Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (20)Реферативна база даних (1453)Книжкові видання та компакт-диски (170)Журнали та продовжувані видання (19)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИДАКТИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 62
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Герасименко Л.В. 
Організація дидактичного вибору в навчально-пізнавальній діяльності студентів вищих педагогічних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Герасименко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням дидактики, пошуку шляхів удосконалення, активізації та гуманізації навчально-пізнавальної діяльності студентів педвузу. Розкрито сутність вибору з позиції діяльнісного підходу як складноорганізованого, цілеспрямованого процесу, що керується мозковою діяльністю. Визначено поняття "вибір", "дидактичний вибір", з'ясовано роль дидактичного вибору як засобу самореалізації студентів. Виявлено моделі реалізації дидактичного вибору в навчально-пізнавальній діяльності студентів; структуру вибору, його функції. З'ясовано вплив дидактичного вибору на якісні показники навчання. Узагальнено та експериментально перевірено технологію, умови успішної організації вибору в навчанні студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.2

Рубрики:

      
2.

Марушкевич А.А. 
Науково-педагогічна спадщина Івана Огієнка: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.А. Марушкевич ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Аналізується науково-педагогічна спадщина Івана Огієнка, розглядається суть його педагогічних ідей. На основі монографій, підручників, посібників, довідників, а також матеріалів епістолярних джерел обгрунтовуються питання науково-педагогічної діяльності вченого, методології його наукової праці, розкриваються основні напрямки науково-педагогічної творчості Івана Огієнка. Висвітлюється аналіз Іваном Огієнком особистості вчителя рідномовної школи, значення дидактико-методичного забезпечення для підвищення рівня викладання в ній, значення змісту підручників і навчальних посібників у процесі навчання. Розглядається створена вченим концепція рідномовних обов'язків. Розкриваються засоби формування та морального самовдосконалення особистості як основи діяльності педагога за І.Огієнком. Узагальнюються зміст і форми управління освітнім закладом, критерії добору викладачів і стимулювання їхньої роботи у практичній діяльності вченого. Теоретично обгрунтовуються можливості використання науково-педагогічної спадщини професора в курсах історії вітчизняної педагогіки, історії української літературної мови, основ культури мови, історії України, релігієзнавства у вузах, в практиці родинного та соціального виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Огієнко, І.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бичкова І.І. 
Організаційно-педагогічні засади навчання слухачів факультету довузівської підготовки (на матеріалі дисциплін природничого циклу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Бичкова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено організаційно-педагогічні засади навчання слухачів факультету довузівської підготовки вищого педагогічного закладу. Встановлено, що основними умовами ефективної підготовки слухачів ФДП є відповідний підбір їх контингенту; наявність науково обгрунтованих мети і змісту навчання, орієнтованих на вимоги профільних вступних випробувань та врахування прогресивних тенденцій у розвитку конкретних галузей наук і специфіку психофізіологічного розвитку слухачів. У основі розробленої методики професійного відбору майбутніх абітурієнтів природничого факультету закладена модель вчителя природничих дисциплін та система виявлення відповідності до неї психофізіологічних характеристик майбутніх абітурієнтів. Обгрунтовано технологію визначення мети і змісту навчання на ФДП, що детерміновані соціальним замовленням та освітніми стандартами. Розроблено та апробовано варіанти навчального плану і програм з курсів біології та хімії для природничого відділення ФДП, що базуються на дедуктивному підході до побудови наукової інформації, реалізації ідей розвитку особистості та забезпеченні наступності між школою та вузом. Автором визначено педагогічно доцільні сполучення методів та форм організації навчального процесу, його нормативне дидактико-методичне оснащення. Дані рекомендації з кадрового й матеріально-технічного забезпечення діяльності ФДП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)718.3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Чабайовська М.І. 
Лінгводидактичні засади навчання української мови у педагогічному училищі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.І. Чабайовська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження лінгводидактичних засад навчання української мови в педагогічному училищі - вихідних положень мовознавства, дидактики, що визначають зміст і технологію (форми та методи) навчання. Розглянуто питання теорії та практики навчання української мови в педагогічному училищі. Зроблено огляд історії становлення та розвитку педучилищ, сформульовано мету і завдання навчання української мови. Визначено вимоги до знань, умінь і навичок студентів з навчальної дисципліни, її місце в навчальному плані, проаналізовано стан викладання української мови у педагогічних училищах та експериментально перевірено ефективність розробленої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912
Шифр НБУВ: РА312215 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Завгородня Т.К. 
Розвиток теорії і практики навчання в Галичині (1919 - 1939 роки): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Т.К. Завгородня ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 30 с. — укp.

Вперше здійснено комплексне дослідження розвитку теорії і практики навчання в Галичині 1919 - 1939 рр. та виявлено його особливості в контексті історії дидактики України та інших європейських країн. Досліджувану проблему висвітлено у процесі організації навчання в школах, закладах з підготовки вчителів для українських народних шкіл та підвищення їх фахової кваліфікації. Педагогічну теорію і практику збагачено науковими знаннями про еволюцію мети, змісту освіти, методи, форми і засоби навчання в галицькому шкільництві на різних етапах функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)
Шифр НБУВ: РА310189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Коваленко О.А. 
Педагогічна діяльність наукових товариств Слобожанщини другої половини XIX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Коваленко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

На основі аналізу історико-педагогічної літератури та архівних матеріалів проаналізовано історичні, соціально-економічні та педагогічні передумови виникнення наукових товариств, встановлено динаміку їх розвитку. Розкрито організаційні питання створення наукових товариств Слобідської України у другій половині XIX ст., зміст і напрями діяльності провідного наукового товариства Слобожанщини - історико-філологічного. Визначено зміст педагогічної діяльності наукових товариств Слободжанщини досліджуваного періоду; показано шляхи реалізації педагогічних ідей, методичних рекомендацій вчених вищих навчальних закладів стосовно дидактики викладання основ наук у школах різних типів, виявлено можливості творчого використання педагогічного досвіду наукових товариств Слобожанщини за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5)52 + Ч214(4УКР)75
Шифр НБУВ: РА310974 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Зазуліна Л.В. 
Діалогізація дидактичного процесу в курсовій підготовці педагогічних кадрів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Зазуліна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання підготовки вчителя у системі підвищення кваліфікації щодо діалогізації педагогічного процесу. За результатами дослідження проблем сучасної загальноосвітньої школи виявлено суттєві недоліки її переорієнтації на гуманістичні засади функціонування. Зроблено міжпредметний аналіз підходів, ідей, принципів, категорій та понять діалогіки як основи гуманістичної педагогіки. Висвітлено методологічні засади діалогізації навчання, концепцію створення дидактичної системи на підставі вимог діалогічного підходу. Обгрунтовано дидактико-діалогічну модель (ДДМ) підвищення кваліфікації вчителя щодо творення "діалогічного простору" освітнього процесу. Це передбачає професійну діяльність педагога з діалогізації змісту освіти та окремих предметів, діалогізації пізнавального процесу шляхом організації системи проблемно-діалогічного навчання, організації діалогічної взаємодії як певного психоемоційного чинника та засобу створення "діалогічних" навчальних груп, формування навичок критичної рефлексії як внутрішнього діалогу з метою самовдосконалення та саморозвитку гуманної особистості. Визначено загальні та специфічні принципи функціонування ДДМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4Укр)775
Шифр НБУВ: РА308581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Теплицький І.О. 
Розвиток творчих здібностей школярів засобами комп'ютерного моделювання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.О. Теплицький ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливість розвитку творчого мислення школярів за допомогою засобів комп'ютерного моделювання. Показано доцільність введення відповідного факультативного курсу з метою формування наукового світогляду і, зокрема, основ інформаційної культури. Експериментально підтверджено позитивний влив такого курсу на рівень особистих творчих досягнень школярів. Відповідно до положень загальної дидактики розроблено методичну систему навчання основ комп'ютерного моделювання. Для початкового вивчення моделювання запропоновано знайомі учням електронні таблиці, що не вимагають створення інтерфейсу користувача.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р(4УКР)21 + Ч421.22
Шифр НБУВ: РА314105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Вихрущ В.О. 
Розвиток теоретико-концептуальних основ вітчизняної дидактики (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.О. Вихрущ ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 38 с. — укp.

Досліджено особливості формування вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Розглянуто маловідомі персоналії з загальнодидактичних питань, створені вітчизняними педагогами у досліджуваний період. Висвітлено стан, місце та роль теорії організації процесу навчання у становленні та розвитку вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Виявлено вплив основних чинників на формування концептуальних засад різних напрямків у вітчизняній дидактиці дослідженого періоду. Проаналізовано сутність основних складових домінанти навчання та систему наукових дидактичних понять у їх взаємозв'язку з урахуванням загального рівня розвитку теорії навчання та специфіки кожного концептуального напрямку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.2
Шифр НБУВ: РА315754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Шпак М.М. 
Дидактичні умови забезпечення емоційності навчання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.М. Шпак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичний аспект проблеми забезпечення емоційності навчання молодших школярів. Уточнено педагогічну сутність поняття "емоційність навчання". Розроблено дидактичну модель забезпечення емоційності навчання учнів початкових класів, що охоплює змістовий, процесуальний та мотиваційний компоненти навчальної діяльності. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичні умови забезпечення емоційності навчання молодших школярів. Визначено дидактико-методичні засоби забезпечення емоційності процесу навчання у початкових класах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА315917 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Півень В.В. 
Професійна підготовка пілотів до ведення радіообміну на міжнародних повітряних трасах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Півень ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано ефективність організаційно-технологічних і дидактичних основ процесу навчання курсантів-пілотів проведенню радіообміну англійською мовою за умов моделювання польотів на комплексній електронній тренажерній системі літака Ан-24. За результатами експериментальних досліджень виявлено високу ефективність розробленої моделі організації та дидактики процесу навчання курсантів-пілотів проведенню радіообміну англійською мовою. Запроваджено нову технологію навчання, що сприяє покращанню якості пілотування за умов сумісної діяльності пілота під час проведення радіообміну англійською мовою. Завдяки практичному застосуванню досліджень підвищився рівень безпеки польотів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О5р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА313171 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
12.

Гаманюк О.А. 
Розвиток пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін 7 - 8 класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.А. Гаманюк ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено теоретико-педагогічні засади розвитку творчої пізнавальної діяльності учнів, розкрито її зв'язки і відносини з репродуктивною пізнавальною діяльністю, їх динаміку, взаємозв'язки і взаємопереходи. Розроблено дидактико-методичний і технологічний конструкт вивчення теоретичного матеріалу на підставі оптимального поєднання репродуктивної і творчої пізнавальної діяльності. Запропоновано експериментальну методику навчання учнів творчим пізнавальним процедурам у процесі вивчення теоретичного матеріалу з початкового курсу фізики та частково з математики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Бр(4УКР)21-3,022
Шифр НБУВ: РА318465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
13.

Станіславська К.І. 
Шляхи оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам режисерських спеціалізацій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / К.І. Станіславська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто характерні риси мистецької дидактики та принципи організації музично-теоретичної освіти студентів режисерських спеціалізацій у мистецьких вищих навчальних закладах. Висвітлено шляхи оптимізації викладання елементарної теорії музики студентам-режисерам. Розкрито методичні засади використання проблемно-ігрових методів та модульних технологій на музично-теоретичних заняттях зі студентами режисерських спеціалізацій. Розроблено відповідну методику викладання і навчальну програму з курсу елементарної теорії музики для студентів режисерських спеціалізацій. Проаналізовано результати впровадження програми та методики в навчальний процес мистецького вищого навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.50р(4Укр)31-3
Шифр НБУВ: РА319460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
14.

Козачок Л.Г. 
Наукове обгрунтування змісту і методики викладання курсу "Соціально-психологічні аспекти підприємницької діяльності" (для спеціальності "Трудове навчання"): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.Г. Козачок ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано підходи до відбору та структурування змісту навчального матеріалу з курсу "Соціально-психологічні аспекти підприємницької діяльності". Доведено невідповідність чинної програми даного курсу вимогам до підготовки студентів та розроблено авторську програму з урахуванням соціально-економічних потреб. Теоретично й експериментально обгрунтовано методику викладання курсу "Соціально-психологічні аспекти підприємницької діяльності" на підставі принципів дидактики з урахуванням взаємозв'язку з іншими курсами спеціалізації "Підприємницька діяльність" - "Правові та економічні основи підприємницької діяльності", "Фінанси, бухгалтерський облік та діловодство в підприємницькій діяльності". Запропоновано методику використання активних методів навчання під час викладання курсу "Соціально-психологічні аспекти підприємницької діяльності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)р3-3 + Ч481
Шифр НБУВ: РА317088 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Сіра І.Т. 
Теоретичні ідеї та практична діяльність учених харківської науково-педагогічної школи (20 - 70 рр. ХХ ст.): Автореф. дис.... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.Т. Сіра ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-педагогічну спадщину професорів М.О. Григор'єва, А.І. Зільберштейна, С.А. Литвинова та І.Т. Федоренка. Висвітлено основні етапи становлення й розвитку теоретико-методичних ідей з навчання та виховання студентів і школярів: 1920 - 1930-ті рр., 1940 - 1960-ті рр., 1960 - 1970-ті рр. Розкрито головні напрями розробки актуальних питань педагогіки на визначених етапах: обгрунтування принципів і методів навчання школярів, основ трудового та політичного навчання, аналіз та систематизація спадщини вітчизняних і зарубіжних педагогів. Описано досвід практичної діяльності педагогів-науковців у 1920 - 1970-ті рр., традиційні й нові форми та методи праці, що використовувалися ними у процесі викладання педагогічних дисциплін, виявлено підходи до організації та проведення педагогічної практики, проаналізовано науково-практичну діяльність учених у лабораторії експериментальної дидактики, висвітлено форми та методи громадсько-просвітницької роботи професорів на Харківщині. Розглянуто внесок учнів і послідовників харківських педагогів-науковців у подальший розвиток їх теоретичних ідей та досвіду за умов модернізації сучасної системи національної освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5)6
Шифр НБУВ: РА321556

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Таран О.М. 
Проблеми дидактики в педагогічній спадщині С.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Таран ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Висвітлено динаміку становлення та розвитку дидактичних поглядів видатного українського педагога С.Русової (1856 - 1940 рр.), виділено й охарактеризовано в цьому процесі основні періоди: 1871 р. - кінець XIX ст. - виникнення інтересу до педагогічної праці та формування педагогічного покликання; початок XX ст. - 1917 р. - вивчення розвитку вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, глибоке осмислення новітніх підходів реформаторської педагогіки; 1917 - 1920 рр. - активна праця в уряді УНР, у реформуванні системи освіти в Україні; роки міграції - плідна праця у вищих школах, написання грунтовних монографічних досліджень з проблем дидактики. Виокремлено внесок С.Русової у розробку теоретичних і практичних питань теорії навчання, розкрито погляди на предмет та основні категорії дидактики, суть процесу навчання, мету та завдання навчання, зміст, принципи, форми й методи навчання, вимоги до вчителя. Виявлено прогресивні дидактичні ідеї С.Русової, які можуть бути використані для розробки концептуальних засад системи освіти та виховання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211 +
Шифр НБУВ: РА326253

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Гриньов В.Й. 
Формування дидактичної культури майбутнього вчителя: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Й. Гриньов ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Визначено суть дидактичної культури майбутнього вчителя як компонента професійно-педагогічної культури, а також її зміст та структуру. Науково обгрунтовано теоретичну модель формування дидактичної культури, яка містить особистісно-мотиваційний, дидактико-компетентісний, аналітико-рефлексивний модулі, системоутворювальними елементами яких є індивідуальний стиль, компетентність і рефлексія. Розроблено технологію, що забезпечує процес реалізації модулів. Уточнено поняття "дидактична культура", показники та критерії її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА324573

Рубрики:

      
18.

Прутчикова В.В. 
Семантико-функціональні особливості німецьких висловлень-прислів'їв: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / В.В. Прутчикова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено семантико-функціональні особливості висловлень-прислів'їв німецької мови як номінативно-комунікативних одиниць у їх статичному та динамічному аспектах. Системно описано семантико-прагматичні особливості висловлень-прислів'їв з позицій їх мовленнєвого впливу. Висловлення-прислів'я розглянуто як моделі соціально-типізованої мовленнєвої поведінки, які включають мовні та соціальні аспекти. Уточнено статус висловлень-прислів'їв як комунікативно автосемантичних мовленнєвих одиниць, з'ясовано особливостї формування функціональної перспективи та визначено стратегії експліцитного або імпліцитного впливів на партнера по комунікації, спираючись на мовні перспективи семантичної структури, комунікативні категорії та прагматичне значення. Описано участь висловлень-прислів'їв в організації дискурсної когерентності, тобто у процесі прагматичної експлікації пропозиціально-тематичних відношень між окремими мовленнєвими актами (локальною когерентністю) та прагматичної зв'язності усього дискурсу у цілому (глобальною когерентністю). Висловлення-прислів'я розглянуто як висловлення "неособистого мовлення" з двоплановою семантикою, які мають одночасно дві лінії впливу на партнерів по комунікації та належать до конвенціональних засобів передачі непрямих дидактико-моралізуючих висловлень, що ідіоматично застосовуються як "прагматичні заготовки" для мовленнєвої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-33 +
Шифр НБУВ: РА322725

Рубрики:

      
19.

Кузьменко В.В. 
Принципи дидактики як об'єкт історико-філософської рефлексії: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В.В. Кузьменко ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2003. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано, що культурно-історична значущість принципів дидактики обумовлена тим, що вони виступають одночасно і пропедевтикою теорії пізнання, і умовою становлення цілісного образу людини. З'ясовано, що в історії філософії засади принципів дидактики виникли на перетині онтологічних, антропологічних та гносеологічних уявлень, які характерні для античності, середньовіччя, Нового часу та сучасності. Шляхом інтерпретації ейдетики Платона, ентелехії Арістотеля, антитези "сакральне-секулярне" Августина Блаженного, пансофізму Я.А. Коменського визначено, що трансформація принципів дидактики здійснюється динамічно через поступовість, послідовність, від простого до складного і статично - через доступність, наочність, цілісність. Уточнено, що причиною розподілу теорії пізнання та навчання у філософії XVII - XX ст. є бурхливий розвиток наукового знання, у зв'язку з цим, як необхідність для навчання, його логізація та формалізація, редукція до "sensus communis" або здорового глузду. На підставі історико-філософського аналізу творчості К.Д. Ушинського, С.Й. Гессена, В.А. Сухомлинського показано, що вітчизняна дидактика, з одного боку, виникає на перетині раціоналізму, позитивізму, а з іншого - хтонізму, кордоцентризму та визначена бінарним характером парадигми "Захід - Схід".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0) +
Шифр НБУВ: РА327646

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Зінов'єв О.М. 
Корекція психічного і фізичного розвитку інвалідів з порушенням функцій спинного мозку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Зінов'єв ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено характер порушень функцій спинного мозку в шийному відділі хребта учнів-інвалідів старшої групи. Розроблено корекційно-спрямовану систему оптимального відновлення, розвитку та компенсації рухових дій, фізичних якостей, психічної та нервово-м'язової працездатності, формування позитивної дидактико-реабілітаційної мотивації в процесі спеціальних занять. За результатами експерименту визначено низькі показники фізичного розвитку рухових здібностей, м'язової працездатності, моторно-вісцеральної регуляції, соціально-побутових рухових навичок і вмінь. Проведено поетапну корекційно-реабілітаційну роботу впродовж трьох періодів (раннього, пізнього та резидуального). За результатами експериментального навчання відбулися відчутні позитивні зміни за всіма критеріями та показниками в учнів-інвалідів експериментальної групи на відміну від контрольної, в якій показники залишались досить низькими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р638.75-54 +
Шифр НБУВ: РА323030

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського