Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (21)Наукова електронна бібліотека (17)Реферативна база даних (3433)Книжкові видання та компакт-диски (349)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИСКУРСИВН$<.>+<.>K=КОМПЕТЕНТНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 530
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гніздечко О.М. 
Авторизація наукового дискурсу: комунікативно-прагматичний аспект (на матеріалі англомовних статей сучасних європейських та американських лінгвістів): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.М. Гніздечко ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено комунікативно-прагматичні особливості англомовного наукового лінгвістичного дискурсу в аспекті авторизації як базового чинника його творення. Розкрито комунікативно-прагматичний, метакомукативний та оцінний компоненти семантичної структури категорії авторизації з метою встановлення риторичних норм англомовного наукового дискурсу для здійснення міжсуб'єктної мовленнєвої взаємодії з науковою спільнотою й інформативного впливу на адресата. На підставі аналізу досліджуваного матеріалу висвітлено визначальну роль автора англомовного наукового дискурсу, в якому епістемічна / модальна оцінка вірогідності реалізується за допомогою різнорівневих мовних засобів категорично / некатегорично-стверджувальної авторизації. Виявлено та доведено їх метакомунікативну природу. Розглянуто метадискурсивні вирази та встановлено способи реалізації мовленнєвих стратегій і тактик побудови англомовного наукового лінгвістичного дискурсу, що характеризують автора як авторитарну / неавторитарну мовну особистість. Запропоновано дискурсивні й інтерпретативні стратегії, спрямовані на здійснення кооперативної мовленнєвої взаємодії у сфері наукового спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-715 +
Шифр НБУВ: РА338763

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Войцеховський В.Г. 
Агрегація клітин в онтогенезі спороутворюючих мікроорганізмів: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 03.00.07 / В.Г. Войцеховський ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2004. — 36 с.: іл. — укp.

Досліджено міжклітинні взаємодії в процесі розвитку та диференціації споротвірних бактерій роду Bacillus. Виявлено властивість різних видів бацил на певній фазі ровитку періодичної культури утворювати багатоклітинні агрегати, в яких відбувається диференціація клітин. Досліджено електронно-мікроскопічну структуру, міжклітинну взаємодію, іонний склад, полімери поверхневих шарів клітинних стінок, екзогенні розчинні полімери бактеріальних клітин, об'єднаних в агрегати. Встановлено, що агрегація бактерій - закономірний процес, що забезпечує найкращу компетентність для реалізації міжклітинних взаємодій і створює умови для диференціації мікроорганізмів та індукції спорогенезу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е422.251 +
Шифр НБУВ: РА330102

Рубрики:

      
3.

Гальона Є. О. 
Агресія та жорстокість у контексті антропології насильства: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / Є. О. Гальона ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Подано філософсько-антропологічний аналіз феномену насильства. Проведене дослідження дозволило виявити дві ключові форми насильства: агресію та жорстокість, а також показати їх взаємовідносини всередині літературно-художніх наративів, зрозумілих як антропологічні практики. Виділено чотири типи дискурсивних репрезентацій, які охоплюють часовий відрізок від античності до Нового часу, всередині яких формувалася європейська рецепція насильства: юдейська, давньогрецька, давньоримська, християнська. Визначено специфічні риси притаманні кожній з даних епох і показаний їх вплив на формування сучасної рецепції. Розгляд агресії і жорстокості як двох форм насильства дозволив відкрити нові ракурси сучасної дискурсивної репрезентації насильства, пов'язані з відходом від класичних моделей репрезентації та герменевтичного підходу, що домінують у сучасних гуманітарних науках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22
Шифр НБУВ: РА381060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Жулавська О. О. 
Актуалізація концепту ТЕРОРИЗМ у сучасному британському газетному дискурсі: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / О. О. Жулавська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Концепт ТЕРОРИЗМ трактовано як динамічну одиницю ментальних і психічних ресурсів індивідуальної свідомості, що виникає у ситуації міжсуб'єктної взаємодії та відображає уявлення щодо явища тероризму представників британського лінгвокультурного соціуму. Структурно концепт ТЕРОРИЗМ визначено як гештальт операційних модусів, які містять поняттєвий і ціннісний зміст і втілюються в таких іпостасях концепту, як логічне поняття, повсякденне поняття та метафоричний образ. Розмежовано логічне та повсякденне поняття ТЕРОРИЗМ, які виконують, відповідно, класифікаційну та структураційну функції. Побудовано прототипну модель концепту ТЕРОРИЗМ. Встановлено структуру поняттєвої категорії ТЕРОРИЗМ, сформованої концептом. Виявлено когнітивні метафори, що прояснюють поняттсво-ціннісний зміст концепту ТЕРОРИЗМ. Описано особливості реалізації оцінки явища тероризму у дискурсивних контекстах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-715
Шифр НБУВ: РА381132 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Наумова Н.Г. 
Англомовний комерційний контракт: лінгвопрагматичний та лінгвокогнітивний аспекти: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Н.Г. Наумова ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2005. — 20 с. — укp.

Вперше визначено роль і місце англомовного комерційного контракту в офіційно-діловому дискурсі. В аспекті когнітивно-дискурсивної парадигми знання встановлено закономірності конституювання комерційного контракту, з'ясовано його жанрово-мовленнєву специфіку та композиційно-структурну організацію. Вперше описано іллокутивно-інтенціональний алгоритм текстотипу "комерційний контракт" у вигляді білатерального комісиву, визначено когнітивно-семантичні джерела його формування, що базуються на специфічній, дискурсивно детермінованій концептосистемі. Вперше описано механізм вербального аранжування текстів англомовних комерційних контрактів з урахуванням системи лексичних, лексико-семантичних та граматичних засобів у їх взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-713 + Ш100.0 +
Шифр НБУВ: РА340693

Рубрики:

      
6.

Ісіченко Ю.А. (Архиєпископ Ігор) 
Аскетична література Київської Русі: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / Ю.А. (Архиєпископ Ігор) Ісіченко ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". — К., 2009. — 31 с. — укp.

Досліджено літературу українського середньовіччя як феномен нового типу вербальної комунікації з певними культурними кодами. Цей тип комунікації інтерпретовано в контексті християнської культури та її діалогу з фольклорною традицією. Християнську аскезу розглянуто як модель дискурсу, взаємопов'язану з прагматикою літературного тексту та комунікативним середовищем. Проаналізовано трансляцію в східнослов'янську цивілізацію духовного досвіду христянського досвіду християнського Сходу та перебіг формування нової культурної традиції, що є суттєвим чинником національного літературного процесу наступних епох. Визначено специфіку використання аскетичних мотивів у сюжетиці літописних, житійних, проповідницьких творів. Дискурсивну стратегію аскетичної літератури визначено як подолання влади слова над автором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-304 +
Шифр НБУВ: РА364225

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Огаркова Г.А.. 
Вербалізація концепту Iкохання/I в сучасній англійській мові: когнітивний та дискурсивний аспекти: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Г.А.. Огаркова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне вивчення концепту кохання в сучасній англійській мові як складного ментального поняття, представленого в єдності його змістового, образного, ціннісного складових і дискурсивній реалізації. Наукове дослідження проведено у межах когнітивного, аксіологічного та психолінгвістичного підходу щодо опису культурної специфіки мов світу. Особливу увагу приділено вивченню вербально-оформлених уявлень про концепт кохання, об'єктивований в сучасній англійській мові різнорівневими лінгвістичними засобами: від лексем на позначення самого почуття до дискурсивної взаємодії закоханих. Показано, що кохання як вербалізована універсалія позначена в англійській мові культурною специфікою на когнітивному та дискурсивному рівнях і безпосередньо пов'язана з системою цінностей англомовної лінгвокультури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-31 +
Шифр НБУВ: РА336217

Рубрики:

      
8.

Рибалко М.-М.О. 
Вербальний та невербальний аспекти дискурсивної поведінки обманника (на матеріалі сучасної англомовної художньої прози): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / М.-М.О. Рибалко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено вербальний і невербальний аспекти дискурсивної поведінки мовця-обманника на матеріалі сучасної анголомовної художньої прози. Вивчено когнітивні, прагматичні й емотивні особливості здійснення комунікативного впливу на співрозмовника з метою введення його в оману. Установлено лінгвокогнітивні та прагматичні особливості вербального та невербального дискурсивних поведінкових компонентів, використовуваних англомовною особистістю "обманник" у контексті їх емотивності. За теорією можливих світів виявлено когнітивні закономірності виокремлення сфальшованого часопростору, побудовано інваріантну модель комунікативної поведінки обманника у термінах теорії мовної гри. З'ясовано вплив емотивного чинника на ефективність дискурсивної маніпулятивної діяльності. Розглянуто варіативність співвідношення вербальних і невербальних одиниць у ситуаціях, ініційованих обманником та його комунікативним партнером відповідно. Внаслідок проведеного дослідження виявлено та систематизовано різні типи стратегічно-тактичних поведінкових комплексів уведення комунікативного партнера в оману.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70 + Ш5(0)943.21-357 +
Шифр НБУВ: РА360641

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Козяревич Л.В. 
Вербальні й невербальні засоби емпатизації діалогічного дискурсу (на матеріалі англомовної прози ХХ століття): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Л.В. Козяревич ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено вербальні та невербальні маркери позначення емпатії, які, корелюючи одне з одним, сприяють емпатизації дискурсу. Розкрито природу емпатії в аспекті емотіології та прагмалінгвістики. Виокремлено емоційний, когнітивний, соціальний, комунікативний і прагматичні параметри емпатії. Обгрунтовано роль даного феномену в контексті гармонізації міжособистісних стосунків комунікантів у мовленнєвій взаємодії. Установлено основні розряди номінативних одиниць, які використовуються для позначення емпатії у сучасній англійській мові. Визначено характер їх семантичної організації. З'ясовано прагматичні різновиди емпатійних висловлювань, а також місце таких висловлень у системі мовленнєвих актів. Виявлено та конкретизовано закономірності функціонування невербальних засобів на позначення емпатії, виведено глобальну та локальні дискурсивні стратегії та тактики вираження емпатії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-31 + Ш401.171 +
Шифр НБУВ: РА345976

Рубрики:

      
10.

Дідук І.А. 
Взаємини між дітьми в сім'ї як чинник їх психосоціального розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.А. Дідук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто психологічні особливості психосоціального розвитку особистості у контексті сиблінгової взаємодії. З'ясовано що, значимість сиблінгової взаємодії полягає у прагненні знайти один в одному емоційну підтримку, психологічну безпеку, схвалення, відчути власну значимість, цінність і компетентність, внаслідок чого задовольняється потреба дитини у власній активності та пізнанні навколишнього світу. Встановлено, що важливим продуктом сиблінгової взаємодії є накопичення дитиною власного досвіду взаємодії, удосконалення образу "Я", зокрема, знань про свої можливості та їх межі. Порівняння ставлень і позиції дитини зі ставленнями та позицією сиблінга у сім'ї сприяє розширенню та об'єктивізації у неї уявлення про себе. Гармонійність взаємин дітей у сім'ї сприяє позитивності уявлення. Виділено 5 типів сиблінгової взаємодії (за критерієм спрямованості особистості у спілкуванні): конкуренцію, пристосування, компроміс, ігнорування та співпрацю. Найбільш поширеними серед них виявлено типи компромісу та пристосування. З'ясовано, що з системою взаємин дітей у сім'ї пов'язаний ступінь досягнення дитиною семирічного віку психологічної зрілості необхідної для шкільної адптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06 + Ч491.0
Шифр НБУВ: РА315081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Каптюрова О.В. 
Вигуки сучасної англійської мови (системний та дискурсивний аспекти): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Каптюрова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Розглянуто статус вигуків у системі частин мови, їх місце у цій системі, взаємодію з іншими членами цієї системи. Установлено комунікативно-прагматичні значення англійських вигуків: конвенційно-обумовлені та контекстуально-обумовлені. Серед вигуків/вигукових висловлень з конвенційно-обумовленими прагматичними значеннями проаналізовано вигуки-директиви та вигуки-експресиви. Установлено, що вигуки-директиви за своїм складом неоднорідні та відрізняються за ступенем категоричності, вживаністю в офіційній і неофіційній обстановці, за соціальним статусом комунікантів. Зазначено, що вигуки-експресиви відбивають багатий експресивний фонд сучасної англійської мови - від формул соціального етикету до емоційних реакцій і оцінок. Показано, що вигуки з контекстуально-обумовленим прагматичним значенням залежать від контексту, ситуації, в яких виявляється їх конкретне значення. Вони класифікуються за емоційними характеристиками. Проаналізовано прагматичне варіювання та прагматичний синкретизм вигуків, їх місце у дискурсі. Виявлено типи прагматично істотних зв'язків вигукових висловлень з іншими компонентами дискурсу, зокрема відношення прагматичного узгодження й прагматичного неузгодження, особливості інтеракціональних ходів у процесі спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-212.75 +
Шифр НБУВ: РА340832

Рубрики:

      
12.

Братусь Т.В. 
Гендерна специфіка об'єктивації концепту "щастя" у сучасному англомовному художньому дискурсі: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Т.В. Братусь ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Застосовано інтегративний підхід до вивчення системно-мовного та дискурсивного аспектів об'єктивації концепту "щастя" на агломовному матеріалі й доведено, що представники англомовної лігвокультури мають специфічні уявлення про щастя, мотивовані гендерними еталонами та стереотипами, які орієнтують чоловіка та жінку на виконання різних соціальних ролей. З'ясовано структуру концепту "щастя" у класифікаційному, структураційному та ідентифікаційному модусах. Встановлено структуру поняттєвої категорії, вивчено специфіку актуалізації поняттєво-ціннісного та образно-ціннісного змісту концепту "щастя" суб'єктами сучасного англомовного художнього дискурсу чоловічої та жіночої статі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943-357 +
Шифр НБУВ: РА367376

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Попова Н.В. 
Герменевтичні практики і проблема їх філософського осмислення: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Н.В. Попова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено традиційні та сучасні практики інтепретації та розуміння. Охарактеризовано сучасну філософську герменевтику, яка аналізує фактичне, а не ідеальне розуміння. Проаналізовано стан сучасного етапу розвитку герменевтики, виявлено домінування прагматичного аспекту. Здійснено ретроспекцію історії герменевтики, розглянуто передумови формування "герменевтики фактичності". Розкрито герменевтичний аспект практичної філософії, визначено сутність головних понять, що характеризують "герменевтику фактичності": досвіду, факту, практики. З метою здійснення філософського осмислення спеціальних герменевтичних практик, запропоновано оригінальну типологію, в якій практики розподілено на догматичні й адогматичні. До догматичних герменевтичних практик належать юридична, теологічна та філологічна герменевтики. На відміну від догматичного, адогматичне тлумачення - тлумачення відкрите. Адогматичні герменевтичні практики подекуди не зупиняються навіть перед такою інтерпретацією, яка призводить до неузгодженості та негарантованого тлумачення. До адогматичних герменевтичних практик віднесено історичну, політичну, релігійну, економічну практики. Вони грунтуються на мовному розумінні, тому герменевтика мови, розглянута у контексті прагматики, припускає ситуативні зміни у полі значень, що призводить до дискурсивного "розширення" інтерпретаційної топіки та видозміни самих практик за допомогою "герменевтики життя", яка характеризує не академічні сфери діяльності, а повсякденні життєві ситуації. На підставі зазначеного запропоновано нову концепцію, яку можна позначити як "герменевтичний адогматичний універсалізм".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.518.3 + Ю3(0)6-06
Шифр НБУВ: РА315004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Падалка Г. М. 
Громадянська компетентність як чинник демократизації державної влади: автореф. дис. ... канд. соцiол. наук : 22.00.04 / Г. М. Падалка ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2011. — 15 с. — укp.

Проаналізовано основні концепції електоральної поведінки та фактори, що її визначають. Ефективний вплив громадян на перебіг процесу демократизації суспільства базується на реалізації усвідомленої електоральної поведінки. Контроль як форма реалізації влади громадянського суспільства можливий за допомогою вивчення громадської думки, проведення виборів і референдумів, екзит-полів. Визначено показники, рівні та принцип сформованості громадянської компетентності, розкрито сутнісні її характеристики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*667.1*333.63 + С5*666*332.6
Шифр НБУВ: РА382920 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Вознюк Л.В. 
Гуманістичні засади інноваційної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів: управлінський аспект: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Вознюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему гуманістичної орієнтації змісту управління інноваційною діяльністю у закладах загальної середньої освіти. Визначено основні підходи до оновлення шкільного менеджменту, уточнено основні детермінанти та введено до наукового обігу поняття "гуманістичні засади управління інноваціями". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено модель гуманістично орієнтованого управління інноваційними процесами у загальноосвітніх навчальних закладах. Розроблено методику діагностування рівня гуманізації у системах внутрішньошкільного управління. Виявлено взаємозалежність рівня гуманізації шкільного менеджменту й ефективності інноваційних процесів сучасної школи. Висвітлено гуманістичні засади управління інноваційною діяльністю, а саме: пріоритет гуманістичних цінностей у прогнозуванні та проектуванні змін; адаптивність, гнучкість організаційних структур; демократизація внутрішньошкільного управління (стилю, характеру управління); орієнтація на співуправління, самоуправління, партнерство, взаємоузгодженість спільних дій і цілей; особистісно орієнтований підхід до управління педагогічним колективом; гуманістичне спрямування нових методів внутрішньошкільного управління (програмування, проектування, експертизи, стимулювання, методів структурування та розвитку шкільного співтовариства); людинознавчу компетентність менеджера освіти. На підставі результатів дослідження установлено наявність стійких тенденцій підвищення рівня ефективності управління інноваційною діяльністю у контексті посилення гуманістичних засад менеджменту освіти,інноваційний простір школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч421.41 +
Шифр НБУВ: РА354759

Рубрики:

      
16.

Кокоза Г. А. 
Дескрипції одягу в дискурсивно-прагматичному аспекті (на матеріалі сучасної англомовної публіцистики): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Г. А. Кокоза ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Запропоновано інтегративний підхід до вивчення дискурсивно-прагматичного аспекту дескрипцій одягу осіб, які є суб'єктами інформаційних повідомлень у сучасній англомовній публіцистиці. Розглянуто невербальний компонент комунікації "одяг" як невербальний знак зовнішнього вигляду, що функціонує в публіцистичному дискурсі як єдність інформаційного, прагматичного й емоційного модусів. Виокремлено корпус номінативних одиниць на позначення одягу, виявлено принцип їх лексико-семантичної організації, проаналізовано дискурсивні дескриптори одягу, встановлено синтаксичні конструкції опису вбрання та механізм їх поповнення за допомогою прецедентних феноменів. На підставі вивчення стратегій і тактик репрезентації особи через дескрипції одягу зроблено висновок про прагматичну значущість останніх. З огляду на роль даних дескрипцій у відтворенні тендерних стереотипів розкрито їх дискурсивну специфіку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70
Шифр НБУВ: РА384663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Заболотний В.Ф. 
Дидактичні засади застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / В.Ф. Заболотний ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Досліджено особливості фахової підготовки майбутнього вчителя фізики у педагогічному ВНЗ. Розкрито сутність понять "компетенція" та "компетентність" як педагогічних категорій. Проаналізовано сучасні науково-методичні підходи щодо використання мультимедіа під час навчання фізики. Запропоновано проект навчального середовища, в якому застосовуються мультимедійні засоби для забезпечення фахових знань курсів загальної та теоретичної фізики та методики її викладання. Обгрунтовано принципи проектування електронних навчально-методичних комплексів, реалізованих на прикладі окремих розділів загальної та теоретичної фізики з метою забезпечення знань фундаментальних дисциплін. Теоретично обгрунтовано методику організації та вивчення узагальнених питань шкільного курсу фізики як пропедевтичного етапу формування методичної компетенції майбутнього учителя фізики. Розроблено модель дидактичної системи послідовного неперервного формування методичної компетентності майбутніх учителів фізики, яка базується на застосуванні мультимедійних засобів і методів навчання. Експериментально підтверджено ефективність нових методик використання мультимедійних засобів і методів навчання у процесі фахової підготовки студентів педагогічного університету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р (4УКР)3-38,022
Шифр НБУВ: РА371744 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Перетяга Л.Є. 
Дидактичні умови формування полікультурної компетентності молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.Є. Перетяга ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 23 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми формування полікультурної компетентності молодших школярів. Уперше обгрунтовано сутність поняття "полікультурна компетентність", визначено її структурні компоненти (когнітивний, афективний, операційний, поведінковий). Визначено дидактичні умови формування полікультурної компетентності молодших школярів, якими є забезпечення інтеграції полікультурної інформації з основним програмовим матеріалом навчальних предметів; забезпечення взаємозв'язку навчальної та позанавчальної діяльності у процесі формування полікультурної компетентності. Встановлено критерії сформованості основних компонентів полікультурної компетентності молодших школярів, зокрема, когнітивного (етнічного самовизначення, етнокультурної поінформованості зі своєю етнічною культурою та культурою інших етнічних груп, знання полікультурної термінології), афективного (пізнавального інтересу та бажання вивчати етнокультурну спадщину своєї та інших етнічних груп; ставлення до представників інших етнічних груп), операційного (етноспецифічних, етнонеспецефічних, інформаційних умінь), поведінкового (досвіду міжкультурної взаємодії). Визначено показники рівнів сформованості полікультурної компетентності молодших школярів (початковий, нижче середнього, середній, вище середнього, високий). Обгрунтовано напрями впровадження основних ідей полікультурної освіти у навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу: виховання міжетнічної толерантності, полікультурної просвіти, етнічної ідентифікації особистості за умов поліетнічного середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА357263

Рубрики:

      
19.

Терехова А.В. 
Дискурс А.Платонова в контексті наукових інтерпретацій: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / А.В. Терехова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Визначено специфіку творчого методу А.Платонова у його ставленні до мови у співвідношенні з феноменом інтерпретації текстів письменника. Уперше встановлено ізоморфізм дискурсивної процесуальної інтерпретації та творчої процесуальності митця, що відображує унікальні особливості пам'яті як форми мовного існування. Досліджено концепцію осмислення дискурсу А.Платонова як унікального способу оперування мовою, який є виявом універсальних закономірностей мовного та творчого існування як всеосяжного процесу, позбавленого будь-якої жорсткої форми та єдиного напрямку, що реконструйований у "полі глобальних зв'язностей" між складниками єдиного тексту письменника у двох вимірах: світотворчому (автор - текст) і діалогічному (текст - читач/інтерпретатор).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171 + Ш141.2-72 + Ш5(4РОС)6-4 Платонов, А.А. 457 +
Шифр НБУВ: РА338864

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Чепурна О.В. 
Дискурс дитини у прозі українських письменників-шістдесятників (Гр. Тютюнник, В. Близнець, Є. Гуцало): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.В. Чепурна ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2008. — 20 с. — укp.

На матеріалі прози Гр. Тютюнника, В. Близнеця, Є. Гуцала досліджено дискурс дитини на різних концептуальних рівнях: образно-стилістичному, екзистенційно-феноменологічному, психологічному. Визначено сутність образу "божественної дитини" як своєрідного дискурсивного коду до розуміння художнього світу митців. Ознаки божественності проаналізовано у межах морально-етичного дискурсу, який розкрито через екзистенційну проблематику: модуси надії, страху, життєвого вибору, пам'яті, розгубленості, любові, відповідальності. З'ясовано особливості художньої реалізації концепції дитини у творах Гр. Тютюнника, В. Близнеця, Є. Гуцала. У творчості Гр. Тютюнника образ дитини рзглянуто як диво серед світу бездуховності й знецінення особистості; у прозі В. Близнеця авторську концепцію дитини проаналізовано у контексті екзистенціалів совісті й пам'яті; виявлено, що у творах Є. Гуцала образ дитини є уособленням періоду щастя та набуття такого духовного досвіду людиною, що стає запорукою її утвердження як особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА362093

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського