Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (24)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (40)Реферативна база даних (570)Книжкові видання та компакт-диски (204)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕТИКЕТ$<.>+<.>K=БІБЛІОТЕКАРЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 45
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дурєєва Т.А. 
Адаптація комунікаційних технологій до бібліотечної діяльності в умовах інформаційного суспільства: автореф. дис. ... канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.03 / Т.А. Дурєєва ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні засади адаптації комунікаційних технологій до бібліотечно-інформаційної діяльності за умов формування інформаційного суспільства. Визначено специфіку комунікаційних технологій, що висвітлюють певні етапи розвитку системи соціальних комунікацій: документальний, інформаційний, когнітивний. Досліджено використання комунікаційних технологій у бібліотечно-інформаційній діяльності України, визначено місце даних технологій у структурі технологій інформаційного суспільства. Проведено порівняльний аналіз комунікаційних технологій. Виявлено напрями модернізації технологічного компонента професійної свідомості бібліотекаря з урахуванням стану та тенденцій розвитку комунікаційних технологій у бібліотечно-інформаційній сфері. Запропоновано концепцію адаптації комунікаційних технологій до бібліотечно-інформаційної сфери.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.02 + Ч734(4УКР)
Шифр НБУВ: РА370747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Кузнєцова І.В. 
Аксіологічні та праксеологічні засади становлення особистості як суб'єкта культурно-освітньої діяльності: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І.В. Кузнєцова ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано аксіологічні та практичні аспекти особистісного становлення суспільно-відповідального суб'єкта культурно-освітньої діяльності. Розглянуто потребу інформаційного суспільства у аспекті головної ролі соціокультурного процесу як універсальної форми самоусвідомлення суспільства та формування ціннісно-орієнтованої особистості. Виявлено динаміку культурно-етичних підстав у процесі становлення особистості відповідно до етапів трансформації свідомості, а саме: індивід - індивідуальність - особистість. Розвинуто антропологічну концепцію (аксіологічний вимір), визначено спеціалізовану галузеву концепцію культурної діяльності (праксеологічний вимір). Узагальнено процесуальний характер функціонування даної концепції з ретрансляції, інтерпретації та розповсюдження культури до єдиної метапрофесійної діяльності, зміст якої характеризується поняттям "культуртрегерська діяльність та культуртрегер". Запропоновано будувати сучасну культурно-мистецьку освіту на засадах філософського осмислення співпраці суб'єктів освітнього процесу з використанням розробленої концепції, яка дозволяє розкрити суть діяльності культуртрегера (бібліотекаря, редактора, журналіста, перекладача, екскурсовода), який виконує професійне завдання у контексті існуючого ціннісно-орієнтованого надзавдання на моральнісних засадах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч1 +
Шифр НБУВ: РА355526

Рубрики:

      
3.

Стахурська Г.Ю. 
Активні процеси у перській комп'ютерній субмові: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.13 / Г.Ю. Стахурська ; НАН України. Ін-т сходознавства ім. А.Кримського. — К., 2007. — 24 с. — укp.

Зазначено, що термін - це слово чи словосполучення, що виражає певне наукове поняття. Термінологічний словотвір відображає переважно свідомий, соціально прискорений процес термінотворчості. Засвоєння іншомовних термінів є показником певної фази запозичення світових культурних цінностей. Опрацьовані у європейському мовознавстві вимоги до стандартизації семантики та структури термінів передбачають послідовне проведення принципів номінації, оцінки, уніфікації. Проникнення первісно англійської термінології Інтернету до словників інших мов розглянуто як прояв процесів інтернаціоналізації за сучасних умов. Комп'ютерна термінологія у мовах різних систем формується стихійним шляхом, а також внаслідок цілеспрямованих заходів на основі словотвірних засобів конкрентної національної мови, шляхом калькулювання або прямого запозичення. Критерії формування термінів, затверджені Академією мови та літератури Ірану, свідчать про її подальшу пуристичну орієнтацію. Наявність англійських елементів у текстах перськомовного Інтернету є пояснимим явищем. Певна група назв-"етикеток" нового засобу масової інформації виявляє свої властивості як номенклатура. За критерієм структури загальною тенденцією є відповідність простому англійському терміну простого перського, а складному англійському - складного перського. Для перських термінів-словосполучень у комп'ютерній галузі властиве збереження перських граматичних (синтаксичних) морфем і вплив англійського прототипу. За семантичною характеристикою перська комп'ютерна лексика має адекватне відтворення англомовного оригінального масиву термінів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш152.311-34:З97 +
Шифр НБУВ: РА350012

Рубрики:
 ! 

      
4.

Яворська У.П. 
Бібліотечно-бібліографічна діяльність Івана Кревецького: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / У.П. Яворська ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Досліджено основні етапи розвитку та напрями бібліотечної та науково-бібліографічної діяльності видатного вітчизняного ученого-історика, книгознавця, бібліографа, публіциста, редактора, директора бібліотеки Наукового товариства ім. Т.Шевченка (НТШ) у Львові І.Кревецького. Запропоновано періодизацію бібліотечної діяльності ученого. Проаналізовано процес становлення І.Кревецького як науковця, бібліотекаря та бібліографа. Досліджено діяльність І.Кревецького у бібліотеці Наукового товариства ім. Т.Шевченка (НТШ) у Львові та Всенародній бібліотеці України (ВБУ) у Києві у контексті загальнополітичних, економічних і культурних процесів, що відбувалися в країні. Здійснено тематико-типологічний аналіз науково-бібліографічної спадщини ученого, яка загалом нараховує понад 230 рецензій, опублікованих на сторінках трьох львівських часописів - "Записок НТШ", "ЛНВ" та "Нової зорі". Створено бібліографічний покажчик наукових праць І.Кревецького. Висвітлено суттєвий внесок ученого у розвиток національно-культурного життя західноукраїнських земель першої половини XX ст. Проаналізовано теоретико-методологічні дослідження, здійснені І.Кревецьким у ВБУ у Києві, спрямовані на методичне й організаційне забезпечення функціонування бібліотеки: комплектування та каталогізації бібліотечних фондів, формування фонду україніки. Розкрито актуальність наукових ідей і поглядів І.Кревецького, показано їх вплив на розвиток сучасного бібліотеко- та бібліографознавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч733(4УКР)6-8 Кревецький, І.І. 4 + Ч753(4УКР)6-8 Кревецький, І.І. 4 +
Шифр НБУВ: РА355700

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Каптюрова О.В. 
Вигуки сучасної англійської мови (системний та дискурсивний аспекти): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Каптюрова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Розглянуто статус вигуків у системі частин мови, їх місце у цій системі, взаємодію з іншими членами цієї системи. Установлено комунікативно-прагматичні значення англійських вигуків: конвенційно-обумовлені та контекстуально-обумовлені. Серед вигуків/вигукових висловлень з конвенційно-обумовленими прагматичними значеннями проаналізовано вигуки-директиви та вигуки-експресиви. Установлено, що вигуки-директиви за своїм складом неоднорідні та відрізняються за ступенем категоричності, вживаністю в офіційній і неофіційній обстановці, за соціальним статусом комунікантів. Зазначено, що вигуки-експресиви відбивають багатий експресивний фонд сучасної англійської мови - від формул соціального етикету до емоційних реакцій і оцінок. Показано, що вигуки з контекстуально-обумовленим прагматичним значенням залежать від контексту, ситуації, в яких виявляється їх конкретне значення. Вони класифікуються за емоційними характеристиками. Проаналізовано прагматичне варіювання та прагматичний синкретизм вигуків, їх місце у дискурсі. Виявлено типи прагматично істотних зв'язків вигукових висловлень з іншими компонентами дискурсу, зокрема відношення прагматичного узгодження й прагматичного неузгодження, особливості інтеракціональних ходів у процесі спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-212.75 +
Шифр НБУВ: РА340832

Рубрики:

      
6.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5 - 8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови виховання в учнів підліткового віку культури спілкування засобами мовного етикету. Визначено критерії та показники рівнів вихованості комунікативної культури. Розроблено організаційно-педагогічну модель виховання культури спілкування підлітків засобами мовного етикету. Встановлено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів вихованості школярів. Розглянуто, що матеріали дослідження впроваджено в даному й апробованому факультативному курсі "Морально-духовні скарби українського й англійського мовного етикету", який запроваджено в межах організаційно-педагогічної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5-8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Кузьмич О.А. 
Виховання мовленнєвого етикету у дітей молодшого шкільного віку в сім'ї: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.А. Кузьмич ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Виділено основні аспекти мовленнєвого етикету, з'ясовано сутність поняття "мовленнєвий етикет дітей молодшого шкільного віку". Обгрунтовано роль сім'ї у вихованні даного явища в молодших школярів. Визначено й охарактеризовано критерії, компоненти та показники вихованості мовленнєвого етикету в молодших школярів, виявлено рівні вихованості даного явища в них. Досліджено сучасну практику виховання мовленнєвого етикету в учнів 1 - 4-х класів за умов сім'ї. Розроблено модель оптимізації процесу виховання мовленнєвого етикету у дітей молодшого шкільного віку в сім'ї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352.25 +
Шифр НБУВ: РА369613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Матвійчук О.Є. 
Діяльність шкільних бібліотек по забезпеченню інформаційних потреб старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / О.Є. Матвійчук ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено процес забезпечення інформаційних потреб учнів старших класів засобами шкільної бібліотеки. Висвітлено погляди вчених на роль бібліотеки навчального закладу як центру задоволення потреб в інформації. Проаналізовано теоретичні праці з питань функціонування бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу (шкільний бібліотечно-інформаційний центр, бібліотека-медіатека). Розглянуто теоретико-методологічні засади вивчення та задоволення інформаційних потреб, досліджено їх зміст і структуру, а також інформаційно-комунікативну діяльність учнів старших класів. Визначено специфіку діяльності бібліотекарів шкільних бібліотек, запропоновано модель підвищення їх кваліфікації за умов післядипломної освіти, розкрито складові їх професійної компетентності. Розроблено модель діяльності даної бібліотеки з ефективного забезпечення інформаційних потреб старшокласників, структурними елементами якої є дослідження потреб учнів в інформації, комплектування фонду, підвищення професійної компетентності шкільного бібліотекаря, формування бібліотечно-інформаційних умінь старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8
Шифр НБУВ: РА330799

Рубрики:

      
10.

Проценко О.П. 
Етикет як аксіологічний вимір культури поведінки і спілкування: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.07 / О.П. Проценко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 33 с. — укp.

Встановлено ступінь моральної заданості в етикетній імперативності, що редукує себе в систему соціальної комунікативності. Проаналізовано структурні складові етикету, його функціональне значення в організації й упорядкуванні соціальних зв'язків, колективних й індивідуальних видів поведінки. З'ясовано роль даного соціокультурного феномену у формалізації культурних еталонів і цивілізованих стереотипів моральних відносин, формуванні уявлень про належне в раціонально-емоційній сфері моральної свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю787 + Ю953 +
Шифр НБУВ: РА329438

Рубрики:

      
11.

Ільченко О.М. 
Етикетизація англо-американського наукового дискурсу: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.04 / О.М. Ільченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 37 с. — укp.

Досліджено етикетизацію сучасного англо-американського наукового дискурсу як специфічну функціонально-комунікативну категорію, за допомогою якої реалізується персуазивна інтенція адресанта щодо поліпшення ефективності комунікації. Засобами передачі категорії етикетизації є комплекс вербальних текстуальних структурно-композиційних та інтерперсональних комунікативних одиниць, ряд яких є культурно забарвленими, а також невербальні візуально-риторичні засоби. До мовних засобів передачі етикетизації належать апроксиматори, індикатори епістемічної модальності, поступки та протиставлення, некатегоричного заперечення, умови, засоби вираження деперсоналізації, волюнтативної й деонтичної модальності, а також оцінні та емоційно-експресивні номінації, риторичні запитання і гіпофори. Етикетизація передається через модуляції категоричності та некатегоричності номінацій з тяжінням до некатегоричності на рівнях слова, речення й тексту та через структурування тексту. Стратегіями етикетизації є "зменшення" впливу на адресата, вуалювання негативної думки, виявлення солідарності з адресатом, привертання його уваги, полегшення декодування інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-712
Шифр НБУВ: РА320151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Шевченко-Савчинська Л.Г. 
Етикетна латиномовна поезія в українській літературі XVI - XVIII ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.Г. Шевченко-Савчинська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Розглянуто етикетні латиномовні твори української літератури, написані протягом XVI - XVIII ст., а саме різноманітні види етикетної поезії: панегірики (енкомії), епіталами, генеліакони, епіцедії, патетичні вірші, парамітетику, які оспівували людину, її земне життя і здобутки. До наукового обігу введено тексти української латиномовної етикетної поезії зазначеного періоду, здійснено їх опрацювання та детальне вивчення, що дало змогу реконструювати цілісну картину поступу українського письменства та простежити його тісний зв'язок з суспільними процесами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-36 + Ш5(4УКР)4-36 +
Шифр НБУВ: РА338078

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Фабіан М.П. 
Етикетна семантика в лексичних системах української, англійської та угорської мови: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.15 / М.П. Фабіан ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 32 с. — укp.

Дисертацію присвячено зіставному лексико-семантичному аналізу іменників на позначення етикету в українській, англійській та угорській мовах. Розроблено нову методику типологічного дослідження лексико-семантичних полів, що базується на поєднанні лінгвістичних методів з математичними теоріями. Виділено кількісні та якісні параметри міжмовного зіставлення іменників. Накреслено шляхи теоретичного і практичного розв'язання проблеми лінгвокультурологічного підходу до когнітивного аспекту вивчення міжмовних контактів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-31

      
14.

Кісь О.Р. 
Жінка в українській селянській сім'ї другої половини XIX - початку ХХ століття: гендерні аспекти: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / О.Р. Кісь ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича, Ін-т народознав. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано наукову доцільність застосування гендерного підходу в історико-етнологічних дослідженнях української культури, що сприяє їх більшій об'єктивності та цілісності. Якісний зміст стереотипу фемінінності українців відповідає патріархальному канону внаслідок дії архаїчних та християнських світоглядних чинників. Висвітлено становище жінки у подружжі, зумовлене її значними майновими правами. Господарські обов'язки жінки визначені традиційним гендерним розподілом праці у сім'ї. В особистих стосунках та етикеті простежено дію подвійного морального стандарту поведінки чоловіків та жінок. Процес гендерної соціалізації дівчат завідчує етнокультурну специфіку форм та способів формування жіночої ідентичності в українській сім'ї (у ритуалах, іграх, іграшках, трудовому вихованні). Періоди життя жінки та її функції у сім'ї дозволили класифікувати базові соціально-вікові статуси (дівчинка, дівчина, жінка, баба) та ключові соціальні ролі (дружина, мати, господиня). Усталений сценарій реалізації жінкою гендерної програми передбачав життя у подружжі, тоді як самотні жінки (вдови, покритки) розглядались як соціальна аномалія. Розкрито особливості поведінки та контактів із соціальним оточенням згаданих категорій жінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=Укр)-521
Шифр НБУВ: РА319168 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Пироженко О.Г. 
Когнітивні та комунікативні аспекти вербалізації концепту неправди у діалогічному дискурсі (на матеріалі сучасної англійської мови): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.Г. Пироженко ; Харків. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Дослідження проведено у руслі когнітивно-комунікативного підходу до мови, що визначає його актуальність. Виявлено вербалізовану в сучасній англійській мові концептуальну модель неправди. Розглянуто комунікативну ситуацію неправди через змінні соціально-прагматичного контексту, виявлені та систематизовані мовленнєві стратегії, завдяки яким неправда знаходить своє дискурсивне втілення. Побудова концептуальної моделі здійснюється шляхом прототипічного моделювання на рівні дискурсу, що дозволяє чітко визначити прототип і маргінальні різновиди неправди. Виявлено, що гендерний параметр є найбільш вагомим соціальним параметром, який зумовлює використання прототипного та маргінальних різновидів неправди. Види неправди реалізуються через певні мовленнєві стратегії або групи мовленнєвих стратегій. Найбільший арсенал стратегій має прототипна неправда та різновиди неправди, що знаходяться найближче до неї - біла та етикетна неправди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-227.4
Шифр НБУВ: РА313617 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Гавриш М.М. 
Комунікативні засоби вираження соціального статусу особи в художній прозі Івана Франка: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / М.М. Гавриш ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 18 с. — укp.

Комплексно проаналізовано комунікативні засоби відображення соціального статусу особи в художній прозі І. Франка. Побудовано теоретичну модель опису категорії "соціальний статус особи", яка передбачає характеризування вербальних (мовленнєвих і мовних) і невербальних засобів за асиметричних ситуацій спілкування. У соціально-комунікативному аспекті розглянуто матеріал дослідження та систематизовано мовленнєві засоби відображення соціального статусу особи, зокрема, категоричні, некатегоричні та пом'якшені директивні акти, оцінні акти, етикетні формули. Виявлено мовні засоби відображення зазначеного статусу на рівні найменування адресата мовлення з вищим і нижчим соціальним статусом (граматичні та лексичні маркери). Виокремлено соціально релевантні ознаки невербальної поведінки учасників комунікативного акту в межах просодики, кінесики, такесики та проксеміки. Зроблено певні висновки стосовно вербальних і невербальних засобів відображення соціального статусу особи, виявлених на матеріалі творів І. Франка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Франко І.Я. 534 +
Шифр НБУВ: РА363561

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Кероп'ян А.Р. 
Лексико-семантична структура російських та англійських дієслів мовлення: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.17 / А.Р. Кероп'ян ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Зроблено порівняльний аналіз лексико-семантичної структури російських та англійських дієслів мовлення. Виділено елементарні одиниці значення (семи) дієслів мовлення за допомогою компонентного аналізу та здійснено їх класифікацію. Дієслова мовлення поділяються на три класи: нейтральні (ядерні, наприклад, говорить, произносить), дескриптивні (які характеризують зовнішній аспект мовлення, тобто особливості артикуляції, наприклад, заикаться, шепелявить) та конкретизуючі (що описують внутрішні аспекти мовних актів, одним з найважливіших є комунікативна мета того, хто говорить), до складу яких входять дієслова спілкування (беседовать), повідомлення (сообщать), волевиявлення (приказывать), емоційного впливу (ругать) і мовного етикету (приветствовать). Структуру значення цих дієслів вивчено комплексно з урахуванням особливостей граматичної будови кожної з мов. Проаналізовано та порівняно семантику категорій граматичного виду, перехідності, зворотності, та засоби передачі в обох мовах кількісно-часових значень. У російській та англійській мовах зазначена лексико-семантична група є численним класом. Більшість сем характерні для обох мов, можуть відрізнятися лише варіанти їх комбінування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.75 + Ш141.2-315.6 + Ш143.21-315.6
Шифр НБУВ: РА326469

Рубрики:

      
18.

Левіщенко М. С. 
Лінгвокультурні особливості пізнього вікторіанського дискурсу (на матеріалі англомовної художньої прози кінця XIX ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / М. С. Левіщенко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше визначено місце та роль пізнього вікторіанського дискурсу (ПВД) у соціокультурному просторі Великої Британії кінця XIX ст. Змодельовано концептуальний простір ПВД, у якому виділено й описано ментальні одиниці різного ієрархічного та ціннісного статусу з наголосом на шляхах і способах їх мовної об'єктивації. Розкрито дискурсотвірний потенціал концептів ПВД в єдності їх генеративних, комбінаторних і регулятивних властивостей, з'ясовано етикетні та тактико-стратегічні особливості комунікативної культури ПВД. Висвітлено мовленнєву специфіку таких конвенціонально значущих компонентів і принципів ПВД як ввічливість, комплімент, гендерна зумовленість спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)5-357
Шифр НБУВ: РА380004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Саприкіна О.В. 
Методика розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Саприкіна ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності. Науково обгрунтовано визначення категоріальних і сутнісних ознак понять "художньо-предметна діяльність", "мовленнєві жанри", "дитячий персональний дискурс" стосовно дітей третього року життя. Визначено критерії та показники розуміння (ступінь узагальнення та інтерес до мовлення) та активного мовлення (самостійність, ініціативність та адекватність) дітей третього року життя. Встановлено особливості прояву мовленнєвої активності дітей у даний віковий період. Підтверджено ефективність реалізації таких педагогічних умов розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності: поступове збагачення мовленнєвих жанрів дитячого мовлення (від елементарних етикетних моделей до участі у розмові з дорослим, іншою дитиною, іграшкою) у процесі художньо-предметної комунікації; поетапне формування персонального дискурсу дітей третього року життя методом застосування спонукальних мовленнєвих дій педагога; стимулювання мовленнєвої активності дітей засобами художнього слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ю983.513.201 +
Шифр НБУВ: РА355832

Рубрики:

      
20.

Шлапаков О. С. 
Мовленнєвий жанр "поздоровлення": комунікативно-прагматичні та структурно-семантичні особливості: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.15 / О. С. Шлапаков ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011 — укp.

Досліджено комунікативно-прагматичні та структурно-семантичні особливості мовленнєвого жанру "поздоровлення". Описано основні підходи до вивчення жанрів мовлення в сучасній лінгвістиці, подано дефініцію мовленнєвого жанру "поздоровлення" як мовленнєвого твору, що має характер регулювання міжособистісних відносин та є закріпленим за типовою комунікативною ситуацією, зумовленою важливою для адресата мовленнєвою подією. Встановлено, що метою жанру є посилення позитивного емоційного стану адресата в прямій, рідше - в непрямій, формі, від чого залежить його вторинна та риторична сутність. Визначено його місце в системі фатичних мовленнєвих жанрів. Охарактеризовано поздоровну ситуацію, властиву тій чи тій культурі, описано її етикетні або емотивні параметри. Доведено, що східнослов'янській мовленнєвій культурі в порівнянні із західноєвропейськими й американською культурами більшою мірою притаманні більш емотивні поздоровлення. Вивчено структурно-семантичні особливості мовленнєвого жанру "поздоровлення". Ідентифікаційними ознаками непрямих поздоровлень є характерний набір параметрів поздоровної комунікативної ситуації, а також присутня в мовленнєвому жанрі суб'єктивна модальність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.9
Шифр НБУВ: РА382339 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського