програм з курсів біології та хімії для природничого відділення ФДП, що базуються на дедуктивному підході до побудови наукової інформації, реалізації ідей розвитку особистості та забезпеченні наступності між школою та вузом. Автором визначено педагогічно доцільні сполучення методів та форм організації навчального процесу, його нормативне дидактико-методичне оснащення. Дані рекомендації з кадрового й матеріально-технічного забезпечення діяльності ФДП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)718.3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Бузінська Я. М. 
Підготовка майбутніх учителів до реалізації міжпредметних зв'язків у початковій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Я. М. Бузінська ; Крим. гуманіт. ун-т. — Ялта, 2011. — 20 с. — укp.

Розроблено модель підготовки майбутніх педагогів до реалізації міжпредметних зв'язків у початковій школі, педагогічні умови ефективної підготовки майбутніх учителів початкових класів до реалізації міжпредметних зв'язків (поетапне впровадження моделі підготовки майбутніх учителів до реалізації міжпредметних зв'язків, проектування навчального процесу у ВНЗ із психолого-педагогічних дисциплін щодо застосування міжпредметних зв'язків, розробка й активне використання дидактико-методичного забезпечення реалізації міжпредметних зв'язків у початковій школі). Розкрито сутність поняття "готовність до реалізації міжпредметних зв'язків", визначено критерії (мотиваційний, системно-операційний, рефлексивний), показники (стійкий інтерес до навчання, оволодіння методиками та технологіями навчання; усвідомлення необхідності взаємозв'язків між навчальними предметами різних циклів у початковій ланці освіти, володіння системою знань окремих методик викладання, вміння оперувати системою знань із окремих методик викладання на практиці з застосуванням інтерактивних методів навчання, наявність креативного підходу до майбутньої професійної діяльності, здатність до самоаналізу власної професійної діяльності) та рівні (високий, достатній, середній, задовільний, низький) готовності майбутніх педагогів до реалізації міжпредметних зв'язків у початковій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.211.5
Шифр НБУВ: РА381148 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Вихрущ В.О. 
Розвиток теоретико-концептуальних основ вітчизняної дидактики (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.О. Вихрущ ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 38 с. — укp.

Досліджено особливості формування вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Розглянуто маловідомі персоналії з загальнодидактичних питань, створені вітчизняними педагогами у досліджуваний період. Висвітлено стан, місце та роль теорії організації процесу навчання у становленні та розвитку вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Виявлено вплив основних чинників на формування концептуальних засад різних напрямків у вітчизняній дидактиці дослідженого періоду. Проаналізовано сутність основних складових домінанти навчання та систему наукових дидактичних понять у їх взаємозв'язку з урахуванням загального рівня розвитку теорії навчання та специфіки кожного концептуального напрямку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.2
Шифр НБУВ: РА315754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Гаманюк О.А. 
Розвиток пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін 7 - 8 класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.А. Гаманюк ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено теоретико-педагогічні засади розвитку творчої пізнавальної діяльності учнів, розкрито її зв'язки і відносини з репродуктивною пізнавальною діяльністю, їх динаміку, взаємозв'язки і взаємопереходи. Розроблено дидактико-методичний і технологічний конструкт вивчення теоретичного матеріалу на підставі оптимального поєднання репродуктивної і творчої пізнавальної діяльності. Запропоновано експериментальну методику навчання учнів творчим пізнавальним процедурам у процесі вивчення теоретичного матеріалу з початкового курсу фізики та частково з математики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Бр(4УКР)21-3,022
Шифр НБУВ: РА318465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
11.

Герасімова О.В. 
Підготовка майбутніх учителів іноземних мов до диференціації змісту навчання в професійно-технічних навчальних закладах аграрного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Герасімова ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2006. — 20 с. — укp.

Викладено теоретичні засади підготовки майбутнього вчителя щодо диференціації змісту навчання в професійно-технічних навчальних закладах аграрного профілю. Здійснено історико-ретроспективний аналіз підходів до організації змісту аграрної освіти в Україні. Систематизовано критерії та показники лінгводидактичної готовності майбутніх учителів. Наведено авторську модель підготовки спеціалістів, яка поєднує дидактико-методичну готовність, аграрно-професійну лексичну компетентність і сформованість операційних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12р30 + Ш12р30 + Ш12р30
Шифр НБУВ: РА343250

      
12.

Герасименко Л.В. 
Організація дидактичного вибору в навчально-пізнавальній діяльності студентів вищих педагогічних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Герасименко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням дидактики, пошуку шляхів удосконалення, активізації та гуманізації навчально-пізнавальної діяльності студентів педвузу. Розкрито сутність вибору з позиції діяльнісного підходу як складноорганізованого, цілеспрямованого процесу, що керується мозковою діяльністю. Визначено поняття "вибір", "дидактичний вибір", з'ясовано роль дидактичного вибору як засобу самореалізації студентів. Виявлено моделі реалізації дидактичного вибору в навчально-пізнавальній діяльності студентів; структуру вибору, його функції. З'ясовано вплив дидактичного вибору на якісні показники навчання. Узагальнено та експериментально перевірено технологію, умови успішної організації вибору в навчанні студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.2

Рубрики:

      
13.

Гриньов В.Й. 
Формування дидактичної культури майбутнього вчителя: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Й. Гриньов ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Визначено суть дидактичної культури майбутнього вчителя як компонента професійно-педагогічної культури, а також її зміст та структуру. Науково обгрунтовано теоретичну модель формування дидактичної культури, яка містить особистісно-мотиваційний, дидактико-компетентісний, аналітико-рефлексивний модулі, системоутворювальними елементами яких є індивідуальний стиль, компетентність і рефлексія. Розроблено технологію, що забезпечує процес реалізації модулів. Уточнено поняття "дидактична культура", показники та критерії її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА324573

Рубрики:

      
14.

Гульпа Л.Ю. 
Тенденції розвитку іншомовної освіти у середніх навчальних закладах Угорської Республіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Ю. Гульпа ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено розвиток іншомовної освіти у середніх навчальних закладах Угорської Республіки. На підставі ретроспективного аналізу її становлення та розвитку з середини XIX - до початку XXI ст. з'ясовано, що динаміку розвитку якісних змін у сфері іншомовної освіти в Угорщині започатковано у 1990-х рр. під впливом рекомендацій Ради Європи з мовної освіти. Виявлено особливості угорської національної моделі даної освіти. Охарактеризовано основні стратегічні документи, що сприяли її реалізації. У контексті розглянутих тенденцій розвитку іншомовної освіти конкретизовано особливості формування її змісту та засобів реалізації у середніх навчальних закладах Угорської Республіки та доведено, що вони розвиваються у взаємозв'язку з європейськими традиціями. У контексті європейських тенденцій та національних освітніх традицій (впровадження профілізації іншомовної освіти, європейської загальноосвітньої школи, новітніх мовних проектів, дворівневої підсумкової атестації з іноземної мови) Угорщина у числі перших постсоціалістичних держав екстраполювала рекомендації Ради Європи з питань мовної освіти та розробила національну доктрину її розвитку. За період кінця XX - початку XXI ст. у країні є очевидні дидактико-розвивальні здобутки. Бажання угорців опановувати іноземні мови у середній школі та їх прагнення до багатомовності має велику підтримку на рівні належного фінансування інноваційних педагогічних технологій. За результатами аналізу виявлено й обгрунтовано можливості використання в Україні позитивного досвіду Угорської Республіки у сфері іншомовної освіти. Сфомувальовано рекомендації щодо забезпечення ефективного розвитку на шляху інтегрування нашої країни в європейський освітній простір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-916 г(4УГО) +
Шифр НБУВ: РА351709

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Добош О.М. 
Педагогічна просвіта батьків у полікультурному середовищі Закарпаття (остання чверть ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Добош ; Ін-т пед. освіти і освіти дорос. АПН України. — К., 2008. — 23 с. — укp.

Обгрунтовано дидактико-методологічні основи просвіти батьків у полікультурному середовищі Закарпаття, з'ясовано шляхи її реалізації. На підставі вивчення джерел проаналізовано теорію та практику підготовки батьків до виховання дітей в українській народній і російській педагогіках. Охарактеризовано вплив здобутків західноєвропейських педагогічних теорій на батьківську просвіту в регіоні та в Україні. Виявлено соціокультурні чинники визначення мети, змісту, форм і методів батьківської просвіти. Обгрунтовано педагогічний контекст батьківської просвіти у поліетнічному Закарпатті за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч491,01 +
Шифр НБУВ: РА361848

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Добровольська Л.С. 
Розвиток іншомовних умінь старшокласників у процесі вивчення освітніх курсів англійською мовою: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.С. Добровольська ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку іншомовних умінь старшокласників у процесі вивчення освітніх курсів. Визначено компоненти змісту навчання іншомовних мовленнєвих умінь старшокласників під час вивчення освітніх курсів. Обгрунтовано дидактико-методичні принципи розвитку іншомовних мовленнєвих умінь старшокласників. Визначено особливості формування мовленнєвих умінь у старшокласників засобами іноземної мови. Уточнено сутність поняття "іншомовні мовленнєві вміння" щодо вивчення освітніх курсів англійською мовою. Розроблено й експериментально перевірено методику розвитку іншомовних мовленнєвих умінь старшокласників у процесі вивчення освітніх курсів з урахуванням специфічних особливостей англійського нормативного мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 +
Шифр НБУВ: РА352817

Рубрики:
  

      
17.

Дружененко Р.С. 
Етнопедагогічні засади формування мовленнєвих умінь і навичок учнів основної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Р.С. Дружененко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 18 с.: табл. — укp.

Теоретично обгрунтовано, розроблено та експериментально перевірено методичну систему з формування мовленнєвих умінь і навичок учнів основної школи на засадах етнопедагогіки, що передбачає залучення традицій народної педагогіки, основ народної дидактики, народної психології та врахування етнолінгвістичних, етнопсихологічних, етнолінгводидактичних наукових досліджень. Розкрито зміст даної методики, який полягає у цілеспрямованому впровадженні народнодидактичної системи принципів, методів, засобів навчання, диференціації та засвоєнні учнями національно-культурного компонента рідної мови, оволодінні етнознаннями та фомуванні вмінь і навичок стосовно створення національно-культурних текстів різних типів, стилів, жанрів мовлення. Зазначено, що етнопедагогічна основа навчання рідної мови забезпечує духовний розвиток школярів, фомування позитивних рис характеру та національних почуттів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912 +
Шифр НБУВ: РА336908

      
18.

Жукова О. А. 
Дидактична система формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій. / О. А. Жукова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Обґрунтовано концептуальні засади формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій. Визначено критерії та показники рівнів сформованості соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів, розроблено відповідний діагностичний інструментарій. Створено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дидактичну систему формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Об'єкт дослідження – процес навчання студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів.Предмет дослідження – формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Мета дослідження – розробити, обґрунтувати й експериментально перевірити дидактичну систему формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Методи дослідження: теоретичні - аналіз і узагальнення сучасної літератури для розробки й упровадження в освітній процес авторської дидактичної системи формування соціальної компетентності; синтез, моделювання для систематизації та узагальнення інформації про об'єкт дослідження; емпіричні - анкетування, тестування, психолого-педагогічне спостереження для діагностики рівня сформованості соціальної компетентності; бесіди, опитування, педагогічне тестування, експертне оцінювання для з'ясування найбільш важливих показників сформованості соціальної компетентності в здобувачів освіти; педагогічний експеримент, що проводився з метою перевірки гіпотези; математичної статистики для опрацьовування експериментальних даних.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше обґрунтовано концептуальні засади формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій (концептуальні ідеї, наукові підходи й принципи, які стали підґрунтям для розробки й забезпечення результативності дидактичної системи). Створено на теоретичному рівні та перевірено шляхом проведення педагогічного експерименту дидактичну систему, що є поєднанням цільового (загальна мета та система супідрядних їй цілей), концептуального (основні положення системного, особистісного, особистісно-зорієнтованого, компетентнісного підходів, загальнодидактичних і специфічних принципів досліджуваного процесу), змістовно-технологічного (описує та формує компоненти соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей: мотиваційно-світоглядний, когнітивний, діяльнісно-операційний, особистісно-рефлексійний; визначає найефективніші ігрові технології; дидактико-методичне забезпечення та поетапне формування соціальної компетентності, що визначається програмою та змістом навчальних дисциплін, а також розкриває дидактичні умови її результативності), контрольно-оцінного (критерії, показники, рівні сформованості соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей та результат дослідження) блоків.Практичне значення одержаних результатів полягає в розробленні та впровадженні в освітній процес студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів: дидактико-методичного забезпечення процесу формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей засобами ігрових технологій під час вивчення предметів психолого-педагогічного спрямування, презентованого у вигляді робочих програм навчальних дисциплін, дидактичних засобів навчання, методичних рекомендацій до спецкурсів (внесено зміни у варіативну частину навчального плану підготовки студентів гуманітарних спеціальностей із галузей знань 03 – гуманітарні науки: 035 – філологія; 032 – історія та археологія, 033 – філософія, 034 – культурологія; модифіковано навчально-методичні комплекси дисциплін: «Педагогіка», «Основи педагогіки», «Педагогіка та методика виховної роботи» й «Основи педагогіки та методики виховної роботи», «Культура педагогічного спілкування», «Педагогіка вищої школи», «Педагогіка і психологія вищої школи»; видано монографію з теми роботи; розроблено й упроваджено авторський спецкурс «Педагогічна інноватика»).^UThe dissertation is a theoretical and experimental research on the formation of social competencess of humanitarian students at classical universities by means of game technologies.The paper contains a conceptual bases for the formation of social competences of students by means of game technologies. It determines the criteria and indicators of the levels of social competence formation of students and develops appropriate diagnostic tools.Object of the research: the process of educating humanitarian students of classical universities.Scope of the research: the formation of their social competences through game technologies.Aim of the research: to develop, substantiate and experimentally test the didactic system of forming social competences of humanitarian students of classical universities by means of game technologies.Methods of the research: the theoretical - analysis and summarization of modern literature to develop and apply in the educational process the author's didactic system of formation of social competences; synthesis and modelling to summarise information about the object of study; the empirical - questionnaires, testing, psychological and pedagogical observation to diagnose the level of formation of social competences; interviews, surveys, pedagogical testing and expert assessment to determine the most important indicators of the formation of students' social competences. The pedagogical experiment was conducted to test the hypothesis, while the mathematical statistics methods were used to process the experimental data.Academic novelty of the gained results is that this is the first time when:the author grounded for the first time a conceptual bases for the formation of social competences of students by means of game technologies (incl. conceptual ideas, scientific approaches and principles which became the basis for development and maintenance of the efficiency of didactic system). The didactic system was created at the theoretical level and tested by means of a pedagogical experiment, which is a combination of the following sections:- the target (the purpose is the formation of students' social competences by means of game technologies and the system of subordinate goals), conceptual (basic provisions of the system, personality, personality and personality), general didactic and specific principles of the study process);- the content-technological (describes and forms the components of social competences of students of humanities: motivational-outlook, cognitive, activity-operational, personality-reflection; determines the most effective game technologies;- the control and evaluation (criteria, indicators, social competence level of students of humanities and the result of the research it) blocks.The paper also does the following:- develops a modified variant of combining the types of activities of humanitarian students of classical universities (the educational, self-educational, scientific-research, practical);- specifies the motivational, semantic, procedural, personality-evaluation criteria, indicators and diagnostic apparatus necessary for determining the levels of social competence of humanitarian students by means of game technologies.The practical significance of the obtained results is in the development and implementation in the educational process of humanitarian students of classical universities of the didactic and methodological support of the process of formation of their social competences by means of game technologies in the study of subjects of psychological and pedagogical direction, represented by work plans for courses taught, teaching aids, and methodological recommendations for special courses (changes were made to the variational part of the syllabus for the preparation of humanitarian students of the following specialties in specialization 03 (humanities): 035 - philology, 032 - history and archeology, 033 - philosophy, 034 - cultural studies). The author modified work plans of the following study disciplines: “Pedagogy”, “Basics of Pedagogy”, “Pedagogy and Methodology of Educational Work”, “Fundamentals of Pedagogy and Methods of Educational Work”, “Culture of Educational Communication”, “Pedagogy of Higher School”, “Pedagogy and Psychology of Higher School”. The author published the monograph and developed and implemented the special course “Pedagogical Innovation”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Зінов'єв О.М. 
Корекція психічного і фізичного розвитку інвалідів з порушенням функцій спинного мозку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Зінов'єв ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено характер порушень функцій спинного мозку в шийному відділі хребта учнів-інвалідів старшої групи. Розроблено корекційно-спрямовану систему оптимального відновлення, розвитку та компенсації рухових дій, фізичних якостей, психічної та нервово-м'язової працездатності, формування позитивної дидактико-реабілітаційної мотивації в процесі спеціальних занять. За результатами експерименту визначено низькі показники фізичного розвитку рухових здібностей, м'язової працездатності, моторно-вісцеральної регуляції, соціально-побутових рухових навичок і вмінь. Проведено поетапну корекційно-реабілітаційну роботу впродовж трьох періодів (раннього, пізнього та резидуального). За результатами експериментального навчання відбулися відчутні позитивні зміни за всіма критеріями та показниками в учнів-інвалідів експериментальної групи на відміну від контрольної, в якій показники залишались досить низькими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р638.75-54 +
Шифр НБУВ: РА323030

Рубрики:

      
20.

Завгородня Т.К. 
Розвиток теорії і практики навчання в Галичині (1919 - 1939 роки): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Т.К. Завгородня ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 30 с. — укp.

Вперше здійснено комплексне дослідження розвитку теорії і практики навчання в Галичині 1919 - 1939 рр. та виявлено його особливості в контексті історії дидактики України та інших європейських країн. Досліджувану проблему висвітлено у процесі організації навчання в школах, закладах з підготовки вчителів для українських народних шкіл та підвищення їх фахової кваліфікації. Педагогічну теорію і практику збагачено науковими знаннями про еволюцію мети, змісту освіти, методи, форми і засоби навчання в галицькому шкільництві на різних етапах функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)
Шифр НБУВ: РА310189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського